Ga naar inhoud

Uitgerekend Februari 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik lig op de bank met kussens in mijn rug, maar merk soms idd dat ik er benauwd/duizelig van word. Vind op m'n rug liggen vaak toch nog wel het prettigste, hoewel ik las dat het ook voor het kindje beter zou zijn om op je (linker) zij te liggen. Zalen de vk ook eens vragen volgende week.

Hier net twee keer suiker geprikt, om twaalf uur (wel ontbijt, nog geen lunch) was het 5,3 om twee uur (twee uurtjes na lunch) was het 6,2. Volgens de verpleegkundige keurig, maar dat mag zij officieel niet zeggen ;-) dus we wachten het oordeel van de vk/gyn maar af. Tussendoor even lekker naar de kapper geweest, was hard nodig dus voelt fijn.

Suzanne ik lees veel kinderboeken van mij van vroeger, ben weer eens bezig in Kinderen van moeder Aarde van Thea Beckman. Verder pak ik minimaal eens per jaar Harry Potter van de plank. Ken je de boeken van Frederique Hebrard, dat zijn romans waar vaak geschiedenis/politiek in verwerkt is, 'Het laatste feest' en 'Terug naar de provence' bijvoorbeeld. Keukenmeidenroman (van de film The Help) vond ik zelf ook mooi. Even denken hoor....ik ga meestal naar de bieb en dan onthoud ik niet zo wat ik allemaal gelezen heb.... Ben op het moment ook meer van tv kijken, makkelijker ;-) Heb laatst, echt erg haha. De dvd box van The Flying doctors gekocht, was vroeger gek van die serie.

Mijnbaby jij gaat dus waarschijnlijk half februari al wel bevallen? Zie je er tegenop (weer) een keizersnede? Ik was zelf er blij dat het in ieder geval vanwege de placenta niet meer hoeft, je weet het natuurlijk nooit...kan nog in stuit liggen of een spoed worden.. Het is toch een grote operatie en dan een verdoving weer. Ik heb op minn 15e een ruggeprik gehad en dat is achteraf erg slecht bevallen, wil ik dus sowieso proberen te vermijden. Denken jullie daar al over na? Pijnbestrijding ed? Ik merk dat ik helemaal nog niet met de bevalling bezig wil zijn, beetje kop in het zand ;-)

Roos vandaag 26 weken toch?! Mooie mijlpaal weer.

• Reacties 1,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Henne Volgens mij kijkt niemand uit naar een bevalling of het een KS of een natuurlijke is :)))

Ik zie er ook niet extreem tegen op ofzo, de vorige keer 3 jaar geleden is goed gegaan, ik vond het best

spannend en eng.. maar je maakt het natuurlijk ook niet dagelijks mee..De ruggeprik heb ik geen last van gehad tijdens het prikken of er na..

als het geen KS zou worden zou ik ook gegaan zijn voor een ruggeprik... ik heb een onwijs lage pijngrens en zou het anders niet redden :)))

Ik ben er ook helemaal nog niet mee bezig, misschien ga ik vragen om iets vooraf zodat ik minder gespannen ben,

zal in de loop van de weken wel een keer vragen aan de VK...

En jullie dames?

Geplaatst

*breek even in*

Lieve dames, als je het prettig vindt om op je rug te liggen zou je eens kunnen proberen dit te doen met een kussentje onder je rechter heup/bil. Dit haalt de druk van de grote lichaamsader af, waardoor je waarschijnlijk veel minder last hebt van die duizelingen!

*breek weer uit*

Geplaatst

Ik ben af en toe in mijn hoofd wel een beetje met de bevalling bezig. Vanaf het begin al wel. Maar echt maar af en toe. Ik weet dat ik het liefst in het ziekenhuis beval. Als ik het niet uithoud wil ik pijnstilling. Maar geen ruggenprik. Ik heb 20 jaar geleden twee rugoperaties gehad en moet er niet aan denken dat er bij mij op die plek een naald naar binnen gaat...Maar ja, in spoedgevallen heb je er natuurlijk weinig over te zeggen.

Verder wil ik er geloof ik niet zoveel over weten of van tevoren over nadenken. Mijn visie is eigenlijk dat je het gewoon moet doen, en niet teveel nadenken of 'plannen'. Ik weet van mezelf hoe ik omga met pijn (lang leve de puncties:)), wat ik dan nodig heb, hoe ik tijdens pijn kan ontspannen. Het gaat zoals het gaat, denk ik nu tenminste ;-)

Henne, bedankt voor de tips. Keukenmeidenroman heb ik ook gelezen, heel goed vond ik die. En flying doctors was ik vroeger ook dol op. Ik ga eens bij ons in de bieb kijken bij de dvd's. Ik merk dat ik niet meer zo goed tegen hele spannende boeken of films/series kan, dus moet wel uitkijken wat ik in huis haal. Tv kijken is inderdaad fijn nu. Maar de series die ik nog graag wil zien lijken me nu dus te spannend/onrustig.

Linkerzij schijnt het beste te zijn ivm doorbloeding dacht ik. Bij mij helpt het ook tegen maagzuur. Maar verder lig ik het lekkerst op mijn rechter zij. Nee, eigenlijk op mijn buik, maar dat past niet meer helaas.

Geplaatst

Dank voor de tip Beanie ga ik zeker proberen!

Suuz wat bizar zeg, ik kan ook geen nare/enge/spannende boeken of tv meer hebben. Hormonen zeker weer ;-) Flying dochters had ik bij de Blokker uit een bak gevist, twintig euro voor vier seizoenen....kan ik wel even mee vooruit haha. En we hebben ook diverse dvd bboxen met natuurdocumentaires, Planet earth ed. Denk dat ik die hierna pak. Heb ook die geschiedenis serie van Geert Mak, ff de titel kwijt, maar dat is me nu denk ik ook te zwaar.

Geplaatst

Yeah, Henne, jij 26 weken vandaag!! Wat een mijlpaal!

Komt door hormonen ja, ik las het aan het begin van de zwangerschap in een boek. De tip was om geen heel spannende dingen meer te kijken, maar juist komedies, romantische films. Ik dacht toen, jaja, wat een onzin... :)) Maar ik kan enge, heel droevige verhalen niet meer zo goed relativeren.

I.n E uropa heet die serie, heb ik ook gezien, erg inspirerend, maar niet voor nu idd. Wij waren hier b.reaking b.ad aan het kijken, maar ik ben afgehaakt. Ga over een jaar wel weer verder ;-) De bak van de b.lokker ga ik ook maar eens afstruinen dan.

Vanmiddag gaan we weer naar vk. Helemaal niet zenuwachtig, ook wel eens fijn.

Geplaatst

Heerlijk hè, dat controles minder beladen en 'eng' worden. Wij hebben volgende week een groeiecho, dat vind ik dan wel weer spannend. Maar ik verheug me er ook erg op om ons manneke weer te zien.

Er bestaat ook een website waar je allemaal series kunt terugkijken hè, ik heb het zelf nog niet gebruikt maar mijn beide broers wijzen me er elke keer op: kijkseries op z'n Engels met eu erachter.

Geplaatst

@Henne, wat een relaxte suikertest mocht je doen en je resultaten zijn goed hoor, iets boven de 7 is volgens mij pas te hoog.

En wil je kozijnen gaan schilderen? Niet doen hoor, je mag niet met lak schilderen, wel latex. Je mag alleen met verf op waterbasis schilderen tijdens de zwangerschap.

Hier druk weekend achter de rug, veel gepraat ook met mijn broers en de kids hebben zich vermaakt.

We hebben ook meubels gekocht voor de kamer van Jane en vanavond hebben we de muurverf gescoord.

Kamertje is bijna helemaal ontruimd en vrijdag komen de meubels al!

We weten ook al ongeveer hoe we het gaan inrichten.

Morgenavond naar de eerste zwangerschapsgymles, ben benieuwd!

Liefs Roossie

Geplaatst

Roos ook lekker bezig dus!

Ik verf altijd met verf op waterbasis, ook kozijnen (acryllak), anders kan ik het nml nooit zelf doen want ben nogal gevoelig voor allerlei dampen e.d. Maar voorlopig komt er hier niks van hoor, om het zelf te doen. Gewoon echt de energie niet voor. Ach, als het maar afkomt toch? We hebben nog de tijd. Alhoewel: ik heb gisteren een lijst gemaakt van wat er allemaal nog met gebeuren in huis...los van de aankopen, het wassen en al het normale schoonmaken...was toch best nog veel. Maar als de helft niet gebeurt is er natuurlijk ook geen man overboord ;-) het is een erg hormonaal lijstje haha.

Geplaatst

@Henne ik wist niet dat acryllak op waterbasis is. Huis hoeft niet extreem schoon te zijn hoor. Straks heb je de kraamverzorgster die iedere dag voor je zuigt, de was doet, strijkt en badkamer bijhoudt. Echt heerlijk!

Rustig aan doen is belangrijker voor je nu. Maarja hormonen hè heb gelukkig geen schoonmaak woede. Wel dementie was gisterenavond nog maar net op tijd voor de btw belasting opgave pfff

Geplaatst

Haha ja klopt Roos, hoeft natuurlijk allemaal niet. Maar zit ook vooral in dingen als administratie uitzoeken, kasten opruimen e.d. Daar heb ik erge 'behoefte' aan. Ach, we zien wel wat lukt. Ik kom netnbij de osteopaat vandaan en die waarschuwde dat ik de laatste weken, als het indalen begint, wel last aan m'n rug zal krijgen omdat het bekken dan voor mijn rugklachten de verkeerde kant op geduwd wordt. Hou dus wel een beetje in gedachten dat ik voor de feestdagen het meeste gedaan moet hebben.

Geplaatst

administratie uitzoeken kasten opruimen daar kun je grotendeels bij zitten. Doe je beetje bij beetje, is wel fijn als het klaar is, want met die kleine erbij wordt het wat lastiger.

Ik heb maandagavond flink opgeruimd, toch wel handiger als madame op bed ligt. De zolder is opgeruimd en de boekenkast in geruimd die naar de zolder gebracht is. De rest moet manlief naar boven sjouwen, dat doet hij van het weekend en dan beginnen we met schilderen.

Gisteren te snel heen en weer gelopen van beneden naar de zolder, was helemaal buiten adem kon niet eens iets zeggen.......manlief dacht dat ik overdreef mannen!!! hahaha.....

Ohja over de namen van de oma's het is gewoon T.h.e.a. ze heeft geen andere naam ofzo en de andere A.d.a. - G.e.r.d.a. maar ik denk dat we al een mooie naam hebben, niet echt een verbastering van deze namen maar daar zitten wel de letters in hahaha.......

Geplaatst

Klopt, maar te lang zitten gaat ook niet, moet het goed doseren. Dat buiten adem is zoooo herkenbaar!

En vernoemen gaat toch ook om het idee?

Geplaatst

Ja idee maar ook het gevoel omdat de beide oma's niet meer leven. Ik kan ook niet te lang zitten als ik op kantoor ben loop ik regelmatig heen en weer voor toilet en drinken halen voor de hele kamer, anders krijg ik problemen met mijn billen.

Geplaatst

Harde kont *grijns*

Ik wilde heel graag vernoemen naar mijn opa, maar dat gaat absoluut niet met het vermoedelijk toch wel Aziatische uiterlijk van ons kereltje. En een alternatief klinkt samen met de achternaam als een automerk,....helaas dus. Vind ik ergens wel jammer hoor, inderdaad vanwege het gevoel.

Geplaatst

Hey dames,

Lekker druk allemaal, en ook al allemaal namen... Wij hebben wel wat namen maar nog niet de NAAM.. :(

Ik was even van dat drukkend gevoel af en vandaag is het weer terug drukkend en trekkend gevoel,

voel me daar zo onzeker door bah! kan niet wachten tot maandag, ik eis dan een echo wil dat ze

me bh opmeet en kijken of alles nog goed gesloten zit... gelukkig een onwijs druk weekend..

maar voel me echt onzeker, heb ook al 3 dagen hoofdpijn...

btw me urine is vandaag best donker, wie herkent dit... ik heb het gevoel alsof dit me eerste zwangerschap is hahhaha bij me zoon had ik niks geks... of ik let nu te veel op dingen?

Geplaatst

Mijnbaby kan me voorstellen dat je onzeker wordt hoor. Gelukkig maandag naar de vk, wel eerder bellen als je je echt rot voelt hoor! Je moet je niet het hele weekend zorgen zitten maken!

Geplaatst

Bedankt henne, ik wil alles behalve hier zeuren.. maar vind het zo een naar gevoel, ik heb laatst de VK

gesproken en die kent mijn dossier en die zei, dat ik me geen zorgen moet maken.. en toen was het even weg

maar dan ga je toch weer alles in je hoofd halen.. mijn zoon is geboren met bijna 35 weken, vandaar dat ik dus nu ook

alles meer aantrek... Hoop dat het weg trekt en dat ik maandag een goed gesprek met de VK heb..

Geplaatst

Hier mag je toch juist 'zeuren'! Anders kan ik wel gelijk vertrekken ;-) Ben zelf ook elke keer nog onzeker als ik zo'n zeurend gevoel heb in mijn buik, rug en benen terwijl ik dat toch al vanaf het begin regelmatig heb. Het is gewoon te kostbaar allemaal.

Geplaatst

@mijnbaby ik ken dat trekkerige gevoel wel dat had ik bij de eerste ook. Nu geen last van ook van de bandenpijn niet lijkt of alles jog opgerekt is bij mij omdat de zwangerschappen kort na elkaar zijn. Ik kijk ook vaak in de wc en denk wat donker maar volgens mij zijn dat de hormonen, of we moeten meer drinken.

maar zoals Henne zegt als je zorgen hebt de vk effe bellen zo kun je misschien nog gerustgesteld het weekend in.

Geplaatst

@Suus je zeurt niet hoor, het forum is er toch voor om je ei kwijt te kunnen? Gooi het er hier maar uit, want wij snappen vaak wel waar je mee zit, dat is juist het fijne van een forum.

Ik herinner me een vraag van jou geloof ik Suuz over pijnstilling tijdens de bevalling of we daar al over nadenken. De vorige keer en nu ook wil ik geen ruggenprik, ik vind dat zo eng! Omdat het mijn 2e is denk ik nu regelmatig terug hoe de eerste bevalling was en hoe ik het anders wil. Ik weet in ieder geval dat ik niet meer zo stoer moet gaan doen. Ik had mijn weeën en de vk alsmaar vragen of het nog ging en ik heel stoer ja hoor! Maar mijn weeën waren achteraf te lang en te lange tussenpozes zodat er veel ongedaan werd gemaakt van wat ik al gepresteerd had. Snachts om 2 uur had ik al weeën savonds in het ziekenhuis had ik nog steeds maar 6cm ontsluiting en om 22.00 uur nog maar iets van 7cm toen kreeg ik weeënopwekkers en ging het een stuk sneller en kreeg ik de persweeën. Ik wil als het weer zo gaat met die lange weeën eerder weeënopwekkers. Als de bevalling zo lang duurt, duurt het ook weer langer eer je na de bevalling weer op krachten bent. Ik zie dat bij mijn nichtje, bij haar ging het ineens heel snel, wat ook niet fijn is, maar ze is wel veel sneller topfit en ze was zelfs niet uitgescheurd! Maar goed het is natuurlijk afwachten hoe het deze keer zal gaan, iedere zwangerschap en bevalling is anders en dat klopt echt!

Gisteren de eerste zwangerschapsgym les gehad, heel anders dan de zwangerschapsyoga. Heb al goede oefeningen en tips gehad die ik wel kan gebruiken, vooral voor mijn bekkenbodem. Het is wel jammer dat er geen terugkom dag is met de kleintjes, maar die kunnen we nog altijd zelf organiseren, ga het in ieder geval wel proberen ik vond dat zo leuk met Jane. Van de yoga zien we elkaar nog steeds, volgend weekend is het weer zover.

Overmorgen met 2 vriendinnen shoppen en naar de kreadoebeurs, ga ik eens kijken of ik wat dingetjes voor Jane d'r kamertje

kan kopen.

Ohja en dinsdag weer naar de vk, hopelijk krijg ik te horen dat die GTT test niet over moet.

Liefs Roossie

Geplaatst

Mijn zwangergym begint over 2,5 week, ben wel heel erg benieuwd! Vandaag bij de fysio afgesproken dat ik zo lang mogelijk probeer twee keer in de week te komen 'sporten'. Denk dat zo fit mogelijk de bevalling in ook wel positief kan bijdragen.

Vind het wel heel moeilijk om te bepalen wat ik wel en niet wil, weet gewoon totaal niet wat ik kan verwachten of me erbij voor moet stellen.

Roos hoop echt voor je dat de test niet over hoeft. Het nuchter zijn en dat drankje zijn al erg genoeg, maar twee uur in zo'n wachtkamer hangen....

Veel plezier alvast op de kreadoe, leuk!

Mijnbaby hoe is het vandaag met je buik voelt het nog zo drukkend?

Geplaatst

@ Henne.. Het is een drukkend gevoel rond mijn liezen en vagina.. soort van spierpijn en trekkerig gevoel..

het komt maar gaat gelukkig ook weg... De VK zei dat het de banden moesten zijn, en zeker omdat die al een keer

zijn opgerekt tijdens mijn 1e zwangerschap... Maandag lekker naar de VK :) ga wel 1 en ander vragen en wil ook graag een echo..

maar laat jullie zeker weten hoe het is gegaan...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden