Ga naar inhoud

IVF of CRYO in juli/augustus wie nog meer

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Dag dames allemaal!

Ik heb een vraagje voor jullie.. Het is de eerste keer dat ik puregon moet spuiten(ben al bezig van vrijdag) en woensdag moet ik er orgalutran bijspuiten. Dan donderdag echo om te kijken of de puregon z'n werk doet.. Heeft er iemand van jullie ervaring met puregon?

Lieve groetjes

Mely: Ik duim superhard mee voor jou! xx

Dank je meiske ik had bij mijn 1e IVF puragon en had een mooie resultaat ik stuur jou...

• Reacties 864
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Dames

Ik lees dat sommige ook van mijn leeftijd zijn , (40 jaar) na ja bijna ha ha , bij mijn 1e IVF was TP van 1 en nu met veel moeite eindelijk mog ik 2e krijgen . Ik mag op zondag 8 juni testen omdat op maandag al WD 5 was volgens mijn GYNE dus het gaat nu snel.

Geplaatst

@annelies: ik heb puregon gespoten en het spuiten deed geen pijn en ik had geen bijwerkingen. Ik had 10 eicellen waarvan 6 bevrucht. Ik was tevreden met de puregon

@mely: wat spannend voor je ik hoop dat je postief mag testen.

Hoe oud is iedereen hier, ik ben 26 jaar en jullie?

Geplaatst

Mely,dank je voor je berichtje! Mijn duimen draaien volle bak!! :))

Marielle,ik heb tot nu toe ook geen bijwerkingen van de puregon,enkel beetje pijn aan het hoofdje.. Vnvd moet ik er orgalutran bijzetten en morgen de eerste echo.. Hopelijk doet het z'n werk!

Aan iedereen,een fijne dag gewenst!

Geplaatst

Hoi meiden!

@ Annelies: ik heb al redelijk veel puragon gespoten, maar heb daar eigenlijk nooit echt bijwerkingen van gehad. Bij mij werkt het altijd erg goed. Sterker nog, vaak iets te. Ik mag maar 75 EH spuiten, omdat ik anders teveel kans heb op overstimulatie. Succes morgen meid, hopelijk is er al een mooie groei te zien!

@ Mely: spannend zeg. Broeden op 2 mooie emmy's! En zondag al testen, dat gaat snel zeg! Is dat altijd zo bij een cryo. Dat scheelt heel veel onrustige wachtdagen. Die vind ik echt verschrikkelijk.

@ Beanie: ben jij inmiddels al ongesteld geworden? Als het uitblijft kan je ook zwanger zijn toch? Of is dat geen optie?

@ Marielle: ik ben 30, wordt deze maand 31. Dus zit een beetje tussen jou en Mely in!

@ allen: wat betreft de schema's: aangezien ik een cryo terugplaatsing heb in een kunstmatige cyclus moet alles weer gereguleerd worden. Ik start dus met twee weken de pil op 24 juni (tot 7 juli). Omdat ik vanaf 1 juli ook decapeptyl spuit zorgt het stoppen met de pil niet voor een bloeding, maar blijft het baarmoederslijmvlies intact. Vanaf de 7e stop ik met de pil en start ik met een pil (ben de naam even kwijt) die verder het baarmoederslijmvlies aansterkt en dan vanaf de 24e juli, als de echo goed is moeten daar de Utrogestan bolletjes bij. Dan mag ik overigens weer stoppen met de Decapeptyl. Ofwel:

24 juni -7 juli: pil

1-24 juli: decapeptyl

7 juli t/m: terugplaatsing: medicijn (?) baarmoederslijmvlies

vanaf 24 juli: utrogestan

Dan is uiteindelijk als alles goed mag gaan de 29e juli de terugplaatsing.

Lijkt me zoveel makkelijker als je een reguliere cyclus hebt. Maar goed, dan had ik ook geen IVF behandeling nodig gehad natuurlijk!

Succes allemaal met spuiten, slikken, afwachten en hopen!

Geplaatst

Hoi meiden ik ben heel lang afwezig geweest. Na een spontane zwangerschap in 2010 hebben we een geweldige zoon gekregen. Nu mag ik vanmiddag voor een cryo terugplaatsing. December 2009 hebben we onze laatste ivf gehad waar ik zwanger van werd maar helaas toch een miskraam is geworden. Wij hadden nog 2 cryo's over maar ik weet nog niet of ze allebei teruggeplaatst gaan worden vanmiddag. Dus phoe ben best wel zenuwachtig. Volgende maand wordt ik 40 alweer. Dus de tijd gaat ook wel dringen. Hoop zo dat het mag lukken want we willen echt geen ivf meer. En de kans dat ik nogmaals zwanger wordt is misschien ook niet zo groot.

Spannend allemaal voor jullie. Ik ga heel hard meeduimen.

Succes.

Geplaatst
Dag dames allemaal!

Ik heb een vraagje voor jullie.. Het is de eerste keer dat ik puregon moet spuiten(ben al bezig van vrijdag) en woensdag moet ik er orgalutran bijspuiten. Dan donderdag echo om te kijken of de puregon z'n werk doet.. Heeft er iemand van jullie ervaring met puregon?

Lieve groetjes

Mely: Ik duim superhard mee voor jou! xx

Ik heb puregon gebruikt.

Maar in een andere volgorde, eerst moest ik deca spuiten en toen puregon (ook 200eh).

Van de puregon heb ik geen last gehad, van de deca werd ik heel moe.

We hadden toen trouwens 17 eicellen waarvan er 13 waren bevrucht.

Ik ben trouwens ook van '83

Mely, wow 2 stuks, dat zou ik ook wel willen, helaas doen ze dat bij ons niet.

Succes in de ww.

Geplaatst

@Sjors en sijmmie hou vool ik weet spanning is enorm weet ik ik hop voor jou en ben aan duimen.

@Anelis schatje dank je

@ crisje83 ik had het 1e ok 1 die teruggeplaats is mog niet 2 en toen moeste ik de contract veranderen naar 2 ondanks dat ik de leeftijd had ( AZU -Utrecht).

Mijn TP is in natuurlijke cyclus gedaan dus kan het zijn dat ik daardoor sneller kan testen dus afwachten en dank jullie wel.

Geplaatst

Hey dames,

een aantal van jullie ken ik al uit andere topics! Beanie, Marielle en Veerle, een aantal dames waar ik mijn ei aan kwijt kon de afgelopen maanden.. Ik zit momenteel in mijn wachtfase en rustperiode...heb vorige week een curettage ondergaan na een zwangerschap van bijna 8 weken uit onze 1e IVF poging. We hebben 2 cryo's over, uit 17 bevruchtingen, de kwaliteit is dus niet goed. Mochten deze goed ontdooien, hoop ik dat ze beide of 1 ervan in augustus teruggeplaatst worden. Ik moet nu eerst mijn menstruatie afwachten wat hopelijk niet langer gaat duren dan normaal door de curettage, en de keer erop hopelijk beginnen met de medicatie om de cryo (s) terug te laten plaatsen. Mocht dit mislukken dan gaan we de volgende IVF Menopur voorstellen ipv Gonal-F, omdat dit de ei-kwaliteit schijnt te verbeteren.

Dames succes met de medicatie die hiermee bezig zijn al!

Mely en Sjors en Sjimmy, spannende wachtperiode voor jullie, ik duim voor jullie mee!!

En sommige moeten net als ik nog even afwachten... dat is toch wel het ergste van alles, dat wachten steeds he!!!

Geplaatst

Het is al lekker druk hier!

@monica: heel veel succes met het herstel van de curretage, hopelijk gaat alles goed en mag je snel starten met de terugplaatsing van de cryo's. Ik duim voor je.

@mely: al weer een dagje dichter bij zondag, ik blijf voor je duimen.

@sjors en sjimmy: ik hoop voor je dat er 2 terug geplaatst zijn, en nu veel sterkte met het wachten, wanneer mag je testen?

@annelies: hopelijk krijg je morgen een mooie groei tezien en slaat de medicatie goed aan.

@marielle: ik ben 39 jaar, over een aantal maanden al 40, haha.

veerle en crisje succes met spuiten en wachten.

Groetjes van schorpioentje

Geplaatst

@moon, jeetje, jou blijft ook niets bespaard. Las net op het andere forum dat het waarschijnlijk een BBZ was.... Mijn hemel. Ongelovelijk wat jij allemaal wel niet hebt moeten doorstaan. Net als het verhaal van je kleine meid. Geen woorden voor. Ik kan niet anders zeggen dat ik heel veel bewondering heb voor je positieve en geintereseerde houding naar al die andere meiden. Meid, ik kan niet wachten tot het verlossende woord dat jij gaat melden dat je 12 weken zwanger bent van nr 2. Het is je zo ontzettend gegund.

@sjorsensjimmy, hoe is het vandaag gegaan? Heb je 2 emmy's in je buik?

@mely, hoe voel je je vandaag? Al gekke pijntjes?

@jansuh, hoe gaat het met het spuiten? Lukt het allemaal en heb je last van bijwerking?

@annelies, 200 eh is inderdaad meer dan gemiddeld. Standaard is volgens mij 150eh. Ben benieuwd naar morgen!

Geplaatst

Dag dames allemaal!

Deze morgen een echo gehad en mijn linkerkant zit zo goed als verkleefd door de endometriose,pffff :( Alles hangt af van de rechterkant maar daar waren toch een aantal follikels te zien! Ik moet nu 300EH puregon spuiten,zodat de follikes optimaal gestimuleerd worden (aan de rechterkant dan) en orgalutran.. De poging blijft,gelukkig,doorgaan.. Zondag een 2e echo en normaal dinsdag de punctie...

Héél erg fijn nieuws is het ook niet,aangezien dat die ver***** endo terug is en ik waarschijnlijk dan toch die operatie,terug,zal mogen ondergaan.. Het was wel een beetje een domper maar goed,zoals mijn mannetje het ook zegt,ons kopje niet laten hangen en wie weet...

Groetjes

Geplaatst

Veerle: thnx voor je lieve woorden meis, we zijn het nu ook wel echt zat hoor! Zit nu in t ziekenhuis, moest inderdaad terugkomen omdat ze in t weefsel van de curettage na onderzoek geen zwangerschapsweefsel gevonden hebben, dus moet t ergens anders zitten :( wat een ellende. Net nu we weer verder probeerden te kijken en t af wilden sluiten.. Maar goed, ik hoor t straks wel weer wat de bedoeling verder is..

Voor jou en de andere meiden blijf ik natuurlijk positief, we maken allemaal het nodige mee en verdienen t allemaal!

Succes allemaal!

Geplaatst

@Moon: nogmaals heel veel succes vandaag! Ik denk aan je... Hoop dat er niks uit komt!

@Annelies: dat lijkt me een hele goede instelling... Vervelend dat die endo weer terug is! Maar voor nu heel veel succes en sterkte!

@all: heel veel succes met spuiten & slikken... klinkt alsof we beroeps-junkies zijn!

Hier nog alles rustig. Krijg volgende week het schema en de recepten... Vind het wel weer spannend allemaal. Maar morgen eerst de operatie aan mijn knie, zal blij zijn als die achter de rug is en ik zaterdag weer thuis ben (moet een nachtje blijven). Dan kan ik tenminste weer gaan opbouwen! Van die krukken ben ik voorlopig nog niet af, maar ik kan dan in ieder geval gaan oefenen etc. Werken zit er voorlopig nog even niet in, maar dat geeft natuurlijk wel de nodige rust rondom de IVF...

Fijne dag allemaal,

Groetjes, Beanie

Geplaatst

Pff wat een rotnieuws hier allemaal weer!!!

Moon, heel veel succes en sterkte!

annelies, ook weer rotnieuws, heb je verder nog veel klachten van de endo??

Ik heb het namelijk ook, geen verkleving dan, maar wel cystes.

Geplaatst

Hoi Crisje,

Ik heb graad 4 van endo,dus behoorlijk ernstig.. Ja,het zijn eigenlijk ook cycstes hoor maar met verklevingen.. Goh, kan het niet al te goed uitleggen,hehe :) Ja,prettig nieuws is het niet.. :( Dat wordt,heel waarschijnlijk,operatie. Maar goed,hopelijk mag het deze keer raak zijn en is een operatie niet nodig maar ik blijf wel met m'n beide voetjes op de grond hoor. Want dankzij de endo :( is de kwaliteit van eicelletjes natuurlijk héél wat minder hé maar goed,niet te negatief zijn en vooruit gaan!

Hoe gaat het met je?

Groetjes

Geplaatst

Wat een nare berichten voor sommige dames, heel veel sterkte voor jullie.

En natuurlijk ook voor de meiden die nog met spuiten beizg zijn.

Wij hebben gisteren 2 mooie cryo's terug geplaatst gekregen. 1 was iets beter dan de andere. Phoe echt zo spannend.

Ik mag volgende week zondag testen maar ik weet niet of ik dat wel volhou hahahaha zeker omdat ik weet dat er ook al met 8 dgn getest kan worden haha

Ik heb wel sinds dat ik pregnyl heb gespoten last van mijn buik en vannacht was het echt heel erg, nu is het wel iets beter maar het blijft gevoelig.

Ik probeer mezelf maar flink bezig te houden dan gaat de tijd ook sneller.

Meiden heel veel succes en ik blijf natuurlijk duimen voor iedereen.

Geplaatst

Hallo Dames,

Vandaag de eerste bms meting gehad, nog veels te dun en maandag terugkomen. Ik doe deze cryo tp in eigen cyclus en moet zeggen dat t me we bevalt!!

Voor de meiden die aan het spuiten zijn, SUCCES. Voor de meiden met slecht nieuws, sterkte.

Keep my fingers :gekruiste vingers 1 for everybody!

Geplaatst

Hey dames,

Beanie thnx meid, heel veel sterkte morgen met de operatie!!!

Ik heb helaas heel slecht nieuws gehad hier...

hier een hoopje ellende op het moment :cry2: je raad het al.. ik ben nog steeds zwanger... mijn HCG is gestegen nu naar 850...het is dus een buitenbaarmoederlijke zwangerschap en ze hebben alleen het baarmoederslijmvlies gecuretteerd... En het vruchtje zelf kunnen ze niet vinden, ze weten dus niet waar de zwangerschap dan wel zit omdat het zoooooo langzaam groeit, dat het te klein is om op echo te kunnen ontdekken, ook via operatie heeft geen nut omdat ze dan zoeken naar een spelt in een hooiberg....De kring die ze in de baarmoeder zagen was waarschijnlijk een pseudo nog iets, weet het ook niet precies, maar dat kon dus wel... De arts vond het zo verschrikkelijk voor me, die weet natuurlijk ook wat we al allemaal meegemaakt hebben... En een BBZ via IVF en dan met zo'n laag HCG dat ze het niet kunnen vinden, komt 1x in de 2 jaar voor in Nederland... En wij moeten die pech weer hebben... Ik voel me zo verdrietig...heb me zo groot gehouden de afgelopen tijd en positief geprobeerd te blijven, maar nu ben ik echt een wrak...

Ik moet nu om de paar dagen bloedprikken en bij erge buikpijn melden, ik mag ook geen pijnstillers meer nemen (die ik nam voor de pijn, van de curettage dacht ik, maar die kan nu geen pijn meer doen) Bij een HCG van 2000 of meer moeten ze het kunnen zien, maar wie weet hoe lang dat nog gaat duren, aangezien ik haast 2 weken terug nog op 360 zat... Dus ik blijf nu rondlopen met deze zwangerschap, die nergens op uit kan lopen,. alleen maar schade aan kan brengen, als het in de eileider zit word deze verwijderd... Maar wie weet waar hij nog meer kan zitten...

Ben nu wel op een punt dat ik het gevoel heb dat iets het tegenhoudt voor ons, en dat het voor ons gewoon niet weggelegd is, alles wat fout kan gaan gaat fout... Kan haast geen toeval meer zijn... pffff

Voor de dames die net TP hebben gehad of krijgen, heel veel succes!!!

Geplaatst

Monica,

Ik krijg tranen in m'n ogen als ik alles wat je hebt tegengekomen zo lees.. Je bent echt een sterke meid,weet je dat? Heb enorm maar dan ook enorm veel respect voor je meidje,amai. Ik hoop dat alles goed met je mag gaan en dat ze héél erg gouw het vruchtje kunnen vinden zodat jou héél wat leed mag bespaard blijven..

Een virtuele,dikke knuffel meid!

xxx

Geplaatst

@Monica32.. Jeetje wat heftig voor jullie! Soms vraag je je weleens af hoeveel kan een mens hebben en kan een mens aan! De situatie waar jullie in zitten heb ik ook gehad afgelopen januari. Alleen niet via ivf en dat is wel een verschil..Ik vond het zenuw slopend. Om de 3 dagen bloedprikken een uur later echo laten maken en dat elke keer weer. Net zolang tot ze kunnen zien waar het zit of dat het lichaam het uiteindelijk zelf gaat of kan oplossen??...Jullie geval komt zo weinig voor is mij toen verteld in het ziekenhuis! Heel veel sterkte en hopelijk zien ze snel waar het zit zodat er wat aan gedaan kan worden en de schade zo klein mogelijk blijft! Heel veel sterkte!

Geplaatst

@monica: dit meen je niet zeg, wat erg voor jullie, wat een ellende allemaal zo, het lijkt wel niet op te houden.

Veel sterkte komende tijd en ik hoop dat ze het snel weg kunnen halen dat je ook verder kunt....

Geplaatst

Annelies, Remmir en Marielle heel erg bedankt.. Remmir, jeetje wat een ellende he... ik heb behoorlijk veel pijn in mijn been en steken rechtsonderin mijn buik, ook heb ik krampen bij de endeldarm (aandrang tot ontlasting zeg maar), had jij dat ook? Ik heb dus de subacute vorm en moet meteen aan de bel trekken als ik pijn in mijn schouder krijg.. Las net op internet dat je pijn in je schouder krijgt bij een bloeding door een geknapte eileider, en dat het dan binnen 30-60 minuten fataal kan zijn :fear2: vandaar dat die dokter zo ontdaan was... hij zei wel dat het ernstig was, maar dit had ik dus niet verwacht... We zijn echt heel erg geschrokken, hopelijk kunnen ze snel iets zien voordat het echt gevaarlijk word...

Lieve meiden, ik blijf wel meelezen en hoop hier vele positieve verhalen te lezen, dat geeft ons weer een beetje hoop... Voor nu hoop ik alleen maar dat er niet teveel beschadigd raakt en we nog kans houden om ooit een kindje te kunnen krijgen..

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden