Ga naar inhoud

Groot verdriet voor Esly, 2e vroeggeboorte

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dikke knuffel vanuit het zwolse, dit zullen extra confronterende momenten voor jullie zijn. Deze periode had er zo anders voor jullie uit moeten zien....heel veel sterkte!

• Reacties 123
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Een extra sterkte bericht voor jullie, hoe anders had deze tijd voor jullie moeten zijn ... het is al zo zwaar en moeilijk voor jullie en nu nog eens extra confronterend. Heel veel sterkte gewenst.

Geplaatst

Lieve Esly,

Afgelopen tijd nog regelmatig aan je gedacht.......

Hoe gaat het nu met je, fysiek, emotioneel en met jullie samen?

Ook van mij een dikke knuffel!

Geplaatst

Lieve Elsy,

Tranen stromen over mijn wangen bij het lezen van je bericht, wat is dit oneerlijk..........weet niet eens wat ik moet zeggen........heel heel veel sterkte.......

Geplaatst

Lieve lieve elsy en man

Wat een moeilijke dag en wat oneerlijk

Wens jullie heel veel kracht en moed om dit vreselijke verdriet nog een x te moeten dragen

Liefs Jessica

• 3 weken later...
Geplaatst

Wat een verdriet... Zo dicht bij die grens en dan weer niet... Er zijn geen woorden voor. En dan al die hoofdbrekende dillema's waarover je schrijft en de klok die zo hard tikt dat je bijna nog haast krijgt terwijl je hier minstens jaren van bij moet komen als dat ooit al lukt.... Ik zou heel veel advies inwinnen. Van artsen, van psychologen, van experts op relevante gebieden zo mogelijk. En dan doen wat je hart, je innerlijkste wezen je ingeeft.... Ik wens jullie heel veel liefde, kracht, wijsheid en hoop dat in dit alles jullie jullie weg vinden... niki

Geplaatst

Hallo lieve dames,

Bij toeval zag ik dat er een aantal van jullie nog hebben stilgestaan bij mijn uitgerekende periode! Wat ontzettend lief van jullie!

Deze periode was weer een hele moeilijke met veel tranen en boosheid! Hoe kom je hier doorheen...wij weten het ook niet! We zijn verslagen, maar nog niet uitgevochten! De onderzoeken die ze hebben gedaan vlak na mijn bevalling hebben ook deze keer geen duidelijkheid kunnen geven. We vinden het fijn dat het ziekenhuis dit niet afdoet met "domme pech" maar zelf ook graag antwoorden willen hebben. Half september staat er een onderzoek gepland waarbij ook weefsel uit mijn baarmoeder gehaald gaat worden voor onderzoek. We hopen dat ze wat vinden wat goed te behandelen is, want hoe groot ons verdriet ook is, onze kinderwens is misschien wel sterker dan ooit tevoren!

Om dit gigantische verlies te verwerken krijgen we veel hulp en kunnen we ook bij onze omgeving terecht voor een luisterend oor! A.s. zondag gaan we samen even op vakantie. Aan de ene kant fijn om even weg te zijn, aan de andere kant moeilijk omdat ik voor m'n gevoel m'n jongens in de steek laat. Tegelijkertijd weet ik dat dat onzin is en dat ze altijd met me mee zullen reizen!

Ik ben niet veel op het forum te vinden, ik vind het allemaal wat te confronterend maar mijn privéberichtjes lees ik wel regelmatig. Ik hoop aan het einde van het jaar weer wat meer aanwezig te kunnen zijn, want zoals jullie mij steunen zo wil ik ook graag een steun voor anderen kunnen zijn!

Allemaal heel veel succes en sterkte gewenst en misschien tot horens!

Liefs Esly!

Geplaatst

Esly wat fijn dat extra onderzoeken kunnen. Hopelijk komen jullie erachter waarom het is gebeurd. Snap dat het heel confronterend is. Ik heb dat zelf ook. Neem al je tijd. Dikke knuffel voor Jou en je Man. veel sterkte. Fijne vakantie

• 2 weken later...
Geplaatst

Esly, wat fijn dat het zkh het nu niet zo makkelijk af doet!

ik hoop dat er wat uit de onderzoeken komt, zodat jullie verder kunnen....

Hoe is jullie vakantie geweest?

veel sterkte meid!

Liefs

• 2 maanden later...
Geplaatst

Hallo lieve meiden,

Inmiddels zijn we weer een paar maanden verder en is er hier weer veel gebeurd! Diverse onderzoeken hebben plaatsgevonden en inmiddels weten we dat mij niets mankeert. Aan de ene kant natuurlijk goed nieuws, aan de andere kant weten we nu nog steeds niet waarom we al zo snel afscheid hebben moeten nemen van onze jongens! We zijn door ons eigen zkh doorgestuurd naar Nijmegen en hebben daar afgelopen week een gesprek gehad met een arts die denkt dat hij ons kan helpen met een buikcerclage! Het was een open en eerlijk gesprek en hij geeft ons een goede kans! Maar ja....eerst maar eens zwanger zien te raken, dat is nu misschien nog wel de grootste uitdaging! Het toeval wil dat ik een paar dagen voor m'n eisprong zit en vanmorgen zijn we voor het eerst weer op de fertiliteitsafdeling geweest. En dat was pittig....het begon al toen we binnenkwamen, tijdens het wachten ben ik voor de afleiding maar een spelletje gaan doen op m'n telefoon maar toen ik in "de stoel" ging zitten ging het mis. Ik kon de tranen niet meer binnenhouden en het was moeilijk! Vorig jaar rond deze tijd was ik net zwanger en hadden we net de eerste echo gehad! Nu een jaar later staan we nogsteeds met lege handen en zijn we terug bij af...het is pittig!

Toch proberen we de moed erin te houden en hopen we dat we toch nog een keer papa en mama mogen worden, maar dan wel van een kindje die wél bij ons mag blijven! Ik ga m'n best doen om de komende tijd weer wat meer op het forum te zijn want ondanks ons eigen verdriet ben ik heel benieuwd hoe het met jullie gaat!

Liefs Esly!

Geplaatst

Hoi Esly....Hier Shanna (Juli topic 2012).

Wat ben ik bij om van je te horen...Heb echt heel veel aan je gedacht. Echt heel veel!

Andere meiden van onze topic ook!

Je hoorde bij ons. Samen met ons.

Wat goed dat je toch nog de moed hebt om verder te gaan. Wat een bewondering heb ik voor je wat een doorzettingsvermogen. Petje af.

Als er iemand is die ik dit cadeautje gun, dit wondertje. Ben jij de eerste op de lijst.

Meid ik wil je dolgraag blijven volgen en met je praten. Een steuntje in de rug geven in deze ontzettende moeilijke traject die je toch weer durft aan te gaan!

Ik geloof er in Esly. Het moet lukken!

Wat is dit kindje gewenst! En wat een super mama en papa zijn jullie nu al!

Gr Shanna

Geplaatst

@Shanna...tuurlijk, het julitopic!!! Wat leuk om wat van je te horen! Hoe gaat het met je? En met de kleine? (meisje was het toch?? ohh...neem me het niet kwalijk als ik het mis heb!) Wat leuk om wat van je te horen! Via diverse pb'tjes hoorde ik zo nu en dan nog eens iets en telkens dacht ik: ik moet ff het forum op...en telkens stelde ik het weer uit. Het was zo confronterend! Ik vind je berichtje superlief, dank je wel! Ook wij hopen natuurlijk dat het gaat lukken en een brusje voor onze mannetjes is zo welkom....ik kan het niet eens onder woorden brengen!

Het opstarten van een nieuw traject is heel confronterend en emotioneel! Het liefst zou ik wegrennen en mezelf onzichtbaar maken! Maar ja, als we wat willen zullen we wel moeten. Voor ons was het cruciaal om te weten of we een goede kans zouden maken en die hebben we te pakken! Samen met de steun van het ziekenhuis en onze omgeving durven we het nog een keer aan! Met een beetje geluk hebben we a.s. weekend onze tp en gaan we de killing wachtweken weer in!

Liefs Esly!

Geplaatst

Oh lieve esly, wat ben je/zijn jullie sterk!

Ook hier een juli 2012 mama.

De tranen staan gewoon in m'n ogen nu ik je hier weer zie :)

Zoals shanna zei, je hoort bij ons. Je mannetje ook :)

Veel sterke succes en liefde voor jullie!

Xxxx

Geplaatst

Esly wat fijn om weer wat van je te lezen en wat een doorzetters zijn jullie! Echt groot respect daarvoor.

Jullie hebben dus nog 1 of meerdere cryo('s)? Heel veel succes, sterkte en geluk toegewenst!!!!!!!

Geplaatst

@Sandra; ook hier tranen bij het lezen van je berichtje! Lief dat je ons mannetje er ook in betrekt, dat doet me goed! Hoe gaat het met jou? Mooie naam hebben jullie jullie dochter gegeven zeg! Gaat het goed? Dank je wel voor je compliment maar zo sterk voel ik me niet, ik kan niet anders dan doorgaan! Door alles wat we hebben meegemaakt is ons verlangen naar een kindje dat wel bij ons mag blijven nog groter geworden en omdat ze in Nijmegen denken dat we met een buikcerclage nog een goede kans maken gaan we er nog een keer voor. Gisteren ben ik weer voor het eerst in het zkh geweest en vannacht amper geslapen...het was zo druk tussen de oortjes! De emoties stuiteren alle kanten op, het is moeilijk maar we zetten door!

@Dee; Dank je wel! Ik heb even in jou handtekening zitten lezen en ook voor jou petje af meid! Ik vind het heel dapper dat jullie hebben besloten om te stoppen met IVF en verder te gaan met adoptie! Diep respect! Voor mij voelt het niet als sterk om door te gaan, het is iets wat ik moet doen....gek he?! Mijn gevoel blijft maar zeggen dat "het" nog niet klaar is. En we krijgen nog een kans en mocht het lukken dan zijn onze vooruitzichten goed te noemen, dus verstand op nul en we gaan er weer voor....maar makkelijk is het inderdaad niet! Hopelijk hebben we "wind mee" en krijgen we snel een plakkertje teruggeplaatst.....

Liefs!

Geplaatst

esly wat goed om wat van je te lezen, je gaat weer een spannende tijd tegemoed !! en natuurlijk als er iemand het gegund wordt zijn jullie het zeker!!

heel veel sterkte/succes

Geplaatst

Lieve elsy,

Ik ken jou niet maar zie ook dat je netzoveel hebt moeten doormaken als ik voor mij was nu de 3e keer dat ik mijn kind verloor maar ik blijf ( als er medisch kan ivm mijn leeftijd) doorzeten gewoon hoop blijven houden en hierover praten dan is wat makkelijk om verder te kunnen gaan en niet jou droom opgeven is mijn motto.

Ik wens jou veel sterkte en veel doorzetvermogen en metname geluk.

Liefst Mely

Geplaatst

Esly, ik wil je heel veel sterkte en succes toewensen met het traject wat jullie weer in gaan!!! Ik vind het bijzonder moedig dat jullie er weer voor willen gaan, maar kan het ook zo goed begrijpen. Jullie zijn er steeds zo dichtbij geweest... Dat wakkert die grote wens steeds meer aan.

Ik hoop met heel mijn hart dat het jullie nogmaals gegeven wordt, en dat dit kindje bij jullie mag blijven!

Veel liefs, Sylvia.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden