Ga naar inhoud

Wachtbankje april/mei 2012


bettyboopke

Aanbevolen Berichten

hoi dames.

ik heb vandaag een lichte bloeding gehad en ben er eigenlijk wel heel erg van geschrokken. ben bang dat het het begin van mijn menstuatie is. ik zou eigenlijk donderdag mogen testen maar ik gq het toch morgen ochtend doen. hetbis mischien ook wel te mooi om waar te zijn gelijk de eerste keer raak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 890
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Als ik nog geen bloeding heb gehad wil het weleens voorkomen dat ik niet kan wachten en dan eerder test,

Kunnen ze verklaren wat de reden zou kunnen zijn dat je op de hoogste dosis zelfs niet reageert?? Ik weet niet of het zo is dat als je eitjes bijna op zijn zeg maar omdat je in de overgang raakt dat je dan dus minder aanmaakt met stimulatie...

Verder is je cyclus wel goed? En het zaad ook? Hopelijk lukt het met IUI!

 

Mijn vorige bloeding was 3 maanden geleden. Nu in mijn natuurlijke cyclus IUI. Ik moet ongeveer 14 a 16 dagen wachten voordat ik kan testen. Ik ga ook zeker eerder testen....niet echt handig. Ze hebben in het zkh 3x mijn FSH getest, 1 laag, 2e gemiddeld en de 3de super hoog. Heb toen 2x IUI gedaan en volgens mij 2x IVF, en toen hebben ze het in het zkh opgegeven. Ze vertelden 'overgang, niks meer aan te doen'. Heb 2 weken geleden weer getest op FSH, weet nog niet wat daar is uitgekomen. Het zaad moet alles compenseren, ik geloof dat ze daar wel van onder de indruk waren, haha.

Cyclus was voor die 3 maanden onregelmatig-regelmatig laat maar zeggen, daarvoor was het een drama (toen ben ik naar de huisarts geweest en dit traject is opgestart).

Heb naar het wachtbankje van maart gekeken. Pfff....zijn op dit forum statistieken bekend van IUI, IVF etc.?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach Saneda,

 

Het is een enorme teleurstelling! Omdat je geen onderschrift hebt, kan ik niet zien of je nog cryo's hebt. Zo ja, ik hoop dat die wel innestelen. En anders heel veel succes met de nieuwe behandeling!

 

Liefs,

Breden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Hoi Sylvia83, thnx voor je bericht. Gaat vandaag al beter als gister. Heb ff gejankt bij de gyn en echt een enorm emo dag gehad. Nu weer back on track voor de volgende ronde. We gaa ervoor, al ben ik wel bang dat deze ook niet goed ontdooit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Saneda sterkte x

 

Voor alle wachtende dames, suscces met de wachtdagen !!!!

 

Ik ben nog in afwachting van mijn punctie, ik heb ondertussen 8 follikels,morgen nog een echo waarvan ik hoop dat er wellicht nog wat is bijgekomen...een waarschijnlijk wordt vrijdag de punctie ingepland!!!

 

Helaas heb ik van alle andere pogingen nog nooit wat over gehad, dus wij hebben besloten om er 2 terug te laten plaatsen als het zover mag komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Breden,

 

Knap wat ze allemaal eigenlijk wel niet kunnen zien tegenwoordig hè... Neemt niet weg dat het wel stressvol en heftig is. Ik ben benieuwd wat er bij mijn vriendin verder uit gaat komen en hoe de situatie daar verder is.

 

Je zegt dat je iedere dag een test doet om te kijken of de innesteling heeft plaatsgevonden, maar hoe zie je dat dan? Bedoel je dat je iedere dag kijkt of je een positieve zwangerschapstest hebt? Trouwens wel heel bijzonder dat je een gedoneerde cryo hebt teruggeplaatst gekregen, want een ontzettend mooi gebaar!

 

Ik heb bij deze cryo terugplaatsing wel Ovitrelle moeten spuiten en gebruik nu nog Utrogestan, omdat mijn eigen cyclus dit keer niet deed wat hij zou moeten doen. Heb daarom ook niet de neiging om eerder te testen. Moet zeggen, wil eigenlijk helemaal niet testen. Klinkt stom, maar heb er eigenlijk zo'n hekel aan gekregen omdat naar mijn idee de test toch altijd blijft steken op 1 controle streep....

 

Ik voel me verder prima moet ik zeggen. Heb de afgelopen dagen wel wat last gehad van krampen, maar lijkt nu als sneeuw voor de zon te zijn verdwenen. Of dat goed is ..???!!! Vandaag wachtdag 8, dus hierna 3 te gaan... Hoe voel jij je?

 

Succes nog even de komende dagen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Dames die Utrogestan gebruiken; hebben jullie ook last van 'krampjes'? Ik voel dat sinds een paar dagen steeds. Bij mijn vorige 2 pogingen had ik dit ook, en bleek toen zwanger te zijn (maar gebruikte toen ook Utrogestan). Ik dacht toen dat de krampjes van een mogelijke innesteling konden zijn (of kun je dat niet voelen:)) Nu heb ik ze dus weer, maar realiseer me dat ik ook altijd die bollen heb gebruikt, dus wellicht komt het gewoon daar door..:)

Ach je zou zo graag alles willen verklaren he, maar we moeten het maar gewoon weer afwachten..

 

Sterkte allemaal!!

 

Ik heb ook last van die krampjes gehad. Rare is dat het bij mij alleen begonnen is op wachtdag 1 en maar heeft geduurd tot wachtdag 6. Afgelopen 2 dagen voel ik eigenlijk niks meer, terwijl ik de bollen nog steeds gebruik... Weet ook niet zo goed wat ik daarvan moet denken eigenlijk, haha... Ik heb zelf de krampjes eigenlijk met en zonder hormoon gebruik richting mijn testdatum altijd gehad en bij mij is het helaas nog nooit op een zwangerschap uitgedraaid. Maarja, ieder lichaam is weer anders en bij jou is het dus precies andersom. Zit niks anders op dan wachten maar weer...

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Star,

 

Ik test inderdaad iedere dag om te kijken of de test positief wordt.... :happy: Ik heb al zoveeeeeeeel testen gedaan dat het mij inmiddels niet veel meer doet. De testen zijn vaak negatief geweest maar soms ook positief maar helaas nooit met het gewenst effect. Ik vind het voor mezelf interessante informatie om te weten of er een innesteling heeft plaatsgevonden ook al leidt dat misschien niet tot de gewenste zwangerschap.

 

We hebben twee cryo's gekregen van een stel die we via een forum hadden leren kennen omdat ze vragen hadden over embryodonatie. Het zou mooi zijn als meer stellen elkaar hierin kunnen vinden. Al wil ik niemand pushen om dit te doen.

 

Waarom zitten jullie in het medische traject? En hoeveel cryo's heb je hierna nog over? Dat kan ik helaas niet uit je handtekening halen.

 

Ik hoop dat we straks allebei met een dikke vette positieve test zitten met heeeeeel erg veel zwangerschapskwalen.

 

Liefs,

Breden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Breden,

 

Jij bent ook al wat langer bezig dan wij, dus misschien dat ik daarom nog niet zo goed met het testen om kan gaan als jij.. En bij mij heeft hij nog nooit een 2e streep gegeven, das ook wel een verschil denk ik.

 

Wat ontzettend mooi dat jullie elkaar via een forum hebben gevonden!

 

Wij zitten in het medisch traject omdat mijn man een slechte zaadkwaliteit heeft. Er is geen reden te achterhalen, maar de kans dat we op natuurlijke wijze zwanger kunnen worden is nihil. Ik ben verder "gezond" verklaart, maar heb inmiddels de ervaring dat mijn cyclus ook maanden heeft waarin het niet doet wat het zou moeten doen. Vandaar deze cryo tp ook weer met hormonen. Wij hebben uit onze 1e ICSI 7 embryo's gehaald, waarvan nu de 3e is teruggeplaatst. We hebben het ontzettende geluk gehad dat de ontdooiing tot 2x toe goed is verlopen en hebben nu nog 4 eskimootjes in de vriezer liggen...

 

Ik hoop heeeeeel hard met je mee! Dat we maar misselijk de paasdagen in mogen gaan, :happy:

 

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meiden, bij mij is de poging definitief mislukt. Had zondag nog getest, maar ook negatief. Ben gestopt met de medicijnen en heb al lichtbloedverlies en hele hevige krampen, menstruatie breekt elk moment door. Morgen het ziekenhuis bellen om te evalueren. Hopelijk kunnen we bij de volgende menstruatie door met IVF 4 die wij helemaal ZELF moeten betalen.

 

Veel succes voor de meiden die nog aan het broeden zijn en ik hoop ergens in mei weer aan te schuiven op de wachtbank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook last van die krampjes gehad. Rare is dat het bij mij alleen begonnen is op wachtdag 1 en maar heeft geduurd tot wachtdag 6. Afgelopen 2 dagen voel ik eigenlijk niks meer, terwijl ik de bollen nog steeds gebruik... Weet ook niet zo goed wat ik daarvan moet denken eigenlijk, haha... Ik heb zelf de krampjes eigenlijk met en zonder hormoon gebruik richting mijn testdatum altijd gehad en bij mij is het helaas nog nooit op een zwangerschap uitgedraaid. Maarja, ieder lichaam is weer anders en bij jou is het dus precies andersom. Zit niks anders op dan wachten maar weer...

 

xx

 

Star; bij mij zijn de krampjes sinds vandaag ook zo goed als over.. hmm.. ik weet echt niet meer wat ik er van moet denken. Ik probeer er ook maar niet zoveel mee bezig te zijn, het zegt toch allemaal niet zoveel, en nog belangrijker; je doet er toch niets aan!;)

Wanneer ga jij testen?

 

 

Saneda en Yvonne; voor jullie allebei heel veel sterkte!! Bah, wat een dikke teleurstelling toch altijd!!

Dikke knuffel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

He bah, Yvonne en Saneda. Wat een ontzettende domper. Wel fijn te horen dat jullie nog door kunnen en gaan. Liefs van mij. Yvonne heb je een pm gestuurd.

 

Morgen fm in het WFG. Er lagen er bij de uitgangsecho 8 a 10 eitjes te wachten. Hoop dat ze allemasl goed groeien en ik een doosje vol heb met de paas :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

[table]

[tr]

[td]EVEN VOORSTELLEN------------------------------------------------[/td]

[td]TP ---------[/td]

[td]TESTEN ---[/td]

[/tr]

 

 

[tr]

[td]Marieke* - 1e ICSI/1e CRYO[/td]

[td]20/03[/td]

[td]01/04[/td]

[/tr]

 

[tr]

[td]Yvonne - 37 jaar - 1e kindje - cryo van 3e IVF[/td]

[td]22/03[/td]

[td]05/04[/td]

[/tr]

 

[tr]

[td]Loesje21 - 29 jaar - 1e kindje - IVF gehad en nu 1e IUI[/td]

[td]22/03[/td]

[td]05/04[/td]

[/tr]

 

[tr]

[td]Saneda - 26 jaar - 1e kindje - 1e ICSI[/td]

[td]22/03[/td]

[td]05/04[/td]

[/tr]

 

[tr]

[td]Ester33 - 33 jaar - 1e kindje - 2e IVF[/td]

[td]23/03[/td]

[td]06/04[/td]

[/tr]

 

[tr]

[td]Star83 - 1e kindje - 1e ICSI/2e CRYO[/td]

[td]26/03[/td]

[td]07/04[/td]

[/tr]

 

[tr]

[td]Sylvia83 - 28 jaar - 1e kindje - 1e ICSI/2e CRYO[/td]

[td]27/03[/td]

[td]08/04[/td]

[/tr]

 

[tr]

[td]Breden - 32 - 1e kindje - gedoneerde cryo na 8e ICSI[/td]

[td]27/03[/td]

[td]10/04[/td]

[/tr]

 

[tr]

[td]Tiktak - 1e kindje - IUI[/td]

[td]27/03[/td]

[td]12/04[/td]

[/tr]

 

[tr]

[td]Clau75 - 2e ICSI[/td]

[td]28/03[/td]

[td]12/04[/td]

[/tr]

 

[tr]

[td]Lott - 29 jaar - 1e kindje - 1e IVF[/td]

[td]28/03[/td]

[td]12/04[/td]

[/tr]

 

[tr]

[td]Kio1977 - 1e kindje - 1e IVF/4e CRYO TP: ontdooiing mislukt[/td]

[td]geen[/td]

[td][/td]

[/tr]

 

[tr]

[td]Lavendel - 34 jaar - 3e ICSI [/td]

[td][/td]

[td][/td]

[/tr]

 

[tr]

[td]Onedream - 25 jaar - 1e kindje - 1e IVF/4e CRYO[/td]

[td]12-14/04[/td]

[td][/td]

[/tr]

 

[tr]

[td]Mariek - 40 jaar - 2e kindje - 2e ICSI/3e CRYO[/td]

[td]18/04[/td]

[td][/td]

[/tr]

 

 

[tr]

[td]Otjes (Natas) - 41 jaar - 2e kindje - 3e IVF[/td]

[td][/td]

[td][/td]

[/tr]

 

[tr]

[td]Champietal (Chantal) - 34 jaar - 2e kindje - 2e IVF[/td]

[td][/td]

[td][/td]

[/tr]

 

[tr]

[td]Bettyboopke - 37 jaar - 2e kindje - 2e IVF[/td]

[td]30/04[/td]

[td]14/05[/td]

[/tr]

 

[/table]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Star; bij mij zijn de krampjes sinds vandaag ook zo goed als over.. hmm.. ik weet echt niet meer wat ik er van moet denken. Ik probeer er ook maar niet zoveel mee bezig te zijn, het zegt toch allemaal niet zoveel, en nog belangrijker; je doet er toch niets aan!;)

Wanneer ga jij testen?

 

 

Saneda en Yvonne; voor jullie allebei heel veel sterkte!! Bah, wat een dikke teleurstelling toch altijd!!

Dikke knuffel!

 

Hi Sylvia,

 

Nou, had beter mijn mond kunnen houden... Heb sinds einde van de middag aan één stuk door last van mijn buik. Vind dat nooit een heel fijn gevoel want dit is voor mij eigenlijk altijd een teken dat het niet goed zit.... Tot nu toe komt mijn menstruatie ook altijd eerder dan ik mag testen, ondanks de Utrogestan. Dus dat wordt vanaf nu echt broekloeren... Als er geen menstruatie komt, test ik zaterdagavond. Mag eigenlijk 's ochtends al, maar heb een drukke dag en als de test negatief is zie ik de dag niet zo zitten... Wanneer ga jij testen?

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Loesje, veel succes morgen he!!!

Hoop het echt zo!

 

Star; klinkt spannend dan, broekloeren is dus begonnen bij jou.. Maar maak jezelf niet gek door die krampjes he, kan ook echt bij een zwangerschap horen! Het kan gewoon nog 2 kanten op. En hopelijk nu eens de goeie!!;)

Ik ga zondag testen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Dames,

 

Nee niet vandaag maar morgen 5 april is mijn NOD dag. Geen bloed te zien of bruin afscheiding. Alleen krampjes begint nu wel beetje. En borsten wordt steeds gevoeliger en pijnlijker. Ik word wel normaal paar dagen van voren ongesteld. Maar nu helemaal niks. Echt heel erg spannend. Gisterochtend heb ik toch test gedaan en was natuurlijk negatief zoals altijd. Zelfs ovulatie test werkt niet bij mij. Ik wacht nog paar dagen en als test negatief blijft dan ga ik bloed laten prikken.

 

Wat erg voor jullie 2 dat het niet gelukt is. Gelukkig geven jullie niet op!!!

 

@Star, laat je niet gek maken he!

 

En heel veel succes voor alle dames!

 

Liefs Marloes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden