Ga naar inhoud

iemand tp gehad in eigen cyclus zonder hormonen?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Fingers crossed meiden! Op echo; eisprong is nog niet in zicht, baarmoederslijm zag er goed uit. De schatting van arts is begin volgende week terugplaatsing (dus een gok idd). Informatie moet ik zelf loswrikken@ziekenhuis. Maargoed donderdag weet ik meer :-)

Jullie doen ovulatietesten zie ik? Grappig dat we zo n beetje gelijk lopen!! Hopelijk blijft dit zo ;-)

• Reacties 416
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Mariek, ik weet morgen hopelijk meer, maar verwacht ook ergens volgende week )als ontdooien goed gaat de TP van 2 embryo´s .

Het zou wat zijn als we 3e tegelijk een TP krijgen ;)

Dotje, ik doe zelf geen ovu testen, dit doet het zkh voor me. Ik moet 3x per dag een beetje urine opvangen, en dan meenemen naar het zkh.

Geplaatst

Dotje, alvast succes morgen!

Marieke, al een positieve ovu test?

Ik heb vandaag de 2e echo gehad. Ei is nog niet gesprongen, en ook nog geen LH piek. Maar deze zit er wel aan te komen. Vrijdag 3e echo. We wachten het maar weer af.

Geplaatst

Guusje vrijdag dus weer even afwachten, maar je bent op de goeie weg..:-)

Dotje ook succes morgen....zou leuk zijn als we idd gelijk blijven lopen!

Ik heb zelf ook nog geen positieve ov test....als het morgen nog niet zo is , moet ik bellen....misschien dan pregnyl spuiten?

Succes meiden!

x

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik ben nieuw hier. Heb me eind vorige maand aangemeld tijdens de wachtweken van mijn eerste cryo terugplaatsing in eigen cyclus. Helaas is het vlak hierna mislukt en had ik even tijd voor mezelf nodig. Inmiddels zijn we weer aan het toeleven naar de volgende keer en kwam ik hier terecht en dacht, laat ik ook maar eens een berichtje schrijven.

Ik zit vandaag op CD 13 en morgen een 2e echo voor controle. Heb dinsdag ook een echo gehad en daar was eigenlijk nog weinig te zien. Nu is mijn eigenlijk, hoe gaan deze controles bij jullie? Ik vind soms namelijk dat er zo weinig informatie gegeven wordt in het ziekenhuis. Als ik zelf niet vraag om een echo, dan krijg ik hem niet. Ze werken bij ons namelijk met ovulatietesten en op het moment dat deze positief is, wordt het traject voor ontdooiing voor de terugplaatsing in gang gezet. Maar verder dus helemaal niks. Heb daarom zelf aangegeven dat ik de controle d.m.v. echo's wel prettig vindt, maar is eigenlijk dus meer een uitzondering.

En waar wordt er bij jullie op echo's allemaal naar gekeken? Meer even voor mezelf om wat meer info te hebben...

Verder veel succes voor jullie allemaal meiden! Volgens mij loop ik ook gelijk met een aantal, gezellig! Ik zeg, laat de lente maar beginnen en de zon voor ons gaan schijnen!!

xx Star83

Geplaatst

Hey Star, welkom hier, en klets mee zou ik zeggen. We hebben elkaar hard nodig.

Ik loop in het LUMC en ik moet zeggen dat ze erg precies zijn. Voor een cryo TP moet ik me aanmelden zodra de ongi er is. Dan plannen we op CD 13 de 1e echo. Vanaf CD 11 moet ik 3 x per dag urine bewaren, en meenemen bij de 1e echo. Ook prikken ze altijd bloed. S'middags krijg ik te horen of de LH piek is geweest. Vandaag had ik mijn 2e echo omdat er nog geen LH piek was, en weer urine meegenomen. Vanmiddag kreeg ik te horen dat de piek er nog niet was, dus door met urine sparen, en vrijdag weer 3e echo en bloed prikken en urine inleveren. Tijdens de echo leggen ze altijd goed uit wat ze zien en willen zien, hoe dik de BMS is, en hoe groot het follikel. Omdat ik ook endo heb, kijken ze ook daar naar. Het LUMC is het enige zkh die het op deze manier doet (met urine sparen).

Ze geven nooit een foto mee, en om eerlijk te zijn, hoef ik dat ook niet. Geen idee wat ik er mee kan.

In welk zkh loop jij Star?

Alvast succes morgen.

Geplaatst

Hi Guusje,

Jeetje, bij jou gaat het inderdaad heel anders zeg maar ze houden je wel goed onder controle. Is dit een standaard procedure in het LUMC? En krijg je je terugplaatsing ook in het LUMC of in het MKZ in Leiderdorp? Mag ik vragen wat ze bij jou aanhouden voor minimale dikte van je bms? En als je LH piek gezien is, na hoeveel dagen heb je dan een terugplaatsing?

Ik loop in het GHZ in Gouda en heb de punctie/terugplaatsingen in het MKZ in Leiderdorp. Over het algemeen ben ik erg tevreden hoor, maar merk wel dat ik zelf erg om de informatie moet vragen als ik iets wil weten. Heb een kennis die in het VU loopt en zij krijgt veel meer informatie zonder ernaar te hoeven vragen.

Ik ben dus vanochtend weer geweest en een apart verhaal. Voordat ik voor mijn echo ging heb ik een ovutest gedaan en deze was positief! Heel bijzonder, want dinsdag was er nog geen groei te zien en mijn bms slechts 6 mm! Op de echo van vanochtend waren er in mijn linker eierstok ineens 5/6 kleine follikels te zien, maar de grootste slechts 9 mm. Heel vreemd dus dat ik een positieve ovutest had, dat gaf de verpleegkundige ook aan, zij denkt aan een valse test ivm de vele follikels die te zien waren. Hebben nu besloten zaterdag weer een echo te maken en nog door te gaan met de ovutesten. Wel is er Pregnyl voor me besteld want als de ovutesten de komende dagen positief blijven, is het erg lastig inschatten wanneer mijn eisprong nu echt zal zijn. Maarja, echt lekker zit het me allemaal niet, want ben bang dat ik nu het risico loop deze maand over te moeten slaan omdat er straks helemaal geen één eitje groot genoeg wordt.... Maar in Gouda gaven ze aan dat ik me daar niet te druk om hoef te maken, dus vertrouw ik dan maar op en afwachten tot zaterdag dan maar...

Jij veel succes weer morgen, hoop voor je dat echo goed is en je LH piek gearriveerd is zodat je weer kan gaan aftellen naar de tp!

xx Star

Geplaatst

@Guusje,...nog niks te zien bij je vandaag? Dan hopelijk morgen? Succes!!

Ik had vanochtend een positieve ov test en heb dinsdag de tp, als het ontdooien goed gaat, spannend!

@Star, welkom hier! Jij loopt ook bij het MCK in Leiderdorp? Dat bedoel je toch met MKZ? Ik zit daar ook en ben eigenlijk wel tevreden, nu heb ik ook geen vergelijk hoe het bij een ander zou gaan, maar zit wel op de juiste plek voor me gevoel. Ze zijn allemaal erg behulpzaam en ook bij iedere echo en de punctie die ik gehad heb krijg ik voldoende uitleg. Ik heb maandag mijn eerste echo gehad, toen zat ik op CD 13, vandaag had ik een positieve OV test en heb meteen gebeld en heb nu dus een afspraak voor de tp op dinsdag, dat is meestal 4 a 5 dagen na je eisprong. Spannend voor jou zaterdag, maar ik zou me er niet te druk om maken dat je deze maand over zou moeten slaan, in het MCK weten ze echt wel wat ze doen, mag je verwachten! Succes zaterdag!

Dotje hoe is het bij jou gegaan vandaag?

x

Geplaatst

Hoi meiden,

wat een verschil in beleid toch per ziekenhuis zeg! Bij ons maken ze alleen echo s, en aan de hand van het bms en de follikels bepalen ze de eisprong. Ik prik morgen pregnyl en heb vrijdagmiddag de terugplaatsing, als cryo goed ontdooit. Omdat ik na de verse terugplaatsing na een week alweer menstrueerde heeft arts toch de bollen voorgeschreven (bleh!) Ik twijfel of ik dat wel wil. Ik VOEL m n ei alweer komen in ieder geval ;-) Pijn!

Marieke* jij bijt de spits af!! Spannend!

Guusje weet jij al meer?

Succes allemaal en een goed weekend!

Geplaatst

Star, dit is in het LUMC een standaard procedure. En alles is in het LUMC. Wel zo fijn. De minimale dikte van het BMS weet ik eingelijk iet. Het is bij mij altijd goed. TP is altijd 4 dagen na eisprong. Dat is natuurlijk afhankelijk hoe oud de emmy's zijn.

Jij morgen weer een echo. Ik deed zelf ook ovutesten thuis, maar dat zegt niet alles. Dus hou vertrouwen in het zkh. Succes morgen.

Ik heb vandaag weer echo gehad, en net alle uitslagen van bloed en urine. Eisprong is geweest, dus geen Pregnyl :) Zondag gaan ze ontdooien en als dat allemaal goed gaat maandag middag de TP! Ik vind het wel weer erg spannend worden zeg! Zondag vind ik nog het engst.

Dotje, heb jij ook altijd een pijnlijke eisprong? Dan kan ik je de hand schudden. Zo vervelend.

Geplaatst

Guusje, alles is goed gegaan dus vandaag? Spannend zondag..en maandag... Je bent 1 dag eerder met de TP ! Jij krijgt een TP van

2 cryo's toch? Moet jij de bollen gebruiken na de TP? Ik las dat Dotje dat wel moet gebruiken,.....

Dotje, morgen de Pregnyl er in? Hoeveel cryo's krijg jij terug geplaatst vrijdag?

Geniet van jullie weekend!!

Geplaatst

@ Marieke,

Ik ben onder behandeling in het Groene Hart ziekenhuis in Gouda, maar zij werken samen met het Medisch Centrum Kinderwens in Leiderdorp inderdaad. Ik kom daar dus eigenlijk alleen voor puncties en terugplaatsingen, alle echo's etc. worden in Gouda gedaan. Maar het gaat bij beiden gelukkig erg goed hoor. Alleen als ik het vergelijk met hoe het VU het doet, gaat het gewoon zo anders. Ik krijg in Leiderdorp niet te horen van welke kwaliteit de cryo is die wordt teruggeplaatst, althans, vorige keer niet. Toen werd alleen gezegd dat hij goed was doorgedeeld en de cellen niet meer te tellen waren. Maar verder niet of het een blasto was of niet. Hoor jij dit wel? Wel spannend, dinsdag al je tp! Dat worden weer spannende en slopende wachtweken...

@Dotje,

Jij hebt wel Pregnyl gekregen ondanks alle leverproblemen? Wat fijn! Ik kreeg vandaag namelijk een telefoontje dat het niet leverbaar is, dus krijg een alternatief, geloof Ovitrelle? Deze valt buiten de verzekering dus moet ik zelf betalen, balen dus. Succes met prikken en aftellen naar vrijdag!

@Guusje,

Spannend, maandag al de terugplaatsing! En van 2 cryo's, extra spannend, alvast veel succes!

Ik moet morgenochtend eerst weer voor een echo en dan even afwachten wat daar uit komt. Normaal werken ze in Gouda niet met Pregnyl/Ovitrelle e.d. maar als het zo zonder hormonen niet gaat zit er waarchijnlijk niks anders op. Dan krijg ik ook de gezellige bollen weer daarna, dus baal dan met je mee Dotje...;-) Maarja, het geeft me aan de andere kant ook wel weer wat meer vertrouwen, omdat mijn eigen cyclus het ook niet helemaal lekker doet.

En gelukkig is het weer weekend, dat maakt ook altijd weer een hoop goed! Geniet ervan allemaal!

Geplaatst

Dotje, hoe was het gisteren?

Ontdooien is bij ons goed gegaan, morgen om 15u30 de TP van 2 mooie embryo's. Volegns mij mag ik dan de 29e testen. Maar dat hoor ik morgen.

Geplaatst

Marieke, ik ga geen bollen gebruiken, niets! heerlijk he? Echt alles puur natuur. Gaan ze jou cryo (s) morgen ontdooien?

Geplaatst

@Guusje, heel veel succes morgen! En heerlijk dat je geen hormonen hebt zeg!

@Marieke, jij nog 1 dagje wachten en dan mag je hopelijk ook weer!

Ik ga alvast voor jullie duimen meiden!

Ik mag morgen weer voor een echo. Zaterdag was er ineens een kleine groei aan de rechterkant te zien, hopelijk is dit morgen doorgezet. In dit geval moet ik helaas wel verder met hormonen en omdat Pregnyl niet leverbaar is wordt het Ovitrelle, in combinatie met Utrogestan bollen. Maar vind het eigenlijk niet zo erg, wie weet wat het voor me doet dit keer, vorige keer zonder is het ook niet gelukt. En ik hoop uberhaupt dat de tp door kan gaan, maar dat is nog even afhankelijk of de groei op rechts is doorgezet. Spannend dus weer.

Nogmaals veel succes dames!

Geplaatst

Star, hoe was je echo vandaag?

Vanmiddag om 15.30 heb ik mijn TP van 2 TOP embryo's gehad. Beide type 1 en 9 cellig. Donderdag 29 maart mag ik in het zkh dmv bloed testen.

Geplaatst

Wat een goed nieuws Guusje!! Nu komen de lange weken... Maar het zonnetje schijnt deze week goed, dat helpt hopelijk een beetje de dagen door te komen. Je mag trouwens al wel snel komen voor een bloedtest, das wel fijn!

Mijn echo was goed! Follikel was 16mm, dus morgen spuit zetten en dan de 26e tp!!

Geplaatst

@Guusje ... goed zo ... 2 toppers aan boord. Nu lekker broeden, warm houden, bewegen. Succes meis. Je mag al snel testen zeg, 29 maart al, dat is fijn zeg. Die dag gaat mijn eerste decapeptyl spuit er weer in. Ik duim voor je. Groetjes van Nikkie

Geplaatst

Dank je Nikkie, lief van je. Jij enorm veel succes met de komende ronde.

Geplaatst

Guusje, 2 toppers aan boord!! Nu weer wachten...na morgen wacht ik hopelijk met je mee :-)

Star, jij hebt ook goed nieuws gehad!! Aftellen naar de 26ste !!

Nikkie, jij mag ook bijna weer beginnen...!! Voor je het weet is het alweer zo ver.....

Morgen ben ik hopelijk weer aan de beurt...morgen voor half 11 zal ik gebeld worden of het ontdooien goed is gegaan en dan smiddags de TP....

Geplaatst

Vanaf vandaag heb ik 1 TOPPER aan boord ! :-) Wachten tot 1 april , dan mag ik testen..... Ook ik hoef geen Utrogestan te gebruiken.. Ik zit naast je op het bankje Guusje!

Geplaatst

Super Marieke dat alles oke is gegaan. En nu is het alleen maar afwachten....

Dotje, hoe is het met jou? En met jou Star?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden