Ga naar inhoud

Uitgerekend in januari 2013


Mariek

Aanbevolen Berichten

  • Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Breek in...

Hey Doorzettertje, fijn om te horen dat het zo goed met jullie gaat. Ja, wel zielig van die krampjes. Kan me voorstellen, zo'n klein lijfje en dan al pijn. En verstandig van die borstvoeding naar flesvoeding. Moet ook geen martelgang worden. Hier ook hoor, een kleine man die gezond en happy al ruim n jaar is. Heerlijk. Geen gedoe en je weet wat ze binnen krijgen.

Nou, dikke knuffel voor je kleine meid.

xxx, mees

breek uit..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zomer, bedankt voor je reactie! Wat een mooie foto's van Koen, echt schattig!

 

Fijn te lezen dat Koen ook een ontstoken oogje had en het er misschien wel bij hoort... we zullen het zien... Wout z'n oogje zit nog steeds vol met troep en hij is inmiddels alweer een maand. Denk dat het niezen inderdaad van de sonde komt. Wout is de afgelopen dagen erg onrustig, hij huilt veel en is dan bekaf, zit echt te hijgen, omdat z'n hart niet meewerkt. Vannacht erg veel gehuilt, het is nu allemaal wel erg veel voor ons, nu onze dochter ook thuis is. Morgen moeten we naar de kinderarts en het CB komt ook nog op huisbezoek, we zullen het er eens over hebben of ik kan stoppen met het kolven. Ik heb echt totaal geen tijd over nu. We hebben een sondevoedingspomp gekregen, waarvan het ook praktischer werken zou moeten zijn, maar hier hebben we nog meer werk mee, dus we zijn weer aan het hevelen. Ik ben nu erg onzeker of er niets ernstigs aan de hand is, Wout is zo onrustig, dat had hij in het ziekenhuis niet. Morgen krijgt hij w.s. ook nog een injectie tegen het RS-virus, hij is hier nu erg gevoelig voor en de cardioloog in Groningen heeft deze aangevraagd. Normaal doen ze dit niet, zou zo'n 1000 euro per injectie kosten! Hopelijk worden we morgen gerustgesteld en krijgen we een mooi gewicht op de weegschaal te zien, want ik ben wel erg benieuwd of hij aangekomen is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuke foto's Zomer71. Héél lief. :-)

 

Amai Doorzettertje gestopt met borstvoeding, heb je dan geen bezoek gehad van de borstpolitie? :-) Ik heb een paar websites bekeken over borstvoeding en ik heb het idee dat je doodziek moet zijn voor je het zou aandurven om te stoppen met borstvoeding. 't is er over. Dikke zever hé. Als je stopt, stop je gewoon en daarmee uit. Als je als optie je vol moet steken met medicijnen voor de pijn of motilium om meer melk te kunnen aanmaken, vraag ik mij af of die kwaliteit wel goed is met al die medicijnen. Ik ben aan het afbouwen. Waarschijnlijk ben ik eind deze week zo droog als de woestijn. Wel vreemd hoor langs de ene kant doet het je wel iets dat je niks van jezelf kan meegeven. Maar het is wel praktisch dat moet ik toegeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik breek even in

Lisette e heeft ook ontstoken oogjes gehad vlak na de geboorte mij werd gezegd dat dat vaak voorkwam bij ziekenhuis kindjes door de lucht daar het kwam door tocht op het oogje wat op de gangen in het zh is

 

Op de kraamkamers enz is het heel warm maar zodra ze op de gang komen tocht dat en dan liepen ze dat op

Het beste was om het met uitgekookt water en een gaasje naar de neus toe te wrijven (niet te vaak en niet zo met de hand want het is heel erg besmettelijk)

Duurde het langer als een week moeat ik met de ha bellen

 

nogmaals sterkte ik hoop dat het snel beter gaat met wout

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach...hier ook al wat bv probleempjes...ik heb nu pijn bij het voeden...iets in de tepel maar ook in de borst zelf.... ook koude rillingen en kippevel vliegt over me heen tijdens het voeden ...(lichte koorts gevoel) ....net nu het weekend is.

Ik heb ook een lactatiekundige gebeld...misschien beginnende borst ontsteking?? slik maar drie x per dag ibuprofen...en dan maandag kijken of het beter is. Wat voel je pricies met een borstonsteking?

Ik heb het gevoel..alsof er draden in mijn borst getrokkenworden..en soms om steken erdoor....ik kan ook geen tekenen van spruw ondekken. Moeilijk hoor....kiezen op elkaar en door voeden maar...met ibuprofen is het wel beter te doen.

 

oeiii zo begon het bij mij ook. koortsgevoel ook op de borsten, ik kon de huid eromheen niet meer aanraken, rillingen, 'pijn overal'. echt uitkijken, misschien zitten er alleen nog melkkanaaltjes verstopt. onder de douche, warme straal erop en masseren, dat helpt bij mij. en idd koude compressen na kolven/ voeden... warm-kou ja je wordt er bijna ziek van en wat een gedoe.. maar dit moet eerst over zijn hoor,een echt borstontsteking wil je niet. zorg goed voor jezelf.

 

andere dames; wow wat zijn er veel meiden met bv probleempjes.

 

iedereen veel sterkte.

 

vandaag ga ik naar mn tweede lactatie afspraak. ik hoop dat na een uur oefenen we het weer kunnen gaan proberen - i heb al 5 dg geen bv gegeven.. ben benieuwd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een prachtige foto's, Zomer!!! Wat een heerlijk ventje inderdaad. Wat zal je trots zijn!

Fijn dat het kolven zo goed gaat. Kan me voorstellen dat het veel meer rust geeft. En je weet nu ook wat hij binnen krijgt per voeding.

 

Britt, ja, dat klinkt als een beginnende borstontsteking. Goed de warme douchestraal op je borsten en dan zachtjes masseren. Doet zeer, maar net zo lang doorgaan totdat de harde plekken uit je borsten weer wat zachter voelen of totdat het wat minder zeer gaat doen. En als het echt borstontsteking is wordt de borst rood op de plek waar de ontsteking zit. Tijdens het voeden moet je dan ook voorzichtig de rode plek wat masseren (en de borst goed leeg laten drinken, of afkolven na het voeden). Vervelend he. Heel veel sterkte en beterschap.

 

CC, heel herkenbaar wat je schrijft over het moeten inkomen mbt de aandachtsverdeling tussen de kindjes. Ik heb daar ook nog niet een bevredigende balans in gevonden. Voor mijn gevoel krijgt mijn dochtertje nog te weinig 1 op 1 aandacht van me. Ik heb nu afgesproken met mijn vriend dat hij in het weekend een paar uur op R.omijn past zodat ik erop uit kan met mijn dochter. Even alleen zij en ik. En ik breng haar 's avonds naar bed en besteed dan nu extra veel aandacht en tijd aan het voorlezen en nog even knuffelen met haar. Maar ik merk aan haar gedrag dat ze nog niet gewend is aan de nieuwe situatie. Ze vraagt veel aandacht van mij.

 

Ting, kan me voorstellen dat je bent gestopt met de borstvoeding. Als het niet gaat, dan gaat het niet. En je hebt het echt geprobeerd. 3 weken is mooi meegenomen toch!

 

Doorzettertje, de kleine heeft hier ook veel last van krampjes. Ik gebruik Infacol. Werkt als een dolle. Ik vind het ook vre-se-lijk als hij zo'n last heeft. Je ziet aan het gezichtje dat hij zo'n pijn heeft dan. Voel me zo machteloos als ik alles probeer om de pijn te verlichten en niks helpt. Erg blij dus met de Infacol, want dat helpt wel. Als ik dat bij elke voeding gebruik heeft hij bijna geen last meer van krampjes.

 

Liesjuh, hoe gaat het met Wout? Heeft hij de injectie gehad? Wauw, 1000 euro per injectie, ongelooflijk! Maar wat fijn dat de cardioloog deze heeft aangevraagd speciaal voor Wout. Hoop dat hij snel weer wat rustiger wordt. Kan me voorstellen dat je je zorgen maakt als hij zo onrustig is. Je vraagt je toch af wat erbij hoort en wanneer je aan de bel moet trekken. Wat zei de kinderarts?

 

Juul, hoe was de tweede afspraak met de lactatiekundige? Heeft ze nog wat voor je kunnen betekenen? Ik heb vorige keer bij mijn dochter ook een lactatiekundige ingehuurd. Zij had toen 2 belangrijke tips voor me die heel goed werkte, waardoor daarna de borstvoeding stukken beter ging. Hoop dat het bij jou nu ook wat beter gaat.

 

Hier gaat de bv inmiddels helemaal goed. R.omijn hapt als de beste, de productie is nu top, ik geef de borst om en om, dus de ene keer links, de andere keer rechts, en de kleine zit nu in een mooi 3-4 uur ritme. We hebben onze draai gevonden. Ik ben nu begonnen met het opbouwen van een voorraadje voor in de vriezer. Valt nog niet mee, de productie lijkt perfect afgestemd op wat hij dagelijks nodig heeft, dus alles wat ik 'afpak' moet op de een of andere manier gecompenseerd worden. Uiteindelijk door de productie per dag te verhogen, maar tot nu toe komt het nog regelmatig voor dat ik de afgekolfde melk via de fles nog diezelfde dag weer moet geven... maar goed, stug doorgaan met dagelijks 40-50 cc kolven en opzij zetten. Zal wel moeten, want heb een paar afspraken in het verschiet waarbij ik te lang van huis ben voor de voeding en de kleine dus de fles moet krijgen.

Uiteindelijk geef ik nu dus toch uitsluitend borstmelk en hoop dat nog een tijdje te kunnen doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha Ting! Ja ik heb het gedurfd!! Gelukkig had ik een ruimdenkende kraamhulp (er zijn zat baby's groot geworden met de fles, zei ze) en mijn verloskundige gaf me ook groot gelijk gezien de pijn en ellende die ik zelf onderging op dat moment. Heb er geen moment spijt van. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk. Achteraf had ik er niet eens aan moeten beginnen, dan had mn kraamtijd in t ziekenhuis en met de kraamhulp nog een stuk leuker geweest. Maar zo zal iedereen wel iets hebben dat ze achteraf liever anders had gedaan. Ben nu aan het lezen in het boek 'Oei ik Groei'. Leuk en handig boek die alle sprongen van onze kindjes omschrijven. En het klopt echt wat er in staat :-)

 

Ik hoop dat het snel beter zal gaan met baby Wout, wat een vechter is dat zeg en zijn ouders ook niet te vergeten! En dan zeur ik over het niet slapen door de darmkrampjes. Wat jullie meemaken Lieske is pas heftig en uitputtend! Respect en heel veel sterkte!

 

Leuke foto's Zomer71. Héél lief. :-)

 

Amai Doorzettertje gestopt met borstvoeding, heb je dan geen bezoek gehad van de borstpolitie? :-) Ik heb een paar websites bekeken over borstvoeding en ik heb het idee dat je doodziek moet zijn voor je het zou aandurven om te stoppen met borstvoeding. 't is er over. Dikke zever hé. Als je stopt, stop je gewoon en daarmee uit. Als je als optie je vol moet steken met medicijnen voor de pijn of motilium om meer melk te kunnen aanmaken, vraag ik mij af of die kwaliteit wel goed is met al die medicijnen. Ik ben aan het afbouwen. Waarschijnlijk ben ik eind deze week zo droog als de woestijn. Wel vreemd hoor langs de ene kant doet het je wel iets dat je niks van jezelf kan meegeven. Maar het is wel praktisch dat moet ik toegeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal jullie gauw effe tussen de bedrijven door een berichtje sturen. We zijn afgelopen maandag met Wout naar de kinderarts geweest voor controle. Aangezien hij 's nachts een Cheyne Stokes ademhaling heeft vond de arts dit verontrustend en wilde hem in het ziekenhuis houden. Hij heeft een nacht aan de monitor gelegen en de ademhaling is inderdaad Cheyne Stokes, maar gelukkig heeft hij geen dippen (te weinig zuurstof in het bloed). I.v.m. veel huilen 's nachts zijn we weer naar een voeding extra gegaan, maar helaas kan ik ook helemaal met jullie meepraten, hij heeft heel veel darmkrampjes en huilt erg hard bij de voedingen, zo zielig. Zijn hartje kan dit niet goed aan en hij raakt dan ook nog eens uitgeput, hijgt erg en zweet veel. Er wordt geregeld dat we een kinderfysio krijgen, omdat hij erg krampachtig is. Verder krijgt hij binnenkort de injectie tegen het RS virus en neemt Maatschappelijk Werk nog contact met ons op over evt extra hulp. Het is zo haast niet te doen en dan is mijn man ook nog thuis, vannacht zijn we tot 4.00 uur opgeweest, onze dochter is helemaal van de kaart (vanaf 23.00-3.00 uur wakker), Wout moest veel huilen en de voedingen laten we nu heel langzaam lopen en dan maar hopen dat de krampjes minder worden. Hij drinkt nu bijna helemaal niets meer zelf uit de fles, dus dat gaat helaas ook achteruit. Overdag echt geen tijd om te poetsen, dus ik hoop dat we hulp krijgen. Maandag moeten we weer naar de kinderarts en op 14 feb. moeten we naar het Kindercardiologisch spreekuur. Hier is een kinderarts, cardioloog uit Enschede en een cardioloog uit Groningen bij aanwezig. Ze gaan dan weer een CTG maken en een echo om te kijken hoe het zich ontwikkeld. Wout zal volgens de kinderarts een tweede keer geopereerd moeten worden aan het grote gat tussen zijn kamers, maar de vraag is wanneer..... ze hopen dat hij eerst nog wat kan groeien en aansterken. Zie er wel tegenop, want ze gaan dan de operatie via zijn borstkas doen en hij wordt dan aan de hart- longmachine gelegd. Maar goed, nu nog maar even niet teveel over nadenken!

 

Vanmiddag ben ik zelf voor controle naar de gyn geweest, ik heb weinig aan mezelf gedacht de laatste weken en nu bleek dat ik de hechtingen er nog in had zitten die opgelost moesten worden. Ik had steeds al irritatie van onderen, maar nu weet ik waarvan. De meeste zijn nu verwijderd, er zit er zeker nog één in, hopelijk komt die er vanzelf uit. Verder nog gehad over de 20 weken echo, vindt het idee dat we een speciale hart echo hebben laten maken en alles goed was nog steeds niet fijn. Dus we hebben nu ook een afspraak gemaakt met de gyn die die echo uitgevoerd heeft. Ben benieuwd wat hij er nu van vindt.

 

@Doorzettertje, wat een lieve reactie, dank je wel!

 

Weet wel dat je je eigen kindje geen pijn wilt zien hebben, dus dan zijn die darmkrampjes voor jou op dat moment net zo erg. Evenals de borstontstekingen die hier voorbij komen, ieder heeft zijn eigen en dat is voor jullie net zo vervelend. Hoop wel dat jullie allemaal aan het genieten zijn van jullie kleine wondertjes!!! Ik probeer ook wel te genieten, maar we zijn zo druk, dat het echte genieten van je baby er haast bij in schiet, net als de aandacht die onze dochter verdiend. Erg vervelend dat ik haar die nu niet kan geven, Wout zou ik ook meer vast moeten houden, maar heb er gewoon weg geen tijd voor! Hopelijk hebben we binnenkort alles beter onder controle, weten we hoe het het handigst werkt en kunnen dan hopelijk alles net iets sneller doen, zodat we meer tijd over hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Liesjuh,

 

Ik word zelf al héél moe van je verhaal, ik zou erbij neervallen. Ocharme meid je hebt wat te verduren. Ik hoop dat je de tijd vind om toch voor jezelf te zorgen en goed uit te rusten. Ik hoop dat alles goed komt met Wout. Héél veel sterkte en vooral genoeg slaap!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Juul, hoe is het gegaan met het BV consult? Is het nu wel gelukt?

 

Mariek, wat fijn dat het nu goed gaat met de BV, lekker idee. Ik vries niet in, heb kunstvoeding in de tas mee voor als we op pad gaan. Zodoende kan ik toch een fles geven en zit ik niet met afgekolfde melk die ik gekoeld mee moet nemen...

 

Doorzettertje, ik heb het boek (nog) niet, maar weet van een vriendin dat ze steeds dacht... wat is er toch en dat er dan een sprongetje was. Ik heb het gisteren opgezocht en wie weet is Koen soms de laatste paar dagen zo ontroostbaar omdat hij er ook 1 meemaakt? Ga het weekend even het boek kopen, ben benieuwd!

 

Liesjuh, houd vol! Als ik het zo lees, doe je alles wat je kan doen. Ik hoop dat je dit zelf ook zo ziet en dat je mild kunt zijn naar jezelf en niet te streng! Ook denk ik dat het wellicht lekker zou zijn als je hulp hebt. Bijvoorbeeld iemand die met je dochtertje hele leuke dingen doet? bijvoorbeeld naar Monkey town in Enschede? En vergeet ook niet dat het heerlijk is als mensen je helpen met hele praktische dingen zoals wassen, strijken, boodschappen, koken enz enz enz

Ik heb gemerkt in de afgelopen periode dat mensen je heel graag helpen, maar soms net niet weten hoe ze je kunnen helpen. Maar als je het vraagt staat iedereen voor je klaar!

Sterkte met Wout!

 

Liefs Zomer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook "oei ik groei". Dus volgens hun theorie zou ze nu en volgende week al zo een sprongetje hebben want zo houden rekening met de ontwikkeling van de hersenen. Is de baby 2 weken te vroeg geboren dan is het "sprongetje" ook twee weken later. Bij mij is het dus een week vroeger want Anaïs is een week te laat geboren. Ben eens benieuwd en ik ben er een beetje bang voor.

 

Ik ben eens benieuwd of andere mama's die ervaring hebben van een sprongetje op 5 weken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ting en Zomer, bedankt voor jullie reactie!

 

Zomer, wat je schrijft klopt helemaal, we hebben veel lieve mensen om ons heen die ons helpen. Mijn ouders hebben onze dochter 3,5 week in huis gehad, wat echt super was. Mijn schoonouders komen nog wel eens aan met een ovenschotel, vlees wat lang moet braden, etc... ook erg fijn. De buurvrouw is ook helemaal top, toen we voor één dagje terug kwamen heeft ze ons huis gepoetst, eten gekookt, boodschappen gedaan, bedden verschoond, bloemetje op tafel, fruitschaal op tafel, etc... echt geweldig! Zodat we die dag echt aan onze dochter konden besteden. Onze dochter heeft een groeispurt en de kleertjes zaten haar krap, dus heeft ze van haar eigen dochters de kleertjes uitgezocht en onze kast helemaal volgepakt met gewassen kleertjes. M'n schoonzussen willen nog komen helpen poetsen en ga zo maar door.... morgen krijgt Wout de injectie tegen het RS-virus. Hopelijk reageerd hij hier goed op, want vandaag heeft hij bijna de hele dag gehuild, wordt er moedeloos van.

Morgen wordt een spannende dag, dan wordt m'n zus namelijk ingeleid, ze moet zich om 7.00 uur melden, hoop dat alles goed gaat!

 

Fijne avond allemaal!

Link naar reactie
Delen op andere sites

O. wat een mooi manneke Zomer, begrijpelijk dat je zo trots bent en ook leuke foto's. Heb je die zelf gemaakt of door een fotograaf? Liesjuh, jeetje meis ben er even stil van, is het prikken voor het RS virus goed gegaan? Lees we dat je echt stap voor stap denkt en hopelijk kunnen jullie tussendoor nog wel genieten van jullie kleine ventje en dochter. Het zou idd wel fijn zijn als je hulp krijgt bij de practische zaken, zoals de boodschappen en het huis bijhouden, dat je volledige aandacht naar jullie gezinnetje kan gaan. Kun je achterhalen waarom Wout zoveel huilt? Ben je inmiddels ook tante geworden? Ting, hoe gaat het met het afbouwen? Inmiddels niveau Sahara bereikt :)? Britt, hoe gaat het met je en je @@? Mariek zo te lezen loopt de bv lekker nu. Ja ik vind het toch nog iets magisch hoor, als het goed loopt. Maarik ben echt geen lid van de borstvoedingsmaffia, maar deze keer gaat het goed nu. Afgelopen maandag was ons meisje 200 gram aangekomen, dus ben ik niet meer zo onzeker dat er wel genoeg inzit. Maar kolven en invriezen lukt nog niet zo. Had dat van de week gedaan en toen bleef Lau.ren ontevreden huilen, dus een klein flesje kunstvoeding, nou nou 3 dagen niet poepen en bukkrampen tot verwegistan. Nu ben ik er extra vaak aan het aanleggen, in de hoop dat er meer opgang komt en heb nu zelfs lekkende borsten, dus het schijnt te lukken. Dinsdag naar de kinderarts nacontrole ivm het macrosoom, dus ben benieuwd. Maar wat ik net meemaakte, ik legde haar ingebakerd in haar bedje en was nog wat aan het praten en kreeg een dikke smile terug, misschien toeval maar smelt smelt! Nu heeft ze wel eerder tevreden zitten grimassen, maar dit was echt een breed lachje, zo schattig! O. ja Ting, ik geloofde eerst niet in dat Oei ik groei gedoe, maar die sprongetjes hebben wij wel ervaren zo rond de aangegeven tijden, dus ik ga het boek nu ook maar eens uitgebreid lezen. Fijn weekend!

Link naar reactie
Delen op andere sites

CCthuis; dank voor het compliment over de foto's. De foto's heb ik zelf gemaakt. (veel geduld en een warme kamer doen wonderen)

 

Ik las dat jullie ook inbakeren. Ik heb Koen net voor de eerste keer ingebakerd. Al sinds zijn geboorte is hij soms zo onrustig (en heel moe) zodat hij niet in slaap kan komen. Gisteren voor de eerste keer naar het consultatiebureau en daar gevraagd naar hun visie. Arts gaf aan dat ik de signalen goed had opgepikt en dat ze ook dacht dat inbakeren goed voor hem zou zijn voor een korte periode. Dus, doek geleend van het CB en hem er net ingegaan. Hij heeft eerst een tijdje gelegen in zijn bedje met zijn ogen wijd open, maar later lag hij toch echt heel lekker te slapen.

Enne... die glimlach, heerlijk he? Ik word sinds een paar dagen er ook mee verwend en dan schieten de tranen me in de ogen.

 

De afgelopen weken hebben wij steeds te hiren gekregen: wat een mooi kindje, maar wat is hij klein! Tja... hij is met 36 weken geboren en was toen we hem thuis kregen 2500 gram. Wel wat anders dan een baby van 40 weken en 8 pond... Afgelopen week woog Koen voor het eerst boven de 3 kilo en ik was er helemaal emotioneel van... Ik ga soms echt twijfelen of ik het wel goed met hem doe en of hij wel genoeg groeit....

En gisteren op het consultatiebureau, vergelijkt de arts hem met andere kindjes die met 40 weken zijn geboren en kreeg ik weer te horen dat hij onder het gemiddelde zit. Ik heb haar nog maar eens gezegd dat ik het niet vind kloppen dat ze de preciese geboorteddatum meeneemt van 36 weken. Zegt ze: oh ja.... en ineens kan hij wel vergeleken worden met kindjes van 36 weken. Ik word er soms zo moe van dat iedereen er een mening over heeft.... Voor zover ik het kan zien is hij een lieve en tevreden baby die geniet van het bij ons zijn en die voldoende slaapt en drinkt om in 3 weken tijd 525 gram aan te komen. En ik ben daar best tevreden over!

 

(zo moest even spuien geloof ik!!!!)

 

Fijn weekend allemaal. Wij gaan zo voor de eerste keer naar een feestje (housewarming van zwager) dus ben ebnieuwd hoe dat gaat met een lange autorit en slapen in een ander huis in de wandelwagen...

 

Groetjes Zomer

Link naar reactie
Delen op andere sites

hahaha ...zomer gooi het eruit!!

Ja iedereen vind er wat van! Hier gaat het lekker allemaal! R.o.mee is super tevreden en je hoord haar bijna niet...(ja kreunen en geluidjes maken dat kan ze goed) Ik ben er dus ook helemaal niet druk mee... dus heb nog genoeg aandacht over voor mijn draak van 2 jaar! Die zet de boel afentoe op stelten hier !!!! pffff

Wat een verhalen lees ik hier toch met de kindjes... ik heb met sommige te doen...hier is het ook afzien geweest...maar nu gaat het gelukkig beter en kunnen we genieten.

Ik hoop dat ze snel opknappen!! Ook een vriendin van mij die rond de kerst bevallen is ...haar kindje is besmet met het RS virus...gaat niet lekker met het kindje (was een gezonde voldrage baby) nu al 2 weken aan de beademing...maar knapt langzaam wat op! pfffff....wat een zorgen.

Hier gaat de borstvoeding goed...de pijn is weer zo goed als weg...met een paar ibuprofennetjes....en het was met 2 dagen over. Morgen eindelijk wegen op het bureau...kijken of ze gegroeit is!! Ach ze ziet er uit als hollands glore!

Mooie foto's trouwens in het kistje ook!!

Ik ga van de week even foto's maken op een stapel handoeken ...... het ik met mijn dochter ook gedaan. wel kun je daarna de handdoeken wassen hahaha...want ze plast natuurlijk!!! hahaha... (maak de foto's helemaal blood)

Goed ...sterkte voor sommige...en tot snel!

Britt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ohhh gelukkig doen de b@@bies het weer goed Britt en gaat alles goed bij jullie! Idd Zomer wij bakeren ons meisje in met de paccodoek. Hebben we ook gedaan bij de oudste tot 8 maanden. Mag tot 6 maanden, maar plots weer slecht slapen dus toen in overleg met consultatieburo tot 8 maanden en toen was het zomer. Daarna tot ruim 2 jaar een slaapzakje. Vond ze heerlijk en nu doet onze 2e het ook goed. Ze slaapt al 2 nachten van 21.00 tot 3 uur, heerlijk! Maar ze heeft een ontstoken nagelriempje en zwaaide er telkens mee langs haar gezichtje, dus vandaar het inpakken van de handjes. He en ik vind Koen een mooi kindje hoor! Ik krijg weer het tegenovergestelde te horen "wat een mooi beertje". Omdat ons meisje zoveel haren heeft en groot en stevig is. Zolang ze tevreden zijn, genoeg vieze luiers hebben en relatief goed groeien is het toch goed!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na even wat mindere tijden gaat t hier weer een stuk beter. Onze kleine Indy had hele heftige huilbuien en was dan compleet hysterisch en over haar toeren. Kreeg haar gewoon niet stil. Ik wist het echt even niet meer wat te doen. Dachten dat het krampjes waren dus speciale (Dr. Browns) flessen aangeschaft en een duur poedertje tegen de krampjes. Nou kreeg ze toevallig vorige week donderdag op haar 1e afspraak bij t consultatiebureau zo’n soort drift aanval. En tegelijkertijd zat ik trots te vertellen dat t echt een sterk meisje is want in de 1e week kon ze haar hoofdje al optillen! Dat bleek dus helemaal niet goed. Ons meiske schijnt het trauma wat ik aan de bevalling heb overgehouden ook te hebben beleefd en haar lichaampje zit vol spanning en daarnaast overstrekt ze zich en houdt een voorkeurshouding aan met haar hoofdje. Ik moest eerst de fysio proberen anders een ostheopaat. Gelijk afspraak met kinderfysio gemaakt en nu blijkt dat Indy het KISS-syndroom heeft: een heel pijnlijk nekje. Gelukkig zijn we er met 5 weken erg snel bij. Er zit een werveltje scheef en die moeten ze weer op haar plek zien te krijgen. Zooo zielig die behandeling: gillen en schreeuwen natuurlijk. Maar vandaag had ze haar 2e behandeling en ze kon gewoon haar hoofdje naar de kant draaien die vorige week nog niet ging, zonder huilen. Trots op ons meisje! Met behulp van de speciale flessen van dr. Brown (zit een soort pijpje in midden van de fles om te voorkomen dat ze teveel lucht binnen krijgt tijdens het drinken), de speciale voeding (Nutrilon Omneo tegen krampjes) zijn de krampjes echt stukken minder geworden en heb het idee dat haar nekje ook al beter wordt.

 

Ze slaapt alleen niet in haar bedje bij ons op de kamer (plat liggen doet nog te veel pijn) maar in een zogenaamde Doomoo zitzak. Weet niet of jullie die kennen? Die staat in ons bed tussen ons in en dan slaapt ze prinsheerlijk 3 a 4 uur achter elkaar door. Het kan nu nog geen kwaad voor haar rugje dus laten we het zo totdat haar nekje weer pijnloos is.

Hoe is t bij jullie met het slapen? Nog steeds nachtvoedingen ook?

 

Verder alles ok bij iedereen? Liesjuh hoe gaat het met Wout?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doorzettertje, wat een verhaal. Je zou zelf nooit weten wat er scheelt hé, ocharme Indy, zo klein en zoveel zorgjes al. Ik hoop dat alles vlug beter is voor je kindje. Zo een domoozak ken ik niet. Ik heb wel gezien dat er zo een babyhangmat bestaat. Ziet er ook leuk uit, zou er zelf nog willen in liggen. http://www.adora-hangmatten.nl/baby-en-kind?gclid=CLq4sbyeorUCFeXJtAodRToAnA

 

Ik moest op op consultatie gisteren. Anaïs hoort 100% (hoera). We leggen ze wel te weinig op haar buikje of op haar zij. Haar spieren zijn op haar rug niet zo goed ontwikkeld, dus wij moeten haar meer oefeningen laten doen. Voor de rest is Anaïs goed wakker 's morgens maar 's avonds begint haar miserie uurtje. Rond 19,00u of 20,00u. Dan wil ze voeding en knuffelen, en voeding of toch weer niet..... Zal wel beteren zeker. Zolang ze maar gezond is.

 

Hoe is het met de andere? Mariek? Juulo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig Doorzettertje dat jullie er zo snel bij zijn! Ons R.omee is ook behandeld ivm Kiss en heeft later het kruipen overgeslagen (ging op haar billen vooruit) en kan nog steeds niet zonder zijwieltjes fietsen. De kinderarts erkende het syndroom niet, maar de behandeling heeft toen zeker geholpen. ook het inbakeren, maar dat is bij elk kindje verschillend. Ook zijn wij toen overgestapt naar de Omneo, maar toen kreeg ze weer eczeem ivm koemelkallergie en toen baalde ik zo dat de bv niet verder was gelukt. Verder sliep ze op het borstvoedingskussen (soort worst) tussen ons in. Wij zijn dinsdag ook naar de nacontrole bij de ka gewwest en L.auren komt goed aan, al vind ik dat ze weinig drinkt. Ze slaapt nu al 2 nachten van 21 tot 5 uur en dan drinkt ze ook niet echt. Pas om 7.30 uur een borst en de andere kolf ik dan om de productie op pijl te houden. En in de avond dan idd een paar uurtjes dat ze constant wil drinken, maar ook weer niet. Ook veel krampjes :( Fijn weekend allemaal!

Link naar reactie
Delen op andere sites

CCthuis, deed me echt even goed wat je schreef, dat mensen juist bij jullie weer andere opmerkingen maken. Het lijkt wel alsof iedereen maar een mening moet hebben over een pasgeboren baby! Wat een gedoe... Nou ja, nu we even verder zijn en Koen heel goed groeit, horen we het niet zo vaak meer en dat is best fijn.

 

Doorzettertje, wat een verhaal en wat sneu voor haar! Inderdaad, wat zielig. Gelukkig ben je doortastend geweest en gaat het nu beter met haar.

 

Ting, denk je soms ook niet... wat moet een kleine baby al veel kunnen? Ik bedoel, nu al spreken van niet goed ontwikkelde spieren... Of ben ik nu te simpel????

 

Hier gaat het best oke... we hebben nu de laatste week Koen ingebakerd en dat bevalt goed. Soms is hij wel ontroostbaar, maar die momenten worden steeds minder. Ik merk dat hij allerter is geworden, dat hij langer wakker kan blijven, dat hij echt een dag / en nachtritme heeft ontwikkeld en dat hij er minder vermoeid uitziet. Fijn!

Morgen gaan we met hem naar de osteopaat vanwege zijn voorkeurshouding ik ben benieuwd wat die man zegt erover.

 

Gr Zomer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey zomer71, Ik zelf heb er geen verstand van maar dat was wat ik te horen kreeg bij Kind&Gezin ( de Belgische versie van een consultatiebureau). Ik voelde er mij ook niet zo goed bij. Het leek alsof ik er een bloemzak van mijn dochter aan het maken ben. Dus je doet wat ze je zeggen. Meer op de buik leggen en op haar zij.

 

Weet iemand wanneer je een baby eens in een relax kan zetten. Niet zo een speciaal geval voor pasgeboren kindjes maar een gewone. Is dat vanaf 6 weken of pas vanaf 2 maand?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Doorzettertje, gelukkig hebben jullie Indy nu kunnen helpen, fijn dat het nu beter gaat!

 

@Ting, ik weet niet eens wat een relax is?

 

@Zomer, hoe ging het bij de osteopaat?

 

@CC, wat heerlijk dat Lauren van 21.00 tot 5.00 uur doorslaapt, al kan ik me voorstellen dat je je zorgen maakt om het weinige drinken. Komt ze wel goed aan in gewicht?

 

@Britt, wat fijn dat het zo goed gaat met de kleine en je de volle aandacht kan schenken aan je andere dochter!

 

Hier is het rennen en vliegen.... Wout krijgt nog 7 voedingen, waarvan er één al met al 1,5 uur duurt. We moeten nog om 23.30 uur, 3.00 uur en 6.00 uur voeden en dat zorgt hier voor slaapgebrek. Helaas is onze dochter nu ook ziek, heeft een antibiotica kuur en pufjes gekregen. Mijn man is ook grieperig, dus ik mag hier de boel draaiende proberen te houden. Het lukt me nog aardig ook, ga als het effe kan wel om 20.30 uur naar bed 's avonds. Gisteren ben ik met Wout naar de osteopaat geweest, hij heeft een voorkeurshouding en last van de darmpjes, kon moeilijk van de ontlasting afkomen. Ben met de wandelwagen naar de osteopaat gewandeld en éénmaal thuis had meneer de luier mooi vol! Toch fijn te merken dat deze therapie het zo goed doet!

Morgen moeten we met Wout naar het ziekenhuis, bloed prikken, hartfilmpje laten maken, wegen en een hart echo. Daarna wordt hij onderzocht door 2 cardiologen en een kinderarts, hoop zo dat er een beetje vooruitgang in zit.... maar hij groeit in ieder geval goed, krijgt een mooie bolle toet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Liesjuh,

 

Veel dingen zijn herkenbaar. Wij geven op ongeveer dezelfde tijden een voeding aan Koen. Er mag niet meer dan 4 uur tussen zitten en we moeten hem vaak wakker maken voor zijn fles.

Hoop dat we over 2 weken van de kinderarts "groen licht" krijgen om hier wat soepeler mee om te gaan. Wie weet kunnen we dan ook wat meer slapen...

 

Mijn man heeft sinds een week een spierscheuring in zijn kuit, komt nu dus veel op mij neer, want hij kan niet goed lopen en staan...

 

De osteopaat gaf aan dat de voorkeurshouding te maken heeft met een te korte spier in zijn nek. Heb oefeningen mee gekregen en hoop dat het bij de volgende afspraak (over 3 weken) beter gaat.

 

Succes morgen met weer alle onderzoeken met Wout.

Fijn dat hij goed groeit! (doet Koen ook, die vele nachtvoedingen zijn dus wel ergens goed voor!)

 

Groet, zomer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden