Jump to content

Fertiliteitskliniek Twente

Eve

Recommended Posts

• Replies 487
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hey meiden,

Fijne paasdagen gehad allemaal?

Maris, hoe is het nu met je? En met de misselijkheid?

Liesjuh, voel jij je al wat beter?

Eva, heb je dit topic al gevonden?! ;-)

@hier, vandaag wezen brunchen bij mijn schoonouders, was wel gezellig. Mijn nichtjes waren er ook bij en die waren megadruk! Knallende koppijn en vreet paracetamol. Heb nog maar 2 spuitjes deca gezet. Het kan toch niet wezen dat ik daar nu al last van ga krijgen?!! Hoofdpijn, duizelig en warm voelen. Gelukkig geen koorts. Als het zo gaat beginnen kan ik mijn lol op. pffffff!

Nu lekker op de bank met een kopje thee en een filmpje!

Heej hoi,

Eve, wat balen dat je nu al last van hoofdpijn hebt... hopelijk lag het aan de drukte en niet aan de deca!

Maris en Eva, hoe is 't bij jullie?

Wij hebben beide dagen met de familie bij elkaar gezeten, ik vind het altijd wel een gezellige boel!

Hier heerst de vermoeidheid, kan me van de vorige pogingen niet herinneren dat ik zo moe was. Gisteravond lag ik om 21.00 uur in bed, ben erg gezellig op 't moment, hahaha....

Verder lijkt het dat ik m'n eierstokken contineu voel, denk dat ik woensdag al een heel eind ben... we zullen het zien.

Fijne avond!

Hoi dames hier gaat het meest hetzelfde gister wel weer overgegeven dus hopelijk wa shet eenmalig anders moet ik bellen en gaan ze mij weer opnemen

Ben juist in de avond heel erg misselijk niet normaal maar goed donderdag ben ik 12w en ik hoop zo dat het een keer minder word al kan het ook nog 4 weken duren.

Eve dat kan hoor die hoofdpijn dat heb ik ook wel eens gehad gewoon een paracetamol slikken en verder kun je er niet veel aan doen. Succes

Lisette ik ben net zo gezellig als jij hoor haha al weken lig ik niet veel later als 9uur in bed maar dat moeten ze maar even voor lief nemen denk ik dan maar haha

Hopelijk is het woensdag al mooi een eind heen en heb je eind van de week de punctie

Eva hoe is het met jou?

Nou ik doe nog lekker deze week rustig aan heb het werk afgebeld want zelfs al gedoucht heb moet ik weer een half uur gaan liggen doordat ik zo misselijk ben en heel erg moe dus dan is de drukte van al die kids een beetje te veel.

de arts raadde ook aan om even rustig aan te doen zolang ik nog zo misselijk ben dus we gaan het zien

Verder zijn we gister bij mijn schoonouders geweest en vanmiddag bij mijn ouders maar beide niet zo heel erg lang aangezien ik na het eten zo misselijk word. Maar was wel weer even gezellig gelukkig.

Hoi meiden,

Ik heb jullie gevonden in deze nieuwe topic. De naam is inderdaad up-to-date ;) Ik ben benieuwd of andere dames bij ons ook willen kletsen ))

@ Lisette, Eve,

bahh, wat vervellend die bijwerkingen, niet leuk natuurlijk. Maarja, het hele traject is niet leuk, maar dat is alleen tijdelijk en voor het goede doel! )

Lisette vandaag is FM, wat spannend!!! 12 follikels is geweldig resultaat, vind ik. Nog even en daarna hoef je geen hormonen meer te gebruiken.

Eve, wanneer moet je beginnen met stimulatie (misschien dan zul je je beter voelen)? welk hormoon ga je gebruiken?

@Maris, nog een beetje volhouden en je misselijkheid moet uiteendelijk afgelopen zijn! Nu is het belangrijkste dat je kleine zich goed voelt, toch? ;))

Bij mij gaat alles redelijk goed, ik moet nu 3 keer per daag bolletjes Utrogestan gebruiken. Precies op tijd te doen, mag niet worden vergeten en ik vind het een beetje vies. Even ongemak, maar niet echt vervellend.

Jammerr dat zo slechte weer is, ik wil graag lekker zon en warmte (zucht)…

Groetjes

Liesjuh, hoe was je FM? Kun je de pregnyl zetten vandaag?

Zal later vandaag even uitgebreid reageren, ben nu eerst op zoektoch naar tarwekiemolie, echt bijna nergens te verkrijgen. pffff

Eve ik heb die van dr vogel geloof ik gehad zitten in een glazen potje heb ik geloof ik bij de etos gekocht en waren capsules

Als je echt niks kan vinden moet je maar even een pb sturen ik heb nog genoeg liggen.

Lisette hoe is het gegaan?

Eva tja die bollen zijn niet heel prettig maar goed alles voor het goede doel.

En er moet inderdaad ongeveer 8uur tussen zitten maar het komt niet op een half uur neer hoor ga niet alles om die bollen heen plannen. Het is wel verstandig om na het inbrengen even een half uurtje te gaan liggen of zitten als dat kan is mij verteld maar goed dat moet ook maar net kunnen kon ik ook niet altijd.

Succes mijn duimen blijven draaien.

Hier gaat het niet zo ik ben sinds zondag weer aan het overgeven en heb nu besloten dat als ik nu nog 1x overgeef ik ga bellen, maar dat doe ik liever nu nog niet omdat de kans heel groot is dat ik weer opgenomen word en daar heb ik niet zoveel zin in.

Wat moet dat moet maar liever niet

Hoi hoi...

Jaaa... mag vanavond de Pregnyl zetten, heb vrijdag om 8.00 uur de punctie. Ik ben helemaal blij dat ik als eerste aan de beurt ben, anders zit je daar 's ochtends zo lang tegenaan te hikken. Het aantal follikels was gegroeid, heb 8 grote en nog 8 wat kleinere, maar de kans bestaat dat die nog wat groeien. Verder krijg ik een roesje tijdens de punctie, dit schijnt het protocol vanuit Almelo te zijn. Geen narcose, maar wel een slaapverwekkend middel, ben benieuwd. Heb een goed gevoel bij vanmorgen, een fijn gesprek gehad en de punctie wordt door m'n eigen arts gedaan.

@Eve, waarvoor gebruik je tarwekiemolie?

@Maris, ik zou toch maar bellen als ik jou was, dan maar in het ziekenhuis liggen, maar die kleine heeft er ook niks aan als moeders niet goed voor zichzelf zorgt!

Snap dat het niet fijn is, maar ik zou toch maar bellen hoor!!! Het is toch ook wel flink balen dat je dit er nu nog bij moet krijgen.... sterkte ermee!

@Eva, fijn dat het naar omstandigheden goed met je gaat. Die bollen zijn inderdaad smerig, jammer dat ze niet een normaal tabletje hebben om in te nemen.... ach ja.... waarom zouden ze het makkelijk maken als het ook moeilijk kan.... hahaha....

Lisette wat goed en ja dat roesje bedoelen ze geloof ik die dormicum mee en dat is een wonder middel.

Wel fijn dat je zo vroeg al aan de beurt bent dat scheelt weer

En tarwekiemolie is goed voor het bms ik heb dat deze keer ook gebruikt en ik wete niet of dat het geholpen heeft maar ben wel zwanger dus het is het proberen waard lijkt mij.

Hey allemaal

Nou zoektocht naar tarwekiemolie geslaagd, ben maar even de stad in gegaan. Vervelend hoor al die vrije dagen deze week! haha

Ik ga het gebruiken ter ondersteuning voor de BMS en hoop dat mijn emmy's dan straks in een heerlijk gespreid bedje komen te liggen.

heb er niet echt problemen mee (opbouw BMS) maar wie weet!

Eva, die bollen zijn idd echt een feest, na 2 weken ben je zo ook helemaal zat. Er zijn wel andere vaginale tabletten maar die schrijven ze niet graag voor. Lutinus, eigen bijdrage volgens mij rond de 50 euro..

Als ik geen grote oogst ga krijgen deze keer ga ik ook zekers vragen of ik pregnyl mag spuiten ipv van die smeerdingen.

Wat Maris als schreef je hoeft het niet heel nauw te nemen hoor. Bij het opstaan, halverwege de dag en voor het slapen gaan is prima. Heeft mijn zus ook gedaan en zij is inmiddels bevallen van een prachtige zoon. er moet zo ongeveer 8 uur tussen zitten en als het lukt ook even gaan zitten of liggen na de tijd.

Maris, nog gebraakt? Hoop het echt niet voor je.... kan me voorstellen dat je er helemaal moe van bent. Maar het is goed om tegen jezelf te zeggen nog 1x en dan ga ik bellen! Zo lang hier na toe geleefd/gewerkt en dan voel je je zo beroerd! Heb het echt met je te doen. Kun je er nog wel een beetje van genieten?

Liesjuh, jeeeuujj vrijdag je punctie! Pregnyl nu ook binnen? dan gaat H.bach je punctie doen dat is wel fijn zeg! :-) Ze vertelde mij ook al dat de punctie nu beter geregeld is, ipv rapifen krijg je nu dormicum, is echt een stuk beter!!

Minimaal 8 stuks, mooie opbrengst, gaat vast een baby tussen zitten.

Succes vanavond bij Katja

Vandaag uitgangsecho gehad, alles zag er goed uit. Eerst weer een hele zoektocht naar mijn eierstokken hihi

Zover ze kon zien lagen er een stuk of 5 in totaal klaar, maar dat zegt nog niets.

Was lekker vrij vandaag en voel me direct een stuk beter, geen hoofdpijn enz. denk dat de combi werk/drukte en meds niet zo goed samen gaan.

Wel ben ik nu in 2 dagen 1.8kg aangekomen. Schrok hier echt van, vorige keren niet gehad! Jullie?

Zow... de laatste spuit zit er in, bijzonder om te weten dat er zo'n tekort is aan Pregnyl, terwijl het zo'n klein ampulletje is hè!

Ben er ook net weer van de magnetiseur, ze heeft me weer lekker rustig gemaakt (was erg onrustig in m'n hoofd) en probeert de kleine follikels nog even goed te laten groeien voor vrijdag... we zullen het vrijdag horen of 't gelukt is! Wat een heerlijk idee dat je dormicum krijgt bij de punctie, denk dat je er dan toch wat minder gespannen heen gaat (hoop ik...).

@Eve, wat goed dat je uitgangsecho er goed uitzag! En toch fijn te weten dat er in ieder geval 5 klaarliggen toch?

Ik zou het niet weten of ik aangekomen ben, weeg me bijna nooit. Straks na de punctie is het wel verstandig om het gewicht in de gaten te houden hè?

@Maris, hoe is het nu? Heb je nog moeten overgeven? Hoop voor je van niet, want dan wou je het ziekenhuis bellen..... sterkte!

Hoi dames ik heb vanmiddag toch maar gebeld. en ben weer opgenomen in het zh

Met dezelfde verschijnselen maar heb nu wel andere medicijnen die ik pas vanaf 12 weken mocht hebben en die helpen wel al iets gelukkig maar verder is het weer afwachten de echo was wel weer helemaal goed dus we hebben de 12 w gehaald hihi

Och Maris... wat balen zeg, je was er al bang voor! Hopelijk helpt deze nieuwe medicatie beter, toch fijn te weten dat de echo wel goed is en je de 12-weken grens bereikt hebt!!!

Wens je heel veel sterkte en hopelijk mag je snel weer naar huis, dikke knuffel!!!!

@Maris, alweer in het zh?! Ahh, meid, is het natuurlijk niet leuk maar in dit geval is het toch beter voor je dan thuis blijven met ongerust gevoel! Hoop dat die nieuwe medicijnen je beter zullen helpen en je snel naar huis mag. In ieder geval is de meest kwetsbare periode voor de kleine al voorbij. Je hebt al zo veel gedaan voor je droom, ..er moet nog een beetje volhouden. Dikke knuffel van mij ook

@ Lisette, wat goed zeg dat je zo goede oogst heeft (8 grote en misschien nog meer. Hopelijk zit daar een brusje tussen van je dochtertje )). Vrijdag is de punctie, wat spanend! En je hoefde niet lang te spuiten, allen maar voor 9 dagen, toch?

Het is ook helemaal super dat ze in de kliniek een betere pijnstilling hebben. Ik heb over dormicum alleen maar goede ervaringen tijdens puncties gelezen, dus ik denk dat je weinig zorgen hoef te maken. Ik vraag me alleen af waarom ze eerder zulke soort roesjes niet wilden gebruiken als die zo goed werken…

@Eve, wat goed dat je uitgangsecho goed is. En die 5 follikels is niet definitieve aantal. Er kunnen nog meer bijgroeien, afhankelijk hoe je op medicijnen reageert. Mag ik vagen welke doktor heb je?

Ik gebruik zoals jullie ook tarwekiemolie (die heb ik in Kruidvat in Enschede gekocht). Welke nog andere vitamientjes gebruiken jullie? Ik gebruik tarwekiemolie, foliumzuur, omega 3 en vitamine D.

En bedankt voor de tip om een halfuurtje te liggen of te zitten na het gebruik van bolletjes. Daar hebben ze mij niets over verteld.

Bah bah bah, Maris wat is dat toch?!! Hoop dat de nieuwe medicatie gaat werken en je hier wel beter van gaat voelen

Maar meid, je hebt de 12 weken bereikt!! gefeliciteerd :-)

Liesjuh, morgen is het dan zover, spannend hoor. zal voor jullie duimen!

Eva, ik gebruik alleen de tarwekiem olie, verder foliumzuur maar niet bijzonders ernaast. Heb tot nu toe geluk gehad als ik Liesjuh mag geloven. Elke keer nog H.bag gehad bij de afspraken. Zet er bewust een punt tussen ivm privacy doktoren. Maar iedereen weet denk ik wel wie ik bedoel. Maar mijn oorspronkelijk arts is O.huis, die heb ik nog helemaal niet gezien in de kliniek.

Dacht dat je ook al eens vroeg wat ik gebruik voor de stimulatie: puregon 250IE maar dat gaat dinsdag pas van start!

Heb trouwens nog geen bloeding gehad sinds ik gestopt ben met de pil, maandag voor het laatst geslikt.

Ja we hebben de 12 weken gehaald ben daar wel zo blij mee

Mag ook morgen naar huis omdat de nieuwe meds goed hun werk doen

Dat kan dat je nog geen bloeding hebt gehad door de deca kan day iets later worden

Lisette succes morgen hopelijk vind je de dormicum net zo fijn als ik haha dat maakt de puctie een stuk draaglijker

Eva mijn duimen draaien nog steeds

*breek even in*

Eve, granaatappel schijnt een innesteling van een embryo te bevorderen. Ik heb granaatappelsap van Healthy People gebruikt, het staat oa. bij AH in het koelvak met verse sappen. Deze heeft het hoogste % granaatappel, die van Pom en Coolbest zit heel weinig in. Bij mij heeft het geholpen, ik ben nu 28 weken zwanger. Op dit forum staan enkele oude topics over pillen en drankjes om de innesteling te bevorderen. Succes met de wachtweken!

*breek weer uit*

Jessi, bedankt voor het inbreken ;-) Had deze topics al gevonden!

Liesjuh, als het goed is heb je nu de punctie achter de rug en lig je te wachten op goed nieuws uit Zwolle. heel veel succes meid!

Eva, hoe is het met je?

Maris, mag je naar huis vandaag?

Heej dames,

Bedankt voor jullie succes wensen, het heeft geholpen! Er zijn 13 eitjes gevonden, krijg morgen een telefoontje of er bevruchtingen hebben plaatsgevonden en zo ja, dan krijgen we dinsdag de TP. De punctie is me meegevallen, de dormicum zorgde voor ontspanning, waardoor ik niet zo krampachtig ben en dus minder pijn had. Ik was de enige die vanmorgen een punctie had, dus had het "rijk" voor me alleen, kon rustig slapen, boekje lezen, bellen, erg relaxed! Om 11.45 was mijn man erweer en konden we naar huis, vanmiddag moet ik met de Utrogestan bolletjes beginnen.

@Maris, fijn dat je naar huis mag, hopelijk helpt de nieuwe medicatie goed, zodat je voorlopig ook thuis kunt blijven! Super dat je de 12-weken bereikt hebt, Gefeliciteerd!

@Eva, hoe is het met jou?

@Eve, hoe gaat ie met spuiten, heb je nog last van hoofdpijn of wordt het al minder?