Ga naar inhoud

Fertiliteitskliniek Twente

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Eve, hoe is het nu met je, is de hoofdpijn inmiddels afgezakt en ben je weer een beetje bijgetankt?

@Maris, wat balen dat je nog steeds misselijk bent... het zou toch een keer afgelopen moeten zijn... hoop dat het met de 16e week echt weg is!

Op 7 mei is het dus een spannende dag voor jullie, wat leuk dat je het ons wel verteld, ik ben benieuwd....

@Eva, snap dat je zondag geen teleurstelling te verwerken wilt krijgen op je verjaardag, ik zou denk ik ook op maandag testen. Anders krijg je misschien ook nog vragen van mensen die het weten en je zit er dan ook niet op te wachten om iedereen direct in te lichten (wat de uitslag ook zijn mag...). Zondag heb je w.s. wel veel afleiding, dus dat scheelt weer....

Vlak voordat ik ging testen heb ik een bloeding gehad, dus we dachten dat het misse boel was! Ik had verder geen klachten, kan het me zo niet herinneren.... je voelt en denkt wel van alles.... het was een kleine bloeding, dus toch een test gedaan die negatief was. Op de officiele testdag hebben we toen positief getest, dus wij gaan nu zekers niet weer te vroeg testen!

• Reacties 487
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Eva, zou me nog niet druk maken, maar het is wel onwijs spannend! Als je je fijner voelt bij een dag later testen zou ik het gewoon doen...

In ieder geval een fijne dag morgen, hoop dat het gaat lukken in deze stress.

Maris, ben benieuwd!! :-)

Lisette, er is bijna een week om! Hoe voel je je? Rond deze dagen begint bij mij meestal de onzekerheid en idioterie. haha Word echt gek van mezelf omdat ik elk teken of kwaaltje aan het analyseren ben.

@hier, sinds ik de puregon spuit zijn mijn klachten steeds heviger geworden. Vandaag voor het eerst weer een echte migraine aanval gehad. pffff Maar gelukkig gaat het nou weer beter!

Afgelopen dinsdag begonnen met de puregon en de dag ervoor zette eindelijk mijn mens door. Had zelf verwacht dat deze maar heel kort zou zijn maar hij is nog niet helemaal weg. Verlies sinds gisteren oud bloed en maak me er nu wel een beetje zorgen om....

Heb ook geen informatie pakket van de nieuwe kliniek ontvangen dus heb me voorgenomen af te wachten tot maandag, als het dan nog steeds zo is bel ik wel op.

Verder heb ik flink gerommel in de buik, hoop dat de hormoontjes goed zijn best doen! :-)

Geplaatst

Haha ja wij zijn ook heel erg benieuwd vooral omdat we een ander voorgevoel hebben maar we zullen zien

Eva sorry was ik nog vergeten maar heel veel plezier morgen

Eve tja die hormonen maar ik zou ook gewoon bellen maandag hor als het nog niet over is beter te vaak als te weinig

En wat vervelend dat je migraine hebt bah dat is niet leuk hopelijk is die hoofdpijn snel weg

Lisette hoe gaat het bij jou ik las dat je last van krampen hebt dat kan van je darmen komen door de utrogestan heb ik ook wel gehad en nu tijdens de zwangerschap heb ik het ook wel veel maar als je het niet vertrouwd gewoon bellen.

Hier gaat het redelijk als ik mij maar rustig houd zodra ik iets ga doen word ik weer heel erg misselijk zo niet is het goed te doen dus tja dan houd je je automatisch rustig.

Ik heb ook ontdekt dat waterijsjes verzachtend werken dus die zijn niet aan te slepen haha

Fijn weekend verder allemaal nog

Geplaatst

@Eva, Gefeliciteerd met je verjaardag!!! Héél veel succes met testen vandaag of morgen... duim voor je!!!

@Maris, ik heb sinds vrijdag buikkrampen... had er echt veel last van, ben thuis gebleven van een verjaardag. Gisteren ook krampen, maar niet zo heftig als vrijdag en ook nu vanmorgen nog steeds lichte krampen.... in de bijsluiter van de Utrogestan staat dat je maag- en darmklachten kunt krijgen, maar ik heb dit nog nooit gehad. Afwachten maar....

@Eve, wat vervelend dat je je zo shit voelt! Zou niet weten of het erg is dat je nog iets bloedverlies hebt.... maar fijn is het natuurlijk niet. Gelukkig is de migraine weer weg, hopelijk blijft ie weg!!!

Ik heb ook geen informatiepakket ontvangen, maar had nog 2 IVF boekjes liggen vanuit Enschede, neem aan die ook nog kloppen afgezien van de telefoonnummers....

Hopelijk voel je je vandaag beter en anders inderdaad morgen maar effe een belletje doen!!!

Mijn eerste week is bijna om.... nu de tweede nog zien door te komen... het broekloeren gaat nu echt beginnen!!

Geplaatst

Eva, gefeliciteerd met je verjaardag! Heb je een leuke dag gehad? Nog getest of wacht je tot morgen..?

Liesjuh, rot dat je zo veel last van krampen hebt. Herken ik niet van de vorige keer. Maar zoals ik gemerkt heb reageer je bij elke behandeling anders op de meds. Vreemd eigenlijk! De eerste week zit er nu op, spannend hoor...

Mijn duimen draaien hier overuren voor jullie!!!

Geplaatst

Eva ook namens mij gefeliciteerd met je verjaardag ik ben ook wel benieuwd of je getest hebt haha

Ja die hormonen je reageert elke keer weer anders dat is het nadeel maar goed hopelijk is het allemaal niet voor niks geweest en hebben jullie ook snel een mooie test in handen.

Mijn duimen draaien voor jullie alle 3 dames

Geplaatst

Hoi meiden,

Dank jullie wel voor de felicitaties. Het is wel leuk van jullie, echt. )

Hier is slecht nieuws. Gisteren had ik wat donkere afscheiding en meteen dacht ik dat het niet goed was. Ik kon niet meer wachten en heb een test gedaan en die was negatief.

Wel, ik was eigenlijk voorbereid voor dit, met mijn verstand begreep ik dat kans van slagen heel klein was maar toch had ik klein hoop. En ik wist dat dit nog geen volledige ICSI was alleen maar escape IUI, maar dit was toch redelijk heftig voor mij.

Geplaatst

Oh nee Eva ik had het zo gehoopt voor jullie tuurlijk hoop je er zelf ook op een kans is een kans.

Meid heel veel sterkte en een dikke knuffel ik weet maar al te goed hoe je je nu moet voelen daar zijn geen woorden voor

Geplaatst

Eva, wat rot voor jullie!!

Kan me voorstellen dat ook al weet je dat de kans niet groot was de teleurstelling enorm is!

Heel veel sterkte en een knuffel...

Geplaatst

Eva, wat jammer dat het niet gelukt is!!

Wens je heel veel sterkte om dit te verwerken.... het is en blijft toch een grote teleurstelling!

Geplaatst

Hoi hoi

Meiden, bedankt voor jullie ondersteuning, jullie weten als niemand anders hoe dat voelt. Maar we gaan gewoon door. Ik heb voor morgen een afspraak gemaakt voor een uitgangsecho en als alles goed is kan ik gelijk beginnen met spuiten.

@Lisette, hoe is het met jou, nog 6 dagen voordat je mag testen?

Geplaatst

Zo dat gaat snel Eva wat goed dat dat kan succes morgen.

Lisette hou je het nog vol?

Eve jij hebt toch ook morgen de eerste fm succes in elk geval.

hier vandaag een mindere dag maar goed het is niet anders

we hebben wel de datum voor de 20 weken echo gekregen namelijk 8 juni het lijkt nog zover weg maar dat is over iets meer als een maand al haha dan zit ik al op de helft.

Geplaatst

Jeetje Eva, je begint direct alweer! Heeft je lichaam niet even rust nodig?

Het is natuurlijk wel fijn dat je zo snel doorkunt, veel succes morgen met de uitgangsecho!

Maris, voor je het weet is het 8 juni, normaal gesproken vliegt de tijd.... alleen als je moet wachten duurt het een eeuwigheid!

Eve, hoe gaat ie met jou, donderdag de 1e FM, spannend!!

Tja... hier duurt het wachten ook een eeuw!!! Vindt het verschrikkelijk spannend kan ik jullie zeggen, heb de hele nacht wakker gelegen en ben nu behoorlijk brak.

Ik ben alleen maar aan het piekeren, denken, voelen, gek word ik ervan!!!! Ben blij dat ik morgen weer naar de magnetiseur ga, want dan krijg ik weer een beetje rust (hoop ik....).

Geplaatst

Oh Lisette die 2de week is echt killing bah de eerste gaat altijd wel maar die 2de brrr ben blij dat ik dat even niet meer heb hihi

Ik had dat ook dat ik wakker lag (heb ik nu ook elke keer en van die rare dromen maar schijnt erbij te horen) leuk is wat anders want dan duurt het nog langer allemaal maar hopelijk gaat de tijd nog redelijk snel deze week en is het snel maandag kun je je deze keer inhouden om eerder te testen aangezien je daar niet hele goed ervaring mee hebt.

Ja die 20w echo lijkt nog ver weg maar dat is omdat het zo onwerkelijk allemaal nog is het is gewoon raar dat ik dan al op de helft zit dat betekend dat het allemaal sneller gaat dan ik door heb haha.

En dat terwijl ik de tijd op dit moment echt wel vooruit kan kijken maar komt voornamelijk omdat ik thuis zit en niet veel kan door de misselijkheid/overgeven en op dit moment ook heel erg mijn rug.

Heb jij dat ook niet Lisette dat jij het zo in de rug had toendertijd?

Ik heb dat altijd wel maar dit is meer onderin en rond de heupen het straalt ook helemaal uit naar de benen zo irritant maar geod hoort erbij hopelijk word het niet erger als dit.

Geplaatst

@Maris, je hebt soms mindere dagen maar je hebt soms ook betere dagen, toch? ;) Vanaf 16 weken moet er helemaal alleen maar goede dagen zijn!

8 juni.. we zijn ook benieuwend ))

@Eve, morgen of overmorgen FM? Hoe is het met je?

@ Lisette, jaaa... laatste dagen wachten is het erg moeilijk. Elk dag geeft je meer hoop voor een succes! Ik blijf duimen…

Morgen zal ik toch vragen of een pauze nodig is. Misschien is het overbodig want ik had niet veel hormonen en ook weinig eitjes. Ik zou zelf een pauze willen inlassen (lichamelijk en emotioneel even rusten), maar ik heb nog 3 volledige pogingen die vergoed zijn, en ik weet niet hoeveel pogingen heb ik nodig. Ik weet ook dat het kabinet vanaf 2013 alleen maar 1 poging wil laten staan in het basispakket, dus ik heb niet zo veel tijd om alle 3 pogingen te gebruiken. Maar ik hoop natuurlijk dat ik alle drie niet nodig heb. We zullen zien…

Geplaatst

Hey meiden

Eva, wat knap dat je morgen alweer een uitgangsecho hebt, maar je moet wel naar je gevoel luisteren. Als je zelf denkt dat je een pauze nodig hebt moet je deze zekers nemen. Is vele belangrijker dat je er goed in gaat.

Met alle problemen in de politiek ben ik er nog niet bang voor dat ze de behandelingen gaan minderen in de vergoeding. Maar dat weet je nooit.

Maris, 8 juni, das eigenlijk best wel snel. Spannend hoor.

Lisette, lees dat je wat slechter in de vel zit. Balen is dat. Het is natuurlijk ook heel spannend nu. Ben nog steeds aan het duimen.

Ik zat toevallig bij Katja toen je belde.. hihi (heb er dik anderhalf uur gezeten pff)

@hier gaat het redelijk. Merk dat ik moe ben en voel de hele tijd mijn buik. Nou wil ik niet direct denken er zitten eitjes!!! want de vorige keer dat ik daar last van had was het tijdens de FM een dikke domper omdat er maar 2 zaten. Dus denk een beetje zelfbescherming

Maar het is nu wel spannend hoor, donderdag heb ik mijn eerste FM. Zullen met met K'dag (maandag) ook open zijn?

Ga nu ff eten, lasagne is eindelijk klaar, ben laat vandaag!!!

Geplaatst

Ja Eve ik denk wel dat ze maandag geopend zijn in elk geval een halve dag tenminste lijkt me wel belachelijk als ze niet doen maandag

Ik heb dat ook wel eens gehad dat ik dacht dat er heel veel eitjes zaten en toen ik voor echo kwam zat er bijna niks dus je lichaam kan je heel erg voor de gek houden maar in elk geval wel goed dat je iets voelt.

Eet smakelijk ben blij dat het hier allang op is haha

Eva jij moet doen waar jij je goed bij voelt als jij je beter voelt bij een maand rust dan moet je dat zeker doen wij hebben zelfs een jaar rust gehad en dat heeft ons heel erg goed gedaan.

Geplaatst

Zo het eten is op haha

Zal donderdag wel even vragen hoe ze het met de FM's doen. Neem aan dat als ik terug moet komen dat dat dan zaterdag zal worden.

Lijkt me vreemd dat ze er langer tussen laten toch?

En betreft het aantal follikels, heb geen flauw idee, zal nog even moeten wachten tot donderdag!

Geplaatst

@Maris, ik heb chronische rugklachten, maar tijdens de zwangerschap had ik er juist geen last van! De aandacht gaat dan naar de buik, zodat je de rug minder voelt!

@Eve, denk wel dat ze met K'dag geopend zijn, want vooral op de maandag doen ze de puncties.... met Pasen waren ze ook wel open. Ze doen op zaterdag ook wel puncties.... vraag het donderdag effe!

Ben zo benieuwd of je nu meer follikels hebt na de behandeling van Katja!

@Eva, ik snap je reden om direct door te gaan, maar als je lichaam emotioneel en fysiek uitgeput is, kun je misschien beter een maandje wachten.... maar dat voel je zelf natuurlijk het beste!!!

Ik merk dat afleiding wel goed voor me is, vanmorgen bij iemand van de zwangerschapsgym koffie gedronken na lange tijd en vanmiddag bij de buuf koffie gedronken. Morgenvroeg met moeders naar Roetgerink kleding halen en morgenmiddag naar Katja. En dan zien we donderdag wel weer..... dit is m'n laatste vrije week, vanaf volgende week 3 dagen stage lopen.

Ben aan het wachten op 3 uitslagen, uiteraard de zwangerschapstest, de uitslag van m'n examen en de uitslag van m'n Mantoux.... hier kan ik morgenvroeg voor bellen!

Geplaatst

Heej, daar ben ik weer....

Heb inmiddels 2 uitslagen binnen, de Mantoux was negatief, dus ik kan stage gaan lopen!

Verder belden ze net van de opleiding dat ik geslaagd ben voor m'n examen met een 7 voor de medische correspondentie, een 10 voor de kennis en een 10 voor de medische terminologie!!!

Ik ben helemaal blij, het zou toch erg fijn zijn als de derde uitslag ook zo positief was!!!

Ben vanmiddag weer bij Katja geweest en ze heeft me gerustgesteld, voel me weer een ander mens!!!

Geplaatst

Gefeliciteerd met je mooie cijfers!! En nu deze trend blijven volhouden en maandag een positieve test :)

Fijn dat je je weer wat beter voelt.

Eva, hoe was je afspraak vandaag?

@hier, ben moe....echt doodmoe. Gisteren heb ik ook al liggen pitten op de bank en vandaag weer. Eerder van weg weggegaan (was rustig) en zekers anderhalf uur weggeslapen zojuist.

Hoofdpijn wordt ook niet echt minder, maar krijg er juist meer last van.

Morgen heb ik mijn eerst FM en vind het nu wel spannend worden hoor. Soms wel angstig voor een teleurstelling morgen.

Maar goed we zullen zien!!

*always look on the bright side of live* :-)

Geplaatst

Lisette gefeliciteerd met je mooie cijfers heel goed hoor en inderdaad nu al dat positieve nieuws verder zetten.

Eva hoe is het gegaan?

Eve heel veel succes voor morgen

En lekker aan toe geven hoor als het kan aan die vermoeidheid lekker even gaan pitten ik probeer het op het moment zo min mogelijk te doen omdat ik 's nachts zo slecht slaap, maar als ik zoals vandaag de hele dag hoofdpijn heb dan val ik ook wel in slaap haha

Verder gisteren en vandaag voel ik me wat minder weer maar ja het was ook te mooi om waar te zijn dat het in een keer minder zou worden allemaal

Oh ja en mijn rug brrr dat is ook echt niet leuk meer weet gewoon niet waar ik het zoeken moet elke keer het bankstel zit te laag liggen kan ik niet te laag en de eetkamerstoelen zitten mooi hoger maar kan ik niet de hele tijd op zitten nou zoek het dan maar eens uit haha

Ach komen we ook wel weer door heen.

Fijne avond

Geplaatst

@Lisette, wat een mooie cijfers heb je (zelfs 2x10)! Gefeliciteerd!!! En ook is het heel fijn dat je stage kan lopen. Ik hoop dat op maandag we nog een keer jou kunnen feliciteren! ;)

@Eve, Succes morgen! Hoop dat morgen je veel (maar niet te veel ;)) mooie groeiende eitjes ziet. En ja, die hoofdpijn en moeheid zijn natuurlijk vervellend, maar het is allen maar tijdelijk, hou maar vol!

@Maris, jaaa, de ene gelukkige voelt bijna niets tijdens een zwangerschap en de andere heeft allerlei kwaaltjes. Ik heb ook gehoord dat zwangere vrouwen vaak last hebben van hun rug, op die manier bereidt je lichaam voor een bevalling. ))

Vandaag had ik een uitgangsecho, die was goed. Weer veel kleine eiblaasjes te zien (hoop dat deze keer er voldoende mee zullen groeien ). Ik heb ook gevraagd of het nodig was om pauze in te lassen. Een arts zei - nee, ik had weinig follikels en mijn eistokken waren niet vergroot, dus pauze is niet nodig als ik snel wil beginnen. Dus vandaag heb ik mijn eerste spuitje Puregon gedaan. Op maandag is mijn 1 FM (Eve, ze werken toch op maandag!).

Ik heb nog een beetje last van die bolletjes, ik heb gelezen dat door die bolletjes een mens meer pijnlijk kan zijn dan normaal. Vaandag is het al een derde dag en ik voel nog steeds mijn buik, brrr..

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden