Ga naar inhoud

Mei 2012 1e keer ivf (wie nog meer)

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@marielle, jaa gaat wel goed :) nog geen last van echte bijwerkingen ofzo :) ik moet inderdaad ook dat poeder met water mengen, vind zo'n prikpen echt ideaal vergeleken bij dit! had na het prikken alleen dikke bult en beetje jeuke maar was na paar uurtjes ook al weer weg :) en bij jou?

• Reacties 813
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@sOentje: ik heb gewoon de puregon pen, en dat gaat heel goed. heb geen last met spuiten gelukkig, is maar een heel dun kort naaldje dus is te doen, is jou naald wat dikker en langer of dat niet, is ook niet fijn nee als er een bult op komt en dat het jeukt.

Zet jij deze spuit elke dag en wat is de werking van cetrotide, is dat net zoiets als puregon of Gonal-f?

Geplaatst

@marielle, een prikpen is fijn inderdaad! die heb ik ook voor de gonal-f, sinds gister spuit ik de cetrotide erbij dat is juist weer om je ei-sprong tegen te houden. het is inderdaad best een grote naald! echt een spuit is het en geen pen helaas.

het prikken zelf voelde ik niks van maar naderhand een bult en jeuk ja. heb net even het zh gebeld omdat ik twijfelde of ik dit nou wel in m'n been moest spuiten! heb niemad gehoord die dat ook moest doen maar ze zeggen het maakt niet veel uit waar je het spuit in je buik of been maar het is makkelijker te onthouden als je de 1 in je buik prik en de ander in je been dan weet je dat je ze allebei heb gehad :)

morgen de 1e FM ben best al zenuwachtig eigenlijk!

Geplaatst

Hoi meiden!

Nou ik ben net terug uit het ziekenhuis, en heb mijn eerste Gonal-F daar gezet, morgen moet hij gewoon gelijk met de Deca in de avond.. Alles zag er goed en rustig uit dus ik kon zonder problemen vandaag al beginnen.. kon nog wel een dag of 2 duren voordat de hoofdpijn en andere klachten minder worden, maar ben erg blij dat ik kon starten en het hopelijk snel beter gaat! In elke eierstok lagen al heel veel kleine blaasjes te wachten om gestimuleerd te worden. Ik start met 150 Goanl-F en moet volgende week terug voor de eerste meting.

@ sOentje: ik vind het ook echt prettig om er veel mee bezig te zijn, hoe meer ik erover zeg of typ, hoe minder het door mijn hoofd blijft jagen..mij maakt het in ieder geval rustiger :toppie: en knap dat je in je been geprikt hebt, ik zou dat denk ik niet durven..dat poeder wen je wel aan, ik heb dat 7 maanden met Fostimon moeten doen en ook met de Pregnyl, dat mengen en opzuigen met naaldjes, maar heb vandaag de prikpen gehad en dat ging fijn zeg!! Voel je niets van en is zo gebeurd. De Deca heeft echt een dikkere naald, ook als de naaldjes die ik toen had met Fostimon, vandaar de blauwe plekken..

@ Taz; inderdaad mee eens dus ook..is echt niet erg om ermee bezig te zijn, wegstoppen kun je het toch niet..

@ Eve: succes meid morgen met de punctie, voel je je al iets beter?

@ jannet: wanneer hoor je iets over de bevruchtingen??

@ Marielle: we zitten ongeveer in hetzelfde tijdschema, spannend he, laat ze maar groeien nu!!

Geplaatst

Wie wat waar:

Marielle26: 1e ivf JBZ s'hertogenbosch

Monica32: 1e IVF Catharina ziekenhuis Eindhoven

s0entje: 1e ICSI EMC Rotterdam

Mijnbaby: 2e ivf voor een brusje voor ons zoontje UMC Utrecht

Janet: 1e ICSI, MC Leiderdorp

Deborau: ???

Eve: 3e IVF, 1e kindje

Taz: 1e IVF, 1e kindje, Fertiliteitskliniek Twente en Isala Zwolle

Afspraken ziekenhuis:

Marielle26: 9 mei 1e echo

Monica32: 11 mei eerste follikelmeting echo

s0entje: 5 mei 2e uitgangsecho

Mijnbaby: 4 mei beginnen met 2e ivf voor een brusje.

Deborau: 1 mei uitgangsecho

Taz: 7 mei uitgangsecho. 9 mei start Gonal F. 18 mei 1e follikelmeting

Punctie:

Monica32: waarschijnlijk tussen 14 en 17 mei (week 20)

s0entje: waarschijnlijk tussen 8 en 11 mei (week 19)

marielle26: waarschijnlijk tussen 15 en 18 mei (week 20)

mijnbaby Punctie rond 28 a 29 mei.

Eve: 05-05

Jannet: 3 mei

Taz: ws tussen 18 en 25 mei

Terugplaatsing:

mijnbaby begin juni

Eve: 09-05

Jannet: 6 mei

Testdatum:

Geplaatst

@monica fijn dat je eindelijk met de gonal-f mag beginnen! hopen dat je hoofdpijn snelwat midner wordt daardoor :)

ik spuit ook 150, is volgens mij beetje standaard. zal wel snel wennen aan dat poeder met water spuiten denk ik ja, 7 maanden fostifon?? waar is dat voor?

mooi dat er al veel eitjes te zien waren :) wanneer heb je de 1e FM?

moet zeggen dat ik van de gonal-f en van de cetrotide in me been allebei niks voel met prikken! gelukkig :)

jaa heerlijk haha ik kan er heel de dag wel overr paten! en geeft me minder stress als dat ik er alleen overna denk.

sommige praten er liever niet over maar ook tegen vrienden en fam heb ik gezegd: als jullie nieuwschierig zijn of vragen hebben je mag me altijd lastig vallen hoor, niet denken dat ik er niet over wil praten want liefst praat ik er heel de dag juist over haha :) vaak durven mensen in je omgeving er niet over te beginnen omdat ze neit weten hoe je reageert of of je daar wel op zit te wachten, maar ze vergeten meestal dat het juist fijn is als mensen intresse in je hebben en je niet 'vergeten' .

soo bijna weekend dames!!!

Geplaatst

@ sOentje: Hahaha ja dat heb ik ook, mijn man word er af en toe gek van, en dan ga ik hier gewoon even mijn verhaal doen.. we zitten allemaal in hetzelfde schuitje en voor vrouwen is het toch normaler om daar dan ook de hele tijd over te praten als hun iets bezig houdt.. Bij mannen is dat toch iets minder :) en wat fijn dat het prikken in je been ook niet pijnlijk is, lijkt me echt naar, maar dat valt dus mee.

Ik moet volgende week voor de eerste follikelmeting, 11 mei is dat dus, ben benieuwd hoe de Gonal-F bij mij te werk gaat. De Fostimon moest ik spuiten tijdens onze IUI's, dat is eigenlijk net zoiets als Gonal-F alleen dan in veel lagere mate en kleinere dosis, je mag niet meer als 2 goede eitjes hebben dan, en die had ik dan ook steeds. Dan moest ik als ze de juiste grootte hadden de Pregnyl spuit zetten en de volgende dag hadden we dan de inseminatie. Maar dat heeft dus 7x niet gebaat ook al waren er steeds 2 eitjes.. Hopelijk gaat het nu wel lukken!

Hoe voel je je verder? Morgen de eerste meting voor jou, spannend!!

Prettig weekend allemaal dames!

Geplaatst

@monica haha jaa vrouwen he ;) gelukkig is dit forum er om lekker te klagen, blij te zijn en met elkaar mee te leven :)

neem m'n worden terug haha over het niet last hebben met die spuit in m'n been! vanavond iets minder prettig maar die in m'n buik was ook ineens echt gemeen :S nouja morgen zhuis ben best zenuwachtig! wilde eigenlijk vroeg me bedje in maar zoals ik al dacht: super moe en niet kunnen slapen dus maar filmpje aan :) ik update jullie morgen :)

fijne avond al!

Geplaatst

Soentje: suc6 hou ons op de hoogte!

@ all meiden de mmm is niet niks hoor, ik kan het ook niet los laten,

merk dat ik me ei goed kwijt kan op het forum we maken allemaal het zelfde mee..

en de stress en angst enzo hebben we allemaal.. mijn man praat ik er ook wel mee maar

niet zoals hier op het forum...

Vandaag me eerste deca prik en provera pil gehad.. ging prima! :)

Geplaatst

Goedemorgen,

Heb geen oog dicht gedaan, om half negen moet ik me melden voor de punctie.

Ondanks dat het al de derde keer is ben ik bloednerveus....

Nog eventjes en dat heb ik het achter de rug! Ben zo benieuwd naar de oogst..

Spring nu lekker onder de douche en dan gaan we ervoor!!!

Fijne dag allemaal!

Geplaatst

Hey,

Net wakker van een dutje op de bank. Alles is goed gegaan. We hebben wel 14 eicellen, echt onvoorstelbaar! Punctie is goed gegaan, ze hebben wel door de baarmoeder moeten prikken. Morgen weten we of er bevruchtingen zijn.

Geplaatst

Hoi dames,

Kleine update: van de 13 geschikte eicellen zijn er tien bevrucht en alle tien A kwaliteit!

We zijn natuurlijk hartstikke blij met dit resultaat. Morgen de terugplaatsing en dan begint het lange wachten!

Eve: wat fijn dat je ook zo'n geweldig resultaat hebt! Wanneer vind bij jouw de terugplaatsing plaats?

De rest allemaal succes met spuiten! Voor je het weet zit het erop!

En net wat jullie zeggen: vind dit forum heerlijk om mijn ei te luchten. Want mijn man word gek van me haha.

Fijn weekend allemaal!

Kle

Geplaatst

@jannet: wat goed 10 eicellen bevrucht en allemaal A kwaliteit, succes morgen met de terugplaatsing.

Wij moeten nog even geduld hebben maar komt goed, de meeste van ons komen deze maand aan de beurt, en het gaat sneller dan we denken.

Hoop dat we hier veel groen krijgen.........

Geplaatst

Ik hoop ook op veel groen..hihi

Jannet, wat een fantastische score, daar durf ik niet op te hopen. We zullen het zien morgen...

Succes met de TP morgen

Hoe is het met de rest van de dames?

Geplaatst

Hey meiden!

Jeetje wat top Eve 14 eitjes, nu op naar veel goede bevruchtingen en een topterugplaatsing!

Jannet, wat een superscore 10 bevrucht en allemaal zo'n goede kwaliteit! Daar hopen we allemaal wel op! Wat een leuk nieuws om te lezen :) succes morgen met de TP!!

Mijnbaby, fijn dat je nu ook begonnen bent met spuiten en dat het goed ging, op naar veel mooie eitjes!

Marielle, hoe voel je je? Nog geen last van bijwerkingen?

sOentje: spuit hem gewoon in je buik joh, je vergeet hem heus niet als je ze tegelijk zet!! Succes meid!

Ik heb nog niet echt verbetering van mijn Deca klachtjes pff.. maar ik hoop dat het vanaf morgen beter gaat, dan heb ik 2x de Gonal erbij gezet dus dan zou het langzaam beter moeten worden...ben al overgestapt van de paracetamol naar Ibuprofen 400, maar daar mag ik er maar max 3 van op een dag.. en nog heb ik behoorlijke hoofdpijn, dus gewoon nog eventjes rustig aan doen voor mij :icon_flower: op naar heel veel positieve resultaten..

Geplaatst

Monica, wat vervelend voor je!

Vaak nemen de vervelendste klachten na ongeveer 3 keer gonal oid. Hoop dat je je morgen over overmorgen beter gaat voelen.

Weet hoe het is.... bij mijn 2e ivf heb ik bijna de hele behandeling met de gordijnen dicht op bed geleden..drama was dat!

Geplaatst

Hey Dames!

@Jannet wow dat is nog eens goed nieuws! alle 10 A-kwaliteit! succes morgen!

@eve voor jou een mooie opbrengst! hoop dat je morgen goed nieuws krijg en dat er maar veel bevrucht worden!

@hier vandaag naar het zhuis geweest voor 1e FM! ben eigenlijk best beetje teleurgesteld. al mag ik niet klagen ook maar had er iets meer van verwacht.

van de 17 follikels zijn er 6 groter gegroeid, 1 van 15mm 3 van 13mm 1 van 12 en 1 van 11 derest is allemaal onder de 10 en doen waarschijnlijk niet mee.

heb maandag de 2e FM en waarschijnlijk woensdag of donderdag de punctie! komt ineens snel dichtbij nu!

de terugplaatsing krijg je toch 3 dagen daarna? of de 3e dag daarna? dag 1 punctie dan dag 2 niks en dag3 terugplaatsing? of na 3 dagen?

hoe is het met de rest?

Geplaatst

@ Eve: verschrikkelijk he! Ik heb de hele week amper iets kunnen doen van de hoofdpijn, en word door de hoofdpijn ook misselijk, dus dat is echt knudde :cry2: maar goed, we doen het voor een heel belangrijk iets en dat probeer ik steeds voor te houden.. Nog eventjes en dan moet het beter worden, zo niet dan word het vast na de punctie wel beter.. Een paar weekjes ellende voor hopelijk een leventje vol geluk :)

@ sOentje: meid, er hoeft maar 1 goede te zijn.. Juul uit een ander topic had 10 eitjes waarvan er maar 2 bevrucht waren.. 1 was maar goed genoeg uiteindelijk, dus ze had uit haar 1e IVF maar 1 terugplaatsing en geen cryo's, maar is wel zwanger!! Dus niet getreurd, komt vast goed! En de dag na de punctie is dag 1, en op dag 3 word hij terug geplaatst (bij mij dan he) zal misschien bij anderen anders zijn? Succes!!

Geplaatst

@Monica: ik heb geen last van bijwerkingen, weet niet na hoeveel dagen jij ze kreeg ik spuit nu 4 dagen deca en 3 dagen puregon, maar heb geen bijwerkingen, misschien komt het nog maar hoop het niet.

Aankomende donderdag 1e echo, spannend.

Maar vraagje wie weet hoe deze echo nog meer word genoemd is dit een uitgangs echo of 1e fokkelmeting of is dat hetzelfde, ja misschien domme vraag maar weet het echt niet! weet iemand dit?

Geplaatst

Uitgansecho is een echo die veel krijgen om groen licht te krijgen om Gonal/puregon te mogen spuiten.

FM echo is echt om de eitjes te bekijken na dat je al aan het stimuleren bent.

en niks is een domme vraag, we leren allemaal van elkaar...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden