Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Duh....... Lig ik gewoon al 3 kwartier te malen over het hoe en wat met de hond straks rondom de bevalling.......!!??!! Alsof ik me daar nú al mee bezig moet houden......

• Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Joh Zipa, als je weet waar ik allemaal om wakker lig....hihi! Hoop dat je het een beetje trekt vandaag!

Goed om te weten dat wij andere rechten (en vast plichten) hebben nu we zwanger zijn. Daar ga ik eens wat over lezen want dat kan nooit kwaad natuurlijk!

Nou ik heb weer lekker lang geslapen! Eerst de season finale van Grey's Anatomy gekeken, dat was geen goed idee natuurlijk want door de hormonen was ik weer helemaal emotioneel haha. Toen maar lekker met een tijdschriftje in bed gaan liggen en vrij snel in slaap gevallen. Net lekker een pannenkoek voor mezelf gebakken en eens kijken wat ik vandaag ga doen! In ieder geval me niet druk maken om de kleintjes...

Hebben jullie de gratis agenda al besteld?

Fijn weekend!

Geplaatst

@Zipa, ja ik lig daar ook wel eens wakker van. Vooral als ik thuis zou bevallen, vraag ik me af hoe dat zou gaan.

Verder zijn er idd net als sorpresa zijn er nog een miljoen dingen waar ik me druk over kan maken.

Nou had ik dit al toen ik nog niet zwanger was. Dus ja..... gewoon een heel belangrijk ander ding om me druk over te maken.

@Sopresa, Ja besteld..........

Klinkt als een lekker avond. Heerlijk zo even relaxen. Ik hou me vandaag wat rustig. We hebben vanaf half 3 een feestje tot in de kleine uurtjes.

Dus dat wordt morgenochtend niet sporten en rust houden. Kijken hoe lang ik op kan blijven. hihih

Groetjes

Wanda

Geplaatst

Lachen hoor!! lijkt me alleen zo zwaar op de maag liggen.

Weten jullie wanneer je je aan moet melden bij kraamzorg?

Geplaatst

Hoi Esther,

Meestal rond 12 weken. Maar als je eerder bent, dan kan je je ook aanmelden. Even je zorgverzekering checken, sommige geven een voorkeur (dat houdt in dat je meer uren of niet moet bij betalen). In drukke gebieden (randstad en zo) kun je er bijna niet snel genoeg bij zijn.

Groetjes

Wanda

Geplaatst

Hmmm voelt wel gek om over dit soort dingen na te mogen denken. mijn zussen hebben allemaal kraamzorg van hetzelfde bureau gehad en dat zijn echt wel fijne vrouwen die zij gehad hebben. vaak hadden ze ook dezelfde! Maar ik woon op een halfuur rijden dus vraag me af of ze dan wel willen. van de week maar eens informeren.

Geplaatst

@ Esther: fijn dat alles goed is! Hoor je het hartje al met 8 weken? Dacht pas later. Geniet er van. Ik las dat je rond de 12 weken contact op moet nemen met je zorgverzekering over de kraamzorg (over de vergoeding). Dus zal wel rond die tijd zijn.

@ Wanda: fijn dat je straks toch wat minder kan gaan werken. Ik ben al minder gaan werken toen we in de mm zaten, had het anders niet getrokken en tijdens de iui deden ze al zo moeilijk, dat ik er geen zin meer in had. Soms toch wel balen, aangezien mijn inkomen dan ook niet meer zo lekker is.

@ Belladonna: tuurlijk ben je nerveus voor de echo, dat is logisch. Fijn dat je nu rustig bent.

@ sorp: ik heb ook regelmatig menstruatiekrampen, wordt nu wel iets minder. Maar jij hebt 2 kindjes he dus nog meer ruimte nodig.

Jouw ontbijt krijg ik niet binnen hoor haha.

@ Zipa: probeer maar rustig aan te doen.

Ik heb de agenda ook besteld, ben benieuwd.

Geplaatst

Zipa, is inderdaad fijn om te weten, als je het nodig zou hebben dan kunnen we het gewoon aankaarten, ik durf het nog niet aangezien ik het nog niet op het werk verteld heb, na mijn vakantie. Heeeeeeerlijk 10 dgn vrij :)))

Gratis agenda????? Waar kun je die bestellen???

Inderdaad kraamzorg moet ook geregeld worden, hmmmm ga binnenkort even een lijstje maken denk haha. Me zussen weten het vast ook wel.

Gister veilig thuis gekomen, blij dat de avond om was. Had voor mijn vriend een kaart gekocht, en een doosje met chocola.

Hij is zo lief voor me, doet echt heel veel. We zijn ook bezig met schilderen.

Kan ik eigenlijk helpen???? Ik weet niet of schilderen kwaad kan???

Is het november topic nou ook hierbij, nee toch?? Vind het al aardig druk zo hihi,maar moet ik daar nog naar kijken??? En veranderen??

Xxx

Geplaatst

Pfff ik kom net uit een coma zeg! Ik dacht echt dat ik aardig fit was, zeker na een stevig ontbijtje haha :-)

Saba ik heb ergens een linkje geplaatst, ben nu op mn telefoon bezig dus beetje lastig opzoeken. Anders google je even op why's zwangerschapsagenda.

Ik vind de meesta gratis dingen een beetje tegenvallen maar dit is serieus wel een leuk ding. Natuurlijk vol reclame maar ook lekkere recepten en veel ruimte om te schrijven.

Ik ga maar eens boodschappen doen voor ik weer wegsukkel, anders wordt het niks meer vandaag!

Hopelijk hebben jullie een zinniger dagje :-)

Geplaatst

Hey, hey,

Saba, goed dat je werk en t terugrijden goed is gegaan. Schilderen kan gevaarlijk zijn. Afhankelijk waarvan je verf gemaakt is. Daar zou ik gewoon effe op googlen. November bankje is er idd niet bij. Zal die dames die er nog over zijn (waren al weinig dames en ook nog eens veel mislramen) vragen. Marlijne, mari-83 en esso vinden het leuk. Als we t nog fijn vinden.

Sorpresa, je klinkt wel een stuk relaxter. You go girl! :-)

Zipa, wij mogen maandag om 14.00 uur. En ja zorgen maken, het schijnt erbij te horen.... Laat het toe, praat erover en vaak zijn er meer beren in je hoofd dan in het echt. Maar ja, dat wist je al.....

Clau en Lieff, hoe voelen jullie je?

Terry, jij mag dinsdag weer! :-)

Esther, tsja kraamzorg, kinderopvang en wat nog meer? Ik kan er ook nog niet echt aan wennen. Waren, nu blijkt, ook al erg laat bij de verloskundige. Ze waren daar beetje in paniek, want de agenda's zaten al best vol. Maar toen ik onze situatie vertelde begrepen ze t wel.

Zo weer een nachtje voorbij. Maar bleh wel weer erg misselijk en moe vandaag..... Ik kan soms zo genieten als ik weer eens wat meer energie heb. Zipa, ik ben sins half januari thuis en weet sinds half februari dat ik een burnout heb. Dus ben nu al best wel al lange tijd zo moe. Gelukkig irriteer ik me er inmiddels niet meer zo veel en vaak aan, maar soms is het wel erg moeilijk. En nu weet ik niet of of ik moe ben van de burnout of zwangerschap. Mijn psycholoog is echt top en geeft gewoon simpel aan, als je moe bent dan ben je tever en te lang doorgegaan en moet je rusten en ontspannen. Maar soms ppfffffff.... Mijn bedrijfsarts is niet fijn, mijn werkgever gelukkig wel.

Oh ja, moeilijk, pijnlijk, verdrietig, maar misschien wil iemand Niki uit het lijstje halen? )-:

Geplaatst

Ow sorpresa leuk leuk,ga vanavond wel even kijken :) dus jij heb weinig fut vandaag :( ik voel me echt kiplekker, af en toe een gaapje. Heerlijk!!

Hopelijk voel jij je ook snel beter belladonna! Ik zal kijken of ik de naam kan veranderen? Aangezien ik de topic niet heb geopend...?

Geplaatst

Ik ben jaloers Saba, ik heb echt helemaal niks aan mijn dag zo. Maar gelukkig is het weekend en hóef ik ook niks! Alleen een paar boodschappen doen voor het avondeten. Hebben jullie ook overdag meer trek dan 's avonds? Ik heb overdag echt trek in vanalles en tegen het avondeten wil ik alleen maar fruit?? Weird...

Belladonna ik doe mijn best om relaxter te zijn maar vind het wel moeilijk hoor! Vind het een nadeel van dit forum dat er zoveel spookverhalen op staan. Niet ten nadele van de dames die hun ei kwijt raken maar meer voor mijn eigen hoofd. Mijn hoofd maakt rare sprongen door alles wat ik lees. Nou ja laat ik maar vasthouden aan de cijfers, die worden steeds beter naarmate de weken verstrijken!

Vwb het november bankje, hoe meer zielen hoe meer vreugd toch? Januari erbij en we hebben het nog druk met bijlezen ;-)

Ik ben weer eens op mn telefoon dus het lijstje kan ik niet aanpassen :-(

Geplaatst

Zo daar ben ik ook weer een keer. Heb net even mijn "ouwelullenslaapje" gehouden en weer zo kwiek als ik weet niet wat. Nu onderweg naar verjaardag, is nog een uurtje rijden, dus mooi de tijd om even bij te lezen en te schrijven.

Ja stom hè waar je wakker van kan liggen. Meestal helpt het om het even op papier te zetten, zodat het in ieder geval uit mijn hoofd is, maar dat ging nu niet zo handig haha.

@ Sorpresa, ja ik heb 'm net besteld, gisteren werkte de link niet. Ben benieuwd. Vreselijk hè zo'n futloze dag, maar gewoon ff aan toegeven, je lichaam heeft het gewoon nodig nu en die van jou werkt dubbel zo hard. Grappig, hier waren er nog pannenkoeken over van gisteren en manlief en dochter hebben die dus vanochtend opgepeuzeld..... Brrrr moet er niet aan denken.

Toevallig vanochtend een hele lading fruit in huis gehaald, want dat eet ik nu ook het liefst, nah lekker gezond toch?! :-)

@ Bella, dan heb je ook nog een pittige tijd voor de boeg..... Wat betreft de moeheid, dat vertelde ik toevallig ook tegen 1 van de psychologen die mij begeleid, ik ben ook zooooo moe vooral na een volledige dag werken en of het nou nog een deel van mijn klacht is of door de zwangerschap....??

Wel ga ik nu heel bewust om met mijn dagindeling en neem op vaste momenten rust, ook als ik nog niét moe ben, dán is het namelijk te laat ;-)

@ Wanda, ben benieuwd hoelang je het volhoudt, veel plezier in ieder geval

@ Esther, mij werd aangeraden vanaf week 12, ben je er op tijd bij. Ik ga maandag dus eens even bellen met Menzis. Wel nieuwsgierig naar het kraampakket. 11 jaar terug zaten er heerlijke verzorgingsproducten bij voor de baby en volgens mij hebben ze die nog steeds.

De kraamhulp die ik destijds had doet het werk nog steeds, ik ga vragen of zij weer kan komen, want ik vond haar helemaal geweldig.

@Saba, idd even googlen welke verf geschikt is en dan alsnog de ruimte goed ventileren.

Wat een zalig weer is het toch!!! Daar wordt een mens blij van!!

Geplaatst

Dames help, heb net met de angelsound geprobeerd het hartje te zoeken, nu weet ik niet zeker of het wat wij gehoord hadden het hartje was mijn vriend zegt van wel,ik weet het niet zeker.

We zijn 9 weken en 2 dagen hmmmm is het te vroeg????

Melis, me zus kwam met een verassing, een angelsound ;))) dus hoef ik hem niet te lenen van je, dacht probeer het gelijk even. Maar vond het wel een lief aanbod thxxx

Geplaatst

Heb het hartje gevonden :))))))) t was zeker niet mijn eigen want die ging nog sneller door de spanning. Echt wel gaaf om te horen. Ligt wel helemaal links in mijn baarmoeder, maar dat wat met de 7 weken echo ook al, als beeb straks lekker groeit heeft hij/zij mijn hele buik nodig ;)

Geplaatst

Het is nog erg vroeg om t hartje te vinden hoor! Of t gevaarlijk is... Wisselende berichten gelezen maar ik denk zelf van niet. Er staan verhalen over warmte op internet maar een doppler werkt niet met warmte! Anyway als je zekerheid wil ff zkh bellen maandag?

Geplaatst

Oh wat leuk zeg...het hartje zelf thuis horen!!! Saba super joh! Zal wel gaaf zijn of niet?

Ik ga ook eens googelen voor een angelsound...als ze te duur zijn dan doe ik het niet hoor maar het lijkt me wel erg leuk. Aan de andere kant vraag ik me af of ik niet helemaal hyper word als ik het niet hoor!

Meiden hebben jullie ook vaak dat je soms helemaal stil wordt van binnen als je je realiseert dat er zo'n kleine frummel in je aan het groeien is? Een kleintje van je samen? Ik heb nooit durven visualiseren hoe het zou zijn, een kindje van ons samen, hoe het er uit zou zien, welk karakter het zou hebben. Nu komt het zo dichtbij allemaal! Ik kan soms echt verwonderd zijn als ik deze gedachten tot me door laat dringen.

Vandaag een rustig dagje gehad, lekker rondom huis bezig geweest, schoongemaakt, ramen gelapt, wassen weggewerkt, bloemen gehaald voor in de bakken buiten. Gewoon lekker samen geklungeld. Nu op de bank met z'n tweetjes...

Fijn weekend iedereen!

Geplaatst

Inderdaad sorpresa,waren tegelijk ;)

Esther,ja heel gaaf om te horen!! Ga woensdag weer luisteren en vrijdag de echo,whoehoeeee ben zo blij! Wat een wonder en onwerkelijk ook! Wordt er ook vaak stil van en dan geniet ik!!

Weet niet hoe duur een angelsound is??

Fijn weekend! Xx

Geplaatst

hoi dames hier gaat alles goed nog wel erg moe maar ik ga elke middag even slapen. verder de hele dag op de manege geweest dochter had wedstrijd. jehhhhhh wat kun je toch trots zijn op je kind hahaha.van de week veel echos laten we lekker gaan genieten. zou iemand mijn nieuwe afspraak op het lijstje willen zetten. 13 juni gyn.ik ben dan 13 en een halve week.

ik drink op dit moment veel melk ik denk wel 2 liter per dag en eet veel fruit vooral sinasappels.

ik moet echter wel bekennen dat het me nog niet gelukt is om helemaal te stoppen met roken. ik schaam me echt diep. wel van 1 pakje per dag naar 5 sigaretten.maar dat laatste stapje lukt nog niet terwijl ik weet waar ik het voor doe. ik hoop niet dat jullie me nu allemaal aangaan vallen (hoewel dat verdien ik wel). verder leef ik echt kei gezond.dat ik toch dit grote geheim met jullie durf te delen terwijl we er allemaal zo hard voor hebben gewerkt. hierdoor begrijp ik het best als jullie hier boos over zijn. jee wat een gelul weer maar moest het toch kwijt.

nog een fijn weekend en geniet vanhet mooie weer en het wonder in ons

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden