Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Even voorstellen :

saba26 - 27 jaar - 1ste kindje - 2e ICSI - 4e tp

Sorpresa - 27 jaar- 1ste kindje - 1e ICSI (na 1 IVF) - 1e tp

Belladonna - 37 jaar - 1ste kindje - 3e IVF/8e Cryo

clau75 - 36 jaar - 2de kindje - 2e ICSI

terrybrouwer - 33 jaar - 1 ste kindje - ecd poging 5

niki - 3de kindje - spontaan zwanger

Zipa - 38 jaar- 2e kindje - 1ste IVF- 1ste cryo

EDR - 31 jaar - 1e kindje - 6 icsi behandelingen gehad, nooit zwanger, nu spontaan zwanger

Lieff - 33 jaar - 1e kindje - 1e ivf - 1e terugplaatsing

Controle / afspraken :

terrybrouwer - 26 April(1 kloppend hartje) - 22 Mei echo -

clau75 - 1 Mei (eerste echo)(1 kloppend hartje) - 11 Mei echo -

Sorpresa - 2 Mei (eerste echo)(2 kloppende hartjes) - 16 Mei echo -

saba26 - 4 Mei (eerste echo)(1 kloppend hartje) - 25 Mei echo + gesprek welke onderzoeken -

Belladonna - 16 April (eerste echo)(1 kloppend hartje) - 7 Mei echo - 22 Mei echo -

niki - 9 Mei echo - 16 Mei -

Zipa- 23 april (eerste echo)(1 kloppend hartje) - 10 mei intake+ echo- 24 Mei Echo

EDR - 2 mei (eerste echo) (1 kloppend hartje) - 23 mei intake + echo

Lieff - 25 mei (2e echo)

Uitgerekend op :

Belladonna - 01-12-2012

Zipa - 02-12-2012

Lieff - 10-12-2012

terrybrouwer - 13-12-2012

clau75 - 16-12-2012

saba26 - 20-12-2012

Sorpresa - 24-12-2012

niki - 30-12-2012

EDR - ????

• Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Niki wat een toestand zeg. Vervelend gevoel dat je onder uit ging of niet? En nu beurs en bont en blauw? Hoe is het met je kleine?

zipa fijn dat je blaasontsteking over is. Heb jij een doptone ofzo? Lijkt me ook wel wat.

Ik ben mezelf zo'n zorgen aan het maken, word er gek van. Ik ben gewoon zo bang dat het niet goed zit, dat het hartje gestopt is met kloppen ofzo. Ik heb gewoon totaal geen vertrouwen in deze zwangerschap. w.s. komt dat doordat mijn lijf volgens de endocrinoloog zo onvruchtbaar is als maar kan op dit moment. Ik ben gewoon echt bang en dat ben ik helemaal niet gewend van mezelf. Over het algemeen ben ik een vrij nuchter persoontje maar nu dus echt niet. Ik google me suf naar hoe groot de kans is op miskramen als je een kloppend hartje hebt gezien met zes weken maar daar word ik ook niet veel wijzer van eerlijk gezegd. Ik lees alleen maar spookverhalen. Ik vind het gewoon lastig dat ik al die jaren zo mijn best heb gedaan om mijn lijf in goede conditie te krijgen voor de icsi's en dan nu zwanger ben terwijl mijn lijf zo ongezond is als maar kan in mijn beleving. Ik kan dat gewoon niet rijmen. tegelijkertijd klinkt het allemaal zo ondankbaar. Begrijp me niet verkeerd hoor, ik ben heel dankbaar voor deze zwangerschap maar ik word gek bij de gedachte dat het mis kan gaan. We waren zo ver in het afsluiten en verwerken van het feit dat we zonder kinderen verder zouden gaan. Dit heeft echt mijn hele leven op de kop gezet...het zou niet meer gebeuren bij ons. En dan nu toch...

Wat een zeikerd ben ik hé! Als jullie me zat raken moet je het zeggen hoor!

Geplaatst

@ Clau, als je kleintje zo hard blijft gaan kun je met 20 weken bevallen joh ;-)

@ Niki, wat een avontuur zeg! Goed dat je de kracht vindt om zo sterk te blijven. Zoals ik al zei, morgen gaan we voor drie hartjes! Hoe laat mag je?

@ Zipa, het kip bakken ging goed! Dit was geen gekruide kip en dat scheelde een hoop :-)

@ Lieff, morgen heb ik inderdaad de tweede echo. De eerste was met 6w2d en deze met 8w2d

@ EDR, echt zo herkenbaar wat je schrijf, en ik ben (voor zover bekend) gewoon gezond. Ik heb ook alles gegoogled wat ik kon bedenken maar weet je? Mijn gyn zei na een kloppend hartje bij 6 weken gaat het bij 90% gewoon goed. 90%! Dat is dus gewoon heel veel. Als iemand je zou zeggen "Laat mij je arm afhakken en dan geef ik je 90% garantie op een gezonde zwangerschap" dan zou je het nog doen ook. En ja als je gaat googlen op miskraam (of miscarriage of missed abortion) dan vind je ze ook. Het lijkt op internet wel alsof elke vrouw wel een kindje verliest. Als er op een forum een topic wordt geopend over miskramen dan reageren daar alleen de dames op die het hebben meegemaakt. Waarom zou je met een intacte zwangerschap reageren? En ja als alles goed gaat maak je ook weer geen topic aan met de titel "Ik heb geen miskraam gehad". Snap je wat ik bedoel? Het blijft ontzettend lastig om het los te laten maar als het mis gaat gaat het mis, en dan ligt dat nu al vast. De kans is echter veeeeeeel groter dat je in december een schattige zwitsalbaby in je armen hebt!

Desalniettemin schijt ik weer 7 kleuren voor morgen ;-)

Geplaatst

sorpresa rationeel ga ik helemaal mee met je verhaal LOL!!! Maar kreeg ik mijn gevoel maar mee.

Ik heb de rest van de week dagdiensten (werk in het ziekenhuis) en zit echt te overwegen of ik zal bellen of ik deze week nog een echo mag?!?! Wat zouden jullie doen? Aan de andere kant wil ik ook echt niet boek komen te staan als die stresskip van hierboven :)!!! (mijn afdeling zit 2 verdiepingen hoger).

Geplaatst

Ja ik weet het, de ratio is ver te zoeken met al die hormonen in je lijf... Nou ja laat ik het zeggen zoals mijn vader het uitdrukte: Pessimisten krijgen vaker gelijk maar optimisten hebben een leuker leven!

Ik wilde vorige week ook nog een echo. Ik dacht echt ik ga bellen en ik vraag er gewoon om! Maar weet je, de dag erna twijfel je toch alweer. Het gaat je niet de zekerheid geven die je zoekt, het stelt je alleen een halve dag gerust... Maar ik zou me niet tegen laten houden door wat andere mensen al dan niet over mij zouden denken hoor! Het is alleen de vraag of het zin heeft voor je chaotische gedachten.

Geplaatst

w.s. niet...dat houd ik mezelf ook continu voor. Het is zo'n momentopname en de dag erna kan het allemaal al weer zo anders zijn hé!?

Geplaatst

Daarom, want dan heb je die echo gehad en dan is google er weer, en dan kom je een topic tegen waar iemand een MA had en dat het 1 dag na de vorige echo was overleden. Zoekt en gij zult vinden. Je mag alleen een echo als je een week niet op google gaat ok? ;-)

Geplaatst

Esther, ik zeg doen! Als het zo dichtbij zit en lekker belangrijk wat anderen vinden. Daarbij is je situatie zo bijzonder en is stress niet goed voor jou en de baby. Dus doen wat goed voelt en niet iets laten omdat anderen dan misschien, wellicht denken dat......

Niki, jeetje wat een verhaal. De hele familie de schik weer te boven?

Terry, lastig he die misselijkheid. Herkenbaar...., wordt voor jou zeker weer eens tijd om een echo te krijgen! Lang geleden!

Clau, dat is wel een flinke voorsprong! Zou het heel vroeg ingenesteld kunnen zijn? Wanneer mag je weer voor een echo?

Lieff, herkenbaar hoor! Zo in het begin leven we toch van echo naar echo :-)

Zipa, fijn dat de blaasontsteking weg is. En ja, wij gaan lekker samen op. Bijna 12 weken!

Sorpresa wijze woorden idd. Maar we zijn en blijven allemaal voorzichtig metblij zijn, denk toch dat we onszelf beschermen tegen die kleine kans dat het fout gaat. Ik hoop dat we na de 12 weken weer een stapje meer gelukkig kunnen zijn en dan 20 w, dan 27 w en dan als de beeb er is!

Saba, hoe is het met jou?

Met mij gaat het gelukkig een heel stuk beter. Ik moet het echt nog rustig aan doen, maar ben geen dood vogeltje meer. Heb met twee kussens geslapen en mij hoofd wat hoger gelegd en heb 11 uur, op twee maal plassen na, geslapen en dat had ik na vier gebroken nachten hard nodig blijkt nu.

Oh ik zie dat ik mijn echo datum verkeerd heb gezet, ik mag maandag 21-5 al. Wil iemand dit voor mij aanpassen?

Geplaatst

ai...week niet op google...dat gaat hem niet worden!

Belladonna ik weet helemaal niet of ze dat wel doen hoor, zomaar een extra echo tussendoor. Iemand ervaring mee?

Fijn trouwens dat jij even heel erg goed geslapen hebt, voel je je een ander mens of niet?

Geplaatst

Even voorstellen :

saba26 - 27 jaar - 1ste kindje - 2e ICSI - 4e tp

Sorpresa - 27 jaar- 1ste kindje - 1e ICSI (na 1 IVF) - 1e tp

Belladonna - 37 jaar - 1ste kindje - 3e IVF/8e Cryo

clau75 - 36 jaar - 2de kindje - 2e ICSI

terrybrouwer - 33 jaar - 1 ste kindje - ecd poging 5

niki - 3de kindje - spontaan zwanger

Zipa - 38 jaar- 2e kindje - 1ste IVF- 1ste cryo

EDR - 31 jaar - 1e kindje - 6 icsi behandelingen gehad, nooit zwanger, nu spontaan zwanger

Lieff - 33 jaar - 1e kindje - 1e ivf - 1e terugplaatsing

Controle / afspraken :

terrybrouwer - 26 April(1 kloppend hartje) - 22 Mei echo -

clau75 - 1 Mei (eerste echo)(1 kloppend hartje) - 11 Mei echo -

Sorpresa - 2 Mei (eerste echo)(2 kloppende hartjes) - 16 Mei echo -

saba26 - 4 Mei (eerste echo)(1 kloppend hartje) - 25 Mei echo + gesprek welke onderzoeken -

Belladonna - 16 April (eerste echo)(1 kloppend hartje) - 7 Mei echo - 21 Mei echo -

niki - 9 Mei echo - 16 Mei -

Zipa- 23 april (eerste echo)(1 kloppend hartje) - 10 mei intake+ echo- 24 Mei Echo

EDR - 2 mei (eerste echo) (1 kloppend hartje) - 23 mei intake + echo

Lieff - 25 mei (2e echo)

Uitgerekend op :

Belladonna - 01-12-2012

Zipa - 02-12-2012

Lieff - 10-12-2012

terrybrouwer - 13-12-2012

clau75 - 16-12-2012

saba26 - 20-12-2012

Sorpresa - 24-12-2012

niki - 30-12-2012

EDR - ????

Geplaatst

@ EDR, Ik heb geen ervaring met echo's tussendoor, heb me in kunnen houden haha

@ Belladonna, lekker dat je even bij hebt kunnen slapen! Ik heb veel wijze woorden maar mijn hoofd luistert verder niet mee hoor. Ben zoooo nerveus voor morgen pfff

Geplaatst

Wat een snelheid Esther! Haha

En ben t met Sorpresa eens, minder googlen. De angst ja, die mag je benoemen, voelen en een plekje geven. Maar je hoeft hem niet te voeren met de horror verhalen van het web. Ben ik ook mee gestopt. Ik herken je positie heel erg. Wij deden deze allerlaatste cryo alleen maar omdat we dan definitief konden verwerken dat we kinderloos zouden blijven. Nu dit kindje verliezen, nee daar wil ik niet aan denken. Dus hoe moeilijk ook, ik probeer er zo neutraal als mogelijk in te zitten.

Een extra echo, bij het VU doen ze dat niet zomaar. Weet niet hoe t bij jou is, mede omdat je er werkt...

En idd, een nacht goed slapen doet wonderen!

Geplaatst

btw...EDR klinkt zo ellendig :(

Het zijn mijn initialen...was op het moment van registreren hier niet zo crea bea :)! Mijn naam is esther, zo mogen jullie me rustig noemen hoor!

Geplaatst

Sorpresa, jij die zenuwen. Ook zo herkenbaar. Maar mag best hoor! Maar ook proberen wat te ontspannen, dat vind je beebje vast veel lekkerder! Hoe laat mag je?

Geplaatst

trouwens zit nog even na te denken...ik heb al dagenlang een ongi gevoel, w.s. banden? Nou ja, als dat aanhoudt dan betekend het dat er van alles gebeurd toch? Moraal van dit verhaal...het zit gewoon goed hoor! Zo!

Geplaatst

De bandenpijn die ik voel zit meer in mijnliezen. De krampjes in de baarmoeder heb ik ook gehad rond jouw periode en dat is, volgens mij, de groei van je baarmoeder zelf. Je lichaam is goed, hard aan het werk. Dus het zit goed! :-)

Geplaatst

Esther...... DUH!! Lekker zagen en klagen hoor. Als je ergens begrip kan krijgen dan is het hier wel ;-)

Je kan het allicht vragen toch, vragen staat vrij denk ik en wie weet zullen ze juist wel begrip hebben voor jouw situatie, want jullie waren al bezig met afsluiten en verwerken. Nee heb je, Ja kun je krijgen.

Misschien kan je een programmaatje op je pc zetten die ervoor zorgt dat je sites over bepaalde onderwerpen niet kan zien..... een soort kinderslot :-)

Ik heb idd zo'n AngelSounds. In principe zeggen ze dat het met 12 weken pas te horen is, maar zodra je baarmoeder boven je schaambot uitkomt is het dus blijkbaar ook al mogelijk.

Gek eigenlijk, zo zorgeloos de eerste zwangerschap. Met 5 weken wist ik dat zwanger was, met 6 weken de mensen om ons heen ingelicht en met 9 weken wist iedereen het, toen had ik de eerste echo gehad. Geen moment van twijfel of angst of onzekerheid en nu.....

Belladonna, lekker hoor zo goed slapen, kun je er weer even tegen.

Sorpressa, morgen om deze tijd ben je ons heel vrolijk op de hoogte aan het brengen van wat voor een moois je allemaal hebt gezien op de echo!!

Geplaatst

@ Bella, mijn beebje!? Probeer je me op de kast te krijgen ofzo!! Hahahaha :-P Ik mag om 15u en ik hoop toch echt dat ik van beebjeS mag spreken ;-)

@ Esther, ja klinkt beter dan EDR inderdaad ;-) Ik heb al vanaf 3 weken een ongi gevoel. Je baarmoeder rekt zich uit en richt zich op (las ik ergens) en hij gaat van de grootte van een vuist naar de grootte van een sinaasappel in die eerste weekjes! Dat voel je wel, niks mis mee!

Trouwens, mag ik als hormonendoos even schelden? We zijn aan t kijken voor een andere auto. Alleen oriënteren he, want met aanschaffen wachten we nog even tot er met enige zekerheid twee kindjes verwacht mogen worden. Ik heb een rijbewijs, mijn ventje niet. Hij heeft een vriend en die heeft een Suzuki (ik haat suzuki's) automaat (ik schakel liever) jeep (uh...stationwagen niet handiger?) te koop uit 2003 (te oud) met 116.000 (teveel) op de teller. Ik krijg gewoon niet uit zn kop gekletst dat we met die auto van de regen in de drup gaan. Oh ja de vraagprijs ligt tegen de 8.000 euro! Ik heb voor 6.000 stationwagens gezien van 'mijn' merken, met gewoon een schakelbakkie en alles... krijg t gewoon niet uit zn kop! Hij vindt het een goeie deal! Naaaaaah *hormoonwoede*

Geplaatst
btw...EDR klinkt zo ellendig :(

Het zijn mijn initialen...was op het moment van registreren hier niet zo crea bea :)! Mijn naam is esther, zo mogen jullie me rustig noemen hoor!

Kun je niet vragen aan Jheroen om je naam te wijzigen?

Geplaatst

zipa hoeft niet hoor...ik zwerf hier al jaren rond en de meesten die mij kennen weten dat ik Esther ben.

sorpresa die frustraties kan ik me voorstellen!!! Lastig! Misschien je vriend eens laten voorlichten door iemand die er verstand van heeft? Dan kan die hem dit uit het hoofd praten...scheelt jullie ruzie!

Geplaatst

Ach ik heb nu gezegd dat we eerst de 12 weken afwachten en dat we dan eens gaan vragen aan mensen die een tweeling hebben (of gewoon 2 jonge kids) wat handig is.

We hebben nu een twingo. Dat wordt m niet he ;-)

Geplaatst

Ooohhhh stomme fout van mij! Jij hebt natuurlijk twee beebjes, moet ook ik nog aan wennen hahahahahaha

Hahaha mannen en auto's.... Nou jij moet erin rijden, dus lijkt me een logische reden dat het toch ook jouw keuze moet zijn. Maar waarom wil hij die auto? Om de auto of om die vriend te helpen? Dat zou je natuurlijk, op een hormoon ustig moment, aan hem kunnen vragen,in een open vraag...

Maar. Twingo, nee dat lukt niet. Wij hebben een station en krijgen het ook al krap, zelfs met 1 kindje. We hebben nl twee hele grote honden!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden