Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Inderdaad, ik weet het ook nog goed Melis haha!

Hier ook weer een jongetje met rode billen, maar die ongeparfumeerde zinkzalf van Z.witsal hielp goed dus die smeer ik maar weer.

Inderdaad zelfde type drinkbeker, wist niet dat de H.ema ze ook had.

Hier eten ze allebei eigenlijk alles, onvoorstelbaar! En stukjes geen probleem, blij mee.

Trouwens ik had gister niet moeten schrijven dat ze altijd/meestal tot 8 uur slapen want prompt waren ze om kwart over 7 wakker! Ook nog ruim een half uur gerekt en toen waren ze het zat en moesten we er wel uit helaas. Gevolg dat ze toen ik met ze ging wandelen om 11 uur, halverwege allebei in slaap vielen. Heb ze maar niet in bed gelegd thuis want dan gaat het hele nieuwe ritme dat we eindelijk een beetje hebben door de war, dus gewoon om kwart over 12 boterham en om 1 uur naar bed.

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

En Fren, lukte het drinken uit de nieuwe beker?

Hoe is het met alle kindjes, iedereen braaf aan het slapen?

Hier heel vroeg op bed want ze waren me vervelend! Nou ja vervelend is het woord niet, meer heel druk, met name Bram natuurlijk. Hij was constant kreten aan het slaken, bij alles wat hij deed, zoals ie normaal doet als ie eten ziet, maar dan tijdens het spelen ook, ik werd er gestoord van! Uiteindelijk om kwart over 7 al naar bed gedaan, ruim 20 minuten gehuild en toen slapen dus niet eens slecht. Pfff...

En voor het eerst hutspot gegeten. Vorige keer dat we dat probeerden, anderhalve maand geleden ofzo, was het geen succes maar nu wel. Paar hele kleine stukjes spekjes erdoor en heel klein beetje jus, maar geen zout (zit al in de spekjes natuurlijk). Smullen! Wel tijdens het voeren de grotere stukken ui er uit gehaald dat leek me niet zo'n succes...

Geplaatst

Ja, ze krijgt er wat uit, maar laat het dan uit haar mond lopen... Komt vanzelf.

Schoonmams durft niet te rijden met sneeuw, dus Fientje logeert daar. Hebben wel gezegd dat dat geen gewoonte gaat worden!

Geplaatst

Is toch geen smoes om haar kleindochter te houden he? :-) Maak gebruik van een rustige nacht zou ik zeggen!

Ach, het zal wel goed komen met Fien en drinken. Ik kan me herinneren dat ik van de oudste wel eens dacht (die was met motorische dingen niet de snelste): zou ze ooit dit of dat kunnen en wanneer nou eens? En ze heeft alles geleerd hihi!

Geplaatst

Nee is geen smoes, ze heeft pas een jaar of vijf haar rijbewijs en is echt geen held op de weg...

ze is wel erg koppig; had de nieuwe beker meegenomen, maar zij had (uiteraard) ook een nieuwe beker voor fiene en ze gebruikt dan alleen die van haar- met rietje. Zucht. Ze gebruikt alleen haar eigen dingen, fiene heeft op maandag ook alleen maar de kleren aan die zij koopt en ze geeft fiene allerlei eten waarvan ik niet wil dat ze het al eet. Vin baalde ook van de beker, want ze begon vandaag net uit de nieuwe te drinken, dus heb liever dat ze daar mee oefent. Vermoeiend!!

Geplaatst

Oh... wat irritant! Ik moet meteen weer aan de skinny denken... dat was zij toch ook? Neem aan dat je dat hebt gezegd van die beker en hoe reageert ze dan?

Wat voor eten dan?

Geplaatst
Oh... wat irritant! Ik moet meteen weer aan de skinny denken... dat was zij toch ook? Neem aan dat je dat hebt gezegd van die beker en hoe reageert ze dan?Wat voor eten dan?
Nee heb haar niet gesproken. Qua eten, vorige week pindakaas (mag écht niet bij kinderen jonger dan drie jaar), fristie, ze wil haar zoute stokjes geven en geeft alles waar in grote letters BABY op staat. Irritant. Ze bedoelt t goed en ik moet t ook loslaten, want zonder haar oppasdag zijn we bijna 200 euro extra per mnd kwijt aan kinderopvang, mast t zou fijn zijn als ze iets meer rekening zou houden met wat wij doen. Krijg af en toe t gevoel dat ik het in haar ogen niet goed (genoeg) doe.
Geplaatst

Uhm... wacht even... pindakaas mag niet?? Ik weet alleen van honing vanwege de bacterien, wat is er dan met pindakaas? Hebben ze bij mij al een paar keer gehad... gelukkig heel dun gesmeerd.

Geplaatst

Een noten allergie komt pas na een jaar if drie aan t licht ( of kan dan pas vast gesteld worden ) en het schijnt dat de kans daarop groter is als kindjes heel vroeg noten eten. Mijn collega heeft een notenallergie en hoorde dat van haar arts. Daarom is het niet aan te raden al vroeg noten te geven b

Geplaatst

Ja van noten pinda's enzo wist ik wel dat je die niet moet geven maar dacht meer dat dat door verstikkingsgevaar kwam... Helemaal nieuw voor mij dat allergieverhaal zo zie je maar. Maar of ik het helemaal geloof weet ik niet want een allergie ontwikkelen omdat je het veel eet? Mmm... zit die aanleg niet in je DNA als je geboren wordt? Ik zeg maar wat hoor maar het lijkt me sterk.

Ach, ik heb ze een paar keer een heel dun besmeerde boterham ermee gegeven dus dan hebben ze ook allebei nog maar een halve op. En ik dacht nog: mooi, ze hebben in ieder geval geen notenallergie! :-)

Geplaatst

Fren balen van je schoonmoeder, lekker zo een eigenwijze oma. Kan papa er niks van zeggen is misschien makkelijker als wanneer jij het doet. Ander hoopt het zich misschien zo op en dat is ook niet fijn.

Maud is 5 avonden in de week bij mijn schoonouders, ik ben vrij makkelijk en laat ze lekker hun dingetje doen, soms is er wel eens iets maar dan geef ik het gewoon aan. Vind het toch vooral fijn dat het voor iedereen leuk is. Ze is er maar 2,5 uur en krijgt daar alleen een toetje en haar fles, dus eigenlijk niet te vergelijken met een hele dag.

Maar nou weet ik niet hoe jullie band verder is met oma. Gaat zij ook oppassen als jullie met zijn tweetjes weg gaan?

Pindakaas kregen de kids bij ons op het kdv tot 2 jaar terug gewoon. Daarna hebben we een cursus gehad en mochten we het iet meer geven. Bij ons was de reden voornamelijk dat het bij de kleine kinderen zou kunnen zijn dat ze een noten allergie hebben terwijl niemand het nog weet. Ze zouden dan bij ons in contact kunnen komen met noten, doordat ze stukjes van andere eten of doordat er restjes aan een mes zitten of in de boter.

Doordat ze het binnen krijgen kunnen ze in een shock komen en overlijden. Maar ik dacht dat het inderdaadiets is wat ervelijk is (zo een ernstige allergie) als ze het krijgen door veel te eten krijg je dan ook zo een ernstige reactie?

Ik geef het heel af en toe en dan niet veel, ben er ook wel voorzichtig mee. Ben er zelf helemaal gek op :)))

Geplaatst

Fijn een eigenwijze schoonmoeder! Ik vindt het ook lastig om dingen tegen mijn schoonmoeder te zeggen, laat ik dan meestal door mijn man doen :-). Maar ik zou wel aangeven wat je zelf wilt, het is jou kind. En wanneer jij wil dat ze uit een bepaalde beker leert drinken, gewoon meegeven!

Ik ben ook voorzichtig met noten. Mijn broer heeft een notenallergie, en ook eczeem en zo. S.ven lijkt daarin best wel op hem. Ik geef dus voorlopig ook niets met noten erin want je weet het gewoon nooit... Ik wist eigenlijk niet dat het niet mocht of beter is van niet voor het 3e levensjaar...

Hier een goede nacht gehad maar wel een onrustige avond. Nu was vooral S erg onrustig. Vanmorgen om 6 uur hoorde ik alweer de eerste geluidjes. Gelukkig kunnen rekken tot half 8!

Geplaatst

Goeiemorgen!

Was dus niet de enige die het niet wist.. dus de meningen zullen er wel weer over verschillen, zoals bij zoveel dingen... Maar ik geef het toch maar niet meer dan, zo ben ik dan ook wel weer.

Helaas weer kwart over 7 vanmorgen! Helemaal geen fijne tijd want normaal moeten we iets voor 8 op en dan kost het me dus 3 kwartier slaap die ik hard nodig heb. Bovendien waren ze strontvervelend gisterochtend dus dan misschien weer terug naar het ochtendslaapje? En het is nog vakantie ook, baalde echt vanmorgen, oudste ook weer vroeg wakker terwijl die uit zou kunnen slapen.

Ik moet dan altijd van mezelf denken dat we blij mogen zijn dat ze de nacht doorslapen en dat is natuurlijk ook zo.

Geplaatst

Zoo de carnaval weer overleefd haha!! Jarno vindt het helemaal geweldig dus volgend jaar moet mama ook maar een pakje kopen ;-)

Een goeie nacht ondanks de verkoudheid, 19.30-7.30-9.15

We doen nu voordat hij naar bed gaat een bakje heet water op zijn kamer zetten met een dampocapsule erin, niet te dicht bij het bedje en werkt super, beter dan die vieze uien!

Hier krijgt Jarno ook pindakaas, ik wissel af met smeerkaas, leverworst, jam, hagelslag, gekleurde hagel, en stroop! Hij krijgt het niet dagelijks en hij krijgt sowieso al heel veel stoffen binnen via de bv want ik eet wel alles! Ik houd het nu wel in de gaten en zal er extra op letten om het niet meer wekelijks te geven!

Fren, ik begrijp dat f ook uit een rietjesfles drinkt? Dat is voor de tanden beter dan een tuitbeker dus dan zou ik er voor kiezen om de rietjesbeker aan te bieden! Jarno drinkt uit de rietjesbeker van prenatal en uit een gewone beker!

Geplaatst

Volgens mij wilde Fiene dat juist nog niet... Hier snappen ze het nog niet, ik weet dat het beter is voor de tandjes maar ja... Biedt het ze over een tijdje wel weer een keer aan.

Nou, daar gaat het nieuwe ritme met 1x slapen overdag... Ze waren ontzettend moe om 11 uur dus ik heb ze toch in bed gelegd en meteen in slaap! Kennelijk hebben ze het nodig als ze om kwart over 7 wakker zijn. Benieuwd hoe het dan vanmiddag gaat, ze slapen nu nog steeds... We zien wel.

Oh ja raar net: Bram had weer eens een poepluier, de laatste paar dagen bijna bij elke luier, heel dun en er zaten stukjes wortel in van de hutspot van gister! Nog nooit gezien zo raar.

Mijn beste vriendin komt vrijdagmiddag met haar dochter dus het wordt toch nog verjaardag in twee delen... Wie weet meldt iemand zich nog voor het weekend...

Geplaatst

Hier drinken ze ook niet uit de tuit of rietjes beker. S.ven wil er al helemaal niets van hebben en L.ara drinkt er wel uit maar laat het dan ook weer uit haar mondje lopen. Dan niet.... en ja misschien slecht voor de tandjes maar als ze niet willen kun je ze ook niet dwingen. Het komt vanzelf wel!

Haha Caro, hier regelmatig hele stukjes eten in de poepluiers! En gister zij mijn man, oh hebben ze kiwi gehad?

Hier hebben ze af en toe ook nog 2 slaapjes op een dag nodig, en helemaal wanneer ze vroeg wakker zijn. Eens in de zoveel dagen doe ik ze de ochtend ook nog naar bed. Lara zat net onder het brood eten al bijna te slapen. Heb haar al slapend een schone pamper gegeven, en toen werd ze een beetje wakker. Sven sliep al toen ik L in bed legde, dus hier waren ze er ook enorm aan toe. Ze liggen nu 45 minuten en ook gelijk stil! Ben benieuwd hoelang de stilte duurt...... ga er nog snel even van profiteren

Geplaatst

Hihi caro, lekker die uien dat spoelt door en worden de wortels niet meer verwerkt. Hier ook vaak kiwi pitjes en de pitten van het brood er nog helemaal in.

op het werk een keer vrezelijk geschrokken, had een meisje fruitella met papier en al opgegeten (thuis) pa en ma niks gezegd tegen ons. Toen ze gepoept had allemaal hal verweekte fruitella papiertjes in haar luier, je weet niet wat je ziet, hihi.

Hoe is het met de kleintjes hebben ze lekker geslapen? Leuk he zo een overgangs periode.

Zoveel kindjes zoveel verschillen, hier alleen een rietjes beker en soms een mini laagje in een plastic beker. Een tuit begrijpt ze geen pepernoot van.

Geplaatst

Ik had dat nog nooit gezien, ja wel eens brokkelige poep (lekker haha!) maar niet zo duidelijk te identificeren als wortel... Maar eigenlijk jammer want dan heeft ie ook niks aan de vitamines die er in zitten, toch?

Ze hebben tot 1 uur geslapen, boterham, even spelen, boodschappen gedaan, koekje en sap en nu nog maar even in bed gelegd maar ze slapen niet, ze kletsen... Zie het nog even aan anders haal ik ze er weer uit.

Geplaatst

Hij zal toch wel niet alle wortel er heel uitgeperst hebben? Hij zal vast wel wat hebben opgenomen hoor! Lastig he wanneer ze aan het eind van de morgen naar bed gaan. Ik ga meestal dan even naar buiten met ze en dan slapen ze 10 minuten in de wagen. Net lang genoeg om nog even door te gaan voor een boterham iets voor 12. Nu liggen ze bij jou toch even lekker. Ook al kletsen ze, rusten dan wel.

Haha, fruitella met papier en al opeten! Ze hadden bij mij een keer bietjes gegeten en was ik ook vergeten te zeggen op de opvang. Gingen bij S een schone pamper doen en had hij blauwe billen.... toen dachten ze even van wat is dit?? Maar al snel hadden ze in de gaten dat het van de bieten was :-) oeps...

Nu zijn ze beide ondeugend samen aan het spelen! Hoop dat het later ook nog 2 dikke vrienden zijn :-)

Geplaatst

Hier ook weer 2 slaapjes....van 11.00 tot 13.00 en nu ligt hij er een kwartiertje in!

Heeft vandaag 5 boterhammen op, 2 vanmorgen en vanmiddag bij oma 3....en zojuist een banaan en kiwi! Ik snap soms niet waar meneertje het laat haha

Jarno snapte ook niks van de tuit en toen heb ik de rietjesbeker geprobeerd en dat snapt hij wel, raar maar waar! Ik heb wel die van prenatal, 4 euro en een soepel rietje, die van nuby moeten ze eerst het rietje een beetje open bijten en dan zuigen, is wel antilek maar ik dacht toen dat snapt Jarno helemaal niet vandaar deze en de prijs natuurlijk! Deze is niet antilek maar ik vind het geknoei reuze meevallen. Een tevreden klant...;-)

Vandaag de box afgebroken en een nieuwe ladekast gekocht bij i.kea met van die plastic bakken.

Op zijn kamer heeft jarno deze ook en dan kan ik af en toe de bakken wisselen.

Ook vandaag een speeltapijt gekocht via internet met een straat, kan hij lekker gaan toeren met de auto's!

Wat hebben jullie nu voor een speelgoed?

Ik heb nu een bak met duplo, een met houten blokken, een met little people, een met boekjes en dan nog een grote bak met van alles (puzzels, balletjes, ringen, pop, autootjes)! Moet maar even kijken hoe ik het verdeel....

Afgelopen week de box en maxicosi op marktplaats gezet en de inklapbare box van mijn ouders! Nooit gebruikt.....zijn van die aankopen die achteraf niet nodig waren!

De easybase heeft mijn neef overgenomen, die verwachten rond de 20e hun 1e kindje.....

Tot zover....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden