Jump to content

Recommended Posts

Posted

GEZOCHT: Lieve EICELDONOR

Misschien wil jij ons helpen om onze wens voor ‘morgen’ te vervullen…….

Lief Kindje…….alsmorgen….

Als God….of wie daarook over gaat, het wil, worden wij morgen toch nog je ouders. We zullen je vasthouden en eindeloos van jehouden. Vanaf morgen zullen we elke dag vieren dat ook wijons in je fris gewassen en je geurende nekje mogen begraven voor je gaat slapen.Het mooiste kamertje kiezen dat het beste kon uitdrukken hoe onmetelijk welkomje bent. Je warme wangetjes, je buikjedat rustig op en neer beweegt terwijl jetevreden en in vertrouwen ligt te dromen over wat de toekomst je mag brengen, zullenons het gevoel geven dat wij de gelukkigste mensen van de hele wereld zijn. Omdat jij er bent. En wij jou mama en papamogen zijn. Wij weten zeker dat we jou de meest liefdevolle knuffels kunnengeven die er bestaan, gewoon omdat alle liefde erin zit die wij voor je hebbenbewaard toen we op je moesten wachten. Morgen, mogen wij, net als de rest vanNederland moederdag en vaderdag vieren, misschien ooit een tekening of versje van je horen Een gezin zijn metSinterklaas en Kerst. Morgen mogen we ook op het schoolplein wachten tot jenaar buiten komt met verhaaltjes over wat je beleefd hebt. Morgen mogen wij kleine dingetjes van onszelfgespiegeld zien in jou. We mogen jou zien opgroeien…je helpen te worden wie jewilt zijn, je opvangen als het even niet lukt. Troostend. Bemoedigend. Vertrouwend. Trots. Vervuld.Verantwoordelijk. Dankbaar. Vooral dankbaar zouden we zijn……dat de dag van morgen onze wens toch vervuld heeft. De wens van liefde……Als God, of wie daar ookover gaat, het wil.

Sinds enkele jaren de medische molen…..en ineens werd duidelijk dat alleeneen eiceldonor ons zou kunnen helpen om onze grote wens uit te laten komen. Mijn vriendin bood het aan maar het lukte niet en door persoonlijke omstandigheden wil zij niet meer.

Wij zijn een koppel van 37 en 45 jaar, hbo-studie en werkzaam in de zorg aankinderen en wij willen dolgraag ouders worden. Wil jij ons misschien helpen onze droom te verwezenlijken? Om ons enjou teleurstellingen te besparen willen wij liever meteen duidelijk zijn. Wijhebben niet de middelen om jou groot geld te betalen om onze droom uit te latenkomen. Wij kunnen jou slechts voorzienvan een onkostenvergoeding voor de door jou gemaakte kosten en ongemakken eneen nooit aflatende dankbaarheid. Daarnaasthebben wij de overtuiging dat een kindje het recht heeft te weten van zijnontstaan en willen we hier graag op kindgerichte wijze openheid over geven. Hetis voor ons wezenlijk dat ook jij de overtuiging hebt dat dit in het belang vanhet kind is en er voor open staat, dat mocht het kind ooit vragen over hebben,het mag weten wie je bent.

Wij gaan duimen, hopen en bidden voor jouw reactie. Dank jewel alvast.

Liefs, bloem

Posted

lieve bloem is de nieuw opgezette eicelbank in het umc niet iets voor jullie. ik weet het niet hoor maar probeer mee te denken.volgens mij zijn daar geen extra onkosten voor nodig.

Posted

Wat een mooie tekst...

en ik begrijp jullie wens zoooooo goed...

En evt Geertgen waar je kort door de bocht gezegd sperma kunt ruilen voor eicellen?

pff meis ik hoop dat jullie wens vervuld zal worden. Ik kan je niet helpen want mijn eicellen zijn niet goed maar hoop dat er iemand is die jullie zal helpen. One way or the other.

liefs

Posted

Lieve Clau en Noor.....dank jullie wel voor het meedenken. Het umc heeft al een mail van me gehad of we ons daar kunnen inschrijven maar nog geen reactie gehad. Noor.....wij willen voor ons kindje echt heel graag een gekende donor. Geen idee of ze daar in het umc mee gaan werken.....

We geven de moed niet op en richten ons intussen op andere wegen....Dank jullie wel

xxx

Posted

De NL wet verplicht dat een donor bekend (= te achterhalen) moet zijn.

Dat is dus ook de manier waarop het UMC gaat werken.

Ze zijn afgelopen maand 'gestart', wat inhoudt dat ze nu starten met het werven van donoren.

De Prof. die wij er een poosje geleden over spraken in het UMC (niet dat wij eiceldonatie overwegen maar hij noemde het als mogelijkheid) gaf aan dat hij denkt dat pas ergens in 2013 de eerste donoreicellen gebruikt gaan worden. Maar goed, alsnog slim om je gewoon aan te melden. Wie weet hebben ze wel mensen nodig voor een trial/pilot om de procedure te testen? ;-) (geen idee hoor, verzin ik ter plekke)

Succes!

Posted

Mooi geschreven! Ik hoop dat jullie wens vervuld zal worden. Er zijn tegenwoordig zoveel manieren, hopeijk vinden julie iets of iemand waar je je fijn bij voelt. Ik kan jullie zelf voorlopig niet helpen helaas. Veel geluk!

Posted

Lieve Bloem,

Wat heb je dat mooi beschreven. Ik weet (zoals wel meer) hoe je je voelt, ik zit ook in de vervroegde overgang. Heb zelf helemaal geen eicellen en ben dus ook afhankelijk van een donor. Wij hebben gekozen voor een anonieme donor, en zijn onder behandeling bij GG.

Ik weet dat ze in het UMCG ook eiceldonatie doen met een bekende donor.

Liefs Bootje

Posted

Lieve Bloem

Tranen springen in mijn ogen. Je hebt het heel mooi verwoord. Zo voelt het ook allemaal, nu wij een kleine hebben rondlopen. Ik wens je succes met het vinden van een donor. Wanhoop niet. Wij hebben voor onze kleine ook een donor gevonden via zo'n oproep. Precies zo'n vrouw die gelukkig niet geinteresseerd was in financieel gewin. We kregen echter ook flink wat reacties waarbij wel eurotekens zichtbaar waren/werden en het blijft spannend of de mogelijke donor door blijft gaan. Schroom niet, plaats de oproep op zoveel mogelijk sites. Denk ook aan Belgische sites en er zijn zelfs dames die een eigen website in het leven roepen, om daar nog veel meer uitleg over ECD te geven, zoals de voorwaarden en de details over de punctie. Vrouwen die kunnen doneren weten vaak nl niet wat er bij komt kijken en zien veel meer beren op de weg dan nodig. Mailen is vaker een drempel dan zo'n website bekijken. Als ik iets jonger was zou ik ook opnieuw naar een donor zoeken op deze manier. Ik wens je veel succes.

• 2 weeks later...
Posted

lieve meiden

dank jullie wel voor jullie reacties. Zo fijn en steunend! Of het iets gaat worden weten we natuurlijk nog niet maar we zijn in contact met 2 damen (koppel) die ons mogelijk willen helpen. We zijn voorzichtig blij en gelukkig!!!

Liefs, bloem/

• 2 weeks later...
Posted

Hoi dames,

wat een mooie verhalen allemaal! Is het dan toch echt nog mogelijk?

Ik ben al zo'n 8 jaar bezig, op mijn 37e , toen ik nog alleen was, met KID begonnen, na 12 x 2 terugplaatsingen en halverwege een andere zaaddonor, niet een keer zwanger geweest.

Blijkt achteraf dat mijn hoeveelheid eicellen minimaal waren... en die zijn dus nooit onderzocht.

Bij het UMC afgewezen omdat ik te weinig eicellen heb (slechts 3 of 4) en al bijna in de overgang. Het AMC wilde wel 1 poging wagen, slechts 1 follikel die groot genoeg was, en dan helaas geen punctie, maar ICSI. Helaas niet gelukt.

Een vriendin van mij wilde , ontzettend lief van haar, haar eicellen doneren. HEt AMC ging er niet mee akkoord, omdat, na 1 gesprek met een psycholoog, werd er even beslist dat zij niet voor mij de donor mocht zijn....

Op zoek naar andere ziekenhuizen, en geeindigd in Leiden. Hier heeft mijn vriendin , tot 2 keer aan toe een punctie gedaan, heel veel embryo's en verschillende terugplaatsingen, en helaas 2 miskramen.. is het tot dusver dus nog steeds niet gelukt.

Wel ben ik 2 jaar geleden de liefde van mijn leven tegen gekomen en ik zou dolgraag een kind van hem willen. Mijn vriendin kan het lichamelijk niet meer, dus ben ik op zoek naar een lieve donor. Een lieve vrouw die zelf een voltooid gezin heeft, begin 30 is, en ... voor een ander haar eicellen af wil staan, en een hormoonkuur en een punctie zou willen ondergaan..

Ik heb nog tot januari de tijd , want dan word ik 45... en dan , lang leve Nederland, ben ik te oud om moeder te worden.

Ik heb het een jaar de tijd gegeven om te denken dat ik het wel aankan , met een heel lieve man, maar zonder een eigen kind te hebben, maar helaas blijft het heel moeilijk en lijkt het steeds moeilijker te worden, om met dit idee te leven..

wie o wie zou dit aanwillen?

Liefs Carolinaatje

• 3 weeks later...
Posted

Lieve mensen, het leven is mooi, maar het gemis van zo'n klein wondertje, maakt alles wat je hebt zeker minder mooi. Ook ons is het niet gegeven om op de reguliere wijze pappa en mamma te worden en onze droom van het grootbrengen van een mooi mens waarheid te zien worden. Na vier jaar van behandelingen en leven tussen hoop en teleurstelling is het hoge woord eruit, mijn koffertje is leeg, geen eigen eicellen meer, zonder een lieve meelevende eiceldonatrice zullen we de harde waarheid onder ogen moeten komen, dat alles wat we dit heerlijke wezentje zouden kunnen bieden, wellicht nooit werkelijkheid zal worden.

Zelfs als ik het nu hard op papier voor mijn ogen zie verschijnen, lijkt het alsof het niet over ons gaat, maar de waarheid is jammer genoeg anders, wij kunnen zonder hulp dit intense geluk van het moederschap,-en vaderschap niet ervaren.

Wie zijn wij dan, dat we dit zo graag willen, beide HBO-Universitair opgeleid, goede baan, gezond van lijf en leden, levenslustig, bereisd, omringd door lieve familie en vrienden, sociaal en vol liefde.

Welke lieve schat wil ons helpen om de droom van ons gezinnetje te verwezenlijken? Dankbaarheid is maar een woord en dekt eigenlijk de lading niet, wij hopen van je te horen ! ons_wondertje@hotmail.com

• 3 weeks later...
Posted

Lieve Bloem en Eva,

Ik ben Mossi en ben vrij nieuw op deze site. Mijn man en ik zijn ook naarstig op zoek naar een eiceldonor voor een klein engeltje!!

Het gevoel is onbeschrijflijk en het verdriet is zo intens!! Krijg gewoon kippevel en tranen in mijn ogen

als ik je verhaal keer op keer lees...

Wij hebben ook zoveel oproepen geplaatst op diverse forums. Er is wel een donor die voor ons wil doneren, zij zou zelf met ons kontakt opnemen in juni maar helaas heeft ze nog steeds niets van zich laten horen!

Ik heb hier zo'n verdriet van, mijn enige hoop was op haar gevestigd en begrijp het ook heel goed van de donor als ze het lichamelijk heel zwaar is. Ze kan mij dat toch ook eerlijk vertellen, mijn man en ik, wij worden hier echt niet boos! liever eerlijk tegen elkaar dan dat je ons in onzekerheid laat...

Hierbij mijn oproepje enige tijd geleden.

Lieve dames,

Ik heb eindelijk de liefde van mijn leven gevonden en wil heel graag kindjes met hem. Na jaren ziekenhuis bezoek, ben ik helaas vervroegd in de overgang gekomen zonder enige symtomen.

Onze kinderwens zit heel erg diep en zou ons huwelijk helemaal compleet maken. Ik wil zo graag een klein engeltje van mijn man.

Het allermoeilijkste van alles is dat wij van hindoestaanse afkomst zijn, dus lichtbruin getinte huid en donker haar. daar heb je helaas geen donoren van!!

Binnen de hindoestaanse cultuur is dit taboe!!

Mensen zien het grote intense verdriet in ons hart niet....

Als er een nederlandse donor is worden er vragen gesteld bij ons in de familie.

Of het wellicht het kind van mijn man is of niet van een ander, met dit soort problematiek krijg je ook nog te maken!

Mijn man en ik vinden dit helemaal geen probleem. Het is ons klein engeltje wat onze onvoorwaardelijke liefde krijgt!

Het verlangen naar een klein wondertje zit zo diep en het verdriet is niet te beschrijven...

Wij vinden het zo bewonderenswaardig van al die vrouwen die hun eicellen doneren. Mensen zoals wij zijn eiceldonatrices uit het diepste van ons hart zoo dankbaar.

Uit het allerdiepste van mijn hart zeg ik dan ook: ik heb ontzettend veel respect en waardering voor wat deze vrouwen doen.

Is er ajb een lieve engel die ons wil helpen en haar eicellen wil doneren? Wij hebben ook een speciale emailadres: donatiekinderwens@hotmail.com

Wij zijn diegene zo erkentelijk en dankbaar!

Liefs,

Mossi

Posted

Lieve Eva,

Wilde je heel veel geluk wensen met je zwangerschap, je verdiend het net als alle moeders!

Heel veel liefs,

Mossi

Posted

Lieve dames

Ten eerste wat heftig dat jullie dit zo mee moeten maken

Als je eicel donor wil worden wat zijn de eisen en waaraan moet je vol doen? Misschien gekke vraag maar ben er niet in thuis

En wil in de toekomst als ik wat duidelijkheid er over heb mijn eitjes ook doneren

Heel veel succes

Liefs Jessica

Posted

Hey lieve Mossi,

Hebben jullien er wellicht al over nagedacht om te kijken naar de opties in het buitenland?

Dit puur omdat je daar ook je wensen qua uiterlijke kenmerken van de donatrice aan kunt geven wat betreft haarkleur, oogkleur en huidskleur? Dat zou het voor jullie misschien makkelijker maken in de toekomst binnen de gemeenschap, want als ik jouw verhaal goed lees, is het binnen jullie cultuur een ander verhaal dan binnen de Nederlandse cultuur, over hoe er naar een kind gekeken wordt als het niet op ėėn van de ouders lijkt. Deze klinieken zitten oa in Spanje, Griekenland, Turkije, Rusland en Tjechie.

Het is gewoon een tip hoor meissie, doe ermee wat je wilt.

Sterkte met alles en ik duim ook voor jullie !

Posted

Hey Jessica,

Als eerste bedankt voor je reactie, erg gaaf om te zien dat er lieve mensen meeleven!!!

Omtrent het donatrice-schap kan ik je het volgende vertellen.

Zowel de wensouders als de potentiële donatrice gaan naar de kliniek, om te kijken of ze zowel fysiek als mentaal op ėėn lijn zitten, iedereen weet wat de emotionele gevolgen kunnen zijn, iedereen weet van er van de ander verwacht wordt en alle vragen die er maar kunnen zijn beantwoord worden, alvorens tot het daadwerkelijke doneren over te gaan.

Voor het echte doneren gaat er een behandeling bij de donatrice aan vooraf met hormonen, om te zorgen dat er meerdere eitjes tot rijping komen. De behandeling is niet anders dan je zelf tot nu toe hebt gehad. Dan worden de follikels geoogst (punctie) en wordt er gekeken in hoeveel er daadwerkelijk een eitje zit. Deze worden met het sperma tot bevruchting gebracht in het laboratorium en na een aantal dagen worden de bevruchte eitjes geplaatst in de baarmoeder van de wensmoeder. De baarmoeder van de wensmoeder wordt ook voorbereid, ook dmv hormonen. Lichamelijk is het dus voor de donatrice een periode van een week/weken van hormonen spuiten voor het 'oogsten' van de eitjes. Geestelijk kan het zwaarder zijn, omdat je, naast het besef dat je iets super moois doet voor een stel wensouders, je ook moet realiseren dat je een stukje van jezelf geeft waar je verder geen bemoeienis mee hebt tijdens het opvoeden, maar omdat anonieme donatie in Nederland verboden is, er verderop in het leven de kleine kans bestaat, als de wensouders besluiten om het kleine wondertje te vertellen hoe mooi en wonderbaarlijk hij/zij ter wereld is gekomen, dat hij/zij nieuwsgierig zou kunnen zijn naar het andere deeltje genetisch materiaal.

Het klinkt allemaal heel plastisch en klinisch als ik het zo opschrijf, maar in de kliniek zijn ze superlief en helemaal ingespeeld op de emotionele belading die gepaard gaat met donatie.

Als je nog vragen hebt, dan horen we je graag!!!

Liefs van ons,

A&S

ons_wondertje@hotmail.com