Ga naar inhoud

Uitgerekend Februari 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey dames,

Hier ook een beetje stil haha... alles gaat goed en voel me goed.. we hebben maandag dan eindelijk de 20 weken echo :)))

ik kijk er aan de ene kant erg naar uit,maar het is en blijft een check, en dat maakt het ook een beetje eng...

Ik voel de baby licht plopjes en kleine schopjes geven, maar helaas is het voor me man nog niet te voelen..

en ik voel het zo nu en dan helaas nog niet heel vaak.. maar hopelijk komt dat heel gauw...

Namen is hier ook een RAMP! ik weet het echt niet! arghhh..

• Reacties 1,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Van namen word ik af en toe wel wanhopig hoor. Vind het zo moeilijk, op sites en in boekjes zie soms ook door de bomen het bos niet meer. Ergens hoop ik dat er zomaar opeens iets voorbij komt, maar dat moet dan wel binnenkort gebeuren haha

Geplaatst

Wij hebben het er zelfs niet meer over gehad....,

Ben zelf wel aan het denken geweest, voor een meidje ben ik er zelf uit, voor een jongen bijna, weet ik het nog niet zeker.

Maar manlief vindt mijn keuze's niet mooi, en ik die van hem niet..., dus radiostilte wat namen betreft, ha ha.

Geplaatst

Ik laat ook eens even wat van me horen.

Ik ben heel druk geweest met het bouwen van een webshop, lang slepend project maar hij mag nu eindelijk online! :-)

Gefeliciteerd voor degene die de 20 weken hebben bereikt yeahhhhhhhh......

Hier gaat alles goed, voel ook af en toe plopjes, heerlijk gevoel vooral in bed voel ik het.

We hebben al een naam voor de dame, manlief riep het ineens en ik vond het een mooie naam, we moeten alleen nog een 2e voornaam verzinnen die vinden we lastiger.

Ik heb me ook eindelijk eens opgegeven voor een zwangerschapscursus, 1 nov. ga ik starten. Deze keer heb ik gekozen voor een cursus die aandacht besteed aan de spieren, houding en bewegingen. Ook zijn ze ervaren in bekken en urineverlies. Sinds mijn vorige bevalling heb ik als ik bijv. hard nies urine verlies.

Ook heeft deze cursus lessen voor na de bevalling, dat had ik de vorige keer niet.

Babykamer laten we zoals die is, is nog goed als nieuw eigenlijk. Jane krijgt een nieuw kamertje, daarvoor moeten we nog een bedje kopen en een kledingkast. We gaan ook de muren nog schilderen, maar eerst de kamer leegruimen en naar de zolder brengen. Ik heb zin om een mooi meisje-meisje kamertje te maken.

We zijn ook op zoek naar een mooie duokinderwagen, eentje met buggy en wiegnestje. We gaan nog naar babypark om kinderwagens uit te proberen en dan kijken of we er eentje op marktplaats of andere manier kunnen krijgen. Onze huidige kinderwagen is een Quinny, een fijne kinderwagen, hadden we van iemand overgenomen waar maar 1 kindje in gezeten heeft.

Verder voel mijn liezen, alsof ik de split heb uitgeprobeerd hahaha soort spierpijn, had ik de vorige keer niet, gaat allemaal echt anders dan de vorige keer.

Ook geniet ik zo van Jane, ze gaat steeds meer dingen begrijpen, heel mooi om te zien.

12 okt gaan we een lang weekend naar Engeland, mijn vriendin gaat dan trouwen. Moet alleen nog iets kopen om aan te doen, weet nog niet wat. Een gewone jurk waar mijn buik nog in past en die ik vaker aan zou kunnen doen of een zwangerschapsjurk..........

Winterjas heb ik ook nog niet, ik hoop dat mijn buik straks in mijn skijack past, vindt het jammer om voor een paar maanden een nieuwe jas te kopen, anders eentje in de uitverkoop kopen.

Wat grappig is, ik ben nu niet de enige die vergeetachtig is, manlief heeft het ook aardig te pakken hahaha.......laatst had hij de sleutels in de deur laten zitten en had hij bij 1 keer boodschappen doen bij 2 verschillende winkels krentenbollen gehaald hahaha.......

Liefs Roossie

Geplaatst

Roossie fijn dat het goed gaat met jou, en wat leuk dat jullie al een naam hebben!

Dion mijn man en ik komen er ook bijna niet uit samen beetje net als jij... hahah wil voor 30 weken een naam hebben!

Geplaatst

Roos lekker druk bezig dus! Die spierpijn in je liezen herken ik, vreemd gevoel hè? Het helpt bij mij om als ik op m'n zij lig een kussentje tussen m'n benen te leggen. En zoveel mogelijk in beweging blijven. Gisteren bij fysio op de crosstrainer gestaan en juist die beweging voelde stukken beter dan gewoon lopen.

Hier gisteravond nog even namen aandacht gegeven, maar zonder resultaat :-)

Roos een vriendin van me is (hoog)zwanger getrouwd, zij had via asos(.com) een heel leuk jurkje en niet erg duur. Op Engelse sites heb je toch wat andere kleding, ook bijvoorbeeld Dorothy Perkins (Co.uk) En voor een jas: marktplaats!!! Ik wilde er eerst ook geen kopen, maar kan nu al nauwelijks meer in m'n zomerjassen dus heb het toch maar gedaan. Wil ook geen kou lijden ;-) Had wel een moment uitgekozen waarop ik korting kreeg, had nu voor 50 euro een winterjas, dat is nog redelijk. Op marktplaats was er weinig in mijn maat, maar er wordt echt veel aangeboden want de meeste vrouwen dragen zoiets maar kort.

Geplaatst

Ik wil ook niet veel uitgeven aan een winterjas, maar wil het zeker wel warm hebben :) ben een echte kou kleun....

En ik kan hem altijd nog aan me zus gegeven als ze besluit zwanger te willen worden(binnen waarschijnlijk ook snel)

Ik draag zover nog me eigen kleren, maar moet nu wel nodig wat zwangerschap kleren halen.. alleen wat ik zie vind ik vaak

niet mooi... ik draag daarom vaak leggings met jurkjes en laarzen...

Iemand idee waar ik kan kijken?

Geplaatst

Ik heb kleding via W.ehkamp en H.&M, mijn ervaring is dat er online meer keus is dan in de winkels. En marktplaats (heb je m weer). Heb daar heel voordelig twee super jurkjes gekocht. Vind het ook niet allemaal even leuk, heb echt even moeten zoeken naar mijn stijl. Heb nu drie fijne beetje skinny broeken en een aantal lange shirts. Verder een spijkerrokje en via marktplaats nog een rokje. Dus ben wel redelijk voorzien denk ik. Hoop dan m'n gewone truien en vesten veel nog wel door te kunnen dragen. Oh en de mamma basics van de H.ema bevallen mij ook wel. bon.prix viel er tegen, heb ik allemaal teruggestuurd.

Bij HM krijg je nu 10% korting, als je de kortingscode wilt kan ik m wel even pb-en.

Geplaatst

Ik wilde een winterjas en een broek bestellen via HM maar levertijd was pas NOV...

toen dacht ik laat maar zitten, en in de winkel hebben ze nooit mijn maat... ga regelmatig kijken

bij HM maar ze hebben er maar een paar in elke maat.. zo weg dus...

Geplaatst

Ik moet ook nog een winterjas zoeken...., zie daar tegen op.

Ik ben vooral eerst in de breedte gegaan (heupen) en toen pas een buikje. Merkte dit toen ik zwangerschapskleding probeerde te vinden. Gevolg dat als het boven goed zit, het te strak onder is, en andersom :(

Ook ik vindt dat er veel meer online te krijgen is als in de winkels, maar dat is niet erg. Ben toch niet een echte shopper.

Wat de banden/liezen betreft, die voel ik ook af en toe behoorlijk! Soms doet het echt heel zeer, gelukkig nooit lang. Vannacht ook voor het eerst geslapen met kleine ondersteuning voor de buik. En dat voelde wel fijner.

Ook voorzichtig met opstaan, eerst op de zij en dan omhoog duwen met de armen. Ik was altijd gewend om zo hup omhoog vanaf de rug, nu beter van niet.

Geplaatst

Echt even op marktplaats kijken voor jassen! Niemand draagt die langer dan een maand of drie dus echt ook veel aanbod van zo goed als nieuwe jassen in diverse maten.

Dion binnenkort past je buik er wel in hoor! En je boezem? Hier al een ruime cup meer, krijg m'n zomerjas nog wel over m'n buik, maar van boven....no way :-D

Geplaatst

[TABLE=class: cms_table_cms_table_cms_table_Grid, width: 700]

[TR]

[TD]
voorstellen

[/TD]

[TD]
uitgerekend

[/TD]

[TD]
eerstvolgende echo

[/TD]

[TD]
eerstvolgende afspraak

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]
Ymkeh (), 1e kindje,

[/TD]

[TD]
23 januari

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]
Daniella (
35), 1e kindje, 4 icsi en nu spontaan zwanger!

[/TD]

[TD]
2 februari

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]
Roossie (41), 2e kindje na een cryo tp van een icsi poging!!

[/TD]

[TD]
5 februari

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]
Henne (37), 1e kindje na 7 icsi's (11e tp)

[/TD]

[TD]
6 februari

[/TD]

[TD]
32w (niertjes)

[/TD]

[TD]
20 augustus vk

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]
Suzanne (34), 1e kindje na 4e icsi

[/TD]

[TD]
9 februari

[/TD]

[TD]
25 september 20w

[/TD]

[TD]
10 oktober vk

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]
Pucca (36), 1e en 2e kindje na 1e ivf

[/TD]

[TD]
13 februari

[/TD]

[TD]
26 september (20w)

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]
Loesje (29), 1e kindje, na 1x ivf en van 3e iui

[/TD]

[TD]
20 februari

[/TD]

[TD]
3 okt (20w)

[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]
Miems (31), 1e kindje na 1e ivf

[/TD]

[TD]
18 februari

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]
Dion (39), 2e kindje

[/TD]

[TD]
19 februari

[/TD]

[TD]
4 okt (20w)

[/TD]

[TD]
9 oktober

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]
Mijnbaby (29), 2e kindje na 3 cryo's en 2x ivf

[/TD]

[TD]
24 februari

[/TD]

[TD]
8 okt (20w)

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Moest ver terug voor het lijstje, ik hoop dat dit de laatste was en ik niet nog 1 over het hoofd gezien heb.

Morgen de 20 weken echo.., bibber, maar heb er wel een beetje vertrouwen in. We hebben al zoveel echo's gehad, maar toch...,

Zal idd even op marktplaats kijken, misschien hebben ze nog wel meer leuke dingen :)

Geplaatst

Mijn afspraken even bijgewerkt, zit nu weer bij de gyn ipv de vk. Hoop heel stiekem dat ze maandag nog even een echo maakt, maar zal wel niet.

Data die geweest zijn heb ik uit het lijstje gehaald. Marloes jullie hebben vandaag de twintig weken echo gehad zie ik. Hoop dat alles goed was!

Dion ik heb kleding dus via Mp en ben nu aan het kijken voor een box, nieuwprijzen daarvan vind ik waanzinnig. Wagen krijgen we de gebruikte van vrienden anders zou ik denk ik ook op Mp kijken. Kamertjes kijk ik wel, maar nog niks van mijn smaak tegengekomen.

Veel plezier morgen met de echo meis, ik heb er zelf achteraf te weinig van genoten. Toch teveel bezig met het medische aspect. Nog een klein weekje en dan zijn de twintig weken echo's in dit topic allemaal achter de rug. Ook wel een mooie mijlpaal weer!

Bloempje jij staat niet in het lijstje zag ik. Kan nu niet terug bladeren voor jouw uitgerekende datum, maar zal zo nog even een regel toevoegen!

[TR]

[TD]
voorstellen

[/TD]

[TD]
uitgerekend

[/TD]

[TD]
eerstvolgende echo

[/TD]

[TD]
eerstvolgende afspraak

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]
Ymkeh (), 1e kindje,
[/TD]

[TD]
23 januari
[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]
Daniella (

[/TD]

[TD]
2 februari
[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]

[/TD]

[TD]
5 februari
[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]
[/TD]

[TD]
6 februari
[/TD]

[TD]
32w (niertjes)
[/TD]

[TD]
8 oktober gyn
[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]

[/TD]

[TD]
9 februari
[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]
10 oktober vk

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]

[/TD]

[TD]
13 februari
[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]

[/TD]

[TD]
20 februari
[/TD]

[TD]
3 okt (20w)

[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]

[/TD]

[TD]
18 februari

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]
Dion (39), 2e kindje

[/TD]

[TD]
19 februari
[/TD]

[TD]
4 okt (20w)

[/TD]

[TD]
9 oktober

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]

[/TD]

[TD]
24 februari

[/TD]

[TD]
8 okt (20w)
[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst

Bloempje toegevoegd!

[TR]

[TD]
voorstellen

[/TD]

[TD]
uitgerekend

[/TD]

[TD]
eerstvolgende echo

[/TD]

[TD]
eerstvolgende afspraak

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]
Ymkeh (), 1e kindje,
[/TD]

[TD]
23 januari
[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]
Daniella (

[/TD]

[TD]
2 februari
[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]

[/TD]

[TD]
5 februari
[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]
[/TD]

[TD]
6 februari
[/TD]

[TD]
32w (niertjes)
[/TD]

[TD]
8 oktober gyn
[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]

[/TD]

[TD]
9 februari
[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]
10 oktober vk

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]

[/TD]

[TD]
13 februari
[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]

[/TD]

[TD]
20 februari
[/TD]

[TD]
3 okt (20w)

[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]

[/TD]

[TD]
18 februari

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]
Dion (39), 2e kindje

[/TD]

[TD]
19 februari
[/TD]

[TD]
4 okt (20w)

[/TD]

[TD]
9 oktober

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]

[/TD]

[TD]
24 februari

[/TD]

[TD]
8 okt (20w)
[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]
Bloempje (), 3e kindje na cryo

[/TD]

[TD]
27 februari

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst

Oooh dat is echt even puur geluk hè :-)))) dat zijn ook echt de genietmomentjes hier, ondanks de angsten en onzekerheden die er nog sluimeren.

Kreeg net opeens ook zo'n gevoel van dat ik er echt naar uitkijk om ons jongetje bij ons te hebben, te zien, vast te houden. Werd er helemaal blij van. Langzaamaan krijg ik ook meer zin om dingen te gaan kopen enzo. En.....we hebben gisteren een naam gezien die we allebei 'niet slecht' vinden! Ik betwijfel of deze het wordt, maar er staat weer een optie op het lijstje haha.

Ooooh en ik heb vanochtend bij de B.IJ een N.ijntje lamp besteld in de d.waze dagen, idioot duur nog steeds maar wel heel erg blij mee. Heb verder nog niks voor het kamertje, maar deze wilde ik zo graag hebben. Ook een setje kleertjes besteld, benieuwd hoe het is, kan het altijd nog terugsturen.

Dion hoe laat heb je eigenlijk de echo? Spannend en leuk tegelijk....

Geplaatst

ja leuk is dat he.. ik heb vandaag een super goeie dag :)

Dion heeft hem in de middag als ik me niet vergis...

Ik MAANDAG kan niet wachten.... gelukkig al om 9.30 uur..

Geplaatst

Oh ja dat is waar, haar vriend/man moest eerst nog werken. Of haal ik nu weer mensen door elkaar :-S Ik stond net in de keuken en dacht 'ik kan dat en dat wel even opzoeken'. Kom bij de pc en ben het vergeten. Echt erg.

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik heb de echo idd om half 4, omdat mijn man niet eerder kon. Duimen jullie voor me?

Mijn Baby jij hebt een beter tijdstip!

De zenuwen vallen nu nog wel mee, maar ik weet dat straks in de wachtkamer een hartslag van 180 heb, ha ha. En manlief is zooooo rustig, en zegt dat alles wel goed komt.

grrr..., altijd zo relaxt! maar misschien maar goed ook.

Leuk he mijn baby, lekker van genieten hoor!

Henne, zo fijn om te lezen dat je er meer in gaat geloven dat jullie echt een babyventje krijgen! Dan geniet je ook meer ervan, lijkt mij. Groeit echt dat vertrouwen, al gaat het langzaam.

Geplaatst

Jaaaa, alles goed!!! Ff snel, zit in de auto. We zijn zo blij! Duurde even omdat we nog bij ouders langs zijn geweest. Dank voor jullie geduim :)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden