Ga naar inhoud

Mei 2012 1e keer ivf (wie nog meer)

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Monica: Fijn dat je eerste spuit gezet is en dat het meegvallen is, je bent nu inmiddels al een paar dagen verder, heb je al bij werkingen of helelmaal geen.

Ik heb vanmiddag mijn prikinstruktie in het ziekhuis, ben benieuwd hoe het gaat, echt spannend.

Ik zelf begin waarschijnlijk maandag met mijn eerste spuit...

• Reacties 813
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey meiden,

Ik had een keer gereageerd maar werd daarna ziek ( buikgriep hoofdpijn en verkouden brrr)

ben er nu eindelijk beetje bij beetje van af... mijn cyclus laat op zich wachten deze maand..

ik zit vandaag op C37 normaal word ik het altijd tussen de 28- 32 dagen.. denk omdat ik ziek

ben geweest en heel slecht heb gegeten ( ben paar kilo lichter)

maar verwacht het wel elk moment.. en dan kan ik eindelijk hopelijk deze week starten!! JEEJ!!

Geplaatst

Hallo Dames!

@ sOentje en Mijnbaby: alles kan je menstruatie uitstellen, je niet fit voelen of stress. Hopelijk komt het snel voor jullie en mogen jullie snel starten met de spuittjes!

@ Marielle: succes vandaag met prikinstructie, zodra je meer weet over de data van beginnen en de punctie horen we dat graag natuurlijk! Ik heb naast koppijn, nog niet echt klachten heb ik het idee..ben wel wat moe, dus lig al een aantal dagen echt op tijd in bed en ben vanmorgen voor het eerst sinds jaren ook weer terug gegaan toen de kleine dame naar school was.. En de koppijn word minder als ik meer drink, dus ik probeer veel te drinken :) verder gaat het goed met me gelukkig!

Geplaatst

@Monica: Vandaag de prikinstruktie gehad, en super goed gegaan heb me eigen moeten spuiten en voelde gewoon niets, pppffff dat was een opluchting.

Ik begin maandag aan decapeptyl, en vanaf dinsdag deca en puregon erbij en dat 7 dagen en dan krijg ik mijn echo en hoor daarna of ik verder ga spuiten enzo. ik heb rond 16 mei de punktie verwachten ze.

Gelukkig heb je niet veel kwaaltjes ik hoop dat ik dat ook niet ga krijgen.

Maar heeft jou dochter geen vakantie nu, mijn dochter heeft 2 weken vakantie nu, Meivakantie.

Maar rot dat je veel moe bent en toch wat hoofdpijn hebt, probeer veel te rusten, als dat lukt.

Ik ga even me nieuwe afspraken in ons afspraken lijs biij zetten.

Fijne avond nog...

@mijnbaby: fijn dat je weer beter bent, en hoop dat je cyclus snel mag komen nu,dat je kunt beginnen

Geplaatst

Wie wat waar:

Marielle26: 1e ivf s'hertogenbosch

Monica32: 1e IVF Catharina ziekenhuis Eindhoven

s0entje: 1e ICSI EMC Rotterdam

Mijnbaby: 2e ivf voor een brusje voor ons zoontje UMC Utrecht

Janet: 1e ICSI Ziekenhuis??

Afspraken ziekenhuis:

Marielle26: 8 mei 1e echo

Monica32: 11 mei start Gonal-F en uitgangsecho

s0entje: 26 april duivels en beginnen met prikken Gonal-F

Mijnbaby: rond 21 april duivels en dan beginnen op C2 a C3

Janet: 28 april 1e echo

Punctie:

Monica32: waarschijnlijk tussen 21 en 24 mei (week 21)

s0entje: waarschijnlijk tussen 7 en 11 mei (week 19)

marielle26: waarschijnlijk tussen 15 en 18 mei (week 20)

Testdatum:

Geplaatst

Hoi Marielle, valt allemaal mee he dat spuiten, ik heb er nu ook weinig last van, zet de spuit iets sneller erin als toen met de IUI omdat ik het idee heb dat deze iets stugger zijn, maar stelt weinig voor verder. Fijn dat je maandag mag beginnen, maar snap alleen niet wat je verder typte? Dinsdag de dag erna Puregon erbij, of de week daarop? Ik heb maar voor 12 dagen Gonal-F meegekregen, maar jij moet dan best lang Puregon spuiten of begrijp ik het verkeerd?

En mijn dochter heeft komende vrijdagmiddag vakantie, 2 weken, best lang. Het is hier ook heel verschillend, sommige hebben al vakantie en de meeste maar 1 week. maar zij heeft een lange mei-vakantie.

Geplaatst

O en Jannet succes, hopelijk groeien ze goed!! En ik heb eigenlijk vanaf het begin zelf de spuiten gezet, valt allemaal reuze mee hoor!! Ben benieuwd hoe het gegaan is de afgelopen dagen met je!

Geplaatst

@Monica: nee maandag begin ik met deca 1 spuit dus en de dag erna begin ik ook met de puregon en dat 7 dagen lang tot de echo. dus maandag 30 april heb ik 1 spuit en van af dinsdag 1 mei heb ik 2 spuiten per dag. en dat een week lang tot de echo, sorry ik vertelde het een beetje ingewikkeld.

En klopt ja vakantie is overal anders, voor de kids ligt aan welke regio je woont.

Ik ga naar me bedje morgenvroeg komt een vriendinnetje van me dochter spelen, die word om half 9 gebracht dus moet er morgen op tijd uit, dus ga nu lekker me bedje in.

Fijne avond nog

Groetjes

Geplaatst

Hey Marielle,

voor mij ging de wekker ook al om 7.15 uur pff de kleine is dus nog naar school nu net. Alleen lag ik er gisteren ook al om 20.00 uur in tegelijk met mijn dochter, mijn man sliep bij zijn broer omdat hij daar in de buurt 2 dagen moest werken, dus mocht de kleine meid bij mij slapen.. heb doordat ik gisterenochtend nog terug ben gaan slapen vannacht niet echt een oog dichtgedaan, en ben nu dus moe.. Maar ja, nog paar nachtjes en dan heeft de dame vakantie en kan ik ook lekker wat langer blijven liggen.

En bij jou word de Deca dan ook puur alleen gegeven om de eisprong tegen te gaan, maar je hebt wel de pil moeten slikken.. wat vreemd dat het toch zo verschillend is.. bij mij is het volgens mij gewoon raar, omdat ik volgens de pil (die ik komende vrijdag de laatste van slik) dan een aantal dagen erna mijn menstruatie krijg, dus dat zou dan rond 1 mei zijn.. Maar 11 mei is mijn startdag met de Gonal-F (wat ze tellen als dag 3 van de cyclus omdat je dan begint met de stimulatie van de eitjes) Maar bij mij zou je dan officieel op dag 10 ongeveer van de cyclus zitten.. weet niet of je het nog volgt hahaha kan het zelf ook amper volgen, maar ze hebben mij dus waarschijnlijk door die bruiloft gewoon een week later ingepland.. Vraag me af of de eitjes dan al niet aan het groeien zijn :hmz: ze zullen wel weten wat ze doen hoop ik toch...

Bah ik heb vannacht liggen dromen, ze belden gisteren van de apotheek, dat de levertijd van de Pregnyl nog onduidelijk is en dat ze de Duitse variant klaar hebben liggen voor me, ik denk dat dan de Ovitrelle is... Ben daar niet echt happy mee, ga toch vragen of ze nog kunnen proberen de Pregnyl te krijgen, voorlopig heb ik de punctie toch nog niet.. Het zal vast ook wel zijn werk doen, maar toch zit het me niet lekker om een of andere reden en heb ik toch veel liever de gewone Pregnyl..

Geplaatst

Monica Ik heb verschillende cryo tp gehad en soms kreeg ik zo laat mijn

recept dat het niet haalbaar was om meer op te halen ( pregnyl) dan kreeg ik

het gewoon van de IVF afdeling... misschien is het een idee daar nog even na te vragen..

Geplaatst

Hoi dames,

Eerst even terugkomend op het pregnyll / ovitrelle gebeuren: mijn arts geeft aan dat men altijd pregnyll voorschrijft omdat deze goedkoper is en meer ervaring mee heeft. De ovitrille is stuk duurder maar groot voordeel kom ik net achter: het is een kant en klare spuit dus geen zelf gemeng (waar ik erg tegen op zag). Mijn arts stelde mij volledig tot rust. Het maakt niet uit welke je gebruikt: beide doen ze wat ze moeten doen: ze wekken de eisprong op. Ik vertrouw maar op de arts wat moet je anders.

Vind ook vreemd dat zoveel verschillende behandelmethodes zijn: ik moest dus beginnen met deca, drie dagen later puragon en eitjes worden binnen 14 dagen verwacht. Super snel allemaal dus. Had ook gevraagd of ik maand aan de pil daarvoor moest. Vond mijn arts niet nodig. Zullen wel verschillende denkwijzes zijn van verschillende artsen en wij moeten maar vertrouwen op de arts die ons is toegewezen...

Ben nu bijna een week aan het spuiten. Tot nu toe nog niet veel ongemakken gehad. Vandaag wel giga koppijn maar weet neit of dit te wijten is aan de spuiten. Wel merk ik dat traject uitputtender is dan ik dacht: niet lichamelijk maar geestelijk. Gister hoorde ik dat vriendin voor de tweede keer zwanger was. En dat via sms en net op moment dat ik de spuiten zou zetten. Kon wel door de grond zakken. Dacht: daar sta ik dan met mijn spuiten en zij doet een liefdeswipje en wordt weer moeder. Later voelde ik me weer schuldig dat ik neit gewoon blij voor haar kon zijn, maar op zulke momenten doet het zo zeer.. Vooral de onzekerheid of het ooit gaat lukken....

Geplaatst

hoi Dames,

er is weer lekker veel geschreven hier :P blijft allemaal lekker onduidelijk he al die verschillende schema's.

@Jannet... je gevoel als je zo'n smsje krijgt is niks raars hoor meid! heel logisch als je eigen wens zoo groot is, je gunt het de ander wel maar eigenlijk stiekem jezelf ietsiepietsie meer ;)

maar onze tijd komt wel binnekort ;)

@hier nog steeds aan het wachten op de rode duivels... niet veel nieuws dus :P

Geplaatst

@ Mijnbaby: in mijn ziekenhuis hebben ze standaard al Ovitrelle overal opstaan, zelfs op de behandelschema's en in hun folder over IVF, ze schreven wel Pregnyl voor maar dan met schuine streep Ovitrelle. Dus ik denk dat hun op het moment standaard met ovitrelle werken.

@ Jannet: ja het zal ook allemaal wel goed zijn, zal wel tussen mijn oren zitten haha (misschien een bijwerking van de Deca :laughing9: ) Heb er verder weinig, ook af en toe steken in mijn hoofd en wat moe, verder voel ik me eigenlijk juist wel goed! En helemaal niet raar hoor meid, die gedachten over zwangerschappen van anderen, hebben we denk ik allemaal last van..het is ook oneerlijk dat sommige zo makkelijk zwanger lijken te raken en wij er zoveel voor moeten doen.. Mijn man en ik hebben ondertussen de afgelopen 3 jaar 5 stelletjes kinderen zien krijgen uit onze vriendenkring, 2 daarvan zijn nu zwanger van de 2e.. en ook dat voelt allemaal dubbel.. Is echt niet gek!! Ik denk dat we hier allemaal begrijpen wat je voelt...

@ sOentje: gewoon blijven springen hahaha! Komt het vanzelf!

Geplaatst

@Monica: Ja raar dat het allemaal zo verschillend is, ik heb in plaats van de gonal-f de puregon en die moet ik mijn 3e menstruatiedag spuiten, maar misschien hebben ze het van jou een week opgeschoven venwege de bruiloft, maar ze zullen wel weten wat ze doen haha.

Maar het klinkt allemaal zo ingewikkeld omdat iedereen een ander schema heeft. af en toe weet ik het ook niet meer maar daarna denk ik ik hun zullen het wel weten.

Maar fijn dat de kleine meid ook bijna vakantie heeft.

@Jannet: Het blijft toch iedere keer lullig om te horen al er weer iemand zwanger is he, ik heb dat ook dan denk ik vaak waarom zij wel en ik niet.

En ik gun het andere wel maar wil zelf ook zo graag, snap je.

Veel succes verder met je behandeling.

@sOentje: hoop dat je menstruatie nu snel door zet, wachten duurt lang en is niet leuk

Geplaatst

hahaha mijnbaby erg is dit he! zit zooooerg te wachten dat ik ook den kdat het van het weekend komt! normaal zou het vandaag of morgen zijn... hooguit vrijdag maar ben bang van niet :(

zit er echt heeele dag op te letten terwijl ik normaal van te voren duidelijk merk wanneer haha wel heel raar idee wil nooit ongi worden en nu willen we het zooooo graag! haha nog maar paar daagies geduld hebben :happy:

Geplaatst

@ Mijnbaby: je bent toch niet toevallig zwanger nu he? Omdat je je menstruatie eigenlijk de 21e al verwachtte? Wie weet zijn de wonderen de wereld niet uit :)

Geplaatst

Hallo allemaal,

zondag 22 april begonnen met de Deca, vandaag de laatste pil gehad.

ik heb veel last van hoofdpijn en vermoeidheid, verder merk ik dat ik emotioneel veel gevoeliger ben..

Ik lees dit bij niemand van jullie maar herkent iemand dit?

Dennis mijn vriend heeft er zelfs last van iemand een idee wat ik hier mee moet?

Geplaatst

Hoi Debarou,

Ik heb sinds twee dagen het gevoel alsof mijn hoofd ontploft (zo zeer dat ik tegen het overgeven door de hoofdpijn aanzit) en zeer moe. Herken je verschijnselen dus zeker. Ik dacht dat ik helemaal nergens last van had maar denk dat bij mij iets later is gaan inwerken. Oh God als ik dit nog 14 dagen moet volhouden..... Maar ja is voor goed doel. Alleen werkdagen van 10 uur lijken zo erg lang te duren. Kan niet wachten tot het weekend is. Eerst om echo en daarna nestel ik me drie dagen op de bank met filmpjes, kruikjes, eten en rust....

Geplaatst

Jannet: wat naar dat je zoveel last heb van de bijwerkingen :( dat is ook zo verschillend.. de ene heeft er onwijs veel last

van en de ander helemaal niet..

Monica: nee niet zwanger vandaar dat ik ook in de mmm zit.

Soentje: en en? haha hier nog niks te bekennen...

Geplaatst

@ Mijnbaby: ja ik begrijp dat er problemen zijn, anders zat je niet in het hele traject, maar je hoort regelmatig wonderbaarlijke verhalen van mensen die met IVF of ICSI bezig zijn en ineens zelf zwanger blijken te zijn, en omdat je al 5 dagen over je verwachte menstruatie heen zit, is het toch niet een rare vraag? Zou het je van harte gunnen hoor!

@ Jannet en Deborau: ik spuit vanaf de 21e Deca en heb eigenlijk altijd veel hoofdpijn, maar het valt me nu wel mee eigenlijk..ik ben wel wat moe.. Maar goed, wat niet is kan nog komen als ik zo Jannet haar verhaal lees.. Veel drinken helpt wel bij deze hoofdpijn hebben ze mij verteld, dat doe ik dus ook al vanaf het begin afgelopen zaterdag met de Deca dus misschien dat dat mij helpt, en je mag 2 paracetamol pakken bij hormoon-hoofdpijnen als het echt te gek word heeft mijn IVF verpleegkundige me verteld bij het intake gesprek.

Geplaatst

@Monica: klopt wat je zegt, dat vertelde ze me ook in het ziekenhuis dat er zoveel vrouwen het trajekt ingaan en dan ineens zwanger blijkt te zijn dat moet schijnbaar ook veel voor komen dat vertelde mijn gynecoloog.

En jij morgen ook de laatste pil las ik, ik morgen vroeg ook nog 1 keer en dan mijn menstruatie afwachten hoop dat ik er niet te lang op hoef te wachten, nu wil ik ook voort eens beginnen met spuiten (niet dat dat super leuk is haha) maar des te eerder komt de punktie en terugplaatsing denk ik dan maar weer.

@Deborau: Welkom hier op het forum. Wat jammer dat je veel last heb van vermoeidheid en hoofdpijn, hoop dat het snel minder word, ik stop morgen met mijn laatste pil en word hopelijk maandag of dinsdag ongesteld en dan ga ik beginnen met spuiten, ben zelf ook wel benieuwd of ik last ga krijgen van die kwaaltjes, hoop het niet maar ja dat weet je niet. En we hebben het er voor over, maar jammer dat je vriend er last van heeft, ik hoop dat als ik ergens last van krijg dat mijn vriend ertegen kan, maar dat denk ik wel we hebben het er hier heel goed over gehad voor we aan ivf begonnen,maar ja het is toch weer even afwachten.

Veel succes.

Geplaatst

hey monica,

helemaal geen gekke vraag. zei ik dat dan?

je hoort het her en der wel eens dat mensen spontaan zwanger zijn.

vaak is dat bij mensen die niks hebben maar gewoon niet zwanger raken.

Helaas is er bij ons wel wat mis vandaar dat spontaan zwanger worden er bij ons niet in zit :(

Als we het worden dan gaan we PRIKKEN! heb er zin in hahha...

Hoop dat dit een mooie groenbankje word...

Geplaatst

He Dames,

@Jannet wat vervelend zeg dat je zoveel last hebt van de bijwerkingen :(

@deborau Welkom :) gezellig dat je met ons meeschrijft :)

@hier nog steeds aan het wachten aahhh *Jump Jump* haha @monica misschien helpt het wel ;)

weet zeker dat m'n lichaam me voor de gek aan het houden is! normaal heb ik paar dagen voor m'n ongi al last van opgezette borsten en beetje zeurend gevoel in me buik maar tot op vandaag nog niks gemerkt... we blijven maar geduldig wachten :P

Geplaatst

@ Marielle en Mijnbaby: ja ik heb vrienden die 8 jaar bezig zijn geweest zwanger te raken en uiteindelijk zeiden de artsen; het zal helaas nooit gaan lukken, gewoon niet mogelijk! Maar wat denk je? Die hebben nu een hele mooie zoon :toppie:, ze was na een half jaar opgeven en ervan uit gaan dat ze met hun 2en verder gingen ineens zwanger, dus vandaar mijn vraag Mijnbaby, ook al zeggen ze dat het niet mogelijk is hoor ik verhalen dat mensen toch spontaan zwanger zijn, en de artsen het ook een wonder vinden.. Ik bedoelde het goed, snap ook wel dat iedereen hier in de mmm zit en de meesten met goede reden, maar heb gekkere dingen gehoord :) het was een leuk verhaal geweest hier, en iedereen hier hoopt op een "klein wondertje" natuurlijk!! geeft iedereen weer goede moed dat alles mogelijk is!

@ sOentje: het zal misschien de stress ook een beetje zijn, nu wil je graag en dan laat het op zich wachten.. Het is in ieder geval voor jullie allemaal lekker dichtbij, de punctie zal voor de meeste van jullie binnen 3 weken zijn, spannend!!

Ik las trouwens over de verschillende IVF behandeltrajecten (want ben toch eens gaan zoeken waarom daar zoveel verschil in zit), dat bij vrouwen met een probleem met de eisprong of de aanmaak van eitjes vaak een kort traject word gedaan omdat die minder kans hebben op overstimulatie tijdens het gebruik van puregon/gonal-f.. Dus ook niet eerst hun eigen hormoon-aanmaak terug hoeven te dringen. En vrouwen zonder problemen op dat gebied, meer kans hebben op overstimulatie en problemen zonder eerst langere tijd de pil en decapeptyl te gebruiken om hun eigen hormoonaanmaak terug te dringen, dus vandaar dat ik waarschijnlijk in het langere traject zit.. Bij mij is de eisprong in orde en de aanmaak van de eitjes ook..

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden