Ga naar inhoud

Uitgerekend Februari 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Sta ik net in de Lidl, krijg ik telefoon van m'n moeder. Net te laat met opnemen, maar die belt me niet zo snel mobiel, dus na de kassa maar even teruggebeld.

Ik heb vandaag een neefje gekregen! Het schoonzusje waar ik over geschreven heb, die in Utrecht opgenomen is, heeft een zoontje gekregen. Ze kreeg voor de tweede keer deze week bloedingen, hartslag van het kindje zakte af, dus ze hebben een spoedkeizersnee gedaan. Gelukkig had ze al twee keer longrijping gekregen. Ben er een beetje beduusd van, maar hij schijnt alles te doen wat hij moet doen.

Hij weegt 1040 gram; ze was nog geen 27 weken heen.

• Reacties 1,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@bloempje wow 27 weken, wat geweldig dat hij het goed doet! Gefeliciteerd tante Bloempje!

Hier probeer ik zo relaxt mogelijk te doen. Heb wel af en toe een mail van een klant met vragen, heb aangegeven dat ik er geen voor heb en ieder moment zou kunnen bevallen. Hij heeft er wel begrip voor.

Ben ook snel buiten adem.

Heb vandaag wel de etiketten geplakt. Blijkt dat ik me verteld heb, gelukkig wel genoeg enveloppen maar dacht er meer over te hebben.

Ben blij dat het dit weekend warmer weer wordt, kan ik beter even naar buiten toe met Jane.

Geplaatst

Tjee Bloempje gefeliciteerd met je neefje! 27 weken, dat is wel heel vroeg, gelukkig alles 'goed' maar zal nog een lange weg zijn.

Hier hele slechte nacht, tja dan volgt er meestal ook een mindere dag hè....erg moe, last van darmen, beetje misselijk, veel opvliegers. Weet dan niet of dat voortekenen zijn of 'gewoon' m'n PDS. Denk laatste want verder geen krampen oid. Denk alleen op zo'n dag dan wel, hoe moet dat als ik me zo voel als ik ga bevallen....dan ben ik al kapot voor het begint :-/

Ik trouwens ook erg blij dat het zachter wordt. Dan maar regen hoor, dit is echt geen weer voor hoogzwangeren. Stond vanochtend weer de auto te krabben met die buik, is gewoon geen doen meer.

Geplaatst

Henne komt goed.. Ik dacht dat ik ziek werd. Liep van boven en onder leeg. Reinigen voor d bevalling. Zoo moe en slap maar daarna zat ik in een "flow" tijdens bevalling. Deed ook al weeeeken geen oog dicht.De oerkracht neemt t over.. Succes voor een ieder.. Spannend en zo bijzonder

Geplaatst

Ha, fijn even zo'n relativering van een ervaringsdeskundige!

Joh, wij kunnen zoveel aan, hoe moe je mogelijk ook bent, je gaat het gewoon doen! En daarna slepen je hormonen je door de eerste tijd heen, zegt men ;-)

Dat afwachten op de bevalling lijkt me gek hoor. Die focus op je lijf. Dat laatste heb ik tenminste al, terwijl ik weet dat het woensdag gaat gebeuren met ks, maar het kán eerder op gang komen.

Bloempje, wat schrikken, een neefje met 27 weken. Maar ook gefeliciteerd natuurlijk. Ik hoop dat hij een heel sterk ventje is en blijft!

Jee, wij zijn ons nu de geboortedatum bekend is wel heel bewust van de laatste daagjes met z'n tweeën. Een zwangerschap duurt lang (tenminste, dat vond ik) en toch tegelijkertijd niet lang genoeg om eraan te wennen. Ik vind vandaag alles onwerkelijk. Dat het gelukt is zwanger te worden, te blijven, dat we zover gekomen zijn en dat we straks gewoon papa en mama zijn. En mijn liefje is zó blij sinds de datum bekend is, echt leuk om te zien.

Geplaatst

@Henna komt helemaal goed hoor met de bevalling. Je zult versteld staan van je hormonen en oerkracht! Ik denk dat je man vermoeider zal zijn.

@Suuz onwerkelijk hè dat het bijna zover is! En straks is die kleine er en is het nog onwerkelijk. Het is zo bijzonder een kindje op de wereld zetten.

Geplaatst

Spannende tijden voor jullie dames, de laatste loodjes!!

Geniet nog van je buik en alle bewegingen, hoe pijnlijk soms ook, daarbinnen.

Voor jullie allemaal een voorspoedige bevalling met gezonde baby's.

Geplaatst

Goed dat je het zegt, die middelste zin. Ze zit zo klem... We waren net bij m'n schoonouders, die naast ons wonen. Maar ik kon gewoon niet meer zitten op die bank waarop je iets achterover zit, met een been dat steeds de lucht in schoot. Spasmes zoals ik heb als ik verkeerd in bed lig of een te lange autorit maak. En steeds last van een heup met lopen... M'n lijf gaat het voelen zwanger te zijn. Maar ik geniet er nog elke dag van hoor! En ik ga nou lekker liggen. Vanmorgen heerlijk rustigaan gedaan, maar vanmiddag was het druk. Ben aan m'n bedje toe!

Geplaatst

Lieve meiden,

Ff kort berichtje vol trots mag ik jullie melden..

Dat wij weer papa en mama zijn geworden van super

Mooi prinsje!!!! Hij doet het super goed!!! En weegt 3 kilo...

Later meer...

Xx

Super trotse en blije mama!

Geplaatst

@mijnbaby wow gefeliciteerd met jullie 2e prins!

Dat had ik niet verwacht dat je nu toch al ging bevallen. Wat fijn dat alles goed gegaan is!

Mogen jullie al snel naar huis?

Kom maar lekker bij en geniet van jullie 2e wonder!

Liefs Roossie

Geplaatst

Wauw mijnbaby dat is dan toch opeens nog snel gegaan zeg! Gefeliciteerd met jullie zoon!! En wat een mooi gewicht, hoop dat alles goed is en jullie snel samen naar huis mogen. Benieuwd naar je verhaal.

Pucca hoe gaat het met X en L? En met jezelf natuurlijk?

En dan Suzanne as woensdag bevallen....Roos als wij niet opschieten worden we door iedereen ingehaald joh. En wij maar zeggen 'ben benieuwd wie van ons het eerste is' :-D Bloempje niet ook voor gaan pikken hè ;-)

Vannacht gelukkig heel redelijk geslapen. Wel drie keer eruit,maar niet wakker gelegen. Voel me wel wat beter maar nog steeds niet helemaal lekker...beetje rillerig, misselijk, ben ook nog verkouden. Het worden zo echt de laatste loodjes.

Geplaatst

mijnbaby, wat een verrassing, gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon!!

ik ben ook heel benieuwd naar je verhaal, maar doe lekker rustig aan, geniet van jullie knul!

weer een februari kindje in januari... het gaat wel heel snel hier zeg, jullie worden inderdaad al goed ingehaald, henne en roos ;-)

henne, vervelend van je verkoudheid ed, bij mij begint het over te gaan. maar er komen zoveel mensen nog even op de valreep langs, ik heb zo weer wat te pakken volgens mij... iedereen loopt te niezen en te snotteren.

Geplaatst

Weet niet of Mijnbaby vandaag of nog gisteren voor 24 uur bevallen is :-), maar schuif haar in ieder geval een rijtje op. Suus, voor jullie een meiske? Anders zijn de jongens wel echt overheersend deze maand!

Uitgerekend

Roos: 5 februari, meisje

Henne: 6 februari, jongen

Zuuz: 9 februari

Bloempje: 24 februari, meisje (weet niet hoe ik de datum op m'n ticker aan moet passen)

Bevallen

Pucca: 19 januari bevallen van Xavi en Luca (?? weken)

Mijnbaby: 25/26 januari van een mooi prinsje (35w?d)

Geplaatst

haha, we weten het echt nog niet, maar ik heb zelf het sterke vermoeden dat we de teller toch echt zwaar door zullen laten slaan...we zullen zien :-)

Geplaatst

@Henne ja ze halen ons in! Haha ben benieuwd wie er nu aan de beurt is. Manlief denkt dat ik maandag ga bevallen. Ik zou dinsdag wel leuk vinden dan schelen de kids precies 1,5 jaar. Ik denk dat het in ieder geval januari zal worden. We'll wait and see!

De helft van de groep van zwangerschapsgym is nu bevallen, overwegend meisjes. Het is een groep van 13 vrouwen.

Vandaag bestaat mijn webdesignbureau 3 jaar! We hebben lekker tompouce gegeten. :-)

Toen Jane geboren was aten we iedere maand tompouce om het te vieren, met haar 1e verjaardag maar mee gestopt. Eens kijken of we met de 2e weer gaan doen haha

Geplaatst

Oooh heerlijk tompouce... Ik eet al sinds m'n 18e geen suiker meer en tegenwoordig ook geen tarwe vanwege PDS, maar sommige dingen loopt het water me alsnog van in de mond. Kon vroeger zo drie van die dingen achter elkaar wegwerken :-)

Gefeliciteerd met je driejarig bestaan! Leuk hoor! Ik wilde toen mijn contract niet verlengd werd voor mezelf beginnen maar deze zwangerschap heeft dat op de lange baan geschoven en nu vind ik het best een enge stap...ben er straks een jaar uit geweest.... Had destijds ook al wat lijntjes voor evt opdrachten maar die zijn nu natuurlijk ook achterhaald. Moeilijk. Eerst m'n verlof maar ;-)

Denk zelf trouwens hier al vanaf het begin 1 februari. Dat was de verjaardag van een oudtante die vlak voor ze overleed tegen mijn moeder gezegd heeft dat ze het 'voor Henne wel in orde zou maken'. Bizar genoeg lag ik op dat moment thuis met een bbz. Bovendien heeft deze tante zelf nooit kinderen kunnen krijgen omdat haar man slecht zaad had en IVF bestond toen nog niet. Toen ik mijn uitgerekende datum zag, dacht ik gelijk dat wordt de eerste en ook mijn ouders hebben dat onafhankelijk van elkaar gedacht. Maar ja, al dat gedoe met data hebben we natuurlijk al jaren rondom alle puncties, terugplaatsingen etc uitgemolken en het is nog nooit uitgekomen :-D

Zo maar weer vroeg naar bed. Ben moe genoeg en als ik dan weer wakker lig later, heb ik die eerste uurtjes in ieder geval maa vast te pakken.

Geplaatst

@Henne helemaal geen suiker lijkt me ook moeilijk, er zit in zoveel dingen suiker. Erg vervelend zo'n pds. Maar alles zal wel wennen, maar sommige dingen hmmmm ben nu bijv helemaal gek op chocola vooral witte.

Manlief heeft iets met de 28e, toen ik zwanger was van J. zei hij ook steeds ze wordt 28 juli geboren, ik was 1 aug uitgerekend, hij zat er 4 min naast. Ben benieuwd hoever hij er nu naast zit.

Ik ben vanuit mijn uitkering voor mezelf begonnen, dan kun je het een half jaar proberen met behoud van uitkering. Dat vond ik zelf wel ideaal. Ik vond het ook eng, het moet ook echt groeien merk dat het ieder jaar beter gaat.

Ik was vanochtend om 5 uur al op, last van buik en heupen. Bed omhoog gezet zodat ik half kon zitten hielp niet. Ben er maar uit gegaan bak vla gegeten en afwasmachine uitgepakt. Gelukkig daarna nog wat kunnen slapen en J. sliep ook uit gelukkig tot 09.15 uur.

Ik denk dat mijn buik de gyros niet fijn vond die we gisterenavond gegeten hadden.

Nu all you need is love kijken, vooral Australië gedeelte zie soms stukjes waar ik 10 jaar geleden geweest ben. Manlief huilt soms ook mee.

Geplaatst

Mijnbaby; toch een verrassing! :confettistars: Je schreef wel over wat bloed en over je harde buiken, een wisselend soepele en gespannen buik, maar dat het ook wel spannend ging worden. Toch moest je eigenlijk nog een maand (we waren samen uitgerekend). En dan toch een prins van 3 kilo! Knap gedaan, toch? Enorm gefeliciteerd en geniet maar lekker. Ondertussen blijven wij wel nieuwsgierig naar hoe het allemaal gegaan is, maar dat komt later wel hoor (als je dat wilt).

Ik ben van plan in ieder geval nog 2-4 weken uit te zingen. Maar ja, dat heb je niet in de hand, hè? :clock:

Vraagje: zetten jullie nog tijden op het geboortekaartje dat je 's middags rust? Hoe weet je nu al wanneer je dan wilt rusten? :icon_scratch:

Geplaatst

Roos dingen als gyros vallen hier ook niet goed meer, varkensvlees...vet... Heb ook voor het eerst in de hele zwangerschap last van obstipatie. Niet heel hevig, maar sla soms wel een dag over en heb het gevoel dat daar in m'n buik helemaal geen ruimte voor is. Kan dan niet lekker liggen, buik trekt en krampt, niet fijn. Let nu dus nog meer op ik eet.

En geen suiker ach...het was even heel erg wennen want ik was een snoeper. Maar ik merk verschil dus dan laat je het op een gegeven moment zelf wel. En ik eet wel dingen als ketchup of een beschuitje (nu dan niet meer vanwege de tarwe) oid waar suiker in zit, het gaat vooral om koekjes, snoep, zoet broodbeleg en kant-en-klaar. Dat laatste zit natuurlijk meer rommel in die je liever vermijdt. En er zijn heel erg veel alternatieven hoor, er is echt lekkere suikervrije chocola, drop en broodbeleg.

Bloempje die vraag zat ik ook mee! Heb toen maar gewoon gekeken wat de meeste mensen op het kaartje zetten (heb stapels van die dingen want gooi ze nooit weg). Bij ons staat nu: "Voor bezoek graag even bellen. Henne en Koekie rusten tussen 12 en 15 uur en na 21 uur". Wanneer ik in de praktijk zal willen rusten weet ik natuurlijk niet, misschien wel de hele dag LOL, maar als mensen toch bellen voor een afspraak kun je altijd zeggen 'kom toch maar om twee uur'. En op zich lijkt rusten na de lunch me wel logisch, al is dat op dit moment mijn meest fitte periode van de dag. We zien het wel, ik vind je meer een signaal naar bezoekers/bellers dan een strikt gegeven.

Vannacht weer een redelijke nacht, wel weer vaker kramp maar gisteren ook veel fysiek bezig geweest. Realiseerde me wel opeens dat ik over tien (10!) dagen uitgerekend ben. Er nog niet klaar voor zijn, begint een beetje een lachertje te worden want het gaat gewoon binnenkort gebeuren....

Geplaatst

Bloempje, wij hebben qua bezoektijden niets op het kaartje gezet met als reden vooraf niet te weten wanneer wij rusten.

We hadden erop gezet; " Bel, kom & bewonder ". Niemand is zo brutaal geweest om zonder bellen langs te komen.

En aangezien ik stijf van de adrenaline stond in m'n kraamweek komt het begrip 'rusten' hier niet voor, haha.

Meiden, succes met de laatste loodjes!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden