Ga naar inhoud

Uitgerekend in januari 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hai meiden,

britt: wat balen dat je steeds zo'n pijn hebt.

Hier is t helaas niet veel beter. Ben sinds maandag voor 50% in de ziektewet gegaan. Denk dat ik dit eerder had moeten doen want t wordt er nog niet echt beter op. Was altijd blij dat ik in een mannen-bedrijf werkte, maar als je zwanger bent is dat niet echt voordelig. Met alleen maar mannen is er niet altijd begrip en daarom ben ik denk ik ook te lang door gegaan. Zit op t werk op de 2e verdieping zonder lift met 3 hele steile trappen. Als ik 2 trappen heb gehad 's ochtends moet ik 5 minuten gaan zitten voordat ik trap nr 3 op kan. Mijn toch al harde buik springt zowat uit elkaar als ik t kantoor binnen kom. Alles verzuurt en moet echt op adem komen. En dan begin ik m'n dag eigenlijk al met onwijze pijn. Gelukkig kan ik na 4 uurtjes weer naar huis.

Keek er onwijs naar uit om alle babyspullen te gaan kopen, maar moet nu helaas t meeste via internet kopen. Volgende week gaan we wel naar Babypark om een kinderwagen, bedje, maxicosi en box te kopen. 16 oktober mag ik weer naar de verloskundige en ik heb zo'n idee dat dat ook mijn laatste werkweek wordt en volledig moet stoppen met werken.... op dat moment ben ik dan 27 weken.

Onze leeftijd zal er ook vast mee te maken hebben denk ik, dat een hoop van ons zulke mankementen hebben.

Hoe is het verder met iedereen?

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hai meiden,

Wat herbaar jullie verhalen bekkenpijn ja ik heb het ook, en moet zeggen het wordt elke week erger.

Ben ook sinds deze week voor 50% aan het werk.

Bij mijn dochter was het na 20 weken ook zo dat ik mezelf niet goed voelde en allemaal gekke dingen erbij kreeg.

Ben benieuwd of het nu weer zo hopeloos wordt.

Ting, heel veel sterkte.

Sas

Geplaatst

Vanmiddag heerlijk zo goed als alles van het baby-uitzetlijstje gekocht tijdens de mama mazzeldagen van Prenatal. Uiteraard via het internet ;) En daarnaast nog wat leuke kleertjes, roze uiteraard!

Geplaatst

Hoi, sorry voor het "ik voel mij zo zielig berichtje". Ik heb geen lichamelijke klachten. Buiten vorige week een blaasontsteking en buikgriep :-) maar dat is bijzaak. Ik lig vooral wakker van mijn werk. We zijn 2jaar geleden verplicht geweest om van Brussel naar Antwerpen te gaan werken. Voor mij verdubbelde de reistijd daarmee. Ze hadden gelukkig wel een CAO dat er voor die mensen ging rekening worden gehouden met de tijd, Zo had ik een compensatie van 89 minuten per dag dat ik minder moet presteren. Ik heb maar 1/2 uur lunchpauze i.p.v. 3 kwartier. We zitten daar op een industrieterrein dus niks te beleven. Er werd een een taxibusje voorzien van het station naar het werk. Vanaf november wordt dit allemaal afgeschaft. Het busje al zeker. De tijd is nog niet zeker maar er is weinig kans dat dit wordt verlengd. Aangezien dat ik 4 uur onderweg ben, zijn het voor mij lange dagen. Door die tijdscompensatie valt het eigenlijk nog mee. Ik werk 6 uur en zit 4 uur op de trein. Maar vanaf 1 november moet ik full-time werken als alles wordt afgeschaft. Dus 7:30u. Dat is van voor 7 u 's morgens vertrekken, te voet 20 minuten naar het werk stappen, mijn uren kloppen en pas om 17:15u naar huis. De trein van 17:23u haal ik niet meer, zeker als ik niet weet of die openbare busdienst op tijd vertrekt of niet. Ik heb pas om 18,13u een andere trein met verbinding in Brussel naar mijn woonplaats en het komt er op neer dat ik pas om 20:30u thuis ben. In november ben ik 8 maanden zwanger en ik denk niet dat ik zo iets full-time, 5 dagen op 5 aan kan. Zelfs 20 minuten te voet mag ik al vergeten. Ik heb gevraagd om uitzonderlijk tot voor mijn vakantie en zwangerschapsverlof naar het kantoor in Brussel te gaan. Dat zou geen probleem zijn voor mijn functie en het is me geweigerd. Ik ben er helemaal kapot van. Als ze me vanaf 1 november al thuis moeten zetten ben ik 6 weken zwangerschapsverlof kwijt. Ik ga me na mijn bevalling te pletter solliciteren zodat ik uit deze helse job geraak. Maar ik heb nou net de tijd nodig en zeker die 14 weken na mijn bevalling om te kunnen solliciteren.

Ik lig er dus dag en nacht wakker van. Terwijl ik normaal lekker op mijn roze wolk moet zitten, en met een grote smile op mijn gezicht suikerbonen moet uitzoeken en denken aan mijn kindje. Maar die problemen om het werk laten mij niet los en is een echte domper op mijn zwangerschap. Ik tel niet de dagen af tot als het weekend is maar de minuten en seconden. :cry2::sad1:

Geplaatst

He meiden!

Ik lees bijna dagelijks bij heb alleen niet altijd tijd om te reageren. Wat hebben we relatief veel meiden met bekkenklachten.

Sas en Doorzettertje, fijn dat jullie nu maar 50% moeten werken, scheelt toch weer. Doorzettertje, wat een mazzel dat je zoveel via de mazzeldagen hebt kunnen kopen bij de Prenatal ;-)

Britt, hoe gaat het nu met jou, beetje bij kunnen tanken of nog steeds zo vreselijk moe? Vicieuze cirkel...zorgen maken dat je uitgeput raakt zorgt er ook voor dat je niet kan slapen, dan raak je nog meer achterop met slaap, ga je je nog meer zorgen maken.... en dan de pijn 's nachts... echt vervelend voor je! Je slaapt zeker vast al met een stevig kussen tussen je knieen en enkels?

Ting, wat een nare werkgever! Dat ze helemaal niet bereid zijn rekening te houden met jouw tijdelijke situatie! Kan me heel goed voorstellen dat je daar weg wilt, ook gezien de enorm lange reistijd. Misschien heel stom dat ik het voorstel, maar is het een idee om er eens over te praten met je huisarts? Zoveel stress is niet goed. Misschien zegt hij/zij wel dat je je ziek moet melden, rust moet nemen. Dan heb je gegronde reden om je ziek te melden als het echt niet meer gaat.

Liesjuh, hoe is de muurschildering geworden?? Klinkt mooi hoor! Ook de kleuren die je hebt gekozen. Ben zo benieuwd wat het gaat worden bij jou, een jochie of toch een meisje.

Zomer, heb je een beetje kunnen rusten die weekend? Vervelend dat je al je plannen overboord moest gooien. Hoop dat je je wat beter voelt.

CC, wat leuk dat je al haartjes hebt kunnen zien!! Het begint nu echt een klein baby'tje te worden he. En fijn dat je geen zorgen maakt over het niertje. Een formaliteit ongetwijfeld om het extra goed na te kijken. Alleen maar goed toch.

Hier alles redelijk goed. De mensendiecktherapie voor de bekkenklachten helpen goed. Gouden regel: elke 4-5 uur even een kwartiertje gaan liggen. Dan kunnen de pezen die opgerekt raken door het lopen/zitten zich weer even herstellen. Als de pezen zich herstellen, worden de spieren beter aangestuurd, houden ze de botten beter bij elkaar etc en krijg je dus minder last. Tenminste, bij mij werkt het echt. Houd me er nu dus ook trouw aan, en moet dus zeggen dat de klachten echt minder worden. De therapeut zei wel dat er 2 soorten van bekkenklachten zijn en dat bij de ene dit niet zou werken. Wat het verschil precies is weet ik niet. Oefeningen alleen doen het 'm dus niet, die rustmomenten, volledige ontlasting van de pezen, daar zit de clue.

Verder ook hier bezig met de kamertjes van dochter en het mannetje. Vordert gestaag. Wil voor de babykamer nog een muurtje een andere kleur schilderen, weet alleen nog niet zo goed welke kleur. En zo'n muursticker van zo'n vrolijk gekleurde boom met vogeltjes, blaadjes enzo, die komt er misschien ook nog. Om de boel lekker op te vrolijken. Want voor de rest houden we het rustig. Veel lichte tinten, wat grijstinten. Wil met name de accessoires en muursticker gebruiken om kleuraccenten aan te brengen.

De kamer van mijn dochter daarentegen... haha, heel ander verhaal. Ze zit helemaal in de roze-fase, dus ben bang dat in ieder geval 1 muur roze geverfd moet worden. Haar kamertje is sowieso al een bontje verzameling kleuren, waar nu nog een heel zonnige geel de overtoom voert.

Afgelopen week weer bij de vk geweest. Kereltje ligt nu al 3 metingen gemiddeld 2 weken voor op schema. Groot mannetje dus. Bij de volgende controle wil ze voor de zekerheid toch even bloedprikken om te kijken of ik niet heel misschien zwangerschapssuiker heb. Zal wel niet, maar toch. Ga deze laatste 3 maanden wel extra letten op de voeding heb ik me afgelopen weekend voorgenomen. Merk dat als ik zwanger ben de rem op snaaien, snoepen en nog-even-dat-lekkers echt ver te zoeken is. En de kilo's vliegen er dus op, arghhh... nu al +14! En we moeten nog ruim 3 maanden... DUS!! Vanaf nu geen snoepen meer voor mij. Even pas op de plaats. Geen zin om straks serieus te moeten gaan lijnen na de zwangerschap/borstvoeding.

Zal zo het schema bijwerken. Groetjes!

Geplaatst

@Doorzettertje, ik heb het er gisteren nog met de arts over gehad in het ziekenhuis. Veel spanningen en bv fysieke arbeid kunnen nu eenmaal deze klachten veroorzaken van pijn. Hij zei heel duidelijk dat het welliswaar erbij hoort, maar dat je als zwangere het eigenlijk het beste zelf kunt beinvloeden. Je lijf geeft grenzen aan en die moet jij respecteren door rust.

Ik hoop dat je die op de een of andere manier kunt vinden!En wat heerlijk dat je zoveel hebt gekocht!!!!!:happydance:

@Sas, goed dus dat jij ook nu 50% werkt. Ik hoop dat je klachten een beetje te handelen zijn op deze manier!

@Ting, ik weet niet hoe het allemaal in Belgie werkt, maar ik werk in Nederland al ruim 10 jaar in mobiliteit en re-integratie van personeel. Als ik jouw situatie zo zie, lijkt het er op dat jij als werknemer alles op wilt lossen en dat is een mooie eigenschap maar het moet ook allemaal maar kunnen.

Dat ze gaan veranderen is wellicht te begrijpen vanuit de organisatie bekeken, maar jij (en vooral je lijf) veranderen ook. Als ik het goed heb, heb je al aangegeven dat het heel zwaar is voor je de aankomende periode. Als je werkgever niet mee wil buigen, zal er denk ik een moment moeten komen dat je moet kiezen voor jezelf. De dagen zoals je die omschrijft zijn voor iedereen zwaar, maar helemaal als je zoals jij zwanger bent.

@Mariek, ik hoop dat het helpt om af en toe te liggen. Fijn dat je de modus hebt gevonden die bij jou aansluit! En leuk zoals je de plannen voor het kamertje omschrijft. Ik kan zo echt mee genieten!

Voor op de meting, ik hoop maar dat het een groot kindje is en geen suiker. En, wat is het moeilijk he om alles te laten staan? Ikzelf ben nu nog gekker dan anders op cola. Nu verplicht ik mezelf tot overdag eerst anderhalve liter water / limonade en optimel te drinken. Pas als ik dat op heb, mag ik cola zero. Maar het liefst.... drink ik het de hele dag :)

Met mij gaat het beter. De rust heeft mijn baarmoeder goed gedaan. Nu ik 23 weken ben en alles er nog goed uit lijkt te zien, krijgen ook de mensen in het ziekenhuis iets meer vertrouwen erin dat wij mischien een levend kindje gaan krijgen. Het is heel spannend, maar aanstaande zaterdag (23 weken en 5 dagen) is een hele belangrijke dag, vanaf dan gaan ze in het Wilhelmina Kinder Ziekenhuis ons kindje behandelen als het dan geboren zou worden. Best een mijlpaal dus! Om het te vieren gaan we met een paar lieve vrienden uit eten op de zaterdag. En dan maar proosten (met voor mij een glas cola) dat onze zoon nog lang in mijn buik mag blijven!

Lieve groet, Zomer

Geplaatst

Jeetje Zomer; wat een spanning. Ik duim met je mee hoor :)

Hier ook weinig tijd om te reageren. Ik lees wel iedere dag bij maar een te druk bestaan om intensief op het forum bezig te zijn.

Ik mag verder niet klagen, doe alles nog en heb geen klachten. Ben wel enorm dik geworden. Mijn buik is volgens mij nu zo dik als dat ik in mijn vorige zwangerschap bij 40 weken was :(

Maar goed, het schijnt bij een 2e kindje veel sneller te gaan. Morgen heb ik weer een groeiecho omdat het de vorige keer niet helemaal goed was. Dus best wel spannend. Aansluitend een afspraak bij de gyn.

Komende week wordt voor ons een spannende week. vrijdag 5 oktober wordt onze zoon geopereerd, flinke operatie met een verblijf van minimaal een week in het Emma-kinderziekenhuis. Gelukkig mogen we wel inroomen dus zijn 24 uur per dag bij hem. Kortom intensief en spannend.

Hier ook al druk met de babykamer. Ik kan gewoon niet stoppen met leuke meiden-spullen te kopen. Ik las volgens mij bij Marieke iets over een boom-muursticker. Ik heb een grote MDF-boom besteld en inmiddels al binnen. Echt geweldig!! Dit is de link voor als je m wil zien:

http://www.ykke.nl/pages/page15/page15.html Ik heb natuurlijk boom vrolijk besteld :)

Geplaatst

Linda, sterkte morgen met de operatie van je zoon! Ik hoop dat jullie lekker kunnen inroomen bij hem en dat de tijd voor jullie gevoel heel snel zal gaan!

Gr Zomer

Geplaatst

Hallo allemaal,

wat een heerlijk herfstachtig weer vandaag... echt weer om languit op de bank te liggen met een goed boek. Ik geef me er maar aan over, des te beter t met me gaat. Op mijn werk beseffen ze ook dat ik m'n verlofdatum zeer waarschijnlijk niet ga halen op m'n werk. Omdat mijn werk wordt onder verdeeld onder m'n collega's en ik nu al 3 halve dagen werk ga ik maandag al beginnen met werk overdragen en dat geeft rust. Heerlijk! Dinsdag 16 oktober weer naar de verloskundige, erg benieuwd wat ze gaan zeggen. Als ik jullie verhalen lees over verwoede pogingen om cola, mc Donalds, snoep, etc. Proberen te laten staan word ik jaloers! Ik kan nog steeds slecht eten. Zou willen dat ik m'n avondeten gewoon helemaal op kon eten tot ik vol zit. Ben afgelopen 2 weken ook zeker een ruime kilo afgevallen. Is niet goed nu lijkt me. Gelukkig is onze kleine meid steeds beweeglijker, geeft goed gevoel! Hoeveel zijn jullie nu totaal aangekomen? Vanaf het test-moment tot nu toe is er bij mij 8 kilo bij, weeg nu 66 kilo. Hoop dat t verder goed gaat met iedereen. Morgen meubeltjes en kinderwagen kopen!!!!!

Geplaatst

Hoi Doorzettertje,

Inderdaad, lekker binnen op de bank met een kop thee! Goed dat je al bezig bent met overdragen van je werk, gaat vast rust geven!

Ik heb wel heel veel zin in sommige dingen, maar het avondeten is bij mij vaak ook een drama... Ik heb het gevoel dat ik de meeste dagen een kwart eet van een normale portie. Probeer dus zo gezond mogelijk te eten en de ongezonde dingen te laten staan.

Ik ben in totaal 4,5 kilo aangekomen, arts was tevreden. Zeker omdat ik zoveel op bed en op de bank lig en dus bijna geen calorieën kan verbranden.

Veel plezier met kopen morgen!

Liefs Zomer

Geplaatst

Veel te stil inderdaad, zeker nu ik veels te veel tijd heb ;) Ik ben per morgen uitgewerkt helaas... Morgen laatste zaken overdragen en dan is t klaar. Harde buik gaat maar niet weg en ik moet algehele rust houden. Wel met m'n werk afgesproken dat ik zo af en toe op afstand nog wat zal doen (was ook advies van VK) anders wordt t wel een hele lange zit van 6 maanden voordat ik pas weer terug ben. Ga zo af en toe nog is lunchen op de zaak zodat ik nog een beetje binding hou. Voelt goed zo.

Geplaatst

Liesjuh, vond ik ook! Het is stil, maar ik ben wel benieuwd naar iedereen! Hoe gaat het met je?

@linda, hoe is het met de kamer?

@ting, hoe is het met je werk?

@doorzettertje, goed besluit. Algehele rust lijkt veel erger dan het is, zo is mijn ervaring. Ik zorg wel voor een goede structuur in de dag, kleed me leuk aan (ook al ziet niemand het omdat ik op bed of op de bank lig) en vermaak mij met tijdschriften die mensen brengen, met de tv en mijn tablet.

Wij zijn gisteren getrouwd! Weer een mijlpaal, want ik mocht en kon toch maar mooi naar het stadhuis lopen! We hebben met de familie een fijne en ontspannen dag gehad, net zoals we wilden. Vanmorgen werd er nog een ontbijt gebracht, feest was compleet.

En... Ben nu 24 weken en 4 dagen zwanger! Jippie, hebben we mooi gehaald!

Hoe is het met iedereen?

Zomer

Geplaatst

Hoi Britt, dank je wel!

Doorzettertje, hoe is het nu met je nu je meer moet liggen? Gaan de dagen nog een beetje snel voorbij?

CC, weet je al meer over de xtra echo? Ikzelf weet dat je soms dingen echt heel slecht kunt zien op de echo. Mijn Gyn is heel geduldig en heeft er laatst ook heel erg de tijd voor moeten nemen, omdat ze maar 1 niertje zag. Uiteindelijk zaten er toch echt 2, maar door hoe hij ligt kon ze het moeilijker zien...

Gr Zomer

Geplaatst

Hela!

Zomer, gefeliciteerd met je huwelijk!!

Ik lees trouw mee, maar heb gewoon niet zoveel te melden op dit moment ;-) Vandaar wat stil aan mijn kant. Het gaat gewoon z'n gangetje. Ben de weken een beetje aan het aftellen. Nog 12 te gaan... Voel het mannetje heel goed, de hele dag (en nacht) door. Aan de ene kant heel fijn, want geruststellend, aan de andere kant, pfff, de trappen beginnen echt wat harder te worden nu. Voel de voetjes al echt over mijn hand bewegen als ik mijn hand op de buik leg. Leuk en een beetje spooky tegelijkertijd. Dat er een wezentje in je groeit, het blijft zo bijzonder.

Doorzettertje, hoe is het nu, om niet te werken? Misschien juist wel even fijn, zo'n tijdelijke werkonderbreking. Niet alleen voor je buik, maar ik heb het nu 2x gedaan, een werkonderbreking, en vond het heel prettig om even 'los' te zijn en goed na te kunnen denken over wat ik verder wilde. Een soort adempauze, even stap op de plaats. Benieuwd hoe het jou gaat bevallen.

Over bevallen gesproken, het is nog een tijdje weg, maar hebben jullie al nagedacht of je liever thuis of in het ziekenhuis wilt bevallen? Ik ben er nog niet helemaal over uit. Aan de ene kant, als alles gewoon goed gaat, lijkt het me heel fijn om gewoon thuis te zijn, aan de andere kant, de gedachte dat hulp zo dichtbij is, mocht het nodig zijn, spreekt weer voor een ziekenhuisbevalling... Mijn vriend ziet me liever in het ziekenhuis bevallen, vindt hij een prettiger idee.

Linda, leuke site, van die MDF-boom! Ik overweeg nu ook om die te kopen.

Begin sinds deze week ook vocht vast te houden. Ineens krijg ik dikke enkels en kan ik 's avonds de ringen niet meer van mijn vingers krijgen. Damn, best vroeg al. Moet nog 12 weken... had er vorige keer ook last van, maar pas helemaal op het einde. Als het nu al begint, dat belooft wat ;-) Plofkop, here I come.

Geplaatst

Hoi Mariek,

Je vraagt over waar bevallen. Ik zal in het ziekenhuis bevallen. Als het begint voor week 32, moet ik naar het wilhelmina kinder ziekenhuis. Daarna mag ik bevallen in ons eigen ziekenhuis.

Ik heb altijd gedacht dat als ik zwanger zou worden, ik thuis zou bevallen. Maar dat is nu natuurlijk anders. Ik heb vorig jaar 2 weken in het ziekenhuis gelegen op een 1 persoonskamer, net als de kraamkamers. Ik moet zeggen, dat lijkt mij een ideale tussenvorm. Je gaat naar het ziekenhuis met je eigen verloskundige, in een fijne kamer. Gaat alles goed, ga je na een paar uurtjes naar huis. Heb je toch meer hulp nodig, is er meteen een gynaecoloog / kinderarts enz. in de buurt....

@vocht vasthouden, heb er nu nog geen last van... Jij sterkte want het lijkt me heel lastig!

Groetjes Zomer

Geplaatst

Hallo allemaal,

@Mariek: Op zich bevalt het niet werken wel. Maar is niet tijdelijk he? Ik zal pas na mijn verlof weer terugkeren, dus dat is pas over een half jaar ergens in april. Dit is pas mijn 1e week. Maar ik zou t zowat ook niet meer kunnen hoor. De pijn wordt eigenlijk steeds erger. En ben steeds minder mobiel: 50 meter lopen en dan heb ik het wel gehad. Gelukkig zijn alle babyspullen binnen. Gister bij de VK geweest en gevraagd om een verwijzing naar de Gynaecoloog. Gistermiddag gelijk gebeld en situatie uitgelegd en ik kan morgenmiddag al terecht bij de Gynaecoloog! Ik blijf gewoon die rare pijn houden in het midden helemaal onderin mijn buik, al die tijd ook op precies dezelfde plek. Aangezien ik de afgelopen 1,5 jaar zoveel verschillende hormonen in mijn lijf gepompt heb gekregen haal ik me de gekste dingen in mijn hoofd wat het zou kunnen zijn. Wil mezelf gewoon graag geruststellen.

Wij gaan absoluut in het ziekenhuis bevallen. In het ziekenhuis hier in de buurt is er een zogenaamd Geboortecentrum. Dit zijn een aantal kamers in een apart gedeelte van het ziekenhuis (je hebt niet eens het idee dat je in een ziekenhuis bent) zonder enige apparatuur oid. Kamers zijn zeer hip, gezellig en smaakvol ingericht met verder allerlei luxe voorzieningen (eigenlijk soort luxe hotelkamer). Dus eigenlijk het sfeertje van een thuisbevalling maar dan toch in een ziekenhuis. Mocht er iets aan de hand zijn of zo gauw ik pijnbestrijding nodig heb ga ik met bed en al de lift in naar de afdeling Verloskunde en op die afdeling hebben ze dan weer hele mooie kraamsuites (1 persoons kamers met badkamer en allerlei apparatuur maar nog steeds smaakvol ingericht en waar mijn man ook zou kunnen blijven slapen). Vorige week hebben we daar een rondleiding gehad en hebben er een heel erg prettig gevoel over.

Vervelen doe ik me gelukkig nog niet. Wil nog een hoop zelf maken maar dat gaat niet heel erg snel want als ik een uurtje achter m'n naaimachine heb gezeten moet ik daarna weer een uurtje liggen. Maargoed: ik heb nog alle tijd :-)

Hoe is het verder met iedereen? Hoor weinig van de rest dus hoop dat t goed met iedereen gaat. Wanneer gaan jullie allemaal zo'n beetje met verlof en hoever zijn jullie met de baby-uitzet? Ik krijg 13 november de Kraamzorg al op bezoek maar dan is t kamertje nog niet klaar denk ik....

Hoop wat van jullie te horen.

Geplaatst

Hoi hoi,

Zomer, Gefeliciteerd met jullie huwelijk!

Doorzettertje, wat vervelend voor je dat je zo'n pijn hebt steeds, kan me voorstellen dat je je er onzeker door voelt. Wat fijn dat je morgen al bij de gyn terrecht kunt, succes!

Mariek, wat leuk dat je je kleintje zo goed kunt voelen! Ik voel wel wat, maar in lichte mate.

@Vochtvasthouden, hier hetzelfde probleem, heb m'n ringen ook al een tijd niet meer om, krijg ze er 's avonds haast niet af!

@Bevallen, wij gaan in het ziekenhuis bevallen, hebben hier ook heel bewust voor gekozen. Ik vind het een fijn en geruststellend idee dat als er iets aan de hand is je alle deskundigheid en apparatuur bij de hand hebt. Het is me de vorige keer prima "bevallen" dus we doen het dit keer net zo!

@Kraamzorg, op 24 oktober krijg ik een telefonische intake.... ik wil hier nog achteraan bellen, want vindt het behoorlijk onpersoonlijk. Maar schijnbaar komen ze bij je eerste kindje voor een consult aan huis en bij de tweede, derde, etc.... krijg je een telefonisch consult. Het ligt eraan hoe je verzekerd bent, ik moet alles maar eens even goed nalezen en dan bedenken hoe ik de zorg wens te hebben.

Hier verder druk bezig met van alles en nog wat. Onze dochter is sinds vrijdag over naar haar nieuwe kamer en is erg trots! Ze laat iedereen heel vrolijk haar nieuwe kamer zien en ze slaapt er gelukkig ook nog beter. Ik ben nu begonnen met het uitzoeken van alle baby-spullen die ik nog had, wist niet dat ik zoveel dozen had verzameld.... heb hier en daar wat gekregen en moet nu alles sorteren, opschrijven en dan bekijken wat ik er allemaal nog moet bijkopen! Wel een leuke bezigheid moet ik zeggen....

Ik heb wel veel last van harde buiken, ik kan ook geen eind meer lopen of fietsen, baal er best van! Aangezien ik geen werk heb en bij huis ben kan het lijkt me ook niet komen van de drukte, vorige week mijn urine laten sticken op een evt. blaasontsteking, maar deze was schoon, dus dit is het ook niet. Ik wil het nog een paar dagen aanzien en anders moet ik toch de gyn maar even opbellen. Vanavond heb ik alweer de derde zwangerschapsgym, we hebben een erg leuke groep van 8 personen. Aankomende maandag hebben we de 30 weken echo, ben benieuwd hoe onze kleine het doet!

Ik zal even een foto van de muurschildering toevoegen, heb er zo geen van mijn buik zonder dat m'n hoofd erop staat kom ik nu achter.... hahaha.... die zal ik later nog wel plaatsen....

[ATTACH=CONFIG]4652[/ATTACH]

Geplaatst

mOOI die muurschildering!!! gaaaf!!!

Hier alles wel goed...behalve een hele dwarse peuter!!! Slaap is wat ik structureel te kort kom...deze dagen!!! grr.... vandaag veel gevochten met dochterlief!!! zeg ik links...zegt zij rechts.... enz... zeer vermoeiend kan ik je melden!!! Wat een draak zeg!!! ok!

Verder moet ik in het ziekenhuis bevallen ivm zwangerschapsvergiftiging en veel bloedverlies vorige keer. Ik had vorige keer echt zin om thuis te bevallen...zoals je het wel eens in die series ziet...enz. maar ik dacht na mijn bevalling>>>... wow...hoe kan dit in hemelsnaam thuis?! dood eng vind ik het nu! De pijn die je hebt...ik zou echt volledig in paniek raken. (denk ik) Dus voor mij het ziekenhuis...maar volgens mij moet je dan tot 6 cm ofzo thuis blijven...daarna mag je pas komen?? ik weet het niet zeker hoor... ik krijg nog een gesprek met de verloskundige. ook heb ik besloten...dat als het mogelijk is...neem ik een ruggeprik! Ik vond het idee..eng...maar nu na één bevalling te hebben meegemaakt zeg ik! kom maar op! hahaha

Tja...ik hoop niet dat ik jullie bang maak met mijn verhaal, dat is zeker niet de bedoeling! maar het is echt NIET mijn hobby ...bevallen!

liefs... britt

Geplaatst

Idd mooie muurschildering Liesjuh.

Gefeliciteerd Zomer, nog in de wittebroodsweken!

Doorzettertje, ik ben nu ook sinds 9 weken thuis en om eerlijk te zijn "het bevalt heel goed". In het begin wel moeten wennen, daarna genoten van de zomer met dochterlief(ik werkte fulltime en had nog wat tijd met haar in te halen) en nu ben ik helemaal niet meer met werk bezig. Wel jammer, want ik had het echt goed naar mijn zin daar, maar ik heb die knop voor even echt uit kunnen zetten. Hopelijk kun jij ook nog genieten van de voorbreidingen en lekker thuis rustig aanrommelen. Maar veel belangrijker, dat je je beter gaat voelen! O. ja ik had ook even zón raar gevoel op een bepaalde plek op mijn buik en volgens d egyn kon dit een soort van blauwe/broze plek zijn van het trappelen op dezelfde plek.

Mariek, ook hier een groot kindje en de bewegingen gaan anders voelen. Niet meer het gertrappel, maar meer langsschuren tegen mijn buikwand. Soms zie je ook gewoon een knietje of voetje bewegen. Heel bijzonder, maar ook raar; leven in mijn buik. Ook ik ga in het ziekenhuis bevallen. Voor 32 weken in Veldhoven en daarna in het streekziekenhuis. Sowieso op medische indicatie, maar ook omdat ik ook deze keer voor een ruggenprik ga. Ik zal de details besparen, maar bij de bevalling van mijn dochtertje duurde het heel lang en was ik van onder, rug en armen bond en blauw. Ook ben ik met spoed naar de ok gegaan, daar de placenta niet los liet en ik een bloeding had. Gelukkig hebben ze sinds dit jaar kraam/gezinsuites, want de vorige keer lag ik met 4 vrouwen op een kamer en mocht mijn dochtertje niet bij mij liggen en die andere kindjes dus wel. Ik heb geen oog dicht gedaan, ivm gehuil van die andere kindjes, gesnurk van de mede kraamvrouwen en emoties die alle kanten op gingen. Wat heb ik me die nacht alleen gevoeld. Nu ben ik dus een soort van geboorteplan op aan het stellen en heb ik wel bepaalde punten doorgesproken met de gyn. Die gaf ook meteen aan dat zij geleerd hebben nav wat er allemaal mis is gegaan toendertijd. En om eerlijk te zijn, ik was helemaal in mezelf gekeerd en voelde op een of andere manier geen pijn ofzo. Mijn man heeft echt een trauma opgelopen toendertijd. Hij is dus ook banger dan ik voor de bevalling, maar ja grote kans dat het nu een keizersnede wordt.

Geplaatst

Hele mooie muurschildering, Liesjuh!

Allemaal ziekenhuis dus. Kan me dat wel voorstellen. Ik weet het alleen nog niet zeker, waarschijnlijk ook omdat mijn ziekenhuiservaring vorige keer niet heel goed is bevallen. Ik wilde graag thuis bevallen maar moest uiteindelijk met langdurig gebroken vliezen alsnog naar het ziekenhuis (werd medisch dus). Daar heb ik op een verloskamer gelegen die grauw en grijs was, met niks aan de muren behalve een klok, met een plastic stoeltje voor mijn vriend om op te zitten.... meer dan 12 uur lang. Vastgepind aan het bed. Letterlijk, omdat ik vastlag aan 3 verschillende draden: 1 in me om mijn weeen te monitoren, 1 op het koppie van mijn dochter nog in me om haar hartslag te monitor en uiteindelijk ook 1 in mijn rug ivm de ruggen prik, die niet goed was gezet waardoor ik alsnog de pijn voelde en de weeen moest opvangen. DRAMA vond ik het. Ik kon geen kant op. Mocht niet van het bed af. En dat 12 uur lang. Ik begon te verkrampen bij elke wee in mijn bilspier en bovenbeenspieren omdat ik zolang in 1 houding lag. En dat in een kamer die zo kil en klinisch was... Verder ging de bevalling eigenlijk best goed, afgezien van het feit dat het dus heel lang duurde, en ik geen persweeen kreeg ivm de ruggenprik (meiden, verdiep je daar van tevoren even in: een ruggenprik kan de persweeen onderdrukken) en ik dus op eigen kracht de kleine eruit moest persen. Maar zo lang vastgepind liggen op een ziekenhuisbed... daar heb ik een klein traumaatje aan over gehouden... vreselijk vond ik dat.

Ik heb dit al besproken met mijn verloskundige en ik ga dus net als CC ook een geboorteplan opstellen deze keer. Als het enigszins kan wil ik deze keer zo lang mogelijk zelf in controle zijn over mijn bewegingen, en rond kunnen lopen, onder de douche kunnen gaan, andere houdingen kunnen aannemen etc.

En het liefst niet in zo'n kille ziekenhuiskamer... dus mijn voorkeur gaat ook zeker uit naar een geboortehuis of bevalcentrum. Het Lukas Andreas heeft een mooi bevalcentrum, dus als er plek is dan heeeeel graag daar. Ben er dus ook nog niet over uit of ik deze keer weer voor een ruggenprik ga. Nooit geweten dat die dingen dus verkeerd gezet kunnen worden en je er alsnog weinig aan hebt. Bij mij was uiteindelijk slechts 1 kant verdoofd, maar de andere kant niet. Ik heb waarschijnlijk gewoon enorme pech gehad.

Doorzettertje, heb jij het over het Geboortehuis Utrecht? Ik ben betrokken geweest bij hun website. Geweldig initiatief. Lucky you dat je dat in de buurt hebt!

CC, waarom is de kans groot dat het een keizersnede wordt deze keer? Klinkt ook niet echt als een pretje, jouw vorige bevalling. Ik had gelukkig nog de mazzel dat ik na die afgrijselijke verloskamer op een 2-persoonskamer op de kraamafdeling terecht kwam, alleen. Met de kleine naast me. Kan me voorstellen dat je een vreselijke nacht moet hebben gehad, zonder je kindje maar wel met allemaal andere vrouwen en babies.

Gaat iemand nog voor een pretecho de komende tijd?

Geplaatst

Hey Mariek, Nee het Hofpoort in Woerden. Ze hebben foto's op hun website staan. (Www.zuwehofpoort.nl/patienten/verpleegafdelingen/de-kraamsuite). En voor t geboortecentrum: www.geboortecentrumwoerden.nl Echt heel mooi en is nog maar een jaar oud. Na de voorlichtingsavond waar diverse artsen aan t woord waren en na de rondleiding hebben we daar super goed gevoel over!

Geplaatst

Idd is er niets persoonlijks aan de verloskamers, maar jij hebtdan nog jouw eigen verloskundige. Ik ben afhankelijk wie er dienst heeft in hetziekenhuis en de vorige keer 3 verschillende aan mijn bed gehad. Mijn dochterwas een sterrenkijkertje en dit had de ene gezien, maar niet goed doorgegeven.

Die ruggenprik was bij mij los gelaten en wel zón stoot weeopwekkers erbij datik gewoon niets meer kon zeggen van de pijn. De verpleegkundige had zoiets nognooit meegemaakt en de narcotiseur was net naar huis (midden in de nacht). Voorhij eens terug was, pffff. Ik kon niets zeggen en toen ineens zei ik "geenverdoving meteen die ruggenprik erin". Toen nog een keer bij deplacentaverwijdering, dus eigenlijk 3x gehaast een ruggenprik en helemaal een blauwerug daarna. Op de recovery een leerling die 2x mis prikte met bloedprikken endus ook een blauwe arm. Iedereen moet de kans hebben om iets te leren, maar ditvond ik toch echt de druppel. Het was maar goed dat ik nog half verdoofd was,anders had ik daar echt de afdeling gesloopt ;)

De eerste nacht lag dus mijn dochter een verdieping lager en kreeg cupjesvoeding, terwijl ik duidelijk heb aangegeven borstvoeding te willen geven. Detweede nacht huilde mijn dochtertje de hele nacht en voelde ik me schuldig naarde andere moeders op de kamer (na mijn ervaring van de nacht ervoor). Eigenlijkmocht ik niet naar huis, maar ik heb het echt doorgedrukt.....helemaal uitgeputkwam ik thuis. Kon ik eindelijk na 4 nachten/dagen weer wat slapen.

Nee, dat romantische idee van bevallen is ver zoeken, maar tja het is ook welbijzonder!

Door de afwijkende baarmoedervorm heb ik moeite met de samentrekkingen enontsluiting van de weeën en de placenta laat niet of niet in het geheel los (ikheb een litteken in mijn baarmoeder ivm verwijdering tussenschot). Hierdoor bijde vorige bevalling bijna 3 l bloed verloren. Deze keer wordt er eerder ingegrepenen voor een keizersnede gekozen, als het weer de kant op gaat van mijn 1ebevalling.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden