Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Bettyboopke, ik ben in behandeling in Jan Palfijn. Gent Ze geven daar inderdaad atosiban, normaal een weeënremmer. Diazapam is eigenlijk een heel lichte vorm van valium, omdat je zo kalm mogelijk zou blijven. Ik moet zeggen dat het wel helpt. Je kan tenminste slapen tijdens de wachtweken. Je mag dat waarschijnlijk alleen tijdens die weken nemen. Ze geven ook nog een bloedverdunner omdat dan het embryo gemakkelijker kan innestelen. Maar ja, het zijn hulpmiddelen hé, geen wondermiddelen. Dan heb ik ook nog die leuke utrogestan pillen die ik 3 keer per dag met zo een aplicator mag lanceren.... Ik zat eerst in een ander fertiliteitscentrum en daar kreeg je al die zaken niet, alleen de utrogestan.

Je wordt wel een beetje suf van die Diazepam moet ik zeggen, ik heb nog nooit kalmeermiddelen genomen. Hopelijk haalt het iets uit dat kalm blijven, maar je blijft je wel zorgen maken, met of zonder dat spul.

Ik heb eigenlijk al 3 miskramen gehad, de eerste vond ik een echt miskraam, toen ben ik op natuurlijk wijze zwanger geworden. Het was 12 weken. Ik heb toen het hartje zien kloppen en vind dit nog altijd mijn echt miskraam, daar was ik echt kapot van. De andere, op 4 weken en 5weken is ook niet leuk, het was dan ingenesteld maar echt was iets minder erg.

Mariek,

Gezwollen borsten en zo heb ik niet echt. :-) Ik herinner me wel bij de eerste zwangerschap dat ik dat pas had als ik al 7 weken was. Wat wel een verschil is heb ik gemerkt is dat je tepels donker kleuren, omdat daar meer bloed naartoe gaat. Maar wat wil je. Ik zou nu 3 weken zwanger zijn. Bij mijn eerste zwangerschap voelde ik totaal niks, alleen rond mijn normale menstruatieperiode krampen. Het enige wat ik heb van die utrogestan, buiten de vieze smurrie, is een opgezwollen buik. Mijn darmen werken blijkbaar niet zo goed door die progestoron.

Ik ben benieuwd voor de volgende dagen. De twee eerste keren voelde ik elke morgen vanaf dag 8 na TP krampen als ik 's morgen opstond, nadien niets meer. Hoe dichter bij de bloedtest (bij ons in België is dat 14 dagen na TP) hoe meer krampen ook overdag. En dan met het gekende resultaat, de ongesteldheid. Bij de laatste keer had ik dat niet, ik voelde geen krampen in de tweede week. Ik had toen een HCG van 26 en was zwanger, twee dagen nadien was het verdubbeld, maar de derde bloedtest gaf een negatief resultaat. Dus ik wil eigenlijk nu geen krampen voelen omdat dit bij mij blijkbaar een goed teken is. pfff

In ieder geval een goede nachtrust gewenst en vrijdag hoop ik dat ik positief nieuws kan zien op dit forum voor jou! (en voor mij ook een beetje)

• Reacties 890
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hi Anna,

Ja raar he, dat je zo'n kramp van iui kan hebben, ik heb er 7 gehad en daarvan had ik er na 2 dat ik geen eens rechtop kon lopen...En de kramp begon al echt 2 min. na insemineren... 7 mei heb jij hopelijk een ingenesteld bevrucht ei!! :-)

Ja ik voel me goed en zo niet dan toch hihi ;-) Heb wel een gek gevoel hoor...Het rot gevoel van het niet zwanger kunnen worden ben ik echt helemaal kwijt...maar de angst als het nu mis gaat is net zo groot...moet er niet aan denken! Heb het besef nog niet gehad dat het echt zo is, hopelijk woensdag bij de echo!

Liefs Lot

Hoi meiden, nadat de zwemmers zijn ingebracht, voelt mijn lichaam aan alsof ik een punctie ondergaan hebt. Zo'n rottige beurs gevoel. Die wachtdagen zijn vreselijk maar ik moet nog langer wachten. ipv 12 dagen heb ik er nu 16. Er is geen doorkomen aan. Ik kan pas op 7 mei testen. Het is zooooo ver weg.

Het bankje ziet wel erg rood, maar we houden de moed er nog in..

@ Lott Ohh wat is je hcg mooi gestegen... Zo ver ben ik nog niet geweest. Mijn hoogste hcg was net geen 1000. Voel je je goed.

goed weekend allemaal

Geplaatst

Vandaag mijn eerste follikelmeting gehad (na 6 dagen spuiten)... Slechts een 5tal follikels hebben gereageerd op de hormonen en zijn gegroeid... Vreemd! Bij de basisecho zaten er een 10 à 12 klaar! Ik vroeg aan de gynae hoe dat kwam en zij denkt dat mijn dosis hormonen iets te laag is, want die 5 die er zitten waren ook niet zo super groot. Maar zelfs als ze mijn dosis nu gaan verhogen, dan kunnen er max 2 follikels bijkomen (anders te veel verschil met de grootste). Dus ze denkt dat het er uiteindelijk ca 6 gaan worden.

Voor mij klinkt dat heel weinig! Bij onze eerste IVF had ik 12 follikels, met dezelfde dosis (is natuurlijk wel al 2 jaar geleden).

Ben er ineens niet meer zo gerust in... Raar eigenlijk, want we hebben uiteindelijk maar 1 goed embryootje nodig hè!

Zijn er hier nog vrouwen waarbij er bij de basisecho meer klaarzaten dan dat er uiteindelijk zijn doorgegroeid?

Vanmiddag krijg ik telefoon van het fertiliteitscentrum, dan gaan ze me laten weten of mijn dosis al dan niet wordt aangepast. Want dan hebben ze ook de resultaten van de bloedname binnen. Ben benieuwd wat ze gaan zeggen!

Geplaatst

Dat klinkt inderdaad alsof je een iets hogere dosering nodig hebt, Bettyboopke. Benieuwd of ze de dosering alsnog gaan verhogen. Zo niet, dan zijn 6 toppers natuurlijk ook niet verkeerd!

Anita, welkom op de wachtbank! Ik heb je in de lijst gezet. Succes met de wachtweken!

Heeft iemand nog wat van Carlas gehoord? Haar testdatum is al geweest.

Lott, heel herkenbaar die angst dat het alsnog mis kan gaan. Maar, met jouw hcg waarden... kans lijkt me klein!! Ik vond, toen ik zwanger was van mijn dochter, die wachtweken nadat ik te horen kreeg dat ik zwanger was vele malen moeilijker dan de 2 wachtweken hier op de bank. Je voelt nog weinig, ziet nog niks. Gelukkig is je echo al snel! Hoop dat je een mooi knipperlichtje ziet.

Hier last van gevoelige borsten. Maar dat heb ik ook als ik ongesteld moet worden, dus kan alle kanten op. Vind het wel steeds spannender worden. Wat duurt het nog lang voordat het vrijdag is.......

Geplaatst

Pimpidom, over pas vier dagen weten we of het gelukt is ja of nee.............. Zit er aan te denken om een kruidvat test te halen voor woensdag of donderdagavond ..... Neh, toch maar niet of wel ....

Geplaatst

@Otjes, heb je de vorige keren eerder getest? Moet wel even lachen om je berichtje, aangezien ik vanmorgen naar de Kruidvat ben geweest testen halen!

Ik heb de 1e poging wel eerder getest, die was negatief.... dus ik helemaal verdrietig... terwijl ik dus wel zwanger was, maar te vroeg testte.... dat gebeurd me dus niet weer!

@Mariek, erg is dat wachten hè.... heb de ene dag ook gevoelige (.)(.) en de andere dag voel ik weinig.... tja....

@Betty, ik ken het niet dat de follikels afnemen... heb je al een telefoontje gehad?

@Lot, Gefeliciteerd met je zwangerschap!!! Hopelijk krijg je woensdag een mooie echo te zien, heel veel succes!!!!

@Champietal en Lavendel, heel veel succes met de bloedtest morgen!!!

@All, :goodluck:

Geplaatst

Ik heb net telefoon gekregen en ik moet dezelfde dosis blijven gebruiken (150 menopur). Zeker niet verhogen, want mijn bloedwaarden geven aan dat ik heel goed reageer op de hormonen...!

Hoe het komt dat ik van 10-12 follikels naar 5-6 follikels ben gegaan? Daar heb ik antwoord op gekregen: Dat verschilt blijkbaar van cyclus tot cyclus. Er kunnen altijd follikels zijn die degenereren (verdwijnen). Dat is heel natuurlijk, heeft elke vrouw. Ook dit verschilt van cyclus tot cyclus. Ze hebben niet alles onder controle met hun hormonenwinkel, zelf hebben we ook nog een huishouden dat mee belsist hoe je reageert op de hormonen, hoeveel follikels er doorgroeien, hoeveel follikels er verdwijnen, hoe het baarmoederslijmvlies aangroeit,...

En toevallig heb ik nu een cyclus waarbij er een aantal follikels degenereren. Een volgende keer kan dat weer helemaal anders zijn.

Het heeft alleszins niks te maken met menopauze ofzo (oef!). Oké, dat weten we dan ook weer.

Woensdag opnieuw follikelmeting! Ben benieuwd!

@Mariek: die 2e ww is de vervelendste hè! Je wilt er niet constant mee bezig zijn, maar onbewust gaat je aandacht er toch heel vaak naar toe! Veel succes de komende dagen!

@Otjes: jij en Mariek hebben dezelfde testdatum! Leuk :) Wel vroeger testen, niet vroeger testen, wel vroeger testen,... aaaah zo verveldend dat heen en weer geslinger hè. Gewoon doen wat je denkt èn voelt dat je moet doen.

@Liesjuh: voor jou de 2e ww! Hoe gaat het zo? Kun je je aandacht wat verzetten?

@Champietal en Lavendel: morgen testen!!!!!!!!!!!! Ik duim!!!!!!!!

@Lot: van harte meid!!!! Probeer er toch een beetje van te genieten hè. Ik vond, net als Mariek, die weken na de eerste bloedname nog erger dan het wachtbankje! Maar idd, met jouw Hcg...komt goed!

Geplaatst

@bettyboopkeBij de eerste echo waren er wel 15 zichtbaar en uiteindelijk 'maar' 7 follikels 'uitgerijpt'. Idd iets te lage dosering waarschijnlijk, wel iets omhoog maar niet veel, omdat m'n bloedwaarden goed waren.

Geplaatst

haha, Natas, Liesjuh, hier ook al met de kruidvat test in de handen gestaan. Beetje vroeg, dag 7, maar ben sinds vandaag ook wat misselijk enzo... maar toch niet gedaan. Ga mezelf echt proberen te beheersen. MOEILIJK!!! GRRRR, haat deze laatste paar dagen. Wil het weten, NU!!! :waiting:

Geplaatst

Hoi meiden. Ik zie dat de maand mei is toegevoegd in de titel van dit topic ... dat betekent dat ik me hier ook mag melden. Woensdag 1e FM. Punctie zal ergens begin mei zijn denk ik. Ik zal mezelf er zo even bijzetten in het lijstje, data laat ik nog even open.

@Rode meiden. Sterkte gewenst met het verwerken van deze teleurstelling.

@Groene meiden. Gefeliciteerd! Geniet er van!

@Wachtmeiden. Lekker broeden. Suc6 met wachten. Ik duim voor jullie.

groetjes van Nikkie

Geplaatst

@Betty, bedankt voor de duidelijke uitleg, weten we dat ook weer! Veel succes woensdag bij de FM!

@Nikkie, welkom op dit bankje! Veel succes met de behandelingen!

@Mariek, ben je 's morgens misselijk of de hele dag door? Jee.... spannend zeg..... wie weet!!!

Ik merk dat ik onrustiger word, vorige week ging het nog wel, maar ben nu aan het broekloeren.... heb wat last van m'n benen wat ik ook heb als ik ongesteld wordt.... bah... wat slopend is dit toch!!!

Geplaatst

[TABLE=class: cms_table_cms_table_cms_table]

[TR]

[TD]EVEN VOORSTELLEN------------------------------------------------

[/TD]

[TD]TP---------

[/TD]

[TD]TESTEN---

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Marieke* - 1e ICSI/1e CRYO

[/TD]

[TD]20/03

[/TD]

[TD]01/04

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Yvonne - 37 jaar - 1e kindje - cryo van 3e IVF

[/TD]

[TD]22/03

[/TD]

[TD]05/04

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Loesje21 - 29 jaar - 1e kindje - IVF gehad en nu 1e IUI

[/TD]

[TD]22/03

[/TD]

[TD]05/04

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Saneda - 26 jaar - 1e kindje - 1e ICSI

[/TD]

[TD]22/03

[/TD]

[TD]05/04

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Ester33 - 33 jaar - 1e kindje - 2e IVF

[/TD]

[TD]23/03

[/TD]

[TD]06/04

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Terrybrouwer - 1e kindje - 5e IVF

[/TD]

[TD]22/03

[/TD]

[TD]06/04

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Star83 - 1e kindje - 1e ICSI/2e CRYO

[/TD]

[TD]26/03

[/TD]

[TD]07/04

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Sylvia83 - 28 jaar - 1e kindje - 1e ICSI/2e CRYO

[/TD]

[TD]27/03

[/TD]

[TD]08/04

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]ivfmoeke - 2e kindje - 3e ICSI/CRYO

[/TD]

[TD]27/03

[/TD]

[TD]10/04

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Breden - 32 jaar - 1e kindje - gedoneerde cryo na 8e ICSI

[/TD]

[TD]27/03

[/TD]

[TD]10/04

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Tiktak - 1e kindje - IUI

[/TD]

[TD]27/03

[/TD]

[TD]12/04

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Clau75 - 2e kindje - 2e ICSI

[/TD]

[TD]28/03

[/TD]

[TD]12/04

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Lott - 29 jaar - 1e kindje - 1e IVF

[/TD]

[TD]28/03

[/TD]

[TD]12/04

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Atoti - 36 jaar - 2e kindje - 1e IVF

[/TD]

[TD]28/03

[/TD]

[TD]12/04

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Kio1977 - 1e kindje - 1e IVF/4e CRYO TP: ontdooiing mislukt

[/TD]

[TD]geen

[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Els1987 - 1e kindje - 1e IVF

[/TD]

[TD]02/04

[/TD]

[TD]18/04

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Carlas - 1e kindje - 6e IVF/3e CRYO

[/TD]

[TD]02/04

[/TD]

[TD]18/04

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Cheyenne - 42 jaar - 2e kindje - 2e ICSI

[/TD]

[TD]07/04

[/TD]

[TD]20/04

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Lavendel - 34 jaar - 3e ICSI

[/TD]

[TD]09/04

[/TD]

[TD]24/04

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Champietal (Chantal) - 35 jaar - 2e kindje - 2e IVF

[/TD]

[TD]12/04

[/TD]

[TD]24/04

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Franny (Ciska) - 39 jaar - 1e kindje - 1e IVF

[/TD]

[TD]09/04

[/TD]

[TD]27/04

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Onedream - 25 jaar - 1e kindje - 1e IVF/4e CRYO

[/TD]

[TD]13/04

[/TD]

[TD]27/04

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Otjes (Natas) - 41 jaar - 2e kindje - 3e IVF

[/TD]

[TD]16/04

[/TD]

[TD]27/04

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Mariek - 40 jaar - 2e kindje - 2e ICSI/3e CRYO

[/TD]

[TD]16/04

[/TD]

[TD]27/04

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Trijn - 28 jaar - 1e kindje - 1e ICSI

[/TD]

[TD]16/04

[/TD]

[TD]27/04

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Ting - 2e kindje - 4e IVF

[/TD]

[TD]14/04

[/TD]

[TD]27/04

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Liesjuh - 32 jaar - 2e kindje - 3e IVF

[/TD]

[TD]17/04

[/TD]

[TD]30/04

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Tascha - 2e kindje - 2e ICSI

[/TD]

[TD]17/04

[/TD]

[TD]01/05

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Hilly1980 - 31 jaar - 1e kindje - 1e IVF

[/TD]

[TD]19/04

[/TD]

[TD]03/05

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Anita73 -

[/TD]

[TD]20/04

[/TD]

[TD]05/05

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Bettyboopke - 37 jaar - 2e kindje - 2e IVF

[/TD]

[TD]30/04

[/TD]

[TD]14/05

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Nikkie - 42 jaar - 1e kindje - 2xIUI/1xIVF/3e ICSI

[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]GROEN = 3

ORANJE/ROOD = 15

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst

Oh nee, Lavendel, wat vreselijk balen. Heel veel sterkte...

Champietal, hoe is het met jou? Goed nieuws of helaas ook rood?

Welkom, Nikkie! We hebben wel vaker ook dezelfde bank gezeten. Ga hard voor je duimen dat het deze keer raak is en raak blijft!

Liesjuh, ik was vanmiddag even misselijk, toen ik naast mijn dochtertje op bed ging liggen (ze heeft soms even hulp nodig bij het in slaap vallen). Moet eerlijk zeggen dat ik best lekker lag, en dus ook maar even mijn ogen dicht heb gedaan ;-) Maar toen dus. Die weeige misselijkheid. Herkende het direct, was bij mijn dochter ook erg misselijk geweest. Maar toen ik weer was opgestaan was dat ook weer weg. Ga je toch weer twijfelen... Even voelde het heel goed, maar nu ben ik toch weer bang dat het gewoon mijn lichaam was die me voor de gek houd... pfff, vrijdag zekerheid. En dan jij na het weekend ook! Spannend hoor. Hoop dat wij het bankje wat groener kleuren straks.

Geplaatst

[h=6]sorry, hier ben ik weer...maar ik heb een prangende vraag, voel me heeeel ongemakkelijk> Ik heb sinds het weekend stijven spieren in mijn benen, vertrekkend vanuit mijn lies en bekken. Ik dacht eerst dat het van de koorst was (had buikgriep), maar die is nu weg! Mijn stijfheid in mijn benen niet, die wordt erger! Mijn benen voelen nu ook warm, wat brandend (van binnenin) en de spieren doen echt wel pijn. Kan dit een bijwerking zijn van de suprefact? Of van de neusspray? Heeft iemand daar al eens van gehoord?

(ik kan me wel voor mijn kop slaan waarom ik de vroedvrouw vanmiddag daar niet naar gevraagd heb! Nu begin ik me zorgen te maken en moet ik wachten tot morgen...)

Lavendel...jeetje....jij hebt ook geen geluk hè meid :(

Pffff....

Maar geef de moed niet op hè!!!!!! Ooit lukt het wel! Echt!

Veel sterkte meid xxx[/h]

Geplaatst
6 testers a.s. vrijdag!! Best veel. Ciska, Onedream, Trijn, Ting, hoe gaat het met jullie??

Ik hoop dat het met de andere beter gaat dan met mij. Ik ben bijna zeker dat het niets wordt. Ik zal donderdag even zelf een testje doen om bevestiging te krijgen. Dan is het minder zwaar als je het nog eens mag horen na de bloedtest vrijdag. Ik heb toch regelmatig krampen, vorige keer had ik dat niet, toen was het positief. Mijn temperatuur is nog steeds hoog maar dat zal wel van die utrogestanbolletjes komen. Ik kan mezelf niet meer wijsmaken dat het positief zou zijn. 't zou een wonder zijn denk ik. Sorry voor het depri berichtje :thmbdn:

Geplaatst

@ Mariek, ik voel je frustratie gewoon! Maar idd blijf sterk! Test pas op testdag :-)

Bedankt voor je peptalk over mijn hcg, ik ben echt bang gewoon, idd erger dan de wachtweken. Alle meiden op de wachtbank zullen wel denken: Je bent tenminste zwanger...!!! Maar wacht maar tot jullie allemaal zwanger zijn! hihi...Hoop het zo voor jullie!..En mij hoor je echt niet klagen hoor maar zo sterk als dat ik tijdens de wachtweken was zo niet-sterk ben ik nu, en dacht dat het broekloeren wel voorbij zou zijn maar ik doe gewoon nog gezellig met jullie mee ;-)

@ Liesjuh, dank je! Ik hoop het ook! Hoe voel jij je? Nog last van je benen?

@ Bettyboopke, jij ook bedankt voor je peptalk. Woensdag weer je fm...zeker spannend, maar nu je weet dat je door deze cyclus minder eicellen aanmaakt is het vast helemaal logisch dat je lichaam die 6 extra sterk maakt (#ppff vrouwenlogica ;-)) en idd je hebt er maar 1! nodig!

Even een vraag voor de moeders onder ons en degene met verstand van hcg....Hoe hoog was jullie hcg dan? ik weet dat het per persoon en per uur mega kan verschillen maar jullie peptalk voelt zo goed hihi.....Waarop baseren jullie dan dat het mijn hcg bijna niet fout kan gaan?

Lott, heel herkenbaar die angst dat het alsnog mis kan gaan. Maar, met jouw hcg waarden... kans lijkt me klein!! Ik vond, toen ik zwanger was van mijn dochter, die wachtweken nadat ik te horen kreeg dat ik zwanger was vele malen moeilijker dan de 2 wachtweken hier op de bank. Je voelt nog weinig, ziet nog niks. Gelukkig is je echo al snel! Hoop dat je een mooi knipperlichtje ziet.

Hier last van gevoelige borsten. Maar dat heb ik ook als ik ongesteld moet worden, dus kan alle kanten op. Vind het wel steeds spannender worden. Wat duurt het nog lang voordat het vrijdag is.......

Geplaatst

Wonderen zijn de wereld nog niet uit Ting! En eerst ZIEN dan geloven!

Ik hoop dat het met de andere beter gaat dan met mij. Ik ben bijna zeker dat het niets wordt. Ik zal donderdag even zelf een testje doen om bevestiging te krijgen. Dan is het minder zwaar als je het nog eens mag horen na de bloedtest vrijdag. Ik heb toch regelmatig krampen, vorige keer had ik dat niet, toen was het positief. Mijn temperatuur is nog steeds hoog maar dat zal wel van die utrogestanbolletjes komen. Ik kan mezelf niet meer wijsmaken dat het positief zou zijn. 't zou een wonder zijn denk ik. Sorry voor het depri berichtje :thmbdn:
Geplaatst

Oh meiden, thans voor jullie berichtjes! Ik geef ook zeker niet op! We hebben nu al besloten om in juni er weer voor te gaan. Eerst weer een maandje rust want helaas heb ik nog nooit cryo's gehad, dus het hele schema zal opnieuw moeten gebeuren, voor de 4e keer. Toch houden we moed, ik weet niet wat het is maar ergens in mij zit een leeuwin....ik moet ervoor vechten, we hopen dat onze droom toch eens uitkomt!! Ik wens iedereen die nu nog in de wachtdagen zit heel veel sterkte, pas goed op jezelf!

Geplaatst

@ Mariek, hier nog geen nieuws. Alleen dat de zenuwen door mijn hele lichaam gieren.

Sinds gisteravond de hele tijd menstruatiekrampen. Dit had ik ook bij de zwangerschap van Finn, maar ik ga toch echt nergens op hopen.

Ik maak mezelf nu gek met elk half uur naar de wc toe te gaan.......................

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden