Ga naar inhoud

Goed nieuws! Pijnloze punctie gehad!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Goede morgen dames, ik voel me gelukkig iets beter, heb gisteravond nog een morfinespuit gehad en ben toen gaan slapen, maar het is hier nogal hectisch en dus weinig geslapen. Werd wakker en kon me nek niet meer draaien, amper slikken en heb hele opgezette klieren, ik denk dat mijn keel reageerd op de intubatiebuisjes 2x kort achter elkaar. Maar met mijn buik is het toch wel wat beter. Nu wachten op de dokter en dan naar huis hoop ik. Heb even gedoucht en schone pleisters op de wondjes in mijn buik.

Beanie hopelijk ook lekker naar huis straks!

Donna, leuk, ik zou ook te nieuwsgierig zijn naar wat het word maar het ook voor ons houden dan. En het voelen bewegen is heel speciaal! Geniet er nogmaals van en hopelijk

voor alle meiden met pech binnekort goed nieuws!

Dikke knuff en beterschap voor jou Beanie, en voor de andere meiden ook een knuff!

• Reacties 908
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nou ik mag nog niet weg, werd daarstraks duizelig en misselijk, dus ze houden me nog even...pfff.. Voel me ook nu echt weer niet zo geweldig..

Beanie weet jij al iets?

Liefs mo

Geplaatst

Lieve Moontje,

Vervelend dat je nog niet weg mag!

Ik ben vanmorgen ontslagen en net weer thuis. Nog erg moe want vannacht slecht geslapen ondanks de spuit opiaat... Straks maar ff slapen. Wel lekker om weer thuis te zijn! Hoop dat jij ook snel mag!

Knuffel, Beanie

Geplaatst

Hey meis, ja dat geloof ik! Ik lig nu op afdelibg gynaecologie sinds 2 uur, daarvoor lag ik 2 dagen op "acute opname". Maar voel me wel weer wat beter nadat ik even geslapen heb. Mijn mannetje komt om 3 uur op bezoek met mijn schoonmoeder en mijn ouders komen ook. Als het dan nog goed gaat wil ik vragen of ik alsnog naar huis mag. Heb misschien vanmorgen gewoon alweer teveel gedaan met t douchen en mijn spullen pakken, dat ik daardoor niet lekker werd. Voor jou beterschap meid, en slaap lekker bij, ga ik ook doen als ik thuis ben!

Liefs mo

Geplaatst

He lieve Moontje,

Wat fijn dat je je weer iets beter voelt.... Hoop voor je dat je heel snel naar huis mag. Daar knap je toch het snelste op! Hoe is het nu met de pijn? Idd wel lekker rustig aan doen hoor, het is nu MOON-tijd! 100% concentratie op herstel... Je hebt dat nu wel nodig. Zowel lichamelijk als emotioneel... Lieverd ik hoop zo dat je snel opknapt! Je weet dat iedereen hier ontzettend met je meeleeft en je alle geluk gunt... Ik sta in ieder geval voorop. Wat jij nu allemaal tegen komt op je weg... Echt niet normaal. Maar bedenk wel dat het echt alleen maar beter kan worden, iets anders is gewoon niet mogelijk!

Die operatie van mij is echt maar peanuts, vergeleken bij wat jij moet doormaken. Ik ben heel blij dat je 'alleen' je eileider kwijt bent, dat je eierstok wel behouden is. Maar dat je buikpijn hebt is begrijpelijk. Bloed in je buik (of vocht in zijn algemeenheid) is ontzettend pijnlijk. En jeetje, wat een linke situatie zat je in. Als je wat beter bent wil ik graag een keer van je horen hoe het allemaal is gelopen. 's Middags nog goed in de gaten houden en 's avonds al opgenomen met bloed in je buik... Jeetje wat is dat heftig. Wat zullen jullie geschrokken zijn. En dan meteen voor OK moeten... Kan me zo voorstellen dat het voor je familie ook vreselijk moet zijn geweest! Hoop dat het met je man, dochter, ouders en schoonouders goed gaat?

Ben in ieder geval blij dat ik vanmorgen weer naar huis kon. Moest even naar de fysio, lopen, traplopen. Medicijnen mee (nou ja, van die prikjes tegen stolling, in je buik, zonder prikinstructie maar want ik geloof dat ik mezelf wel vaker heb geprikt), brieven mee en lekker naar huis. Alleen zodra ik mijn bed uitstapte zakte het drukverband van mijn been, dat moet nog tot morgen blijven zitten. Dus dat is opnieuw aangelegd. Ik veronderstel dat het komt door dat apparaat, dat daardoor mijn been niet zo gezwollen is als normaal! Het ziet er netjes uit. Drie kleine steekgaatjes naast mijn knie en een sneetje van 2-3 cm onder mijn knie. Dat is alles.

Gisteren de orthopeed nog gesproken. Mijn buitenmeniscus was dus ook gescheurd, hij had helaas meer moeten weghalen dan hij gehoopt had. Het was niet meer te hechten. De nieuwe kruisband zit er mooi en stevig in. Hij had maar 1 pees hoeven weghalen (meestal moet hij 2 stukken weghalen vertelde hij) omdat mijn pees zo stevig was... Heb vroeger topsport gedaan, en veel krachttraining, zal dat er wat mee te maken hebben?

Lieve Moon, veel sterkte, nu goed opknappen hoor! Ik hoop voor je dat je snel naar huis mag...

Liefs, ook voor de andere dames, Beanie

Geplaatst

Hey lieve beanie, ik ben ook lekker thuis hoor! Ze wilden me eigenlijk nog even houden, maar ik wilde perse naar huis. Lig liever thuis, dan herstel ik volgens mij ook veel sneller. Moet maandag even terugkomen en dan de 17e nog een keer op controle.. Had wel meteen spijt al toen ik in de rolstoel zat naar de auto, voel me echt best belabberd nog. Maar ben nu toch blij dat ik thuis ben. Ik reageer morgen even wat meer, ga nog even rusten. Dikke knuff voor jou en de andere meiden! Liefs xx

Geplaatst

Lieve Moon,

Lekker geslapen vannacht? Ik kan me zo voorstellen dat het toch lekkerder is om thuis te zijn, al is het maar omdat het 's nachts gewoon onrustig is in een ziekenhuis (heb ik in ieder geval zelf zo ervaren). Nou lag ik wel op een 4-persoons zaal, en allemaal mensen die vrijdag waren geopereerd dus veel controles en dergelijke. Heb echt slecht geslapen, toen ik gisteren thuis kwam heb ik heerlijk ruim 2 uur liggen slapen en vannacht weer 8 uur... En ik ga zo denk ik weer mijn bedje in! Kan wel merken dat ik redelijk lang narcose heb gehad (zo'n 2 uur), duurt toch wel even voor het weer je lichaam uit is... Zal bij jou niet anders zijn! Hoe is het nu met je keel? Kan heel goed zijn hoor, dat je last hebt van het beademingsbuisje... Ik denk alleen dat je bij de curretage geen buisje hebt gehad, maar iets anders in je keel, waarover ze je ook kunnen beademen. Maar bij zo'n buikoperatie doen ze idd een buisje in je keel en daar kun je flink last van hebben! Ik heb geen buisje gehad, maar zo'n ander ding, en gelukkig geen last van mijn keel gehad. Wel lekker geslapen, en ondanks de medicatie toch vaag wat misselijk geweest. Is soms ook gewoon belangrijk goed te gaan drinken en voorzichtig eten, dan is het het snelste over.

Hoe gaat het bij jou met de pijn? Wanneer krijg je precies de uitslag van het onderzoek naar je eileider? Morgen moet je toch weer naar het ziekenhuis? Vandaag maar lekker rustig aan doen hoor, veel rusten, geef jezelf de tijd om goed te herstellen! Je hebt nu zo veel meegemaakt, echt niet normaal! Hoe is je dochter eronder, en je man?

Liefs en een knuffel, Beanie

Geplaatst
Ik vind het zoo erg voor je Moon, ik zit gewoon te janken op mn werk.. Wat een ellende.

Je kunt niets doen alleen maar afwachten en herstellen. Laat de boel de boel de toekomst de toekomst en denk nu aan jezelf alleen. Je mag nu best je hoofd laten zakken en verdrietig zijn en heel erg balen. Ik zou ook onwijs boos en verdrietig zijn.

Maar binnenkort ben je lichamelijk weer beter. Toch? Ze hebben het embryootje gevonden???

Veel beterschap gewenst en veel liefs!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Beanie, ben je vandaag aan de beurt? Ben het ff kwijt. Sorry. Jij ook veel succes met de operatie. Jullie twee moeten de komende tijd allebei herstellen van alles.

Lott en ik (Lott??) zouden een fruitmand moeten komen brengen naar jullie pechvogels. En zo lief en meelevend dat jullie zijn voor anderen.. jullie verdienen het geluk ook! Komt nog wel.

Zou alles ok zijn met Lott vraag ik me af?

groetjes aan allemaal

Lieve Juul,

Al bijgekomen van de schrik? Nu aan het genieten van je weekend? Hoe voel je je?

Wanneer heb je precies de vwp? Blijft gewoon zo spannend!

Gelukkig is onze Monica weer thuis, ik denk toch dat je daar het snelste opknapt. Is in ieder geval veel rustiger dan in het ZH liggen... Ik ben in ieder geval blij dat ik weer thuis ben en dat de operatie achter de rug is. Moet nu thuis zelf een beetje oefenen (vooral strekken van de knie) en weer wat gaan lopen. Vandaag mag het drukverband er af (ik heb het gisteren al gezien, 3 kleine wondjes op de knie en een sneetje van 2-3 cm onder mijn knie, dat is alles!) en dan mag ik lekker douchen... Daar kan ik me nu al op verheugen.

Liefs en een fijne dag vandaag, Beanie

Geplaatst
Lieve Moon,

Lekker geslapen vannacht? Ik kan me zo voorstellen dat het toch lekkerder is om thuis te zijn, al is het maar omdat het 's nachts gewoon onrustig is in een ziekenhuis (heb ik in ieder geval zelf zo ervaren). Nou lag ik wel op een 4-persoons zaal, en allemaal mensen die vrijdag waren geopereerd dus veel controles en dergelijke. Heb echt slecht geslapen, toen ik gisteren thuis kwam heb ik heerlijk ruim 2 uur liggen slapen en vannacht weer 8 uur... En ik ga zo denk ik weer mijn bedje in! Kan wel merken dat ik redelijk lang narcose heb gehad (zo'n 2 uur), duurt toch wel even voor het weer je lichaam uit is... Zal bij jou niet anders zijn! Hoe is het nu met je keel? Kan heel goed zijn hoor, dat je last hebt van het beademingsbuisje... Ik denk alleen dat je bij de curretage geen buisje hebt gehad, maar iets anders in je keel, waarover ze je ook kunnen beademen. Maar bij zo'n buikoperatie doen ze idd een buisje in je keel en daar kun je flink last van hebben! Ik heb geen buisje gehad, maar zo'n ander ding, en gelukkig geen last van mijn keel gehad. Wel lekker geslapen, en ondanks de medicatie toch vaag wat misselijk geweest. Is soms ook gewoon belangrijk goed te gaan drinken en voorzichtig eten, dan is het het snelste over.

Hoe gaat het bij jou met de pijn? Wanneer krijg je precies de uitslag van het onderzoek naar je eileider? Morgen moet je toch weer naar het ziekenhuis? Vandaag maar lekker rustig aan doen hoor, veel rusten, geef jezelf de tijd om goed te herstellen! Je hebt nu zo veel meegemaakt, echt niet normaal! Hoe is je dochter eronder, en je man?

LIEVE BEANIE EN MONICA

ALLEBEI, HEEL VEEL BETERSCHAP GEWENST IN DEZE ROTPERIODES VOOR JULLIE BEIDEN.

@Monica, super dat je thuis bent en nu EINDELIJK kunt gaan herstellen.

@Beanie, jij ook veel sterkte met je 'nieuwe been' en met revalideren.

Wanneer ga je beginnen met deca, weet je dat al?

Ik heb op 23 juli de vwp. Op 18 juli eerst nog voor controle naar de verlosk.

Ik heb een beetje spijt eigenlijk dat ik de combitest heb gedaan. Begin te twijfelen aan wat ik zal doen etc etc. Ik had gewoon de vwp moeten doen/ of niet, zonder die stomme kansberekening. Een kennis van me heeft een boekje geschreven over prenatale testen, die stuurt ze me op en ga ik lezen. Schijnt een zeer kritisch boek te zijn over die combitesten etc.

Maar ik heb goede hoop dat alles ok is, 1:140 is geen diagnose.

@Aan de dame die in brak en uit brak: Belladonna, van harte gefeliciteerd met je wonder!

Ik wou dat ik jullie een goed weekend kon wensen maar dat zal wel tegenvallen met jullie pijnen en moeheid etc. Rust maar lekker uit. het is toch pokkeweer. Ik ga een matineefimplje pakken met een vriendin en daarna uit eten. Lekker mezelf verwennen met leuke dingen omdat ik eindelijk weer puf heb. Al verdwijnt die rond 4 uur smiddags meestal al meer maar ok.

veel groetjes

:positive energie:

Geplaatst

Lieve Juul,

Wat kan ik me jou onzekerheid goed voorstellen... Vreselijk! Ben je al in dat boekje begonnen? Ben ik ook wel nieuwsgierig naar.

Overigens kreeg ik bij mijn eerste echo ook die folders mee van dr. vd L.aar, maar ze zei er direct bij dat we er wel goed over moesten nadenken of we dat zouden willen en of we eventueel verder onderzoek zouden willen laten doen of er consequenties aan zouden verbinden... Is idd wel een hele moeilijke beslissing! Vandaar dat ik zeg dat ik wel geïnteresseerd ben in dat boekje, want ik denk zeker dat je kritisch moet zijn op iets dat een kansberekening is en geen diagnose... Het blijft lastig, wat doe je als je wel meer weet? Het kan zijn dat je weer voor nieuwe lastige beslissingen komt te staan... Of dat je voorbereid bent op wat er gaat komen. Of de andere kant: je weet dat alles goed is, kunt opgelucht adem halen en echt gaan genieten van je zwangerschap... Lastig hoor!

Ik hoop dat alles goed gaat met Monica?

Hier gaat alles z'n gangetje. Kan niet heel veel, maar doe mijn best op een laag tempo. Hoop dat ik morgen weer wat sneller ben... Moet dinsdag naar het SLAZ, naar een gyn (dr. van D.ijken). Ik dacht dus vorige week dat ik ongesteld werd, maar dat heeft uiteindelijk totaal niet doorgezet. Dus dit ga ik zeker bespreken met haar. Hoop niet dat dit weer ellende gaat opleveren! Vind toch echt dat ik mijn portie wel gehad heb... Maar ja, hierdoor kan ik nog niet zeggen wanneer ik met de deca mag starten. In ieder geval woensdag weer naar het SLAZ (maar dan kan manlief mee, is zijn roostervrije dag), dan het schema en de recepten....

Heb je genoten van je lekkere 'ik'-middag? Mooie film? Naar welke film ben je geweest?

Liefs, Beanie

Geplaatst

Hey meiden, heel even kort, voel me niet zo lekker.. Moet morgen terug op controle, vloei ook sinds paar uur veel en ben misselijk. Ik lees zodra ik me beter voel even meer, en reageer ook meer op jullie. Beterschap beanie, en knuff voor jou en juul!

Geplaatst

Lieve Moontje,

Doe alsjeblieft rustig aan en neem de tijd voor jezelf! Laat maar wat van je horen als je daartoe in staat bent... Het is nu echt 100% MOON tijd!!

Geplaatst
Hey meiden, heel even kort, voel me niet zo lekker.. Moet morgen terug op controle, vloei ook sinds paar uur veel en ben misselijk. Ik lees zodra ik me beter voel even meer, en reageer ook meer op jullie. Beterschap beanie, en knuff voor jou en juul!

He lieve Moon en Juul,

@Moon: ben wel benieuwd hoe het nu met je gaat, maar aangezien je nog niks gepost hebt denk ik nog niet zo? Hoop dat ik het mis heb hoor! Hoe was het gisteren? Heb je al een uitslag? Hebben ze nog je HCG geprikt?

@Juul: hoe is het met jou?

Even ego: vanmorgen naar de gyn geweest. Had nog wat voeten in de aarde.... Ik had gisteren al gebeld dat ik mogelijk iets later zou zijn, was afhankelijk van een lieve vriendin die me wel wilde rijden, en zij moest eerst haar dochtertje naar school brengen. Kwamen we ook nog enorm in de file, dus onderweg weer gebeld, dat ik later zou zijn. Moest precies aangeven hoeveel later (zei dus een kwartiertje, werd 20 minuten) en dan zouden ze wel overleggen of ik nog wel gezien kon worden.... Kwam ik daar, dus 20 minuten te laat, op die krukken. Eerst 10 minuten in discussie met de poli- assistentes, die zeiden dat ze het hadden overlegd met de gyn en dat ze geen tijd had om me nog te zien, dat ik maar een nieuwe afspraak moest maken... Ik was woest! Dacht echt ik zal ze krijgen... Kunnen ze er niet een heel klein beetje rekening mee houden dat ik ff wat minder mobiel ben? Zij vonden dat ik dan maar veel vroeger had moeten vertrekken en een taxi had moeten nemen of zo... Ja, bezorg je er dan die geldboom ook bij? Ben toen maar gewoon voor de deur van de spraakkamer van de gyn gaan staan, ze kent me tenslotte al een tijdje (als er wat is kan ik gewoon met haar mailen, heb geloof ik wel een streepje bij haar voor) en ik dacht ik vraag het haar gewoon persoonlijk! Toen ik daar een tijdje stond kwam, toen ze net naar buiten kwam, de teamleider van de poli-assistentes naar me toe, dat ze een 'fout' hadden gemaakt en me hadden verward met een andere patiënt, en dat als ik wilde wachten tot 12 uur ze me dan alsnog zou kunnen zien. We hebben toen maar ff rustig koffie gedronken (vriendin had gelukkig de tijd) en idd, om 12 uur heb ik alsnog de gyn gezien (die me vertelde dat ze helemaal niet hadden overlegd met haar, dus ze zou er zelf ook nog werk van maken).

Nou ja, tot zover. In ieder geval even besproken van mijn cyclus, waar ze zich toch wel enige zorgen over maakt ivm het risico op verklevingen (Ascherman) bij 2 ingrepen zo kort na elkaar. Ze heeft overlegd met de fertiliteitsarts, en toen een echo gemaakt (heel dun slijmvlies) en ik moest bloed laten prikken (hormonen). 30 juli telefonisch uitslag van de fertiarts. Misschien moet er dan nog alsnog een hysteroscopie gedaan worden, maar dat hoor ik dan wel weer. In ieder geval kan ik dus niet voor die tijd starten met de decapeptyl... Jammer, maar als er idd sprake is van Ascherman is een volgende IVF-poging toch kansloos dus is dit denk ik wel goed.... Overigens is die kans maar klein, slijmvlies zag er wel rustig uit en dat duidt daar dus niet op. Waarschijnlijk is gewoon mijn cyclus helemaal van slag. Afwachten maar weer...

Liefs, Beanie

Geplaatst

Hoi lieverds, sorry ik voelde en voel me nog niet.zo goed. Gisteren koorts enzo, vandaag eerste dag zonder pijnstilling. Bbz is in de eileider gevonden, was ook 99% zeker omdat,deze gezwollen was en een scheur die de inwendige bloeding veroorzaakt had bevatte, en een grote bloeduitstorting. Dus nu herstellen en eindelijk afsluiten!

Beanie wat klote meid, jou zit het ook allemaal niet mee zeg! Sommige mensen hebben altijd alle pech, maar laatalles maar goed nakijken meid. Ik duim voor,je dat het dat niet is en je gewoon snel,mag starten! Ik snap wel weer je teleurstelling, maar al te goed!

Ik reageer even meer als ik weer gewoon achter de pc kan zitten. Dit is een beetje lastig voor me, maar ik ben er wel nog hoor! Knuff voor jullie!

Liefs mo

Geplaatst

Lieve Moontje,

Ben heel blij te horen dat de bbz in ieder geval gevonden is, en dat je nu echt, maar dan ook echt, aan je herstel kunt gaan werken en dit kunt gaan afsluiten! Je hebt nu wel even wat rust verdiend, wat leuke dingen, toch? Ga je in de vakantie nog wat leuks doen, met je dochter? Nou ja, als je nu nog koorts hebt en je niet lekker voelt, zul je daar nog even niet zo mee bezig zijn lijkt me....

Zat vanmiddag nog ff te googelen op Ascherman, en ik hoop toch echt dat het dat niet is. Daar ben je ook mooi klaar mee. Maar ik geloof niet dat de gyn echt dacht dat het dat was, dus ik ga me er maar niet van te voren heel erg druk over maken. Laten we maar gewoon hopen dat mijn cyclus nog van de leg is, en dat ik dat op 30 juli te horen krijg... Weer bijna 3 weken verder dan. Eigenlijk best lang! Nou ja het is niet anders. Ben dan toch nog niet aan het werk! Daarbij ik heb me vandaag wel druk genoeg gemaakt toen ik met die draken van poli-assistentes te maken had, dus heb mijn portie hoge bloeddruk wel weer gehad. Morgen moet ik ook in het ZH zijn, kan ik meteen een klacht indienen! Dat raadde overigens die teamleidster ook wel aan, aangezien ze er dan wat mee kunnen doen want dat wordt wel besproken. Maar hell, dit kan gewoon niet! Zo patient-onvriendelijk! En dat heb ik ze gezegd ook! Het is dat die gyn zo leuk is, anders zou ik hier alleen nog maar komen voor de IVF.... En misschien dat ik sowieso wel overstap, mocht de IVF lukken, naar een ander ziekenhuis, alleen al om die draken van beton maar te vermijden! Lekker visitekaartje voor de afdeling! (sorry, kan me er nog steeds boos over maken maar dat moet ik helemaal niet doen...)

Geplaatst

Hoi lieve dames!

Beanie meid, ik duim zo hard voor je dat het gewoon een ontregelde cyclus is, zoals ik ook al in t andere topic zei... Ik voel me nog niet zo goed, dus ik ben niet zoveel online. Daarbij.slaap ik vreselijk slecht, dromen en steeds wakker en draaien. Ondanks de temazepam waar ik normaal zo lekker rustig van slaap. Dus ik heb geestelijk ook een behoorlijke knauw gehad, vooral rusten en proberen moed te houden is nu mijn voornamelijkste bezigheid.

Dus ik typ even wat minder, maar ben er nog wel hoor!

Juul hoe is het met jou nu meis?

Liefs mo

Geplaatst

Lieve dames,

@Moontje: wat ontzettend vervelend dat je eigenlijk nu pas de echte klap krijgt... Maar weet je, het moet er toch een keer uit. Neem alsjeblieft de tijd voor jezelf, je hebt zoveel voor de kiezen gehad de afgelopen tijd, dat heeft echt even tijd nodig! Je bent een hele sterke vrouw, en echt, er komt weer een tijd dat het allemaal wat vrolijker is... Maar voor nu: neem je tijd om zowel lichamelijk als geestelijk te herstellen!

@Juul: niet te veel stressen hoor, over je vwp! De kans dat het goed is is zoveel keer groter dan dat het niet goed is! Hou er alsjeblieft vertrouwen in en ga ook af op je eigen gevoel....

Ik was vandaag nog in het ZH, afspraak met de verpleegkundige. We zouden de planning doornemen en ik zou de recepten krijgen. Verder uitleg over de menopur (ik moet overigens 450 eenheden gaan spuiten, 6 ampullen, verdeeld over 2 spuiten... Dat worden dus drie prikken per dag). De bloeduitslag van gisteren was er (hormoonspiegels) en die is dus 'normaal', ik zou tegen een ovulatie aan zitten! Snap ik het nog??? Dan zou dit of mijn eerste ovulatie moeten zijn, of ik heb (misschien zoals Juul al zei, door omstandigheden, stress?) gewoon een menstruatie over geslagen... Voor de zekerheid is er nog een echo gemaakt. Idd, groot folikel op links en bms aan de dunne kant maar niet 1-2 mm, zoals gisteren werd verteld. Aangezien de fertiarts na het weekend 2 weken met vakantie is heb ik nu voor morgen een belafspraak met haar. Als zij akkoord gaat dan zou ik toch al op 23 juli kunnen gaan starten met de decapeptyl... Dat moet ik dus nog afwachten, maar het ziet er dus heel wat rooskleuriger uit dan gisteren. Ben ik toch weer opgelucht over!

Geplaatst

He lieve dames,

Even een korte aanvulling op het ego-berichtje van gisteren. Vandaag dr. vd L.aar gesproken. Ze wil morgen weer een echo maken, om te kijken of het bms goed is doorgegroeid tov gisteren (aangezien het gisteren dus al behoorlijk was doorgegroeid tov dinsdag). Als dat het geval is, is er geen risico op Ascherman en dan denk ik dat ik gewoon kan gaan starten op 23 juli met de deca. Is het niet goed doorgegroeid dan wil ze toch dat er eerst weer gekeken gaat worden (dmv een hysteroscopie), en dan kan ik dus pas over 2 maanden weer verder... Als het niet nodig is dan wil ze niet dat er nog een hysteroscopie gedaan wordt, omdat dat ook weer het risico op Ascherman met zich meebrengt. Dus morgen uitsluitsel, ik duim voor en hoop op een goed doorgegroeid bms...

Alles goed met jullie? Moontje, heb je het gevoel dat je wel langzaam aan opknapt? Gaat het goed zonder pijnstillers? Slaap je al weer wat beter?

Geplaatst

Lieve dames,

Beanie hoe is het gegaan vandaag? Ik duim zo voor je dat er niets aan de hand is en je gewoon mag starten de 23e!

Juul met jou alles goed meid? We hebben je al even niet gehoord. Hopelijk is alles in orde met jullie!

Hier langzaam iets beter, ik heb vannacht heerlijk en lang geslapen, maar heb ook voor een week slaaptabletten en had daarbij nog codeine omdat ik ondanks de slaaptabletjes nog wakker lag van de keelpijn en kriebelhoest, kom daar maar niet vanaf, me keel is flink geirriteerd door 2x onder narcose te zijn geweest. Maar vannacht dus eindelijk wel goed geslapen. De klok rond, dus ik had het nodig denk ik. Gelukkig slapen de kleine dame en de poezen net zo lang door tot ik wakker word dus dat is ideaal haha alles hier past zich aan. Behalve mijn mannetje die heel zielig al om 7 uur zijn bedje uit moest om te werken. Savannah gaat morgen een dag of 5 naar mijn schoonmoeder, niet haar echte oma maar zo ziet ze haar wel :) en heeft ze even wat meer de aandacht, ze heeft vakantie maar ik kan weinig, dus is voor haar leuker om even uit logeren te gaan. Dinsdag moet ik weer op controle, ik denk dat t hcg ondertussen flink gezakt is, ben niet misselijk meer en de borsten (die ik eindelijk had!) zijn ook helaas weer verdwenen. Gisteren moest ik even hard huilen toen bij Animal Planet, een hondje beviel van een pup die eerst dood leek maar uiteindelijk toch begon te bewegen en ademen na een hoop pogingen het beestje te laten ademen. Alle emotie over mijn eigen zwangerschap kwam er ook uit. Ik hoop zo dit nooit meer mee te maken, al hoorde ik dat de kans op een nieuwe BBZ nu verdubbeld is, en ze bij een komende zwangerschap meteen gaan checken met echo's en hcg of het wel in de baarmoeder zit. Zo niet word je meteen geopereerd om je andere eileider mogelijk te kunnen sparen. Pffff dat word dus nog angstiger zijn bij een eventuele volgende zwangerschap.

Dacht net aan dat ik al 6x zwanger ben geweest, maar maar 1 kindje heb. Ik heb na Savannah ook nog een zwangerschap verloren met 7,5 wk die niet gepland was en niet bij mijn handtekening staat, maar wel in mijn hart meetelt natuurlijk. Hoop met heel mijn hart dat de volgende zwangerschap ons gegund is en eindelijk goed gaat!

En dat wens ik natuurlijk voor iedereen hier.

Fijne dag lieve meiden en een heel fijn weekend ook!

Knuff xx

Geplaatst

Lieve dames,

Moon, gooi het eruit he! Laat je verdriet toe! Dat heb je nu wel nodig... 4 miskramen en een bbz, wat kan een mens aan? Ben wel blij dat je vannacht eindelijk weer eens goed hebt kunnen slapen. Dat heb heb je ook nodig, om goed te herstellen. Trouwens, goed idee om de kleine meid lekker bij oma te laten logeren, lijkt me een win-win-win situatie waar iedereen blij mee is, toch? Heb jij lekker de tijd voor jezelf en voor je mannetje, en dat hebben jullie ook wel verdiend saampjes! En de jongedame alle aandacht van oma, dat kan ze vast ook wel goed gebruiken. En dat heeft zo ook wel verdiend toch, in haar vakantie?

Ik las in het andere topic dat je last hebt van je darmen... Kan heel goed hoor, door eerst de bloeding en toen de operatie. Die hebben gewoon even tijd nodig om weer op gang te komen. Ik denk dat het goed is om veel (water) te drinken, misschien vezelrijk te eten? (hoewel ik dat laatste niet zeker weet, misschien vinden je darmen dat nou juist niet zo leuk).

Juul, meis, hoe is het met je? Idd even niks gehoord, misschien heb je gewoon niks te melden of daar geen zin in, is ook goed hoor!

Vandaag weer (met veel moeite) naar het ZH geweest (is echt dramatisch te bereiken momenteel, altijd file als je met de auto gaat en het OV is zo'n slecht alternatief... Ik heb er vandaag een uur en 20 minuten over gedaan, van voordeur tot poli, met het OV (kan nog niet auto rijden en manlief had sowieso de auto mee). Als er geen file is dan is het met de auto 10 minuutjes rijden... Zo frustrerend! Maar goed, ik was nog net op tijd.

Bms was weer doorgegroeid, 7 mm nu (dinsdag 1-2mm, woensdag 4-5 mm en nu dus 7) en dat is prachtig volgens dr. vd L. Ovulatie is nog niet geweest... Folikel is niet meer gemeten maar die doet er nu ook niet zoveel toe. Belangrijkste is dus het goede nieuws van vandaag: 23 juli gaat de eerste spuit deca er weer in! En ik hoef niet voor een controle-hysteroscopie, er zijn geen aanwijzingen voor Ascherman. Wat ook nog goed nieuws is, is dat de operatie van B. op 14 augustus (neusbijholten) gewoon door kan gaan, ondanks dat dat 8 dagen voor de geplande datum van de punctie is. Anesthesie is niet van invloed op de zaadkwaliteit, alleen als hij na de operatie koorts krijgt moet er eerst een test gedaan worden. Ik heb dr. vd L. beloofd dat ik hem vol zal stoppen met vitamientjes (gewoon gezond leven vond zij ook voldoende).

Ben daarna maar meteen met het recept wat ik woensdag had gekregen doorgetramd naar de apotheek. Als het goed is krijg ik dinsdag nog 4 dozen decapeptyl, een aantal dozen Utrogestan en 15 dozen (van 5 ampullen elk) menopur geleverd.... 15 dozen! Kan er wel een kamer voor gaan uitruimen, om ze kwijt te kunnen... (gelukkig hoeft menopur niet in de koelkast. Anders hadden we er vanavond een koelkast bij moeten gaan aanschaffen!)

Trouwens Moontje, woensdag zei de verpleegkundige dat zij verwacht dat er in de toekomst steeds meer menopur zal voorgeschreven gaan worden, omdat dit goedkoper is dan gonal-f. Dus misschien hoef jij er niet eens om te vragen!

Allemaal een fijn weekend!

Veel liefs en een knuffel

Geplaatst

Lieve Beanie, even snel want het eten is klaar :) wat een goed nieuws meid! Ik had ook wel t gevoel dat t in orde zou zijn, je lichaam is gewoon een beetje uit.zijn doen door alles wat.je te voorduren hebt gehad de afgelopen tijd! Maar top meid, ben heel blij voor je, en mijn god wat een medicijnen inderdaad zeg! Ben trouwens ook benieuwd hoe mijn cyclus weer op gang gaat komen, normaal was die maar 26 dagen, dat geluk zal ik vast niet meer hebben.. Moet zowiezo toch nog 5 weken herstellen voor ik weer zwanger mag worden. Nou meid, geniet van je vooruitzicht en ik typ later even wat meer!

Liefs x

Geplaatst

Lieve meiden,

dan nog even hier een berichtje, schrijf nu zoveel op verschillende topics dat mijn vingers er moe van worden haha!

Beanie en Juul hoe gaat het met jullie?

@ Lieve Beanie zie andere topic, heb ik je een stukje geschreven! Knuff

@ Lieve Juul, hopelijk gaat alles goed met jullie! Ben je ondertussen bij de VK geweest en hoe voel je je meis?? Knuff

Hier gaat het gelukkig steeds beter, had een ontstoken wond, maar die is gelukkig heel wat beter nu en minder pijnlijk! Morgen nacontrole en hopelijk vliegt de tijd snel voorbij tot aan mijn menstruatie, en kunnen we hopelijk die erna voor de cryo's gaan... Nu eerst maar eens afwachten hoe mijn lichaam op alle gedoe reageerd en of mijn menstruatie nog redelijk op tijd gaat komen of dat mijn cyclus totaal ontregeld is...

Liefs Mo

Geplaatst

Lieve Moon en Juul,

Maar weer even hier reageren... idd ook op een ander topic, maar hier is toch persoonlijker omdat we met zo weinig zijn...

@lieve Moon: wat fijn dat je nu wat minder last hebt van dat wondje... Was misschien toch even nodig om rustig aan te doen? Gelukkig ben je goed gezond en lost je lichaam dit dus vanzelf op. Ik hoop zo voor je dat je cyclus weer snel op gang is (al moet je misschien wel 4-6 weken na de operatie rekenen voor je eerste menstruatie), en dat je dan rustig kunt gaan nadenken over de TP van je cryo's... Wat lastig he, dat nadenken over een TP van 1 of 2. Ik heb het nog niet echt besproken met B. maar dat moeten we binnenkort wel eens gaan doen. Ik neig zelf toch steeds meer naar 2. Ben op zich totaal niet bang voor een tweelingzwangerschap, maar wel voor de risico's die er aan verbonden zijn (en dan met name de verhoogde kans op een miskraam...). Aan de andere kant geeft het wel een grotere kans op een zwangerschap en feitelijk een relatief kleine kans op een tweeling, daarom denk ik dat we het 'risico' maar moeten gaan nemen. Daarbij komt, dat als de situatie nou hetzelfde is als bij de eerste IVF, dus 1 of 2 toppertjes en de rest niet in te vriezen, dan kun je ze toch maar beter in je buik hebben ipv dat ze in de vuilnisbak gaan of misschien niet goed ontdooien??? Misschien halen we die toppertjes ook niet... Helaas kunnen we dat toch niet voorspellen en moet ik eerst maar eens afwachten hoe ik ga reageren op de menopur. Ik ben idd wel heel blij dat ik weer kan gaan starten, heb er op een bepaalde manier ook wel weer 'zin' in. Gewoon omdat het weer een kans biedt.... Een kans die zonder dit afwezig is. Herken je dat?

@lieve Juul: hoe gaat het met je? Ik zag dat je wat had gepost in het uitgerekend in januari topic... Hoe is het met de zenuwen? Hoe is je gevoel er over? Kan me je stress zo goed voorstellen, maar meis, we hebben het al eerder tegen je gezegd: de kans dat alles goed is is zoveel groter dan dat het niet goed is! Tuurlijk zijn dit zenuwslopende weken, eerst volgende week de vwp en dan het wachten op de uitslag... Als ik het goed heb krijg je de uitslag op Down snel, toch? Dus na de vwp nog een paar dagen nagelbijten.... Veel sterkte in ieder geval. Ik zal volgende week aan je denken...

Hier is het een beetje saai aan het worden. Knie doet nog wel pijn, maar ik ben wel de pijnstilling aan het afbouwen. Pijn is dragelijk hoor, dus dat kan. Daarbij denk ik dat het beter is wel wat pijn te voelen want dan weet je ook waar je grenzen liggen, toch? Helaas is het nu nog steeds krukken, vanavond maar eens horen wanneer ik dat kan gaan afbouwen. Het duurt zo'n 6 weken voor de nieuwe kruisband is ingegroeid dus het kan evengoed zo zijn dat ik nog al die tijd met de krukken moet lopen. Op 20 augustus is de eerste controle bij de orthopeed, en als het volgens planning gaat 22 augustus de punctie... Dus ik denk dat ik nog niet direct na het bezoek aan de orthopeed aan het werk kan. Voordeel in dit geval is wel dat ik het niet op mijn werk hoef te vertellen, wat dat betreft kan ik het nu veel stiller houden dat we hier mee bezig zijn. We willen het proberen alleen aan de directe familie te vertellen en als het lukt, pas als we in de 'veilige' zone zijn gekomen echt naar buiten brengen... Makkelijk gezegd hoor! Gelukkig kan ik overal open over zijn op dit forum, dat is toch wel zo prettig.... Maakt het denk ik ook makkelijker om er verder mijn mond over te houden!

Veel liefs en een knuffel, Beanie

Geplaatst

Hoi Ladies,

FF snel een berichtje van mij want ik zit op mn werk.

Ik was de afgelopen dagen op pad, in Maastricht en omgeving op bezoek bij een vriendin en een dagje de "heuvels" in btj van de natuur genieten. Vandaar dat ik afwezig was.

Ik had gereageerd in januari omdat er een meisje is met een rotuitslag die op mijn "combitest" uitslag wachtte, terwijl ik eigenlijk niet zo detail alles wil delen maargoed, toch gedaan.

Dat wachten is idd niet fijn. Ik begin al meer te twijfelen en na te denken over alles, bah. Ik ga woensdag naar de verlosk en zie uit naar het hartje horen kloppen watnt daar twijfel ik ook al over. Das dan in elk geval 1 geruststelling. Ben niet meer misselijk enzo en mn boobs worden kleiner lijkt wel.. ik alweer in paniek... Maar ik wil niet klagen. Volgende week de punctie en dan weer ff stress en DAN hopelijk ff geen gedoe meer en proberen te relaxen...........

Goed nieuws dus Beanie, je herstel verloopt spoedig en je bent alweer met de komende poging bezig. Heel mooi.

Enne ik zou ook voor twee gaan hoor. Misschien een beetje gretig gedacht, maar ach waarom ook niet.

Moon, ben je alweer sterker aan het worden??????????????? Hoe voel je je? Ik heb je verhaal gelezen, ook over die andere prive kwestie. Heftig he alles bijelkaar, zoveel zwangerschappen, zoveel gebeurd.

Maar dat hoort bij het leven, al die ups en downs helaas. Het leven was vroeger simpeler maar wordt al moeilijker als je ouder wordt.

Ik hoop heel erg dat jullie ook nog een kindje zullen krijgen waardoor je het heden en verleden kunt laten rusten en lekker kan gaan genieten van je gezin.

meisjes, tot gauw als ik wat meer tijd heb,

x

Geplaatst

Hi lieve dames,

Het is wat stilletjes hier.... Gelukkig ben ik op de hoogte van Moon haar vooruitgang, door het andere topic. Echt super Moontje, maar ik kan me de reactie van je mannetje ook wel voorstellen. Misschien ook voor jezelf wel goed om een kleine pauze in te lassen? Tenslotte is het niet niks wat je lijf de afgelopen tijd te verduren heeft gehad, met de hormonen, de overstimulatie, de 2 operaties... Het is lastig hoor, kan me anderzijds ook zo goed voorstellen dat je verder wilt en wilt doorpakken... Denk in ieder geval heel goed om jezelf meis!

@Juul: vandaag weer bij de verloskundige... Hoop toch zo dat je weer even gerust gesteld bent! Maar wel heel goed en lekker dat je er even uit bent geweest trouwens! En dan is het zeker ook goed om alles ook echt achter je te laten, dus geen forum en ellende van anderen horen, toch? En dat je niet alles tot in detail wilt delen is ook begrijpelijk. Je zit voor jezelf al met genoeg onzekerheden. Daarbij gaat het alleen om jou, en alleen jij kunt bepalen wat je wel en niet wilt delen, toch?

Hier is het eigenlijk bijzonder rustig. Zo rustig dat het saai wordt... Maandag is de decapeptyl, menopur en utrogestan geleverd. Keurig 15 ampullen menopur, dus precies genoeg voor 2,5 dag. Help! Ze zouden het uitzoeken... Op het recept stond 15 dozen menopur, dus niet 15 ampullen (1 doos bevat 5 ampullen met elk 75 eenheden, dus ik heb er 6 per dag nodig!). Heb net nog met de apotheek gebeld, inmiddels is de rest in bestelling en morgen krijg ik de andere 12 dozen geleverd.

Verder is gisteren mijn moeder op bezoek geweest. Op zich natuurlijk niks bijzonders, alleen is de verstandhouding tussen mijn ouders en mij nou niet direct optimaal te noemen. En dan zuigt zo'n bezoekje zoveel energie... Dus vandaag nog aan het bijkomen. En toch ook weer verdrietig om alles wat er is gebeurd, en met name de reactie van mijn ouders ('vervelend' en 'heel verdrietig', goh, het medeleven druipt er van af!). Ik slik dit al jaren maar ben er eigenlijk klaar mee, vooral als ik zie hoe geweldig mijn ouders altijd klaar staan voor mijn broer en zus. Kan ik er gewoon eigenlijk helemaal niet bij hebben nu, maar ja wat doe je er aan?

Liefs, Beanie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden