Ga naar inhoud

Uitgerekend in januari 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

haha, leuk die aparte trek van iedereen! Hamburgers doen het goed zo te horen ;-) Hier geen bijzondere trek eigenlijk, sterker nog, mijn trek begint juist wat af te nemen. Geen verkeerde ontwikkeling, aangezien ik al ruim 11 kilo ben aangekomen... slik.

Britt, hoe ging het vandaag bij de vk? Hopelijk heb je geen suiker.

Mooi verhaal van je pul bier, Juul. Kan het me zooo goed voorstellen. Ik kijk ook elke keer met smacht naar de heerlijke wijntjes die mijn vriend zichzelf inschenkt. Maar ik doe het toch maar niet. Ben bang dat ik er dan toch stiekem een gewoonte van ga maken. Straks misschien, met kerst en Oud& Nieuw.

[ATTACH=CONFIG]4573[/ATTACH]

Dames, kom eens door met die buikfoto's! ;-) Hierboven die van mij, zojuist genomen. Best een flinkert al, vind ik zelf. Maar goed, is dan ook mijn 2e zwangerschap, dan schijnt het wel vaker al wat groter te zijn rond deze tijd.

Ik sta op het punt de deur uit te gaan, kom later vandaag nog wel even uitgebreid reageren op iedereen.

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nou alles goed hoor...geen suiker...de dorst kan dus gewoon van de zwangerschap komen! Ok.. Mooi buikje mariek!!! hier zal ik ook eens een foto maken[ATTACH=CONFIG]4574[/ATTACH]

Deze is met 18 weken dus alweer effe terug.

Ik zal eerdaags effe een recente plaatsen!

Geplaatst

@Angeline: Ja dat kan heel goed kloppen, waarschijnlijk die over eiceldonatie. Ik ben bij Dogus IVF clinic in Noord Cyprus geweest. Super goeie ervaring mee. Je moet je alleen qua uitstraling van de kliniek niet hetzelfde voorstellen zoals in Spanje. Spanje is vergelijkbaar zoals een kliniek er in Nederland ook uit zou zien, in Cyprus is het allemaal niet zo hip en modern. Maar ja het gaat om het resultaat vind ik! wat ik veel belangrijker vond is dat de communicatie echt super was en de kosten waren daarnaast ook nog eens lager dan Eugin in Spanje. stuur me anders even een pb,tje met wat je allemaal wilt weten. na 3 behandelingen in 2 klinieken kan ik je inmiddels alles over ECD vertellen. Wil je graag helpen.

@Juul: mijn man wilde pas na de 20 weken spulletjes kopen. lastige is dat ik rond die tijd mijn non-stop harde buik heb gekregen en niet langer meer kan lopen dan een kwartier, dus ja ook ik wil alles in 1 winkel kopen (liefst waar de auto voor de deur geparkeerd kan worden, dan win ik weer een paar minuten looptijd, erg hè?!!). gelukkig heb ik qua 'grote dingen' alleen een bedje, box, kinderwagen, maxicosi en een wippertje nodig. kamertje hebben we verder al. Met een vriendin cross ik binnenkort naar een hele grote Prenatal in Breda voor alle spulletjes van 'de lijst'. Mijn man vond t wel best dat ik dat met een vriendin zou doen hihi. Tip: loop 'de lijst' door met iemand die al kinderen heeft, ik heb begrepen dat er nl ook dingen opstaan die je niet gebruikt en dat is zonde, kost al genoeg allemaal toch? Heb ik ook gedaan.

@Britt: wij hadden de namen al voordat we naar Cyprus voor de ecd gingen. Zelfs allerlei combinaties omdat het ook een 3-ling (!!) kon worden. Dus de naam voor onze prinses ligt al een tijdje op de plank. Fijn dat je geen suiker hebt.

@Mariek: mooi buikje! Ik zal dit weekend ook is een foto maken. Hier absoluut geen lekkere trek, ik kan nl. niet zoveel meer eten. Denk dat t door mijn keiharde buik komt. Moet met t avondeten eten totdat ik eigenlijk nog trek hebt en dan stoppen en dan een uur later bijvoorbeeld nog een schaaltje müsli of zo nemen. Het zit me nl anders zo in de weg dat ik bijna geen adem meer kan halen. Ze denken ook dat mijn buik/baarmoeder nog even niet genoeg meerekt met de plek die de kleine nodig heeft.

Donderdag naar de VK en dan denk ik dat het hoge woord eruit zal komen: dat ik halve dagen moet gaan werken. Zojuist ook eerder naar huis gekomen, ging gewoon niet meer met mijn harde buik. Vorige week trouwens een 2e test voor blaasontsteking gedaan en weer niets uit gekomen. urine is nu opgestuurd en op kweek gezet. Hoop dat er iets uitkomt maar ben bang van niet. Als er wat uitkomt kan ik nl gerichte medicijnen krijgen. Dus ik hou me maar mak en probeer niet zo stoer te zijn :)

Geplaatst

@ Mariek, wat een lief buikje, ik wil ook wel zo een buikje! Ik heb nog steeds 2 a 3 buikjes, alleen staan mijn vetrolletjes nu wat meer naar voren:happy:

Nee hoor valt mee, bij mij wordt het nu ook al meer zichtbaar dat ik niet zwaar heb zitten tafelen ofzo maar er meer ad hand is.

Vind het wel leuk worden zo met buik. Alleen snachts is drama, kan echt niet goed slapen.... uh wordt zeker alleen maar erger (Plassen, woelen, draaien, etc..)?!

Britt, jij bent ook al harstikke zichtbaar zwanger, mooi hoor!

Geplaatst

Thx voor de tip doorzettertje, ik had al gegoogled en zie dat sommige dingen idd overbodig zijn.

Dat van naar een winkel gaan en voor de deur parkeren snap ik HELEMAAL. Of online eea kopen. Ik ben ook buiten adem als ik een uur geshopt heb, dus de dingen die ik niet leuk vind (voedings bh...., spenen.... enz) haal ik binnenkort ook bij de prenatal ofzo allemaal in een keer.

Mag ik vragen wat je precies voelt met een harde buik? Als je het kunt omschrijven? Ik heb er denk ik ook soms last van, maar wanneer weet je nu dat het een beetje te wordt en je echt rustiger aan moet doen? Hoop dat je een beetje rust kunt vinden.

Geplaatst

Hai Juul, zoals ik t ervaar staat mijn buik de hele dag heeeel erg strak gespannen en is ie keihard en daarnaast is t alsof er onderin mijn buik continue een bowlingbal zit wat ik de hele dag en nacht voel en pijnlijk is. Als ik ook maar enigszins mijn buikspieren gebruik ga ik door de grond van de pijn. Dit voel je als je loopt, zit, in bed omdraait en zelfs als ik eet. Dus ja ik moet me echt rustig houden. Volgens mij zijn harde buiken 'normaal' als je paar keer per dag een harde buik hebt.

Geplaatst

Leuke foto Mariek, bij jou zit ook alles vooraan, net als bij mij. De meeste zien niet dat ik zwanger ben, tot ik me omdraai :preggers:

Momenteel een blaasontsteking:ohmy: ppffff vervelend. Gelukkig trekt mijn kindje er zich niets van aan.

Doorzettertje, zo een harde buik moet echt niet leuk zijn. Ik heb wel al gevoeld dat hij een beetje gespannen is mijn buik, maar dat heb ik nog niet gehad. Gelukkig kan het geen kwaad hé

Geplaatst

Mariek en Britt, mooie buikjes hoor! Zal manlief vragen of ie nog effe een foto wil maken, dan kan ik de mijne ook showen!

Doorzettertje, wat ontzettend balen dat je zoveel last hebt van harde buiken, ze zullen je wel extra in de gaten houden neem ik aan?

Ik heb er ook last van (niet zo erg als jou hoor.... maar zo nu en dan) en ben door m'n gyn extra onderzocht, opmeten van de baarmoederhals en kijken of de baarmoedermond goed gesloten is, dit schijnt dan wel belangrijk te zijn. Onze dochter is te vroeg geboren, vandaar deze extra check. Maar jij kunt bijna niets, lijkt me vreselijk, kun je helemaal niet lekker shoppen voor je uitzet!

Juul, dat wakker liggen 's nachts wordt inderdaad alleen maar meer vrees ik.... ik moet er ook geregeld uit om te plassen, zo irritant dat je daarvoor je warme nest uit moet.

Ik weeg me niet elke keer, dus weet niet wat ik aangekomen ben, wil het ook niet weten..... hahaha..... maar denk dat ik er ook wel aardig wat bij op heb zitten.

Gisteravond nog iets fouts gedaan...... door de Mc Drive bij de Mac geweest en héééééérlijk 2 cheeseburgers naar binnen gewerkt..... oeps.....

Hier zijn we verder bezig met de kinderkamer, we zijn in onderhandeling met de vrienden van m'n zus, die wouden de kamer wegdoen, dus we kunnen mooi goedkoop een hele leuke kamer krijgen. Vandaag nog effe 2 wanden roze schilderen en dan kan de muurschildering erop, leuk, leuk.... nog wat leuke gordijnen en vloerbedekking uitzoeken en hij is klaar!!!

Ga straks de stad nog effe in om een leuk stel nieuwe kleren te kopen, zondag feest van m'n pa, dus moet wel effe mooi voor de dag komen natuurlijk!

Geplaatst

@Liesjuh: ja wordt extra in de gaten gehouden. Bij ieder bezoek nu ook inwendig onderzoek om te checken of er geen weeën zijn, etc. Vandaag ook weer langs geweest en direct naar huis gestuurd. Ze schrok van mijn keiharde buik. Morgen mijn vrije dag en dan per maandag halve dagen werken, dus nog maar 3 ochtendjes per week tot aan mijn verlof. Stop nu ook 6 weken van te voren. Hou er door de non stop harde buik wel rekening mee dat onze prinses waarschijnlijk iets eerder wordt geboren dan 14 januari. Hoop alleen niet dat we met oud en nieuw tussen de vuurpijlen door richting ziekenhuis moeten :). Verder kan mijn stenen buik geen gevaar voor de kleine opleveren. Het is puur vervelend voor mezelf.

Geplaatst

Hoi dames, ik ben al een paar weken niet geweest. De afgelopen 4 weken probeer ik te beseffen dat er echt een kleintje in mij zit. En ben erg moe. Weinig puf om achter pc te zitten. Ik hoop wel dat het goed gaat met jullie. Denk elke dag aan jullie. Hier gaat het goed, eten pakken koekjes en choco op een dag. Mag echt niet. En bekkenpijn, steekjes buikpijn, aardbeien ahum. Nou ja vast de normale dingen. Korte update Denk aan jullie xx

Geplaatst

Hallo meiden,

Wat gezellig om zoveel weer te lezen van iedereen.

Juul en CCthuis, ik denk dat het wel normaal is dat we nu allemaal meer trek hebben in dingen. Jullie hadden het over aankomen, en ik las ergens dat we vanaf nu ongeveer 500 gram per week aan zouden kunnen komen. (is een gemiddelde). Nou, ik ben benieuwd....

Over die cola en sapjes. Ik weet van een vriendin dat die juist van de dietiste cola moest drinken en geen sapjes, zit namelijk veel meer in waar je van aankomt. Ik drink nu veel water (want ik heb neet zoveel dorst als sommigen hier) en aanmaak limonade van het merk Slimpie. Lekker en veel minder calorieen dan in andere merken...

Dus Britt, we kunnen lekker een glas cola light nemen zonder al te veel schuldgevoel!

Juul, ik herken het wel van het huilen. Soms dan ben ik ook ineens emotioneel over iets op de TV waarvan ik anders nooit emo zou worden. Hoort er vast allemaal bij :)

Wat leuk om te lezen dat sommigen al lekker in huis aan het klussen zijn en de kamers aan het inrichten. Dat is natuurlijk een feestje.

Mariek en Britt, mooie buikjes hoor!

Doorzettertje, ik herken het van het avondeten. Ik sit dan voor mijn gevoel zo vol.... Mijn vriend bood aan deze week om na het eten een ijsje te halen bij de Mac... maar ik had voor mijn gevoel zelfs daar geen ruimte voor in mijn buik, terwijl ik nu echt gek ben op ijs!

Ikzelf ben even wat minder aan het schrijven hier geweest. (wel elke dag gekeken en mee gelezen hoor!).

Ik was gewoon een beetje verdrietig en bang. Vorig jaar zijn we met 20 weken 4 dagen het ziekenhuis in gekomen met een volledige ontsluiting. Dit jaar kreeg ik precies op die dag een 20 weken echo, vorige week vrijdag. Ik was echt bang dat ik ook deze keer weer in het ziekenhuis moest blijven... Er werd 1 ding geconstateerd, dat is dat de navelstreng 2 vaten heeft ipv 3. We werden weggestuurd met de boodschap dat onze zoon dan iets meer kans zou hebben op een blaasontsteking na de geboorte. Nou, dat viel meer vonden wij!!!

De maandag erop had ik al een afspraak staan met mijn eigen perinatoloog voor controle baarmoedermond en ineens was het een geheel ander verhaal. Ons kindje zou door de navelstreng meer kans hebben op een groeiachterstand, meer kans hebben op syndromen zoals down.

En ineens (ik was die keer alleen gegaan omdat mijn vriend echt naar zijn werk moest en niet elke week 2 keer mee kan naar het ziekenhuis) voerden we weer een gesprek over handicaps en evt inleiden van de bevalling voor de grens van 24 weken.

IK was hier best kapot van. Gelukkig weet ik hoe ik en mijn vriend hier over denken, als er syndromen worden geconstateerd die niet met het leven verenigbaar zijn, dan gaan we praten over stoppen. Maar een kindje met het syndroom van Down is van harte welkom!

Afgelopen woensdag hebben we een zeeeeeer uitgebreide echo gehad en alles ziet er mooi uit, alleen zijn navelstreng is wat anders en dit komt voor bij 1 a 2 kindjes van de 100. Dus we zijn nu wel weer wat meer opgelucht, maar jullie begrijpen dat het niet makkelijk is om dit mee te maken in de periode dat we vorig jaar in het ziekenhuis lagen...

Volgende week woensdag is de dag dat ik de vorige keer ben bevallen. Ik kijk dus uit naar de donderdag, dan hebben we die grens alvast gehad!

Nou, genoeg over mijzelf, maar ik wilde het delen en jullie laten weten dat ik niet weg ben!

Fijn weekend allemaal, Zomer

Geplaatst

Meiden, bedankt voor jullie lieve woorden! Doet mij goed. Ik voel mij naar omstandigheden best goed. Morgen is de dag dat ik de vorige keer ben bevallen van onze tweeling en dat ben ik nu echt niet van plan! Dus... we gaan de goede kant op!

@aankomen.... de arts gisteren vroeg mij of ik veel was aangekomen. Ze dacht dat ik wat smaller in mijn gezicht was geworden en vroeg of ik wel genoeg at. Nou... dat doe ik echt wel hoor!:toppie:

Ik heb mij maar eens gewogen en ben nu 4 kilo aangekomen. Maar het zit volgens mij vooral in mijn gebied tussen mijn borsten en mijn buik.....

@borsten... hebben jullie ook van die warme tepels? Echt niet meer normaal. Zal wel ergens goed voor zijn, denk ik?

Hoe gaan jullie met schilderen, kamertje bestellen, klussen enz? Ik durf er nog niet zo aan te beginnen, maar ik ben zoooooooooo benieuwd hoe het er bij jullie uit zal gaan zien! Gaan jullie voor een roze / blauwe kamer? Hoe zet iedereen de spulletjes neer? Wat doen jullie met de verlichting enz enz enz

Groetjes Zomer

Geplaatst

Wat een positief bericht Zomer! Nogmaals sterkte morgen.

We hebben een wand taupe geschilderd en het kamertje is roomwit. Daarbij komen oud roze spulletjes en een mooie kroonluchter. Strak, maar ook romantisch/landelijk.

Ons oudste dochter heeft een paarse wand in haar kamertje en ik merk toch wel dat ze nu in een roze fase komt. Dus naast het paars hangt daar nu haar roze balletpakje etc.

Dus het is meer een combi. Bij een jongetje hadden we ook taupe, maar dan zouden er turqoise/blauwe spulletjes bijkomen. Langzaam aan ben ik de kleertjes en speelgoed uit aan het zoeken en wassen. Daar onze dochter zo groot was en nog steeds heel hard groeit, zitten er nog nieuwe kleertjes bij! Ik zag dat het deze week mamamazzeldagen is bij de Prenetal, dus morgen wil ik nog wat spulletjes gaan halen. Maar het meeste hebben we nog en allemaal in zeer goede staat!

Geplaatst

Oh, dat klinkt allemaal leuk! Mooie kleuren combinatie met taupe en roomwit! Leuk ook met de oude kroonluchter erbij.

Dank voor de tip bij de prenatal. Aanstaande vrijdag heeft mijn vriend een dagje vrij en dan willen we een keer door de winkel heen lopen om sommige dingen "in het echt" te zien. We denken aan een bepaalde kinderwagen en box. Nu kan en mag ik nog lopen, dus nu kunnen we nog door de winkel heen. Dan wil ik ook kijken voor een pakje, want we hebben nog niets gekocht en ik vind dat dit nu wel een keertje tijd zal worden!

Groetjes Zomer

Geplaatst

echt wel zomer!! succes met shoppen! En bedenk even dat er op wandelwagens en kinderkamers levertijd zit!! Je bent nog ruim op tijd denk ik hoor...en laat je niet haasten!! Maar het gaat gewoon gebeuren meis!!! En ook jullie hebben spulletjes nodig!! Ik hoop dat je straks echt kan genieten van het uitzoeken en kopen!!! Ik weet voor mij nog vorige keer...dat ik het soms zo onwerkelijk vond!! en vaak in mijn achterhoofd had...tjaa... eerst maar eens zien! en ik kan het gewoon niet geloven..ik moeder... na al die jaren?? Maar ineens was het weg bij mij...en dacht ik ach...ik heb net zoveel kans als alle andere ... dat het 'niet' goed komt...dat zien we dan wel. Dit keer heb ik dat veel minder. Maar wat jullie meegemaakt hebben maakt het nog weer anders! ... heel veel sterkte morgen!

Geplaatst

@Zomer, heel veel sterkte vandaag op deze bijzondere dag voor jullie!

Wat betreft je vraag over warme tepels.... die van mij zijn niet warm, maar jeuken erg.... ook niet echt prettig....

Ik heb vandaag de nieuwe kamer helemaal goed schoongemaakt, morgen komt de muurschildering erop, spannend... ben best benieuwd hoe dat zal worden.

Wij hebben 2 wanden rose geschilderd en 2 wit, er komt grijze vloerbedekking in en we hebben grijze gordijnen met streepjes in verschillende kleuren.

Op 6 oktober kunnen we de meubels ophalen en daarna kan onze dochter erin en ga ik eindelijk met de babykamer aan de slag.

Ik wil dit nu op tijd afhebben, want bij de geboorte van onze dochter heb ik niets zelf kunnen doen, omdat ik dat 4 weken van tevoren wilde gaan doen, maar onze dochter kwam al met 34,6 weken.... dus ik zal jullie als tip mee willen geven om op tijd te beginnen met alles... ik heb het erg jammer gevonden dat de kasten door de kraamzorg en m'n moeder ingericht zijn, had het graag zelf gedaan!

De babykamer is lime-groen, lekkere neutrale kleur, aangezien we niet weten wat het wordt. Ik kan deze kamer dan goed schoonmaken en dan alle spulletjes uitzoeken en noteren wat we nog nodig hebben.

Wat betreft de kinderwagen zou ik jullie de Bugaboo aanraden, deze loopt erg soepel, hij is wat duurder, maar wij hebben er nooit spijt van gehad!

Wat een verhaal weer.... hahaha.... ben benieuwd hoe het jullie allemaal vergaat!

Geplaatst

Hoi allemaal,

Ik duim voor goede echo's en niet te veel zorgen bij iedereen. Het is lang geleden dat ik dit forum heb bezocht. Met het kindje gaat bij mij alles goed, allen niet met mezelf. groetjes Ting

Geplaatst

ach...Ting ... jammer dat je je zo slecht voelt op het moment! Sterkte meid

Hier ook...zware tijden...veel bekkenpijn...waardoor ik niet kan slapen...waardoor ik moe en kribbig wordt ....waardoor ik nog meer pijn krijg...en steeds slechter slaap!! enz. enz... Weer een nieuwe brace gehad vandaag...therapeute is bang dat ik op bed kom te liggen... zucht...je kunt niet nog 17 weken zo door zegt ze.... tja...ik heb geen keus! zucht....het is wat hoor...zit er behoorlijk doorheen...reserves raken een beetje op doordat ik snachts niet kan herstellen. Ik hoop snel dat ik weer wat fitter wordt...hopen op een goede nachtrust vannacht. Ik zit te denken om pijnstilling voor de nacht te vragen...maar er is bijna niets wat mag...paracetamol werkt niet helaas... morgen eens met mijn huisarts bellen. Ik moet geen psychisch wrak worden ...(uitgeput raken)! Nou...ik heb mijn hart weer gelucht!

Dames...sterkte...en tot snel

Geplaatst

Zo klinkt ook mooi Liesjuh, een mooie muurschildering. Tja en die meiden willen roze op een gegeven moment he!

Ting en Britt heel veel sterkte en beterschap. Vervelend dat je snachts niet kan slapen, meestal iets wat weer komt in het 3e trimester, maar zo duurt het nog een tijdje he. Ik zelf heb geen ervaring met bekkenpijn, maar van horen zeggen idd dat het heel pijnlijk en vermoeiend is. Hopelijk helpt het rusten.

Ik heb net een groeiecho en baarmoederhalsmeting gehad. Hals was nog mooi potdicht. Het kindje doet het heel goed en wordt geschat op 915 gr en we zagen zelfs al haartjes op haar hoofdje. Enigste puntje wat opgevolgd wordt bij 30 weken is dat het linkernierbekje 5,8 was en normale waarde is tot 5, maar dat kan ook door een vol blaasje komen. Ze zeiden letterlijk dat volgens de procedure het opgevolgd moest worden, maar dat ik me er absoluut niet ongerust over hoef te maken. Dus dat ga ik ook niet doen, ik zit dit weekend lekker op een roze wolk (want 26 weken)!!

Mariek (alles goed en ben je er nog?) volgende gynbezoek 23-10 en echo 8-11.

Fijn weekend!

Geplaatst

O.ja en wat betreft kinderwagen, wij hebben een Joolz. Ook heel tevreden hiermee, alleen de opvolgbak is wel wat aan de kleine kant. Nu hebben wij best een reus, want dochtertje volgt vanaf de geboorte de bovenlijn in de groeicurve (is nu 116 cm en wordt dinsdag 4).

Geplaatst

Wat heerlijk dat een aantal zo bezig zijn met spullen kopen. Echt een feestje!

@ting, ik wens je sterkte en ik denk aan je.

@britt, steeds maar met pijn lopen is ook geen optie! Ik hoop dat je een modus kunt vinden tussen rust en dingen doen!

Ikzelf was gisteren in het ziekenhuis, had weer kramp in mijn baarmoeder en dacht daarbij dus weer een blaasontsteking had. Dit was niet het geval...

De baarmoedermond zag er nog steeds prima uit en dus mocht ik wel naar huis, maar met de boodschap van bedrust. We hadden gepland om samen naar een etentje van marc zijn werk te gaan, daar in een hotel te overnachten en zondag naar de verjaardag van mijn schoonvader te gaan. Vandaag zouden we dingen gaan kijken bij prenatal.

Dat alles gaat dus niet door.

Ik lig op de bank of in bed en word verzorgd. Het is even niet anders....

Lieve meiden, veel plezier met verven enz. en alvast een goed weekend!

Groetjes Zomer

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden