Ga naar inhoud

Uitgerekend in januari 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Mariek, hahahaha ik herken dat wel van die emotie bij een gouden medaille. Ik ben ook echt meer emotioneel dan anders. Voor mijn gevoel is het ook meer geworden nadat ik sinds vorige week hormooninjecties krijg. Ik bedoel... ik heb zelf al zoveel hormonen en dan krijg ik extra erbij. lekker om te lezen dat meerdere er hier last van hebben, gedeelde smart is halve smart???

@darmen, gelukkig nog niet veel last van, wat een ellende voor diegene die er last van hebben....

@Linda, succes vandaag, spannend hoor! Ben benieuwd hoe het is gegaan.

@Britt, ik denk dat het alles zwaar opnemen er bij hoort. Je voelt je toch verantwoordelijk voor het leven in je buik, je emotie veranderd, je lijf veranderd, mensen geven raad (gevraagd en ongevraagd).... Er gebeurd heel veel en dan moet je je ook nog voorbereiden op een grote verandering in je leven... Nou, mag je soms even uit balans zijn?!?!?!?!?!?!?

@20 weken echo, ja dat is echt heel spannend. Gisteren in het ziekenhuis was de arts weer heel positief toen hij de echo zag. Volgende "grote" gebeurtenis was volgens hem de 20 weken echo. Nu ben ik 15 weken zwanger en voor de eerste keer werd er gesproken over een periode van 5 weken. Met onze geschiedenis vond ik dat wel een lichtpuntje.

Ik heb lang getwijfeld of ik dit op zou schrijven, maar ga het toch 1 keertje doen. Wie weet kun je ook bij de 20 weken echo je lengte van de baarmoedermond op laten meten. Ik verwacht dat deze bij iedereen goed is, maar stel je voor dat je een iets kortere hebt (en het niet weet zoals ik vorig jaar) dan kan er genoeg worden gedaan om een vroeggeboorte te voorkomen. Sommige ziekenhuizen doen mee met een landelijke proef en bieden het al uit zichzelf aan.

Je hoeft hier natuurlijk niets mee, maar ik heb gemerkt dat niet alleen moeders van een tweeling hiermee te maken hebben, ik ken ook genoeg meiden (lotgenoten mailgroep) die zwanger waren van 1 kindje en die door dit probleem veel te vroeg zijn bevallen (tussen week 20 en 24) waardoor het kindje is overleden.

Dit is NIET om bang te maken, maar om te informeren. Nogmaals, zal jullie niet lastigvallen met mijn ervaringen, dit is de eerste en laatste keer dat ik dit advies geef!

Lieve groet, Zomer

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

* even inbreken *

Ik heb de doek van mvm wel gekregen hoor! twee weken geleden lag hij in de bus en ik ben een week of zes geleden gestopt met plassen! Dus w.s. krijgen jullie hem ook nog?

Fijne zwangerschap allemaal!

* breek weer uit *

Geplaatst

Hallo allen,

Wat lief dat jullie vandaag aan me gedacht hebben ondanks dat ik 2 weken er niet was. Een heerlijke vakantie achter de rug. Vandaag de punctie gehad, ik vond het net als de vorige keer doodeng. Maar het is allemaal goed gegaan, vandaag en morgen even rustig aan doen en duimen voor een goede uitslag. Het duurt 4 tot 7 werkdagen voordat ik die krijg.

Ze hebben ook nog geprobeerd om het geslacht te bekijken maar baby werkte niet mee en bleef met zijn billen naar het echo-apparaat liggen.

Dus nog even een weekje geduld hebben, helaas!

Ik ben blij dat het weer achter de rug is.

Ik heb een stukje teruggelezen en lees allemaal mooie echo's! Fijn hoor....

Geplaatst

Linda, nu duimen voor een goede uitkomst! Fijn dat de vwp goed is gegaan, is ook alweer een geruststelling.

Even nog over het buikje, alhoewel ik niet zoveel aan ben gekomen, komt deze nu over mijn navel. Mijn navel puilt sinds gisteren uit. Ik natuurlijk weer trots! Bij mijn eerste zwangerschap was ik meer aangekomen rond deze tijd, maar had ik minder buik, dus idd per zwangerschap verschillend. Maar ik ben ook niet zo heel slank hoor, door de spuiten van de ivf/ hormoontoediening IUI's al wat zwaarder geworden. Toevallig de medicatie en een naaldenemmer naar de apotheek gebracht, een tas vol spuiten etc. Ben blij dat ik dat nooit meer hoef te doen. Maandag bodybalance gedaan, maar dit voelde niet goed meer met dat bukken etc. Nu enkel nog wandelen, wat fietsen en soms een half uurtje rustig op de step, maar ik merk dat ik eerder buiten adem ben.

Zomer, goede tip! Ook bij mij is de hals ruim 3 cm en normaal 6 cm, dus wordt ook goed in de gaten gehouden.

Mariek, je kreeg een wikkeldoek als je 10 weken mee zou doen met MvM.

Zo ik ga maar eens naar het zwembad, dochterlief heeft peutersurvival. Hier is de vakantie alweer afgelopen en begint de school maandag weer. Over 2 weken start ons meisje ook (wordt begin oktober 4 ).

Alvast goede (20 weken) echo's gewenst volgende week!

Geplaatst

Hoi dames ik moet nog even bijleren maar zomer alvast van harte met je aanzoek. Wat bijzonder in deze tijd!

Linda ik hoop met jou mee op een goede uitslag voor ons beiden. Ik moet alleen nog twee weken wachten. Jij weet het al eerder! Fijn.

New york is goed gegaan! En we weten wat het is! We willen het geheim houden en een aantal mensen weten dat ik hier op het forum zit. Als je het wil weten of iemand anders dan stuur even pb laat ik het je direct weten. Aantal vrienden om ons heen weten het niet eens dat ik zwanger ben. Eerst nog twee weken wachten op uitslag. Dan kan ik het hopelijk een x blij vertellen :).

We hadden de schrik van ons leven gister een van mijn hondjes die ik net uit Spanje heb was een paar dagen weggelopen bij mijn ouders die dag en nacht met de hele familie hebben gezocht. Maar hij is weer terug gelukkig maar :)

Geplaatst

@Liesjuh, ik snap dat je je zorgen maakte maar wat fijn om te zien dat de kleine het goed maakt. Lekker he die tussentijdse controles en bevestigingen/ zonder de bezoeken aan de verlosk zou ik me ook nog steeds niet goed beseffen dat het echt is, heb nog moeite te geloven dat ik echt zwanger ben.. ben bang dat dit tot mn 40ste week blijft..

@CC, ik heb morgen (maandag) mn derde bezoek aan de verlosk en dinsdag, de dag erna, de bijna 20-weken echo. Heel spannend en extra leuk nu ik weet dat het een jongen wordt en het allemaal minder anoniem voelt ofzo. Het kindje heeft een geslacht en ik kan het gewoon een hem noemen, ongelooflijk! Ben benieuwd hoe hij er nu uitziet, hoe gedetailleerd de beelden zijn. Ik vond het tijdens de punctie van 16-17 weken tegenvallen, ik zag slechter hoe het kindje eruit zag dan een paar weken ervoor met een echo. Na de goede vwpunctie maak ik me eigenliojk niet veel zorgen meer om de gezondheid van het kindje. Ik probeer nu 'zorgeloos' zwanger te zijn...

@Britt, ik heb af en toe heel onverwachts een huilbui. Vind wel dat ze bij mij snel over zijn. Ik blijf er niet in hangen ofzo. Ik voel je juist wat "onverschilliger" naar buiten toe.

@Mariek, voor het lijstje: verlosk 13 aug, 20 wkn echo 14 aug. Jongen!

@Ymkeh wat leuk he dat je weet wat het geslacht is! Gaat het goed met je ondanks het wachten? Heb je wat meer vertrouwen?

Linda en Ymkeh, dikke hele grote kans dat alles goed is he, hang on!!!!!!!!!!!!!!!!!!

GROETEN!

Geplaatst

Hou Juul. Gaat wel maar kijk er nu wel erg naar uit terwijl het nieuws ook pas volg wk kan zijn :(. Is inderdaad erg leuk om te weten wat het is.

Goed te lezen dat je meer rust en vertrouwen hebt gevonden. Liefs

Geplaatst

Hallo allemaal,

Rustig in het topic! Ik ben vanmorgen weer naar de gyn geweest. Ik vind dat ze niet zoveel doen hoor. Buik voelen, bloeddruk en hartje. Klonk allemaal goed. Nu nog wachten op de uitslag van de punctie, vind het erg spannend!

Over 3 weken heb ik de 20 weken-echo en over 7 weken weer naar de gyn.

Wel krijg ik in de tussentijd nog een glucose-onderzoek omdat ik een te hoog BMI heb. Prima laat ze alles maar controleren!

Ik ga even het lijstje omhoog halen en aanvullen!

Geplaatst

[TABLE=class: cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table]

[TR]

[TD]

Even voorstellen------------------------------------------------[/TD]

[TD]

Uitgerekende Datum---[/TD]

[TD]

Eerstvolgende echo---------[/TD]

[TD]

Eerstvolgende controle afspraak (vk, gyn)---[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Ting (42 jaar, 1e kindje)[/TD]

[TD]2 januari[/TD]

[TD]27 juni (combitest)[/TD]

[TD]30 juli[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Liesjuh (32 jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]3 januari[/TD]

[TD]16 aug (20 weken)[/TD]

[TD]6 aug[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Keesie (35 jaar, 1e kindje)[/TD]

[TD]3 januari[/TD]

[TD]20 aug (20 weken)[/TD]

[TD]1 aug[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Mariek (40 jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]4 januari[/TD]

[TD]13 aug (20 weken)[/TD]

[TD]21 aug[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Juul (36 jaar, 1e kindje)[/TD]

[TD]4 januari[/TD]

[TD]14 aug (20 weken)[/TD]

[TD]13 aug[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Tascha (32 jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]5 januari[/TD]

[TD]21 aug[/TD]

[TD]8 aug[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]CC (35 jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]6 januari[/TD]

[TD]17 aug (20 weken)[/TD]

[TD]17 aug[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Wendy (30 jaar, 1e kindje)[/TD]

[TD]7 januari[/TD]

[TD]24 juli (pretecho)[/TD]

[TD]2 aug[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Renate75 (37 jaar, 1e kindje)[/TD]

[TD]10 januari[/TD]

[TD]9 juli (combitest)[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Doorzettertje (37 jaar, 1e kindje)[/TD]

[TD]14 januari[/TD]

[TD]30 aug (20 weken)[/TD]

[TD]14 aug[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Britt (37 jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]19 januari[/TD]

[TD]4 sept (20 weken)[/TD]

[TD]27 aug (vk)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]LindaDa (37 jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]21 januari[/TD]

[TD]5 sept ( 20 weken)[/TD]

[TD]3 oktober (gyn)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Zomer (41 jaar, 3e kindje)[/TD]

[TD]22 januari[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]ymkeh (35 jaar, 1e kindje)[/TD]

[TD]24 januari[/TD]

[TD]11 juli (combitest)[/TD]

[TD]25 juli (vk)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Jannet[/TD]

[TD]24 januari[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]xxxxxx (Sas) (33 jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]27 januari[/TD]

[TD]11 juli[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst

Hallo allemaal,

Zojuist de 20 weken echo gehad. Mannetje lag er niet zo mooi voor, dus werd visueel geen boeiende of leuke echo, puur medisch. Maar alles is nagekeken en alles is goed. Kereltje is groter dan gemiddeld. Op alle metingen. Oh jee... kan nu al de kriebels krijgen als ik denk aan de komende bevalling :eekk:

Verder dus een klein beetje teleurstellend, omdat het niet zo goed te zien was allemaal. Maar goed, alles is wel goed, en daar gaat het om!

Geplaatst

Ik mag 30 augustus voor de 20 wkn echo! Morgen weer naar de VK. Vind inderdaad ook dat ze niet zoveel doen. We staan steeds weer met 10 minuutjes buiten. Blij dat we morgen mogen want ik maak me voor t eerst sinds de 12 wkn zorgen: ik krijg van iedereen de vraag of ik al iets voel: nou nee! Voel nog niks en als daar steeds naar gevraagd wordt ga je toch denken dat je ook echt al iets moet voelen... Voelen jullie al wat? VK zei me dat ik rond de 17 a18 wkn wel wat zou gaan voelen omdat ik vrij slank ben. Hoor ook van velen dat je het nog niet echt heel erg ziet... Blij als we morgenavond t hartje hebben gehoord. Pffff...leuk hoor al die goed bedoelde reacties van anderen ;)

Geplaatst

Doorzettertje, het kan zijn dat de placenta aan de voorkant ligt, dan voel je inderdaad nog niet zoveel. En ook bij een eerste zwangerschap voel je het kindje vaak later, omdat je de 'plokjes' in je buik niet zo snel herkent als trapjes van de baby. Heel normaal als je pas zo rond de 20 weken voor het eerst wat voelt!

Ik voel de kleine man al sinds week 14. Maar dat komt ook omdat ik het gevoel direct herkende EN de placenta achter ligt EN ook ik slank ben.

Geplaatst

Hou doorzettertje. Ik ben ook slank en voel

Ook niets. Dacht 2 wkn geleden te voelen maar sindsdien niets. Waarsch ligt mijn placenta voor maar daar zijn verschillende meningen over. Ik denk dus geen zorgen :)

Geplaatst

Hai Doorzettertje

Ik breek even in want ik ben ook niet heel dik en ik werd ook kei zenuwachtig dat ik niets voelde.

Bij mij kwam het bij week 22

En ik ben echt wel een sensitief persoon, er was echt gewoon niets te voelen!

Maakte me ook echt zorgen toen, maar nergens voor nodig dus

Het komt echt van zelf, alleen duurt het lang he, het wachten?!

Groetjes

Noor

Breek weer uit

Geplaatst

Dat voelen kan idd alle kanten op. Weken geleden had ik regelmatig plopjes en bubbeltjes in mn buik. nu sporadisch. Vlg de verlosk ligt het kindje dan omgedraaid met de voetjes richting rug. Vandaag bij de verlosk hoorde we bij het luisteren naar het hartje schopjes - als doffe klappen op een microfoon, zo een geluid - maar ik voelde ze helemaal niet. Dus ze bewegen wat in de rondte hoor zonder dat we het merken. Zo een maf idee vind ik het nog steeds, dat er een kindje in de buik zit..

Ik ben "volslank" maar voelde de baby al met 3 maanden voor het eerst. Plopjes en alsof iets mij aaide binnen in de buik, heel raar gevoel. Alsof je kleding zachtjes tegen je huid op je buik krielbelt.

Maar het schijnt rond de 20-22ste week echt te beginnen hoor het voelen, nog even en we voelen allemaal onze babies!

@ Mariek, jammer dat de echo tegenviel qua beeld. Toen ik de vwp had had ik hetzelfde, ik keek tegen zijn rug aan of bovenop zn hoofd. Vond het erg jammer. Maar wat fijn dat alles er goed uitzag!

Geplaatst

In NY 1,5 uur echo gehad omdat het kindje met rug naar mijn buik lag en niet wilde omdraaien. Favoriete standje. Dus dan kan het wel kloppen ;)

Geplaatst

Helaas hier ook bij de 17 wkn echo ook verkeerde ligging (rug en hoofd boven), vrijdag de herkansing! Mariek wat fijn dat je de pretecho nog hebt gedaan en hij toen wel goed lag om uitgebreid iin beeld te komen!

Ik voel mijn kindje sinds kort dageijks, maar ook bij mijn 1e zwangerschap enkele plopjes bij ruim 18 weken en echt voelen pas bij 20 weken.

Geplaatst

Ik voel het kindje dagelijks sinds 14 weken en ik ben echt niet slank :(

Ik herkende het "jeukende" gevoel aan de binnenkant meteen....

Vandaag bij de gyn nog gevraagd of het wel klopt dat ik al zo'n enorme buik heb, maar het was prima, snel na elkaar zwanger en al geen strak buikje van mezelf maakt dat je dus bij de 2e snel dik wordt...

Geplaatst

Hallo girlies, fijn dat het allemaal zo goed gaat met jullie. Ga zo door! Mariek, hij houdt gewoon van zijn privacy... Hihi. ;-) Zomer, je zoontjes kijken vast vol trots naar jullie en straks nog trouwen ook, gefeliciteerd.

Wij zijn het intussen weer aan het proberen... Dankbaar voor onze meisjes, maar toch nog vol verwachting of dat zieltje het toch nog n keer komt proberen. Spannend weer. Veel liefs, niki

Geplaatst

Niki, heel veel succes, meid. Hoop dat jullie wens uitkomt deze keer!!

Juul, alles verder goed bij de 20 weken echo? En dat maakt zeker uit, of de placenta voor zit of achter.

Wat fijn, Linda, dat alles goed is!! En een dochter, onwijs leuk. Dus jij ook van beide 1 straks ;-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden