Jump to content

iemand tp gehad in eigen cyclus zonder hormonen?

saantje83

Recommended Posts

• Replies 416
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hallo Saantje83,

Ik heb op 29 januari 2012 een tp gehad van 2 cryo´s in mijn eigen cyclus en ook zonder hormonen. Vanmorgen :zwanger: getest. De tp en de behandeling hiervoor verloopt bij mij allemaal via het EMC.

Ik ga voor je duimen dat het bij jouw ook mag lukken na de tp van de cryo of cryo´s. Weet je al wanneer je weer een tp hebt?

Hallo Saantje83,

Ik heb op 29 januari 2012 een tp gehad van 2 cryo´s in mijn eigen cyclus en ook zonder hormonen. Vanmorgen :zwanger: getest. De tp en de behandeling hiervoor verloopt bij mij allemaal via het EMC.

Ik ga voor je duimen dat het bij jouw ook mag lukken na de tp van de cryo of cryo´s. Weet je al wanneer je weer een tp hebt?

ik wacht nu eigenlijk op mijn menstruatie die komt als het goed is de17e ...weet niethoe t vanaf daar allemaal gaat stap voor stap jij wel zo tehoren...envan harte met je posi zwangerschap.

heb je1 of 2 cryos terug laten plaatsen? en waarom zijn jullie begonnen metivf als ik dat mag vragen. ikzelf heb 1 afgesloten eileider en 1 verwijdert..en de hoeveelste poging was dit? wat een vragen he hahahha sorry

Oh geeft helemaal niets hoor dat je het vragenvuur opend.

Mijn vriend en ik proberen voor ons prinsesje al 4 jaar en 10 maanden een brusje te krijgen. Tot op heden liep het bij ons ook niet geheel volgens plan. Ik heb 3 miskramen gehad, 1 bbz en voor de rest alleen maar proberen. Eind vorig jaar (exacte maand weet ik niet meer) heb ik een punctie gekregen waaruit 7 eitjes kwamen. Hieruit 1 verse tp gekregen waarbij ik vrijsnel alweer mijn menstruatie kreeg, van de overige 6 embryo's waren er helaas maar 2 geschikt voor het invriezen. Deze zijn op 28 januari 2012 ontdooit en gelukkig alle 2 de ontdooiing overleefd. Inmiddels ook van deze 2 positief getest.

Even de korte versie. :D

Ik heb drie cryo tp-en gehad in eigen cyclus, heerlijk zo zonder hormonen! De eerste keer ben ik heel even zwanger geweest, de tweede keer was negatief en de derde weer zwanger alleen helaas een bbz. Maar je kunt echt heel goed zwanger worden zonder hormonen hoor. Het is juist veel natuurlijker, alleen voor ons voelt het vreemd omdat we zo gewend zijn om van alles te spuiten en slikken. Succes!

Ik heb in november een TP (2 cryo's) gehad in een volledige natuurlijke cyclus. Geen hormonen niets, en was zwanger van een tweeling. Alleen helaas niet goed afgelopen, maar dat heeft niets met de tp in natuurlijke cyclus te maken.

Succes!

ja datis ook nodigom positief te blijven en te weten dat het ook goed kan gaan..

ik verwacht mijn menstruatie de 17e deze maand en dan krijg ik als alles ok gaat cryo tp over 2 weken denk ik.

ik ben zeer positief! leesdat we allebei ongeveer rond dezelfde tijd op het wachtbankje zitten?

Ik ben denk ik een week later, ik laat mijn ongi (ben nog aan de pil) eind feb komen, verwacht eerder 2e week maart de TP.

Op welke CD mag je dan komen voor de 1e echo?

Hoi

Ben inmiddels 38 weken zwanger van een cryopoging. In eigen cyclus. Twee cryo's laten terugplaatsen en zwang van eentje.

Tp was 4 dagen na eisprong en testen was het normaal aantal dagen, bij ons 15 dagen na tp (erg laat). Heb 8 dagen erna getest en was een overduidelijke streep!!!! Als ik dat niet had gedaan had ik het twee dagen later ook wel geweten, werd toen alweer misselijk namelijk.

Heel veel succes!

Wat fijn om hier wat opbeurende verhalen over een cryo TP in eigen cyclus te lezen. Ik weet niet waarom maar ik heb er niet zo'n vertrouwen in, ik ben even niet zo positief. Ik wil helemaal niet negatief zijn omdat ik er van overtuigd ben dat dat niet bijdraagt maar ik kan het standje positivo momenteel even niet vinden ... Eigenlijk weet ik wel waarom ik niet zo'n vertrouwen heb, door op internet te gaan lezen en dan zien dat het ontdooien al een moeilijk iets is en vervolgens heb ik gelezen dat er maar een klein percentage zwanger wordt van een cryo TP. Ik wil die verhalen helemaal niet geloven maar het zit wel in mijn hoofd. Ik had dus behoefte aan positieve verhalen en die lees ik hier gelukkig.

Onze laatste poging was een ICSI poging, toen was ik zo positief, toen wist ik "gewoon" dat ik zwanger ging worden, geen idee waar dat gevoel op gebaseerd was maar ik wist het gewoon. En inderdaad mijn gevoel liet me niet in de steek want ik was zwanger. Helaas is dit bij 7 weken geeindigd in een miskraam.

Vandaag in het ziekenhuis geweest voor de eerste echo, het is nog niet zover dus woensdag weer terug komen. Binnenkort gaan onze cryo's dus ontdooid worden en ik ben nu al aan het duimen dat ze dat goed doen. Ik moet mijn vertrouwen terug krijgen anders is het sowieso gedoemd om te mislukken.

Nikkie lieverd, je kunt jezelf niet zwanger denken, dus je kunt jezelf ook niet niet zwanger denken.....als je me nog kunt volgen. :-) Tuurlijk is het fijn als je positief kunt zijn, maar het is ech niet gedoemd te mislukken als jij wat minder positief bent! Leg niet zoveel druk op jezelf meisje! En ik kan je uit ervaring vertellen dat je positieve gevoel terugkomt als je cryo goed ontdooit en je van die onzekerheid en angst af bent. Knuffel!

hoi

ook ik heb een terugplaatsing in het emc gehad zonder hormonen. het beviel mij erg goed, geen geprik en geen hormonen in mij lijf. Hierdoor was ik veel minder gespannen tijdens de wachtweken. ik heb na 9 dagen heel licht positief getest, maar het ziekenhuis had geadviseerd om pas op wd 15 te testen.

nu loopt mijn wondertje van ruim een jaar rond het huis... en ik hoop dat als wij voor een brusje gaan ik weer een terugplaatsing zonder hormonen gaan.

groetjes nieta

Nikkie,

Hadden er ook weing vertrouwen in maar ik heb wel gedacht, na tp, laat ik maar alles doen om t zo goed mogelijk te laten gaan. Het was voor ons nl. de laatste keer. Voor mn gevoel moest ik nu alles aan doen. Terwijl een ander deel zei: t zijn cryo's, hoe groot is de kans?

Maar goed, acupunctuur blijven doen. Douches ipv warm bad, voeten goed warm gehouden net als mn rug, en dit keer ook in de ww even níet zwaar tillen (zou man moeten hebben geholpen met betonplaten-schutting, heb ik maar even niet gedaan). Daarnaast ook drastisch geminderd met roken en dag na de positieve test geheel gestopt. Ook cafeine zo min mogelijk gehad, nog steeds overigens, maar een kopje of 2-4 koffie wel elke dag gepakt.

Vertrouwen erin had ik weinig, wel vertrouwen erin dat mn emmies goed zouden ontdooien. Maar de poging was echt n "laten we ze maar gaan gebruiken ipv nog een jaar opslagkosten betalen".

Kortom, het kan alle kanten op. Wat voor mij heel fijn was, t beste aan deze poging: niet hormonen hoeven slikken of spuiten. Daar wordt ik een ander mens van. Misschien was het dát wel dat de doorslag heeft gegeven, je weet t niet.

Maar waar t op neerkomt: zelfs bij een kans van 10% is er dus 1 die zwanger wordt. Wie zegt jou dat jij dat niet kan zijn?

Hou vol, hou moed, het kan.

Xx

@Saantje83. Wanneer is je eerste echo gepland? Ben je er al definitief uit of je er 1 of 2 laat terug plaatsen? Ik wens je veel succes. Heb vertrouwen en houd moed!

Ik had de eerste op cyclusdag 10, op cyclusdag 12 de tweede echo. Op cyclusdag 13 Pregnyl gespoten en aanstaande dinsdag worden mijn cryo's ontdooid. Dat vind ik toch zo'n superspannend proces. Dan word ik woensdag gebeld of het gelukt is met ontdooien en dan worden ze diezelfde dag terug geplaatst. Ik ben wel weer helemaal positief geworden door alle verhalen hier op het topic, bedankt meiden jullie hebben mijn cryo onrust weg genomen ...

@Guusje. Thanks dat je voor me gaat duimen.

Blijft toch raar he ... dat je uitkijkt naar je ongi, zodat je van start kan ... zo lekker dubbel want eigenlijk willen we helemaal niet ongi worden ... Hopelijk breekt het snel door.

Ik lees in je handtekening dat je er ook 2 laat terug plaatsen. En dan heb je er nog 2 over, begrijp ik dat goed? Maar die heb je natuurlijk helemaal niet meer nodig.

@Saantje83. Wanneer is je eerste echo gepland? Ben je er al definitief uit of je er 1 of 2 laat terug plaatsen? Ik wens je veel succes. Heb vertrouwen en houd moed!

Ik had de eerste op cyclusdag 10, op cyclusdag 12 de tweede echo. Op cyclusdag 13 Pregnyl gespoten en aanstaande dinsdag worden mijn cryo's ontdooid. Dat vind ik toch zo'n superspannend proces. Dan word ik woensdag gebeld of het gelukt is met ontdooien en dan worden ze diezelfde dag terug geplaatst. Ik ben wel weer helemaal positief geworden door alle verhalen hier op het topic, bedankt meiden jullie hebben mijn cryo onrust weg genomen ...

hoi Nikki

Ben vandaag geweest voor een echo moet vrijdag terugkomen,

om dan te kijken of blaasjes groter zijn of zoiets ..en dan beginnen met ovulatietesten en dan 4dagen na de eisprong een terugplaatsing begreep ik.

Ik vindt het allemaal zospannend heb vandaag doorgegeven dat ik 2 terug geplaatst wil hebben als ze allebei goedontdooien natuurlijk. er zitten namelijk 2 in 1 rietje.. en mochten ermaar eentje overleven dan eentje..