Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

ik ben ook wel in voor een meeting maar dan wel een beetje centraal in het land! ik heb verlof tot 16 augustus dus mij maakt het niet uit wanneer!

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

meeting lijkt mij ook wel leuk, maar dan moet jenna wel wat minder huilen, anders is het niet te doen met haar (en voor jullie ook niet leuk dan) en ja, marjan...had het gelezen over spruw, maar had te weinig tijd om het nog een keer te bekijken, kan je het naar mij toe mailen (via fb of zo?) nu even een uurtje j.enna weggebracht naar de buurvrouw, niet dat ze nu erg huilerig was, maar even tijd met zijn 2en is ook lekker :). caro...weet wat je meemaakt meid...leuk is anders en jij hebt nog wel 2 baby's...

meez...ik ging bij jou in de koffer straks he en dan jenna bij maud hahaha...wanneer ga je weg?

hier gelukkig geen gedoe met voorbehoedsmiddelen, ben gesteriliseerd. mirena hoef je trouwens niet ongesteld te worden, maar kan ook wel he...mirena is geen garantie op het niet ongesteld worden. ik heb mirena gehad waarbij ik idd 1 half dagje stippeltje bloed had in de 3 maanden of zo, maar een ander was alleen maar ongesteld en juist 1 dag niet ongesteld. overigens had ik er wel erg last van en bleek achteraf ook dat hij in 3en was gebroken in de baarmoeder (hadden ze niet gezien terwijl ik talloze echo's had gehad omdat ik zo'n last van mijn buik had) dus ik durf geen mirena te laten plaatsen meer, had meer last van de spiraal dan niet, maar voor ieder anders :)

nou meiden, ik ben weer opgetankt (jeetje wat kan een mens opknappen van een uurtje geen huilende baby :) maar ik mis haar wel, hahahaha....is dat erg of niet?

nou, ik ga mijn dochter weer halen, veel liefs en een fijne dag :)

Geplaatst

Bri, maandag middag vliegen we, vind het reuze spannend en ben bang dat ik of van alles vergeet of veel te veel meeneem. Ach ja het belangrijkste heb ik bij me, baby, paspoort en ja mezelf dus ook voeding

Geplaatst

en toen drukte je te snel op versturen hahaha :) mocht ik je niet meer "spreken" voor die tijd...heeeeeeel veel plezier daar in Egypte, maaruh...hoelang ging je nu? 7 weken toch? of begreep ik het verkeerd en was het over 7 weken? hahaha...

overigens wilde ik even delen dat mijn dochter gewoon nu al een tandje krijgt waarschijnlijk (ontzettend veel kwijlen, dacht een wit puntje te zien, maar dacht later mss spruw, maar nu word dat witte puntje er omheen ook wat rodig, dus denk een tandje (afgezien van het feit dat zodra ze los laat, de tepel ze er even in bijt, dus ben benieuwd....verklaard ook de huilbuien erbij....maf kind :) maar ze heeft vandaag tegen me "gepraat"....echt waar...een heel "verhaal" (gekrrrgt, maar toch) en wat ze leuk vind is dat ik mijn tong uitsteek naar haar, dat gaat ze nadoen :) zooooo leuk en op die momenten ben ik echt weer verliefd en kan ik weer even genieten van die mooie lach en "praatjes" heb ik ook wel nodig tussen de huilbuien door, maar vandaag heeft ze een redelijke goede dag gelukkig :) en vandaag voor het eerst in de buikdrager bij papa op de borst, vond ze ook heerlijk :)

Geplaatst

Bri, nee ik ga een week, zondag weer naar huis. Maud is 7 weken als we gaan tenminste bijna.

Pfff vanavond weer een avondje meegeholpen in het restaurant, Maud naar mijn schoonouders die naast ons wonen. Moest echt even huilen toen ik weg ging. Tussendoor even wezen kijken en een fles gegeven, dat is echt stom, je eigen voeding geven per fles.

Het feest is nog niet afgelopen maar heb net mijn meisie opgehaald en heerlijk met haar zitten kroelen, wat fijn om haar weer bij me te hebben. Nu ligt ze heerlijk te tukken op bed en ik hoop dat de mensen snel wel gaan, wil ook naar bed.

Geplaatst

Meezie, lekker hoor een weekje naar Egypte! Ook wel spannend lijkt me. Is toch helemaal anders de eerste keer met baby..... Je vraagt je toch af hoe het zal gaan allemaal.

Jullie hebben dus ook een paspoort voor Maud moeten halen. Wat een gedoe met die pasfoto's he? Dat vond ik in ieder geval wel. Ook belachelijk eigenlijk. Yente heeft nu een ID-kaart met een foto waarop ik haar al niet meer herken. Laat staan de douane als we weer 4 jaar verder zijn....

Heel veel plezier alvast!

Geplaatst

Meezie - veel plezier in Egypte! Lijkt me erg lastig om een 'koffer' in te pakken voor een baby, volgens mij vergeet je altijd wel iets. Ach, zolang jij er bent, voeding en een schone luier komt het vast goed!

Eef - bizar dat kinderen nu ook al een eigen ID-kaart/paspoort moeten hebben als je op vakantie gaat. Helemaal niemand zal je kindje herkennen als er een foto van de babytijd op staat, sommige kindjes lijken elke week wel te veranderen.

Hebben jullie nog plannen voor deze zonnige zondag?

Wij krijgen zo kraamvisite van manlief z'n broers en aanhang en gaan vanmiddag ff naar de verjaardag van m'n kleine zusje die 2 is geworden. Ik hoor jullie nu denken, zusje? 2 jaar? Ja, ahum!

Fijne zondag meiden, geniet van jullie kindjes!

Geplaatst

Goedesmorgens!

Meezie, fijne vakantie! Dapper hoor, al vliegen met de kleine! Mijn vriend wil in april of mei, maar ik vind fiene nog zo klein... Zal in ieder geval binnenkort een paspoort voor haar aanvragen, las in de krant dat ze in mei en juni enorme wachttijden verwachten omdat alle kinderen nu een eigen identiteitsbewijs moeten hebben en niet meer bijgeschreven mogen zijn.

Hier al veel gedaan, vanmiddag vier ik m'n verjaardag, dus alle hapjes staan in de koelkast. Ben benieuwd hoe fiene op de drukte gaat reageren en of we vanavond spijt hebben dat we mijn verjaardag gevierd hebben...

Meisje wordt geloof ik wakker, dus ik ga wa doen!

Geplaatst

Goedemiddag dames, ik mag ook hier mee kletsen :-) onze Rolf is "alweer" 1 week oud

Ik ben nog niet veel online, en moet ff inkomen in het geklets hier.

Ik rol er van zelf in.

Ik heb in ieder geval een heeeerlijke kraamtijd zo met de zon, Rolf ligt smiddags heerlijk in de wandelwagen buiten

Geplaatst

Medusa gefeliciteerd!!

Thanx allemaal voor de fijne vakantie wensen. Net de koffers gepakt maar moet nog wat kleine dingen bij eaar zoeken die er pas morgen in kunnen.

Zit me suf te prakkedenken over wat ik allemaal vergeten zou kunnen zijn.

Paspoort hebben we inderdaad en die foto was wel een beeje een gedoe en denk dat de kleine meid na de vakantie al niet meer lijkt op haar foto. Ze had heel donker haar met haar geboorte, maar al het haar wat nu bij de wortels nieuw groeid is hardstikke blond, dus het zal nog wel meer oplichten met de zon.

Ik hoop dat ze zich goed houd morgen in het vliegtuig en dat ik de voeding een beetje goed kan uitkienen.

Ik kijk wel even of we intnet hebben morgen en dan laat ik het jullie wel weten. Ga nou weer verder want moet nog veeeeeel te veeeeeel doen.

Geplaatst

Jeetje Meduus ligt Rolf nu al buiten? Verbaast me maar zal de kraamhulp wel weten. Heb je een leuke kraamhulp? Hoe gaat het verder? Wat vind Ilona er van?

Geplaatst

Medusa - heerlijk hoor lekker naar buiten! Wij gingen 5 dagen nadat Vince geboren was ook lekker naar buiten. Volgens mij 'mag' dat zodra ze weer boven hun geboortegewicht zitten.Vannacht een cadeau gekregen van Vince; om 20.00 uur een fles, 01.00 uur en 6.30 uur.. Wat heerlijk!

Geplaatst

Meezie, fijne vakantie! Geniet er lekker van. Hopelijk gaat de reis allemaal prima met je kleine meisje. Lijkt mij super spannend!!

Medusa, de kleine al lekker buiten!? Geniet er lekker van.

Sommigen van jullie gaan ook voor een nacontrole naar de gyn toch? Nemen jullie ook jullie kleintje(s) mee? Ik moet morgen en twijfel eigenlijk of ik S en L mee zal nemen.

Hebben jullie nog last gehad van het uur verzetten? S en L sliepen al een paar nachten door, maar vannacht vonden ze het wel leuk om weer wakker te worden. Balen!!.... Toen maar weer een klein flesje gegeven, ze waren niet te troosten.

Ga nu even lekker in huis aan de gang en vanmiddag heerlijk genieten van het mooie weer...

Geplaatst

Lianne wij nemen Kaat en Bram wel mee. Het hoeft niet maar ik denk dat de gyn het wel erg leuk vindt om het 'resultaat' te zien. Hij heeft mij 7 maanden begeleid zowat en ze alleen vlak na de geboorte even gezien... Geloof dat de meeste mensen het wel doen. Vriend moet daarom wel vrij nemen want ik zie het niet zitten om alleen met 2 maxi cosi's te gaan, maar het wordt vrijdag toch al een hele drukke dag: oudste dochter heeft haar eerste (proef)tennisles en eind van de middag moet ze nog een balletuitvoering doen. Pfff waarom valt dat allemaal op 1 dag?

Geplaatst

Ik kom net terug vd nacontrole eb gyn grapte dat ik 'de buik' had meegenomen ;-) alles verder prima. Mag alles weer doen, dus misschien vanavond lekker naar yoga!

Fiene slaapt ook redelijk door nu. Krijgt de laatste fles om half 1 van m'n vriend eb ik doe dan half 6-6 uur. Vanmorgen helaas al wel om 5 uur al.

Geplaatst

Ik heb volgende maandag mijn nacontrole bij de gyn. Ik ben wel van plan om Lisanne en Jasper mee te nemen. Mijn man gaat ook mee. Dat wordt dus een `familieuitstapje`.

Vandaag tot nu toe redelijk rustig. Gisteren leken ze hier wel helemaal uit hun doen door de zomertijd. Mijn man en ik zijn gisteren de hele ochtend bezig geweest met voeden. Ze kwamen elk zo´n beetje om de anderhalf tot twee uur i.p.v. drie tot vier uur. Gelukkig ging het ´s middags beter. Onze achterburen kwamen even kort op kraamvisite. Dat kon net tussen twee voedingen in. Eigenlijk gisteren voor het eerst even lekker in de tuin gezeten.

Geplaatst

Fren - fijn dat de nacontrole goed was. Mocht je gaan; veel plezier bij yoga!

Chris - veel plezier/succes morgen met het familie-uitje naar de nacontrole. Hopelijk is bij jullie ook alles goed!

Meezie - waarschijnlijk ben ik al te laat, sorry, maar ik wens jullie een hele fijne vakantie! Ben benieuwd hoe het was met de kleine meid in het vliegtuig.

Wij zijn net met Vince naar de ostheopaat geweest. Vince drinkt enorm gulzig/onrustig en overstrekt zich vaak waardoor hij niet (kan) ontspannen en maait zichzelf daardoor continu wakker, hij slaapt daarom ingebakerd. Blijkt dat er een spanning in de rechterhelft van z'n lichaam zit (door de bevalling die zo snel is gegaan) waardoor hij een voorkeurshouding naar rechts neigt te gaan ontwikkelen. Na wat aanrakingen (geen idee wat hij nou precies gedaan heeft) zag je Vince met de minuut meer ontspannen. Tips/trucs meegekregen om hem maximaal te laten ontspannen ipv alles aan te spannen. Geloof het of niet, wij zijn ook de nuchterheid zelve, maar Vince dronk daarna z'n fles enorm rustig leeg en viel als een blok in slaap. Hij ligt zelfs 'los' in z'n ledikantje te slapen zonder inbakerdoeken, geweldig!

Fijne dag meiden!

Geplaatst

Fren heb je mijn zalmhapjes nog gemaakt? Was het lekker?

Hier weer een huilende Kaat nu, kan me niet voorstellen dat ze nog honger heeft maar misschien toch nog een fles maken zo. Gister ging het juist goed, beste vriendin op bezoek die beiden de fles heeft gegeven en helemaal verliefd is, hihi...

Nou, ga maar even wat er proberen aan te doen, grote zus gaat nu een speen geven maar of dat zin heeft?

Geplaatst

Vanmiddag weer bezoek gehad van mijn moeder. Ze heeft wat wasgoed weggestreken, geholpen met de middagvoeding en ze een hoop paardenbloemen en onkruid verwijderd in de voortuin. De tuin is iets waar ik zelf nog helemaal niet aan toekom.

Eigenlijk had ik vandaag een goede dag. Jasper heeft niet een keer om een extra voeding gevraagd. Hij ging helemaal mee met het gebruikelijke ritme. En voor het eerst heb ik echt van de zon kunnen genieten. Tussen de voedingen door heb ik vanmiddag even lekker in de achtertuin gezeten met een kopje thee. Hopelijk hebben jullie ook kunnen genieten van het mooie weer.

Geplaatst

Ja caro, zij het in een aangepaste versie: heb de wraps ingesmeerd met oursin, toen zalm en veldsla. Had ook nog caprese-spies Es' gemaakt, maarbedachtme pas een half uur voor het eind vd borrel dat ik überhaupt hapjes gemaakt had... Heel slim dus. Vin en ik dus wraps met soep gegeten gisteravond.

Hebben jullie kindjes ook last van de warmte? Fiene ligt in een romper, maar is nog steeds rood en klammig. Er onrustig ook, ze slaapt alleen in de draagdoek... Zo toch maar proberen haar in de wieg te leggen in de hoop dat ze gaat slapen...

Geplaatst

Heeft Fiene geen koorts? Zo warm is het toch niet? Die van mij liggen gewoon in hun kleertjes; Bram onder lakentje en katoenen dekentje en Kaat in een slaapzak, niet heel dik maar ook geen dunnetje... Wel liggen ze er maar vanaf hun middel onder zo'n beetje...

Geplaatst

Hmm, daar zeg je wat. Nog niet gecheckt.

Nu is ons huis ook warm hoor, heel groot raam op t zuiden, t was vanmiddag 24 graden in de woonkamer en in fiene haar kamertje is het - ondanks dat de verduisteringsgordijnen de hele dag dicht zijn - ook 20 graden.

Maar goed, heb haar om half 11 slapend overgeheveld van draagzak naar wieg eb ze slaapt nu.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden