Ga naar inhoud

Goed nieuws! Pijnloze punctie gehad!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Lieve juul, wat heerlijk dat jullie een mooie echo gehad hebben! Hoeveel wkn ben je nu precies? Ik kan niet op onze pc, de modem werkt niet. Dus kan op mijn tel ook geen extra info zien. Ik reageer ook even kort, vind t vreselijk om op zo.n klein telefoontje te typen. Vind t erg leuk om te lezen dat je rare eetgewoontes ontwikkeld haha. Had ik ook met mijn dochter, en snak nu vooral naar gezond voer, maar heb net ook kroketten met friet speciaal op, had ik zo'n zin in, had ook helemaal geen zin om te koken. Ben met vlagen ontzettend misselijk en moe. Moet morgen een afspraak maken met t ziekenhuis voor een echo over 2 wkn en een herhalingscontrole vanwege de overstimulatie. Mijn man werkt niet thuis, ik wel, doe de administratie van zijn bedrijfje. Hij helpt me goed mee met de.boodschappen en t huishouden, heel lief! Ik hoop dat alles goed blijft gaan. Ik stuur morgen als de nieuwe modem er is even uiygebreider op jullie berichten wat terug!

Fijne avond, beanie en lott ook!

Dank je Monica.

Grappig dat jij ook rare eetgewoontes ontwikkelt, en nu al dus? Wat snel? Ik werd pas misselijk tussen 6-7 weken. Hoe is het nu met je? Je zou vandaag testen toch?

Ik ben vrijdag 10 weken. Uitgerekende datum 4 januari.

Op 28 juni ga ik de nekplooim doen en dat is met een echo, neem aan dat ik het minibabietje dan ook ga zien. Op 20 juni heb ik de eerste afspraak met de verlosk.

Alleen bij nader inzien ga ik misschien een andere nemen, wat een tiep was dit aan de telefoon. Heel raar mens. Heeel traag.. Alsof ik het gesprek moest gaan voeren aan de telefoon terwijl ze mij belde nav mijn online inschrijving. Het was gewoon wel es een minuut stil. Zat zij op mij te wachten en ik op haar (zij stelde een paar vragen). Volgens mij is ze ook nog eens antroposofisch en ik geloof niet dat dat iets is voor mij. Maar ik heb goede verhalen over haar gehoord en dat ze tof is omdat ze veel tijd voor je neemt en je regelmatig heen mag. Elke paar weken.

Het was trouwens heel raar gister bij de fert arts, afscheid nemen van het team dat al zo lang, sinds augustus 2011, bekend is geworden. Toevallig kwam ik alle dames tegen onderweg naar buiten, assistente, verpleegster etc, en iedereen was zo aardig. Heel gek om nu bij de zwangeren te horen en niet meer bij de ivf-ers...

Nou lief dagboek, dat was ikke.. hoe is het met Beanie en Lott, Lott is natuurlijk doodmoe van het shoppen gister. Beanie, je werkt dus niet meer in het slaz? Het lijkt mij een fijn zhuis. Als alles goed gaat ben ik van plan om er te bevallen straks. Waar werk je nu dan?

Groeten!

• Reacties 908
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lieve meiden,

we hebben eindelijk onze nieuwe modem, dus ik kan weer gewoon normaal via de computer berichtjes sturen heerlijk!! Geen kleine toetsjes meer haha!

@ Juul:yep gisteren getest, hartstikke positief, dus nu ook voor het ziekenhuis officieel zwanger.. en ik ben nu al ontzettend veel misselijk..gisteren met spoed naar de eerste hulp in Eindhoven, had weer in ene overal pijn bah en kreeg haast geen lucht, mijn buik was ook weer opgezwollen.. Blijkt dat het nog weken kan duren voordat ik echt van de overstimulatie af ben door de zwangerschap.. En ook van OHHS (overstimulatie) kun je behoorlijk misselijk worden tijdens de zwangerschap.. Zit nog steeds vocht in mijn buik en eierstokken zijn weer vergroot, maar mijn bloed en vochtgehalte waren nog okay, dus mocht gelukkig weer gewoon naar huis pfieww... Moet nu nog zo'n 5 weken kalm aandoen, de komende 2 weken vooral alleen maar zoveel mogelijk plat.. Maar goed dat heb ik er allemaal voor over!!

Sinds vandaag zijn we ook echt wel wat positiever, we willen zo graag blij zijn en niet alleen maar angstig.. Veel mensen in onze omgeving wisten het al door de ziekenhuisbezoekjes enzo.. Dus we hebben het vandaag maar gewoon bekend gemaakt, iedereen vroeg al steeds hoe het zat en we hebben ze ruim een week een beetje op afstand gehouden, maar je wilt goede vrienden en familie ook niet voorliegen.. Hopelijk gaat het nu eindelijk allemaal een keertje goed en hebben we ook reden om blij te zijn :)

En ik zou een verloskundige nemen waar jij je prettig bij voelt hoor, moet wel klikken, je moet er wel een bevalling mee doorstaan en dat is niet niks!! Kan me voorstellen dat het afscheid een beetje raar was, maar je hebt je doel eindelijk bereikt!!! Dus dat is een mooi afscheid dan :toppie:

@ Beanie: als het goed is ben je weg nu, even ertussen uit toch!! Geniet ervan meid, ik hoop dat je heel veel leuke dingen doet en je allemaal nieuwe energie vind voor jou en je mannetje om straks weer snel te starten voor jullie wondertje!!

@ Lott: begin je lekker rond te worden nu?? Vanaf nou gaat je buikje snel groeien!!!

Geplaatst

Hallo lieve dames,

@Juul: gefeliciteerd met je mooie echo! Verstandig dat je naar de HA bent geweest, voor die medicijnen. Alleen jammer dat het nog niet zo wil helpen! Het lijkt mij idd het verstandigste om een verloskundige te zoeken waar je je prettig bij voelt!

@Monica: gefeliciteerd! Nu dan officieel zwanger! Ik blijf voor je duimen......

Wij zijn gisteren door 1 grote regenbui (van de 12 uur rijden 11 uur in de regen) naar Oostenrijk gereden. Het appartementje is prima, mensen zijn weer aardig, het voelt goed om weer hier te zijn. Vandaag was het redelijk weer (en erg warm), dus zouden we gaan vliegen. Manlief heeft 2 vluchten gemaakt, 3 uur in het totaal. Ik had vandaag een k*tdag, het hakte er opeens enorm in allemaal.... De vorige keer dat we daar waren hadden we net een goede eerste echo gehad, toen was ik dus zwanger.... Het was niet de bedoeling dat ik daar op die start zou staan en zou gaan vliegen... Ik was liever gewoon beneden op de landing gebleven.... Voelde me opeens enorm onzeker. Toen ik daarna ook nog eens een goede misstart maakte en hard op mijn arm landde, was ik echt even klaar voor vandaag. Ben weer met de lift naar beneden gegaan en heb vanmiddag wat start/opzetoefeningen gedaan op de landing (auw! pijnlijke bovenarm!). Dat was overigens ook wel nuttig. Morgenochtend als het weer het toelaat (lijkt slechter weer aan te komen) even naar de oefenhelling en dan wie weet... morgen toch de eerste vlucht. We zien het wel. De knop moet om, dat weet ik, voordat ik hier echt van kan gaan genieten. Zal misschien nog wel wat tijd kosten, de nodige tranen......

M. heeft uiteindelijk maar 1 dagje geduurd, dus ik twijfelde nog of het wel echt mijn m. was. Het zal allemaal wel. Ik heb wel maandag de poli gebeld en we hebben de planning wat duidelijker gemaakt. Als het goed is (en dat is uiteraard weer afhankelijk van wanneer de volgende menstruatie komt) ga ik op 21 juli weer starten met de decapeptyl. Heb op 6 juli een afspraak op de poli voor medicatie-toelichting, omdat die dus anders is dan de vorige ronde (ik ga definitief menopur gebruiken ipv gonal-f). Dan krijg ik ook de recepten mee.

Ben overigens al bijna 5 jaar weg uit het SLAZ, het was indertijd niet echt leuk om daar te werken. Op dit moment werk ik in Amstelveen (Amstelland) maar die opdracht eindigt (na 14 maanden) deze maand. Vind ik wel heel jammer aangezien ik het daar wel erg naar mijn zin heb. Aan de andere kant wil ik ook weer niet in vaste dienst in een ziekenhuis, dus ik wist dat dit er ooit zat aan te komen. Inmiddels is mijn werkgever (detacheringsbureau) op zoek voor me naar een andere opdracht. Als ze die niet vinden dan kom ik dus thuis te zitten (met behoud van volledig salaris) en moet ik losse diensten gaan doen. We zien het allemaal wel, ik heb belangrijkere dingen aan mijn hoofd om me druk over te maken!

@Juul: als je gaat bevallen en het SLAZ heeft op dat moment geen plek (komt voor!) dan zou ik je aanraden om naar Amstelveen uit te wijken. Is echt een prima ziekenhuis en de gyn daar is echt goed! Verder kun je 24 uur per dag een ruggeprik krijgen (dat kan niet 24 uur per dag in het SLAZ). Is misschien iets verder weg maar echt een aanrader!

Liefs, Beanie

Geplaatst

@beannie, dank je wel voor de aardige tip over het zhuis. Wat naar dat je verdrietig bent geworden vandaag. Maar het is toch normaal. Ik kan me voorstellen dat je emoties af en toe weer opkomen. Uit het niets of door associaties. Wees niet streng voor jezelf, je doet het hartstikke goed en probeert hard vooruit te kijken. Accepteer hoe je je voelt he. Over een maandje zit je weer in de mmm, dan heb je je krachten weer nodig met al de hormonen. Ik heb goede verhalen gelezen over "oudere dames" (ahum) en menopur. Betere kwaliteit eitjes bij sommige vrouwen. @ Monica, shit zeg, zit je weer met buikpijn? En misselijk? Ik heb echt met je te doen. Maar wel zwanger.. Wow. Ff doorzetten en hopelijk is het met een paar weken een stuk beter.! Mag je pijnstillers?

Geplaatst

@ juul, niet echt buikpijn, steken in mijn eierstokken en pijn in mijn maag, longen en rug. Het vocht in mijn buik drukt op mijn maag en longen, vandaar de pijn en kortademigheid. Maar gaat vandaag wel weer iets beter, gewoon rustig aan doen en veel drinken :) ben verder mega gelukkig hoor! Heb t er allemaal graag voor over. voel me alleen wel een beetje een opgeblazen olifantje. Weeg normaal 57 kilo, en nu 62 door vocht dat in mijn buik, heupen en bovenbenen zit. Lijk net 4 mnd zwanger. Al mijn broeken en ondergoed knelt af, dus dat is niet echt prettig, en om nou al met 5 wkn zwangerschapskleding te gaan kopen is ook weer zoiets he haha!

Geplaatst

@ beanie, meid is logisch dat je je dubbel voelt, helemaal niet raar! Maar probeer niet steeds af te vragen "wat als" daar maak je jezelf gek mee.. Probeer in het heden te leven, anders maak je t jezelf heel moeilijk.. Jullie tijd komt weer snel en t wondertje dat je even bij je mocht hebben word t beschermengeltje van jullie volgende kindje.. Geniet nog even van jullie dagen dat jullie weg zijn. En beterschap met je arm! Knuff

Geplaatst

Schatjes!!! ;-)

Monica! Gefeliciteerd!!!!! Wel erg vervelend al die verschijnselen maar in een zwangerschap zijn dat dus allemaal goede tekenen!! Hoe reageerde je dochter?? Enne....vandaag ben je in ieder geval de 5 weken voorbij dus rustig, en jij heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel rustig, op naar week 6, 7, 8, 9, 10, 11 t/m 40!

En toen ik las dat er bij jullie van de 16 maar 2 ingevroren waren en dat dat dus waarschijnlijk verklaard waarom jullie slecht zwanger raken besefte ik eigenlijk pas echt dat dat bij ons dus ook de reden is...Wij hadden van de 13 eitjes, 6 bevruchtingen en 'maar' 2 echt goed, dus 'maar' 1 ingevroren...ach kan ons het nu schelen, we zijn zwanger! Maar wel iets gerusts, dat mochten we ze nodig hebben, we het hele circus niet eerst helemaal opnieuw hoeven doen! Dus dan in ieder geval 0% kans! op overstimulatie...! Nou, geniet van alle klachten zeg maar ;-) ahum...

Juul, wat goed dat jullie weer een goede echo hadden! En wat schattig dat je vriend moest huilen...

Straks nekplooimeting doen dus, ja lijkt me echt een moeilijk moment, ervan uitgaande dat het allemaal wel goed zit, moet je toch van te voren goed bedenken, 'wat als...' En dan nog is het maar een schatting wat ze doen...persoonlijk zou ik het niet weg laten halen als we wisten dat het het down-syndroom heeft...

Ik snap wat je bedoelt met dat het even wennen is dat je nu bij de zwangere hoort en niet meer bij de ivfers...daarom heb ik ook de keuze gemaakt op naar de vk te gaan....gewoon om als een zwangere in het reguliere cirkeltje te zitten ipv als ivf moeder... En Beanie, ik heb in principe geen nare herinnering in het zh hoor, want dankzij al die behandelingen en artsen daar ben ik wel zwanger!, maar naar een vk lijkt me gewoon wat 'normaler' zeg maar...

En Juul, hahaha ik lag helemaal in een deuk met je kaassoufle, kroket en huzarensalade! Super hilarisch om die verhalen te horen! Lekker toch die gekke dingen eten. En ja, ik heb er ook last van, als ik trek heb in een hotdog is die trek pas weg als ik hem gegeten heb, ook al is het een paar dagen later...Ik ging snachts me bed uit om een roze koek te pakken en ja ik ben al 7 kilo aangekomen!! Ppfff, gelukkig is dat wel incl. de 3 kilo die ik van de Gonal heb overgehouden maar probeer er nu echt wel een beetje om te denken hoor...Krijg echt een dikke kont zelfs en pas nu geen een broek van mezelf meer! Maatje 38 is voorlopig verleden tijd!

Denk wel dat jij een stuk meer misselijk en moe bent dan dat ik was, ik heb het nu nog af en toe en heb in al die weken maar 3x echt overgegeven. Lekker he, als je man dan even weg is, heb ik ook hoor. Alhoewel in deze situatie (vanaf de MMM) vind ik het wel erg fijn als ie thuis is. Maar even je eigen ding doen...Heerlijk!

Goed dat je je man (klinkt idd goed haha) een kamer laat maken! En idd wat Moon zegt: Sommige wonen klein met z'n 7en dus het is idd maar wat je gewend bent en hoe je met de ruimte omgaat. Ben je wel opzoek naar een andere woning of ga je er meer op in als het op je pad komt??? (of helemaal niet, kan ook) Want een vriend/kennis van ons uit Amsterdam heeft een huurwoning leeg staan momenteel (vlakbij Sierplein) ik noem het maar gewoon even tussen neus en lippen door...

Wij hebben dit huis sinds september 2009, heerlijk huis! Best ruim en idd met een tuin. Zijn nu (uuh Mark haha) flink de zolder aan het verbouwen...

Afgelopen weekend wat kleding geshopt, niet heel veel want had nu even een dikke tandarts rekening van mijn kroon maar van het vakantiegeld straks gaan we even helemaal los hihi...En oooo wat was ik overstuur vorige week, kreeg de belasting enveloppen binnen dat we even € 4748,- moesten betalen!! Ik denk daar gaat al het vakantie geld en de palnnen die we ermee hadden! Meteen een adm. kantoor ingeschakeld om het na te laten rekenen, en nu blijkt Mark een fout te hebben gemaakt bij de aangifte pppffff, we krijgen zelfs wat terug!!!!! haha, was echt overdreven emo...maar heb een goed excuus ;-)

Jeetjemina wat een verhaal! Maar had wat in te halen na meer dan een week offline...

Beanie, vervelend van die eerste dag maar het is ook niet niets en wens je verder een super, leuke, gezellige vakantie toe en dat je lekker geniet van alles wat jullie doen!

Dikke kus aan allemaal!

Geplaatst

Lieve dames,

@all: dank voor jullie steun en lieve woorden. Had ik echt even nodig.... Manlief steunt me uiteraard ook maar hij kan nooit zo goed inschatten hoe de emoties zijn als jullie...

@Moon: wel rustig aan doen hoor! Je bent bijna die eerste vijf weken voorbij, nu op naar de eerste echo! Heb je al een datum? Als je je zo blijft voelen als nu, mag je dan thuis blijven? Wat vinden man en dochter er trouwens van? Nog steeds zo geschrokken van de overstimulatie of vinden ze het inmiddels ook leuk?

@Juul:Gelukkig kan ik vooruit kijken, alleen donderdag overviel het me allemaal enorm. Maar ik realiseer me dat ik volgende maand alweer mag beginnen (al zou het theoretisch kunnen dat het beter is om nog een maandje te wachten, manlief moet in de tweede helft van augustus geopereerd worden, maar als we dat nou iets naar achteren kunnen schuiven, zodat het net na de punctie valt, dan sluit het allemaal mooi op elkaar aan). Het klinkt misschien raar maar ik verheug me bijna op weer de eerste spuit... (alleen niet zo op de hoofdpijn bij de deca, vorige keer paracetamol in grote hoeveelheden geslikt maar misschien moet ik de volgende ronde maar iets zwaarders overwegen...)

@Lott: Wat een schrik van die blauwe envelop... Gelukkig maar voor jullie dat het toch even anders is! Volgens mij kunnen jullie je geld beter besteden nu! En binnenkort zul je toch echt andere kleding nodig hebben. Niet alleen nu maar vooral in het najaar, als het weer kouder wordt en je buik groter en groter! Maar geniet er maar van. Gaan jullie eigenlijk nog op vakantie?

Hier was gisteren een betere dag. Ik heb nog niet gevlogen, maar degenen die wel gevlogen hebben zeiden dat het te hard woei om leuk te zijn. Heb nog wel even kunnen oefenen, niet op de oefenhelling want daar waren ze aan het hooien. Ben nu bezig met voor de komende week een ander, makkelijker te vliegen scherm, denk erover om mijn scherm in te ruilen voor een iets lager geclassificeerd exemplaar. Vlieg misschien toch iets te weinig, het is een heerlijk scherm alleen voor nu even niet... Ik voel me waarschijnlijk zekerder als ik net een 'makkelijker' scherm vlieg.

Gisteravond waren we uitgenodigd op een Grill (BBQ) bij mensen van hier (een Portugese Canadees met zijn Zweedse vriendin en een stel uit Wenen dat bij ze logeert), was erg gezellig. Zij hebben een kitten van nu ongeveer 8 weken oud, gevonden toen ze ongeveer 4 dagen oud was, en door haar moeder achtergelaten. Ze hebben haar in leven gehouden door haar warm te houden en met flesvoeding. Ik heb gisteren ook nog een flesje gegeven, heel apart, een poesje de fles geven!

Vandaag en morgen is de weersvoorspelling hier slecht, we gaan denk ik maar een beetje shoppen. Ook ik pas niet meer in mijn spijkerbroeken, maar het gaat de andere kant op. Mijn skinny lubbert om me heen en verder draag ik een spijkerbroek van 2 jaar geleden, waar de gaten in vallen. Dus moet op zoek naar een maatje kleiner....

Lieve meiden, ik wens jullie een heel goed weekend en spreek jullie snel weer!

Knuffel, Beanie

Geplaatst

Hoi lieve meiden,

Beanie ik moet 20 juni voor de eerste echo. Maar ik ben met gisteren tot vandaag meer als een kilo aangekomen, heb me een dikke buik en een paar olifantenbeentjes :( dus ik moet naar t ziekenhuis weer voor bloedcontrole en echo. Ben bang dat ik moet blijven, lijk wel 5 mnd zwanger. Maar mijn kleine meisje heeft haar eerste balletuitvoering, dus daar ga ik eerst heen. Ze weet nog van niets, dus kan niet zomaar wegblijven.

Ik hou jullie op de hoogte, moet nu even opschieten. Fijne zondag allemaal!

Geplaatst

Hi lieve dames,

@Monica: hoe is het nu met je? Toch niet weer opgenomen hoop ik? Was de voorstelling van je dochter nog leuk?

Spannend, 20 juni.... Maar nu eerst de overstimulatie te boven komen! Hoe lang kun je last houden van die verschijnselen?

Hier een nat en somber weekend. Gisteren was helemaal niks, vanmorgen ook slecht. We hebben rustig aan gedaan en uitgebreid ontbeten. Gisteren ook nog wat geshopt, ik heb maar een nieuwe spijkerbroek gekocht (pas opeens weer in maat 30). Verder een mooi zuurstokroze lingerie-setje. Ook leuk voor manlief! (eigenlijk heeft hij het uitgezocht).

Vanmiddag leek het weer even wat beter en hebben we ergens op een start gestaan, maar helaas: toch wat regen en vooral rugwind. Dus dat werd hem ook niet. Nu een rustige avond, we hebben pizza gegeten maar zoals al het eten hier was die gefrituurd (bij wijze van...)

Ik geloof dat mijn man wat aan het organiseren is voor mijn verjaardag dinsdag. Ben benieuwd!

Liefs, Beanie

Geplaatst

Lieve meiden,

onze droom lijkt weer vervlogen :mad: ik hou vocht vast maar mijn bloed is in orde.. alleen mijn HCG was maar 76... in het ziekenhuis zeggen ze dat het niets betekend, maar aangezien testen pas positief worden rond de 25 en HCG om de 2 a 3 dagen verdubbeld en wij ondertussen 10 dagen verder zijn... reken maar uit...is een simpele som.. we hebben de hele tijd gehuilt.. Nu is het maar weer afwachten wanneer het eraf komt... Het ziekenhuis heeft gewoon gezegd dat we ons niet druk moeten maken en de echo af moeten wachten over 10 dagen, nog een keertje HCg meten doen ze niet, maar voor ons is het allang duidelijk.. We zijn even erg teneergeslagen, hadden echt eindelijk hoop dat het nu een keertje goed zou gaan....

Beanie, lekker even shoppen en je gedachten verzetten!! Hopelijk regelt je man iets leuks voor dinsdag en heb je alsnog een hele fijne verjaardag meid!!

Geplaatst

Oh nee Monica... Wat een domper en vooral onzekerheid. Ik wens je heel veel sterkte en leef met je mee. Vanavond branden we hier een kaarsje voor jullie...

Knuffel Beanie

Geplaatst

Lieve Beanie, dank je wel maar het heeft weinig nut, er zou een wonder moeten gebeuren wil dit goedkomen...ik had woensdag 30 mei al een positieve test, die meten vanaf 25 iu HCG waardes.. Dat zou elke 2 a 3 dagen moeten verdubbelen, dus dat ik dan nu gisteren 10 dagen later op 76 zit kan gewoon niet goed zijn, dat snapt elke leek, dus had die arts ook moeten weten. Ik heb het ziekenhuis gebelt, IVF afdeling was niet bereikbaar gisteren, dus heb een geanacologe gehad die me behandelde via spoed eisende hulp..en daar klopt gewoon niets van dat we ons geen zorgen hoeven te maken en we gewoon de echo 20 juni af moeten wachten, bullshit.. Ik word straks terug gebelt door de IVF verpleegkundige en vraag dan meteen een gesprek aan met de arts.. Dit is onze 4e miskraam tussen 5-6 weken. Ze hebben bij mij nooit een kijkoperatie gedaan terwijl ik al een paar keer heb aangeven dat ze het maar eens goed moeten onderzoeken, en we hebben 2 goede cryo's uit 17 bevruchtingen, dat ze dat dan maar eens uitleggen en onderzoeken... Als wij slechte embryo's maken samen, zullen ze zich daarop moeten richten, of op de innesteling.. Stel dat ik nu geen overstimulatie had gehad, en bijv 10 eitjes, dan hadden we waarschijnlijk niets overgehouden...

Hoe dan ook ben ik het nu zat, we hadden net weer een beetje hoop doordat iedereen zei dat het ook een keertje goed moest gaan.. Er klopt gewoon iets niet, en ik wil geen miskramen blijven krijgen, voordat iemand na straks 6 of 7x zegt "misschien zit er iets niet goed".. Mijn man is helemaal verslagen en overstuur, die wil niet meer...hij is zo verdrietig...., als je 4x steeds het geluk ziet wegvliegen dan heb je weinig energie om nog door te gaan... Ik ben natuurlijk ook ontzettend verdrietig en boos en alles tegelijk, maar ik wil niet dat we 3 jaar ellende hebben gehad om het dan nu op te geven...En na alle gedoe met de overstimulatie en ziekenhuis in en uit, allemaal voor niets.. Maar iedereen lijdt er vreselijk onder, wij...onze dochter die ik dit nu voor de 4e keer uit moet gaan leggen..pffff...

Liefs xx

Geplaatst

Lieve Moontje,

Je hebt wel gelijk dat het niet goed is om een sprankje hoop te houden. Het is zo k*t en zo unfair, eerst een positieve test en dan nu dit weer! Ik denk dat het vreselijk is om negatief te testen na een TP maar dit is nog erger. Je bent heel voorzichtig blij en dan BAF! Of je een keiharde knal voor je kop krijgt. Laat je verdriet toe, geef het heel veel ruimte.... Dat heb je nu wel nodig. Heb je vandaag nog wel contact gehad met de fertipoli? Hoop zo dat je snel terecht kunt voor een evaluatie. Het lijkt me dat het wel tijd is voor wat onderzoek! Na 4 miskramen achter elkaar... Het kan alleen zoveel oorzaken hebben. Maar er moet toch iets zijn waardoor het wel goed gaat? Wat een ongelofelijk frustrerende toestand. Kan me je boosheid ook zo goed voorstellen... Je weet dat je zwanger kunt worden, maar waarom wil het niet bij je blijven? Aan 1 of 2 beschermengeltjes heb je toch wel genoeg? Vier is gewoon veel te veel!

Meis, schreeuw, vloek, schop, sla, huil.... Alles om die frustratie kwijt te raken!

Grote knuffel, Beanie

ps dat kaarsje brand ik evengoed wel voor je, in de hoop dat het je een beetje kracht geeft....

Geplaatst

G*%^$#%&&)*!! Monica, wat onzettend klote! Kan er niets anders van maken, Wat K** gewoon.

Ook al geloof ik dat wonderen bestaan, zo'n lage HCG klopt idd niet. Raar dat die arts dan zegt de echo af te wachten, alsof hij daarmee zegt dat het misschien nog weleens goed kan zitten. Duidelijke taal is op zo'n moment beter, ook al is het kneiterhard.

Het was jullie zo gegund, zeker na al die tegenslagen.

Op goed bedoeld advies zit je nu ook niet te wachten, het is nu alleen maar zwaar k**.

Eerst dit verdriet even een beetje te boven komen en dan kijken wat ze eventueel eraan kunnen doen om te onderzoeken waar het nou door komt...

Als je even wilt schelden ofzo, dan horen we je wel en als je nu wel goed bedoelt, optimistich advies wilt moet je het ook zeggen want ik heb er wel een paar hoor...

Geef je man en dochter maar een dikke knuffel, ook al ken ik ze niet maar jullie hebben het dik verdiend.

Dikke kus Lot

Geplaatst

Bedankt meiden, heb er echt wel heel veel aan ook al ken ik jullie helemaal niet, jullie begrijpen wel wat ik meemaak. Mijn omgeving niet echt. Op mijn man en mijn moeder na dan, die maken t van dichtbij mee..En ik heb contact gehad met een ivf verpleegkundige en die muts zegt hetzelfde als die dokter van gisteren. Hun zeggen: je mocht afgelopen.woensdag pas testen en dan is nu op 76 zitten wel weinig, maar t zegt niets. Ze begrijpen maar niet dat ik al 10 dagen een positieve test heb, ook al zeg ik dat tig x, dan zeggen ze: je hebt te vroeg getest..jaaaa duhhh maar hij was toch positief! En nog een keer hcg testen doen ze niet en zowel dan pas na een week PFFF heb hierop een gesprek met de fertiliteitsarts aangevraagd. Die staat aankomende woensdag om 18.00 uur. We hebben zoveel vragen, ook over de embryos en de kwaliteit. Ik las net in t andere topic van jannet dat ze in dusseldorf verder zijn op gebied van miskramen en gerichte oplossingen zoeken. Missch dat we als onze 2 eskimootjes het ook niet redden wel overstappen naar daar, is voor ons niet heel ver weg. En ik eis eerst woensdag nog een bloedtest. Dan een beetje af gaan lopen wachten tot de echo en te wachten tot het er vanaf gaat komen, als me dat te lang duurt wil ik liever een curretage, ik wil niet weken met een dood vruchtje rondlopen, maar zo snel mogelijk verder. Mijn man vind dat moeilijk, maar voor mij is het makkelijker om te verwerken door grwoon door te gaan.Meiden bedankt voor jullie lieve woorden en advies is altijd welkom, doet me goed! Jullie weten ook waar je over praat..Liefs xxx

Geplaatst

Lieve Monica,

Bedenk wel goed dat je eerst nog een heleboel te verwerken hebt, voor je verder kunt! Het is zoooo herkenbaar, je wilt antwoorden. Maar die krijg je niet. Ga alsjeblieft dat gesprek aan met je fertiarts, zeg dat je meer onderzoek wilt nav de herhaalde miskramen... Vraag naar zijn of haar ideeën hoe dit misschien in de toekomst voorkomen kan worden. Maar ga alsjeblieft nog niet te veel bezig met de volgende volledige poging. Dat komt later wel! DD is een optie, Gent misschien ook? Realiseer je alleen wel dat je dan flink moet gaan bijbetalen...

Laat het alsjeblieft eerst allemaal bezinken! En pas als dit allemaal achter de rug is (met of zonder curretage), ga dan je eens rustig verdiepen in je vragen en hoe nu verder. Tzt kun je rustig bij me aankloppen, ik heb me hier al wel een beetje in verdiept. Maar meis, laat het alsjeblieft eerst bezinken... Die antwoorden krijg je nu toch niet, misschien wel nooit, misschien is er ook wel een simpele verklaring voor. Maar pas dan als de tijd daar is!

Veel liefs en een dikke knuffel, Beanie

Geplaatst

Lieve Monica

Als eerste wil ik zeggen dat ik het heel erg voor jullie vind. Na zoveel ellende, eerst de miskramen, nu de overstimulatie, weer pech waarschijnlijk.

Ik snap 100% dat je antwoorden wilt en ik zou zeggen verdiep je tzt in de mogelijkheden en kijk zeker de grens over.

Die ziekenhuizen in NL zijn de beste niet, dat weten we nu wel. Op het gebied van ivf ook.

Die arts en verpleegsters zien toch wie ze voor zich hebben? Waarom geen extra hcg testje? Tjonge wat zijn we hier in NL toch dol op protocollen.

Ik spreek waarschijnlijk voor mijn beurt en weet er weinig van af, maar ik heb mensen om mindere redenen zien overstappen naar een ander ziekenhuis en ik ben geneigd hetzelfde tegen jou te zeggen. Ik zou het in elk geval niet pikken als ze niet hun best gaan doen om jou alle beschikbare onderzoeken te laten doen nu.

Ik blijf een beetje hoop houden maar ik snap dat jij dat niet hebt.

Als je wat meer op het internet gaat lezen straks zul je zien dat idd duitsland verder is met onderzoeken van miskramen en met ivf technieken, daarnaast heb ik vaak gelezen dat men daar minder van de protocollen is. Ik las vroeger op de site ivfsite.nl waar men veel over dd schreef. Ze schijnen daar meer te kijken naar de client/ patient en stemmen op de bevindingen en die van andere ziekenhuizen de medicijnen en behandelingen af.

Doen ze in NL ook wel, maar ik heb echt vaak gelezen dat Nederlanders erg tevreden zijn over Duitsland, en ook Belgie.

@ Beanie, Hoezo moet je bijbetalen? Misschien de medicijnen maar de behandeling toch niet?

voorbeeldje: Mijn moeder loopt al 2 jaar met voetpijn. Ze smeekte om rontgen, mri scans maar nee hoor kreeg ze niet. Na een jaar verwees de ha haar door naar het zhuis. Na een half jaar besloot de arts haar een maand gips om te doen, baat het niet dan schaadt het niet. Mn ma schreewue het uit van d epijn en er moest verschillende keren gips omheen omdat 'het niet lekker zat'of zelfs pijn deed aan mn ma dr voet.

De arts concludeerde, u bent overgevoelig en gips is waarschijnlijk niets voor u.

Nou, het gips is er net af en na deze ellende maand is de pijn en zwelling veeeel erger geworden. Wederom smeken om een foto, mens barst van de pijn. Nou eindelijk een scan, hieruit blijkt nu dat er vocht in haar botten zitten en nu krijgt binnenkort nog een andere scan om beter te zien wat er loos is.

Kortom, mn ma had gelijk en had die foto 2 jaar terug moeten hebben!!!!!!!, dan had ze niet zoveel pijn hoeven hebben zo lang en aan een gepaste behandeling kunnen beginnen! Sorry voor dit verhaal, heeft totaal Niks met jullie van doen en zal jullie niet veel boeien,maar ik maak dit vandaag mee en ik ontplof gewoon van woede. De arrogantie en onverschilligheid bij artsen hier in Nl is echt top. Artsen lopen lijstjes af ipv echt goed te luisteren en zich te verdiepen in de patient.

Dus Moon, sta je mannetje en als je straks energie hebt, zul je hier toch een projectje van moeten maken. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat je bij een de ontstane bevruchtingen en eerdere zwangerschappen geen kids meer zou kunnen krijgen; je hebt al een kindje dus het moet toch kunnen?!

Morgen ga ik op werkreis, ik spreek jullie volgend weekend wel weer.

Tot die tijd Moon, heel veel sterkte, ook al heb je er niks aan nu. Steun op je man, jullie hebben elkaar en je dochter, samen komen jullie er doorheen.

Liefs

Geplaatst

Lieve Moon,

Beetje kunnen slapen vannacht?

Juul heeft gelijk: er zijn mensen die om minder dan wat jij hebt meegemaakt overstappen. Ik denk dat het zeker een idee voor jou is om dit te gaan overwegen. Vwb de behandeling in Gent of DD: volgens mij krijg je het basistarief van wat ze in NL vergoeden terug, en moet je de rest zelf bijbetalen. Maar als je bijvoorbeeld bloedonderzoek laat doen bij dr. Pfeiffer, dan moet je dat geloof ik zelf betalen (iets van 700 euro). Dus dat zijn wel dingen waar je goed over moet nadenken! Overigens is hierover wel een goed topic, van meiden die ervaring hebben met buitenlandse ziekenhuizen: iets van Alan Beer, prednison, vage streep en niet zwanger (of iets van die strekking). Daar kun je heel goed met je vragen terecht! Misschien is een academisch ziekenhuis een optie voor je? Maastricht misschien? Ik denk dat ze daar echt wel meer onderzoek zullen doen!

Ik denk idd wel dat men in het buitenland verder is dan in NL, maar dat er in NL zo veel regels zijn vanuit de zorgverzekering ed, dat ziekenhuizen zich ook daardoor heel strak aan protocollen moeten houden. Dat de nederlandse fertiartsen misschien wel veel meer willen, maar niet mogen!

Hoe dan ook, daar heb jij voor nu helemaal niks aan. Eerst maar eens het gesprek morgen afwachten.

Liefs en een knuffel, Beanie

Geplaatst

Hoi lieve meiden:@ juul: veel succes op je werkreis meid, hopelijk vallen je kwaaltjes op t moment mee!@ beanie: ik sliep al een week slecht door dat ik zwanger ben, en nu doordat t niet goed zit.. Heb er nachtmerries van bah..En bedankt weer dames, ik heb net een hcg test ge-eist voor t gesprek met de arts morgen, wil de uitslag met haar kunnen bespreken. Ze bellen me straks weer terug, ik sta er gewoon echt op. Is dan 3 dgn na de vorige test en dan is er ook vergelijkingsmateriaal. Voor ons is t allang duidelijk, heb ook haast geen kwaaltjes meer, niet misselijk en geen maagzuur, dus ik denk dat t hcg flink gezakt is. Alleen nog niets van een bloeding..en ik gebruik nog steeds die stomme bollen :s misschien houden die de bloeding wel tegen om op gang te komen. Wil ook stoppen met die bollen. Maar dan moet t zwart op wit staan dat ik een miskraam verwacht. Pff gedoe allemaal..maar we gaan zeker al onze vragen en klachten morgen bij de arts neerleggen. En kijken wat onze verdere mogelijkheden zijn. We willen iig onze cryo's nog een kans geven mochten die goed ontdooien, maar eerst wil ik verder onderzoek naar de miskramen. Zowiezo een kijkoperatie bij mij en verder onderzoek naar de embryos misschien. Jullie horen weer van me hoe het verder gaat.Lieve knuf en bedankt voor jullie steun!

Geplaatst

Lieve meiden,

@Monica: heb je gisteren nog gehoord of je nog eens bloed mag laten prikken? Of ga je dat vandaag laten doen? Hoe voel je je nu? Logisch dat je slecht slaapt, na deze vervelende ervaring. Al die spanning... Pff. Hoop dat je vanavond een goed gesprek hebt en dan kunt beginnen met het een plaatsje te geven. Ik snap je boosheid heel goed, die moet je ook doormaken. Maar vergeet niet dat er meer emoties zijn dan boosheid, en die moeten ook de ruimte krijgen om dit te verwerken... Voor vanavond: schrijf van te voren alles op wat je wilt vragen aan de fertiarts, anders vergeet je misschien nog dingen. Vraag en vraag door... Trouwens qua onderzoeken: vraag ook of je schildklierfunctie wel eens gecontroleerd is, en vraag of ze je vitamine B12 willen controleren. Misschien is er namelijk wel een oorzaak die met een simpele bloedtest aan te tonen is!

Meis, ik denk aan je. Dikke knuffel,

Beanie

Geplaatst

Hoi lieve beanie, ja we hebben om 18 uur gesprek met haar, daarvoor laat ik bloedprikken zodat we de uitslag kunnen bespreken. Mijn schildklier en b12 zijn al onderzocht, ook een chromosomenonderzoek naar mij en mijn man is al gedaan en naar mijn imuunsysteem. Maar ik heb zelf nog eens research gedaan, en zag bij herhaaldelijke miskramen iets over HO-1 tekort (koolstofmonoxide) in grote hoeveelheid is dat giftig, maar in kleine hoeveelheden schijnt het te helpen bij vrouwen met een tekort en een miskraam tegen te gaan. Ook kreeg ik in t ziekenhuis trombose spuiten, bloedstolling kan ook een probleem zijn, dus misschien hadden ze me die moeten blijven geven, en is het daarna misgegaan. En nog wat dingen die mogelijk er iets mee te maken hebben, heb inderdaad alles opgeschreven. Maar wie weet komen we er wel nooit achter wat het is en zullen we moeten hopen dat het ooity een keer goed zal gaan... Ik laat jullie vanavond wat weten zodra ik thuis ben. En ik weet dat er meer bij komt kijken naast boos zijn lieve beanie...heb helaas al heel wat gehuilt en dat zullen zeker nog niet de laatste tranen zijn.. Voel me erg machteloos en onzeker.. Heeft zeker tijd nodig om dit weer een plekje te kunnen geven... Zal vanavond ook wel weer een klap krijgen ook al weten we dat die eraan komt...toch is het hard als je de feiten op papier hebt staan...Lieve knuff xx

Geplaatst

Ik kon het weer niet laten, heb nog een test gehaald om te kijken of het streepje lichter was geworden, had het idee dat dat me wat rust zou geven... maar hij is haast net zo donker als de teststreep, zo donker hebben we hem nog niet gehad, dus het HCG is waarschijnlijk wel gestegen.. Maar ben er erg bang voor dat het misschien een BBZ is of een vruchtje wat nog wel groeit maar niet goed is en we uiteindelijk over een paar weken een miskraam krijgen.. Hoe dan ook kan een HCG waarde van 76 met 5 wkn en 2 dgn niet goed zijn.. Ben benieuwd wat de waarde vanavond is en en wat de dokter zegt... :fear:

Geplaatst

Lieve Moontje, wat ongelofelijk k*t die onzekerheid! Hoop toch zo voor je dat het toch echt geen bbz is! Hele situatie is natuurlijk buitengewoon frustrerend. Eigenlijk zouden ze vrouwen als wij moeten verbieden om testjes te doen... Onzekerheid wordt er alleen maar groter door! Ik kan me je woede zo goed voorstellen, helaas moet je daarmee ook zien te dealen. Toch denk ik dat je beter je verdriet voorop kunt stellen. Ik ben ook wel boos geweest, met name op mijn falende lijf. En dat verdriet steekt nog steeds af en toe de kop op, zoals je weet. Het gaat straks echt wel weer beter! Las ik bij jou op een ander topic over een tattoo? Wat een mooi idee. Wil zelf als we de behandelingen hebben afgerond 2 vlinders laten zetten. Beetje afgezaagd wel, maar past bij mijn 2 andere tattoos.

Ik wil uw in ieder geval nogmaals heel veel sterkte en succes wensen. Ik denk aan je!

knuffel, Beanie

Ps het gaat echt steeds beter. Had ik vorige week ook niet gedacht. Maar dankzij de steun en support van de mensen hier heb ik me blauwe bovenarmen, een blauwe knie en een blauwe enkel geoefend... Als het weer het mor

Geplaatst

Gaat het toch nog mis.... Had een heel verhaal op mijn iPad geschreven, maar op het moment dat ik het wilde verzenden viel de internet verbinding weg... Het onweerde hier stevig, daar had het misschien wel mee te maken.

Toevoeging: als het weer het morgen toelaat, dan ga ik morgen weer vliegen. En ik heb er zin in! Echt waar!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden