Ga naar inhoud

Uitgerekend Februari 2013

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wow super leuk Henne op naar jullie zo gekoesterde wens die naar zolang knokken werkelijkheid word

Meiden allemaal heel wel succes met jullie laatste loodjes

Liefs Jessica

Geplaatst

@Suuz heel veel succes morgen! Zo te lezen is het maar beter dat het morgen gaat gebeuren! Ben ook benieuwd jonge of meisje.

@Henne wat leuk zeg die knutsels!

Ben naar de vk geweest alles was goed, ben zelfs een kg afgevallen. En de kleine is nog dieper ingedaald het hartje zit op de plek waar die tijdens de bevalling pas komt te zitten. Ze is wel weer om haar as heen gedraaid. Als ik het zat was mocht ik gestript worden, maar dat hoeft van mij niet alles gaat al zo snel!

Manlief is erg verkouden, misschien gaat hij morgen wel met J zwemmen.

Geplaatst

Pfff ik zit rechtop in bed, net enorme maagzuur aanval ik had het er bijna uitgegooid. Moest ook flink hoesten. Ik was ineens klaar wakker. Dacht dat het 7 uur was is het pas half 2! Net maar bak vla gegeten hopelijk kan ik zo nog wat slapen. Die kleine duwt nu echt op mijn maag, maakt volgens mij niet uit wat ik eet.

Geplaatst

Ai, da's niet lekker, Roossie! Ik had gisteravond ook last van wat zuur, maar lang niet zo erg als jij als ik dat zo lees. Ik heb ook het idee dat het gewoon vol wordt vanbinnen. Ik kan niet meer lekker liggen, lag rond half 2 ook nog wakker. Ik wil weer gewoon op m'n buik kunnen liggen...Maar ja, als Humpie geboren is, gaat m'n voorgevel weer roet in het eten gooien, wat betreft buikslapen...

Net na zessen weer wakker. Mevrouwtje lag te spartelen en heeft zowaar weer eens een draaipoging gedaan. Ik voelde zelfs linksonderaan voetjes, waar ik normaal nooit wat voel (daar zit ook m'n placenta). Maar ze komt nooit verder dan iets afzakken met haar hoofd, en voor ik beneden was, zat d'r hoofd al weer "keurig" bovenin. Vanmiddag bespreek ik met de vlk het draaien.

Geplaatst

Hoe zou het met Suzanne zijn? Denk er toch wel regelmatig aan vandaag....

Roos, vervelend zeg dat maagzuur. Gelukkig geen last van, af en toe een oprisping en dat vind ik al heel naar. Het is wel een berucht kwaaltje hè, de laatste weken. En gisteren dus verder alles rustig gebleven....

Bloempje het lijkt wel alsof het meiske wel wíl omdraaien, maar dat het niet lukt ofzo? We weet gaat een draaimoment dan wel succesvol zijn. Ben benieuwd wat de vk ervan vindt!

Ik heb redelijk geslapen. Het gekke is dat ik savonds en sochtends heel moe ben, maar eenmaal uit bed word ik hyper. Vandaag de woonkamer gestoft, keuken gedaan, aardappels geschild en was gevouwen. Inmiddels wel op de bank hoor.

Begin heel erg cliché het gevoel te krijgen dat dit het eerste kind ooit wordt dat gewoon lekker blijft zitten haha. Kan me echt totaal niet voorstellen dat ik de komende dagen (week?) zal gaan bevallen. Maar goed, dat schijnt zomaar opeens om te kunnen slaan dus ik blijf maar braaf afwachten. Kind is vandaag weer stuk rustiger, maar voel wel met regelmaat een voet of knie gaan dus probeer me niet druk te maken. Morgen vk.

Geplaatst

@bloempje hopelijk wil ze nog draaien!

@Henne, jeetje wat actief! Ik doe niets meer aan huishouden alleen was opruimen. Manlief doet de was in de machine wasmand is te zwaar in de zolder op te tillen.

hopelijk gaat het goed met Suuz en beeb!

vandaag wel wat tijd aan mezelf kunnen besteden, wek fijn zo'n papadag. Heb mijn haar nog geverfd en benen geschoren. Ik werd weer grijs, aks de kleine er is heb uk de eerste tijd daar geen tijd voor. Volgende keer last ik het mijn kapster doen, ken haar van zwangerschapsyoga mag de kids dan meenemen. Ze heeft haar salon uitgebreid, kost maar €20,- Ik heb mijn haar nog nooit door een kapper laten verven.

En mijn benen werden net een oerwoud haha

Manlief is niet gaan zwemmen met J hij voelde zich moe en verkouden, hele ochtend op bed gelegen, was ook gezellig!

Met J nog lekker in bad geweest, nu kan dat nog!

Geplaatst

Ja het is echt heel gek, ben maandenlang overal te moe voor geweest, kreeg van elk beetje inspanning ook harde buiken, maar de laatste weken kan ik opeens weer veel meer. Man doet wel het stofzuigen, de badkamer en de zware dingen tillen hoor! En keuken was met drie pauzes en een serie opvliegers, maar gewoon zo lekker om huis weer beetje bij te kunnen houden en 'opgeruimd' aan de kraamtijd te beginnen.

Lukte het benen scheren nog haha, wat een acrobatiek heb je daar nu voor nodig hè :-D Ik heb rond kerst met een vooruitziende blik m'n epileer martelaar weer eens tevoorschijn gehaald en die een tijdje wekelijks gebruikt, nu wel profijt van. Alleen bikinilijn beetje bijhouden op de tast ;-)

Ga maar eens naar bed, hoop dat maagzuur beetje meevalt bij jou Roos!

Bloempje hoe was het bij de vk vandaag?

Geplaatst

@Henne, ik voel me eigenlijk nu ook op mijn best van de hele zwangerschap. Het is nu alleen onhandig bepaalde dingen te doen omdat mijn buik zo laag hangt nu en zo groot haha. Ik wil ook rust houden om uitgerust de bevalling te beginnen. Kraamverzorgster gaat toch stofzuiger e.d. Al ga ik wel als het te lang duurt de woonkamer even zuigen, J kan onder de tafel met eten lekker veel troep maken. Ik veeg nu regelmatig even onder de tafel door.

En je beeb komt er echt een keer uit hoor haha. Ik snap het wel ik vind het zelfs met een 2e onwerkelijk, maar met een 1e is dat nog onwerkelijker. Je hebt hier zo lang op gewacht, nog even en je droom komt echt uit! Ik heb heel lang op de roze wolk gezeten, ik zweefde gewoon achter de kinderwagen! Er breekt snel een nieuw leven voor je aan, het grote genieten! Ik hoop tenminste dat je het zo gaat ervaren, dat lukt niet iedereen gelijk.

Ik ga ook slapen, hopelijk een nacht geen maagzuur, misschien wel weeen haha. Ohja onze buurvrouw/vriendin komt op me passen al manlief J moet wegbrengen als ik flinke weeen heb.

Geplaatst

Nog even een snelle update voordat ik in m'n bed duik:

Controle was goed, bloeddruk wel weer wat gestegen, maar 130/70 vond ze nog netjes. Beebje lag overdwars; had inderdaad gevoeld dat haar hoofd weer wat gezakt was, naar de stand van vanmorgen vroeg. Haar rug lag onder en d'r beentjes links. Maandagmiddag om half vijf gaan ze een draaipoging doen. Ik ben heel benieuwd wat dat gaat worden. Ik las op internet dat na een geslaagde draai de kans op terugdraaien 5% is, maar dat had m'n vlk nog nooit meegemaakt dat dat gebeurde. Al weet ik wel dat de kans van slagen maar fifty-fifty is.

En toen ik even in de wachtruimte zat toen ze de afspraak maakten met degene die het draaien gaat doen, voelde ik dat hoofdje al weer bovenin zitten...

Vandaag de digitale proef van het geboortekaartje binnengekregen (en de offerte). Op een beetje punt- en kommawerk zijn we er heel tevreden mee!

Ik word eigenlijk stiekem wel benieuwd naar jullie; je kindjes, je kaartjes, de manier van voeden en zo... Een meeting is niet echt realistisch denk ik, maar wellicht iets anders verzinnen?

Geplaatst

@bloempje, fijn dat de controle goed was! Jammer dat de kleine iedere keer draait. Hopelijk zal het gaan lukken het kopje naar beneden te krijgen! Misschien heeft ze hulp nodig. Een meeting lijkt me ook moeilijk te organiseren. Met z'n allen skypen? Nooit gedaan hoor met een groepje.

@Suuz hopelijk een goede nacht gehad in het ziekenhuis! Doe rustig aan je verhaal komt wel een keer.

oh heerlijk ik heb een goede nachtrust gehad. Heb blijkbaar een goede houding in bed weten te vinden. Hoofdeinde een stuk omhoog en hoog in bed liggen.

Vandaag laatste dag van de mnd, mijn gevoel was iedere keer dat we febr niet zouden halen, ik denk dat we toch een febr kindje krijgen haha

Geplaatst

Hai meiden....hier wordt het denk ik toch ook een februari kindje! Hadden veel mensen, inclusief ikzelf, niet gedacht. Nou ja oké, ik dacht 1 feb, dat kan nog :-) Trouwens vandaag kan natuurlijk ook nog, ahem... 31-01-13 wel een erg mooie datum....

Wat betreft elkaar volgen/meeten: we kunnen sowieso verder schrijven in bijv een Jan/feb/mrt mamma's topic oid. En wie weet komt een meeting er dan tzt ook wel van, weet dat veel meiden dat toch wel organiseren vanuit zo'n topic. Met de Dik en Dun meisjes komen we ook regelmatig bij elkaar. En Facebook is ook een optie! Als jullie me 'in het echt' willen volgen, stuur me even een pb, op Henne vind je me niet ;-)

Geplaatst

Idd mooie datum! Daar had ik nog niet bij stil gestaan en ook nog de verjaardag van Trix!

Zo'n topic is ook wel een idee, ik zit ook op Facebook maar bij mij valt er weinig te volgen, ik zet er geen foto's of verhalen op.

Geplaatst

Lieve Mijnbaby, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie 2e mannetje!!

Roossie, Henne (en de rest) succes nog even en hopelijk nog genieten van de dikke buiken! :pregwalk:

Geplaatst

Dank je Dee!

Terug van vk, het wordt beetje saai maar alles is prima. Gehad over hoe en wat na de veertig weken. Ziekenhuis stelt grens bij 41 weken, maar ik heb daar zelf wel enige inspraak in. Hoewel inleiden ook niet alles is, gaf zij aan. Wil ik zelf ook liever niet. En als ik me zorgen maak, moet ik echt bellen. Heb nu twee keer op een rustige dag afgewacht tot meneer meer ging bewegen omdat ik niet wil zeuren, maar dat vond zij dus onzin. Heb weer afspraak voor dinsdag, vlak voor de veertig weken en dan kijken we verder. Maar voor nu gaan we gewoon relaxed verder afwachten.

Geplaatst

Henne,

Fijn dat het goed met je gaat, ik kan niet geloven dat je alweer bijna aan het einde bent.

Niet om je onrustig te maken hoor, maar als jij denkt de kleine niet te voelen, ga alstjeblieft naar de VK en laat het controleren.

Ik ben ingeleid en ik geloof vele mama's op dit forum, ik lag op de dag van het inleiden ook te wachten totdat er iets ging gebeuren.

Geniet nog van je bolle buikje, nog een paar dagen en je hebt je kleine wondertje in je armen.

Geplaatst

Dank je Vlinder! Het is trouwens nooit echt dat ik hem helemaal niet voel. Ik ben alleen al vanaf 17 weken gewend aan een kleine druktemaker, die ik echt bijna de hele dag door voel en ook snachts als ik wakker ben. Soms heeft hij echter een rustige dag en daar schiet ik dan van in de stress. Op die dagen voel ik hem nog steeds wel, maar korter en minder vaak, mket hem dan soms echt een beetje porren om reactie te krijgen. Heb nu wel twee tactieken die hem wakker maken: autorijden (echt waar!) en de bekende appelsap truc. Dus afgesproken dat als die beiden niet voldoende geruststelling geven, ik echt bel.

Denk dat als er dinsdag nog niks gebeurd is, ik toch wel wil nadenken over inleiden eind van die week of evt na het volgend weekend. Maar zover zijn we nog niet, dinsdag duurt nog vijf dagen ;-)

Geplaatst

Gelukkig ik ben gerust gesteld.

De appelsap truc is mij onbekend (vertel, hoe gaat die), autorijden vond I ook niet leuk, daar ze dan niet zoveel ruimte had.

Er kan nog veel gebeuren in de komende dagen, maar laat je alstjeblieft niet inleiden aan het einde van de week.

Liever aan het begin van de week, daar ze ook te maken hebben met een weekendrooster en dus ook met minder personeel.

Mij werd doodleuk op vrijdagavond vertelt, we gaan morgen verder, als je op een doordeweeksedag wordt ingeleid, hadden ze gewoon verder gedaan.

Probeer dit wel van de voren te vragen, hoe het protocol in het zkh is.

Geniet nogmaals van je rust, want die is straks echt voorbij.

Geplaatst

@Henne fijn dat alles goed was! Fijn hoor die saaiheid ;-)

als je ongerust bent de vk bellen hoor! Ik zou gewoon nog lekker afwachten en van je buik genieten en niet zo over inleiden nadenken. Ik ga er pas over nadenken met 41 wk denk ik ligt eraan hoe ik me voel. Inleiden is geen pretje, het lichaam zelf het werk laten doen blijft toch het beste! Maar je zult zien ineens breken de vliezen of krijg je weeen en dan overvalt het je ineens!

Van die appelsap truc ken ik ook niet. Autorijden hou ik zelf al niet van.

Net overwogen om met J te gaan fietsen naar de supermarkt, maar toch van afgezien. Ik denk slecht voor mijn bloeddruk en ben snel buiten adem. J heeft mijn bril die ik savonds op heb verbogen. Vanavond anders met manlief gaan met de auto.

Geplaatst
Dank je Vlinder! Het is trouwens nooit echt dat ik hem helemaal niet voel. Ik ben alleen al vanaf 17 weken gewend aan een kleine druktemaker, die ik echt bijna de hele dag door voel en ook snachts als ik wakker ben. Soms heeft hij echter een rustige dag en daar schiet ik dan van in de stress. Op die dagen voel ik hem nog steeds wel, maar korter en minder vaak, mket hem dan soms echt een beetje porren om reactie te krijgen. Heb nu wel twee tactieken die hem wakker maken: autorijden (echt waar!) en de bekende appelsap truc. Dus afgesproken dat als die beiden niet voldoende geruststelling geven, ik echt bel.

Denk dat als er dinsdag nog niks gebeurd is, ik toch wel wil nadenken over inleiden eind van die week of evt na het volgend weekend. Maar zover zijn we nog niet, dinsdag duurt nog vijf dagen ;-)

Dat wordt ananasharten eten en je lief vragen even 'goed zijn best te doen'! En de verloskundige vragen je te strippen, als dat kan... Ik heb alles geprobeerd, maar niks hielp hoor :-) Je schreef al ergens dat Koekie het bepaalt, fijn dat je dat in ieder geval voor ogen probeert te houden!

Ik ben ingeleid en het is geen pretje, het vermoeden bestaat dat het wel wat heftiger is, maar bevallen is überhaupt van niemand echt een hobby volgens mij. Als je baarmoedermond volledig verstreken is en ze kan meteen je vliezen breken, dat kan het wel opschieten. Mini was er binnen een werkdag uit (8 uur vliezen gebroken en om 16.42 was meneer er). Het wordt natuurlijk wel geforceerd, maar je zou voor pijnbestrijding kunnen kiezen...

Nou ja, je hebt vast al over alles nagedacht, dus ik kom vast als mosterd na de maaltijd... Inleiden heeft nadelen, afwachten ook... Het blijft lastig.

Geplaatst

Appelsaptruc? Heel simpel, glas appelsap drinken dan is de kleine binnen een half uur aan het feesten. Denk door de snelle suikers. Vorige week voor eerst eens geprobeerd en het is echt bizar maar het werkt.

Inleiden is nog niet aan de orde, eerst afwachten tot dinsdag.

Geplaatst

Zo is het, misschien smaakt die appelsap wel naar meer en denkt Koekie voor dinsdag: 'Ik ga eens aan de andere kan van dat gaatje kijken, misschien hebben ze daar meer van dat spul' :-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden