Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dacht maak alvast een lijstje, wil iedereen zichzelf ook invullen??? En als het anders kan/moet dan mag dat ook hoor ;)

Even voorstellen :

saba26 - 27 jaar - 1ste kindje - 2e ICSI - 4e tp

Controle / afspraken :

saba26 - 4 Mei (eerste echo)

Uitgerekend op :

saba26 - 20-12-2012

Hopelijk vinden jullie het wat en wordt het lekker druk!!!!!

Geplaatst

Hoi Ladies,

Mijn vriend heet geen Bart en hij is ook niet jarig in mei maar ik wil toch graag aansluiten in dit topic.

We hebben sinds gisteren echt duidelijk positieve testen en verkeren vooral in shock na al die jaren. Zo bang dat we dit ook weer los moeten laten...

Ik weet verder nog niks, moet morgen het zkh nog bellen maar wilde toch even ergens schrijven :-)

Geplaatst

Even voorstellen :

Sorpresa - 27 jaar- 1ste kindje - 1e ICSI (na 1 IVF) - 1e tp

Controle / afspraken :

Sorpresa - volgt...

Uitgerekend op :

saba26 - 20-12-2012

Sorpresa - 24-12-2012

Geplaatst

Welkom sorpresa! Op naar een 1e mooie echo en misschien wel een kerst kindje! Ik ben zelf 1e kerstdag geboren en vond dat zeker als kind erg leuk.

Wil iemand mij op t lijstje zetten? Doet t niet zo goed middels de iphone.

(Bella)donna - 37 jr - 1e kindje - 3e IVF/8e Cryo

1e echo: 16-4

Uitgerekende datum 1-12

Geplaatst

Even voorstellen :

Sorpresa - 27 jaar- 1ste kindje - 1e ICSI (na 1 IVF) - 1e tp

Belladonna - 37 jaar - 1ste kindje - 3e IVF/8e Cryo

Controle / afspraken :

Sorpresa - volgt...

Belladonna - 16 April (eerste echo)

Uitgerekend op :

saba26 - 20-12-2012

Sorpresa - 24-12-2012

Belladonna - 01-12-2012

Zo je staat er bij hoor Belladonna, voordat ik het vergeet te zeggen, heel veel succes/plezier morgen!!! Klopt het dat jij ook bij het VU loopt??

Sorpresa, 8 testen hahaha (hoe bedoel je ik geloof het niet...) hier ook nog zo onzeker, heb gister nog een test gedaan( terwijl ik 13 April een hele mooie uitslag heb gehad van de bloedtest in het ziekenhuis.... )En tuurlijk kwam er een mooie plus tevoorschijn.

Morgen ga je bellen toch, welk ziekenhuis heb jij de behandeling gedaan??

En op wd 11 al mooie testen na een verse tp is superrr!!!

Had zelf ook op wd 9 al positief getest, maar had 3 dagen daarvoor 1500 pregnyl gespoten, dus eigenlijk wilde ik weten of de pregnyl al uit me lichaam was, niet dus dacht ik, de testen zijn bijna niet meer licht geweest daarna. En op wd 11 clearblue test gedaan (voor de bloedtest) die gaf 2-3 weken aan, dus toen hadden we echt goede hoop en dat het eindelijk gelukt zou zijn. En jawoor. Zooo super spannend. Kan niet wachten tot de eerste echo. En toch geloof je het niet...

En iedere keer als ik wat voel, ren ik naar de wc, en gelukkig is er dan niks te zien :)))) Zit nu officieel op cd 27 (normaal cyclus van ong. 25 dagen) dus dat is ook al fijn.

Liefs Saba

Geplaatst

Sja 8 testen, ben er ook niet trots op haha! Ik heb utrogestan gebruikt dus had geen last van rest-pregnyl, die was al uit mijn lichaam want op wd 8 testte ik negatief. Het was zo onwerkelijk dat ik met hetzelfde glaasje urine vier testen heb zitten doen haha! Mijn cb digital gaf 1-2 aan dus heel hard stijgt t nog niet geloof ik.

Ik loop in Voorburg. Waar lopen jullie? Ik weet niet of ze daar bloedtesten doen maar ga er wel om vragen natuurlijk! Verder krampjes en ik denk ook steeds dat het eruit komt ofzo. Slopend dit! Ben ook erg emotioneel vandaag grrmbl...

Geplaatst

Volgens mij geeft cb test pas vanaf 50 hcg aan, dus lijkt mij prima, en van jou was een verse tp,nesteld iets later in dan een cryo, anders vraag je aan je huisarts toch of je bloed mag prikken??

Zou heel leuk zijn een kerstkindje ;)

Wij hebben de behandelingen in het VU gedaan. Kon kiezen uit VU of AMC ( dichtsbijzijnde van ons woonplaats ) die IVF/ICSI behandelinen doen.

Toch voor het VU gekozen door dit forum.

Geplaatst

Vervelend dat je vandaag emotioneel ben!!! En blijft gewoon nog 8 mnd zitten ;)

Maar slopend is het wel..... Wachten wachten en wachten

Geplaatst

Hallo,

Hier even mijn zorg uiten. Ik heb bruine afscheiding. Geen rood te zien. De schoonzus van mijn zus is verloskundige en zegt dat dit heel normaal is. Helaas voelt het niet goed ik wordt echt gek ik ga morgen verloskundige bellen. Wel gebruik ik nog de bollen en moet toegeven de mijn vagina schraal aanvoelt. Gelukkig geen buikpijn.

Belladonna succes morgen spannend hoor!

Andere meiden van harte hoe voelen jullie je?

Geplaatst

Hoi terry, ja dat heb ik wel vaker gehoord! Volgens mij is het niet heel erg inderdaad, ma ja begrijp dat je het liever niet heb!

Ik heb nog niet echt ergens last van (helaas), btje gevoelige tepels alleen, en af en toe btje zweverig.

Vul je het lijstje ook in??

Geplaatst

@saba: de cb test vanaf 25 hcg ;-)

@terry ik las vandaag dat bloedverlies idd vaak voorkomt. Hopelijk is het idd niks!

Hier nog steeds ongeloof. We durven nog niet te ver vooruit te kijken.

Geplaatst

Terry, idd kan het heel onschuldig zijn, maar ik begrijp heel goed dat je onzeker wordt. Dus zeker even bellen!

Sorpresa, ook wij durven nog niet blij te zijn. Eerst kijken of we de 1e 12 weken doorkomen. Maar stiekum zijn we toch al aan het dromen.... Ik hoop dat je morgen je bloed mag laten testen, dat kan toch weer een beetje rust geven. Wanneer hoor je wanneer je de 1e echo hebt?

Saba, ik loop indedaad ook in het VU. Tsja en wel of niet veel voelen zegt inderdaad niet veel. Maar wat niet is kan zeker nog komen! Ben je ook aan het aftellen tot je 1e echo?

Geplaatst

Oke dacht vanaf 50 (toch raar dat de test bij mij 2-3 weken aangaf en bloedtest 395 ??? Is dat zo een groot verschil dan???

Pffff kan niet wachten, kijk er heel erg naar uit!! Ik voel me heerlijk,wordt elke dag met een smile wakker (als ik kan slapen hihi) en straal de hele dag,vind het een wonder,zo fijn idee om zwanger te zijn!!

Kom maar op met alle kwaaltjes!!

Geplaatst

Wij ook in het VU trouwens,ben erg tevreden alhoewel ik vaak teleurgesteld was omdat het weer te druk was en ik weer een maand moest over slaan.... Ma ja het is het nu allemaal waard geweest! Alle verdriet en teleurstellingen.

Al met al super tevreden en vriendelijke artsen!!

Geplaatst

Saba, eens. Ook goede ervaringen met t VU. Zeker toen ik in het ziekenhuis belandde. Dr Schatz kwam iedere dag even kijken en heeft me erg goed geholpen. En wat kwaaltjes betreft. Aan de ene kant ben ik er blij mee, geeft vertrouwen. Maar aan de andere kant lukt het mij niet de hele dag happy te zijn. Ben er behoorlijk ziek door. Super moe, hoofpijn, steken in mijn liezen en de hele dag erg misselijk, gelukkig niet overgeven. Maar heb het er graag voor over!

Eens kijken of het ons lukt een beetje te slapen vannacht. Morgenochtend met de honden naar het strand, is denk de enige manier dat ik me een beetje kan ontspannen. Manlief heeft ook de hele dag hoofdpijn, toch ook wel erg zenuwachtig...

Geplaatst

Cb met indicator geeft 1-2 aan bij 25-200 hcg, 2-3 bij 200-2000 en 3+ bij meer dan 2000 hcg ;-)

Ik moet morgen gewoon werken, vraag me af hoe ik dat ga doen! Ik brl morgen zkh voor afspraak echo en om bloedtest te vragen dus ben benieuwd!

Geplaatst

Oke dat is minder,maar inderdaad het is het uiteindelijk als het allemaal goed gaat dubbel en dwars waard!!

Hopelijk kunnen jullie rustig slapen,komt vast goed morgen!! Veel plezier!! Hoelaat mogen jullie eigenlijk?

Oke bedankt voor de info, denk dat ik de testen maar laat zo,heb er nog 1, mischien ga ik die nog gebruiken of niet.....

Morgen weet je de datum,spannend he!

Rustig aan allemaal!! Weltruste straks!!

Geplaatst

Haha ja als je al weet dat je een mooie waarde hebt, waarom zou je dan nog testen? Gewoon gaan genieten en aftellen naar de echo. Ik hoop dat ook te kunnen gaan doen....

Eerst de nacht eens doorkomen :-)

vast welterusten allemaal!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden