Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Heel goed Esther, als dat jou rust geeft moet je dat gewoon doen! Probeer naar vrijdag toe te leven met hier en daar angst en dan weer hoop. En echt niet meer aan die cijfers denken hoor! Op maar vrijdag!!

Geplaatst

Ik ga denk ik wat geruster zijn als de echo van overmorgen goed is. Natuurlijk weet ik dat het super positief is dat we met zes weken al een mooie echo hadden maar ik heb gewoon in mijn achterhoofd dat we niet weten of de gemeten termijn overeenkomt met de daadwerkelijke termijn. Dit omdat ik niet weet wanneer mijn laatste menstruatie was. Als het kindje nu in die 2 weken mooi gegroeid is en we nog een kloppend hartje zien dan weet ik gewoon zekerder dat het voor nu goed zit. Alhoewel ik ook echt wel weet dat we garanties tot de voordeur hebben.

Ik ben gewoon bang...

Tegelijkertijd wil ik gewoon echt wel een beetje vertrouwen, dit overkomt ons niet zomaar...na al die jaren spontaan zwanger. Dat is met een reden...

Geplaatst

Jes, Wat fijn. Hoop dat je morgen een druk programma hebt. Nu even afwachten en geen doen senario's lezen!! Hoop dat je vrijdag een mooie echoohebt en een superweekend te gemoed gaat!!

Geplaatst

Esther, we herkennen denk ik allemaal je angst.... De pijn en verdriet die we gehad hebben. Maar oh wat schrijf je dat mooi, dit wonder is niet voor niets ontstaan! Maar jij hebt natuurlijk inderdaad wel de onzekere factor dat je niet precies de eisprong datum weet, daarom toch wel erg fijn dat je vrijdag terecht kan. Mij helpt het als ik terug kijk/denk aan de echo, aan het mooie beebje in mijn buik en de mooie hartslag. We moeten nu al gaan leren vertrouwen te hebben in onze kindjes :-). We gaan met zn allen weer aftellen tot de volgende echo's en jij nu zomaar eerst! Nu lekker een douchje ofzo nemen met wat extra aandacht voor je buikje :-)

Geplaatst

Wat goed dat je vrijdag al mag,en je bent zeker niet dom!!! Vrijdag wordt je vast weer gerustgesteld!!

Ik nog ruim een week wachten. Voel ook weinig meer,maakt me ook onzeker, maar ik denk dan terug aan m'n mooie echo.

Mooi gezegd belladonna,we moeten vertrouwen hebben in onze kindjes!

Geplaatst

Niki, wat schrijf je dat mooi. Ik hoop echt dat mochten jullie toch nog voor een 3e willen gaan je snel mee kan schrijven in een uitgerekend-topic. Natuurlijk geeft het veel steun en kracht dat je al 2 van die heerlijkerds rond hebt lopen, maar toch, het verdriet zal er niet minder om zijn. Nogmaals heel veel sterkte.

Sorpresa, ja hoe dubbel kan het zijn he, maar ga er lekker van genieten!!! Twee hartjes, mooi op schema, helemaal super!!! Op naar de stationwagen yeahhhhh

Wanda welkom, dat gaat een kerstkindje worden zie ik, leuk!!!

Esther, ik snap je onzekerheid maar volgens mij moeten we jou ook net als Sorpresa een google-verbod op gaan leggen ;-) Probeer je nu zo goed als het lukt te ontspannen met de wetenschap dat je vrijdag al vroeg aan de beurt bent, want echt meid, die stress is niet zo heel handig nu. Ik begin nu alvast te duimen voor goed resultaat.

Terry vervelend hoor dat de misselijkheid niet overgaat ondanks medicatie. Neem zoveel mogelijk je rust. Ik ga duimen dat het iig na de 13 weken helemaal weg is.

Ja, ik vind het wel heel bijzonder hoor dat ik haar er zo bij kan betrekken, echt leuk. Ze heeft ook alles meegekregen rondom de IVF. Toen ik alle medicatie, spuiten etc uitstalde op tafel zei ze "Jeeeeetje heb je dat allemaal nodig voor een baby" Ik zei toen "Tja de normaal gesproken hebben mensen seks als ze een kindje willen" Je had dat gezicht van haar moeten zien "IIIIIEEEEUUUUWWWWWW" haha

Bella, ja idd, ik wil haar echt overal bij betrekken. Ze is natuurlijk ook al zo lang gewend om hier alle aandacht te krijgen, dus dat zal misschien straks wel heel erg wennen zijn. Ze is onbewust ook al wel haar plekje aan het veilig stellen, zo noemt ze mijn man, die dus theoretisch gezien haar stiefvader is ineens papa...... We gaan haar kamer in ieder geval eerst veranderen voordat we aan de babykamer beginnen, zodat ze niet het gevoel heeft dat ze op de tweede plek staat.

Tja het zal zich ook wel vanzelf oplossen wat de honden betreft, niet te moeilijk overdoen denk ik, zie nu al beren op de weg die er misschien niet eens komen ;-)

Clau, lekker dat je zo kan genieten, denk dat we dat allemaal ook moeten proberen

Lieff vervelend dat je zo vaak migraine hebt, heb je dat normaal gesproken ook zo vaak?

Saba, je bent nu al aan het werk, dus nog maar 2,5 diensten en dan lekker lang vrij!! Hopenlijk kom je de avond goed door.

Zo, moeders heeft vanmiddag lekker met een vriendin en onze meisjes geluncht. Zij is sinds kort met manlief bezig voor een tweede, zou zo leuk zijn als we eventjes samen kunnen zwangeren. Samen dus even lekker lopen kwijlen bij prenatal. Gelukkig is het geld bijna op, maar de maand nog niet om ;-) dus ik heb me in kunnen houden ( volgende week ga ik los haha).

Alles bij elkaar een druk dagje, vanochtend eerst gewerkt, dus nu ben ik best wel een beetje gaar. Gelukkig heb ik een man die als hobby koken heeft en die heeft vanochtend al ons maaltje in elkaar geflanst (hij heeft late dienst). Ik hoef alleen maar wat op een bordje te scheppen en wachten tot de magnetron PING zegt :-)

Geplaatst

Lieve girlies, dank voor jullie lieve reacties. Ja het is een rare site, met veel geluk en veel verdriet bij elkaar. Sorpresa, ik ben heel erg blij voor jou, gefeliciteerd!!! Geweldig nieuws. Truusje en Klaasje zijn super.

Ik ga jullie voor nu verlaten. Het wordt een rare tijd voor mij, wanneer gaat het weg? Hoe gaat het weg? en dergelijke. Dan wordt het verschil met jullie wel erg groot. Het is beter dat ik jullie lekker met rust daarmee laat, en dat is ook goed. Ik heb nog een klein clubje van mijn 1e kindje overgehouden bij de babbelhoek, november/december 2008. Als ik wil, kan ik daar altijd mijn ei nog kwijt. Ik ga wel over een tijdje weereens kijken hoe het bij jullie gaat natuurlijk, want ik wil dat allen van jullie heerlijke zwangerschappen krijgen/houden en prachtige mooie babietjes.

Met mij gaat het goed binnen de randvoorwaarden, heel dankbaar voor mijn twee eigenwijze gezonde meisjes en verdrietig om dit kleintje. Maar dat mag ook. En wie weet inderdaad, ik denk dat we nog een poging gaan wagen als dit achter de rug is... Gewoon weer op natuurlijke wijze, kijken of dat zieltje toch nog wil landen, en het hem/haar dit keer wel lukt.

Hou je kin omhoog, geloof erin, en hou op met internet en al die stomme testen. Geniet, je bent zwanger! Je weet nooit hoe lang het duurt, maar dat weet je nu zeker. En al die stress in je bloed is ook niet goed. Dikke knuffel, niki

Geplaatst

niki hele dikke knuffel voor jou! Heel veel sterkte de komende tijd en ik wens je geluk, enorm veel geluk met je gezinnetje!

Geplaatst

Niki, bedankt voor de mooie woorden en de kracht die je ons geeft erin te geloven.

Ik hoor graag nog eens van je, als je er aan toe bent. Ik hoop dat je lichaam zelf kan verwerken.

Veel liefde, geluk en gezondheid gewenst! X

Geplaatst

Hi ladies,

Ik heb gistermiddag verder niet meer gelezen want werd geveld door een migraine aanval. Ben nu pas wakker! Zal wel van de spanning komen allemaal, ik maak me veel te druk!

@ Niki heel mooi geschreven, ik hoop dat jullie het geluk weer vinden, in welke vorm dan ook!

@ Esther, inmiddels een beetje rustiger geworden? Hoop het wel want jullie wonder is echt een bikkeltje! Vertrouw daarop!

@ iedereen: gisteren heb ik even heel kort gereageerd steeds, ik hield mn linkeroog dicht en deed alsof ik dan geen hoofdpijn had... Werkt dus niet he! Ik kan altijd heel wijs (proberen) te praten tegen anderen die zich druk maken maar zelf heb ik er geen controle over. Gelukkig is mijn ventje altijd vol vertrouwen en hij kijkt echt op een positieve manier uit naar de echo's. Hij stond gisteren weer te filmen met de telefoon en als je het terugziet hoor je hem vol verbazing zeggen dat ie het hoofdje kan onderscheiden van het lijfje. Zo schattig! En ik lag maar te staren naar het scherm waar twee mensvormige vlekjes te zien waren met een klein bewegend stipje in het midden. Op een of andere manier lijkt het op dat moment net een film en als ik thuis kom besef ik me pas dat dit in mijn buik zit. Het blijft ongelofelijk (letterlijk) en bijzonder. Ik ben blij met onze acht weken mijlpaal, op naar de volgende!

Pas in juni hebben we weer een echo, op 12 weken en 2 dagen. Voor die tijd laten we nog de combinatietest doen dus dan zien we ze nog even. Alleen gisteren kon ik het centrum niet bereiken om een afspraak te maken dus even afwachten wanneer dat gaat gebeuren...

Hoe is het met jullie allemaal? Hier een strakblauwe lucht en zon, goed voor mijn humeur :-)

Geplaatst

Sorpresa, Knap hoor dat je toch op iedereen hebt gereageerd met maar 1 oog open. Heerlijk he, hoe die mannen stiekem genieten.

Mijn man is heel erg beschermd en "zegt dat hij eerst naar 12 weken wilt gaan". Echter toen hij het hartje hoorde moest hij toch even snel mijn kant op kijken

Zooo schattig. Ik vind het ook heel bijzonder om dat mensvormige vlekje te zien. En ja, je ziet toch vormen - hoofdje/ rompje en stompjes zijn goed te onderscheiden.

Heel bijzonder.

Beterschap, ik hoop dat je migraine snel over is.

Geplaatst

Haha werkt niet sorpresa, met 1 oog, vervelend die migraine!!!!

Wanda, mijn vriend is gelukkig ook heel positief, en zegt dat we gewoon moeten genieten, ook van elke echo!! En dat we daar naar uit moeten kijken zonder zenuwen,wat een schat alleen is ook heel blij als we 12 weken zijn.

Jippie wij zijn vandaag 9 weken, wat gaat het snel, nog 1 week dan weer een echo, ene dag heeeel moe andere dag niet. En voor de rest nergens last van..... :) opzich wel lekker!!!!

Fijne dag, ik nog 2 late diensten, nog even volhouden dan 10 dgn vrij. Lekker hoor!!!

Liefs saba

Geplaatst

Hee wat gek, had vanochtend even gereageerd, maar zie nu dat er nog 2 pagina's meer zijn volgeklets dan ik had gelezen.

@ Sorp: wat fijn dat alles goed was. Vond het al zo raar dat je niet meer gereageerd had. Is de helft van het topic vergeten te lezen ook een zwangerschapskwaaltje? haha.

Ook zo'n migraine, vervelend he zeker omdat je niks mag innemen. Bij mij is het vandaag weer een stuk minder dan gisteren en eergisteren.

@ Edr: succes morgen.

Ik had voor de zwangerschap ook elke maand 3 dagen migraine. Echt verschrikkelijk, maar de medicijnen helpen dan best goed. Nu mag ik alleen paracetamol innemen, dat helpt natuurlijk voor geen meter en voel me dan ook echt heel beroerd.

Geplaatst

Niki wat heb je dat mooi beschreven zo. Ik hoop dat de komende twee weken voorspoedig voor je verlopen en dat het op een makkelijke manier weggaat. Misschien, als je er aan toe bent, kun je ons nog eens laten weten hoe het met je gaat. Heel veel sterkte voor jullie

Sorpresa wat naar zeg migraine. Zal inderdaad heel veel met de spanning te maken hebben, hoop dat het nu snel verdwijnt nu je de bevestiging van het leven in je buik weer hebt mogen zien.

Lieff, ik zou dat ook maar gewoon als een zwangerschapverschijnsel beschouwen haha. Vervelend zo vaak migraine, hopelijk heb je er straks vanaf het 2e trimester minder last van.

Hier ben ik de meest positief ingestelde, mijn man is toch wel een flinke binnenvetter en maakt zich snel druk. maar hij begint nu toch wel steeds geruster te worden na de echo vorige week en bij het horen van het hartje én ook de bewegingen van ijsbeertje.

Verder voel ik me wel goed, ik heb het idee dat de vermoeidheid wat minder wordt, het is in ieder geval niet dagelijks. Wel iedere dag en vooral gister veel bandenpijn, het groeit behoorlijk hard geloof ik. Mijn broeken pas ik bijna niet meer en ik moet nu toch écht snel aan grotere bh's want zelfs die ene laatste zit vrij strak...... Voor de tweede keer in mijn leven ben ik blij met het dikker worden :-)

Het ziet er lekker uit buiten, helaas moet ik straks werken. Mijn dochter gaat mijn man de hele dag entertainen, ze heeft een heel lijstje gemaakt met wat ze allemaal gaan doen...... X-boxen, voetballen,skaten film kijken...... Volgens mij zijn ze gesloopt als ik thuis kom

Geplaatst

Hey meiden,

Sorpresa, vervelend die migraine. Tsja, spanningen zijn niet goed voor het menselijke lichaam, maar ja heel begrijpelijk. Nu jezelf goed verwennen!

Zipa, succes met werken en fijn dat je er positief in staat we zitten ook bijna op die 12 weken he? Ik zaterdag, jij zondag, toch? Ik draag alleen maar wijde kleding. Mijn strakke kleding zit niet lekker, past niet of ik heb opeens een buikje! Ik wil mijn buik graag showen, maar dan wel dat zichtbaar is dat ik zwanger ben. Maar ook ik zal met een paar weken aan de positiekleding mogen....

Lieff, haha ach we zijn ook flinke schrijvers hier met zn allen, zeker op echo dagen :-) gelukkig dat je je weer wat beter voelt. Wel vervelend dat het steeds weer terugkomt.

Saba, bijna vakantie, lekker hoor. Succes nog met werken meis!

Wanda, mooi is dat he? Dat het steeds meer en meer een mensje wordt. Dat is helemaal zo bij de volgende echo!

Terry en Clau, bij jullie ook nog alles lekker?

Esther, kom je dag een beetje ontspannen door? Nog 1 nachtje, denk nog steeds aan je en we gaan gewoon met zn allen zo hard duimen dat jullie echt morgen een prachtig klein baby mensje zien morgenochtend.

Hier gaat het gelukkig een heel stuk beter. Nog steeds wel moe, misselijk, af en toe een bloedneus en wat hoofdpijn maar ik kan weer wat en dat is wel zo fijn! Ik heb ook wel wat bandenpijn, maar dat is goed te doen. Kijk wel weer uit naar maandag, de echo met 12 weken en 2 dagen! Dan is het helemaal een echt mensje! Kan niet wachten :-). Hebben jullie dat ook, ik kan er zo over schrijven, hoor mensen over onze zwangerschap praten, ik lees veel over zwangerschap maar toch lijkt het net alsof het niet echt gebeurt? Bij mij? In mijn buik? Het soms net een droom.....

Geplaatst

Bella, ik heb dat precies zo! Die echo is een soort film van twee kindjes maar dat ze in mijn buik groeien? Ik hou rekening met eten, drinken etc. Maar meer alsof we gewoon met een onderdeel van het icsi traject bezig zijn. Het besef dat er kindjes in mij groeien wil maar niet landen. De euforie is er ook nog niet, het is zo onwerkelijk dat mijn hoofd in de modus 'eerst zien, dan geloven' blijft hangen. Alsof elk moment kan blijken dat het niet waar is? Het zal de angst wel zijn want het zit er echt!!

Net weer twee uur geslapen en voor iemand die vannacht al 14 uur heeft gemaakt is dat best een prestatie haha. Migraine is weg, zo eens wat in huis doen... Is wel nodig!

Geplaatst

Breek even in als dat mag...

Belladonna, ik heb nog een vraagje aan je: hoe zag het bloedverlies er uit bij jou? Was het hevig en was het ook rood, of alleen bruin? Had je ook kramp, of juist niet?

Het ziekenhuis reageert (nog) niet op mijn mail, dus ik twijfel nog of ik gewoon maar morgen afwacht of toch de spoedpost van het plaatselijke ziekenhuis even bel.

Sorry dames, breek weer uit... Succes allemaal!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden