Ga naar inhoud

April, mei en juni mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Mywish leuk om weer eens wat van je te horen. Fijn dat de meiden het goed doen! Ja kan me voorstellen dat je het af en toe heel druk hebt :) Je hebt maar 2 handen, maar volgens mij wordt je daar op een gegeven moment wel handig in.. Ben je alweer aan het werk?

Kim goed bezig met sporten en zelfs extra kilo's kwijt, knap! Hier nog niet aan het sporten. Niet mijn hobby, maar moet het wel weer oppakken, maar wanneer hahha.

Waar doe jij die thee in. Gewoon in een flesje?

Minoes jij geeft dus ook thee. Vindt ze het lekker? Hier vindt ze bloemkool ook niet lekker en alles wat we tot nu toe zelf maken vindt ze ook niet lekker. Wortel is echt haar favoriet.

Wat kan ze? Ze kan dingen grijpen/vasthouden, lachen en dan ook echt in een deuk liggen, zo leuk. Kletsen, een tijdje op buikje liggen. Ze rolt nog niet uit haarzelf. Wat kan jouw kleine meid?

Ja een jaar geleden testten wij positief, bijzonder he dat we dit mee mogen maken. Wat gaat de tijd toch snel.

Ze woog gister alweer 6300 gr. Ze zat eerst steeds onder het gemiddelde met alles, maar nu zit ze met haar gewicht op het gemiddelde. Je ziet haar echt groeien. Krijgt echt een spekkie haha.

Hier nu wachten op mijn ongi. Ben benieuwd..

Hoe gaat het met de rest?

• Reacties 320
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ilana vind zelf fruithapjes heerlijk en alle potjes behalve bloemkool haha thee heerlijk en roosvicee ook lekker danootjes appelmoes maar moet even rustig aan haar ontlasting word hard dus maar even minder

Ilana doet het zelfde op haar buik liggen met hoofd omhoog lachen gieren haha ook omdraaien niet wil recht op zitten

Liefs

Spannend heb je tp gehad of wacht je tot je weer mag beginnen ?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Geplaatst

Dus onze meiden gaan gelijk op. Leuk!

Nee nog niet gehad. Als ik ongi ben mag ik bellen en als alles goed mag gaan, november een tp. Spannend...

Geplaatst

Jes ja echt wel hoe oud is jullie kleine?

Wat spannend zeg dus nov tp ik zal heel hard voor je duimen ;-)

Liefs

Geplaatst
Dus onze meiden gaan gelijk op. Leuk!

Nee nog niet gehad. Als ik ongi ben mag ik bellen en als alles goed mag gaan, november een tp. Spannend...

Dan lopen wij gelijk op! Wat leuk! Ik verwacht morgen mijn ongie en dan mag ik ook voor een cryo tp!

Geplaatst

Minoes, ze is dan 5 maand. Het is wel snel en dacht altijd dat je 9 maanden moest wachten maar hoeft niet. Zodra je weer een cyclus hebt en je bloedwaardes zijn goed, mag je weer starten bij ons en als je het weer aankan natuurlijk. Voor onze kleine meid zijn we ook 6 jaar bezig geweest (4 jaar actief in mmm en 2 jaar rust ivm ziekte). Vandaar de keuze. We hebben nog cryo's en mochten die goed ontdooien, willen we deze laten terugplaatsen. Lijkt me geweldig een broertje of zusje voor de kleine meid, maar zo niet, ben ik ook dolgelukkig.

Mama-in-love ja spannend hoor. Ik hoop ook dat het morgen komt of niet..... ;) Wel de hele dag al hoofdpijn, dus kan niet lang meer duren.. Slik geen pil, dus weet het niet precies. En hopelijk zijn we er dan 9 maanden vanaf :) Spiek af en toe al bij nov topic, spannend weer allemaal..

Geplaatst

Och Jes ik snap je volkomen ik wou alleen weten hoeveel er tussen Ilana en die van jou zat

Ik mag nog niet door ks maar anders waren wij ook weer begonnen

Heel veel succes en dat gelijk raak mag zijn

Wij zijn ook 7 jaar bezig geweest dus wil ook niet te lang wachten

Liefs

Geplaatst

@ jes en mamainlove: spannend hoor. Dus misschien hebben jullie allebei in november een tp. Ik ga voor jullie duimen.

Hier is het even wat minder. Moet volgende week weer naar de kinderarts. Sinds we namelijk begonnen zijn met groente en 2 weken later fruit heeft ze echt een heel raar ontlastingspatroon. Daarvoor was het iedere dag, en dan een volle luier. Nu heeft ze 2x per dag een heel hard stuk ontlasting. Deze is dan ook bijna zwart van kleur. Dat is nu dus al bijna 3 weken. Al bij de huisarts geweest, die zei ze krijgt niet genoeg vocht. Dus tussendoor extra thee, maar maakt niet uit. Ze heeft niet echt last, maar we merken wel dat ze er echt heel veel kracht en moeite voor moet doen.

Afgelopen maandag ging mijn vriend naar het CB om te wegen (7200gram, netjes op schema) en daar had ze dus ook één hard stuk ontlasting. De arts wilde meteen weten hoe en wat en we moesten meteen contact opnemen met de kinderarts. Dit ook ivm haar voorgeschiedenis van 3 weken ziekenhuis en slecht tot niet eten en bloed bij ontlasting.

Dus nu weer in spanning, ben benieuwd volgende week.

Geplaatst

Och bah Kim sterkte ermee

Ik was ook met potjes begonnen en Ilana had ook twee dagen harde poep dus cb gebeld dus eerst maar even niet alleen melk maar ze had die dag nog potje gehad en toen was het ook ineens dun raar

Liefs

Geplaatst

weet ik minoes ;) hoe lang moet jij wachten als je een ks hebt gehad?

wat naar dat de kleine zo'n last heeft met poepen.. Hopelijk blijft het nu dun..

kim wat een ellende zeg... Zielig voor de kleine meid. Heeft ze er veel last van..

Hopelijk hebben ze volgende week gelijk een oplossing, zodat het beter gaat. Kan me voorstellen dat je in spanning zit. Niet fijn als ze ergens last van hebben... Rustig aan!

Geplaatst

hoii meiden

wat leuk om te lezen dat er veel toch nog een poging gaan doen.. ik zou ook wel willen haha maar ergens ook weer niet hoor 2 zo klein is echt genoeg mischien over 3 jaar ong ..

kim vervelend dat je niet weet wat er met de ontlasting is hoop dat het mee valt

wat geven jullie je kinderen trouwens te eten allemaal ik las iets van thee is dat thee voor babys of gewone thee

xxxx my wish

Geplaatst

Hoi allemaal!

Hier krijgt de kleine gewoon zijn flessen en 's morgens fruit (vers) en 's avonds groente. Alles gemalen. Alleen stukjes banaan vind ie lekker :)

Jes hoe is het met jou? Slik je al medicatie voor de tp?

Hier de 15e de eerste (en hopelijk de laatste) echo. Spannend weer hé!

MyWish kan me voorstellen dat je nog even wacht! Met 2 van die kleintjes is het druk genoeg lijkt me!;)

Kim hoe is het nu met de kleine?

Geplaatst

mywish hier hetzelfde als mama in love, de fles en groente en/of fruit.

kim hoe is het nu met de kleine meid, zijn jullie al naar de ka geweest?

minoes gaat het nu beter met ilana nu je alleen de fles hebt gegeven.

mama in love ja spannend weer. ik doe deze poging zonder medicijnen. heb alleen pregnyl in de koelkast liggen. ik moet morgen voor de 1e echo. spannend idd. maar ben wel benieuwd of jij ook last hebt van bijwerkingen van die medicijnen? als deze poging niet lukt, doen we nl. mee aan een studie en dan kan je uitgeloot worden of cryobehandeling in natuurlijke cyclus of met medicijnen. in onze zh doen ze standaard zonder medicijnen.. en je kan maar 1 keer mee doen met medicijnen. succes de 15e!

Geplaatst

Jes, ik voel niets van de medicatie. Ik slik 2x per dag 2 tabletjes. De 15e is de echo en als alles oké is dan 4 dagen later de terugplaatsing van 2 emmy's. Dan nog weken lang die bollen inbrengen. Gebruik je die ook niet?

Jij bent in je eigen cyclus denk ik dan veel eerder klaar voor de terugplaatsing, krijg je er 1 of 2? Spannend!!

Geplaatst

Nee die bollen :) ook niet. Wel bij de verse poging gehad. Maar bij cryo doen ze dat niet. Tenzij je bent uitgeloot voor die studie dan moet je progynova (als ik het goed heb) en utrogestan gebruiken. En we krijgen er maar 1 teruggeplaatst en bij de verse kreeg ik er 2 (wel op eigen verzoek).

Ja weet niet of het sneller is. Ligt eraan hoe lang je cyclus is. De laatste waren 26,26,27. Ik ben heel benieuwd. Ik verwacht niet dat morgen mijn laatste echo is. Denk dat ik maandag of dinsdag wel weer terug moet.

Maar jij hoeft dan weer geen pregnyl te spuiten?

Met medicijnen lijkt me wel beter te plannen, dan je eigen cyclus te volgen.. Maar vind het ook wel fijn zo, een keer geen medicijnen, maar als ik jou dan zo hoor, dat je er verder geen last van hebt, is dat ook wel fijn..

We gaan weer duimen :)!!

Geplaatst

Oh een redelijk korte cyclus! Dat is in dit geval best lekker :)

Zie er best tegenop dat ik wekenlang die bolletjes zal moeten gebruiken. Veel langer als bij een verse poging.

Vreemd dat je wel 2 verse emmy's teruggeplaatst krijgt maar geen 2 cryo's! Hier precies andersom!

1 verse tp en 2 cryo's. haha

Geplaatst

Ja idd, ik hoop dat mijn cyclus nu ook weer kort is. Ben benieuwd morgen.

Ja raar he, zo is elk zh weer anders. De laatste keer was het de 4e poging en ze wilden er eerst maar 1 terugplaatsen en toen hebben wij om 2 gevraagd aangezien het voor ons (toen) de laatste poging was.. Als het nu niet lukt, dan vraag ik de volgende keer denk ik ook om 2, als we die dan nog hebben... Maar hopelijk is dat niet nodig ;)

Ja die bollen ja. Ik mis ze niet hahah.

Geplaatst

@ jes & mama in love: alweer begonnen lees ik. Spannend! Duimen voor positief nieuws.

We zijn bij de kinderarts geweest. Heeft een uitgebreid lichamelijk onderzoek bij haar gedaan, maar vind het best zielig om meteen bloed te prikken en eventueel coloscopie.

Dus wat andere adviezen meegekregen. Ivm spugen gaf ik friso comfort en dan nog wel met nutriton. Hij zij dat is teveel van het goed, kan ook verstoppend werken. Dus proberen over te gaan naar friso normaal. Daar zijn we gisteren mee gestart, erg wennen voor haar omdat het zoveel dunner is. En ook meteen nadat de fles leeg was kwam er een hele golf eten weer uit. Dus toch maar vandaag weer een klein beetje nutriton erbij gedaan.

Hij vroeg ook of ik vers fruit geef of uit potje. Ik zei als ik thuis ben altijd vers, maar de dagen dat ik werk een potje. Nu dus advies altijd vers fruit geven, want in potjes zit evenveel toegevoegde stoffen die laxerend of stoppend werken. En dan ook laxerend fruit; dus kiwi, pruim, druiven, en citrusvruchten.

Maandag 26 november terug. Want het heeft weer een week nodig voordat ze aan de normale friso gewend is en zo.....

Tot nu toe nog geen resultaat van normale ontlasting, het is nog net als de afgelopen 4 weken. En toch al gisteren kiwi, vandaag pruim en roosvicee laxo gehad. Geduld moeten we maar even hebben.

Moet ook in de gaten houden dat ze wel iedere dat iets van ontlasting heeft, al is het dan hard. Er mag alleen geen bloed of slijm bijzitten en als ze echt huilt van de pijn bij de ontlasting of een opgezette buik krijgt eerder terug..... Dus nog even afwachten. Wel een recept vast meegekregen voor laxeerdrankje. Als ze voor vrijdag 24november geen normale ontlasting heeft gehad moet ik dat halen en haar het weekend voordat we terug moeten dat drankje geven. Hopelijk is dat niet nodig.

Verder druk druk met werk. Mijn vriend ook onverwacht geswitched van werk. Was al langer tijd onrustig op het werk bij hem en 1 week geleden hoorde hij met 10 collega`s dat ze ontslagen zijn. Maar per 19 november kan hij alweer ergens beginnen. Mijn vader heeft wat goede contacten al is hij met pensioen. Gelukkig maar.

Dames nog een fijn weekend. Ik heb morgen bereikbare dienst, hopelijk blijft het rustig.

Geplaatst

Pff Kim hoop dat het met die adviezen snel beter mag gaan met de kleine. Sneu hoor. Hoe gaat het verder met haar, heeft ze er echt last van of is ze verder wel vrolijk..

Hier idd weer spannend. Dacht ah ga er relaxt in, maar merk toch wel dat ik het weer spannend vindt. Straks missen ze de eisprong enzo.. Maar goed.... Gister en vandaag echo gehad. Bms begint mooi dik te worden 9,5 mm maar eitje was wat eigenwijs ze ze die is nu 16 mm, morgen weer terug.. Ben benieuwd..

• 2 weken later...
Geplaatst

@ jes en mamainlove: hoe is het met jullie? Allebei een terugplaatsing gehad toch? Spannend. Hopelijk goed nieuws na de wachtweken.

Hier gaat het heel goed. De kleine meid heeft eindelijk weer normale ontlasting. Dus voor mij nu echt geen potjes meer, alleen als noodoplossing. Ik maakte al veel zelf, maar soms ook wel makkelijk een potje. Nu maak ik iedere week een voorraad voor in de vriezer, ideaal. Afgelopen week heeft ze kakifruit gehad, ze vond het heerlijk. Maar binnen een uur helemaal onder de jeukende uitslag. Zo zielig. Kinderarts gebeld, die zei wachten tot alles weg is en dan nogmaal kakifruit geven. Dan weet je zeker of het daarvan komt. Ben benieuwd.

Verder is ze helemaal verzot op wortelen. Alles met wortel is smikkelen. Zo leuk om te zien en vooral te horen.

Gisteren ook terug geweest naar de kinderfysio en haar hoofdje was al weer aardig rond aan het worden. Er komen zelf nieuwe haartjes op haar achterhoofd, waar het zo plat was. Komt ook omdat ze nu ook `s nachts op haar buik slaapt. Ze draaide met slaapzak en al gewoon om in bed. Dus dan maar op de buik. Uitkomst is dat ze geen helmpje nodig heeft, al moet ik wel haar beweging naar rechts in de gaten houden, dat is wat minder. Maar gewoon oefenen en in de gaten houden dan komt het goed.

Verder heeft ze sinds vanmiddag uitgevonden dat ze achteruit kan kruipen. Erg leuk om te zien. Heb een bal van V-tech gekregen (Roll & Swing) en daar wil ze telkens naar toe. Echt een goede stimulans. Het zijn nog maar korte stukjes achteruit, maar wel weer een mijlpaal.

Woensdag controle op het bureau, ben benieuwd.

Hoe is het met alle andere mama`s en hun kleintjes?

Lekker genieten van het weekend.

Geplaatst

He Kim, ja het is hier rustig he.. Wat fijn dat de kleine meid het zo goed doet! Verse groente en fruit is dus de oplossing. Fijn!

Hier wisselen we af, vers en potje. Fruit maak ik altijd wel vers. Groente vaak ook wel hoor, maar bruine bonen met appel uit een potje vindt ze ook heerlijk. Hier is wortel ook favoriet. Wat maak je zoal voor je dochter? Even inspiratie opdoen ;)

Reageerde ze nog op kakifruit?

Oh fijn dat haar hoofdje weer mooi rond wordt en ze kan dus al rollen. Goed hoor! Hier rolt ze nog niet, ze doet wel steeds haar beentjes omhoog en pakt deze dan vast en rolt dan opzij. Ze heeft nog een mooi kaal ligplekje ;) Bovenop begint er al wel wat nieuw haar te groeien. Haar bos is aardig uitgedund vergeleken met toen ze net geboren was..

Vandaag had ze een wenochtend op het kdv. Ze had wel door dat ze ergens anders was, even gehuild daar op bed. Zat steeds met grote ogen te kijken zeiden ze, maar verder helemaal prima.

Ja heb tp gehad en zit op wachtdag 8 en kon me vandaag niet inhouden nadat mama in love had getest. Wel veel te vroeg, maar een heel licht streepje. Even afwachten hoe het gaat. Wel spannend weer..

Geplaatst

Jes ik haal voornamelijk recepten uit het AH boek Opperdepop.... echt een aanrader.Misschien verkopen ze het nog ergens.

En verder zorg ik altijd voordat ik soorten fruit of groente meng dat ze ze eerst apart heeft gehad ivm allergie. Je weet maar nooit. Fruit kun je veel smaken mengen. Maar banaan met zwarte bessen, rode bessen of frambozen is erg lekker. Mango kun je ook mengen met verschillende soorten fruit, dit is namelijk lekker zoet.

Geplaatst

Hallo!!

Ik heb ook het boek opperdepop. Moet er alleen wat vaker in kijken ;)

Zit met fruit veel te beperkt met kiwi/banaan/appel/aardbei/peer.

Er zijn natuurlijk véél meer mogelijkheden!

Je vroeg naar de resultaten van de terugplaatsing ;) Ik heb gister en vandaag positief getest! Hoop dus heel erg dat dit zo mag doorzetten! ;)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden