Ga naar inhoud

Fertiliteitskliniek Twente

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Liesjuh, 13 eicellen, wat een mooie score zeg! Nou wachten op het verlossende telefoontje uit Zwolle morgen!! Fijn om te lezen dat het allemaal mee gevallen is, geeft mij hoop hihi

Hier gaat het redelijk, hoofdpijnen worden elke dag ietsje meer. Ach ja hoort erbij......

• Reacties 487
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lisette jeetje wat een goede score ik zla duimen op een goed aantal bevruchtingen

Nu lekker bijkomen en lekker laten verwennen

Eve even door zetten en jij hebt ook de punctie meid voor je het weet hebben jullie ook allemaal een mooie positieve test in handen

Ik ben lekker thuis en moet rust houden mag geen inspanning hebben om de kans te verkleinen op herhaling dus dam doen we dat maar.

Een beetje voor de tv en achter de laptop op de bank en in bed haha

Geplaatst

@Lisette, mooi mooi mooi, 13 eitjes! Prachtig resultaat. Ik zal voor jullie duimen voor een succesvolle bevruchting.

Je hebt het goed gedaan en nu mag je lekker rusten na die punctie.

@Eve, Wat vervelend die deca! Hoop voor je dat met Puregon erbij het zal meevallen. Ben je misschien al ongesteld? Ik denk dat het toch binnenkort moet gebeuren, ten minstens zou ik tot dinsdag wachten en als er nog steeds niets zou de kliniek bellen.

@Maris, wat leuk dat je tuis bent. Lekker op de bank… je hebt dat rust wel verdient! ))

@Jessi, Gefeliciteerd met je kleine! Goede tip van je die granaatappelsap, ik heb daar ergens ook iets over gehoord.

Hier is weinig nieuws, ik gebruik nog steeds die bolletjes. Aanstaande maandag heb ik een gesprek met O.huis. We zullen zien hoe we verder gaan als IUI niet lukt.

Geplaatst

Hoi hoi...

Goed nieuws vanuit hier, Zwolle heeft gebeld en van de 13 eitjes zijn er 9 bevrucht!!!

A.s. dinsdag hebben we de TP en dan horen we ook of er nog wat ingevroren kan worden... spannend... hoop 't zo, want de vorige twee pogingen hebben ze niets ingevroren.

@Maris, hoe gaat ie nu met je?

@Eva, heel veel succes/sterkte met afwachten....

@Eve, balen dat je zo'n hoofdpijn hebt, je weet dat het eraan zit te komen, maar toch....

Geplaatst

Oh Lisette dan komt het helemaal goed dat is hetzelfde aantal als wij hadden dit keer dus jullie topper is ook in de maak haha

Fijn te horen hoor dat er zoveel zijn bevrucht op naar dinsdag

Hier gaat het redelijk op dit moment heb gister wel weer overgegeven maar dat is niet zo erg zei de arts als het bij af en toe blijft. Dus we wachten verder af zolang ik mij maar rustig hou gaat het redelijk tot nu toe.

Geplaatst

Liesjuh, heel veel succes morgen in Zwolle, hoe laat moet je er zijn?

Eva, jij hebt morgen een gesprek met O.huis toch? Ook jij succes!

Maris, fijn dat het beter gaat, wel rustig aan blijven doen!

Geplaatst

Lisette succes vandaag hoe laat ben je aan de beurt of ben je al geweest (sorry)

Hoe gata het met de rest?

Eva heb je al getest?

Eve hoe gata het met de hormonstertjes?

Hier gaat het overdag eigenlijk wel redelijk goed alleen de avonden zijn nog een crime ook heb ik het heel erg in de rug en rondom de heupen dus het werkt allemaal niet mee.

Verder hebben we wel gister de kinderwagen gekocht via internet ben er echt zo blij mee

Geplaatst

Hoi allemaal!

Maris, wat fijn dat het beter met je gaat! En altijd leuk je eerste aankoop! hihi

Eva, hoe was je gesprek met O.huis gisteren? En weet je al wat meer?

Liesjuh, als het goed is heb je nu je emmy binnen boord!! Binnen houden he!! ;-) Is toch altijd weer een bijzonder moment. Hoe voel je je verder?

Hier gaat het vandaag best goed. Merk wel dat ik erg moe ben en als ik te druk doe snel hoofdpijn krijg. Maar gelukkig is het allemaal te overzien. Vandaag gaat de puregon erbij, dus weer een stapje in de goede richting. Gisteren ook eindelijk de mens goed doorgebroken. Is nog niet helemaal voorbij maar zal wel goed zijn. Merk wel dat met het andere schema (10 dgn deca, ipv 14) dat het allemaal net ietsje anders is. Hoop dat het ook beter is! hi

Geplaatst

Heey hoi,

@Eve, fijn dat je je vandaag ietsie beter voelt! De puregon erbij en voor je het weet heb je de punctie al, zo voelde het voor mij echt. Net zoals jij schrijft dit schema lijkt anders te gaan, voor mijn gevoel ook sneller.... Veel succes morgen bij Katja!

@Maris, ach ja.... je rug en heupen kun je er ook nog wel bij hebben toch? Pffffff.... gelukkig gaat 't overdag beter, hopelijk binnenkort 's avonds ook!

Leuk dat je al een kinderwagen gekocht hebt, welke is het geworden?

@Eva, hoe gaat het met je?

We zijn vanmiddag naar Zwolle geweest en ze hebben er 2 tp. Deze waren beide van goede kwaliteit (compactie en morula). De overige 7 waren een stuk minder, ze gaan morgen nog bekijken of er nog wat ingevroren kunnen worden, maar zoals het er nu uitziet niet. Wel bijzonder dat ze 2 goede tp hebben, we hadden zelf de keuze wat we wilden.....best even lastig, maar toch maar voor 2 gekozen, de ander zou anders ingevroren worden en de kans dat ie met het ontdooien beschadigd raakt is dan wel aanwezig. We wilden dit risico niet lopen, vandaar 2!

Maar wat een bijzonder gevoel weer... je ziet ze naar binnen gaan... echt apart hè! We kregen nog een mooie echo mee, dus nu maar afwachten...... en als we dan zwanger zouden zijn moeten we nog afwachten of het er één of twee zijn...... een bloeding zou niet direct betekenen dat het afgelopen is, maar dan kan er ook één afgestorven zijn en de ander dus lekker doornestelen... er gaat alweer van alles door m'n hoofd! Maar we zijn vooral héél blij dat we zulke mooie emmy's aan boord hebben!

Geplaatst

Lisette en nu lekker broeden haha ja als het gelukt is moet je afwachten of het er 1 of 2 zijn dat hadden wij ook en achteraf waren het er 2 maar 1tje heeft het helaas niet gehaald die vruchtzak is nu nog zichtbaar

Maar jeetje bij jullie ook niks ingevroren dat hadden wij ook wel een beetje zuur maar goed deze blijven de komende maanden bij je zitten dus die heb je ook niet nodig.

Tja ik heb te vroeg gejuicht haha voelde me vandaag toch niet zoals gister en eergister jammer genoeg maar goed het is niet anders.

We hebben de quinny freestyle gekocht is wel 2de hands maar hij zag er nog echt perfect uit en van ons hoeft het allemaal niet zo duur.

Geplaatst

Zo Liesjuh, die zijn binnen! Ik zou ook de keuze hebben gemaakt om ze beiden terug te laten plaatsen, zou het risico ook niet willen lopen!

En wie weet......!!

maris, balen dat het eventjes iets minder gaat, ook dat het over gaat als je rustig aan blijft doen.

Geplaatst

Hoi meiden,

@Lisette, wat leuk dat je 2 goede emmy’s binnen heeft. Ik zou ook voor 2 keizen (meer zekerheid en daarna is het gewoon jammer een goede emmy in te vriezen, je weet niet of die het zal overleven na het ontdooien). Als er 2 blijven zitten dan wordt je helemaal supermama! Nu even afwachten… Ik zal hard voor je duimen!

@Eve, succes met je eerste spuitje. Het is goed dat je mens is doorgebroken, dat betekent dat alles goed is. Wanneer heb je eerste FM?

@Maris, Hoop dat je snel weer beter voelt, ten minstens je weet het al dat het kan. Wat leuk dat je al bezig bent met de aankoop voor je babietje, ik zou dat ook graag willen maar ik moet nog wachten ;)) Hebben jullie al ideeen voor een babykamer? ))

Hier is nog steeds hetzelfde. Ik mag testen pas aanstaande zondag als mijn mens niet eerder zouden komen. Ik voel nu van alles maar ik weet niet wat dat betekent, misschien gewoon tekens van aankomende mens.

We hebben het gesprek gehad met O.huis. Ik mag weer meteen beginnen als ik ongesteld word. Het wordt weer korte schema maar dosering is iets verhoogd naar 125 IE. Het is in mijn geval niet gemakkelijk een juiste dosering te vinden en bovendien kan het lichaam aan dezelfde dosering anders reageren per cyclus.

Groetjes

Geplaatst

Eva is het niet al 2 weken geleden dat je de iui hebt gehad? Wat mag je dan laat testen

Ja we ik heb 2 ideeen voor het kamertje maar dat ligt er ook een beetje aan wat er uit de geslachtsbepaling komt over 3 weken hihi

Fijne avond allemaal

Geplaatst

@Eva, wat spannend zeg..... heel veel succes met wachten en ik duim voor je dat je op je verjaardag een test hebt met twee dikke strepen!!!

Geplaatst

Hoi hoi,

Zojuist een brief ontvangen vanuit Zwolle, ze konden helaas de embryo's niet invriezen, kwaliteit was te slecht. We gingen hier ook al vanuit.... dus zo groot is de teleurstelling niet.

We staan er weer positief in dat deze poging gaat lukken!!!

Hoe is het bij jullie, nog nieuws??

Geplaatst

Hier geen nieuws straks om 17uur naar de vlos en morgen een termijn echo dus ik ben benieuwd even weer lekker luisteren naar onze kanjer

Maar wat balen dat er niks is ingevroren ik weet dat ik hier heel boos over geweest ben en dat ik Zwolle nog opgebeld heb dat ze het in elk geval met de overige 7 hadden kunnen proberen maar volgens hen was dan de kans dat ze niet goed ontdooiden te groot maar goed hoe kun je dat weten als je het niet probeert denk ik dan en vooral maar goed gelukkig hebben we ze nu ook niet nodig omdat het deze keer gelukt is maar het gata om het idee

Maar goed bij jullie komt het vast ook helemaal goed en zijn we binnenkort samen zwanger net als Eve en Eva.

Verder voel ik me nog steeds overdag redelijk als ik mij rustig houd maar na een uur of 3-4 komt het dubbel zo hard op zetten de misselijkheid dus ik hoop maar dat dat een keer minder word binnen nu en 3 weken.

Hoe gata het met de rest?

Geplaatst

Hoi hoi,

Hoe is het me iedereen?

Lisette, jammer dat er niets ingevroren is, je had er al rekening mee gehouden....

Deze 2 gaat het gewoon worden, komt helemaal goed joh! Mijn duimen blijven voor je draaien, En ook voor jou Eva!

Maris, het gaat in ieder geval iets beter met je en dat is belangrijk! Veel succes/plezier bij de vlos en je termijn echo!

Willen jullie weten wat het gaat worden en ga je dat dan ook vertellen of houden jullie het lekker voor jezelf?

Hier gaat het op zich wel goed. Soms hoofdpijn maar lang niet zo erg als bij de vorige poging!

Kon net terug van mijn werk en ben uitgeteld! ga zo lekker onder de douche en een beetje in huis rondhangen. Heb wel veel last van moeheid en emotranen ;-) Maar als ik me rustig houd is het allemaal wel goed te doen!

Nog een weekje en dan heb ik mijn eerste FM, hoop dat de hormoontjes goed zn best doen!

Geplaatst

Eve dank je

Gelukkig was alles weer goed we hebben nu alleen het hartje gehoord en morgen hebben we in Enschede de echo.

Ja wij willen wel weten wat het is en hebben voor 7 mei een geslachtsbepaling staan dus over 2,5 week weten we het als ze het kan zien haha

Ik denk dat ik het hier wel bekend maak maar in mijn omgeving weet ik nog niet zolang ik het voor mij kan houden laat ik het zo.

Wij zeggen ook tegen iedereen dat we het niet willen weten dus vragen ze ook niet verder maar aangezien ik heel slecht kan liegen denk ik dat er een aantal zijn die het straks aan mijn gezicht wel kunnen zien hihi

Maar we zien het wel ik ben wel heel erg benieuwd ik denk een meisje maar mijn vriend denkt een jongen en vaak heeft hij het goed dus ik ben benieuwd haha

Haha moet wel lachen om je emo tranen want die krijg je straks nog veel meer als je zwanger bent ik jank tegenwoordig om elk tvprogramma of elk wissewasje mijn vriend moet er elke keer wel om lachen als ik weer zo'n bui heb maar lucht soms ook wel op hoor.

Verder lekker rustig aan doen meid nog eventjes en jij hebt ook zo'n mooie test in de handen

Eva kun je het nog volhouden?

Geplaatst

Hoi hoi

@Lisette, het is wel jammer dat in Zwolle ze zo kritisch zijn over cryo’s. Hopelijk hebben jullie die helemaal niet nodig. Toch ben ik het met Maris eens. In Dussel of in Belgie zijn ze minder kritisch en proberen zo veel mogelijk emmy’s te bevriezen en elk kans te benutten.

Ik blijf voor je duimen ;) Wanneer mag je testen?

@Eve, hoe is het met jou, heb je positieve moed? ;) Door die hormonen was ik altijd stuk emotioneler dan normaal.

@Maris, wat spannend voor jullie wat het zal worden, maar wel leuke spanning ;) Ben je ook van plan misschien yoga of gym te volgen speciaal voor zwangere?

Hier is nog steeds een wachtbankje. Ik denk dat ik het niet durf op zondag te testen. Ik wil niet op mijn verjaardag met een negatieve test blijven zitten. De kans dat die positief is is heel klein (in het algemeen is de hoeveelheid zaadcellen van mijn man goed geschikt voor ICSI maar niet voor IUI).

Toch heb ik nog hoop, ik ben nog steeds niet ongesteld. Normaal duurt het 12-14 dagen na een eisprong en die tijd is al voorbij. Maar ik gebruik die bolletjes en ik lees vaak verhalen dat die Utro de mens kan tegenhouden. Hoe was het met jullie toen jullie die bolletjes moesten gebruiken, waren jullie ook over tijd?

Daarnaast had ik in het eerste wachtweekje wat gespannen en gevoelige (.)(.). Dit kwam door de Ovetrille volgens mij. Nu is dit gevoel helemaal weg. Ik weet niet wat dat betekent.

Maris, Lisette, weten jullie nog hoe het was met jullie toen jullie zwanger raakten?

Fijn weekend allemaal

Geplaatst

Eva maak je nog niet druk om zere (.)(.) want die had ik pas na 6 weken geloof ik en misschien wel al 7 weken.

Ik weet dat ik ook elke keer in de ww aan het voelen was of ze gevoelig waren maar helaas, verder had ik ook nog nergens last van tot de test dag toen begon ik iets weeig in de maag te worden maar ook dat wil niks zeggen want dat heeft lang niet iedereen al zo vroeg en er zijn ook vrouwen die nergens last van krijgt.

Die bollen kunnen het inderdaad wel tegen houden dat deden ze bij mij ook altijd maar bij heel veel vrouwen doen ze dat niet hoor dus ook dat zegt nog niks jammer genoeg het enig uitsluitsel wat je kunt hebben is een test en nee ik zou ook niet op mijn verjaardag testen want ik was er echt altijd heel erg kapot van maar goed aan de andere kant als je zwanger bent kanhet ook de mooiste verjaardag ever zijn ga op je gevoel af.

Heel veel succes meid ik duim nog steeds op naar een mooie streep op de test.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden