Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Bella, ik snap je helemaal. Het is zooooo onwerkelijk nog allemaal.

Vanochtend heb ik het op facebook gezet. We hadden afgesproken dat we eerst de eerste echo zouden afwachten en dan alle belangrijke mensen zouden informeren.

Nu dat gebeurd is, mag het bekend worden.

Heerlijk om zulke mooie en lieve reacties te krijgen.

Dan begint er toch stiekem te dagen, dat het echt waar is. Maar regelmatig toch ook weer... "bij mij???? echt????"

Bandenpijn ken ik ook al, vooral 's avonds als ik het druk gehad heb. Als ik dan moet hoesten of niezen (leuk met hooikoorts) dan kan het echt zeer doen.

Meestal helpt wel dat als ik naar de wc ga. Ik heb de blaas van een olifant en dat werkt niet goed samen. Dus dat geeft wel even wat verlichting.

Moeheid ook check.

Slapen is nog nooit zooooo heerlijk geweest. We zijn vorige week een weekje naar Turkeije geweest. Nou half 11 's avonds hebben we het niet zien worden en pas rond 8 uur uit ons bed. En 's midddags lekker op het warms van de dag. mmmmmm nog een tukje van een uurtje

Heerlijk.

Het zal wat worden als ik volgende week weer moet gaan werken. Nog 6 weken volle bak, daarna in de zomervakantie ongeveer 30% en na de vakantie begint mijn eerste medewerkster zodat ik terug kan naar 25 uur (=50%).

Dan zal een verademing zijn.

Groetjes

Wanda

• Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Pfff de onzekerheid is weer terug, borsten zijn minder gevoelig en buikpijn vandaag. Zucht... Gisteren mooie echo en nu alweer de angst! Wie schopt me even?

Geplaatst

@ Wanda, ik denk dat ik het volgende week helemaal bekend ga maken, ook op fb dus. Natuurlijk zijn er al wel veel mensen die het weten, die al op de hoogte waren van het hele traject, maar nog genoeg mensen dus die het niet weten.

@ Sorpresa, zo nu wat uitgebreider ;-) fijn dat de migraine weggetrokken is, maar nu ga je gewoon even heerlijk genieten van die twee minimensjes in je buik!!! Je bent zwanger!!!! Dadelijk heb je weer migraine

@ Esther hoe voel je je? Ik ben al aan het duimen hoor!!!

@Bella, jaaaa bijna 12 weken, nog maar 28 weken!!!! ;-) Bij mij gaat er echt nog wel iets wijds over de broeken heen hoor, maar zodra iedereen op de hoogte is en er komt een buikje dan komen de strakkere shirtjes hoor. Volgens manlief ben ik al aan het groeien, ik voel zelf mijn baarmoeder idd zo'n 4 vingers boven het schaambeen. Met mijn eerste groeide ik ook vrij vlot en was ik echt kolossaal aan het einde......

Zo, mijn dienst zit er op, heb nog wel de pieper mee, maar heb alle cliënten een piep-verbod opgelegd ;-)

Morgen nog een half dagje en dan weekend!!

Geplaatst

@Esther hoe was de echo?

@ Wanda, nu al bekend gemaakt? Jullie zijn er op tijd bij zeg ;-) bij ons weten een paar mensen het wel waaronder mijn ouders. Met name omdat die ook eisten waar we in de ICSI procedure zaten. Maar vind het nog te pril om met de wereld te delen nu, ik wacht liever tot de 12 weken als de kansen

@all

Een paar dames gaan al hard naar de 12 weken toe zeg, wat fijn! Ik heb net de combinatietest ingepland. Dat kostte nogal wat moeite maar het is gelukt, joepie! We gaan onze wurmpjes dus nog even zien voor 13 juni en wel op 31 mei. De tweede afspraak is op 13 juni om 13u en daarna racen we naar Voorburg voor de laatste echo daar! Zit te denken om iets mee te nemen als afscheid, dat team is zo begaan en begripvol! Ik kan alleen niks origineels bedenken. Tips iemand? (ik heb nog 4 weken maar toch)

Oh ja ik droomde vannacht dat mijn borsten gekrompen waren... Ik droom zó raar de laatste tijd! Jullie ook?

Geplaatst

Hoe was je echo esther????

Bij ons weten alleen familie en beste vrienden het, op het werk zeg ik het na mijn vakantie. Dan heb ik de 10 weken echo gehad, en ben ik bijna 11 weken.

Haha sorpresa, borsten gekrompen, en toen keek je in de spiegel :))))))

Zipa, zwaar he werken, ik reed v/d week rond half 11 naar huis, en was gewoon heel eng, t was net of ik half sliep,maar was we wakker, alleen is het inschatten van de breedte v/d weg moeilijk, heel vaag, gister heeft mijn vriend me gebracht en gehaald, helaas gaat dat vandaag niet lukken, dus hopelijk gaat het beter vanavond.

Wisten jullie trouwens dat zwangere vrouwen recht hebben op een uur langer pauze op een dag,buiten de gewone pauzes om!!

Liefs saba

Geplaatst

Hey meiden,

Sorpresa, rare dromen, jazeker! De 1 nog gekker dan de ander! Hoort erbij....

In het dik en dun topic heeft Esther gepost dat alles goed is! Esther, top! Gefeleiciteerd meid. Het blijft echt nog wel een tijdje onwerkelijk, maar je bent weer een stap dichterbij!

Saba, kan me heel goed voorstellen dat zo laat naar huis rijden zwaar is. Im weet me nog net van de bank te sleuren om de honden uit te laten, laat staan autorijden. Succes en doe voorzichtig!

Van dat extra pauze wist ik niet, wel goed om te weten. Maar ik ben jog altijd ziek thuis ivm mijn burnout, dus voor mij even niet van toepassing.

Zipa, bijna weekend! Suc6 nog even met werken. Hebben ze nog gepiept? :-)

Wanda, lekker dat je minder kan gaan werken!

Op Floortje heb ik gereageerd in de januari topic.

Wij hebben met de 10 weken echo de belangrijke mensen persoonlijk ingelicht en het daarna op fb gezet. Als dit niet goed gaat, dan krijgem we nooit een kindje. We gaan nl geen behandeling meer doen. Dus tsja, dat moet dan toch ook iedereen wel weten.

All, wat betreft de onzekerheid. Misschien moeten we allemaal minder ons best doen om al gelukkig te moeten zijn. We hebben allemaal nog een rugzak vol verdriet, teleurstelling en pijn. Die is niet zomaar leeg om hier geluk, liefde voor een kindje en blijdschap in te kunnen doen. Dat gaat met baby stapjes en we hebben nog 6/7 maanden de tijd. Leren ontspannen is wel goed, dat heb ik nu goed geleerd ivm mijn burnout. Dus met zn allen op yoga, ook al ben je niet een zweverig type, ik eigenlijk ook niet, ontspannen is heel belangrijk voor jezelf maar ook heel belangrijk voor de baby in onze buikjes. Xx

Geplaatst

Mooi gesproken Belladonna, het is ook waar, we moeten niks!

Ik werk normaal 9 uur per dag en heb het vandaag zowaar 7,5 uur volgehouden, joepie!

Nu draagmoeder gezocht terugkijken en even rustig liggen. Truusje en Klaasje zijn volgens mij met een verbouwing bezig daarbinnen. Veeleisend duo, het is niet groot genoeg blijkbaar ;-)

Jullie nog plannen dit weekend?

Geplaatst

Belladonna, dat is inderdaad heel mooi gesproken en zeker waar.

Ik kan het vaak niet laten om toch even te kijken na het plassen. Ach ik denk dat we dat nog wel even houden, die angst.

Zelf heb ik het boek "the secret" gelezen en die zegt positief denken en dankbaar zijn. Dus als er negatieve gedachten zijn, dan sta ik daar even bij stil.

Positief, Met kerst hebben we een kindje in ons huisje. Dankbaar; dat zijn zo veel dingen. lieve man, leuk werk, mooi huis etc,

Zelf ben ik heel blij dat ik de beslissing genomen heb om minder te gaan werken. 50 tot 60 uur tijdens een zwangerschap is echt niet te doen.

Dus ik ga terug naar 25 / 30 uur. En dan in November de rest (maar dat is tijdelijk).

Groetjes

Wanda

Geplaatst

Sorpresa, Natuurlijk mag je dat vragen. Ik heb mijn eigen logopediepraktijk. Deze heb ik sinds 2008 en de uren zijn alleen maar blijven oplopen.

Ik kan heel moeilijk nee zeggen. Vind ik een beetje raar - "ja mevrouw uw kindje heeft echt logopedie nodig, maar u moet eerst voor een aantal maanden op de wachtlijst".

Maar daar komt dus nu verbetering in. :)

Geplaatst

Ah ja ik dacht al dat zal wel een eigen bedrijf zijn. Lijkt me fantastisch om eigen baas te zijn maar ik moet zeggen dat ik met al die medische ellende heel blij ben dat ik voor een groot bedrijf werk. Wat verlof en ziekmelden betreft scheelt dat een hoop! Onze geschiedenis lijkt trouwens wel op elkaar, wij zijn ook vrij snel na pilstop in de MMM beland door PCOS. Toen bleek het zaad ook nog eens tegen te vallen en ging het van de regen in de drup.

Geplaatst

hé meiden,

zie dat jullie het vandaag eerder al in het dik&dun topic hadden gelezen maar alles is goed hoor! Ik ben nu 8 weken en 2 dagen zwanger en alles zag er goed uit. Hartje horen kloppen en het is nu geloof ik 1,2 cm (toch? Dat klopt toch ongeveer?). Vandaag niet eerder tijd gehad op het werk om ff te posten, sorry!

Nu lekker douchen en op de bank.

Lief dat jullie zo mee hebben geleefd...ik heb aan veel mensen beloofd vandaag dat ik minder ga lopen stressen...

Geplaatst

Haai Esther, ja we hebben gespeurd want we waren heel nieuwsgierig :-)

1,2 cm kan wel kloppen, Truusje en Klaasje waren 1,9 en het echo apparaat zei toen 8,4 weken.

Lekker van genieten! We doen braaf wat Belladonna heeft gezegd!

Geplaatst

Hoi Esther, fijn te horen dat alles goed is.

Bij mij was het ook 1,68 cm bij 8 weken en 1 dag. Dus dat komt allemaal zeker overeen. Ben benieuwd of dat zo blijft.

Wij zijn allebei vrij lang maar ook niet mager zeg maar :zippy:.

Dus ben benieuwd of dit ook nog doorwerking heeft op ons "spruitje".

Sorpresa, ik heb zelf in eerste instantie voor de GGD gewerkt. Dus daar werd ook nooit moeilijk gedaan. Maar vanwege bezuinigheden verdween ineens 50% van mijn baan.

Daarna ben ik voor mijzelf begonnen. Sinds begin vorige jaar full-time (+ zeg maar). Het is niet altijd makkelijk geweest om excusjes te verzinnen voor ouders waarom de logopedie 1x niet kan doorgaan.

Nu heb ik 2 medewerkers nodig. 1 vast en 1 tijdelijk.

Ik heb 3 meiden op gesprek gekregen dus heb ik nog keuze ook. Spannend hoor, ook dit weer zeg maar.

Ik ben wel blij dat ik wat flexibiliteit ervoor terug krijg. Nu opletten dat mijn uren niet weer gaan oplopen.

Groetjes en een fijn weekend

Wanda

Geplaatst

Even voorstellen :

saba26 - 27 jaar - 1ste kindje - 2e ICSI - 4e tp

Sorpresa - 27 jaar- 1ste kindje - 1e ICSI (na IUI's en 1 IVF) - 1e tp

Belladonna - 37 jaar - 1ste kindje - 3e IVF/8e Cryo

clau75 - 36 jaar - 2de kindje - 2e ICSI

terrybrouwer - 33 jaar - 1 ste kindje - ecd poging 5

niki - 3de kindje - spontaan zwanger

Zipa - 38 jaar- 2e kindje - 1ste IVF- 1ste cryo

EDR - 31 jaar - 1e kindje - 6 icsi behandelingen gehad, nooit zwanger, nu spontaan zwanger

Lieff - 33 jaar - 1e kindje - 1e ivf - 1e terugplaatsing

Wanda - 32 jaar - 1e kindje - 1e ivf - 1e terugplaatsing

Controle / afspraken :

terrybrouwer - 26 April(1 kloppend hartje) - 22 Mei echo -

clau75 - 1 Mei (eerste echo)(1 kloppend hartje) - 11 Mei echo -

Sorpresa - 2 Mei (eerste echo)(2 kloppende hartjes) - 16 Mei echo - 31 mei combinatietest - 13 juni 12w echo

saba26 - 4 Mei (eerste echo)(1 kloppend hartje) - 25 Mei echo + gesprek welke onderzoeken -

Belladonna - 16 April (eerste echo)(1 kloppend hartje) - 7 Mei echo - 21 Mei echo -

niki - 9 Mei echo - 16 Mei -

Zipa- 23 april (eerste echo)(1 kloppend hartje) - 10 mei intake+ echo- 24 Mei Echo

EDR - 2 mei (eerste echo) (1 kloppend hartje) - 23 mei intake + echo

Lieff - 25 mei (2e echo)

Wanda - 15 mei (eerste echo, 1 kloppend hartje) -13 juni (2e echo)

Uitgerekend op :

Belladonna - 01-12-2012

Zipa - 02-12-2012

Lieff - 10-12-2012

terrybrouwer - 13-12-2012

clau75 - 16-12-2012

saba26 - 20-12-2012

Sorpresa - 24-12-2012

Wanda - 24-12-2012

niki - 30-12-2012

EDR - ????

Geplaatst

Zo he, volgende week iedere dag wel iemand een echo.

Ik kijk er ook heel erg naar uit, nog maar drie nachtjes :-)

Wanda, ik ben ook heel benieuwd hoe ons kindje eruit zal gaan zien. Ik ben 1.53 en mijn man 1.90 bijvoorbeeld!

Wel goed dat je wat meer ondersteuning hebt gevonden. Nee verkopen kan idd als eigen baas erg moeilijk.

Sorpresa, wat bedoel je met een verbouwing in je buik? Wat voel je? Maar wel logisch dat jouw baarmoeder nog sneller groeit, want die gaat nog heel groot worden voor 2 baby's!

Esther, en niet boos op jezelf worden als je je zorgen maakt. Maar geef die gevoelens rustig een plekje.

Op wonderlijke wijze ben ik 99% van de tijd heel rustig, relaxed. Normaal ben ik pittig, energiek en kan ik best een kort lontje hebben. Maar nu is dat anders, alsof mijn lichaam rust nodig heeft zodat de baby kan groeien. En ook ik maak me iedere dag zorgen, maar vind dat prima en denk dan weer aan de laatste echo en aan de grote kans die ik heb dat het goed gaat. Maar ook ik vind iedere echo weer super spannend, zelfs eng. Ook ik ben maandag weer heel nerveus en erg blij als ik zie dat het hartje nog mooi klopt en de groei goed is....

Lieve mama's, nu al zoveel liefde en zorgen voor de baby(s) in onze buikjes, goh dan moeten we toch wel goede mama's worden?

Geplaatst

Esther!!!!! Jeujjjjj helemaal goed zeg, ben helemaal blij voor je.

Leuk er is veel geschreven, ik kom later wel terug om te reageren, ga nu eerst even pannenkoeken bakken voor manlief en kind

Geplaatst

Belladonna, die verbouwing voelt als menstruatiepijn gecombineerd met steken aan alle kanten. Het groeit natuurlijk twee keer zo hard nu en dat is te merken. Alhoewel, ik heb geen idee hoe het met een eenling voelt! Heb overigens al sinds week 3 menstruatiekrampen zo nu en dan van het oprekken. Op de een of andere manier voel ik dat heel goed.

Geplaatst

@ Sorpresa, haha je borsten gekrompen.... Geweldig hoe raar je kan dromen hè. Wel leuk om iets te geven aan de afdeling als ze zo betrokken zijn geweest. Gebak is wel heel afgezaagd hè, misschien iets van een mooi decoratief plantenbakje voor op de balie?

Leuk hè een keertje extra gluren naar je kindjes!

Ik heb vanmiddag ook draagmoeder gezocht teruggekeken, waaaah die hormonen ook bij mij, zit er continu bij te janken.

Lekker he dat groeien, ik ken het gevoel maar al te goed. Ik had vanochtend ook enorm pijn, echt krampen en steken. Is nu weer weggetrokken gelukkig.

@ Saba, ja dat had ik idd al gevonden, je mag 1/8 van je werktijd gebruiken voor extra pauze. In dit stuk staat veel info mbt werktijden, waar je recht op hebt ook ná de zwangerschap en als je bv geeft. http://www.arbeidsrechter.nl/atw

Nu ben ik zelf juist weer aan het opbouwen nadat ik tegen een burnout aan heb gezeten, dus ze zien me aankomen..... ;-) Ik neem al meer pauzes nu ik nog aan het opbouwen ben, dat is me goed ingepeperd in het reintegratietraject wat ik volg.

Succes vanavond en helemaal met terugrijden!! Hierna kun je lekker anderhalve week relaxen, heerlijk!!

@ Bella, nee niemand gepiept, ze hebben goed geluisterd allemaal haha.

Zit je al lang thuis? Heftig hoor. Ik was het net voor, een burn out, maar ben ook sinds begin december bezig hoor. Gelukkig een fijne bedrijfsarts die me erg steunt en me naar een goed expertisecentrum heeft gestuurd. Nu op de goede weg terug.

Ja leuk volgende week iedere dag van iemand een echo, wat een drukte zal het hier zijn!!! Jij bent als eerste aan de beurt, hoelaat mag je?

@ Wanda, dat zal pittig zijn geweest, het hele traject en dan ook nog een eigen bedrijf.

Hier lekker weekend. Morgenmiddag een begrafenis en savonds een feest van nichtje aan de andere kant van het land.... zucht. Ben benieuwd of ik het ga redden allemaal. Morgen tussen de bedrijven door maar voldoende rusten.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden