Ga naar inhoud

Uitgerekend in januari 2013

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Leuk meiden...dat jullie het al weten!

Nog een tip mischien.... van mijn vorige 3d echo...onze dochter was ook zo'n dwarse kikker...lag er niet mooi voor...mocht ik terug komen en moest ongeveer een 1 uur van te voren een heel blikje cola (geen light) drinken! van de suiker worden ze aktief en dat is voordelig met de echo! Eerste keer lag ze stil en ze was niet wakker te krijgen...na de cola bewoog ze wel en hadden we dus meer kans om haar goed in beeld te krijgen!

En ik ben me toch een potje benieuwd! ik kan haast niet wachten tot 4 sept.... oeffff...

liefs...Britt

Geplaatst

wat leuk, nu al 3 jongens en 3 meiden! Ben benieuwd of het zo gelijk op zal blijven gaan!

@Britt, goede tip, maar het laat nog maar eens een keer zien hoeveel suiker en andere dingen er in cola zitten. Waarschijnlijk vind ik het daarom zo heerlijk? :) Drink het niet, maar kan er wel naar verlangen!

Maandag weer geweest voor controle, alles was oke. Cerclagemeting voor de eerste keer en de arts was zeer tevreden, dat is ook wel eens leuk om te horen! Mijn bloeddruk is wat aan de lage kant (104/52) dus daar heb ik wel last van.

Hebben jullie ook last van je bloeddruk?

Verder hoop ik op een paar mooie dagen qua weer, heb zin in een diner op het strand ofzo...

Groetjes Zomer

Geplaatst

@Doorzettertje, ik voel de kleine ook nog niet, bij mij ligt de placenta aan de voorkant. Dit had ik de vorige zwangerschap ook, maakte me toen veel zorgen en heb regelmatig extra echo's gehad, omdat ik de hele zwangerschap niets voelde! Nu weet ik waar het van komt en maak ik me minder zorgen, dus snap je helemaal!!!

@Mariek en Juul, wat heerlijk dat de 20-weken echo goed was!

@Zomer, fijn dat het goed met je gaat! Ik heb ook een lage bloeddruk, zie soms sterretjes, moet dan even rustig aan doen en dan gaat het wel weer beter!

Leuk hoor dat het gelijk op gaat met jongens en meisjes! Wij hebben morgen de 20-weken echo, maar willen niet weten wat het wordt, geloof dat we de enige zijn???

Ben best gespannen..... wou dat ik die verdikte nekplooi nooit gezien had!!!!

Geplaatst

Joehoe!!!!!!!!!!!! We zijn helemaal blij, de echo zag er goed uit, er was niets bijzonders te zien!!

Wat een heerlijke gedachte dat we w.s. een gezond kindje zullen krijgen..... ben zo opgelucht!!!!

@Ymkeh, bedankt voor je lieve reactie!

Geplaatst

"even inbreken"

Liesjuh wat goed gefeliciteerd met de goede echo wat zla dat een opluchting zijn meid geniet er lekker van

Voor de andere dames ook succes

Geplaatst

Thanks Maris!

Dacht dat je op huwelijksreis was... 't is zo stil op het andere toppic......

Hoe gaat ie nu met jou, zie dat je alweer 30 weken bent, gaat snel nu hè!

Geplaatst

Liesjuh wat lekker zeg. Eindelijk genieten!

Dinsdagavond mochten we weer naar t hartje luisteren bij de VK. Die was weer luid en duidelijk. VK denkt inderdaad ook dat de placenta aan de voorkant ligt. 30 augustus hebben we onze 20 weken echo en zal vragen of ze er dan even naar willen koekeloeren hoe te nu zit.

Voor t lijstje: Maandag 10 september mag ik weer naar de VK. Bandenpijn gaat gelukkig ook wat beter. Moet gewoon opletten dat ik voldoende beweeg en niet onderuit gezakt in de bank, want dat werkt niet echt mee heb ik gemerkt. Donderdag 23 augustus gaan we is bij de zwangerschapsyoga kijken. Ben benieuwd!

Geplaatst

@ Linda, Gefeliciteerd ! Leuk he om het geslacht te weten!@ Mariek, echo was top. Ik mag terugkomen want de rug was niet te zien, maar open ruggetje is eigenlijk al uitgesloten bij de vwp.Ik moet zeggen dat het echocentrum waar ik heen was super was. Voor de Amsterdammers onder ons; het heet Ite Boerema in A'dam West. De echo duurde min een half uur of nog langer. De echoscopiste legde bij alles uit wat ze deed waar ze naar keek. Ik kon tussentijds vragen stellen. Ik wist niet dat het zo rustig en uitgebreid ging. Hoorde vandaag van een collega dat haar 20 wkn echo een kwartier duurde en er weinig werd uitgelegd.@ Britt, mijn kleine bleef op zn rug liggen en bewoog heel weinig. Ik moest naast het bed gaan springen en draaien in de hoop dat hij zou omdraaien. Mooi niet! Ook mij werd geadviseerd om de volgende keer goed te drinken voor ik kwam omdat je dan kunt gaan plassen als het kindje op een positie blijft liggen, bij het plassen zakt de baby een stukje naar beneden (met als gevolg dat ik nu niet meer plas zonder te denken, zakt ie nu..?!) Van die cola wist ik niet, maar ik ga het proberen bij mn vervolg echo volgende week.@ Liesjuh van harte, ik weet hoe je je voelt. Nu kun je gaan GENIETEN!!!!!!!!!!!!!!!!He meiden, hebben jullie last van je bekken?Ik schijn nu al bekkenproblemen te hebben. Ik sliep vannacht voor het eerst met een kussen tussen mijn benen en stond voor het eerst vanmorgen niet stijf op.Ik laat me niet gek maken door al die bekkeninstabiliteit horrorverhalen, maar ben wel opgelucht dat ik weet waar mn spit van een poos terug vandaan komt en mn onderrugpijn en 'kont'pijn. Er is een boek van Cecile Rost die heel goed te zijn. vol met tips en info over bekkenpijn. Nou ja ik hoop dat jullie geen last hebben..

Geplaatst

Juul, vervelend he, bekkenpijn. Hier ook last van de bekken. Of eigenlijk, met name mijn onderrug... einde van de middag bijna altijd stijve, zere rug. Kan dan niet wachten om languit op de bank te gaan liggen. Dan voelt het weer wat beter daarna. Tijdens de bevalling van mijn dochter is mijn SI gewricht vast komen te zitten. Een osteopaat heeft het daarna los gemaakt, maar precies op die plek voel ik nu ook weer pijn. Ook voelde ik vannacht voor het eerst weer het trekkerige gevoel in mijn heupen, ondanks dat ik al een week ofzo met een kussen tussen de knieen slaap. Jahaa, de verweking is begonnen! Ik ga dat boek van Cecile Rost ook maar eens lezen. Dank voor de tip!

Geplaatst

Bedankt allemaal voor de leuke reacties, we zijn echt zóóóó blij!!!

@Juul, bij ons lag de kleine vanmorgen ook niet goed, ze hebben de echo gemaakt, maar konden het niet goed zien. We zijn even naar het restaurant wezen koffie drinken en nadien terug gegaan, toen konden ze het al een stuk beter bekijken. Denk dat het per moment verschilt ofzo..... weet het ook niet.

Hier helaas ook bekken problemen, ik slaap hierom altijd met een kussen tussen de benen, doe dit al sinds m'n vorige zwangerschap. Verder is het goed om je bekkenbodemspieren te trainen en overdag je navel iets intrekken als je bukt, loopt, etc.... maar voel m'n rug/bekken ondanks de oefeningen ook nog goed hoor. Hopelijk gaat het snel weer beter met je!!!!!

Geplaatst

Iedereen proficiat met zijn geweldige echo. Ik zal nog moeten wachten tot 3 september, het is dan een bijna 23 weken echo. We zijn net terug uit vakantie en volop met het kamertje begonnen. Leuk om te doen.

2013.png

Geplaatst

Hoi Allemaal,

Het is even stil geweest van mijn kantje. We zijn heerlijk voor 3 weken naar Italie geweest en hebben een top vakantie gehad.

Ik ben al een beetje begonnen met alles terug te lezen maar ben er nog niet helemaal doorheen hahaha.

Wat geweldig dat het nu op 3 meisjes staat en 3 jongens gaat weer gelijk op!!!!

En zo fijn om te lezen dat iedereen fijne echo's heeft en er waarschijnlijk allemaal gezonde kindjes worden geboren in januari.

Even en update over mezelf.We zitten alweer op de 20 weken morgen whoehoe. Naast de wekelijke Echo's voor de vakantie hebben wij vorige week een pret echo 4D laten maken en krijgen een meisje. Alles zag er super uit en ze was mega actief en druk en al 23 cm. Wat een fantastische ervaring om gewoon heerlijk een half uur zo van je kindje te genieten. We zijn bij Babyvision geweest in Delft een echte aanrader met ontzettend lieve echoscopistes. Vandaag ook de grote mijlpaal gehaald van 60 kilo hahaha wat vroeger altijd mijn maximale grens was zit ik nu trots naar de weegschaal te kijken. tot nu toe 2 kilo aangekomen (was ook echt nodig mijn gezicht werd al kleiner).

Helaas heb ik de placenta aan de voorkant zitten waardoor ik zeer weinig voel. heel af en toe als ik echt plat op mijn rug ga liggen goed concentreer en mijn hand warm maak heb ik soms even geluk. Dit maakt me af en toe wel heel erg onzeker. Gelukkig las ik hier dat er meerdere last van hebben en daar was de 20 weken echo ook helemaal goed.

@Mariek even update voor jou :) 20 augustus heb ik de 20 weken echo en 23 augustus mijn VK bezoek.

Ik ga vanavond even op mijn gemak weer even alles verder lezen nu snel aan het werk :(.

veel liefs voor allemaal en geniet van het mooie weer!!!!!!

Geplaatst

[TABLE=class: cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table]

[TR]

[TD]

Even voorstellen------------------------------------------------[/TD]

[TD]

Uitgerekende Datum---[/TD]

[TD]

Eerstvolgende echo---------[/TD]

[TD]

Eerstvolgende controle afspraak---[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Ting (42 jaar, 1e kindje)[/TD]

[TD]2 januari[/TD]

[TD]3 sept[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Liesjuh (32 jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]3 januari[/TD]

[TD]16 aug (20 weken)[/TD]

[TD]6 aug[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Keesie (35 jaar, 1e kindje)[/TD]

[TD]3 januari[/TD]

[TD]20 aug (20 weken)[/TD]

[TD]1 aug[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Mariek (40 jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]4 januari[/TD]

[TD]13 aug (20 weken)[/TD]

[TD]21 aug[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Juul (36 jaar, 1e kindje)[/TD]

[TD]4 januari[/TD]

[TD]14 aug (20 weken)[/TD]

[TD]13 aug[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Tascha (32 jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]5 januari[/TD]

[TD]21 aug[/TD]

[TD]8 aug[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]CC (35 jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]6 januari[/TD]

[TD]17 aug (20 weken)[/TD]

[TD]17 aug[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Wendy (30 jaar, 1e kindje)[/TD]

[TD]7 januari[/TD]

[TD]24 juli (pretecho)[/TD]

[TD]2 aug[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Renate75 (37 jaar, 1e kindje)[/TD]

[TD]10 januari[/TD]

[TD]20 aug (20 weken)[/TD]

[TD]23 aug[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Doorzettertje (37 jaar, 1e kindje)[/TD]

[TD]14 januari[/TD]

[TD]30 aug (20 weken)[/TD]

[TD]10 sept[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Britt (37 jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]19 januari[/TD]

[TD]4 sept (20 weken)[/TD]

[TD]27 aug (vk)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]LindaDa (37 jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]21 januari[/TD]

[TD]5 sept ( 20 weken)[/TD]

[TD]3 oktober (gyn)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Zomer (41 jaar, 3e kindje)[/TD]

[TD]22 januari[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]ymkeh (35 jaar, 1e kindje)[/TD]

[TD]24 januari[/TD]

[TD] (20 weken)[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Jannet[/TD]

[TD]24 januari[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]xxxxxx (Sas) (33 jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]27 januari[/TD]

[TD]11 juli[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst

CC, succes met de 20 weken echo vandaag!!

Wat jammer dat er zo veel meiden zijn die de placenta aan de voorkant hebben.

Ik heb al best last van harde buiken. Zijn er meer die daar al last van hebben? Bij mijn dochter had ik dat ook, gemiddeld wel 3-5 keer per dag. Schijnt geen kwaad te kunnen, maar toen begon het toch echt wel wat later. Nu heb ik er al een tijdje last van. Nog niet zo vaak, maar voorzie dat dat aantal nog wel zal gaan oplopen. Terwijl ik het heel rustig aan doe.

Renate, fijn dat je zo'n fijne vakantie hebt gehad en dat je eindelijk wat aan het aankomen bent! Gelukkig maar. Voelt toch wat gezonder he.

Hier staat de teller inmiddels op +7 kilo, pfff. Lijkt heel veel, maar schijnt binnen de normale curve te vallen. Moet er nog steeds best aan wennen, al die kilo's die erop vliegen.

Geplaatst

Hoi Mariek,

Die 20 weken echo heb ik eigenlijk al gehad op 18 weken en 5 dagen. Mijn volgende echo is op 23 weken. Zo een twintig weken echo is er niet echt in België. Je moet gewoon iedere maand op controle en de laatste maand, om de 14 dagen.

Geplaatst

Hier totaal 5 kg erbij. Heb het idee dat mijn buik afgelopen week echt met de dag groeit. Komt vast door t mooie weer ;-)

Alleen als ik strakke shirtjes draag zien anderen dat ik zwanger ben. En aangezien ik er zo trots op ben: trek ik alleen nog maar strakke shirtjes aan haha!

Geniet van het mooie weer!

Geplaatst

Doorzettertje, je hebt gelijk, laat maar zien!

Nog mensen last van het warme weer?

Ik ben sinds de start van het fertiliteit traject 7 kilo aangekomen, dat is in jaren tijd 12 keer een hormoonkuur en een zwangerschap van 22 weken geweest.

Sinds ik nu zwanger ben, ben ik 1 kilo aangekomen.

Voelde soms wat spanning op / in mijn baarmoeder en werd ongerust. Moest toch naar ziekenhuis en zij maakten zich geen zorgen. Schijnt vaker voor te komen door groei baarmoeder. Echo was weer piekfijn in orde.

Groetjes!

Geplaatst

Pff over warmte gesproken... Gelukkig is het vandaag al wat beter te doen. Mijn darmen zijn compleet van slag door de warmte. Morgen de 20 weken echo, erg spannend weer!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden