Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Saba, wat een verhaal, gelukkig is alles goed gekomen en ben je eindelijk mama.

Heerlijk is dat hè!

De borstvoeding kan in het begin echt tenenkrommend pijn doen hè, maar toch alleen met het aanhappen en de eerste teugen toch hè? Dan moet het wel wegzakken, anders moet je iemand vragen om mee te kijken of je mannetje wel goed aanligt.

Is de bv al echt op gang? Dat zou super zijn, vooral na een keizersnee.

Niki, tja niet altijd mogelijk om mee te slapen, heb er nog eentje die mijn aandacht wil en al heel vaak moet accepteren dat ze even moet wachten.

• Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey meiden,

Jeetje Saba wat een verhaal! Nu ook echt rustig aan doen he? Des te beter en sneller herstel.

Hier een heel ander verhaal. Maandag hebben de artsen besloten me te gaan inleiden. Aanhoudend bloedverlies en 40 weken zwanger, waarom dan nog wachten. Wel verweekte baarmoedermond, geen onsluiting. Dus vaginaal tabletje. Hier kreeg ik wat lichte weeen van, maar na 3 uur geen ontsluiting. Niet dat dat erg is, ze hadden gewaarschuwd dat het wel 2 dagen kon duren. Wat wel een serieus probleem was, was dat bij iedere wee de hartslag van onze baby heel sterk daalde. Soms tot nog geen 60! En dat bij lichte weeen om de 7 minuten. Het werd steeds nijpender, de baby vond het duidelijk niet leuk met zelfs rennende artsen tot gevolg. Nou dat is behoorlijk schrikken! Dus snel werd besloten tot een keizersnede. En een 40 minuten later was ons mannetje geboren. Hele hapening, zo'n ks! Maar alles ging goed en personeel was top. Wel veel misselijk en duizelig geweest door erg lage bloeddruk. Ons mannetje had in het vruchtwater gepoept en het was al met al een goed besluitvom een ks te doen.

nu dus bijkomen. De wond doet niet zo pijn, maar mn buik zelf. Ze hebben flink moeten duwen om hem eruit te krijgen. Maar als het gaat zoals het nu gaat dan mogen we morgen naar huis!

de naam pb ik de liefhebber, maar meesten weten t van fb.

meneer ligt nu prinsheerlijk bij me te slapen. Ook hier gaat de borstvoeding tot nu toe goed!

Hoe is het bij jullie?

spannend hoor! Sorpresa goed gesprek gehad?

Geplaatst

Belladonna, fijn wat van je te lezen en dat het zo goed gaat nu. Ook wel een heftige situatie geweest dus.

Bij jou ook de bv al goed op gang, super hoor en fijn als jullie morgen lekker naar huis mogen.

Hoe groot is jullie kereltje?

Saba, ik zag op een foto een flink gewicht voorbij komen...

Meldplicht voor de andere dames :-)))

Geplaatst

Zo, ik heb alles even terug gelezen. Wat zijn jullie toch lief! Thnx voor alle berichtjes!

ons mannetje is 50 cm en woog bij geboorte 3.040 gram.

een babymeeting lijkt mij ook erg leuk!

Geplaatst

Meiden wat een verhalen weer omtrent de bevallingen. Die jongens maken het jullie niet makkelijk.

Doe lekker rustig aan en probeer idd wat rust te krijgen. En verder lekker genieten.

Geplaatst

Ja,lijkt me ook heel leuk een babymeeting :)

sorpresa, ja klopt pijnbestrijding remifentanil.

Gelukkig dat ze de juiste snelle beslissing hebben genomen belladonna, schrikken dat je mannetje het ook zo zwaar had! Bij mij leek hij nergens last van te hebben behalve van de pijnbestrijding daar werd hij slaperig van en bewoog hij niet zo veel haha

Jij ook lekker rustig aan!

En sint is toch nog geweest hier, heb een kadootje gekregen en zijn op de foto geweest, op mijn man zijn fb staat de foto

Hier gaat de bv inderdaad prima, hij eet soms een uur achterelkaar, tepels gevoelig maar hij pakt hem goed volgens de zusters,even aankijken.

Morgen waarschijnlijk naar huis,lekker hoor

Straks nog visite en vanm. maar even slapen denk.

Hou het hier in de gaten, sorpresa mischien nieuws en wanda jij moest ook naar de gyn?? Succes dames

Geplaatst

Nou wij zijn weer thuis. De Sint kwam bij de gyn langs inde wachtkamer en toen kregen Truusje en Klaasje een dvd en cd met sinterklaasliedjes van hem :-) hij heeft ook meteen even geregeld dat ik op tijd geholpen werd! Lang leve de Sint!

Verder nog weinig ontwikkeling down under, was een klein beetje verstreken maar verder niks. Daar heb ik dus een week voorweeën voor gehad... Gelukkig was mijn mannetje erbij en die heeft me geholpen met vragen enzo en we hebben ook goed nieuws; maandag word ik opgenomen en ga pas naar huis als de babies eruit zijn :-) Hoe het precies gaat verlopen weten we dan pas aangezien het er ook vanaf hangt of er al iets van ontsluiting is natuurlijk. Ik hoop stiekem dat ik hier zo rustig van word dat ze lekker vanzelf komen maar goed das afwachten. Ben wel heel blij dat ik een datum heb!

Geplaatst

Hier zijn we ook weer thuis.

Kleine heeft goed gereageerd op de diabetes behandeling en is niet extreem groot.

Nu is hij 2816 gram en hij komt ongeveer 200 gram per week aan.

Dus dat gaat "baarbaar" ;) zijn.

Sorpresa, fijn dat je een datum hebt. Wij hopen stiekem ook op volgende week.

Mijn baarmoedermond was week maar nog geen ontsluiting.

Hij is goed ingedaald en ligt vast in mijn bekken.

Dus dat is allemaal prima in orde.

Succes dames.

Geplaatst

Fijn, ook goed nieuws dus! Ik verwacht dat die twee van mij rond de 3 kg zullen zijn bij geboorte. Althans als we de groei-echo's en verwachtingen moeten geloven. Prima baarbaar lijkt me! Ze zijn hier ook netjes ingedaald dus dat scheelt weer voor maandag.

Geplaatst

Wat een goede berichten hier allemaal, dat wordt spannend weer!

Hoe druk ik het ook ga krijgen ik spiek hier zeker mee,en jullie ook natuurlijk succes wensen ;)

zipa, ja klopt,moet zeggen dat hij er op sommige foto's er wel heel groot uitziet,valt reuze mee hoor,maar neemt niet weg dat hij 4145 gram is haha, maar krijg allemaal complimenten hier dat hij goed is gelukt,nou leuk om te horen.

Iedereen is lief en wordt goed verzorgd.

Net een sinterklaas maaltijd op mmmm

varkenshaas in stroganoff saus, witlof gerold in ham en kaas, speculaas toetje :)

Geplaatst

Zooo jij wordt echt verwend daar zeg! Vind jullie ventje ook heel goed gelukt!

Het moment is daar om je handtekening weg te halen vind je niet, mama? ;-)

Ik ben echt zo blij met mijn datum! Lucht echt op.

Geplaatst

@Saba, inderdaad een mooi mannetje hoor en hij ziet er niet megagroot uit, gewoon een lekkere baby

@ Sorpresa, spannend!! Nog een paar daagjes volhouden dus.

@ Wanda, fijn dat de kleine geen last heeft van jouw suiker. Is toch wel een bevestiging dat de behandeling van de diabetes goed is.

Claudia, Esther, lieff en pippe, hoe is het bij jullie?

Hier een onrustig en wakker meisje al vanaf 17 u...... Steeds weer huilen, af en toe eventjes stil en dan begint het weer opnieuw....

Zo moeilijk zulke momenten, bijna ontroostbaar, weet dan op een gegeven moment ook niet meer wat er aan de hand is

Ik ga manlief even aflossen

Geplaatst

meiden jullie hebben allemaal prachtkinderen! Zo leuk om te zien...eerst de dikke buiken en kijk dan wat een wondertjes er nu bij jullie liggen!

sorpresa wat fijn dat je duidelijkheid hebt! Ik kan me zo voorstellen dat dit oplucht!

Wanda wat een mooi gewicht zeg! Super! Ga jij ook ingeleid worden?

Hier alles rustig. Ik vloei nog wel steeds en verlies slijm maar verder geen bijzonderheden. We krummelen rustig door hier. Vanmiddag bloed geprikt, de vk belde dat het rivm contact met ze op hadden genomen dat bij 27 wkn mijn antistoffen niet gecheckt waren. Ik schijn rhd pos. te zijn en rhc neg. Beetje slordig allemaal. Vandaag dus snel nog bloed wezen prikken, nu hoop ik niet dat ik ga bevallen voordat de uitslagen bekend zijn! Dit kan vijf werkdagen duren! Daarna even met manlief de stad in geweest en mezelf verwend met een rituals pakket. Toen samen lekker tapas gegeten!

Echt een geniet dagje.

Geplaatst

Nee Zipa dat snap ik dat had ik bij de tweede ook. Hihi. Ach zielig hè dat huilen. Je hebt vast alles al geprobeerd? Darmkrampjes misschien? Heb je weleens gehoord dat ze soms heel relaxed worden als je de stofzuiger aanzet??? Schijnt te lijken op het geluid in de baarmoeder. F ec C vonden dat heerlijk, zag je ze zo helemaal verslappen, heel grappig gezicht. Ben benieuwd wanneer de andere babies komen, spannend hoor. sorpresa, fijn dat je een datum hebt, hopen dat ze eerder denken goh we gaan toch ff kijken. Hihi. Liefs, niki

Geplaatst

Haha ja Niki dat hoop ik ook! Dat er in mijn lichaam een knopje omgaat nu ik een datum heb ofzo :-) en zo niet dan gaan de maandag aan de weekmakers zoals mijn mannetje ze noemt. Kan dan nog best ff duren dus wel spannend!

Zipa is je meisje weer een beetje bedaard? Zo zielig en ze kunnen niet zeggen wat er is he, die kleintjes!

Esther wat lekker, ik ben ook dol op rituals! Kreeg van de sint een heel heavenly hamman pakket en aangezien ik aardig wat uurtjes zittend in de douche doorbreng is t meer dan welkom!

Ik ga eens kijken wat voor nacht dit wordt. Kids zijn pijnlijk druk al de hele avond en dat terwijl ze de hele dag bijna stil waren. Op de echo vandaag zag je echt een soort van geplette babymassa haha ik snap niet dat ze er niet lekker uit komen!

Slaap lekker allemaal! En voor de verse mama's; slaap af en toe lekker ;-)

Geplaatst

Ik heb hem gezien sorpresa...dat hamman pakket! Heerlijk!

Zipa is het vannacht wat beter gegaan met je meisje? Moeilijk lijkt me dat! Sowieso lijkt het me straks heel spannend om je kindje te gaan leren kennen. De eerste weken zal dat best heel lastig zijn?

Ik ben lekker beneden gaan zitten. Slapen wil niet vannacht. Lekker warm vest aan, verwarming aan, kopje thee met honing, warme pittenzak en genieten van de sneeuwvlokjes buiten. Het is zo mooi en stil nu buiten!

Sorpresa ik ga ook steeds vaker douchen, grappig is dat! Sta er nu toch wel minimaal 2 á 3 x per dag onder. Op deze momenten mis ik wel een bad hoor! Het lijkt me heerlijk om nu s'avonds een half uur in bad te kunnen liggen voor het naar bed gaan!

Ik ga zo lekker mijn bed verschonen en het winterdekbed erop doen. Vandaag ga ik de kerstspullen van zolder afhalen en het huis gezellig maken. Verder vandaag weinig op het programma. Ik moet het dorp nog in maar heb geen auto en om nou met die sneeuw naar het dorp te lopen met een dikke buik...mwah weet niet of dat zo'n succes is.

Geplaatst

goedenmorgen dames.voor een aantal komt het dichterbij vandaag wordt er iemand ingeleid en maandag spannend hoor. hier is het wachten tot er wat gebeurdt. gisteren bij gyn geweest en gaat allemaal goed. kleine meid ligt nu vast dus weer een stapje verder.verder gisteren met de hele familie sinterklaas gevierd. was erg leuk en de meiden zijn goed verwent, zelfs voor onze kleine meid waren er cadeautjes erg leuk.was gisteravond wel kapot maar heb nu wel een goede nacht gehad van 22.30 tot 6.00. dat doet een mens goed.kijken jullie wel uit als jullie naar buiten moeten met die sneeuw. ik hoop niet dat het hier nu gaat beginnen want er staat zo een lange file naar utrecht.hahaha.nou dames nog een fijne dag en ik hou de site in de gaten.

groetjes uit het witte harderwijk

Geplaatst

Leuk die spamberichten! Snap er alleen geen zak van ;-)

Esther wij hebben wel een bad maar ik kan er niet in of uit komen helaas. Dus je mist er niks aan hoor! Of misschien is t met een eenlingbuik beter te doen?

Claudia ja Saba zou ingeleid worden dus tenzij er spontane dingen gebeuren zal t rustig zijn de komende dagen. Ik heb zo'n zin in maandag haha lekker pijn lijden jeeeej!

Doen jullie voorzichtig met die sneeuw? Geen aanstaande of nieuwbakken mama's die op hun smoeltje gaan graag! Ik blijf lekker binnen :-)

Geplaatst

Zo wij zijn om 12 uur thuis gekomen. De hondjes zijn er nieuwsgierig, maar dat gaat goed komen. Alleen het huilen vinden ze erg raar.

Ons mannetje ligt heerlijk te slapen. Hij heeft wel wat bijvoeding nodig, dus gisteren was t een beetje zoeken naar regelmaat.

Sorpresa, fijn hoor een datum! Spannend!!

pippe, lieff, wanda en esther, zet m op dames! Die oh zo zware loodjes, maar ook bij jullie komt die ene dag dat jullie kindje geboren wordt!

Zipa, lastig een ontroostbaar kindje. Gaat t vandaag weer wat beter?

Hoe is het bij jou Terry?

En Saba, ook weer thuis?

Geen Sint kindje op t forum, misschien kerst?

Geplaatst

Belladonna,

Fijn dat de hondjes er goed op reageren.

Ik ben ook heel benieuwd bij ons "monstertje (=honds koosnaam)".

Tot nu toe doet ze niets met kindjes, alleen als ze een poepluier hebben vind ze ze interessant.

Dus we hebben een poepluier alarm ;)

Gister wat onrust gehad. Waarschijnlijk na inwendig onderzoek van gyn.

Nu weer rustig.

Alleen af en toe zo'n raar tintelgevoel een stukje vanbinnen zeg maar.

Geen idee wat dat nu weer is.

Ach we zien wel.

Vandaag mijn laatste boodschappen gedaan, laatste keer naar de vervangsters toe. Kerstpakketten gegeven.

Dus dat waren mijn laatste puntjes voor buitenhuis.

Wanda

Geplaatst

Ja klopt,vandaag was de dag, maar hij is er al :))

Om half 12 thuis gekomen, om 1uur bv gegeven, daarna met zn drieeen tot 16:00 geslapen heerlijk, werd soms wakker van mn eigen genurk.

Me wond doet gelukkig niet echt veel pijn, en bij jou belladonna??

Me borsten hebben de pijn overgenomen, heb nu aardig last van stuwing,ze zijn zo hard als steen, auwieee

Bv gaat perfect gelukkig!! En na de voedinen slaapt hij lkkr door, hopelijk vannacht ook :)

Spannend hier,welk wondertje wil de volgende zijn???

Sorpresa, de twins houden het lekker lang vol bij je!!! Weten buiten jullie zelf om mensen het dat de ukkies waarschijnlijk maandag komen??

En inderdaad kon ook geen bad in of uit op het einde, helaas mag ik nu ook 6wkn niet in bad.

Heb de ks als een verlossing gezien van de pijn dus praat mezelf steeds moet in,lekker doorgaan en pijn is fijn.

Maar laat me ook lekker verwennen hoor :))

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden