Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

En ze er maar uit gehaald want kletsen werd toch iets te lang huilen... Dus toch maar 1 slaapje maar dan in de ochtend. Hoop dat ze morgen weer normaal slapen want middagslaapje vind ik beter.

Dat speelkleed hebben ze gekregen voor kerst maar denk dat ze daar nog te klein voor zijn dus laat het nog even ingepakt. Oh, later meer want had ze even aan de oudste gegeven op ons bed maar die roept om hulp...

Geplaatst

M snapt niets van een tuitbeker maar rietjesbeker van de hema gaat prima. Ideaal kunnen ze onderweg ook uit een rietje drinken. Dat van pindakaas wist ik ook niet. Hebben ze mij nog nooit verteld . Ook niet bij de eerste. Nu vind M het niet zo lekker en de oudste ook niet. Dus ze eten het bijna nooit.

Geplaatst

Zo, Bram gaat net aan de grote tafel staan maar daar schrok hij zelf van! Heb hem maar op zijn billen gezet. En nu zitten ze samen in de boekenkast, zucht... best een gedoe zo'n tweeling die kruipt :-)

Wat speelgoed betreft dus, hebben wij een Nijntje bankje waar we 's avonds alles in kunnen mikken, heel handig. Had ik heel verstandig bewaard van de oudste. Ze hebben nu vooral kleine frutseldingen en de Toet toet auto ambulance die is favoriet, maar ik ben blij dat ze donderdag wat nieuws krijgen.

Een doos duplo heb ik ook nog maar daar zijn ze toch nog te klein voor? Stapelen kunnen ze nog niet en alles gaat in de mond dus wilde daar maar even mee wachten nog...

Geplaatst

Box laat ik nog even staan, even een veilig en rust puntje.

duplo is hier inderdaad ook vooral leuk om te proeven en blokjes tegen elkaar aan te meppen.

Ze is nu gek met haar little people boerderij, stapel bekers en balletjes. O ja en met lepels, vooral de koffie lepels daar gaat ze steedds mee aan de haal. Ze weet precies wanneer de koffie op is, hup lepel eruit en aflikken. Oooo misschien maar eens kijken voor een serviesje!!

Waahhhh bikkel, jou fijne mannetje eet gewoon 5 boterhammen, hihi ik krijger met moeite 1 in. Na een halve wordt alles op degrond gegooit of krijg ik het terug in mijn hand.

Caro, zeker nu kaat ook lekker haar wereld aan het ontdekken is, ze zijn vast heel vlug en zitten binnen de kortste keren ergens waar je ze niet wil hebben. Ik ben ons droppie geregeld kwijt :)

Geplaatst

Bikkel, de ladekast met van de bakken van i.kea heb ik ook. Erg handig.

Hier drinken ze uit een tuitbeker van philips avent. Ik heb ook de drinkbekers met rietje, maar alleen L.isanne snapt hoe dat werkt.

De laatste dagen merk ik dat J.asper opblijven tot de lunch tot ca. 12.00 uur niet red. Hij wil meestal rond een uur of 11.00 alweer gaan slapen. L.isanne houdt het goed vol. Verder eten ze hier af en toe al mee met de pot, vooral de spaghetti is populair.

Geplaatst

Ik vind het lastig hoor, die overgangsfase. Dacht dat we er waren maar vandaag dus in de ochtend slapen en in de middag weer niet.

Dat laatste heeft misschien wel bijgedragen aan het feit dat ze zonder een kikje zijn gaan slapen om kwart voor 8! Wat een genot! En nou hopen dat het morgen geen kwart over 7 is...

Geplaatst

Goedemorgen!

Wat een rot nacht weer! S is verkouden aan het worden en dan veel wakker. Hij is echt om de 2 uur geweest..... pff hoop dat dit maar 1 nachtje is! Nu liggen ze gelukkig nog lekker in bed, hoewel ik L al wel heb gehoord om half 7... Zelf er maar vroeg uit, moet om half 10 bij de kapper zijn. Moet ze dus nog voor die tijd afleveren bij mijn moeder :-) Zul je net zien dat ze na een onrustige nacht uitslapen...

Caro, lees dat ze braaf geweest zijn?! Zijn ze vannacht ook braaf geweest?

Geplaatst

Sinds we de papfles savonds dikker maken is fiene weer direct stil als we haar in bed leggen. Inderdaad een genot! Vanmorgen kwam ze om 6 uur, dat is te doen. Maar vraag me toch af waarom ze ineens niet meer 12 uur doorslaapt, dat deed ze immers al maanden!

Geplaatst

Dat vraag ik me dus ook af Fren! Vanmorgen was het half 8, ietsje beter dus dan kwart over 7 maar nog vroeger dan de laatste maanden inderdaad... Wel hele nacht doorgeslapen, dat is altijd prettig. Geen idee waarom ze dan ineens veranderen maar van mij mag het weer terug zoals het was! Ook sneu voor de oudste dat ze dit net in de vakantie doen want ze gaat wel later naar bed maar is steeds vroeg wakker natuurlijk.

Balen Lianne! Wel even lekker tijd voor jezelf, naar de kapper, ben ik sinds de bevalling nog niet geweest, helemaal niet aan gedacht eigenlijk, wel weer eens tijd! Vriendin van ons knipt meestal maar die is erg druk momenteel. Ik vind de kapper altijd zo belachelijk duur...

Geplaatst

Hihi en ze zijn 12 maanden? Ik weet niks van die sprongen, alleen van wat jullie er over vertellen op het forum. Maar bedankt voor het meedenken!

Wat ik wel net bedenk is dat Bram elke ochtend al een poepluier heeft als ie wakker wordt en pijnlijke billen sinds een paar dagen dus misschien word ie daar wel eerder wakker van en maakt hij Kaat wakker? Normaalgesproken is Kaat eerder wakker, die gaat 's avonds ook meestal meteen slapen. Dus misschien dat dat er iets mee te maken heeft hier.

Oh ja, Bram doet af en toe een paar echte kruipbewegingen op handen en knietjes, dus wie weet gaat ie toch nog echt kruipen. Gaat hard met dan ventje nu...

Geplaatst

Haha, die sprongen weet ik ook allemaal niet meer hoor! Volgens mij blijven die van ons allemaal hangen in de sprongen!

Heerlijk even weer bij de kapper geweest en een stukje eraf zodat het weer wat pittiger is! Oma heeft lekker opgepast, ik nog even bij de Prenatal en Hema geweest. Heb nu van Prenatal de rietjes bekers gekocht. Die zo maar even uitkoken en kijken of ze daar wel uit willen drinken.

Kan best dat hij van de poepbroek wakker wordt. Hadden ze hier ook een paar weken geleden, jammer is dat dan he...

Hier nu een boefje die aan het teuten is in bed. Ze zijn vanmorgen nog even naar bed geweest en dat is voor L.ara vaak niet gunstig. Die heeft nu moeite om te slapen en ze heeft net in de auto ongeveer 10 minuten liggen slapen..... ben benieuwd of dat nog wat wordt zo...

Geplaatst

Ik weet niet wat ik meemaak, ze liggen er nog steeds in!! Druk gespeeld bij oma en nu afgemat?? Wel lekker, de ramen binnen en buiten zijn weer glanzend schoon :-) voor zolang het duurt dat dan wel weer.....

Geplaatst

Flink geslapen dus!! Je ruikt vast geen roosjes...... ;-)

Leuk dat de oudste heerlijk met de duplo gespeeld heeft! De kleintjes weten nog niet echt goed wat ze ermee moeten....

Hier heb ik S om 16.15 voorzichtig wakker gemaakt, en hij is er alweer bijna aan toe. L.ara heeft enorm rode billetjes en ze krijst het uit wanneer ze heeft gepoept en wanneer je het schoonmaakt.... zo zielig. Zo in een lauw badje en daarna lekker een koel zalfje erop

Geplaatst

Uierzalf helpt bij fiene echtbsuper bij rode billen. Echt binnen twee dagen is het bijna weg!

hier een meisje dat de hele dag niet geslapen heeft. Overgeprikkeld door oma gister. Arme vin...

pen arme ik, want Va volgende week is ze op dinsdag bij oma en ik ben op woensdag vrij... Vin is vandaag echt nijdig geworden op z'n moeder, ze moet onze regels volgen en fiene ook met rust laten. Niet als een moederkloek er iedere minuut boven hangen. En zo niet, dan maar een extra dag crèche!

Geplaatst

oei klinkt niet goed fren, hoe reageerde ze. Is oma de hele dag maar druk met haar in de weer, lijkt me inderdaad niet goed, kids vinden een momentje rust toch echt wel even heerlijk.

Caro, grappig van de duplo weer even iets nieuws om mee te spelen voor de oudste, super leuk verhaaltje had ze trouwens geschreven en ben benieuwd hoeveelste gaat worden.

hier kies nr 3 doorgekomen, echt vreemd dat ze hier bijna geen last van heeft en dan de voortandjes zoveel last heeft gehad.

Geplaatst

Heb je al gestemd Meezie? Haha wat erg, ik ben de hele tijd stemmen aan het winnen, maar ze is zo enthousiast... en ze staat steeds op 1 en dan weer op 2...

Misschien toch maar uierzalf kopen want Bram heeft hetzelfde: bijna elke luier een poepluier en huilen bij verschonen, auw! Zo zielig. Kaatje nergens last van...

Fren heel goed dat Vin het tegen zijn moeder heeft gezegd. Het is toch ook zo. Jullie kind hoor! En als ze wat ouder is maakt het allemaal wat minder uit maar met deze leeftijd is het wel belangrijk dat ze het voor het grootste deel doet zoals jullie graag willen.

Heb net foto van de Duplo toren op FB gezet hihi het is natuurlijk haar Duplo van vroeger maar toen speelde ze er niet zoveel mee en nu was ze helemaal blij! Ik had er ook mee willen wachten maar ja ze zijn echt toe aan iets nieuws en ze kunnen natuurlijk nog niet stapelen maar al wel in en uit de doos doen, dat is al leuk. En verder tegen elkaar aan tikken, mee gooien en op sabbelen en knagen natuurlijk...

We weten hier niet wat we meemaken maar voor de tweede avond op rij meteen slapen zonder een kik om 10 voor 8! Ga zo door jongens!!

Geplaatst

Huh?! Fiene lag er om 7 ur in, om 8 uur afgetankt met nog een fles en het is NOG STEEDS stil!!! Vannacht ook niks gehoord! Laat dit de ommekeer zijn please?!

Marjan, van harte met M.

Geplaatst

Marjan gefeliciteerd met Matthias!!

Heerlijk Fren een doorslaper! Goed dat jullie duidelijk hebben gemaakt bij je schoonmoeder dat het anders moet. Altijd een moe en chagerijnig kind hebben de volgende dag is niet de bedoeling van oppassen en wegbrengen. Hoop dat ze het een beetje goed oppakt?

Caro bij jou snappen ze het ook he!! Kunnen ze het niet even aan die van mij vertellen hoe het moet en hoe fijn het is om gewoon lekker te slapen?

Hier een K*t nacht. Wij dachten dat we met S in de weer zouden zijn omdat hij snot verkouden is. Hebben hem er 1x uit gehaald. L daarin tegen heeft de halve nacht liggen jammeren van de zere rode billen denken wij.... Ze heeft in campingbedje geslapen, heb haar 2x een schone pamper gegeven maar schoonmaken en sudo op de billetjes was madame niet prettig. Nu waren de billen gelukkig wat minder rood... Rond half 9 ben ik maar eens naar beneden gegaan want het was nog stil. S lag al een half uur te kletsen in bed.. Nu heeft ze dikke wallen onder de ogen...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden