Ga naar inhoud

IVF of CRYO in juli/augustus wie nog meer

Aanbevolen Berichten

• Reacties 864
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Annelies, Remmir en Marielle heel erg bedankt.. Remmir, jeetje wat een ellende he... ik heb behoorlijk veel pijn in mijn been en steken rechtsonderin mijn buik, ook heb ik krampen bij de endeldarm (aandrang tot ontlasting zeg maar), had jij dat ook? Ik heb dus de subacute vorm en moet meteen aan de bel trekken als ik pijn in mijn schouder krijg.. Las net op internet dat je pijn in je schouder krijgt bij een bloeding door een geknapte eileider, en dat het dan binnen 30-60 minuten fataal kan zijn :fear2: vandaar dat die dokter zo ontdaan was... hij zei wel dat het ernstig was, maar dit had ik dus niet verwacht... We zijn echt heel erg geschrokken, hopelijk kunnen ze snel iets zien voordat het echt gevaarlijk word...

Lieve meiden, ik blijf wel meelezen en hoop hier vele positieve verhalen te lezen, dat geeft ons weer een beetje hoop... Voor nu hoop ik alleen maar dat er niet teveel beschadigd raakt en we nog kans houden om ooit een kindje te kunnen krijgen..

Ja dat had ik ook.. Ik kon soms niet eens op een fiets zitten of normaal zitten.. zo'n druk dat ik daar voelde! Ik voelde de steken linksonderin.. En daar bleek ook het vruchtje bij mij te zitten! Maar soms twijfelde ik ook nog of ik dat wel goed voelde want het trok soms ook naar rechts of middenin. Maar als je het meeste rechts voelt heb je grote kans dat het daar zit! Het is ook bepalend waar het dan zit in de eileider voor de beschadiging. Ik vond het heel erg vervelend elke keer maar wachten. Het voelde heel erg alsof ik met een tijdbom liep. Ik mocht niets.. In de buurt van het ziekenhuis blijven want als het scheurt dan moet je acuut geopereerd worden! Uiteindelijk ben ik geopereerd.. en het voelde een beetje als een verlossing dat dit hele gedoe voorbij was. Ik kreeg elke keer een echo jij ook? Dat is wel fijn.. ze hebben bij mij uiteindelijk kunnen zien dat de eileider opgezwollen was!! Sterkte!!

Geplaatst

Hoi lieve meiden, ik ben net bijgekomen van een spoedoperatie. Had bloed in de buikholte en rechtereileider is verwijderd. Wat een ellende, maar ben blij dat ze toch gekeken hebben en gehandeld.. Bedankt voor jullie medeleven! Knuff

Geplaatst

Ooh monica, wat heftig!!

Wat krijgen jullie toch een hoop voor jullie kiezen.

Ik hoop dat je snel hersteld en het een plekje kan gaan geven.

Geplaatst

Dank je wel chrisje, heel lief van jullie allemaal!

Hoe is het met de andere meiden? Dames met het spuiten alles goed?

En mely en sjors en sjimmie spannende tijd!

Remmir heb je een lange herstelperiode gehad na de operatie toen? En wanneer mag je dan weer voor een nieuwe poging gaan?

Annelies gaat morgen je punctie door?

En rackster hopelijk is je slijmvlies maandag wel mooi dik!

Andere meiden ook sterkte en succes met alles!

Geplaatst

Monica,héél erg heftig meidje! Hopelijk herstel je rap en goed en kan je dit alles een plekje geven meidje!

Morgen moet ik nogmaals op controle om te kijken of de follikels voldoende groeien aan de rechterkant en dan normaal dinsdag punctie.. We zien wel!

Concentreer je maar op herstel!

Groetjes

Geplaatst

Oww heb ik ool gelezen dinsdag ja! Sorry heb vannacht een morfinespuit en net een half uurtje geleden een pilletje gehad, een opium, dus raak een beetje de volgorde kwijt! Nou het schiet nu in ieder geval op voor je, ik duim dat het dinsdag doorgaat. En bedankt nogmaals, heel lief van jullie allemaal! Hoop echt dat we nu onze portie ellende gehad hebben!

Geplaatst

Monica,

wat een verschrikkelijk nieuws, ik ga weer snel een kaarsje voor je branden, hopelijk valt het mee met de pijn en is je herstel voorspoedig. Sterkte met alles!

@beanie: succes met de operatie.

@annelies: groei maar goed door, hopelijk niet te veel last van die verschrikkelijke endo. (ik weet hoeveel last je er van kunt hebben).

Geplaatst

Heel lief van je schorpioentje, dank je wel!

Jij had gister gesprek toch over jouw schema, weet je al iets?

Ik ben ook benieuwd hoe t met beanie is, ze zou haar ipad meenemen. Hopelijk gaat alles goed met haar en is ze snel terug op de afdeling!

Liefs

Geplaatst

Hoi Monica,

wat lief van je dat je ondanks al je ellende toch nog zo aan andere denkt. Hopelijk is de pijn nu wat draaglijker en loopt alles voorspoedig zodat je snel naar huis kunt. Goed rusten en vooral aan jezelf denken nu. Sterkte!

Ik heb idd gister een gesprek gehad met mijn arts. Hij wil toch weer het lange protocol gaan volgen, wat ik op zich geen probleem vind, alleen bij ons in het ziekenhuis begint dit eerst met de pil. Vorige keer hebben ze ivm mijn endo eerste de hele boel plat gelegd ( 2 maanden lucrin en daarna door met de deca) Ik heb daar alleen nu nog steeds heel veel last van (opvliegers en pijn in mijn gewrichten) Ze hebben me te down gemaakt waardoor ik daarna heel lang heb moeten spuiten met de menopur. Ik ben er nog niet uit wat het nu gaat worden as dinsdag heb ik nog een gesprek met hem. Misschien dat ze beslissen dat de pil toch niet hoeft, is nog even afwachten. Ik weet op het moment ook niet meer wat het beste is. Komt tijd komt raad.

Liefs

Geplaatst

Hè lieve Moontje en anderen,

Hoe gaat het Moontje? Ik hoop goed?

Ben net terug op de afdeling, alles goed gegaan... Wel nog wat suf. En pijnlijk, maar lig inmiddels in een speciaal apparaat en hoop dat dat helpt!

Veel liefs, Beanie

Geplaatst

Hey schorpioentje, oww ja ik ken het, had ook t lange schema, met 2 weken deca vanaf dag 17 van de pil. En dan pas uitgangsecho voor de gonal. Ik ben strontziek geweest van de deca, kon niet meer normaal functioneren van de hoofdpijn. De volgende x.vraag ik om 1 week deca en dan menopur, omdat de kwaliteit van de embryo's zo slecht was. Maar hopelijk komt t niet zo ver, we hebben nog 2 cryo's. Hopelijk ontdooien ze goed tegen de tijd dat we weer mogen.

Ik heb best veel pijn en begin koorts te krijgen, ze hebben net bloedgeprikt, om te kijken of ik geen interne bloedingen heb. Maar we maken hiier allemaal t nodige mee, dus ik blijf voor iedereen duimen, we zitten allemaal in hetzelfde svhuitje en ik gun t iedereen zo! Juist doordat ik weet hoe speciaal t voor ons allemaal is :) heel veeel succes, ik hoop dat jullie het juiste schema besluiten te kiezen waar je je zo min mogelijk slecht bij voelt.

Knufff

Geplaatst

Oww beanie, dubbel gepost, ik ben ook zo traag nu! Fijn dat alles goed gegaan is! En pijn, ja meis helaas lig ik er hetzelfde bij. Maar komt uiteindelijk goed! Dikke knuff meid! En beterschap!

Liefs

Geplaatst

@monica: ik las dat je gister geopereerd bent, veel sterkte met je herstel.

@jansuhh: wat fijn dat je mag beginnen, ben je al gestart of moet je nog gaan starten?

@beanie: Hoop dat je je snel wat beter voelt

@scorpioentje": ik heb dat ook gehad eerst aan de pil, ik vond het zonde van de weken maar ik moest het, we horen het dinsdag wel van je wat ze adviseren om te doen.

Geplaatst

Jeetje monica.. dat is snel gegaan! Maar fijn dat het nu klaar is! Mijn herstel ging eigenlijk best wel snel.. Heb alleen erg last van de darmen na die tijd gehad! De eerste paar dagen zere buik en dan vooral de spieren.. Jeetje ik leek wel 100 als ik het bed uit wou komen.Ik kon niet tegen de morfine.. Ben daar erg ziek van geweest! Ze hebben helaas bij mij beide eileiders eruit gehaald. Waardoor ik alleen nog maar ivf kan doen! ik ben 14jan geopereerd en 3 weken later kwam mijn menstrutie al en zijn we meteen aan de pil gegaan en de ivf ingestapt! Heel veel sterkte en laat je maar verwennen!! @Beanie.. voorspoedig herstel gewenst!! Ik heb nog wel een vraag... kan iemand mij vertellen hoe ik net als jullie mijn schema van wanneer ik wat heb gedaan op het scherm kan krijgen? zoals de datums enz? alvast bedankt!

Geplaatst
Oww beanie, dubbel gepost, ik ben ook zo traag nu! Fijn dat alles goed gegaan is! En pijn, ja meis helaas lig ik er hetzelfde bij. Maar komt uiteindelijk goed! Dikke knuff meid! En beterschap!

Liefs

Lieve Moon, hoe is het nou met je? Mag je al naar huis of moet je langer blijven? Hoe is het met de pijn?

Hier ook nog zo stoned als een garnaal. Verder voel ik me wel goed. Moet 1 nachtje blijven, dus morgen weer naar huis!

Liefs, Beanie

Geplaatst

Hoi lieve meiden!

Marielle bedankt meis, jij mag alweer haast voor je cryo, spannend, ik duim zo voor je dat hij goed ontdooit!

Jansuhh heel veel succes met jouw eerste poging, hopelijk verloopt alles zonder tegenslag!

Remmir, jeetje wat shit dat beide zijn verwijderd, maar gelukkig is er tegenwoordig ivf en kan je nog wel zwanger worden, ik hoop dat het gaat lukken, jullie hebben dan ook al heel.wat meegemaakt. En ik heb net weer een morfine spuit gehad en 2 paracetamol, ga anders kapot van de pijn, en vanmiddag had ik tramadol gehad. Ik kan er.gelukkig redelijk goed tegen. En tegen mij hebben ze gezegd dat je 6 wkn niet.zwanger mag raken of gemeenschap mag hebben, in verband met infectiegevaar, en omdat wij 2 cryo's hebben, gaat t traject ook sneller als met ivf. Dus ik denk dat we de 2e menstruatie beginnen daarmee.

Lieve beanie, hier ook beetje wazig, net spuit gehad want had behoorlijk pijn weer. Nu lekker even mijn oogjes dichtdoen, hopelijk is t morgen beter en mag ik dan hopelijk ook lekker naar huis. Liggen we allebei high in t ziekenhuis dus nu!

Knuff voor allemaal!

Geplaatst

@monica.. Hoe gaat het met jou? Mag je al naar huis of moet je nog langer blijven? Ik las dat je koorts kreeg.. dat is niet zo mooi! Kun je het allemaal een beetje bolwerken? Wat gebeurd er dan toch veel wat je op een rij moet zetten he! Hopelijk kun je er met je vriend goed over hebben. Het heeft ons nog dichter bij elkaar gebracht!

@Marielle Dank je wel.. Volgens mij moet het nu goed gaan! Ik las dat jullie ook weer starten voor een Cryo TP. Succes en hopelijk hebben jullie snel goed nieuws!

Geplaatst

Lieve dames,

@all: wat een ellende hier! Veel meegemaakt... Nu allemaal herstellen en/of voorbereiden op TP's... Dat het met ons allen maar heel goed mag gaan en dat we veel positieve ontwikkelingen gaan zien!

Liefs, Beanie

Geplaatst

Mely ik las dat je een negatieve test had. Maar jij had toch 2 juli een terugplaatsing? Want als dat zo is dan zou dit testdag 7 zijn, en is dat niet iets te vroeg? Ik mag pas op testdag 11 testen nl. Ik zou nog even hoop houden als je menstruatie nog niet is doorgezet. Ik zal heel hard voor je duimen, ik volg je nl omdat ik vlak achter jou mag testen. Heel veel sterkte en ik hoop dat je toch nog een positieve test mag krijgen. Sterkte

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden