Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo allemaal,

Yes een mooi kloppend hartje! En dat met een uitwendige echo!!

Wil iemand mij op het lijstje zetten. Met mijn tablet lukt het niet.

Ik ben13 dec uitgerekend nu 6 weken zwanger 26 april weer een echoo

Groetjes

• Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Super Terry! Geniet ervan :-)

Wij hebben vandaag de brief gekregen dat we 1 cryo hebben. De vorige keer hebben ze 6 embryo's weg kunnen gooien dus deze poging is echt een wereld van verschil!

Geplaatst

zo dames hoe is het hier .hebben jullie last van kwaaltjes?

ik ben vandaag heel bang geweest wat als ..... aan de andere kant moet ik ook maar weer denken deze stap hebben we ook weer gehaald en je bent toch echt weer zwanger.ach ik weet het niet veel emoties. ik merk wel dat ik door de hormonen echt mijn hart op mijn tong heb en alles zeg wat ik denk terwijl ik normaal wel goed nadenk voor ik iets zeg.

Geplaatst

Hey meiden,

Terry van hart! Hoe voel je je verder?

Sorpresa, zo ook nog een mooie cryo voor een brusje ;-)

Saba, hoe is het met jou?

Clau, emoties horen erbij zeker met de baggage die je hebt. Ik heb met regelmaat hoofdpijn en steken in mijn liezen. Ben erg moe en de hele dag super misselijk. Wel zijn mijn borsten wat minder pijnlijk, dat geeft mij ook wel wat zorgelijke gedachten. Maar ja, iedere dag meer misselijk worden lijkt me een goed teken, hoe vervelend ook....

Geplaatst

Kwaaltjes... Een cupmaat meer,behoorlijke krampen zo nu en dan en vooral uitgeput de hele dag! Verder niet zoveel eigenlijk... Vind die krampen eng, ook al weetik dat het erbij kan horen :-(

Geplaatst

Effe in breken, sorpresa: ik heb tot 16 weken ongi-krampen gehad, was er een paar dagen en ging weer weg en even later kwam het weer: heel naar symptoom maar het kan er echt bij horen, succes!!!!

Geplaatst

Hoi Amy,

Dankjewel voor je reactie! Ik weet dat het erbij kan horen inderdaad, mijn moeder en een vriendin hadden er ook last van. Maar zeker de ergere krampen (misschien ook mijn darmen hoor) doen mijn hoofd op hol slaan. Zullen de hormonen wel zijn! We tellen rustig door tot 2 mei... :-)

Geplaatst

dames heel erg bedankt ik merk dat jullie je ook flink zorgen maken. niet dat ik jullie dat ook toewens maar weet nu wel datik daar niet alleen in sta.

ik voel me ook wel schuldig.mens wat zeur je nu wees blij dat je zwanger kunt raken je leest hier genoeg anders. wat als het wel goed gaat dan heb ik de eerste periode er helemaal niet van genoten. mijn moeder zei al daar heb je straks nog tijd genoeg voor:happy7:

Geplaatst

Belladona, gaat goed hoor, ik voel eigenlijk nog weinig (helaas) af en toe een beeje duizelig/zweverig. Pijnlijke tepels, dat is het enige. Hmmmm vind het veeeeeel te lang duren tot aan de echo pfffff

En die steken heb ik alleen in het begin gevoeld, en daarna heel af en toe.

Liefs saba

Geplaatst

Hey meiden en zo gaan de dagen langzaam voorbij. Hoe is het met jullie?

Zelf even een dipje, heb gisterochtend en vanmorgen heel klein beetje roze bij het plassen. Schrik je toch van. Ziekenhuis wel gebeld, maar die zeggen dat dat heel goed kan in deze periode (heb ik ook veel op internet gelezen) en er toch niks aan kunnen doen. Dus het is gewoon duimen dat het niets is. Uitgaan dat wanneer het hartje klopt het ongeveer 95% goed gaat en verder rustig aan doen. Wel vervelend dat ik juist komende week voor studie naar Belgie moet. Zie ik erg tegenop, maar als ik niet ga kan ik niet afstuderen. Dus best lastig.

Geplaatst

Belladonna, ik kan me voorstellen dat je er heel erg van schrikt. Had ik vorige eeek ook toen ik oud bloeddverloor! Gelukkig heb je een mooi kloppend hartje gezien probeer er vertrouwen in te hebben hoe moeilijk dit ook is.

Lieve andere meiden, hoop dat de tijd snel gaat en jullie allemaal een mooi echo krijgen!

Wij hebben donderdag echo bij geertgen. We krijgen de echo van de dokter die de terugplaatsing heeft gedaan. Vind ik echt super leuk. Het loopt daar altijd uit dus ben blij dat wij donderdag al een kloppend hartje hebben gezien. Ik heb geen bloed meer gezien dus dat is fijn. Wel vind ik het lastig te pijlen welke klachten nu van zwangerschap komen en wrlke nog van medicatie. Moet tot 7 weken na test ustrogeen en estadiol gebruiken omdat ik ecd heb gedaan.

Ik ben heel moe en de hele dag misselijk moet mezelf echt dwingen om te eten. Voor de rest gaat het goed.

Groetjes!

Geplaatst

Even voorstellen :

saba26 - 27 jaar - 1ste kindje - 2e ICSI - 4e tp

Sorpresa - 27 jaar- 1ste kindje - 1e ICSI (na 1 IVF) - 1e tp

Belladonna - 37 jaar - 1ste kindje - 3e IVF/8e Cryo

clau75 - 36 jaar - 2de kindje - 2e ICSI

terrybrouwer -

Controle / afspraken :

terrybrouwer - 26 April -

clau75 - 1 Mei (eerste echo) -

Sorpresa - 2 Mei (eerste echo) -

saba26 - 4 Mei (eerste echo) -

Belladonna - 16 April (eerste echo) - 7 Mei echo -

Uitgerekend op :

Belladonna - 01-12-2012

terrybrouwer - 13-12-2012

clau75 - 16-12-2012

saba26 - 19-12-2012

Sorpresa - 24-12-2012

Zo heb de informatie die ik als ik het goed heb gelezen ingevuld terry, wellicht zou je de bovenste regel nog willen toevoegen???

Melis, gaat goed hier, alhoewel ik de ene dag erg gerust gesteld ben en de andere dag echt een angsthaas, en wel 100x naar de wc ga om te kijken of ik niks zie. (heb last van witte afscheiding en dan schrik je toch,want je voelt wat) en voor de rest weinig kwaaltjes, nog niet echt moe,alleen gevoelige borsten. ow ja en savonds lijk ik wel 4mnd zwanger van mijn opgezette buik hihi

Morgen komt moeders voor moeders en dan weer even een check door middel van een testje :)))

En dan komt de echo dichterbij nog 10 hele dagen pfffff hahah

Sorpresa, ja lekker toepasselijk grrrrrrrrr doe je toch niet!!! (heb het nog niet zien staan hoor)

Voor de rest alles goed dames???

Liefs saba

Geplaatst

Nee echt he! Staat nu reclame voor spataderen (of beter gezegd, ertegen).

Hier trouwens hetzelfde, voel nattigheid, meteen naar de wc om te kijken haha. Gelukkig moet ik ook vaak plassen dus zit ik er niet voor niks ;-)

Ben ook onzeker, ook heel moe de hele dag en dan is het nog moeilijker relativeren! De krampen zijn iets minder nu. Nog zo lang wachten tot de echo...

Fijne avond dames!

Geplaatst

Saba, fijn on te horen dat alles goed gaat! Als je de 12 weken hebt gehaald heb ik een cadeautje voor je; een angelsound! Erg prettig voor de onzekere dagen totdat je de baby kan voelen! Maar je kan hem pas vanaf 12 eeken gebruiken dus ik bewaar hem voor je!

Geplaatst

Wouwww melis, meen je niet..... :)))) wil je hem zelf niet bewaren???? Over een half uurtje is moeders voor moeders er..... Gaan we ook maar opsparen,geen leuk klusje had ik al gehoord,ma ja vind het wel meer dan logisch dat ik een ander ook help!!!!

Geplaatst

Sorpresa, ik vond het echt de uitvinding van de eeuw! Vanaf een week of 12 is het hartje te horen ongeveer thv je schaambot. In het begin zal je wel goed moeten zoeken, maar eenmaal gevonden herken je het meteen! Ik was er erg blij mee. Was onwijs onzeker/angstig tijdens m'n zwangerschap en zo kon ik toch dagelijks mezelf gerust stellen totdat ik m'n kleine mannetje in m'n buik voelde bewegen! En zelfs toen nog luisterde ik vaak!

Saba, veel plezier met MvM! Plassen in die stink kannen is idd geen pretje, maar mede hierdoor zijn wij ook zwanger geworden! Zoals je weet volg ik je, waar je ook zit in het traject, dus ik weet je te vinden! Protocol van het VU is pas weer een cryo tp 1 jaar na de bevalling als ik me goed heb laten informeren, dus een brusje voor Vince duurt nog wel ff ;-) Tzt ben je al bevallen dus dan krijg ik hem wel weer van je terug!

Geplaatst

Saba, dank je wel dat je me hebt toegevoegd. Ik mag niet mee doen met moeders voor moeders omdat ik een bloedtransfusie heb gehad.

Volgende week is voor veel meiden eenspanende week, ik duim voor een mooie echo.

Hier gaat het erg goed. Donderdag weer echo ben benieuwd of ukkie gegroeid is. Toch stiekem wel een beetje spanennd

Geplaatst

Een mooie armband en test rijker,ben iig 6 wkn zwanger, test meet pas vanaf 5000hcg en test werd alsmaar donkerder!! En vanaf 5000 ben je 6 wkn zwanger :))) dus hcg is flink toegenomen!!! Kan wel kloppen zo allemaal!!!

Ow jammer terry,ma ja je kan er niks aan doen!!!

Is goed melis!!! Dealll!!!! Tegen de tijd dat ik een brusje krijg leen ik hem weer ;)))))

Geplaatst

Saba, dank je wel dat je me hebt toegevoegd. Ik mag niet mee doen met moeders voor moeders omdat ik een bloedtransfusie heb gehad.

Volgende week is voor veel meiden eenspanende week, ik duim voor een mooie echo.

Hier gaat het erg goed. Donderdag weer echo ben benieuwd of ukkie gegroeid is. Toch stiekem wel een beetje spanennd

Geplaatst

Melis, klinkt goed! Ik ga er ook eentje aanschaffen tegen die tijd, die onzekerheid van nu zal echt niet ineens verdwijnen...;-)

Saba, hoe gaat dat met MvM als je fulltime werkt? Dan plas je vaak niet thuis zeg maar. Hou je dan niet te weinig over, of spaar je het ook op t werk? Misschien rare vraag hoor...

Hoe gaat het verder dames? Hier geen verandering.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden