Ga naar inhoud

iemand tp gehad in eigen cyclus zonder hormonen?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nikki, klopt, als er 2 gelijk goed ontdooien dan hebben we er nog 2 over.

Ik zie in jou handtekening dat jij 4 dagen voor mij een curettage hebt gehad. Wat verdrietig allemaal.

Laten we nu hopen dat we eens geluk hebben.

Nogmaals succes.

Saantje, spannende tijd breekt er weer aan. Ook jij heel veel succes

• Reacties 416
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Guusje. Inderdaad, wij hebben vlak na elkaar de curettage gehad, jij wel met wat meer nasleep lees ik, vervelend zeg. Het is toch allemaal al zo verdrietig. Je ongi al doorgebroken?

@Saantje83. Jij hebt vandaag weer een echo gehad? Hoe ging het? Zijn ze inmiddels groot genoeg?

Bij mij zijn beide cryo's goed ontdooid dus afgelopen woensdag terug geplaatst. Nu is het dus duimen, broeden, warm houden, bewegen, lief zijn voor ze.

Geplaatst

Nikki, wat goed dat ze goed ontdooid zijn! Woow, en woensdag de tp gehad. Nu inderdaad duimen, broeden, warm houden, bewegen, lief zijn voor ze :-) heel veel succes in de wacht weken/dagen. Wanneer mag je testen?

Mijn ongi is er inmiddels, zit nu op CD3. Maandag 12 maart is de 1e echo.

Geplaatst

@Saantje, ik krijg deze maand ook voor het eerst een tp in een natuurlijke cyclus....voelt raar , je bent toch gewend om die hormonen te spuiten..

Maar als ik hier alle berichten lees , kan het dus wel :-) We moeten positief zijn! Wanneer heb je je tp of heb je die al gehad?

x

Geplaatst

@Guusje. Dat gaat dus ook al weer opschieten voor jou, inmiddels CD 13.

Ik mag 14 maart testen ... zo spannend!!!!!!!

@Marieke. Succes! En wat je zegt positief zijn en vertrouwen hebben!

Geplaatst

@Saantje83. Jij hebt vandaag weer een echo gehad? Hoe ging het? Zijn ze inmiddels groot genoeg?

Bij mij zijn beide cryo's goed ontdooid dus afgelopen woensdag terug geplaatst. Nu is het dus duimen, broeden, warm houden, bewegen, lief zijn voor ze.

himeid,

vandaag weeeer een echo gehad en eisprong is nog niet echt in zicht...

heeel vreemd heb me eisprong altiiiiiijd de 14e cd..maar benwel deafgelopen keer2 dagen later ongie geworden voor t eerst.. dusmogelijk 2 dagen later eisprong..maar dearts vindt het vreemd dat het nog niet echt in zicht is en alsof dat niet al erg genoeg is...vraag ik haar waarom ik zo een pijn heb tijdens gemeenschap endat heb ik echt sinds de punctie in januari..haar antwoord daarop:het kan een soa zijn of baarmoederhalskanker!!!!!! ik helemaal in shock! vreemd gaan dat zit er niet in.enkanker????ik zakte haast in elkaar.... ik gelijkrennen na me huisarts zonder afspraak 3uurtjes in de wachtkamer gezeten...gelukkig had ze tijdvoor mij...ze heeft gelijk zonder dat ze eigenlijk dienst had naar me baarmoedermond gekeken of zeiets vreemds zag...ze zag helemaal niks..en soa symptomen had ik ook niet....echt nog steeds geshockeerd. maandag weer een echo....

Geplaatst

Saantje, wat een belachelijk antwoord van die arts zeg! Ze heeft verder niets gedaan? Een onderzoek of uitstrijkje? Als je haar weer ziet de volgende keer zou ik er zeker wat van zeggen.

En wat betreft je eisprong. Het is niet vreemd hoor dat je eisprong nu later is. Je cyclus is misschien nog wat in de war. En het kan zomaar zijn dat vandaag of morgen je eisprong er wel is. Dus geen zorgen. Succes maandag.

Geplaatst

Nikki, wat moet jij lang wachten voor een test. Ik mag altijd 10 dagen na TP testen in het zkh. Of test jij alleen thuis? Dan kan ik het me wel voorstellen.

Geplaatst
Saantje, wat een belachelijk antwoord van die arts zeg! Ze heeft verder niets gedaan? Een onderzoek of uitstrijkje? Als je haar weer ziet de volgende keer zou ik er zeker wat van zeggen.

En wat betreft je eisprong. Het is niet vreemd hoor dat je eisprong nu later is. Je cyclus is misschien nog wat in de war. En het kan zomaar zijn dat vandaag of morgen je eisprong er wel is. Dus geen zorgen. Succes maandag.

hoi meid,

maar steldatik vandaagme eisprongheb?? voel namelijk al gerommelin me buik...ben ik maandag dan weer te laat met me echo?

ben echt geneigd om de ovulatietesten erbij te pakken en te kijken of me eisprong morgenochtend al is geweest....want stel dat ik vandaag me eisprong he?? ben ik dan te laat ???moet ik dan een cyclus overslaan??..pfff wat maken vrouwen als ons allemaal wel niet mee.....om gek van te worden..

Geplaatst

Saantje, ik ga je even gerust stellen. Als je embryo na 4 dagen is ingevroren, dat zal de TP ook pas 4 of 5 dagen na je eisprong zijn. Hier houden ze in het zkh rekening mee. Dus geen zorgen!

Geplaatst

Dag Allemaal,

Ik ben nieuw hier dus nog druk aan het ontdekken hoe het allemaal werkt. Ik heb 1 maart een terugplaatsing gehad van 1 embryo 4 cellig in mijn eigen cyclus. Ik ben nog maar pas begonnen met mijn 'wachtbankje' maar wordt nu al lichtelijk gek.... Ik probeer er niet te veel aan te denken... Maar ja. Het lijkt mij fijn om te kunnen kletsen over alles en nog wat tijdens de behandeling en het wachten..

Groeten

Maggiekiss

Geplaatst

@guusje...

maar ikheb de ovulatietesten nog niet hoeven gebruiken he?maandag weer echo denk dat ik dinsdag pas testen

dan kunnen ze toch niet goed inschatten wanneer me eisprong is geweest (stel dat ik hem vandaag heb gehad)

of maakt dat ook niet uit? sorry voor me gezeur ..maar wil gewoon niet nog een maandje wachten

Geplaatst

@Guusje. Het is mij eigenlijk totaal onduidelijk wanneer ik mag testen ... degene die de TP deed zei 10 dagen, de fertiliteitsverpleegkundige had het over 15 dagen en nu kregen we gisteren een brief van het ziekenhuis binnen waarin ze het over 17 dagen hebben ... Ik hou de 15 dagen aan (was de vorige keer ook toen ik volledig aan de hormonen zat) want in verband met de Pregnyl die ik gespoten heb wil ik niet te vroeg thuis testen met het risico dat ik toch niet zwanger blijk maar dat het de Pregnyl is die nog in mijn lichaam zit ... Ik hoop dat ik het zo lang vol kan houden om niet te testen ... ;-)

@Saantje83. Wat een idioot gepraat van die arts, om je met die opmerking naar huis te laten gaan, vol in de stress, belachelijk zeg. Gelukkig heeft je huisarts je kunnen geruststellen. Suc6 morgen met je echo, probeer je niet te druk te maken meis. Heb vertrouwen.

@Maggiekiss. Succes met wachten, ik weet het is verschrikkelijk. Gelukkig heb ik acupunctuur wat mij toch wel enige rust geeft tijdens deze stressy wachtdagen. Het is ook allemaal zo spannend. Doe je ook aan wandelen? Ik wandel elke dag sinds de TP voor een betere doorbloeding van de baarmoeder, schijnt goed te zijn.

Geplaatst

Saantje, ik zou niet weten waneer je de ovulatietesten moet gebruiken. In het LUMC doen ze het iets anders. Maar het verbaast me dat ze geen duidelijke voorlichting geven hoe zoiets in zijn werk gaat. Ik zal er morgen eerst echt naar vragen, een goede uitleg hoe en wat, zodat je je geen zorgen hoeft te maken.

Nikki, bij jou onduidelijkhied waneer je mag testen. Ik vind het maar slordig. Ik zou zeggen, volg je gevoel waneer je gaat testen. Als het maar 10 dagen na de Pregnyl is.

In het LUMC moet ik voor een cryo TP vanaf CD 11 3x per dag (ochtend - middag - avond) een beetje urine bewaren. En op CD 13 dit meenemen. Dan gaan ze ook bloed prikken, en de echo. S'middags krijg ik zltijd telefoon of ik nog door moet gaan met urine bewaren, en waneer de volgende echo is. Net zolang tot de eisprong is geweest. Mocht dit te lang duren dat alsnog een Pregnyl. Dus ik hoef thuis nooit ovu testen te doen.

Geplaatst

Hallo meiden, ik breek even in... heb alles even gelezen van iedereen...

Ik heb maandag de eerste echo en moet vandaag beginnen met de Ovulatie testen en zit nu op CD 11,...

Hopelijk is er maandag na de echo meer bekend over wanneer een eventuele terugplaatsing zal zijn.

Nikki, bij mij gaven ze aan 14 dg na de tp te testen, maar het schijnt dat de pregnyl na 10 dagen al niet meer zichtbaar is. Ook ik heb acupunctuur..dat helpt me enorm en voel me er goed bij!!

Guusje, lopen wij een beetje gelijk? Jij hebt maandag ook je 1ste echo op CD dag 13? Toch weer anders bij jou, jij moet urine bewaren,....dat heb ik niet.. maar hoe het gaat

maakt eigenlijk niet, het gaat om het eind resultaat en die moet positief zijn, dat is wat we allemaal willen!!! Suc6 met de echo maandag!

Saantje, hoe gaat het met jou?

Sterkte allemaal meiden!!!!

x

Geplaatst

Marieke, wij lopen idd gelijk :) vandaag CD 11.

Het LUMC is volgens mij de enige die het op deze manier doet, maar het komt op het zelfde neer. Met de urine die ik spaar doen zei de ovutesten.

Zelf doe ik ook wel ovutesten, maar dat is meer voor mezelf.

Jij uiteraard oom suc6 maandag met de echo. Laat je weten hoe het was?

Geplaatst

Guusje, dat komt dan idd op hetzelfde neer..

Ik ben even zo vrij geweest om je profiel te bekijken, maar jij hebt al heel wat achter de rug zeg...poeh heavy hoor!

Hoop zo voor je dat tussen deze 4 cryo's je wondertje zal zitten!! Duim voor je! Ik hou je op de hoogte van maandag, jij ook?

Geplaatst

Marieke,

Het is zeker een heftige tijd geweest, ik kan het allemaal nog niet echt plaatsen. Maar gelukkig blijf ik hoop houden, en hoop ik zo dat er 1 wondertje tussen zit. Dit zijn onze laatste 4 cryo's, hierna stoppen we er mee.

Ik hou je ook op de hoogte hier ;)

Geplaatst

Meiden vanaf mijn kant helaas geen positief bericht, ben gisteren ongi geworden ... weer een mislukte poging ...

Wens jullie veel succes en sterkte ... blijf jullie nog wel even volgen hoor ... you go girls!

Geplaatst

He gatver Nikki, wat enorm balen zeg. Heel veel sterkte meis!

Geplaatst

Vandaag 1e echo gehad, LH piek is nog niet te zien. Woensdag 2e echo.

Hoe was het bij jou Marieke?

Geplaatst

Ik heb vandaag ook mijn 1e echo gehad, donderdg echo 2, volgende week TP alscryobesluitgoedteondooienhebbenernamelijkmaar1. Heerlijk zo zonder hormonen!!!!!

Geplaatst

Jij ook dotje, 3 vandaag voor de 1e echo! Weet je al wanneer de de TP gaan doen dan? Of gok je dat het volgende week is?

Geplaatst

Guusje, ook bij mij was de LH piek nog niet te zien, maar het zag er wel allemaal goed uit uit. Ze verwacht woensdag of donderdag wel een positieve test, zo ja moet ik meteen bellen, dan krijg ik nog een echo en waarschijnlijk begin volgende week dan de terugplaatsing. Wat verwachten ze bij jou of eerst woensdag even afwachten?

Dotje, grappig, jij loopt ook gelijk...je zal volgende week ook de treugplaatsing krijgen? Spannend!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden