Ga naar inhoud

Uitgerekend Februari 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Bedankt voor de link henne!

Ja donderdag is wel ver maar ga de weg niet op.. Ik heb zelfde als jij voor plassen na plassen..

Als ik gekke bewegingen maak, soms ook uit het niks... Ben 35.1 dag ben dus al lekker ver... Hoop dat we 37 halen

Dan mag het komen... :)))

• Reacties 1,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dat had ik ook hoor, eerst 36 toen 37 en nu wil ik eigenlijk wel over de 38 heen haha. Ben gewoon nog niet 'klaar' met zwanger zijn. Maar goed, als het nu gebeurt is het oké hoor. Wil alleen morgen graag nog even de laatste zwangergym meepakken ;-)

Geplaatst

@bloempje poeh wat een drukke dag? Ik word ook moe als ik het lees, dat zou ik niet meer redden. Die rust heb je wel verdiend!

@Suuz hopelijk ben je snel weer online!

@mijnbaby hopelijk is het donderdag beter weer om naar het zkh te gaan!

@Henne oh heerlijk die chocolade flikken, ben bang dat als wij ze kopen ze in een mum van tijd op zijn hahaha. Vorige keer kregen we van mijn schoonzus doosje gebootechocolaatjes, zij werkt bij een bakker. Ze waren echt lekker!

Denk ook dat je ze makkelijk zelf kunt maken, misschien handig om er vormpjes bij te kopen.

Vanochtend vroeg wakker, last van mijn heupen. Beetje was opgeruimd en chocomelk gedronken. Toen bed weer in 8.15 werd Jane wakker, samen op bed even tv gekeken en toen nog wat geslapen. Jane ook een beetje gelukkig. Half 12 stonden we op. Moet toch bijkomen van zo'n weekend.

Nu ik rustig aan doe heb uk geen harde buiken. Vandaag alleen was opgeruimd en stukjes plint die losgeraakt waren geplakt. Wel in de weer met Jane natuurlijk. Probeer hier ook op te voeden. Ze gooide allemaal pinnetjes op de grond, na veel gedoe hielp ze mee opruimen pfff haha

morgen 38 weken, tijd gaat zo snel! Lijkt wel 2 keer zo snel als bij Jane. Morgenochtend naar Dreumesdans en naar de vk.

Geplaatst

Roosje en henne jullie zijn de volgende... Spannend kan nu elk moment komen...

Roos wanneer beviel je met Jane?

Henne idd ik hoop vlg week 36 weken te halen en dan gaan we weer hopen voor 37 weken :)

Wil me kleine gewoon mee nemen ipv achter laten in het ziekenhuis..

Geplaatst

Het is ook flippen, zonder internet, maar alles lijkt het weer te doen. Gister en vandaag bijna de hele dag zonder...terwijl ik haast niets anders meer kan dan internetten:-)

Pucca, ik heb je verhaal nu goed gelezen, wat een intensieve ervaring zeg, heftig en wat een angstige momenten voor je omgeving! Laat goed voor je zorgen en nogmaals gefeliciteerd, hele mooie namen voor jouw jongens!

Bloempje, jij bent nog lekker actief! Ik voel me ook weer iets beter, omdat het beurse gevoel aan het wegtrekken is.

mijnbaby, ja ga die 37 weken maar voorbij hoor!!

vanavond gaan wij naar een voorlichitingsavond omtrent borstvoeding. Ik hoop dat bv, ondanks keizersnede gewoon gaat lukken. Lijkt me toch lastiger met de pijn van een buikwond...

Geplaatst

benieuwd wie de volgende is inderdaad! wij zullen waarschijnlijk woensdag een datum voor ks meekrijgen...

roos, lijkt me best zwaar, tijdens die laatste weekjes een dreumes erbij...maar klinkt wel heel gezellig!

Geplaatst

Heb nog even gegoogled op zelf flikken maken. Je kunt vrij makkelijk blijkbaar zelf rondjes op een bakblik spuiten of lepelen maar de ultieme tip vond ik toch: dro.ste flikken nemen, besmeren met gesmolten chocola en daar muisjes op strooien. Die flikken zijn bij de act.ion of xen.os vaak heel voordelig dus daar ga ik wel even naar kijken denk ik. Had ook al zitten denken om bijvoorbeeld lange vingers of biscuitjes in chocola en muisjes te dippen. Wil mezelf alleen niet weer van alles op de hals halen nu ik net de to do lijst geminimaliseerd heb ;-)

Geplaatst

@Suuz fijn dat je weer kunt internetten! Ja met een dreumes erbij is het wel zwaarder, alles gaat gewoon door. Gelukkig is ze wel makkelijk dat scheelt wel.

We hebben een kinderstoel die we nog hadden omgebouwd tot stoeltje en tafeltje, dat is een groot succes! Ze zit graag aan haar tafeltje! Straks als ik haar niet mag tillen erg handig kan ze aan dat tafeltje haar boterham eten.

@mijnbaby ik ga duimen dat je in ieder geval 37 wk haalt! Jane kwam 4 dagen eerder ongeveer. Ben benieuwd wat deze gaat doen. Wij denken deze maand nog. Als ze de 29e geboren wordt schelen ze precies 1,5 jaar.

Jane is op mijn arm in slaap gevallen denk dat ze ook nog moe is van het weekend.

Geplaatst

@Henne hmmm leuke ideeën! Biscuitjes is wel makkelijk, maarja je moet het allemaal wel even doen. Kan ook zittend aan tafel.

Je brengt me wel op een idee, cupcakes dippen in chocola en dan in de muisjes hmmmm zal het manlief vanavond voorstellen, alleen kunnen ze dan niet in de vriezer.

Geplaatst

Wat een lekkere hapjes komen hier voorbij!! ik krijg trek...in chocola!

ohja, mijnbaby, jij ook ks, dat is waar. Wat vind jij er spannend aan? Ik ben wel al wat gewend aan het idee, afscheid genomen van de natuurlijke bevalling zeg maar. Zie alleen op tegen het zetten van de ruggenprik, maar daarvoor heb ik morgen een afspraak bij de anesthesist. En verder hoop ik dat ik het trek om bewust bij dat snijden en wroeten aanwezig te zijn. Hoe heb jij dat ervaren? Heb je tips?

Geplaatst

Roos ik las ook ergens de tip (witte) chocopasta en muisjes. Dat is dan weer niet lang houdbaar maar misschien dan juist wel geschikt voor de cupcakes? Kun je per ontdooide portie doen. Net zoveel werk als beschuitje smeren.

Biscuitjes deden wij vroeger met glazuur. Poedersuiker mengen met water en dat lekker smeren. Hadden we heel simpel extra lekkere koekjes :-) Met glazuur en muisjes kan dus ook nog....

Krijg er zelf ook trek van haha.

Geplaatst

Nou, verder heb ik niet veel meer gedaan vandaag... zelfs niet meer gekookt, hihi! Voor de kinderen aardappeltjes en gehaktballetjes uit de diepvries getrokken, met een potje rode bietjes en klaar. Ze zijn weer aardig beter, maar wel moe, dus nu kunnen ze lekker op tijd naar bed. Voor onszelf hebben we wat besteld. Vanmiddag op de bank heb ik al drie kwartier liggen slapen. Was effe lekker! Maar daarna was ik eigenlijk nog gaarder dan ervoor...

Harde buiken heb ik ook als ik moet plassen. En als madam dwars ligt, met d'r koppie rechts. Maar meestal ligt ze "keurig" koppie rechtsboven... Heb soms wel het gevoel dat ik haar voetjes onderin voel, gisteren zat ze regelmatig tegen m'n blaas te trappelen volgens mij. Ze zal er toch niet net als Jessica met d'r voetjes eerst uit willen?

Geplaatst

Hoiiii!

Breek even in!!

Hier ook wilde plannen om leuke traktaties te maken. Helaas niks van gekomen...

Hele simpele maar wel andere leuke oplossing bedacht.

Ik ben even de nieuwe benaming ervan kwijt(kom er echt ff niet op hmmzz)

...Maar n.e.g.e.rzoenen de kop eraf gehaald en dat dopen in blauwe/roze muisjes.

Breek weer uit!!

Geplaatst

Zuuz:

Vorige keer was een spoed KS, ik moest opeens infuus en hup mee naar de OK.

Dus best veel stress en eng, ik voelde de ruggenprik niet, omdat ik weeen had,

en de catheter hebben ze gedaan na dat ik verdoofd was...

Ik vond het getrek aan me best eng, maar nogmaals bij mij was het spoed..

dus dan heb je veel meer stress dan dat je gewoon sochtens mag melden om 8.00.

het herstel ging prima, dagen in het ziekenhuis had ik het meest pijn... daarna heel rustig aan gedaan en veel hulp gehad.

Mijn kleine lag nog in het ziekenhuis 2 weken dus kon veel slapen en rusten, ging wel 1 keer per dag naar het zh...

Geplaatst

*** breek even in...

zat even te spieken hoe het met de februari dames ging. Vorig jaar zaten wij in zo een spannende periode en nu is de dame alweer bijna 1 jaar.

Succes allemaal met de bevalling en de eerste weken.

Ik las jullie verhaal over geboorte hapjes. Wij zaten met hetzelfde en hebben cakepops gemaakt. Op internet staat veel informatie en het is super makkelijk en lekker. Eerst de cakepops maken van cake (gewoon kopen in de supermarkt) en boter en dan balletjes draaien.

Chocolade smelten (bruin is beter als wit, dat is heel lastig werken) daarna dippen in de muisjes.

Een groot succes,!!

marlijnne die van jou is ook wel super leuk!!!

..breek weer uit***

Geplaatst
*** breek even in...

zat even te spieken hoe het met de februari dames ging. Vorig jaar zaten wij in zo een spannende periode en nu is de dame alweer bijna 1 jaar.

Succes allemaal met de bevalling en de eerste weken.

Ik las jullie verhaal over geboorte hapjes. Wij zaten met hetzelfde en hebben cakepops gemaakt. Op internet staat veel informatie en het is super makkelijk en lekker. Eerst de cakepops maken van cake (gewoon kopen in de supermarkt) en boter en dan balletjes draaien.

Chocolade smelten (bruin is beter als wit, dat is heel lastig werken) daarna dippen in de muisjes.

Een groot succes,!!

marlijnne die van jou is ook wel super leuk!!!

..breek weer uit***

Meiden Ff via me iPhone. Vanochtend veel slijm en beetje

Bloed slierten na plassen bij afvegen.. Ben nu in het zh

En lig aan de ctg.. Hartje doet het prima..

Zometeen weer bloedprikken enzo..

Hou jullie op de hoogte..

Geplaatst

Dat klinkt alsof je de slijmprop aan het verliezen bent Mijnbaby. Hoop dat je kleintje desondanks nog even binnen blijft en minimaal die 36 weken haalt. Zou het zo sneu voor je vinden als je straks weer zonder je kindje naar moet (hoef overigens miet hè, min neefje mocht met 36 weken gewoon mee naar huis)

Sterkte daar lieverd.

Geplaatst

@mijnbaby sterkte hopelijk blijft de kleine nog een tijdje in je buik!

Hier Dreumesdans weer overleeft, was weer leuk. Jane komt ook steeds losser in de les. Ben nu wel moe, straks samen even een tukkie doen. Einde van de middag naar de vk.

Gisterenavond had ik ineens flinke krampen vooral bij mijn schaambeen. Voelde ook een druk als of ze haar kopje naar beneden aan het duwen was. Het is wel weer weggezakt. Manlief zei of hij wel kon gaan slapen. Ik zei ga jij maar slapen als er iets is maak ik je wel wakker. Gisteren ook een verkeerde beweging gemaakt, met 1 voet de poef van de bank aanschuiven heel stom natuurlijk was bang dat Jane er tussen zou vallen. Met lopen voel ik nog pijn bij mijn schaambeen.

Geplaatst

Auw Roos, klinkt niet leuk. Misschien idd verkeerde beweging. Maar krampen ed komen en gaan hier ook. Ene dag denk ik 'dat gaat niet lang meer duren', andere dag heb ik echt nergens last van.

Geplaatst

hey meiden,

Ik heb aan de CTG gezet en dat zag er prima uit, ook nog voelde vruchtwater en de baby schopt lekker veel...

ze gaven aan dat het idd een slijmprop geweest kon zijn, was slijm met wat bloed ( niet veel) mocht ik in de loop van

de dagen bruinige slijm hebben is het niet erg, is het toch rood moet ik meteen aan de bel trekken...

ze gaven aan dat het niet zo is dat als je slijmprop verloren bent je ook echt gaat bevallen.. kan nog weken duren, je kan er geen touw aan knopen...

ik heb meteen ook bloed geprikt, ik ga straks even bellen voor de uitslag.. ben benieuwd...

heb je tot 33 weken zwangerschap nergens last van ( alleen van griep) krijg je die laatste weken alles over je heen... GRRRRR!!!!

Bedankt voor jullie opbeurende reacties!

Geplaatst

@mijnbaby fijn dat alles ok is! Ja lastig hè veel dingen zeggen niets. Balen dat de laatste weken zo zwaar voor je zijn. Hopelijk straks nog een mooie uitslag!

Geplaatst

Thnx roos! ja best irri.. maar goed elke dag is mee genomen en was super me kleine te weer te mogen zien...

Ben best jaloers op jullie 38 weken!! nog even er komen nieuwe babys

zullen we een lijstje maken met wie bevallen is wanneer en geslacht enzo?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden