Ga naar inhoud

Uitgerekend Februari 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@diana, wat een goed nieuws gefeliciteerd!

@bloempje, de vorige keer hadden we het geboortekaartje via een drukker besteld, we hadden een kaartje gevonden die helemaal naar ons zin was en die konden we bij een drukker in de buurt bestellen. De kaarten waren erg snel klaar en op de geboortedag konden we ze nog ophalen. Ik weet niet hoe het nu zal gaan we moeten nog een kaartje uit gaan zoeken, nog een kerstvakantie actie.

@Henne, ik had trouwens die nieuwe klant binnen gesleept. Hij houdt rekening met mijn zwangerschapsverlof. Tot mijn verlof een website voor hem maken en wat onderhoudsklusjes en na mijn verlof probeert hij wat website opdrachten te krijgen van klanten die hij al heeft. :-)

En ja wij zijn nog niet klaar hoor, vandaag wel geshopt, beddengoed voor Jane is binnen alleen nog wassen, dan kunnen we met haar gaan oefenen in haar nieuwe kamertje met slapen. We hebben ook verf gehaald voor haar decoratie op de muur. Voor de kleine hebben we nieuwe kleertjes gekocht, ik wil graag nieuwe kleertjes voor haar als ze geboren is, verder krijgt ze de garderobe van Jane. Oh we hebben ook born in 2013 shirtje gekocht en een lief shirtje met 'kleine zus' erop, heel lief. Voor Jane hadden we ook born in 2011.

Wij hebben wel een droger, maar de eerste kleertjes deden we niet in de droger, die hingen we op en streken we allemaal. We hebben het lang volgehouden het strijken, maar nu gaat alles de droger in hoppa. In het begin heb ik ook alles gewassen met Neutral en azijn als wasverzachter, maar Jane kan tegen ons wasmiddel dus haar kleertjes gaan met onze was mee.

@mijnbaby, leuk dat je lekker geshopt hebt, veel plezier morgen! Ik kan gelukkig mijn winterjas nog aan :-)

Donderdag heeft de kraamzorg nog gebeld voor een intakegesprek, we waren best snel klaar. Ik heb nog wel onze vorige kraamverzorgster als voorkeur opgegeven, ze kunnen niets garanderen natuurlijk, maar wie weet!

Liefs Roossie

• Reacties 1,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Haha ja dat zegt nu dus ook iedereen tegen mij :-D Punt is ook een beetje dat wij op de plek waar je de droger zou zetten een extra diepvries hebben (die heb ik dus wel weer nodig vanwege m'n dieet etc). Dus áls we een droger kopen, moeten we eerst gaan bedenken hoe/waar we die kwijt kunnen. Maar dames, als ik het nodig vind koop ik echt meteen een droger en dan mogen jullie allemaal zeggen 'zie je nu wel' :dizzy:

Geplaatst

Dat vroeg ik me ook nog wel af Roos, hoelang moet je in neut.ral blijven wassen? Ik heb nu ook kleertjes gewoon bij onze was in gedaan en dan met neutr.al. Op zich prima, maar op de lange duur vind ik het geen fijn wasmiddel.

Geplaatst

V.ince heeft wel koemelkallergie, maar dit is verder geen probleem met wasmiddel. Wel is hij een anti-Zwitsal kindje, daar kan hij niet tegen. In bad met Balneum Vette Badolie en als finishing touch Natusan Babyolie.

Geplaatst

Neutral? Moet dat dan? Ik heb altijd gewoon Witte en Bonte Reus gebruikt. Aan wasverzachter doe ik niet. Alleen toen zoonlief als baby onder de eczeem zat hebben we Neutral geprobeerd, maar dat hielp niks. Dus toen gewoon weer gewoon gedaan. Hij kon alleen niet tegen die Sunil-tabletten, bleek toen we eens op vakantie waren en zo'n ding gebruikten van schoonmamma. Hup, alles van z'n huid wat onder z'n netgewassen rompertje zat onder de rode vlekken...

Hij bleek later een enorme stapel voedselallergieën te hebben, die de oorzaak waren van het eczeem.

Geplaatst

Je moet niets!!! hahaha grappig ineens een discussie. Ik wil in het begin Neutral gebruiken omdat ik zelf niet tegen alle wasmiddelen kan, ik kan ook vooral niet tegen wasverzachters. Ik heb een keer een hele droge rode huid gehad, het zat in mijn gezicht, buik, armen en oksels. Het voelde heet en droog aan, oh wat een ellende was dat. Al mijn kleding met azijn gewassen, daarmee was je de zeep uit de kleding. Mijn man kan niet tegen Robijntje. Dus ik dacht misschien heeft de kleine dat wel van ons overgenomen, ben ook een rooie dus ook gevoelige huid en ook eczeem gehad. Ik durf nu ook voor mezelf alleen ah merk wasmiddel te gebruiken dat gaat goed en daar wassen we nu alles mee. Maar iedereen moet het natuurlijk zelf weten! :-)

Ik ga maar eens naar bed, ben al ver met mijn werk! :-)

Liefs Roossie

Geplaatst

Goh, ik dacht echt altijd dat dat moest, in de neu.tral. Dat scheelt dan weer :-) Hier trouwens zelfde als jij Roos, geen wasverzachter en alleen a.h. huismerk. Sinds dik een jaar heb ik opeens last van allergie aanvallen en we weten nog steeds niet waar het van komt. Volgens alle tests kan ik 'gewoon' tegen cosmetica en parfum ed maar in de praktijk... maar goed, als de neu.tral op is, kunnen we dus weer gewoon oud en vertrouwd :-)

En lekker dat je die opdracht binnen hebt! Lijkt me een fijn gevoel zo voor je verlof.

Geplaatst

Wat leuk een discussie over wasmiddel.. en ik doe graag mee haha :)

Met neutral wassen heeft geen enkel nut, je gaat je kind al VAN TE VOREN beschermen tegen

dingen waar hij waarschijnlijk wel tegen kan... en neutral is al niet goedkoop.. en anders moet

je alleen voor babykleding apart wasmiddel hebben.. ik zeg altijd gelijk in mijn kraam gezinnetjes

dat dat echt niet nodig is..

Een kind moet ook zijn weerstand op kunnen bouwen.. je gaat hem toch ook niet binnen houden

omdat hij anders verkouden kan worden of griep kan krijgen..

Wasverzachter is een no go .. althans ik als kraamverzorgster raad het af.. omdat daar toch

wel bepaalde stoffen aan toegevoegd worden, waar baby's vaak allergisch op reageren..

en het zou zonde zijn als je ALLES opnieuw moet wassen omdat je met wasverzachter de

kleding heb gewassen.

Ik heb ook wel een s een kraamgezin gehad, en die had veel nieuwe kleertjes nog niet gewassen.

Ondanks dat ik uitgelegd heb dat er een vloeistof over heen word gesprayed waardoor kleding

in de winkel mooier eruit blijft zien.. maar dat het een lichte schadelijke stof is voor de baby.

Heeft ze de kleren gewoon aan gedaan.. :( ..

Geplaatst

Hallo lieve dames, lang geleden dat ik hier was althans heb geschreven. Hier van alles gebeurd. Vandaar geen reactie van mij. Wel in gedachten. Ik hoop zo dat we allemaal aan het einde mogen zeggen dat het goed gaat.

Ik denk aan jullie xx

Geplaatst

@Ymke leuk weer wat van je te lezen. Nog even en het is zover.

ik wordt hier moe van het hoesten. Ik heb daardoor ook steeds urine verlies. Loop nu met dikke maandverband in die regelmatig overstroomt. Het is meer kriebelhoest nu eens kijken of ik er morgen iets voor kan innemen.

Fijne Kerstdag nog!

Geplaatst

Hi Ymkeh, moest laatst nog aan je denken. Maak uit je berichtje op dat het niet helemaal vlekkeloos verloopt allemaal? Hoop toch dat alles goed is!

Roos ai, hoesten is vervelend he! Niezen ook, doet gewoon pijn. Weet je wel zeker dat je urine verliest en niet per ongeluk al vruchtwater? Ik gebruik overigens suikervrije thijmsiroop van da.ro, die mag bij zwangerschap. Is wel niet zo effectief als strep.sils oid maar het werkt best goed. Vandaag ergens winkels open bij jou in de buurt? Anders de dienstdoende apotheek? Sterkte!

Ik heb vannacht eindelijk weer eens redelijk geslapen, een ronde van ca 6 uur vol kunnen houden zonder plassen en heel erg lang wakker liggen. Scheelt gelijk weer een hoop in hoe ik me voel. Wel gedroomd over een veel te grote baby (hoezo ermee bezig zijn) en het geboortekaartje (hadden we gisteravond nog naar gekeken). Vandaag gaan we een hele strakke to-do-lijst/planning maken om voor eind van het jaar de 'baby dingen' zover mogelijk rond te hebben. In januari kan ik me dan storten op andere dingen in huis, of gewoon lekker op de bank gaan liggen wachten tot ie komt ;-) Maar het maakt me gewoon zenuwachtig inmiddels, al die losse eindjes en dingetjes die nog moeten.

Nu eerst nog even lekker terug in bed, lui dagje met z'n tweetjes. Fijne dag allemaal!

Geplaatst

Hey meiden, fijne dagen gehad??? Ik heb gisteren gewinkeld en daarna lekker hapje gedaan...

Wel gevolg hele nacht hardebuik :( ik merk dat ik dat opeens heb.. Soms heel erg als ik moet plassen, of uit het niks..

Ga maandag ook ff checken of ik een bo heb.. Moet zoo vaak, en ook incombi met harde buik..

Verder gaat het goed.. Heb wel de misselijkheid van het begin terug.. Kan ook niet zoveel eten..

Geplaatst

Hier ook veel harde buiken zodra ik iets meer doe dan bijna niets.

En vanochtend net als Roos een compleet natte slip van een keertje niezen, ook gezellig.

Onze kerstdagen waren rustig, ik kan weinig hebben dus bewust niet veel gepland. Heb het de laatste week weer er moeilijk met onzekerheden en angsten. Ook het idee dat ik weer mindr beweging voel doordat hij weer anders ligt (volgens mij nu dwars, ook fijn). En zie op tegen alles en niks. Morgen controle, hoop dat ik me daarna weer wat beter voel.

Net nog fijn weer even een jankbui gehad, nu proberen mezelf op te peppen en dan samen op zoek naar de laatste dingetjes voor het kamertje (plankjes, lamp, dat soort suffigheid).

Pucca hoe is het met jou? Wanneer had je ook alweer controle? Het gaat nu echt dichtbij komen voor jou!

In januari is de eerste baby geboren, nog even en wij zijn 'aan de beurt'.

Geplaatst

Ik heb ook meer afscheiding, draag al maanden inlegkruisjes.. Als ik een druppel in me onderbroek zie

Raak ik in paniek dus dan maar inlegkruisje... Voel me heel onzeker over Hardebuiken en beetje afscheiding.. Bah ging juist zo lekker.. Maar loop bijna tegen die 34 weken aan Miss daarom.. Kan niet wachten tot maandag...

Geplaatst

Hier hetzelfde mijnbaby. Na inspanning, lopen ofzo, heb ik echt heel veel afscheiding. En harde buiken. En dan word ik bang. Ik wéét dat hij met 34 weken op zich 'mag komen' maar ik wil dat nu ech nog niet, ben er zelf ook nog helemaal niet klaar voor.

Ben verder heel erg gefocussed op beweging. Ken helaas van dichtbij twee stellen bij wie het op het allerlaatst mis is gegaan en dat blijft nu door m'n hoofd spoken. Kan bijna in paniek raken als ik 'te lang' niet voel.

Zweten jullie trouwens ook zo? Word er helemaal gestoord van. En warm. Het is winter, Ik ben een koukleum en ik hè het telkens warm :-/

Geplaatst

Toch ff gebeld, en Hardebuiken zijn niet heel erg mits je de baby wel kunt voelen.. Ze zei ben je druk geweest..

Ja ben al sinds zondag her en der... Ff rustig aan doen vandaag straks ff boodschapje.. Pfff wil ook nog stofzuigen..

Geplaatst

Stofzuigen lekker laten zitten. Hup op de bank, beentjes omhoog. Als ik echt last heb van veel harde buiken, duurt het zeker een dag rusten voordat de frequentie afneemt!

Hoop idd dat ze allemaal nog even blijven zitten, maar hou er in m'n achterhoofd wel rekening mee dat het over twee weekjes als kan gebeuren. Ik was zelf vier weken te vroeg en van de drie kinderen van m'n schoonzusje (dus m'n man z'n kant) waren en ook twee al met 36/37 weken. Het zit dus wel een soort van 'in de familie' voor zover dat mogelijk is natuurlijk.

Oh, ook nog even iets leuks en positiefs ;-) we hebben een geboortekaartje uitgekozen. Moet nog helemaal aangepast met onze tekst ed maar de keuze is gemaakt.

Geplaatst

Meiden sterkte met de laatste loodjes en al die nattigheid is normaal hoor! Hier ook pakken inlegkruisjes er doorheen gejaagd, de hele zwangerschap lang zowat...

Relax!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden