Ga naar inhoud

Uitgerekend Februari 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Henne, ja het gaat erom spannen, ik denk 31-1/1-2, manlief denkt dat ze een week eerder komt.

Fijn dat je minder last hebt van je buik en dat je wat hebt kunnen schilderen. Heerlijk hé als je iets kan scoren op marktplaats wat je heel graag wil hebben.

Oh maandag al intake voor de kraamzorg, leuk maakt het allemaal zo echt hé.

Wij krijgen geen bezoek meer voor een intake omdat het onze 2e is. Ik krijg 20 dec. een telefonische intake. Ga ik de kraamverzorgster vragen die we de vorige keer ook hadden, die beviel ons goed.

@mijnbaby flink aan het shoppen geweest, ik heb eigenlijk nog helemaal geen kleertjes gekocht, maarja we hebben al heel veel liggen van Jane. Ik wil wel een nieuw setje kopen voor d'r als ze geboren is.

Tegen het einde van de zwangerschap zeggen ze hoeveel het kindje ongeveer zal wegen.

Vandaag ging Jane voor het eerst alleen de trap op, en rap ook. Wel fijn voor mezelf, hoef ik haar niet meer te tillen. Had met haar geoefend ongeveer 2 weken en hop nu doet ze het ineens zelf.

• Reacties 1,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Vandaag naar het consultatiebureau geweest met me zoon.. Alles weer weer goed en hij liep netjes met

zijn leeftijdgenoten mee, ze vond dat hij heel goed kon praten, ook kreeg hij een oogtest en dat ging ook top.. trotse mama :)

Meiden hebben jullie al een luiertas? zo ja iemand tips??

Geplaatst

Oooh wat goed zeg, dat Jane zelf de trap op kan :-) Zal voor jou geen dag te vroeg komen denk ik?

Mijnbaby ook al reden op trots te zijn, leuk!

Luiertas moet hier nog. Geen zin om een hele dure te halen eerlijk gezegd. Geef ik dat geld liever aan iets anders uit. Dus denk H.ema of Pre.natal oid. En misschien promoveren we een gewone tas wel tot luiertas, we komen hier om in de rugtasjes e.d. Zolang er luiers, flesjes, kleertjes ed in kunnen, maakt het toch verder weinig uit.

Pfff, ben verkouden. Heb zere keel met een opgezette amandel, oorpijn en hoofdpijn. Geen koorts, dus maar even aankijken hoe het loopt. Evt morgen even ziekenhuis of huisarts bellen of het kwaad kan, maar zolang ik geen koorts heb zal dat wel niet.

Verder eeeeeindelijk het verven af. Echt een last van mijn schouders. Mijn man heeft morgen geen afspraken (zzp) dus we aan proberen dan alles schoon ga maken, vloer, ramen....dan gaat hij zaterdag de meubels in elkaar zetten. Ben zo benieuwd hoe het er dan uit gaat zien!

Hebben jullie ook dat je de kleine de ene dag veel meer voelt dan de andere? Koekie heeft duidelijk rustiger en actievere dagen. Niet dat ik m dan niet voel, maar het is minder vaak. Soms maak ik me dan opeens wel weer zorgen....

Geplaatst

Fijn dat het hier allemaal zo goed gaat met jullie .. hier gaat ook alles .. tja afgezien van de kwaaltjes;

Het zuur hebben, bekkeninstabiliteit... en nu ook nog eens een schimmelinfectie van ondere erbij..

en oh ja dan niet te vergeten, al heel de zwangerschap verkouden.. ik was net van het ergste af..

sinds 2 dagen ben ik weer gelukkige eigenaar van een "snotneus".. maaaaaaar ja ach alles voor de kleine hé!

Ik zag net iemand die vroeg of er al luiertassen waren.. nou ik heb er ook één en hij is mega groot.. lekker voor

wat voorraad kleertjes luiers en doekies en flesjes en spenen en weet ik veel wat nog meer .. :)

Hij was wel duur 80 eur0.. maar hoop er dan ook jaren plezier van te hebben!!

[ATTACH=CONFIG]4834[/ATTACH]

Hebben jullie al een naam die al vast staat? En het geboortekaartje zijn jullie daar al over uit.. ?

Ik ontwerp zelf geboortekaartjes.. en wil daar dus ook bij de foto zelf maken.. ben ook

hobby fotograaf.. dus tja een kaartje zonder dat ik het ontworpen heb en zonder dat er een

foto van mij opstaat kan natuurlijk niet..

Alleen ik weet niet of ik lichamelijk in staat ben voor de foto's te maken..

Fijne avond..

Geplaatst
Fijn dat het hier allemaal zo goed gaat met jullie .. hier gaat ook alles .. tja afgezien van de kwaaltjes;

Het zuur hebben, bekkeninstabiliteit... en nu ook nog eens een schimmelinfectie van ondere erbij..

en oh ja dan niet te vergeten, al heel de zwangerschap verkouden.. ik was net van het ergste af..

sinds 2 dagen ben ik weer gelukkige eigenaar van een "snotneus".. maaaaaaar ja ach alles voor de kleine hé!

Ik zag net iemand die vroeg of er al luiertassen waren.. nou ik heb er ook één en hij is mega groot.. lekker voor

wat voorraad kleertjes luiers en doekies en flesjes en spenen en weet ik veel wat nog meer .. :)

Hij was wel duur 80 eur0.. maar hoop er dan ook jaren plezier van te hebben!!

[ATTACH=CONFIG]4834[/ATTACH]

Hebben jullie al een naam die al vast staat? En het geboortekaartje zijn jullie daar al over uit.. ?

Ik ontwerp zelf geboortekaartjes.. en wil daar dus ook bij de foto zelf maken.. ben ook

hobby fotograaf.. dus tja een kaartje zonder dat ik het ontworpen heb en zonder dat er een

foto van mij opstaat kan natuurlijk niet..

Alleen ik weet niet of ik lichamelijk in staat ben voor de foto's te maken..

Fijne avond..

Leuke tas waar heb je die vandaan? en hebben ze hem ook nog in andere kleuren?

Geplaatst
Oooh wat goed zeg, dat Jane zelf de trap op kan :-) Zal voor jou geen dag te vroeg komen denk ik?

Mijnbaby ook al reden op trots te zijn, leuk!

Luiertas moet hier nog. Geen zin om een hele dure te halen eerlijk gezegd. Geef ik dat geld liever aan iets anders uit. Dus denk H.ema of Pre.natal oid. En misschien promoveren we een gewone tas wel tot luiertas, we komen hier om in de rugtasjes e.d. Zolang er luiers, flesjes, kleertjes ed in kunnen, maakt het toch verder weinig uit.

Pfff, ben verkouden. Heb zere keel met een opgezette amandel, oorpijn en hoofdpijn. Geen koorts, dus maar even aankijken hoe het loopt. Evt morgen even ziekenhuis of huisarts bellen of het kwaad kan, maar zolang ik geen koorts heb zal dat wel niet.

Verder eeeeeindelijk het verven af. Echt een last van mijn schouders. Mijn man heeft morgen geen afspraken (zzp) dus we aan proberen dan alles schoon ga maken, vloer, ramen....dan gaat hij zaterdag de meubels in elkaar zetten. Ben zo benieuwd hoe het er dan uit gaat zien!

Hebben jullie ook dat je de kleine de ene dag veel meer voelt dan de andere? Koekie heeft duidelijk rustiger en actievere dagen. Niet dat ik m dan niet voel, maar het is minder vaak. Soms maak ik me dan opeens wel weer zorgen....

Het weer werkt ook niet echt mee.. hoop dat je snel weer beter voelt...

Ik voel de kleine in de ochtend en in de avond, dan is de kleine erg actief, ook als ik er

s nachts uit moet voor een plasje en ik ga liggen voel ik een hoop getrap hahah... mem buik gaat nu ook

alle kanten op..

Henne hoeveel weegt jullie babyboy tijdens jullie groeiecho? gewoon benieuwd hoor :)

Geplaatst

Mijnbaby bij babydump hebben ze tm 9 dec 20% korting op verzorgingstassen. Kun je misschien net een beetje duurdere uitzoeken ;-)

Koekie was vanochtend eerst ook weer heel rustig, ik was alweer behoorlijk in de stress, maar gelukkig toen wel weer actiever. Ik ken in mijn directe omgeving twee stellen waarvan vlak voor de uitgerekende datum het kindje in de buik is overleden, ben dus nogal onzeker hierover, wil liefst elk moment flinke schoppen voelen maar dat kind mag natuurlijk ook best eens slapen ;-)

Gewicht heb ik geen idee van, nooit over gezegd. Als ik eraan denk bij de volgende echo eens vragen.

Geplaatst

Henne ik begrijp je angt hoor, wij hebben ook een kennis die met bijna 9 maanden zwanger

opeens geen hartslag meer voelde en de baby is dood geboren bah, zo in en in triest...

Bedankt voor je tip ik ga zeker even kijkje nemen, ik heb bij mijn zoon in grote tassen enzo gedaan

maar was toch een gedoe met dingen zoeken en pakken, wil nu een echte luiertas :)

Ik mag de 17e ga dan ook even vragen ben benieuwd :) ben dan 30 weken... gaat nu ineens wel hard..

weekend al weer 28 weken :)

Hoe is het met de rest van de meiden???

Geplaatst

Je moet gewoon googlen op lief luiertas .. en dan als je degene gevonden heb waar je denkt die is hem .. bij beslist.nl kijken waar hij het goedkoopste is..

Jaa ze hebben er nog veel meer.. en als je een jongentje krijgt.. is er ook genoeg keuze..

Wat ik belangrijk vond was dat hij groot was, hip en van goede kwaliteit nou met deze is dat zeker het geval!!

Deze vond ik voor een jongen zo lief;

[ATTACH=CONFIG]4836[/ATTACH]

http://www.luiertaswebshop.nl/lief-luiertas-love-letters-roze.html

Geplaatst

Hallo

Vandaag de 29 weken echo gehad....alles was goed met de twins en ze wogen beide iets meer als 1600 gr eigenlijk het gewicht voor 31 weken dus het gaat super waarschijnlijk rond half januari bevallen/inleiden/ks en misschien nog wel eerder! Aangezien ik maar smal ben zal het zeker niet langer dan 37 weken worden!

Ik heb een hippe grote tas bij de Primark gekocht ben niet zo van de luiertassen haha

Fijn weekend allemaal....

Geplaatst

Super Pucca!

Ben zo blij dat het nu gewoon goed gaat bij iedereen. Hier wel een dipdag. Ons manneke heeft soms een of twee dagen dat hij veel rustiger is, maar nu dat net samenviel met een flinke verkoudheid van mij maakte ik me opeens enorm bezorgd. Gelukkig vanavond wel weer een paar flinke schoppen.

Mijnbaby jij voelt dus ook vaak minder overdag?

Kamertje vandaag schoongemaakt, ramen gelapt, vloer gedweild, hor weer voor het raam e.d. Nu dus helemaal klaar voor de meubels morgen. Stond toen we klaar waren opeens flink te janken. Vijf jaar wonen we hier en heeft dat kamertje leeg gestaan met een bepaald doel en nu is het gewoon bijna zover...

Pucca slim idee trouwens van die tas! Als ik puf heb ook even bij Primark kijken, lekker voordelig ook :-) en van die matjes ed kun je los kopen. Ik vind de luiertassen of lelijk, of saai, of afgrijselijk duur. Voor meisjes veel leuke designs, maar voor jongetjes... Eerst even kijken welke kleur de wagen precies heeft. Krijgen die van vrienden, maar weer niet meer precies hoe die eruit ziet. Zondag komen ze m brengen. Het huis begint aardig gevuld te raken met babyspullen.

Suzanne hoe is het met jou?!

Geplaatst

@Pucca fijn dat de echo goed was!

@Henne, de kleine slaapt nog veel in je buik en meestal voel je wat als je zelf rustig zit of ligt. Ik heb ook ene moment dat ik haar meer voel dan de andere keer. Probeer je niet druk te maken hoor anders de vk gewoon bellen.

@mijnbaby, ik heb gewoon een luiertas van de Hema, ik wilde ook niet al teveel geld uitgeven aan een tas. In begin wilde ik ook allerlei speciale dingen, nu denk ik waar heb ik me druk om gemaakt, maarja hormonen hé hahaha.....

Afgelopen donderdag ging manlief mee naar de zwangerschapsgym, was partnerles. Voor manlief wat het een mooie opfrisles. Hem werd ook vaak vragen gesteld door de docente hoe hij de bevalling van Jane ervaren had, was wel leuk.

Hier verder druk geweest met werk, maandag komt er ook een potentiele klant op bezoek die iets van 11 sites in beheer heeft of ik die wil onderhouden. Had wel verteld over mijn zwangerschapsverlof maar daar hield hij zich toch niet door weerhouden. Hij vond mijn portfolio er goed uit zien, mooi compliment! :-) Ben benieuwd maandag, als hij maar niet te licht denkt over zwanger zijn en verlof, dat moet ik toch maar duidelijk maken en officieel mag ik niet werken tijdens mijn verlof, dan wordt ik ingehouden op mijn uitkering.

Verder hoor ik van iedereen dat ik er zo goed uit zie! :-)

Liefs Roossie

Geplaatst

Roos, zelf goed uiterlijk zijn en hopelijl hou je er dan een super opdracht aan over ook na je verlof mee voort te kunnen. Leuk hoor! Ik wil zelf na m'n verlof freelance op gaan starten, erg benieuwd hoe dat zal gaan. Direct nadat mijn contract afliep had ik veel contacten die me wilden helpen, dus hoop dat die een jaar later ook nog interesse hebben.

Redelijk geslapen, maar nog steeds verkouden. Vind ik toch niks fijn in combi met zwanger. Nou ja, niet dat ik anders zo graag verkouden ben ;-) maar dan heb ik niet het idee dat iemand anders er misschien ook nog last van heeft.

Denk trouwens dat meneer weer lekker gedraaid is, voel weer veel beweging onderin m'n buik en gisteren zat z'n koppie volgens mij in mijn zij en lag hij overdwars. Nou ja, met dertig weken mag dat nog hè? Maar was wel rustig geweest als hij gewoon braaf met z'n hoofd naar beneden was blijven liggen. Over 1,5 week weer echo, dus dan zullen we het zien.

Meiden fijne zondag! Hier komt vriendin de wagen brengen, weer iets van het lijstje. Rest vd week even focussen op Sinterklaas, dat vieren we de 9e. Daarna weer babykamer ;-))

Nog controles komende week?

Geplaatst

Pucca wat een fijn een mooie echo, en wat een goed gewicht hebben de twins..

Henne: ik voel de kleine idd overdag minder als savonds want dan is de kleine mega actief..

Roossie: denk ook de hormonen ik heb gelukkig nog heel veel mooie dingen van mijn zoon ( box, voedingkussen, babykamer ect)

maar wil toch wel wat leuke nieuwe dingen hebben :)

We hebben een super mooie wipstoeltje van b.loom gehaald en een hoge witte kleine wieg van pre.natal voor aan aan het begin.

Moet nog wat hydrofiele doeken halen en een bad standaard want die van me zoon hebben we weg gedaan, en een voeding tas..

kortom bijna uitverkoop dus weet niet wat ik allemaal nog ga zien hahahha

Geplaatst

Hai meiden,

Vandaag de intake van de kraamzorg gehad, vond ik heel prettig Het leuke is dat het allemaal zo positief benaderd wordt. We zijn met onze geschiedenis natuurlijk een beetje gewend geraakt aan allerlei mitsen, maren en onder voorbehoud, maar dit is iets heel anders. Dit gaat over de eerste periode dat je je kleintje bij je hebt en hoe ze die voor jou zo leuk en prettig mogelijk kunnen maken. Op die manier krijg je er gewoon zin in...alleen nog even bevallen...kleinigheidje ;-)

Heb aangegeven dat we graag een ervaren en nuchter iemand hebben. Als ik iemand heb die de temperatuur opneemt en niet aangeeft of het goed of niet goed is, schiet ik in de stress als ik bijvoorbeeld wat verhoging heb. Terwijl dat misschien doodnormaal is. Wil ook geen leerling erbij. Heb nooit een probleem gehad met stagiaires die uitstrijkjes maakten of co-assistenten die meekeken, maar nu gewoon even niet. Vond ze ook heel logisch gelukkig.

Oh en nog een tip: pak het kraampakket dat je krijgt niet uit. Veel vrouwen doen alles netjes in een laatje hier en een kastje daar, maar áls je dan onverwacht thuis bevalt moet de vk opeens overal naar op zoek (als je thuis wilt bevallen leg je meestal alles wel bij elkaar klaar). Vond ik wel een slimme, niet aan gedacht. Gewoon die doos ergens neerzetten waar iemand hem makkelijk kan pakken dus.

Gisteren heeft vriendin ook de wagen gebracht. Een bu.gaboo fr.og, is het model van voor de camel.eon geloof ik. Ziet er nog prima uit, alles zit erbij van regenhoes tot voetenzak dus we zijn er erg blij mee. Gang staat wel gelijk vol :-D

Verder geen nieuws. Koekie ligt zeker weten weer in stuit, voel veel getrappel helemaal onderin mn buik en vannachtvolgens mij z'n koppie tegen mijn ribben (auw). Kan en mag allemaal nog, maar toch...hij heeft duidelijk wel minder ruimte want de schopjes en bewegingen zijn minder krachtig, meer duwend en kriebelend. Hoop dus wel dat hij op tijd terig gaat draaien. We gaan het zien.

Mijnbaby gewoon lekker een paar leuke dingen nieuw kopen. Denk dat we allemaal ergens een zwakte hebben, ondanks de nuchterheid. Ik heb een Nij.ntje lamp gekocht....bizar natuurlijk zoveel geld voor een lamp (en dan nog maar hopen dat een lichtgevend konijn van 80cm in je kamer niet gewoon eng is haha), maar ja ik moest dat ding gewoon hebben. Daarentegen koop ik bijvoorbeeld helemaal geen dure kleertjes, ondanks de hormonen. Maar dat kan nog veranderen natuurlijk ;-)

Drie uur, tijd voor een boterham en daarna lekker op de bank. Verkoudheid is nog steeds niet weg, dus rustig aan. In december zijn ze al flink bezig met bevallen, moet zeggen dat het daardoor voor mijn gevoel ook wel dichterbij komt hoor. Nog even en wij zijn aan de beurt!

Geplaatst

Hi meiden, 31 weken hier joehoe! Roos jij gisteren ook, heerlijk hè :-) Nadeel vind ik wel dat net nu écht heel hard gaat. En er moet opeens nog zoveel. Begin beetje bang te worden dat meneer drie weken te vroeg komt en we nog geen kaartje hebben e.d. Nou is dat geen ramp, maar toch...

Gisteren was hier nog even spannend. Ik had vanaf donderdag al het gevoel dat ik minder leven voelde. Gisternacht de hele nacht niet de gebruikelijke 'mamma-is-naar-de-wc-geweest-en-ik-hou-haar-wakker" feestjes dus ik werd helemaal spastisch van angst wakker. Toch het ziekenhuis maar gebeld. Ctg en echo gehad, hij beweegt prima (veel zelfs) ctg was ook goed, genoeg vruchtwater.... Waarschijnlijk voelt het anders doordat hij gedraaid is (dacht ik al) én minder ruimte begint te krijgen én toch ook wel wat meer gaat slapen. Alles bij elkaar moet ik dus eigenlijk gewoon even wennen aan wat ik nu voel en dat dat normaal en oké is. Hoop wel heel erg dat hij snel weer draait, sowieso liever geen stuit, maar ik voel gewoon ook meer als hij met z'n benen boven trapt.

sAvonds weer zwangergym, was gezellig en fijn. Die oefeningen hebben toch echt wel zin. En meneertje vind het ook leuk, die deed vrolijk mee dus wat was weer even extra geruststelling.

Bij jullie alles goed? Sint gevierd? Hoe staat het met de kamertjes, kaartjes, uitzetlijsten, vluchttassen etc?

Geplaatst

Goed van je dat je naar de VK bent geweest, anders blijf je onrustig en in de stress..

Ik had dat ook een keer bij mijn vorige zwangerschap..

Gisteren een mooi notitieblok gehaald, en alles wat ik nog wil doen en halen van me afgeschreven :)

vind het fijner dan op de lap, omdat ik hem meteen kan pakken en dingen kan afstrepen...

Heb lijstje wat ik mee wil nemen naar het ziekenhuis voor mij en voor de beeb, en lijstje wat thuis nog allemaal gedaan wil hebben,

en wat we nog nodig hebben voor de kleine...

pijn in me lies was even een tijd weg maar sinds gister toch weer een beetje last van :( maar zit ook niet stil

dus eigen schuld...

Geplaatst

Oh wat goed zeg, van die lijstjes. Ik moet ze nog even maken. Voor wat er in de ziekenhuis tas moet, wat ik nog moet aanschaffen.....lijstje voor in huis ligt er al een tijdje, schiet nog niet had op haha. En de adreslijst moet nog in orde. Speaking off: als jullie het leuk vinden een kaartje je krijgen, pb me dan even je adres!

Geplaatst

Heb me zelf nog niet zo in prijzen verdiept eerlijk gezegd. Er is online ook zo vreselijk veel. Volgens mij heeft Roxanne al wel eea uitgezocht, misschien ook even in dat topic spieken ;-)

Onze trouwkaarten heb ik gemaakt via hipdesign vond ik toen niet vreselijk duur, maar ja....dat was toen ;-) En er zijn inmiddels tig van dat soort sites. Ik ben eerst eens gaan googlen op afbeeldingen om te kijken wat me aansprak qua stijl, zijn we ook nog niet helemaal uit. En zal eens gaan tellen hoeveel we nodig hebben, maakt op het totaalplaatje natuurlijk ook verschil, vooral de postzegels!

Geplaatst

Hoi ben er weer even, wat een sneeuw buiten hé kijken jullie uit! Dat zei de docente van zwangerschapsgym gisteren. Het ziet er mooi uit die sneeuw maar wel lastig en onhandig.

Vanmiddag ga ik proberen met Jane te sleeën, manlief heeft gisteren snel nog een slee gehaald eentje van plastic die is niet zo waar.

Nog 2 weken dan is het kerstvakantie ik kijk er wel naar uit, moet dan nog wel thuis werken maar het zal wel rustiger worden en manlief is dan thuis, dan zou ik overdag veel kunnen doen.

We hebben ook pakjesavond gehouden met Jane, was erg leuk ze besefte nu zoveel meer dan vorig jaar, we hebben haar niet al teveel pakjes gegeven, zodra nr. 2 er is zal zij ook wel cadeautjes krijgen zo gaat dat vaak.

Jullie zijn met lijstjes bezig, is wel handig idd, ik had dat toen met Jane ook gedaan en afvinken wat we al gedaan hebben en binnen hadden. Nu is mijn lijstje niet zo lang, beddengoed voor Jane en decoratie afmaken voor haar kamer en geboortekaartje. Adressenlijst hebben we nog, al gaan er wel een paar mensen af. Wij hadden de vorige keer ons geboortekaartje gekocht bij family cards en het drukken geregeld via een drukkerij bij ons in de buurt. Was toen wel grappig, Jane was net geboren voordat hij op vakantie ging, hij zou per 1 aug. op vakantie gaan dat was mijn uitgerekende datum, maar ze kwam dus eerder. Al was het wel goed gegaan hoor, hij bleef gewoon in Ned. en zou deze opdracht gewoon in orde maken als ze later geboren zou worden.En de vluchttas die ga ik in de kerstvakantie ook alvast klaar zetten, goeie tip is in ieder geval voor manlief wat kleding en te eten en drinken in de tas doen. Ik doe er ook maar cola in, anders gaat hij aan de koffie en dat stinkt enorm als hij met je mee zit te puffen pfff.......

Verder gaat het goed hier, ik word wel steeds vermoeider en last van mijn heupen in bed. Ik ga het voedingskussen maar weer tevoorschijn halen en tussen mijn benen leggen.

En goed nieuws gehad over mijn broertje, de tumor is niet gegroeid ze gaan ervanuit dat het goedaardig is! Nu gaan ze nog een lever onderzoek doen en dan beslissen hoe of wat te behandelen. Hij heeft zijn grote angst voor een operatie al uitgesproken, kan me dat wel voorstellen, maar ik zou er toch voor gaan weg ermee! Maar eerst maar het laatste onderzoek afwachten. Morgen komt hij met de kids.

Liefs Roossie

Geplaatst

Wat fijn van de goeie uitslag van je broer, hopelijk is het goedaardig.

Mijn zoon is helemaal wild van de sneeuw haha, gisteren met laarzen, stuk gelopen en

werd de hele tijd bekogeld.. vandaag na de peuterspeelzaal ook nog even met sneeuw gespeeld haha..

Hier gaat het verder goed, we gaan al weer richting 29 weken :) gaat nu best hard!

de kleine is lekker druk :) ik geniet er optimaal van.. de schopjes worden steeds harder..

Ik ben nog best actief en merk dat ik alles vies vind, ik ben dus nog steeds dingen aan het zoeken haha..

vandaag de koelkast en koelvakken helemaal schoongemaakt heerlijk!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden