Ga naar inhoud

Uitgerekend Februari 2013

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hier een berichtje van mij...ben sinds vanmorgen na de echo opgenomen en lig dus in het ziekenhuis! Me bloeddruk was te hoog en er zaten eiwitten in me urine....heb nu al 2 pilletjes gehad om de baarmoedermond zacht te maken en vanmorgen zat alles nog potdicht en nu 1 cm ontsluiting dus ben benieuwd hoe het zich voor zet..????

Word vervolgd.....

Geplaatst
Hier een berichtje van mij...ben sinds vanmorgen na de echo opgenomen en lig dus in het ziekenhuis! Me bloeddruk was te hoog en er zaten eiwitten in me urine....heb nu al 2 pilletjes gehad om de baarmoedermond zacht te maken en vanmorgen zat alles nog potdicht en nu 1 cm ontsluiting dus ben benieuwd hoe het zich voor zet..????

Word vervolgd.....

Succes hoor Pucca.. we horen van de twee..

Geplaatst
Misschien via de website-eigenaar van dit forum zelf? Die moet een e-mailadres hebben, maar ik weet niet of die dat hiervoor mag en wil gebruiken...

Heb ik ook gedacht, maar zou ze wel mail (kunnen) checken als ze hier niet online komt/kan?

Geplaatst
Tip; as je stuwing krijgt kan je het beste (koude) witte koolbladeren in je BH stoppen, scheelt een hoop pijn!

En heel hard de stuwing eruit masseren, naar de tepel toe. Een goede kraamhulp helpt je daarbij. Vaak is de stuwing aan de buitenkant, dus onder je oksels, of juist vanaf je zonnevlecht. Masseer naar je tepel toe en leg de kleine zo dat zijn/haar neusje ligt in de richting van de stuwing. Goed masseren en als het heel heet wordt even een klein beetje koelen en met twee dagen is het over.

Geplaatst

Pucca, spannend, sterkte en zet m op!!

Bij mij is donderdag geprobeerd het kindje te draaien. Helaas is dit niet gelukt. Drie keer tot halfverwege, maar hij/zij wilde echt niet verder koprollen. Het was pijnlijk, maar de begeleiding was heel fijn.

Nu staan we voor de keuze, keizersnede of stuitbevalling. We kiezen hoogstwaarschijnlijk voor de keizersnede. Een stuitbevalling (en zeker zoals bij ons met de voetjes naar beneden) wordt vaak alsnog een keizersnee. En er zijn natuurlijk wat risico's voor het kleintje. We gaan liever op safe en voorspelbaar. In dat geval zal het in week 39 gebeuren, dus al heel snel.

Nu nog een beurse buik van de draaipoging. En bij minder beweging contact opnemen...nu heeft onze baby zich vandaag nog niet gemeld. Dus ik ga even op de bank liggen en contact maken en anders toch ziekenhuis even bellen.

Wat blijft het toch tot het laatst spannend, zo'n zwangerschap...

Fijn weekend allemaal!

Geplaatst

He Suus dat is wel balen, omschakelen dus van een natuurlijke bevalling naar een ks. Zou ik denk ik zelf ook voor kiezen.

Heb he de appelsap truc al geprobeerd? Meeste kindjes schijnen beweeglijk te worden als mamma een glas appelsap drinkt. Hoop dat jullie moppie zich snel meldt en anders idd meteen aan de bel trekken hoor!

Meiden wat zijn die laatste weekjes nog spannend....

Geplaatst

Hij/zij heeft zich gemeld...gelukkig maar. Moet nog wel even opletten of het even veel is als gebruikelijk, maar nu is ie wakker! Bedankt voor de appelsap tip. Zet ik op het boodschappenlijstje. Ik doe het zelf vaak met een kopje koffie, arm kind ;)

Henne, jij had ook even wat minder beweging las ik? Is het knulletje weer lekker actief? Het voelt ook wel echt anders nu vind ik. Soms voel ik het wel tegen mijn hand, maar mijn buikwand merkt het dan helemaal niet op. Of ik zie het bewegen, maar voel het niet. Het wordt gewoon tijd dat ze eruit komen!

Het is een hele omschakeling ja, zo naar een ks. Ik ben bang voor de ruggenprik ivm eerdere rugoperaties en -problemen.

En er bewust bij zijn als ze in je snijden, brr... Ik heb dinsdag een afspraak bij een anesthesist, om naar mijn rug te laten kijken en de ruggenprik te bespreken. Narcose lijkt me niks, dan ben ik zelf niet bij de bevalling en mijn lief mag er dan ook niet bij. Dus toch liever de ruggenprik, als het kan. En dan maar even naar de haptonoom om me te helpen voorbereiden. Juiste mindset vinden.

Iemand vroeg nog of alles wel gelukt was ivm bekkenpijn. Gelukkig is alles klaar. Met hulp van anderen en toch helaas een beetje op het laatste moment. We hebben nog geen aparte kinderkamer, maar op onze eigen slaapkamer een co-sleeper aan ons bed gemaakt en een verzorgingshoekje. We willen graag een half jaar tot 10 maanden op 1 kamer slapen. Sinds dat af is vind ik het wel heel gezellig op onze slaapkamer.

Wat wordt het voor iedereen spannend nu zeg!

Geplaatst

Breek even in

Pucca succes meid

Zuus ruggeprik is echt fijn en ks is mij echt mee gevallen heel veel succes meid

Iedereen succes met de laatste loodjes

Liefs Jessica

Geplaatst

Suus herken je angsten mbt de ruggeprik. Hier op mijn 15e zo'n prik gehad ivm operatie aan mijn voeten, op de uitslaapkamer dom genoeg te vroeg gaan bewegen en sindsdien scoliose en onderrugproblemen. Zie nog een een keer zo'n prik helemaal niet zitten, aan de andere kant weet ik nu wel dat ik écht geen gekke dingen moet gaan doen zolang de verdoving niet helemaal uitgewerkt is. Als een ks nodig is, kan dat ook prima. Maar als pijnstilling an sich....nee liever niet.

Ken je trouwen EFT? Misschien weet je haptonoom er wel wat van. Heeft mij enorm geholpen met m'n angsten voor miskraam aan het begin vd zwangerschap en heb het nu ook al aantal keer toegepast op mijn angst/tegenzin in het ziekenhuis te moeten liggen.

Ik had gisteren idd ook weer een dag dat ik minder beweging voel, word daar heel onzeker en angstig van. Gisteravond dus ook een enorme jankbui gehad, kan me gewoon nog steeds niet voorstellen dat het echt echt gaat gebeuren. Zo bang bij vlagen dat we in het zicht van de haven nog gaan stranden. Vannacht en vanochtend gelukkig flink feest in mijn buik en nu ook regelmatig gekronkel.

Vanochtend hebben we - of meer mijn man met een vriend- het bed opgehoogd en het wiegje in elkaar gezet. Om ruimte voor het wiegje te maken moest het bed gedraaid en een plank boven het bed van de muur....halve verbouwing dus. Maar het is gelukt en moet zeggen, het lijkt je best prettig nu met uit bed komen, voelt gelukkig ook stevig. Ook de box neergezet, best even wennen in de kamer hoor, best groot haha.

En ja dan is nu eigenlijk echt wel alles klaar. Gek gevoel. Fijn dat het bij jullie ook gelukt is. Kun je je nu rustig voorbereiden op wat komen gaat. Roos, jullie toevallig ook net het bed opgehoogd? Wij lopen zo gelijk op haha, moet haast wel.

Geplaatst

@Suuz wat balen dat de kleine niet wil draaien! Ik weet niet of je er iets voor voelt maar mijn acupuncturiste helpt weleens met moksa het kindje te draaien. Is een soort wierook sigaar die ze bij je voeten houdt. Weet niet precies hoe het werkt, die moksa is in ieder geval wel lekker ze heeft het bij mijn rug toegepast. Zo zijn er meer acupuncturisten die dat doen. Heb met acupunctuur ook rust in mezelf gevonden.

Ruggeprik lijkt me ook eng wil het ook niet als pijnstiller maar voor ks zou ik het wel doen. Ik zou ook voor ks gekozen hebben.

@Henne nee wij gaan het bed pas verhogen als de kraamverzorgster er is in de hoop dat het niet hoeft. Onze hele bedombouw zou dan weggehaald moeten worden. Alternatief is matras van manlief op die van mij leggen. Hopelijk krijgen we de kraamverzorgster van de vorige keer van haar hoefde het niet opgehoogd te worden.

Hier is verder wel alles klaar, waarschijnlijk krijgen we maandag de enveloppen van de drukker, zodat we die al kunnen adresseren.

Geplaatst

Oh ja dat is waar ook, jullie hele ombouw moest er dan af. Hopen dan idd dat de kraam het niet nodig vindt. Ons bed is normaalgesproken heel laag, matras erop zou niet voldoende zijn. Ach, het is nu gebeurd en toch ook maar voor een paar weken.

Moest even heel hard lachen: ik verwacht ook begin volgende week de enveloppen :-D Kan ik rustig etiketten en postzegels gaan plakken.

Geplaatst

Hier vandaag... het bed verhoogd! Het is nog wel wat vroeg, maar m'n mans begeleider kwam toch al en dan konden ze het mooi met z'n tweeën doen. Met wat hulp van Nathan, die er mooi onder paste om de klossen onder het door hen opgetilde bed te zetten. Alleen de ombouw, die er los achter staat, is natuurlijk niet mee de hoogte in, dus ik kan de wekker niet meer zien en niet bij m'n spulletjes en zo. Maar we hebben nog ergens een verrijdbaar bedtafeltje staan die m'n man soms gebruikt met tekenen, dan moet die maar even een tijdje naar boven als alternatief nachtkastje. Ook wel handig in de kraamtijd lijkt me.

Geplaatst

Haha bloempje, jullie dus ook op stelten :-) Lig er nu net in en heb hetzelfde probleem: zie de wekker niet meer ed. En vind het ook best eng, bang dat ik eruit donder ;-) Zal wel wennen. Truste!

Geplaatst

Haha, ja het went hoor! Mijn bed staat al een week of twee omhoog, leek me fijn voor mijn bekken met in en uit stappen. Ik vond het eerst ook niks, maar nu is het doodnormaal.

Roossie, ik had gelezen over moxa inderdaad. Ik heb niet echt energie om er werk van te maken. En gemerkt tijdens het draaien in het ziekenhuis dat het kindje echt geen ruimte meer heeft. Ze gaan er nu vanuit dat het een goede reden heeft om zo te blijven liggen. Mogelijk door navelstreng of vorm baarmoeder of bekken. Ik kan het wel accepteren merk ik. Al heb ik me toen we de stuit ontdekten wel even boos gevoeld op ons kleintje...

Enveloppen, echt de laatste details, leuk. Ik verwacht ze ook begin komende week binnen.

Geplaatst

Lieve lieve meiden,

Sorry voor mijn afwezigheid, zoals jullie weten ben ik een trouwe fan van deze topic :)

Zoals jullie wisten ben ik de afgelopen weken best ziekjes geweest ( grieperig)

en enorme last van rug en liezen, toen ik 32.6 dagen zwanger was, kreeg ik er ook harde buiken bij,

die maar bleven komen en komen..

Ik ben toen naar het ZH gegaan en er werd een CTG gemaakt, ik had te veel hardebuiken en ook vonden ze eiwitten in me urine.

ik ben meteen opgenomen en kreeg weeenremmers en prikjes voor de longrijping.. want wat als de baby besloot te komen...

ik was helemaal van slag ik had wel verwacht dat ik naar huis mocht, niet dus.....

Na 2 dagen was me buik rustig.. er was veel bloed geprikt en moest 2 x urine afnemen via catheter ( auwww)

Ik had nog steeds eiwitten in me urine en hoorde toen ook nog eens dat ik verhoogde waardes had voor lever en nier..

wat ze niet konden plaatsen... ik had geen symptomen voor een ZW vergiftiging, ik had goeie bloeddruk en geen pijn enzo. .

Kortom ik heb dik een week in het ziekenhuis gelegen, en mocht na 9 dagen eindelijk naar huis...

Ik moest wel rustig aan doen, omdat mijn baarmoedermond iets kleiner was geworden en ik 1 cm ontsluiting had..

Maar ze zei dat vrouwen die al een kind hebben gehad vaker al weken rond lopen met 1 cm ontsluiting..

Ik moet nu elke week bloedprikken ( 4 buisjes) om te kijken of mijn bloedwaardes goed zijn..

ze willen me met 37.38 weken inleiden.. maar weet niet of ik het haal? er zijn dagen zoals vandaag,

dat ik veel last heb van harde buiken..

Nogmaals sorry dat ik nu pas reageer ik heb veel geslapen en heel rustig aan gedaan,

mijn zoon is veel bij oma's en opa's en iedereen helpt met alles (koken opruimen ectr)

ik mag maandag weer naar het ziekenhuis ben dan 35 weken, hoop dat het bloed dan beter is!

ook moest ik inees ijzertabletten slikken dat terwijl ik een tijd geleden had geprikt en alles goed was..

ik word beetje gek van de onzekerheid.. hoop zo dat de kleine tot 37 weken blijft zitten, dan kan die meteen mee naar

huis ipv nog in het ziekenhuis blijven... maar aan de andere kant moet ik niet zeuren, ik lag op een kamer met een dame die haar

vliezen had gebroken met 25 weken en alleen maar in bed moest blijven liggen...

Lief dat jullie aan me gedacht hebben (K)

Geplaatst

Fijn wat van je te "horen", Mijnbaby! Je lag toch niet toevallig in Utrecht naast m'n schoonzusje B.? Die zit ook op 25 weken, al verloor zij met 22 weken al vruchtwater. Zij schreef op FB over een buurvrouw die misschien zou bevallen.

Er zijn artsen die uit voorzorg standaard ijzertabletten voorschrijven, ook al zijn je HB-waarden goed. Kreeg ik ook in het VU, maar het kan zijn dat dat mede kwam doordat ik een tweeling verwachtte. En dan standaard magnesiumtabletten erbij om te kunnen blijven poepen... Ik had toen ook een cm. ontsluiting wegens veel harde buiken, maar dat begon met 27 weken en met 29-31 werd ik opgenomen, ook met weeënremmers en zo.

Ik ga m'n hoogslaper maar eens opzoeken. :racsosagy: Slapiestijd!

Geplaatst

mijn babi ik had precies dezelfde klachten moest ook 2 a 3 keer per week naar het zkh. in utrecht. onze kleine meid is met 39 weken geboren.dus het kan echt wel goed komen. diezelfde dame lag er ook al 6 wekenn geleden volgens mij.klopt het dat je op de 4 persoonskamer lag.daar lag zij toen.heel veel sterkte en doe rustig aan he

Geplaatst

Mijnbaby ik ben echt blij wat van je te horen! En gelukkig zit de kleine nog hoog en droog bij mamma. Laten we hopen en duimen dat dit nog even zo blijft. Hoe voel je je nu verder, afzienbaar dat het waarschijnlijk mentaal nu behoorlijk zwaar is? Heb vetrouwen in je kleintje meis! En fijn dat je zoveel hulp krijgt.

Suus de hoogslaper bevalt inderdaad wel. Uit bed stappen is veeeeeeeel makkelijker. Ga wel even kijken of ik vandaag mijn nachtkastje ook wat kan verhogen want daarvoor moet ik best de diepte in duiken en dat vindt mijn buik dan weer niet fijn. Vannacht veel kast van kramp, elke keer als ik was wezen plassen lag ik eerst een kwartier met harde buik en krampen maar dat heb ik al wel vaker gehad dus geloof niet dat het een 'beginnetje' is.

Vandaag hoop ik een rustig dagje. Mijn ouders komen misschien even langs als de n.s meewerkt, manlief zit vanmiddag aan de buis gekluisterd voor voetbal en ik wil proberen zelf een blauwe vlaggenlijn te maken om straks voor het raam te hangen. Maar misschien ga ik ook wel lekker met een boek op de bank.

Fijne zondag meiden!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden