Ga naar inhoud

Uitgerekend Februari 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Bloempje dat is ook moeilijk om van tevoren in te schatten. Bij J hadden we tussen 12 en 2 rusttijd op het kaartje gezet. Dat hielp wel iedereen hield er toch rekening mee en ook dat ze van tevoren moeten bellen. Het is ook normaal dat je niet zomaar bij iemand komt binnen vallen als je net bevallen bent, maarja je hebt van die mensen! Ik had zelfs een vriendin die niet eens op kraamvisite kwam, ze mailde dat we welkom zijn om J aan haar te komen voorstellen. Ik was er zo verontwaardigd over! Contact heb ik ook verbroken.

@Henne, ja ik heb ook last van obstipatie, heb vannacht een stuk beter geslapen! Voor mij voorlopig geen gyros meer.

Gelukkig zijn er veel lekkere dingen zonder suiker en idd als je er last van krijgt leer je het snel af. Bij mijn vorige zwangerschap moest ik ook op suiker letten. Ik snoep normaal niet veel en op gegeven moment vind je veel dingen te zoet.

Manlief is naar voetbal. Rustig middagje houden met J. Wel was opruimen en postzegels plakken.

Fijne zondag!

• Reacties 1,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wij zetten geen rusttijden op het kaartje. Ik ga er ook van uit dat iedereen voor bezoek wel eerst belt, kleine hint in die richting er wel op gezet. Nu weten al heel veel mensen dat het een ks wordt. Dan zijn mensen zich er denk ik ook meer bewust dat je moet herstellen. En ik heb ook al heel veel hulp aangeboden gekregen voor tillen, boodschappen ed voor de herstelperiode, dat ik altijd mag bellen, dus dat is fijn. Mijn vriend kan nog een week zorgverlof opnemen, dus waarschijnlijk zijn we bijna twee hele weken samen in het begin :-)

Roos, vervelend van dat eten. Ik herken het. Ik heb al ongeveer drie weken voornamelijk trek in soep, salades, appelmoes, yoghurt. Ik eet veel rauwe wortels en paprika tussendoor. En appels, mmm. Normaal ben ik een snoepkont, maar suiker en vet zitten niet lekker meer (maagzuur, pijnlijke darmen..)

Je lichaam wil vast niet meer te zwaar belast worden, zo vlak voor de bevalling.

Spannend hoor, dat wachten van jullie, Henne en Roos!! En Bloempje wacht jij nog maar een paar weken inderdaad ;-)

Geplaatst

Had twee weken lang enorme chips-buien,maar daar ben ik van teruggekomen want dat ging echt helemaal fout :-)

Hier vandaag ook postzegels plakken Roos, gezellig haha. En ik heb besloten de schoonmaak- en uitzoekdingen vandaag te laten voor wat ze zijn. Ik ga of op de bank met een boek, of misschien eens kijken of ik creatief kan zijn met koekjes, glazuur en muisjes.

Geplaatst

@Henne hahaha lachen dat we zo gelijk oplopen. De was is hier opgeruimd en de postzegels zijn geplakt. Ik heb toch maar 10 kaarten extra besteld, wil er toch een aantal zelf overhouden voor albums e.d.

Ik ga zo proberen of Jane een dutje wil doen, ga ik ook even plat.

@Suuz, ja spannend zeker bij jou ook hoor! Vet eten valt bij mij ook totaal niet goed, vooral slagroom niet dan krijg ik het maagzuur. Ik ben nu gek op witte chocola, vanille vla en chocomel. De lust in bepaalde dingen veranderd steeds tijdens de zwangerschap. Ik wilde in het begin altijd cherrytomaatjes, dat is nu over en ook hamburgers. En manlief maar meedoen, die heeft ook een buikje gekregen. Soms zegt J baby en dan wijst ze naar mijn buik, maar dat doet ze ook bij mijn mans buik hahaha........en haar eigen buik, die is ook dikker geworden ze kan nu lekker eten met de pot mee, wel erg fijn. En ze ligt nu ook op tijd in bed en ligt niet eerst te huilen. Om 20.15 is ze meestal wel stil ipv 21.30, allemaal fases. We hebben ook een buikfoto op de trapkast deur hangen, die is afgedrukt als een tekening. Ze loopt er steeds naar toe en zegt baby en iesch dat betekent ik.

ik ga afsluiten er probeert iemand mee te typen.

Geplaatst

Oh, dat heb ik met rode kool. Die haal ik altijd uit een pot, maar ik vind ze veel te zuur! Valt niet goed. Even geen rode kool meer voor mij. Terwijl ik met gemak augurken en zo kan eten...

Geplaatst

hoi meiden.

bedankt vor jullie felicitaties, wij liggen nog in het ziekenhuis.

zodra ik thuis ben zal ik mijn verhaal doen, toetsenbord van scherm in ziekenhuis is

mega irritant..

ons prins is vrijdag 25 jan om 15.21 geboren... hij doet het onwijs goed en ook mijn herstel gaat erg goed..

groetjes

super gelukkige mama

meiden suc6 ga jullie volgen.. en als ik thuis ben lekker mee schrijven..

Geplaatst

Is goed hoor meid, kom jij maar eerst lekker bij van alle belevenissen; het leven in het ziekenhuis is best hectisch. Fijn om te weten dat je herstel goed gaat trouwens, en dat jullie prins het zo goed doet!

Geplaatst

@mijnbaby doe lekker rustig aan, je verhaal komt nog wel. Eerst herstellen en genieten van je kleine man!

Pfff hier gisterenavond teveel chocola gegeten had er vannacht maagzuur van en de vla was op :-(

vannacht ook nog niets gebeurd, ik denk dat manlief er dit keer toch naast zit, denk niet dat ik vandaag ga bevallen.

Morgen al 39 weken en J precies 1,5 jaar!

Geplaatst

mijnbaby, fijn dat het goed gaat!! geniet er maar lekker van!

roos, spannend hoor. ik droom steeds over brekende vliezen en veel vruchtwater ;-) maar ik hoop het niet mee te maken, anders wordt de geplande ks alsnog spoed...

Geplaatst

Mijnbaby eerst lekker bijkomen en herstellen, fijn dat het goed gaat!

Suzanne nog twee daagjes, die vliezen breken vast niet voor die tijd.

Roos, nog niks? ;-) Als je zelf een datum in je hoofd hebt, is het natuurlijk best irritant om daar overheen te gaan. Hier sterk een gevoel voor donderdag/vrijdag en ook manlief denkt dat het deze week gaat gebeuren. Maar het zegt allemaal natuurlijk niks.

Moest net even gegevens doorgeven bij ziekenhuis, vraagt meisje aan de balie belangstellend wanneer ik uitgerekend ben. Zeg ik automatisch over twee weken....euh oh nee, volgende week al. Oeps :-D

Vannacht gelukkig redelijk geslapen. Arme jij Roos, maagzuur en de vla op :-( wel beetje kunnen slapen?

Geplaatst

@Suuz dat is misschien omdat het je angst is dat je erover droomt. Ook zwangerschapskwaal. Bij J droomde ik over mijn moeder op haar sterfbed, kwam door de angst dat ik alles zonder moest gaan ondergaan en beleven.

Komt goed hoor, ze breken niet van tevoren.

@Henne ja wordt deze week echt spannend hè! Ik denk zelf deze week, misschien van het weekend pas. Misschien doet ze haar zus na 4 dagen eerder komen, dan komen we op zaterdag uit.

Ik heb gelukkig nog wel kunnen slapen! Voor mij toch maar even geen chocola meer, zo leer ik het wel af.

Geplaatst

Had gisteravond m'n moeder aan de telefoon, die vertelde dat mijn oudste broer een maand te vroeg kwam, ik vier dagen te vroeg, m'n zusje een maand te vroeg en m'n broertje drie weken te vroeg. 's Avonds in bed rekende ik met Manlief uit wanneer ik 37 weken zwanger ben en thuis zou mogen bevallen. Dat is 3 februari; nog één week. "Maar", zei ik tegen hem, "als het nou vier weken van tevoren komt, ga ik vannacht al bevallen, dus bereid je er maar op voor."

"Wil je je mond houden?" was het gekscherend antwoord... :nono: Maar hij zei ook dat hij onzeker is over wat hij dan moet doen en of hij het dan wel goed doet. Maar volgens mij hebben heel veel mannen dat, is dat bij jullie ook zo?

Net een echo gehad. Het is nog steeds een madammetje. Ze ligt nog steeds in bijna volledige stuit en groeit lekker. Ik zit ruim in m'n vruchtwater, dus keren zou goed te doen moeten zijn. Woensdagmiddag naar de vlk. om het verder te bespreken.

Geplaatst

bloempje, hopelijk draait jullie kindje nog, het is in ieder geval lekker ruim van tevoren geconstateerd, alle kans nog.

mijn vriend kent die onzekerheid ook wel. zeker nu het bij ons een keizersnee wordt, de eerste momenten met het kindje mag hij beleven, zeker al zou het bij mij narcose worden. hij vindt dat heel bijzonder, maar ook spannend en zei al dat ie mij erg zal missen als hij alleen met ons kindje op zijn borst ligt.

wij waren vanmiddag naar het ziekenhuis voor een ctg..ik voelde sinds gisteren nauwelijks beweging. alles was goed gelukkig, eenmaal thuis is de kleine weer volop druk, zal je altijd zien. ik voel me niet zo lekker, pijn in onderkant/zijkant buik, alsof er spiertjes verrekt zijn en veel harde buiken die onprettig aanvoelen. en heel erg moe. als is me zo blijf voelen krijg ik steeds meer zin in woensdag ;-)

roos, ja dromen waar je bang voor bent, dat herken ik, daar komt het zeker wel van. wat een vervelende droom had jij destijds zeg, dat lijkt me paniek!

Geplaatst

@bloempje hopelijk gaat de kleine nog draaien! Ja voor mannen is het best moeilijk, meestal voelen ze zich machteloos. Mijn man vond de partnerles van zwangerschapsgym wel fijn, maar uiteindelijk bij J niet echt gebruikt. Het is ook moeilijk te zeggen wat hij precies moet gaan doen als het moment daar is, hangt ervan af waar jij behoefte aan hebt. Manlief heeft bij J mijn hand vastgehouden en zich laten knijpen haha hij heeft me ook iedere keer wat opgetild als ik weer terug moest in het midden van het bed. Ik lag het liefst op mijn zij maar voor de ctg (J had in het vruchtwater gepoept) moest ik soms op mijn rug. Het enige wat hij kan doen is kijken waar jij behoefte aan hebt,als hij daarop inspeelt doet hij het goed!

@Suuz oh dat is schrikken gelukkig rommelt die kleine weer!

Ja die dromen waren toen erg naar, ik werd ook vaak onrustig en raar wakker. Gelukkig heb ik dat nu niet.

Hier uiteindelijk goed geslapen na een bakje vla en hoofdeinde van het bed iets omhoog. Ben erg blij met ins eclectische bed.

Vandaag 39 weken en J 1,5 jaar!!! Vandaag ga ik met haar naar Dreumesdans.

Geplaatst

Bloempje ik hoop dat ze nog gaat draaien! Het kan nog wel hè, met deze termijn en voldoende vruchtwater.

Mijn man vindt het ook lastig. Moet wel zeggen dat de informatieavond in het ziekenhuis en de partnerles van zwangergym hem wat zekerder gemaakt hebben. Maar net wat Roos zegt, je weet zelf ook niet wat je wilt of fijn vindt en wat er kan/mag. Een vriendin van me had bedacht dat ze tijdens de weeën massage wilde, toen puntje bij paaltje kwam mocht haar man haar met geen vinger aanraken haha.

J heeft wel meteen na de infoavond gezegd dat áls het een ks zou worden hij idd wel meteen huid op huid contact wil ed. Maar Suzanne ik kan me zo goed voorstellen dat jouw man aangeeft dat hij je dan zal missen. Je wilt die eerste momenten gewoon ech het liefst met z'n drietjes zijn. Hoe snel ben je na een ks bij je kindje?

Roos voor jou de dag waarop je zelf had gerekend...nou ja de dag is nog lang hè ;-) Ik geloof zelf inmiddels helemaal niet meer in deze week, er gebeurt gewoon echt nul, nada, noppes. Af en toe kramp, af en toe een harde buik maar niet ands dan twee weken geleden ofzo. Gisteren een rustig meneertje, had besloten vandaag ziekenhuis te bellen als ik hem niet meer ging voelen maar vanochtend is hij wel weer redelijk actief. Ik ben het zwanger zijn nog niet zat, al mag hij best komen, maar die onzekerheid over genoeg beweging ben ik dus wel spuugzat. Toch altijd weer de angst dat er toch nog iets misgaat. Donderdag bij de vk maar even over hebben. Wil eigenlijk vragen of ik naast de wekelijkse afspraak misschien een wekelijkse ctg kan krijgen ter geruststelling. En wil ook weten wat we gaan doen als er met veertig weken nog niks gebeurd is.

Suzanne alvast heeeeeel erg veel succes morgen. Je zult best zenuwachtig zijn denk ik, maar met de ruggeprik komt het vast goed en daarna heb je heel snel je kindje in je armen.

Pucca en mijnbaby genieten jullie van je mannetjes? Herstellen jullie zelf goed? Pucca heb je ze allebei al bij je?

Roos en Bloempje, wij boemelen met z'n drietjes nog maar even door hè ;-)

Geplaatst

Hallo een kleine update van mij....

We zijn afgelopen vrijdag naar een ander ziekenhuis overgebracht iets dichterbij huis omdat de boys nog niet zelfstandig genoeg hun flesje leegdrinken en dus wat ze niet via de fles binnen krijgen via een sonde krijgen.

Ik ben gister ontslagen en kon dus vanacht na 1,5 week eindelijk weer in me eigen bed slapen heeerlijk!

Xavi degene die het meeste mee heeft gemaakt moet woensdag weer ff terug naar andere ziekenhuis om naar de cardioloog te gaan ze hebben een hartruisje bij hem gehoord maar het hartfilmpje was goed en hij ligt aan monitor en daar zien ze ook nix geks.

Met mij gaat langzaam goede kant op van de wond op me buik eigenlijk niet zoveel last...

Succes en sterkte voor diegene die nog moeten gaan bevallen...

Geplaatst

@Henne toch kan het zo ineens gebeuren hoor ookal voel je niets. Ik had dat bij J ik zat die avond de Titanic te kijken, de helft maar opgenomen ik dacht is wel verstandig in naar bed te gaan. Die nacht braken ineens de vliezen, duurde lang eer ik de Titanic af kon kijken haha. Ik wilde zelfs ook nog iets breien, de breinaalden bleven ongeroerd. Ik had niets gevoeld van tevoren, ik dacht ook huh nu al?

@Pucca wat heerlijk dat je thuis bent hopelijk mogen de jongens ook snel naar huis!

Dreumesdans was leuk, J heeft nauwelijks bij me gezeten komt steeds losser, waardoor ik op de grond kon blijven zitten.

Geplaatst

Oké Roos, we wachten dus gewoon geduldig af, ahem....

Ik heb me net uitgeleefd met chocoladeflikken, biscuitjes, glazuur en strooisel. Erg leuk geworden, zal proberen later foto te plaatsen maar lig nu plat.

Leuk dat J dreumesdans zo leuk vind :-) heerlijk als die kleintjes zo lekker bezig zijn.

Geplaatst

hoi meiden, ik kom me nog even een laatste keer melden voor de ks morgen... we moeten om 9 uur al aanwezig zijn, dus het zal in de ochtend gebeuren.

gisterenavond/nacht nogmaals in het ziekenhuis gezeten, weer aan de ctg :-( ik had een vreselijke buikpijn steken en een kramp die niet over ging. gelukkig alles goed, toen ik daar lag zakte de pijn eigenlijk ook. voor een groot deel de spanning denk ik. ik was onbewust toch heel bang dat de bevalling vóór de ks op gang ging komen. ontsluiting laten controleren, niets gelukkig. en de pijn komt voor een groot deel omdat mijn buik echt niet meer verder wil rekken, maar het kindje nog wel wat aankomt. de verloskundige had medelijden met me...mijn buik is zo strak, de huid is bijna niet mee gerekt en staat onder grote spanning en dan meer harde buiken erbij is gewoon naar. vooral rechts zit alles in de knel en daar doet het nu de hele dag al pijn. placenta zit rechts, kindje ook, dus alles in de verdrukking daar. de vk was blij voor me dat het morgen gaat gebeuren, en ik ook moet ik zeggen :-) zo nog twee weken (of meer) rondlopen lijkt me echt geen pretje. dus ik ben er klaar voor geloof ik ;-), maar ook zenuwachtig hoor...

pucca, fijn dat je thuis bent en dat je kindjes de goede kant op gaan! mijnbaby, snel herstel en lekker genieten!

roos, henne en bloempje, succes met afwachten, zooo spannend.

Wij zullen wel 4 dagen in het ziekenhuis zijn denk ik. Ik zal vanuit daar zeker zodra ik de energie heb hier wat laten weten!

veel liefs!

Geplaatst

Suzanne veel succes morgen! Zo te horen ben jij (je lijf) er gewoon ook klaar voor nu. Ben heel benieuwd wat het is, een jongetje of meisje. Hoop dat je vannacht nog een beetje kan slapen en alles morgen snel achter de rug is. Laat wat weten als je kunt, we wachten in spanning af!

Hieronder foto's van m'n geklieder vanmiddag :-) Ben er zelf wel blij mee en manlief heeft geproefd (ik mag het zelf niet) en was erg enthousiast. Gewone biscuitjes met glazuur (poedersuiker met beetje water) en diverse strooisels. Chocoladeflikken, tien seconden onder een niet te hete gril en dan dippen in muisjes ed. Alles in leuke potten op tafel gezet. Simpel, maar leuk effect (en niet heel erg duur, ook leuk) :-)

[ATTACH=CONFIG]5041[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]5042[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]5043[/ATTACH]

Geplaatst

Dank je Floor, ben er zelf ook wel over te spreken. Wij mochten zo vroeger zelf soms biscuitjes versieren als we iets lekkers wilden. We maakten dan met kleurstof gekleurde glazuur en strooiden er hagelslag of vruchtenhagel op. Daardoor kwam ik eigenlijk op het idee. En nu met die hele cupcake trend heb je een enorme keus aan strooisels ed zeker in roze ;-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden