Ga naar inhoud

Uitgerekend Februari 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Henne, wat fijn dat je weer een goede controle hebt gehad! Nog even en de baby mag echt komen, dat zeggen de vk's meestal bij 37 weken, maar liever hebben ze dat het bij 38 weken geboren wordt. Maar de kleine is natuurlijk al lang levensvatbaar! :-)

Goed ook dat je een fijn gesprek hebt gehad over langer in het ziekenhuis moeten blijven, maar dat zal nu vast heel anders zijn dan voorheen nu wordt je echt mama! En zo bijzonder je kleine voor het eerst je op je buik ipv erin!

Hier ook met kleine regeldingetjes bezig, gisteren op tijd naar bed gegaan en smiddags met Jane geslapen deed me wel goed. En gisterenavond ook met Jane in bad geweest, ook altijd lekker die warmte.

Manlief neemt volgende week ipv woensdag, dinsdag papadag. Hij moet dan naar de tandarts, hij wil naar het ziekenhuis bedverhogers halen en dan naar de vk.

Bij is mijn buik toch ook wel gezakt, merk dat de kleine meer op mijn schoot ligt. Manlief ziet het ook dat mijn buik gezakt is, zelf is dat moeilijker te zien. Heb ook af en toe krampjes.

Volgende week zaterdag gaan we uiteten met mijn schoonfam. omdat mijn schoonvader 23 januari 82 jaar wordt. Ik denk dat het dan de eerste keer wordt dat we de vluchttas gaan meenemen.

Of misschien aankomende weekend al, dan gaan we nog naar kennissen toe die veel kleertjes voor Jane hebben.

Verder gaan we geen verre reizen meer ondernemen voor de bevalling.

Ik ben ook benieuwd hoe het met mijnbaby is!

• Reacties 1,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoe is het hier? Roos op pad geweest met de vluchtkoffer? Mijnbaby hoop dat we snel even wat van je horen, begin me een beetje zorgen te maken!

Hier gisteravond erge last van blaas/schaambeen, wat het ook geweest is. Denk dat meneer gewoon erg op m'n beken/blaas/darmen duwt nu hij gezakt is, maar ik schoot er toch wel van in de stress. Was een enorm rotgevoel en ik was alleen thuis, vond mezelf erg zielig ;-) Gelukkig vandaag niet veel last van gehad, vind m alleen wel erg rustig. Als hij vanavond of morgen niet weer even flink van zich last horen misschien even bellen. Maar meestal komt hij na een of twee rustige dagen wel weer flink op gang, raar kind.

Heb fotos van het kamertje in het Dik en Dun topic geplaatst trouwens, voor de nieuwsgierigen http://www.ivfmoeders.nl/showthread.php?14814-Door-DIK-en-DUN-meisjes&p=600388#post600388. Ben ook erg benieuwd naar jullie kamertjes....en buiken...?

[ATTACH=CONFIG]4994[/ATTACH] 36w4d

Geplaatst

Hoi lieve meiden,

Ik heb heel lang niet ingelogd....en vond dat ik toch minimaal even wat van me moest laten horen. Ik zag natuurlijk als eerste de pb over Dion. Wat een vreselijk nieuws. Ben er stil van.

Ik hoop niet dat ik jullie bezorgd heb gemaakt door lang niets van me te laten horen. Ik kreeg zo ongeveer in oktober zoveel last van mijn bekkeninstabiliteit dat ik nog maar heel weinig kon. Ik moest stoppen met werken en thuis kon ik ook nauwelijks iets. Dat is nog steeds zo en dat heeft me behoorlijk wat stress gegeven. Er moet natuurlijk een hoop gebeuren met een kindje op komst en mij lukt het niet. En aan anderen overlaten vind ik heel moeilijk (is wel gelukt natuurlijk, kon niet anders). Die stress gaf me de behoefte mijn zinnen meer te verzetten en dus oa niet meer hier over zwangerschap te kletsen. En hoe langer ik niet op het forum keek...hoe groter de drempel om weer te komen. Daarnaast wilde ik de schaarse energie die ik had niet achter de computer 'verbruiken'.

Eind vorige week kwamen we erachter dat ons kindje in stuit ligt. Nu komt er dus wat dit betreft van alles over ons heen. Morgen eerste afspraak in ziekenhuis. Wel/niet een draaipoging, stuitbevalling of keizersnede. Wat als.., en de risico's van de verschillende scenario's op een rijtje krijgen. Ik voelde me heel voorbereid op de aanstaande bevalling, maar ben nu weer heel onrustig. Ach, we komen er wel uit en ondanks mijn ongemakken is het met het kindje steeds goed gegaan.

Dit was mijn update even :-) Ik heb nog niet terug gelezen wat jullie allemaal hebben ervaren en beleeft de afgelopen maanden. Ik weet ook even niet zo goed of ik alsnog het forum in de gaten ga houden de komende tijd. Maar ik wip zeker langs als we wat verder in februari zijn ;-)

Allemaal in ieder geval veel sterkte met de laatste loodjes, en plezier/geluk met de bijzondere tijd die komen gaat.

heel veel liefs

Geplaatst

Suzanne fijn wat van je te horen! Je we hebben in dit topic zoveel nare dingen meegemaakt dat je je toch wat zorgen gaat maken als je lang niets van iemand hoort. Maar wat ontzettend rot dat je zoveel last hebt van bekkeninstabiliteit zeg. Ik vind eigenlijk dat meiden die zolang in de MMM bezig zijn geweest een vlekkeloze zwangerschap moeten hebben, met weinig kwaaltjes enzo. Enorm moeilijk om dan ook van alles uit handen te moeten geven, wat je zo graag zelf had willen doen. Is alles nu wel zover af?

En dan nog een stuit, ook weer iets wat niet 'vanzelf' gaat. Ons manneke is gelukkig op tijd gedraaid, ik zag enorm op tegen een evt keizersnede. Hoop dat jullie op basis van de gesprekken en goede afweging kunnen maken zodat je je rust weer terugvindt. Zou het fijn vinden te horen hoe het gegaan is, maar doe vooral waar jij jezelf goed bij voelt!

Hier gaat het eigenlijk wel oke. Tuurlijk het wordt zwaar (en dat zeiltje in bed, vreselijk zeg), maar ik geniet van een beetje aanklungelen in huis, het gerommel in mijn buik en alle babyspulletjes om me heen. Soms een mindere dag, maar over het algemeen steeds rustiger en relaxter. Al moet ik nog niet echt aan de bevalling denken ;-)

Geplaatst

Ik zie dat het voor sommige hier bijna zover is!! Spannend had graag ook gewild dat ik zo ver was.. maar het mocht niet zo zijn..

Ik mag nog 10 weekjes wachten.. ook lekker toch.. nog even van "ons" genieten..

Ik wil iedereen heel veel succes wensen.. met de bevalling en mogen er maar gezonde kindjes te wereld komen!!!

Liefs mij

Geplaatst

@Suuz fijn weer wat van je te horen. Wat vreselijk naar zeg van je bekkeninstabiliteit. Ik kan me goed voorstellen dat het ook erg rot voelt dat je anderen in moet schakelen om alles te regelen, de dingen die je zelf zo graag zou willen doen. Ik hoop dat je straks enorm gaat genieten van de kleine, dat het een hoop goed zal maken van wat je allemaal hebt doorstaan.

Veel sterkte en als je hier wat wil schrijven gewoon doen hoor!

@Roxanne wat leuk dat je hier even langs komt. Fijn dat alles goed gaat. Ja geniet nog maar van het samen zijn, voor je het weet bepaald de kleine je levensritme. Ik wens je een fijne zwangerschap toe en een goede bevalling!

@henne heb je de kleine weer gevoeld? Bij onzekerheid aan de bel trekken hoor. En die dat ding waar je hartje mee kan luisteren weet de naam even niet, kon je dat niet gerust stellen?

mooie buik en wat een super leuk kamertje!

Hier 1e nacht met bedzeil achter de rug, pfff heb volgens mij nu nog meer last van mijn heupen. Volgens mij had ik de vorige keer een ander matje op bed. Ik ga de tip van zwangerschapscursus eens opvolgen, een multonbedzeil op bed leggen, hebben we toch al in huis voor Jane.

Verder veel beweging in mijn buik. Geniet van mijn verlof. Vandaag bedophogers halen en met Jane naar Dreumesdans. Ik voel mijn buik steeds meer op schoot hangen. Ben ook aan het verzinnen hoe ik het straks met Jane doe als ik alleen de baby mag tillen. Trap op en af gaat goed, wordt alleen moeilijk met kinderstoel, commode en bed. Manlief helpt met naar bed brengen, hij zei dan blijf ik op dinsdagavond wel thuis ga ik voorlopig niet trainen. Verschonen beneden op de bank en ontbijt en lunch aan een tafeltje en stoeltje waar ze zelf op kan, we hebben nog een kinderstoel die we tot tafel en stoel om kunnen bouwen.

Zondag nog niet met de vluchttas op stap geweest, eerlijk gezegd ook niet meer aan gedacht haha. Zaterdag neem ik hem wel mee als we met de Fam. uiteten gaan.

Geplaatst

Ohja gisteren naar proefkonijnen gekeken, hoe mannen weeën verdragen. Heb wek gelachen, manlief heeft vaak een stoer verhaal van zijn werk, dat als het echt pijn zou doen het wel door mannen gedaan zou moeten worden. Zegt hij alleen om te plagen haha

Geplaatst

Hai meiden,

Henne, ten eerste nog bedankt voor je linkjes naar de lijstjes. Ik heb een dag of tien niet meegeschreven, maar ik ben er nog wel hoor! Er speelt nu zoveel tegelijkertijd door elkaar heen! Ik klets maar gewoon even van me af, wie weet waar ik uitkom...

Ik sliep erg slecht op ons bed en kon er nu echt niet meer op liggen. Onze matrassen waren oud en we lagen erdoorheen, we voelden de bodem erdoorheen. Maar die is zijn op de éne plek keihard en op de andere plek zo slap dat je er bijna doorheen zakt. Leve de "zones". Maar de boel was zo'n 11 jaar oud, dus tijd voor nieuwe. Ik wilde eigenlijk nog even afwachten; stel je voor dat ik vruchtwater lek op die nieuwe matras of er met de bevalling wat gebeurt. Maar we konden het echt niet meer uitstellen nu; ik heb nachtenlang op zolder op het bed van Nathan geslapen. Donderdagavond hebben we nieuwe bodems en matrassen gekocht; de matrassen konden we gelijk meenemen en de bodems duurden twee weken. Op die nieuwe matras slaap ik een stuk beter, en dat wordt vast nog beter als de nieuwe bodem eronder ligt! Ik heb manlief gevraagd om gelijk een waterdichte molton, die we nog van de kinderen hadden liggen, om m'n matras heen te doen, voor het geval m'n water breekt, dan blijft die matras tenminste schoon. Maar dat broeit wel, zeg!

Ik heb alle kleertjes die we hadden gekregen uitgezocht. Wat een boel! Vooral van maat 74 heb ik erg veel; te veel. Ik ga dus wat delen met een vriendin die ook zwanger is van een meisje, maar nog niks van anderen gekregen heeft. Had ik over haar verteld? Ze heeft overmatige zwangerschapsmisselijkheid en ligt nagenoeg alleen maar op bed.

Nog zo'n niet-zo-goed-ga-verhaal is m'n schoonzusje, de vrouw van m'n jongste broer. Die begon met 22 weken al vruchtwater te verliezen. Nu ligt ze in Utrecht, waar ze een intensive care-afdeling hebben voor minibaby's. Voor als het toch al geboren wordt. Maar het is wel raar; normaal moet je wegens risico op infecties binnen 24 uur bevallen als je water breekt - bij haar is dat al drie weken geleden. Ze ligt nu al een week in Utrecht, kan niet elke dag bezoek krijgen van haar man en dochtertje, en ze moet nog zo lang! En in april hebben ze al met bijna 24 weken een zoontje verloren. Ik hoop echt dat ze deze mogen houden!

Gisteren heb ik met m'n begeleidster samen (voor wie het even ontgaan was: ik ben net als m'n man en tweeling autistisch en heb hulp via PGB) bekeken wat er nog moet gebeuren en aangeschaft worden. Dat heeft me wel wat overzicht gegeven, wat ik erg prettig vind. Toen m'n schoonzusje (zusje van m'n man) belde of ik nog cadeautips had voor de babyshower die ze organiseren, heb ik gewoon lekker dat lijstje opgenoemd. Dat is op zaterdag 9 februari. Wel fijn dat ik dat al weet, al weet ik nog niet wat er verder gebeuren gaat. Hebben jullie ook een babyshower (gehad)? De vorige keer met de tweeling ging het niet door, omdat ik opgenomen was wegens te vroege ontsluiting. Maar toen ik weer thuis was, en niks mocht doen behalve bankhangen, hebben ze elke woensdag twee meiden langsgestuurd en het in etappes gedaan. Was ook erg leuk; ik wist van tevoren alleen dàt ze kwamen, niet wíé. Maar dat was lekker rustig en ook gezellig.

Verder ben ik spullen aan het wassen: vorige week onderdelen van de kinderwagen, vandaag de bekleding van de MaxiCosi. Nu zijn de kleertjes an de beurt, maar van maatje 50/56 heb ik nog niet zo veel. Van 62 wel. Geen idee wanneer kindjes die normaal van gewicht geboren worden daarin groeien... N&J lagen na weken nog maar in prematuurmaatje 42/44.

Vanmiddag uit school ben ik met de kinderen het park ingegaan. Er ligt tenslotte niet elke dag sneeuw. Na een uurtje zijn we weer naar huis gegaan. Maar afgelopen nacht had ik slecht geslapen en eenmaal thuis was ik best moe. Dus een tijdje op de bank liggen slapen; de tweeling redt zich gelukkig al aardig zelf en houdt dan rekening met me. Even na vijven werd ik weer wakker en heb nog een wasje gedaan en een andere opgehangen. Maar ik zag daarna erg tegen koken op. Ik was overprikkeld, moest bij alles twee keer nadenken om m'n hoofd bij het koken te kunnen houden, stond daar gestrest en half fladderend* :cluck: te koken, maar gelukkig kwam m'n man thuis. Ik kon hem aangeven dat het niet lekker ging en dat ik erdoorheen zat. Toen het eten klaar was heeft hij me "dringend geadviseerd" niet aan tafel te blijven, maar even apart te gaan zitten voor m'n rust. Hij heeft de kinderen stilgehouden en ze zachtjes naar bed gebracht, en mij verboden de was te gaan opvouwen of iets dergelijks te doen. Ik heb op de bank gegeten en ben daar toen maar weer gaan liggen. Maar babylief bewoog zo heftig, en eerlijk gezegd vond ik dat niet prettig. Ik kreeg ook harde buiken, wat ik van tevoren ging herkennen doordat ik het benauwd kreeg. (Hebben jullie dat ook, dat je eerst benauwd wordt en daaropvolgend een harde buik hebt?) Misschien kwam dat doordat ik lag, normaal heb ik dat niet zo met harde buiken. Tegen achten ben ik tv gaan zitten kijken, om mezelf wat af te leiden. De harde buiken zakten na een tijdje wat af. Maar die overprikkeling was erg naar; alles komt op je af op zo'n moment en je hoofd maalt maar. Gelukkig heb ik het niet vaak zo erg, maar normaal heb ik iets in huis "voor nood", om in te nemen om wat rustiger te worden. Nu ik zwanger ben kan ik dat niet gebruiken. Maar nu is de overprikkeling gelukkig gezakt. Ik hoop vannacht beter te kunnen slapen dan afgelopen nacht.

Toen was ik namelijk om 3 uur wakker en sliep pas rond half 6 weer. Eerst kon ik zonder specifieke reden niet slapen, maar daarna lag onze kleine te wriemelen. Ik hoopte dat ze zich om zou draaien (want ze ligt nog koppie-boven) en dat deed ze uiteindelijk half, maar toen ze overdwars lag kwam ze daarna met een harde buik ineens weer met d'r bolletje dwars door m'n buikwand proberen te strekken, bovenin. Niet zo'n heel lekker gevoel.

Gistermiddag was ik trouwens bij de verloskundige; alles was goed. Bloeddruk netjes 105/60, mijn gewicht weer wat gegroeid en over twee weken weer terugkomen. Ik heb dan maandag een echo en woensdag de vlk. Kon helaas niet na elkaar.

Ik ga slapen; wordt tijd. Morgen voel ik me vast wat beter. Eerst lekker dikkebuikenzwemmen en de rest van de ochtend aan mezelf. We zien wel wat er komt.

Doei, de volgende keer laat ik sneller wat van me horen, hoor! :icon_smile:

* Over fladderen: zie deze link, de laatste alinea van het hoofdstukje over "Problemen in de informatieverwerking"

Geplaatst

Bloempje dat klinkt ook wel als (te) veel op je bordje ja. Ik heb zelf een diagnose 'hoogsensitief' en herken dat enigszins, dat het dan teveel wordt maar je zelf niet echt op de rem kunt trappen. En zeker als er dan een gevoel van druk achter zit omdat die kleine toch wel snel kan komen etc etc....gelukkig ben ik zelf wel goed in overzicht houden en prioriteiten stellen. Ben een echt 'lijstjes-mens' geworden hierdoor (of hiervoor?) en dat helpt me nu wel. Fijn dat jij een begeleidster hebt die je helpt met overzichten etc. Is in deze hectische periode wel nodig hoor, volgens mij raakt iedereen het overzicht kwijt met als die baby dingen :-)

Een babyshower krijg ik niet. Is in onze familie en vriendenkring totaal geen gewoonte en zit er ook niet om te springen :-) veel te druk nu. Diverse vriendinnen komen nog even langs om m'n buik te bewonderen en dat vind ik heel erg gezellig, maar na een uurtje of twee kletsen ben ik dan ook al bekaf!

Oh ik heb het ook benauwd bij harde buiken als ik lig. Krijg er dan vaak ook een opvlieger bij, dus helemaal warm en rood. Is wel vooral als ik op m'n rug lig en dat wordt nu natuurlijk ook afgeraden. Door het gewicht van de baarmoeder druk je een aantal vaten en zenuwen dicht. Je kunt dan beter op je zij gaan liggen, maar ook dan heb ik het nog wel eens hoor.

Gisteravond voor het eerst enorme last van brandend maagzuur. Of meer in m'n keel dan in m'n maag. Kon ook niet lekker liggen tot ik om half één bedacht dat een beker melk misschien zou helpen en zowaar. Maar toen inmiddels ook al rusteloze benen, zere buik...was me het nachtje wel.

Ik voel de kleine de laatste week ook weer op een heel andere manier. Minder vaak, maar veel harder, soms idd zelfs pijnlijk. Je kunt merken dat hij minder ruimte heeft. Hierdoor heb ik wel veel meer/makkelijker 'contact' dan eerst, er zit nu veel minder vruchtwater meer tussen dus een beetje druk op m'n buik en hij reageert, echt zo leuk!!

Roos hoe was het bij de vk? Ik mag morgen weer. Nu elke week, vind ik toch wel fijn. Heb geboorteplan nu definitief gemaakt, in de vorm van belangrijke punten op één A4. Veel was al besproken, dus dit kan er zo bij in m'n dossier. Begin het nu echt spannend te vinden. En best lastig ook. Je weet gewoon niet wanneer het gaat gebeuren. Ik doe dus maar gewoon nog een en ander en we zien wel hoever we komen. Alles voor de baby is klaar (alleen weekend nog bed ophogen en wiegje en box neerzetten) en ben nu dus lekker aan het schoonmaken enzo. Elke dag een paar keukenkastjes, laag tempo, gisteren de linnenkast opgeruimd. Allemaal van die mutserige dingen die niet perse nodig zijn, maar wel fijn als het gedaan is.

Bloempje ik hoop trouwens voor je dat ze nog gaat draaien! Ik kreeg van iemand de tip om m'n handen veel op m'n onderbuik te leggen, dan zou hij daarheen gaan. Of het daaraan gelegen heeft betwijfel ik eerlijk gezegd, maar hij ligt nu wel goed.

Suus, als je meeleest: sterkte meis!

Pucca bij jou al nieuws?

Geplaatst

Ik ben vandaag 36 weken...kan elk moment gebeuren,heb vrijdag weer afspraak in het ziekenhuis en dan gaan we datum afspreken voor volgende week dan mogen ze eruit tis gewoon niet meer te doen! Kan bijna niet liggen zitten lopen ze zijn soms zo beweeglijk breken de hele boel af daar binnen maar vinden het vast veel te koud buiten haha

Gisteravond hele harde buiken en pijn...maar gebeurde verder niets! Slapen gaat ook wat moeilijker lig graag op me zij maar daar zijn zij het niet mee eens dus dan maar weer op me rug en dan snurk ik zo lekker ;-)

Dus hier zijn we de dagen echt aan t aftellen....ene kant ben ik blij dat ze eruit komen en andere kant denk ik aaaaaaah

Jullie ook sterkte met de laatste loodjes....

Geplaatst

Dubbel hè Pucca, aan de ene kant wil je je kindjes zien en vasthouden aan de andere kant vind ik zelf het zwanger zijn nu, ondanks dat het zwaar wordt, eindelijk echt leuk. Maar als ik al kijk hoe moeizaam ik opsta, omdraai etc kan ik me voorstellen dat het voor jou geen doen meer is. Maar rond 37 weken is voor een tweeling toch een prachtige termijn! Spannend dus vrijdag, laat je het weten? Denk dat je de eerste gaat worden uit februari :-)

Geplaatst

Pucca, ik ben echt benieuwd naar wat er bij jou allemaal staat te gebeuren! Het komt bij jullie al zó dichtbij en jullie krijgen natuurlijk ook een tweeling, wat wij acht jaar geleden hadden. De 36 weken heb ik toen niet eens gehaald. Ik kan me voorstellen dat het voor jouw lijf wel tijd wordt om te bevallen. Ik zie nou trouwens dat je een 1-eiïgetweeling hebt uit twee cryo's, dus eigenlijk uit één. Bijzonder hoor, al kan het natuurlijk gewoon gebeuren net als bij een spontane bevruchting. Maar omdat een cryo al wat ouder is dan een verse TP, is de kans toch wel kleiner dacht ik. Succes met de laatste loodjes!

Henne, ik lees dat jij een geboorteplan hebt gemaakt. Ik heb geen idee hoe je zoiets doet. Acht jaar terug las ik daar ook nergens over, maar nu in de bladen wel. Maar ik vraag me af hoe je nu kunt weten wat je wilt, als je het nog niet meemaakt. Wat voor dingen heb jij erin gezet?

Ik hoop trouwens dat je komende nacht beter slaapt!

Vandaag gaat het wel wat beter met me dan gisteren, al ben ik wel bekaf. Vannacht wel goed geslapen. De kinderen waren ook niet zo heel meegaand zeg maar vandaag, dus dat kostte me best energie. Wel vanmiddag een half uurtje geslapen, doen Jessica ballet had. Manlief moest vanavond vroeg weer weg om oud papier op te halen; hij had geprobeerd vrij te krijgen wegens mij maar ze hadden anders niet genoeg mensen. Ik was wel blij toen ik de kinderen op bed had. Nu lekker even zitten met een glas thee. Nou die kiespijn nog even weg...

Had ik nog niet verteld: heb al weken kiespijn, op en af, dus gelukkig niet constant. Was vorige week bij de tandarts, had hij niet genoeg tijd. Had toch een dubbele afspraak gemaakt, maar z'n collega was met zwangerschapsverlof (geen vervanger?) en ik werd weer naar huis gestuurd met een 40-minutenafspraak, 10 dagen verderop. Bááál! Af en toe paracetamol, dan is het te doen. Maar zwanger zijn is geen lekkere combi met m'n toch al slechte gebit, bleek vorige keer al. Heb nu een aantal gaten en een afgebroken stuk kies. Maandag hoop ik geholpen te worden.

Geplaatst

Bloempje wij hadden van het ziekenhuis een voorbeeld gekregen, maar uiteindelijk heb ik de site van de knov (organisatie verloskundigen) gebruikt. Daarop staat een lijst met punten aan de hand waarvan je zelf een plan kunt schrijven, maar ook een online checklist waarbij je heel veel opties en keuzes al gewoon aan kunt klikken. Vond ik ideaal. Ik heb dat ingevuld, geprint en toen kort en krachtig samengevat op één A4. Het meeste wat erin staat is in ons ziekenhuisnstandaard protocol, maar toch fijn om het op papier te hebben en ook met mijn man doorgesproken te hebben.

Ik plak de linkjes hieronder:

http://www.knov.nl/docs/uploads/geboorteplan.pdf

http://www.knov.nl/geboorteplan/geboorteplan-online-checklist

Sterkte met de kiespijn!

Geplaatst

Hai meiden, heeft een van jullie contactgegevens van mijnbaby, mail of Facebook oid? Ik begin me best een beetje zorgen te maken.....ze was helemaal niet lekker en vervolgens is het stil terwijl ze actief meeschreef.....

Hier oké, slechte nacht....Whats new... Straks controle.

Geplaatst

Nee, ik heb geen gegevens van haar. Zou ze opgenomen zijn en niet kunnen internetten?

:excl:Misschien een goed idee voor ons, om onze mannen even een linkje naar hier met inloggegevens te geven, zodat ze de rest even kunnen berichten als er wat is?!

Hier ook niet zo'n lekkere nacht. Anderhalf uur achter elkaar harde buiken gehad, om de drie minuten. Ze waren niet pijnlijk, maar het ging maar door! Dametje lag ook de meeste tijd helemaal overdwars, dus dat prikkelt de baarmoeder misschien. Vanmorgen maar even gebeld met de vlk, die zei dat ze als dat nog eens gebeurt toch even gebeld wil worden om te controleren of ik er geen ontsluiting van krijg, ook al is het 's nachts.

Had al wel op de planning staan om deze week vluchttassen voor mezelf en de kinderen in te pakken, maar dat was nog niet gebeurd. Toch maar mee begonnen alvast; die van de kinderen zijn nu klaar en met die van mij ben ik nog bezig. Ook gelijk de kinderwagenbak "ingericht", zodat daar evt. iemand in kan slapen. M'n zusje zou haar wieg nog brengen, maar die heb ik nog niet. Verder wil ik de Maxi-Cosi, waarvan ik de bekleding heb gewassen, nog even uitsoppen en weer in elkaar zetten, alle uitgezochte kleertjes "maatje klein" wassen, vanavond de adressen verder invoeren voor de kaartjes, dat soort dingen denk je dan 's nachts aan van "oei, dat moet nog wel!" Je gaat er in zo'n nacht toch rekening mee houden dat het toch wel eens eerder kan worden dan gemiddeld...

Geplaatst

@Henne, ja ik maak me ook wel zorgen, hopelijk is er niets ernstigs aan de hand met mijnbaby. Ik heb geen verdere contactgegevens van haar dan dit forum. Hoe is de controle gegaan?

Ik kan ook niet meer lang op mijn rug liggen voelt niet fijn meer, ik lig veel te draaien in bed met voedingskussen tussen mijn benen, is iedere keer wel een verhuizing maar het ligt wel lekker.

Ik slaap nu ook een stuk beter zonder dat zeil op bed, slaap nu met moltonzeiltjes twee naast elkaar en dan nog een handdoek erover heen. Hopelijk kan ik het net zoals de vorige keer netjes naast het bed mikken hahaha......

@Pucca, wat goed zeg dat je de kleintjes nog steeds draagt! Veel tweelingen worden veel eerder geboren. Kan me voorstellen dat het wel zwaar voor je word met 2 schoppers in je buik. Moet wel een geruststelling voor je zijn dat je al zover bent!

@Bloempje, poeh klinkt allemaal erg druk, lijkt me ook wel druk met een tweeling erbij. Ik heb het al regelmatig druk met Jane, al is ze wel heel makkelijk. Hopelijk kun je met wat begeleiding toch wat rust vinden.

Ik heb van de vk een vragenlijst voor geboorteplan gekregen. Ik heb er o.a. ingezet waar ik foto's van wil, dat ik als het even kan geen ruggenprik wil, of ik de placenta wil zien, ik wil deze keer als het kan ook met een spiegel de geboorte zien. Ik had bij Jane echt het gevoel dat ik een bepaald gedeelte van de bevalling niet mee had gemaakt, manlief kon er alleen over praten ik had niets gezien wel gevoeld natuurlijk hahaha.....Wat ook een goeie is, mocht de kleine elders gebracht worden voor onderzoek ofzo, gaat je partner dan met de kleine mee of blijft hij bij jou. Is wel goed om op te schrijven anders zit hij met een dilemma. Of je een rustige omgeving wil, hoe en waar je wil bevalling, hoeveelste zwangerschap dit is, waar je kinderen naar toe gaan als je gaat bevalling etc.... Je kunt er eigenlijk van alles in zetten wat je wensen zijn rond de bevalling. Dit plan kun je dan ook met je vk bespreken.

Bij de vk was alles weer goed, ze vond mijn buik lang, heb ook nooit last van mijn ribben. Ze heeft daarom flink de ruimte om wat langer uit te liggen. Ze is flink ingedaald, ze draait wel om haar as heen, dat merkte ik wel mijn hele buik ging heen en weer.

Gisteren een albumpje gemaakt met foto's van Jane voor mijn schoonvader, hij is de 23e jarig, zaterdag uiteten met de familie. Wordt dan de eerste keer dat ik de vluchttas ga meenemen goeie oefening weer gelijk. Gisterenavond het album met manlief afgerond en ook het geboortekaartje bijgewerkt die we van de drukker toegemaild gekregen hebben. Ik moest er wel weer omvragen net als de vorige keer, hij was het vergeten te versturen zucht...... Het gedichtje wat erop komt heb ik zelf gemaakt, ben er wel trots op :-)

Ik heb ook de voedingsbh's die ik wilde kunnen bestellen. Heb ook voedingsbh's voor de nacht besteld. Ik dacht doe dit deze keer maar, de vorige keer werd ik gek van de gewone bh voelt als een harnas in bed. Ook zonder bh geprobeerd maar dan lek je de boel onder vooral in het begin. Net gepast had ze al binnen, zit lekker en de borstcompressen kunnen er ook makkelijk in. Ben benieuwd of ik weer zo'n stuwing krijg als bij Jane, mijn borsten leken wel pyramides hahaha...

Fijne dag allemaal!

Liefs Roossie

Geplaatst

Ha, dag drie, de beroemde en beruchte stuwingsdag! Ik had het de vorige keer vooral 's nachts; wat een druk stond erop! Heb in het zkh. 's nachts om een kolf gevraagd, jammer dan voor m'n buurvrouw die er wakker van werd. Maar ik plofte zowat! En de kinderen kon ik niet aanleggen, die konden nog helemaal niet uit de borst drinken, maar hadden sondeslangetjes/infuus.

Ik had nog nooit gehoord van nacht-bh's trouwens. Is dat nieuw? Ik heb de vorige keer 's nachts gewoon die van overdag aangehad.

Geplaatst

@Bloempje ik weet niet of het nieuw is, misschien hadden ze dat niet toen de tweeling geboren werd. Zo bestaat het bevalplan ook nog niet zo lang.

Ik heb deze nachtbh's besteld http://www.prolacta.nl/index.php?page=Webwinkel-Nachtbh___kraambh&pid=19&id=279&pcat=12

@Roxanne, ik dacht niet dat ze met vakantie was, maar kan het mis hebben. Heb het even opgezocht, 4 januari was haar laatste bericht, dat is bijna 2 weken geleden dat is niets voor mijnbaby.

Geplaatst

Hi meiden, controle was prima. Voor het eerst kon ik ook gewoon zeggen dat het goed gaat, was wel fijn. Geboorteplan nog even doorgelopen en dat is ingescand bij mn dossier. Bloeddruk was prima, hartje mooi. Er is me nog eens op het hart gedrukt gewoon te bellen als ik twijfel over beweging. Maar eigenlijk komt hij toch altijd na een tijdje wel weer, de bewegingen zijn nu alleen wel echt anders. Overigens zitten mijn ribben ook niet echt in de schopzone Roos, hij ligt kennelijk erg dubbel (nu al in een deuk).

Die bh's zien er wel goed uit! Even bedenken welke maat, zit nu op 75E, 75C past niet meer dus dan zou ik eerder op de L dan M uitkomen. Anders maar even twee maten bestellen en terugsturen. Zo blijven we toch nog bezig he :-)

Geplaatst

@Henne, dan zou ik voor de L gaan, is wel fijn als het niet zo strak zit in bed. Ja ze zien er goed uit en zitten lekker en je hebt ze snel in huis. Wat fijn dat de controle goed was!

Hier net een stukje gelopen met Jane in de kinderwagen en vol geladen met vuilnis. Even rondje vuilnisbakken en brievenbus, dat was wel weer genoeg. Voelde allemaal steken waar de voetjes en handjes zitten. Geboortekaartje proefdruk gehad, 2 kleine aanpassingkjes en we zijn er.

Vanavond komt er een mevr. twee bedbodems halen, hebben we aan haar verkocht via marktplaats, hoppa weer wat ruimte op zolder! :-) Was het bijna vergeten hahaha......

Heb ook tandartsrekeningen naar de verzekering opgestuurd, nu weet ik niet meer waar ik 1 rekening gelaten heb van mijn man, vermoedelijk is het in een envelop gegaan samen met mijn declaraties hahaha.......even afwachten en anders vraag ik een nieuwe factuur aan de tandarts.

Geplaatst

Heb M en L besteld, stuur ik er eentje wel terug. Heb nu wel big boobs, maar m'n omtrek is straks wel weer smal (normaal 70) dus even inschatten.

Trouwens aangegeven dat ik nu echt veel harde buiken heb, maar is alleen maar goed. Ook vaker krampen maar meestal los van de harde buiken. Helemaal prima, oefenen maar nog niet het echte werk noemde de vk het. Oké...vind het toch best eng hoor, zo benieuwd wanneer het dan wel echt gaat beginnen en hoe ik het dan ga doen.

Hoop wel dat ik nog even heb want moet dringend administratie uitzoeken ivm terugbetaling stufi. Wil peiljaar verleggen omdat ik nu dus zonder werk zit, maar dan moet ik voor 1 maart aangifte doen over 2012....of alle loonstrookjes etc van 2012 meesturen wat dus allemaal sinds mei al ergens op een grote hoop ligt....goeie timing :-D

Geplaatst
@Bloempje ik weet niet of het nieuw is, misschien hadden ze dat niet toen de tweeling geboren werd. Zo bestaat het bevalplan ook nog niet zo lang.

Ik heb deze nachtbh's besteld http://www.prolacta.nl/index.php?page=Webwinkel-Nachtbh___kraambh&pid=19&id=279&pcat=12

@Roxanne, ik dacht niet dat ze met vakantie was, maar kan het mis hebben. Heb het even opgezocht, 4 januari was haar laatste bericht, dat is bijna 2 weken geleden dat is niets voor mijnbaby.

Getsie.. en er is geen andere manier om haar te bereiken .. jullie hebben haar niet op facebook ofzo.. ?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden