Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Whaaa Sylvia jij ook gefeliciteerd!!!

Ik heb even gekeken naar info over hcg maar dat loopt per persoon en per zwangerschap zo uiteen en kan zo snel veel meer zijn dat het niet met elkaar te vergelijken is...

Het komt er gewoon op neer dat het maandag meer moet zijn en dan is het goed!

Hoe voel je je? Het klinkt cliche maar 3x scheepsrecht toch!!?? Maar ik ben (ook mede door eerdere mk) ook nog voorzichtig hoor...

Mariek, Champital en onedream bedankt voor jullie felicaties!

Hoe gaat het met jullie?

• Reacties 890
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oja en ik had 9 maart mijn 1e dag van mijn laatste menstruatie dus ben volgens de telling morgen al 5 weken....

Wanneer was jouw edvlm?

Dat kan ook nog is schelen in de hcg waarden....

Geplaatst

Hey Lott, ja gaaf he!! Joepie!:)

Maf dat het zoveel verschil kan maken die waardes he, maar het kan blijkbaar erg varieren dan. Je stelt me wel beetje gerust, erg fijn:) Mijn edvlm was trouwens op 11 maart, dus daar zal dan ook het verschil wel in zitten, jij bent volgens de telling al 2 dagen langer zwanger..haha.

Ik ga wsl woensdag pas weer prikken (moet ik nog afspreken). jij maandag?

Hopen dat we flink gestegen zijn dan!!

Melis, Mariek en onedream bedankt! Lief van jullie!:)

Geplaatst

hallo allemaal,

Fijn dat er hier zo'n positieve vibe hangt! :clap2: Proficiat aan de "groentjes"!

Wij mogen weer een stapje vooruit. Morgen om 14u45 de pick up. Ik zie er wel wat tegenop, maar ben toch ook wel blij dat we die stap kunnen zetten. Er zijn 7 follikels klaar om opgepikt te worden en nog 4 misschiens... Dus nu maar hopen dat de juiste erbij zit!

Vanmorgen bloedafname gehad en het was echt superdruk. Een lange rij wachtenden. Maar we zijn aan de babbel geraakt en uiteindelijk was het zelfs best gezellig en waren we verwonderd als we aan de beurt waren. Dus ook daar hing een positieve vibe... Nu maar hopen dat deze zich voortzet!

Goeie moed allemaal!

Geplaatst

hallo iedereen wil me ook aanmelden voor het aprilwachtbankje zit nu in me eerste week van een cryoterugplaatsing van 2 cryo's het is alweer een tijdje geleden dat ik op deze site ben geweest en heb in de tussen tijd 6 ivf behandelingen gehad en en 2 cryobehandeling en tot nu toe zonder resultaat en nu dus me 3de cryobehandeling heb vandaag wel een test gedaan 6 dagen na terugplaatsing en die was helaas negatief maar mijn officiele testdatum is 18 april dus zou het kunnen zijn dat ik toch te vroeg geweest ben met testen zijn er meer meiden die dat gehad hebben dat ze te vroeg hebben getest en later toch positief waren duim met iedereen mee die in zijn ww zitten dikke x carla

Geplaatst

Zo de punctie is achter de rug, maar is me toch behoorlijk tegen gevallen ondanks ik onder narcose was... Nu veel pijn en moet me echt rustig houden en dat ligt niet in mijn aard zullen we maar zeggen. Voor de meiden die positief getest hebben: gefeliciteerd en voor de andere meiden heel veel sterkte toegewenst! Ikben overigens 28 en1 x iui en dit is de eerste icsi (voor in t schema;)

Geplaatst

Anderhalf dagje niet komen piepen en alweer zoveel gebeurd hier!

@Tiktak: :( Jeetje, wat balen!!! Je was/bent zo positief ingesteld, leek helemaal goed te gaan....Meid, sterkte hè!!!! Probeer toch zo positief te blijven hoor, kan alleen maar helpen bij verdere behandeling! Dikke knuf X

@Lott: Joehoe!!!!! Wauw!!!! Een groene!!!!!!!!!!!!!!!!!! Mijn lievelingskleur ;) hahaha Geniet ervan mamaatje!!!!

@Sylvia: Nog eentje in mijn favouriete kleur :)) Zoooooo fijn voor je!!!! En het geeft ons ook nog eens de nodige positieve vibes HA! Enjoy :))

@Onedream: vandaag je tp gehad?! Hoe is het geweest? Nu lekker warm houden he. Zijn er dingen die je nu niet doet / speciaal wel doet? Ik drink altijd veel kruidenthee tijdens mijn behandeling (mengeling van vrouwenmantel en 1000blad), onder het motto baadt het niet, het schaadt ook niet ;)

@Tasha: hoe is je pickup verlopen? Hopelijk niet teveel last van gehad? En een mooie oogst?

@Carla: het kan heeeeel goed hoor dat je te vroeg hebt getest!! Ik had destijds bij Iza een positieve bloedtest (op dag 15, waarbij PU is dag 0), maar diezelfde dag was de urinetest nog steeds negatief! Pas een paar dagen later had ik een positieve urinetest! Het hangt af van het merk van je tester èn van de HCG stijging en wanneer de innesteling nu effectief geweest is. Kan dus nog helemaal goedkomen hoor!

@Trijn: wat naar dat de punctie tegengevallen is :( Dan is rustig houden zeeeeeker een goed idee, ook al druist dat wat tegen je natuur in! Probeer voor ogen te houden dat het voor een goed doel is ;) Binnen een aantal dagen heb je al je tp! Hebben ze je al laten weten hoeveel follikels ze hebben kunnen aanprikken? Nu wordt het een spannende tijd!! Ik duim met je mee dat alles vlotjes verloopt!

Zelf ben ik net een puber met mega veel puisten in mijn gezicht! BAH! Stomme suprefact! Maar ach, als dat het enige is om een kindje te kunnen krijgen ;) Ik kijk uit naar maandag, heb dan mijn basisecho! En dinsdag krijg ik dan te horen wat de dosis zal zijn van de hormonenspuitjes!!! Ik heb er echt zin in!!!!

Geplaatst

@Carlas; welkom en veel succes!

En na 6 dagen testen is echt veel te vroeg hoor! Ik weet niet of je't hier een beetje gevolgd hebt maar ik had op wachtdag 11 mijn eerste test gedaan, dacht dat dat wel kon, had me ook niet in kunnen houden natuurlijk..:) Negatieve test... Dacht ik! Want de dagen er na verscheen er toch echt een heel licht streepje, en uiteindelijk pas op wachtdag 14 een duidelijk positieve test!! Ik hoop dat dit ook voor jou geldt!!

@all: Ik blijf het wel een beetje vreemd vinden hoe dit kan trouwens hoor, kun je echt een latere innesteling hebben? Tja, blijkbaar wel he, maar de vorige 2 keren testte ik echt eerder al positief, maar dit was een trager cryo'tje zullen we maar denken;) Misschien verklaart dat ook een beetje mijn HCG waarde (108), was nog niet zo hoog toch? Hopen maar dat het goed stijgt!! Ik vind het heel spannend. Hoop echt dat het deze keer goed gaat!

@Tascha; veel succes met de pickup morgen!!

@Trijn: jij sterkte en hopelijk heb je goed resultaat!!

@Onedream: hoe is het gegaan??

X

Geplaatst

Hoi meiden, vandaag bijna pijnloze punctie gehad en 4 mooie kwaliteit eicellen geoogst. Zondagochtend bellen hoe de bevruchtingen zijn gegaan.

Geplaatst

Ja het is heel maf dat het zo veel verschil kan maken maar wat ik zo lees via google hoef je je ECHT geen zorgen te maken....EN buiten dat....je hcg VERDUBBELT met 2 a 3 dagen....dus dat komt bij ons heel goed overeen met die 2 dagen verschil van edvlm...Morgen ben jij dus 5 weken....Ah joh het gaat zo snel....op een ander topic zei iemand tegen mij: ik snap dat je evengoed nog niet helemaal gerust bent omdat het nog zoooo pril is maar geniet RUSTIG verder....en dat ga ik ook doen, RUSTIG verder genieten hihi....

Voel jij iets btw??

Hey Lott, ja gaaf he!! Joepie!:)

Maf dat het zoveel verschil kan maken die waardes he, maar het kan blijkbaar erg varieren dan. Je stelt me wel beetje gerust, erg fijn:) Mijn edvlm was trouwens op 11 maart, dus daar zal dan ook het verschil wel in zitten, jij bent volgens de telling al 2 dagen langer zwanger..haha.

Ik ga wsl woensdag pas weer prikken (moet ik nog afspreken). jij maandag?

Hopen dat we flink gestegen zijn dan!!

Melis, Mariek en onedream bedankt! Lief van jullie!:)

Geplaatst

@Otjes: Lekker zo'n pijnloze punctie! Spannend zondag!

@Bettyboopke: Dank je! Ja groen is zo 2012 haha ;-) Ik heb ook last van puistjes en haat die dingen, maar met dit doel voor ogen maakte ze me echt helemaal niets uit....Niet teveel aan zitten (zeg ik ahum ;-) maar ze gaan vanzelf weer weg...

@Trijn Hopelijk is het het straks allemaal dubbel en dwars waard geweest!!

@Carla: Succes met wachten, het is moeilijk maar blijf sterk!

@Tascha: Dank je!! Succes morgen! Die postitieve vibe gaat vast goed van pas komen!

Liefs Lot

Geplaatst

Otjes: mooi 4 eicellen! Ik hoop dat HET eitje er bij zit voor je!! Spannend he wachten tot zondag!

Bettyboopke: mooi dat je er zin in hebt!!:) Dat is al heel belangrijk!

En die puistjes zijn maar tijdelijk moet je maar denken!;)

Lott; ja je hebt gelijk, het zal wel kloppen dan. Het verklaart wel die 2 dagen verschil een beetje he! Heb jij trouwens een verse of een cryo terug nu?

Ik merk niet veel hoor, jij wel?? Soms wat krampjes in mn buik, maar is de laatste dagen ook minder. Ik merkte bij mn vorige zwangerschap ook weinig hoor, dus zal bij mij horen dan.

We genieten maar rustig verder!:)

Geplaatst

Hallo Dames,

Het is goed gegaan vandaag.. helaas is er 1 cryo niet goed

ontdooid, maar er is er een extra ontdooid dus heb ik er alsnog 2 aan boord! Nu gaat het weer spannend worden!

Ik doe eigenlijk niet echt veel bijzonders, slik wel allerlei vitaminen. Thee drinken doe ik altijd al. Verder werk ik in de zorg dus rustig aan doen is er niet bij.

Ben van de week wel naar een lezing van een homeopaat geweest.. maar zou eerder kiezen voor acupunctuur.

Mocht een 2 e behandeling noodzakelijk zijn dan ga ik acupunctuur doen.

Maar.. ik zit in dr groene sfeer.. heb mijn teennagels zelfs in een apparte kleur groen gelakt dus ik zit er helemaal in ;)

Dames succes, ik schrijf nooit zo actief mee maar lees alles wel dagelijks!

Liefs , Onedream

Geplaatst

Onedream, wat spannend! En alsnog 2 emmys aan boord! Jammer van die ene, maar probeer je lekker op deze 2 te richten!

Met die groene tenen van jou gaat het vast lukken, jij bent al lekker in de stemming!;)

Veel succes!

Geplaatst

Hoi meiden,

Bij deze wil ik me melden op 't wachtbankje april, gisteren heb ik de punctie gehad waaruit 13 eitjes gevonden zijn en 9 zijn hiervan bevrucht.

A.s. dinsdag heb ik de TP, testdatum zal dan zijn op 30 april! Zou iemand me in het schema willen zetten, ik krijg het zelf niet voor elkaar.....

We hebben uit onze eerste IVF poging een dochter gekregen, ze is nu 15 maanden. We gaan nu dus voor een tweede kindje, ik ben 32 jaar en dit is de tweede poging voor een tweede kindje.

Wens iedereen heel veel succes met alles wat komen gaat!!!

Voor de groene namen, Gefeliciteerd!

De rode namen, heel veel sterkte!

Geplaatst

[TABLE=class: cms_table]

[TR]

[TD]EVEN VOORSTELLEN------------------------------------------------

[/TD]

[TD]TP ---------

[/TD]

[TD]TESTEN ---

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Marieke* - 1e ICSI/1e CRYO

[/TD]

[TD]20/03

[/TD]

[TD]01/04

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Yvonne - 37 jaar - 1e kindje - cryo van 3e IVF

[/TD]

[TD]22/03

[/TD]

[TD]05/04

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Loesje21 - 29 jaar - 1e kindje - IVF gehad en nu 1e IUI

[/TD]

[TD]22/03

[/TD]

[TD]05/04

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Saneda - 26 jaar - 1e kindje - 1e ICSI

[/TD]

[TD]22/03

[/TD]

[TD]05/04

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Ester33 - 33 jaar - 1e kindje - 2e IVF

[/TD]

[TD]23/03

[/TD]

[TD]06/04

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Terrybrouwer - 1e kindje - 5e IVF

[/TD]

[TD]22/03

[/TD]

[TD]06/04

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Star83 - 1e kindje - 1e ICSI/2e CRYO

[/TD]

[TD]26/03

[/TD]

[TD]07/04

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Sylvia83 - 28 jaar - 1e kindje - 1e ICSI/2e CRYO

[/TD]

[TD]27/03

[/TD]

[TD]08/04

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]ivfmoeke - 2e kindje - 3e ICSI/CRYO

[/TD]

[TD]27/03

[/TD]

[TD]10/04

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Breden - 32 jaar - 1e kindje - gedoneerde cryo na 8e ICSI

[/TD]

[TD]27/03

[/TD]

[TD]10/04

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Tiktak - 1e kindje - IUI

[/TD]

[TD]27/03

[/TD]

[TD]12/04

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Clau75 - 2e kindje - 2e ICSI

[/TD]

[TD]28/03

[/TD]

[TD]12/04

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Lott - 29 jaar - 1e kindje - 1e IVF

[/TD]

[TD]28/03

[/TD]

[TD]12/04

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Atoti - 36 jaar - 2e kindje - 1e IVF

[/TD]

[TD]28/03

[/TD]

[TD]12/04

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Kio1977 - 1e kindje - 1e IVF/4e CRYO TP: ontdooiing mislukt

[/TD]

[TD]geen

[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Els1987 - 1e kindje - 1e IVF

[/TD]

[TD]02/04

[/TD]

[TD]18/04

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Carlas - 1e kindje - 6e IVF/3e CRYO

[/TD]

[TD]02/04

[/TD]

[TD]18/04

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Cheyenne - 42 jaar - 2e kindje - 2e ICSI

[/TD]

[TD]07/04

[/TD]

[TD]20/04

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Lavendel - 34 jaar - 3e ICSI

[/TD]

[TD]09/04

[/TD]

[TD]24/04

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Champietal (Chantal) - 35 jaar - 2e kindje - 2e IVF

[/TD]

[TD]12/04[/TD]

[TD]24/04[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Onedream - 25 jaar - 1e kindje - 1e IVF/4e CRYO

[/TD]

[TD]13/04

[/TD]

[TD]27/04

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Tascha - 2e kindje - 2e ICSI

[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Otjes (Natas) - 41 jaar - 2e kindje - 3e IVF

[/TD]

[TD]16/04[/TD]

[TD]27/04[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Mariek - 40 jaar - 2e kindje - 2e ICSI/3e CRYO

[/TD]

[TD]16/04

[/TD]

[TD]27/04[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Trijn - 28 jaar - 1e kindje - 1e ICSI

[/TD]

[TD]16/04

[/TD]

[TD]27/04[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Liesjuh - 32 jaar - 2e kindje - 3e IVF

[/TD]

[TD]17/04

[/TD]

[TD]30/04[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Anna18904 (Angelique) - 39 jaar - 1e kindje - 2e ICSI

[/TD]

[TD]23/04

[/TD]

[TD]07/05

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Bettyboopke - 37 jaar - 2e kindje - 2e IVF

[/TD]

[TD]30/04

[/TD]

[TD]14/05

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst

Liesjuh, Carlas, welkom op de bank! Ik heb jullie in de lijst gezet.

Trijn, je gegevens zijn bijgewerkt.

Onedream, broedse! Op naar de kleur van je nagellak ;-)

Natas, hoop dat je morgen te horen krijgt dat ze alle 4 zijn bevrucht. Duim voor je!

Geplaatst

Pick up is vlot verlopen. 6 eicellen gevonden. Iets minder dan gehoopt, maar nu maar hopen dat ze goed bevrucht geraken en dat er toch 1 mooi embryootje uit voortkomt he...

Geplaatst

Mijn man heeft zojuist vu gebeld. We hebben een tp morgen 15.45. Kan eerder worden als cryo's van anderen niet goed ontdooien. Morgen terugbellen dus.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden