Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Net brief ontvangen van VUmc. Van de vier gevonden eicellen waren er drie bevrucht, een teruggeplaatst en de andere 2 van goede kwaliteit dat ze ieder in een eigen rietje zijn ingevroren. Ben super blij!

• Reacties 890
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Gaaf, Natas, 2 extra pogingen!! En dat met 'maar' 4 embryootjes. Zo zie je, it's all about the quality ;-)

Hoe gaat het met je? Kom je de wachtweken een beetje door? Nog een kleine week te gaan...vind de laatste week altijd het moeilijkst. Ook al probeer ik het niet te doen, ga ik toch bij elk krampje of zuchtje misselijkheid denken...zou het?? Pfff...slopend. Heb mezelf voorgenomen om deze keer echt niet zelf al eerder te gaan testen. De 27e zou normaliter ook de dag zijn dat ik ongesteld zou worden, dus we gaan het meemaken. Duim, duim, duim! Oh, dat schoot me nog te binnen, we kunnen de 27e wel even koffie doen! Dan zijn we er beide voor het bloedprikken... idee?

Geplaatst

Hoi hoi...

Vraagje... kun je van de Utrogestan ook buikkrampen krijgen? Heb sinds gistermiddag behoorlijke krampen, weet niet goed wat het is, ik kan er wel om eten/drinken.

Dacht dat het wel zou afzakken, maar vandaag ook weer krampjes.... ik ken dit niet van vorige pogingen.

@Otjes, wauw... wat super voor je!!! Ik had er 9 bevrucht, waarvan er maar 2 goed waren... zo zie je maar!

@Mariek, erg is dat hè, heb dat nu ook met die krampen.... zou toch nog geen innesteling zijn of wel??

Wat betekend het als je naam in het oranje staat? Zie in de lijst namelijk oranje namen staan....

@All, fijn weekend!!!

Geplaatst

Hoi Meiden,

Ben er ook heel blij mee. De 3e ivf in 2009 hadden we maar 2 cryo's (van de eerste en tweede niets). Er was er maar 1 goed doorgedeeld na ontdooiing en dat werd uiteindelijk Dési. Hoop nu natuurlijk dat het gelijk raak is :-)

Moet zeggen dat ik er redelijk makkelijk doorheen fiets deze keer. Geen kramp en zenuwen. Misschien dat het aankomende week moeilijker wordt.

@Mariek, mag in Hoorn bloedprikken. Afspraak maken voor een bakkie leut dan maar? Ik werk op de dinsdag en vrijdag.

@Liesjuh, wat heb jij gespoten om die 9 te krijgen? Ikzelf spoot Menopur 300 en alleen mijn rechtereierstok werkt mee.

Sterkte met wachten meiden.

'de wonderen zijn de wereld nog niet uit'

Geplaatst

@Liesjuh, maag- of darmklachten (anders dan misselijkheid) horen inderdaad bij de bijwerkingen van Utrogestan. Zou dus goed kunnen dat je daarom last hebt. Maar als je echt heel pijnlijke krampen hebt dan zou ik voor de zekerheid toch even de kliniek bellen. Gewoon om het te melden en te horen wat ze zeggen.

De oranje namen zijn de meiden die positief hebben getest maar waar het helaas toch mis ging of niet goed zat. Ik heb ze oranje gemaakt, vond rood zo hard...

@Natas, lekker dat je zo relaxed bent.

Ben nog niet heel zenuwachtig, maar merk dat ik er in mijn hoofd toch wel erg mee bezig ben. Hoop zo dat het deze keer is gelukt. Zie eerlijk gezegd beetje op tegen opnieuw de hele ICSI behandeling, ik heb elke keer zoveel follikels die aangeprikt moeten worden...een luxe, ik weet het, maar de puncties zijn daardoor best pittig. Daarnaast reageerde ik slecht op de hormonen vorige keer. Werd er heel gejaagd van, opgefokt. Geen fijn gevoel. Dus extra hard aan het duimen dat het hele traject niet nog een keer nodig is. Onze dochter was de laatste cryo uit de eerste keer, nu weer de laatste cryo's van deze keer, dus goede hoop ;-)

@Champietal, hoe gaat het met jou?? Jij mag al snel testen! Spannend.

Geplaatst

Wat heerlijk Mariek dat het pas je eerste ICSI is. Heb al een hele grote container met spuiten, potjes etc. vol. Tuurlijk draaien de duimen :-))

Geplaatst

@Otjes, heb hetzelfde recept als jou gespoten!

@Mariek, dat zag ik inderdaad ook op de bijsluiter staan, maar ik ken deze krampen niet. Heb de vorige pogingen hier geen last van gehad. In de maagstreek en darmen heb ik de hele dag door lichte krampen gehad met af en toe een wat grotere ertussen. Maar goed... 't zal er wel bij horen dan! Wat je zegt over de bijwerkingen van de hormonen, daar heb ik ook veel last van, of eigenlijk heeft m'n man er last van, hahaha....

Attent van je om de namen oranje te maken, staat inderdaad iets anders....

We blijven duimen, duimen, duimen.... dat het goed zal gaan voor ons allen!!!

Geplaatst

Jammer dat er maar 2 overgebleven zijn als je zoveel moet spuiten Liesjuh. We duimen dat het niet meer nodig is toch?!!!

Geplaatst

@Otjes, zekers, duimen draaien overuren!!!

@Mariek, wat is je leeftijd als ik vragen mag... je maakt me nieuwsgierig!

Jee.... wat een score 32!!!! Hoeveel goede emmy's kwamen eruit?

Geplaatst

Lieve meiden,

Bedankt voor jullie reacties!! Ik vind jullie schatten allemaal!:)

Ik lees hier nog wel mee hoor, en blijf vooral voor jullie duimen!!

De miskraam is hier helaas flink doorgebroken, best wel weer emo..

We gaan nu een heel onderzoekstraject in na herhaalde miskramen. Spannend en erg onzeker weer!

Ik zal voorlopig niet in de race zijn denk ik, want volgens mij duurt dit allemaal wel weer een tijdje voordat we verder mogen.

Ik wens jullie alle goeds en hoop dat de lijst toch echt een heel stuk groner gaat worden hoor, dit lijkt er nog niet helemaal op!!

Succes allemaal!

Liefs, Syl.

Geplaatst

@Liesjuh, ik ben een paar maanden terug 40 geworden. Die 32 was ook niet helemaal verwacht. Vorige keer spoot ik 225 en toen had ik 22 eitjes. Dat vonden ze al wat veel, vandaar dat ik nu, 3 jaar later, een lagere dosering kreeg. Wat tegen alle verwachtingen in dus nog meer eitjes opleverde. Helaas moeten ze, om overstimulatie te voorkomen, met zo'n grote hoeveelheid heel vroeg aanprikken. Waardoor ze dus lang niet allemaal rijp waren en het 'maar' 13 embryo's opleverde, waarvan 7 cryo's. Je kunt je misschien wel een beetje voorstellen wat voor'n puncties dat zijn, met zoveel follikels (50+) die allemaal aangeprikt moeten worden.... :-( Maar, ik besef me heel goed dat het een luxe probleem is!! Sowieso zijn wij al heel rijk met onze meisjes!

Geplaatst

@Sylvia, leef erg met je mee. Hoop dat ze een reden kunnen vinden voor de herhaalde miskramen en er iets aan kunnen doen. Heel veel sterkte, meis, met het verwerken van deze enorme teleurstelling en klap. Dikke knuffel!

Geplaatst

@Sylvia, wat vreselijk voor jullie, heel veel sterkte!!!

@Mariek, mag toch hopen dat je de punctie dan met goede pijnstillers gekregen hebt of misschien een roesje? Wat bijzonder dat je op een lagere medicatie instelling nog meer follikels had.

Het kan dan wel een luxe probleem zijn, maar kan me voorstellen dat je erg tegen zo'n punctie opziet! Heel veel succes met afwachten....

Geplaatst

Hoi allemaal

Brief gehad van het Erasmus mc dat ze de embryo's niet hebben kunne invriezen wel weer een domper.

Hoi lavendel ze hebben me dit keer geen pregnyl gegeven omdat ik teveel eitjes had dus zit aan de progestan. Ik moet er wel aan wennen aan de kliederboel. Pregnyl is kennelijk ook niet meer leverbaar voorlopig.

Xx

Geplaatst

@Mariek, ja over twee dagen testen. Ben nog steeds rustig, kan er nu toch niets aan veranderen.

Heb nog steeds nergens last van. Alleen dat ik niet echt op mijn buik kan liggen.

Voordat ik dinsdag mijn bloed laat testen doe ik een test thuis.

Liefs

Geplaatst

Hoi allemaal,

Lang geleden dat ik nog eens op dit forum heb zitten lezen. Zit ook in de tweede wachtweek en heb vrijdag 27 april bloedtest. Het is voor mij de 4de poging. Wat ik nou echt niet begrijp is hoe je gevoel je zo kan parten spelen. We zijn op weekend geweest en gisteren voelde ik mij nog super. Deze morgen sta ik op en heb het gevoel dat het weer allemaal voorbij zal zijn. Ik heb twee embryo's van 8 cellen teruggeplaatst gekregen van de drie pogingen die ik reeds heb gehad zijn er twee innestellingen geweest. Dus twee vroege miskramen gehad. Ik vraag mij af hoe het komt dat je ineens van de ene op de andere moment zo kan veranderen. Gisteren nog lachten, ik leek wel zwanger want ik zat op een roze wolk en deze morgen zou ik voor alles kunnen wenen. pfff Is dat die pregnyl dat ik moest injecteren op 20 april, of die urtrogestan die dit geeft. Hier in België geven ze ook Diazepam om kalm te blijven en je moet voor de tp aan een infuus om je baarmoeder te kalmeren en dit werkt twee weken door. En toch heb ik er geen goed ook in. ;-( ik geloof er niet meer in.

Geplaatst

Sylvia..... wat een vreselijk bericht!!!! Je hebt al zoveel meegemaakt, je verdiende het gewoon!!!!!

Pffff....ik weet niet goed wat te zeggen... De lage Hcg an sich maakte helemaal niet uit, een vriendin van mij had 'slechts' 98 en dat is goed afgelopen. Mmmm... ik had het je ècht zoooo gegund!

Wel goed dat het je zo'n onderzoekstraject ingaat. Dat ze er eens werk van maken om uit te zoeken waardoor dit toch komt! Want meid toch...ik kan me niet voorstellen hoe het moet voelen: eerst de vreugde van een zwangerschap om dan na die zware klap te krijgen...

Ik hoop dat je de moed en kracht vindt om dit een plaats te geven en dat je de hoop niet opgeeft!!! Heel veel sterkte en veel succes xxx Dikke knuf xxx

Geplaatst

@Ting: Diazepam? Nog nooit van gehoord. Ik word ook in Belgie behandeld, in Gasthuisberg Leuven. Waar jij?

Voor zover ik weet, heb ik nog geen diazepam gehad. En dat infuus waar jij over spreekt, om de baarmoeder te kalmeren? Weet je ook welk middel dat dat is dat ze dan in je infuus doen? Ik krijg dat bij mijn tp niet hoor. Mmmm...misschien moet ik daar toch eens achter horen.

En wat die rose wolk en dan die donderwolk betreft...klinkt mij als hormonen die op hol slaan... Misschien nèt wèl een teken van zwangerschap? Of je het van die utrogestan kunt krijgen, geen idee, wat zegt de bijsluiter? Ik krijg van die utrogestan alleen gezwollen borsten...soms toch... De eerste keer niet. Ons lichaam kan heeeel verschillend reageren blijkbaar.

Maar in elk geval: nog niet opgeven hoor!!!! Zolang het geen 'nee' is, blijft er kans op 'ja'!

Geplaatst

@Champietal, knap dat je tot nu toe nog niet hebt getest. Spannend hoor. Is de testdatum na de datum dat je normaal gesproken ongesteld had moeten worden? Duim voor je!!

@Ting, welkom op de wachtbank! Ook vrijdag de testdatum lees ik. Wat vervelend dat je 2 miskramen hebt gehad. Hoop dat de embryo's deze keer lekker blijven plakken, of in ieder geval eentje. Heel herkenbaar hoe je je voelt. Dat heen en weer geslinger is zo vermoeiend!

De ene dag heb ik gevoelige borsten en denk ik 'mooi! dat is misschien wel een goed teken' en dan word ik de volgende dag wakker en voel ik niks meer... weg goed gevoel. Maar weet inmiddels dat al die wisselende signalen niks hoeven te betekenen. Dus ik probeer positief te blijven, maar ben ook best wel bang voor de teleurstelling mocht het weer niet gelukt zijn... zal blij zijn al het straks vrijdag is, dan weten we het in ieder geval! Nog even volhouden voor ons!

Geplaatst

[TABLE=class: cms_table_cms_table]

[TR]

[TD]EVEN VOORSTELLEN------------------------------------------------[/TD]

[TD]TP---------[/TD][TD]TESTEN---[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Marieke* - 1e ICSI/1e CRYO[/TD]

[TD]20/03[/TD]

[TD]01/04[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Yvonne - 37 jaar - 1e kindje - cryo van 3e IVF[/TD]

[TD]22/03[/TD]

[TD]05/04[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Loesje21 - 29 jaar - 1e kindje - IVF gehad en nu 1e IUI[/TD]

[TD]22/03[/TD]

[TD]05/04[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Saneda - 26 jaar - 1e kindje - 1e ICSI[/TD]

[TD]22/03[/TD]

[TD]05/04[/TD]

[/TR]

[TR][TD]Ester33 - 33 jaar - 1e kindje - 2e IVF[/TD]

[TD]23/03[/TD]

[TD]06/04[/TD]

[/TR]

[TR][TD]Terrybrouwer - 1e kindje - 5e IVF[/TD]

[TD]22/03[/TD]

[TD]06/04[/TD]

[/TR]

[TR][TD]Star83 - 1e kindje - 1e ICSI/2e CRYO[/TD]

[TD]26/03[/TD]

[TD]07/04[/TD]

[/TR]

[TR][TD]Sylvia83 - 28 jaar - 1e kindje - 1e ICSI/2e CRYO[/TD]

[TD]27/03[/TD]

[TD]08/04[/TD]

[/TR]

[TR][TD]ivfmoeke - 2e kindje - 3e ICSI/CRYO[/TD]

[TD]27/03[/TD]

[TD]10/04[/TD]

[/TR]

[TR][TD]Breden - 32 jaar - 1e kindje - gedoneerde cryo na 8e ICSI[/TD]

[TD]27/03[/TD]

[TD]10/04[/TD]

[/TR]

[TR][TD]Tiktak - 1e kindje - IUI[/TD]

[TD]27/03[/TD]

[TD]12/04[/TD]

[/TR]

[TR][TD]Clau75 - 2e kindje - 2e ICSI[/TD]

[TD]28/03[/TD]

[TD]12/04[/TD]

[/TR]

[TR][TD]Lott - 29 jaar - 1e kindje - 1e IVF[/TD]

[TD]28/03[/TD]

[TD]12/04[/TD]

[/TR]

[TR][TD]Atoti - 36 jaar - 2e kindje - 1e IVF[/TD]

[TD]28/03[/TD]

[TD]12/04[/TD]

[/TR]

[TR][TD]Kio1977 - 1e kindje - 1e IVF/4e CRYO TP: ontdooiing mislukt[/TD][TD]geen[/TD][TD][/TD][/TR]

[TR][TD]Els1987 - 1e kindje - 1e IVF[/TD]

[TD]02/04[/TD]

[TD]18/04[/TD]

[/TR]

[TR][TD]Carlas - 1e kindje - 6e IVF/3e CRYO[/TD]

[TD]02/04[/TD]

[TD]18/04[/TD]

[/TR]

[TR][TD]Cheyenne - 42 jaar - 2e kindje - 2e ICSI[/TD]

[TD]07/04[/TD]

[TD]20/04[/TD]

[/TR]

[TR][TD]Lavendel - 34 jaar - 3e ICSI[/TD]

[TD]09/04[/TD]

[TD]24/04[/TD]

[/TR]

[TR][TD]Champietal (Chantal) - 35 jaar - 2e kindje - 2e IVF[/TD]

[TD]12/04[/TD]

[TD]24/04[/TD]

[/TR]

[TR][TD]Franny (Ciska) - 39 jaar - 1e kindje - 1e IVF[/TD]

[TD]09/04[/TD]

[TD]27/04[/TD]

[/TR]

[TR][TD]Onedream - 25 jaar - 1e kindje - 1e IVF/4e CRYO[/TD]

[TD]13/04[/TD]

[TD]27/04[/TD]

[/TR]

[TR][TD]Otjes (Natas) - 41 jaar - 2e kindje - 3e IVF[/TD]

[TD]16/04[/TD]

[TD]27/04[/TD]

[/TR]

[TR][TD]Mariek - 40 jaar - 2e kindje - 2e ICSI/3e CRYO[/TD]

[TD]16/04[/TD]

[TD]27/04[/TD]

[/TR]

[TR][TD]Trijn - 28 jaar - 1e kindje - 1e ICSI[/TD]

[TD]16/04[/TD]

[TD]27/04[/TD]

[/TR]

[TR][TD]Ting - 2e kindje - 4e IVF[/TD]

[TD]14/04[/TD]

[TD]27/04[/TD]

[/TR]

[TR][TD]Liesjuh - 32 jaar - 2e kindje - 3e IVF[/TD]

[TD]17/04[/TD]

[TD]30/04[/TD]

[/TR]

[TR][TD]Tascha - 2e kindje - 2e ICSI[/TD]

[TD]17/04[/TD]

[TD]01/05[/TD]

[/TR]

[TR][TD]Hilly1980 - 31 jaar - 1e kindje - 1e IVF[/TD]

[TD]19/04[/TD]

[TD]03/05[/TD]

[/TR]

[TR][TD]Anita73 - [/TD]

[TD]20/04[/TD]

[TD]05/05[/TD]

[/TR]

[TR][TD]Bettyboopke - 37 jaar - 2e kindje - 2e IVF[/TD]

[TD]30/04[/TD]

[TD]14/05[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]

GROEN = 3

ORANJE/ROOD = 14

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden