Ga naar inhoud

April, mei en juni mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Zo, ben bij de fysio geweest,

en volgens hem heeft Bart zijn nekje vastzitten.

Hij heeft een voorkeurshouding gehad, maar de osteopaat heeft hem daarvan af geholpen.

Bart kan wel gewoon op allebei de oren slapen.

Volgende week nog een keertje terugkomen.

ipv 8 uur is hij net om kwart over 9 begonnen met huilen.

Toeval? geen idee, maar het scheelt wel al een ur :)

• Reacties 320
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ja, mijn zoontje heeft verborgen reflux. Na het volgen van m'n moedergevoel en vaak aandringen bij het zkh weten we sinds hij 8 weken dat hij het heeft. Het lastige aan verborgen reflux is dat kindjes niet spugen, het zuur komt alleen omhoog en tast de slokdarm aan, heel zielig. Vince krijgt er medicatie voor.

Geplaatst

Dankje melis, Lise is nog te klein voor medicijnen. Ik moet het eerst met nutriton en een speentje proberen. Fysio is ook sl geweest. Gelukkig komt zw donderdag ook. Lise spuugt wel heel veel maar ze slikt ook weer in of het komt niet genoeg omhoog. En dat is zo zielig haar hoofdje loopt rood aan en je kan zien dat ze pijn heeft.

Ze hebben me wel aangedragen om

Tijdens de Kraamvisite het kindje niet van arm naar arm te Laten gaan, nog nooit van gehoord!

Geplaatst

Maar inderdaad moedergevoel klopt! Sommige mensen zeiden ach elk kindje spuugt weleens. Maar tussen spugen en spugen zit wel verschil. Ik heb ook

Nog nooit zoveel tegenstrijdigheden gehoord als afgelopen drie weken. Ene arts zegt dit de andere dat, verpleegkundige, verloskundige, huisarts en kraamhulp cb ze hebben allemaal wel een andere mening ook wat voeding betreft.

Ik volg mijn gevoel maar en misschien hebben jullie als ervaringsdeskundigen ;) wel tips

Ik werd er zo onzeker van, volg nu naar mijn gevoel een beetje.

Geplaatst

Hoi meisjes, ik ben gisteren tante geworden van mijn broer en zijn vrouw. Een meisje met de naam Anouschka, heel mooi kindje!

(maar niet zo mooi als de mijne hahahahahaha..!!)

Echt een plaatje, dus nu naast mijn eigen baby ook veel knuffelen met mijn nichtje. Mijn schoonzus heeft nog even extra hulp nodig dis ik ben er nog minder hier als dat ik al was!

O ja, Bart heeft morgen zijn eerste inenting, gaat snel die tijd!

Tot gauw weer!

Geplaatst

Hey dames

Ik kom me hier ook melden als dat mag

16 juni zijn wij trotse ouders geworden van onze dochter Ilana 54 cm en 3470 gram via ks

Dus hoop dat ik hier gezellig mee mag kletsen

Iedereen van harte gefeliciteerd met jullie wondertjes

Liefs Jessica

Geplaatst

Hey anouk

Ja gaat met de dag beter ze heeft vanacht van 2 tot half 6 geslapen

Voel me dan zo trots en ze is zo'n plaatje

Hoegaat het bij jullie?

Liefs Jessica

Geplaatst

Hier gaat ook alles goed, lucas heeft ergen tussen 9 en 12 zijn laatste fles en meld zich dan tussen 8 en 9 weer, heerlijk :) het einde van mijn verlof is alweer in zicht, nog 2weekjes en dan mag ik weer aan het werk. Aan de ene kant wel lekker aan de andere kant ook wel jammer. Maar goed, er moeten toch centjes verdiend worden :)

Geplaatst

Hee dames

ik wil graag ook meeschrijven hier ben van het juni bankje maar onze meiden zijn 28 april geboren ,

ik lees zo af en toe wel mee alleen heb weinig tijd om te reageren 1 van me meiden is thuis en de ander ligt nog in het ziekenhuis aan het wachten op de operatie

2 juli gaan we na utrecht daar voor .. waarschijnlijk heb ik na die tijd wel meer tijd om hier mee te buurten lijkt me wel gezellig zag al aantal juni meiden hier weer ;)

xxx mywish

Geplaatst

Anouk al weer aan het werk bah ja maar wat je zegt geld moet wel binnen komen spannend weer zeg

En jullie knul slaapt al lekker uit heerlijk geniet er nog even van.

Leuk mywish dat je hier komt kletsen

Waaraan word je kleine meid geholpen als ik vragen mag?sneu dat ze nog niet thuis is

Heel veel sterkte en ik denk aan je

Liefs Jessica

Geplaatst

Ja ik ben er weer. We zijn nu bijna een week met z'n 3 tjes thuis. Echt gelijk dat we ons meisje na 20 dagen eindelijk mee naar huis mochten nemen. Heerlijk genieten nu thuis.

Dus ik hoop hier weer vaker te zijn.

• 2 weken later...
Geplaatst

Hey Kim, hoe gaat het met je meisje?

Lekker zo met z'n allen thuis aan het genieten?

en de andere mama's? het is vrij stil hier.

Iedereen op vakantie en zo?

Hier gaat het stukken beter! Bart had/heeft reflux en door het maagzuur en opboeren is zijn slokdarm aan de maagverbinding

een soort van schaafwond geworden. En met dat zuur er steeds langs doet dat natuurlijk veel pijn.

Bart heeft Ranitidine gekregen, en na een week was het krijsen over. we moeten nog zeker 4 weken doorgaan om

de slokdarm de tijd te geven om te herstellen. Afgelopen nacht heeft hij zelfs 4,5u tussen de voedingen gelaten,

en is zonder huilen na ongeveer 30 minuten gaan slapen, HEEEEERLIJK!

Nu hopen dat deze trend doorzet!

Genieten jullie ook zo van het lekkere weer (zolang het nog duurt?)

Ik hoor een ontevreden kindje, tot gauw weer!

• 4 weken later...
Geplaatst

Wat gek inderdaad dat hier niks gebeurt? Terwijl bij ons jan/feb/mrt mama's elke dag geschreven wordt? Zat me ook al eens af te vragen hoe het met sommigen van jullie gaat, heb vooral met de aprilmama's vaak meegelezen... Hoe gaat het dames??

Geplaatst

Hey dames

Word weer wat geschreven

Ja gaat goed Ilana heeft al zo'n honger ben overgestapt op hongerige baby voeding soms komt ze ineens weet om de 3 uur moord en brand gilt ze dan herkennen jullie dit?

Hoest met jullie kleintjes

Wij gaan in september heerlijk week Centerparcs

Prikjes gehad zo zielig

Ben benieuwd naar jullie verhalen

Liefs Jessica

Geplaatst

Hier ook alles goed, net 2 weken vakantie gehad, heerlijk. Ook wij zijn deels over gestapt op nutrilon forte, overdag krijgt hij 200 water met 3 schep standaard en 3 schep forte en de laatste fles is 200 water met 6 schep forte. Ook krijgt hij nu al een week een half potje fruit, vanaf eind deze week gaan we een heel potje fruit proberen en groente hap. Van het cb mag lucas terug naar 4 flessen maar meestal drinkt hij er nog 5.

wij zullen nog even op zolder opruimen. lucas is een paar dagen met oma op vakantie zodat wij in huis even fanatiek bezig kunnen.

Geplaatst

he minoes, juni lijst is heel stil he.. hoe gaat het met de kleine meid. die van jou dus al prikjes gehad.

jasmijn krijgt straks haar eerste prikjes. ben benieuwd. ze doet het goed. krijgt ook nog om de 3 uur voeding

maar slaapt s nachts heerlijk door gelukkig.. ben wel gestopt met borstvoeding sinds 2 weken. borstontsteking

ging helaas niet weg na 3 verschillende antibiotica's, dus moest geopereerd worden. Gelukkig gaat de fles er ook goed in :)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden