Ga naar inhoud

IVF of CRYO in juli/augustus wie nog meer

Aanbevolen Berichten

• Reacties 864
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Sjors ne @Marieke bedankt voor mooie worden nu weer een test gedaan negatief toen heb ik min agenda gelezen WD8 vandaag toch te vroeg getest ? ik weet niet meer heb besloten om te wachten tot woensdag geen testen meer wordt ik helemaal gek van ( doe namelijk voor de eerste keer) ik blijf netjes wachten tot mijn duiveltjes en dan zie we wel .

Andere wachtende dames ik duim duim voor jullie en suc6

Geplaatst

Dag dames allemaal!

Morgen de punctie voor mij,goh terug spannend en hopelijk heb ik achteraf niet veel pijn meer!

Monica: Alles goed met je meidje? Ik denk aan je..

Mely: wacht maar af tot woensdag meidje want het kan zijn dat je,zoals je zelf aangeeft,mss wel te vroeg heb getest.. In ieder geval ik duim enorm voor je!!

Aan de andere dames,veel succes met de eventuele punctie/tp of het wachten.. Mijn duimen draaien!

Groetjes

Geplaatst

annelies, morgen punctie spannend, heel veel succes!

Monica, hoe is het met je?

En beanie, hoe is het met jouw na de operatie?

En hoe is het met de andere?

Hier ben ik vanmorgen weer in het ziekenhuis geweest!

Haden we deze maand bijna de eisprong misgelopen, hij zei, rechterkant zijn ze klein, linkerkant is cyste.

Goh wat raar zeg ik want donderdag zat er rechts nog 1 van 11 mm.

Nog een keer gekeken en na wat geduw en gedoe, kwam er een eitje van 19 mm tevoorschijn.

Meteen vanmorgen pregnyl geprikt en zaterdagmiddag horen we of de laatste embryo goed ontdooid is!

Geplaatst

succes morgen Annelies met de punctie.

Hoi Beanie, hoe gaat t met je knie?

Crisje, pff goed dat je zelf zo oplet, anders was er weer een maandje voorbij geweest.

Vanmorgen weer voor controle geweest, donderdag terugkomen en kijken wanneer ik de pregnyl of ovitrelle kan spuiten.

Geplaatst

Dag dames,

@Annelies: morgen spannende dag! Hoop voor je op een mooie opbrengst! En vooral natuurlijk dat het allemaal goed gaat....

@Monica: hoe is het vandaag met jou gegaan, in het ziekenhuis? Laat het maar weten als je daartoe in staat bent!

@Mely: idd wel heel vroeg op op dag 7 al te testen... Duim voor je dat je later alsnog positief test!

@Crisje: gelukkig maar dat jullie nog net op tijd waren! Ook voor jou ga ik duimen, dat je eskimootje maar goed mag ontdooien!

@Sjors en Sjimmie: hoe voel je je? Wanneer mag je precies testen?

@Remmir: vandaag eerste spuiten... Toch weer spannend! Wanneer is voor jou de TP gepland?

@rest: we zijn inmiddels met zoveel, soms raak ik het een beetje kwijt.... Maar allemaal succes! Mijn duimen maken in ieder geval overuren!

Hier gaat het z'n gangetje... Stijf pootje en ik verveel me! Morgen even naar de gyn, om alles van april/mei met haar na te bespreken. Kan ik ook meteen overleggen, heb het idee dat m'n cyclus helemaal van de leg is. Dus die afspraak komt wel goed uit. En woensdag weer naar het ZH maar dan voor de instructie van de Menopur en de recepten halen. Zijn er weer 2 dagen voorbij, waarin ik in ieder geval iets te doen heb... Jeetje wat is dit loos! Ben gewend om fulltime te werken, dit is helemaal niks voor mij! Zit al 3 weken thuis en moet dat nog minstens 6 weken doen... Gelukkig volgende week van start met de fysiotherapie, zal wel 2-3x per week zijn dus dan heb ik ook weer een beetje invulling van de dag...

Liefs, Beanie

Geplaatst

mag ik me hier ook aanmelden? wij zijn pas van start gegaan voor een 2de wondertje

ons dochtertje is ontstaan uit onze 2de verse icsipoging en deze maand willen we de enige overgebleven

cryo uit die behandeling laten terug plaatsen.

vandaag hebben we de eerste echo gehad en er zit een dominant eitje aan de linker eierstok. die is nu 0,9

dus die moet nog even doorgroeien zit nu op dag 10 van me cyclus. donderdag mogen we terug komen dus

ben erg benieuwd! we doen het in een natuurlijke cyclus met alleen otriville? ipv pregnyl en na de tp utrobollen

omdat ik dat zelf graag wil hihi.

Geplaatst

Hoi alle

Voor mij ende oefening volgens mij is mijn menstruatie begonnen wel wat minder dan normaal, dus morgen zie ik of die doorzet , sorry straks lees ik bij nu efff niet pffffffff ben boos op mezelf echt enooooooormmmmmmmmmm.

Geplaatst

Hoi allemaal,

Ik was weer even van de radar door een korte trip naar het buitenland en jeetje wat heb ik weer veel gemist!

@Moon, meis toch. Wat krijgen jullie veel te verduren.... Hele hele dikke knuffel voor jullie. Sterkte en beterschap met je herstel!

@mely, nee he. Zo kl... dat je bloed verliest. Hoeft nog niets te betekenen, maar kan me voorstellen dat je heel boos bent op je lichaam dat het niet doet wat je zo graag wilt! Het voelt zo machteloos! Hopelijk zet het niet door en was het toch iets anders. Hoe klein ook, er is nog een beetje hoop!

@ norwegian sky, welkom hier! Spannend, donderdag alweer een nieuwe echo. Fijn dat je in ieder geval in een reguliere cyclus kan terugplaatsen. Ik moet dat in een kunstmatige cyclus doen en dat kost en heel veel tijd en ik moet zoveel medicijnen spuiten. Bleegh!

@beanie, hoe gaat het me je? Las dat je langzaam weer wat aan het opkrabbelen bent?

@annelies, succes morgen met de punctie! Lekker rustig aan met de kruik op de buik, dan komt het allemaal goed. Spannend ook weer als je een nieuwe fase ingaat vind ik altijd.

@crisje, goed nieuws zeg! Nu is ook het wachten tot zaterdag begonnen. Lijkt me echt verschrikkelijk. Wij hebben maar 1 emmy, zo bang dat die niet goed ontdooid en dan alles voor niets was.... Maar eerst duimen we voor een goede TP bij jou!

Voor iedereen die ik veregeten ben, sorry, we zijn inderdaad met zoveel dat ik niet meer kan bijhouden.

met mij gaat het wel ok. Ik heb enorm veel stemmingswisselingen van de decapeptyl. En ik moet nog 2,5 week spuiten. Ik hoop echt dat het minder wordt. Ben altijd best positief maar ben nu neerslachtig en vlak. Maar goed, we moeten door dus hebben geen keuze! Nog tot de 24e afwachten en dan weten we of de TP van onze cryo door kan gaan....

Geplaatst

Mely, hoe is het?? heeft het echt doorgezet?

Veerle, wij hebben er ook nog maar 1, dat maakt het wel extra spannend!

Ga er ook eigenlijk van uit dat we zondag geen terugplaatsing hebben, misschien ook wel een beetje zelf bescherming.

Geplaatst

@Annelies: hoe is het vandaag gegaan? Hoop dat ze flink veel cellen hebben kunnen 'oogsten'! (wat een vreselijke term eigenlijk)

@Mely: hoe is het nu met jou?

Ben vanmorgen bij de gyn geweest, en aangezien mijn cyclus niet goed op gang lijkt te komen is ze toch een beetje bang voor het syndroom van Ascherman (verklevingen in de baarmoeder). Risico is groter doordat ik in 14 dagen tijd en een curretage en een hysteroscopie heb ondergaan... Is vandaag een echo gemaakt, maar daarmee is geen uitsluitsel te geven. In ieder geval is het bms nog heel dun. Verder bloed geprikt op hormonen. 30 juli krijg ik de uitslag en dan hoor ik of er nog een hysteroscopie gedaan moet worden, om Ascherman eventueel uit te sluiten of de verklevingen op te heffen. Dus voor die tijd zal ik zeker niet kunnen starten met de volgende ronde.... Baal er van! Aan de andere kant: als ik echt Ascherman zou hebben, kan ik daardoor ook niet zwanger worden dus dan is het niet erg zinvol om met de volgende ronde te gaan starten. Maar ja, ik kan dus weer gaan zitten afwachten.

Groetjes, Beanie

Geplaatst

Even een korte reactie. Ik moet dit forum nog even doorlezen en mee gaan schrijven. Maar Annelies, ik lees dat je vandaag de punctie al hebt gehad. Jeetje wat snel! Hoe gaat het met je? En hebben ze genoeg eitjes gevonden? Ik ga voor je duimen hoor. Ik hoop voor je dat het gaat lukken dit keer!

Geplaatst

Jeetje Beanie.. Wat balen zeg! Je wilt graag verder, maar aan de andere kant.. Het zekere voor het onzekere nemen.. Anders is je kans vergooid lijkt mij??? De moeite waard om te wachten.. Alleen het woord WACHTEN word ik al niet goed van.. bahh.. maar ja je kunt niet anders dan ...........Gister de eerste spuit gezet! Ik heb nog nooit zo'n blauwe plek gehad van de decapeptyl. weleens een blauw stipje maar nu 3 bij 2 cm.. Als mijn planning net zo loopt als de vorige keer dan heb ik zo'n 10dagen decapeptyl 14dagen vanaf 19juli menopur erbij en dan zo'n 2 aug de punctie hoop ik en dan 6 aug de TP denk ik..

@moon.. hoe is het met jou? gaat het al wat beter?

@Annelies hoe is de punctie gegaan?

Geplaatst

Remmir, geeft een goed gevoel of niet, dat je weer begonnen bent met spuiten?

Dat wachten kan ik ook niet tegen.

Toen ik belde om te vertellen dat het weer niet goed was gegaan, zegt ze: wat wil je, lekker even een maandje wachten?

EUHH, wat dacht je zelf? natuurlijk wil ik geen maandje wachten!!

Geplaatst
Jeetje Beanie.. Wat balen zeg! Je wilt graag verder, maar aan de andere kant.. Het zekere voor het onzekere nemen.. Anders is je kans vergooid lijkt mij??? De moeite waard om te wachten.. Alleen het woord WACHTEN word ik al niet goed van.. bahh.. maar ja je kunt niet anders dan ...........Gister de eerste spuit gezet! Ik heb nog nooit zo'n blauwe plek gehad van de decapeptyl. weleens een blauw stipje maar nu 3 bij 2 cm.. Als mijn planning net zo loopt als de vorige keer dan heb ik zo'n 10dagen decapeptyl 14dagen vanaf 19juli menopur erbij en dan zo'n 2 aug de punctie hoop ik en dan 6 aug de TP denk ik..

Tja... Geduld is een schone zaak... Maar ik denk om eerlijk te zijn dat mijn cyclus gewoon 'van de leg' is, als ik de gyn moet geloven. Hoop ik trouwens, al zeg ik er meteen bij dat ik natuurlijk niet weet wat ik dan hoop, aangezien mijn glazen bol kapot is en ik dus niet weet hoe lang dit nu weer kan duren... Maar van Ascherman word je ook niet direct heel blij! Dan eerst hysteroscopie op de behandelkamer, als het tegenzit ook nog op de OK (afhankelijk van de hoeveelheid verklevingen en de plaats), hormonen slikken, spiraal voor uch maanden.... Ben je zo weer 3-4 maanden verder! Als het al goed komt... Dus doe dan maar de verstoorde cyclus, als ik dan toch mag kiezen.... (was het maar waar. Dan was ik al 100x of zo zwanger geweest en iedereen op dit forum met mij, zonder de MMM!!!)

Heb je gisteren een bloedvaatje geraakt met de decapeptyl? Dan kun je van die enorme blauwe plekken krijgen! Ik heb een stollingsafwijking en moest na de eerste echo toen ik zwanger was fraxiparine gaan spuiten. Heb 1x een vaatje geraakt, had een blauwe plek zo groot als een ruime oude rijksdaalder... En nu nog, zie ik daar een soort van 'schaduw' van! Moet nu ook weer 2 weken clexane (ook een ontstollingsmiddel) prikken, ben daar wel weer een beetje bang voor... (niet voor het prikken, wel voor de blauwe plekken op mijn buik). Maar als dat het ergste is? Ik zie het maar als repetitie voor alle prikken die nog gaan komen!

Wel weer spannend hoor... Gaat toch ook wel weer snel nu voor jou!

Groetjes, Beanie

Geplaatst

@veerle ik heb normaal ook altijd tp's met een heleboel medicatie. Omdat ik pco heb en totaal geen cyclus had. Maar ben na de bevallingskilo's nog 15 kilo's extra afgevallen. En sindsdien heb ik een keurige cyclus gekregen. Werd pas 9 mnd na de bevalling ongesteld. Dus is voor ons erg bijzonder dat deze poging geheel zonder puregon kan. Zelfs bij verse pogingen moest ik 3weken spuiten om goede eitjes te krijgen. Dus heb voor onze 1ste een prikbak vol met prikken.

Geplaatst

Mely hoe gaat het met je meidje? Laat iets van je horen,ben met je bezig! knuffel

Nyon:zo fijn dat ik je nog es hoor meidje.. Ja,vandaag de punctie gehad en achteraf nogal wel wat pijn moeten doorstaan maar kom,we hebben het er voor over.. Ze hebben 6 eitjes geprikt en ik,was toen nog 'high' van de verdoving,zei dat het maar weinig was maar de gyne en verpleegsters zeiden dat het goed was want als je er veel hebt kan de kwaliteit minder zijn.. Morgen tussen 12 en 13uur weet ik of vrijdag de punctie doorgaat! Duimen maar.. Hoe gaat het met jou meidje? Alles goed? xx

Crisje,alles is goed verlopen,wel wat pijn achteraf maar kom,geen drama! Vrijdag normaal de punctie! Duimen.. Alles goed met jou meid? x

Beanie: allles goed met mij zoals je wel al kan lezen.. Maar wat lees ik allemaal van jou meid? Goh,toch niet te doen,jij hebt toch ook al wel heel wat moeten doorstaan.. Ik kan het geloven dat je enorm baalt meid.. Hou je goed! x

Veerle,dank je voor je reactie.. Alles goed,morgen nog een dagje rust,donderdag terug gaan werken en normaal vrijdag de tp! Alles goed met je?

Moontje,alles goed met jou?

Aan de andere dames,vele groetjes en succes met alles wat jullie doen/ondergaan

Geplaatst

Lieve dames!

Net telefoon gekregen en de TP gaat door vrijdag,om 12uur! :)) Er zijn 5 van de 6eitjes bevrucht adhv icsi.. Ben echt blij met dit nieuws.. Nu duimen voor een vlotte TP en dat het zich mag nestelen!

Groetjes

Geplaatst

Annelies, wat een goed nieuws!!!!

En dan komen die verschrikkelijke wachtweken, veel succes!

Krijg je vrijdag te horen hoeveel er ingevroren kunnen worden?

Geplaatst

Meiden ik duim voor jullie allemaal hoor! Ben niet zoveel online omdat ik me nog niet zo goed voel.

Ik heb gister te horen gekregen dat onze uk inderdaad in de rechter gezwollen en gescheurde eileider zat die ze verwijderd hebben. Dat ik me nog niet top voel komt ook door de inwendige bloeding die de eileider al veroorzaakt had, het zal tijd nodig hebben om weer te herstellen lichamelijk maar ook vooral geestelijk. Ik slaap op t moment niet goed vanwege rotdromen. Ik merk wel dat alles me gesloopt heeft. De poging die ik hoopte in augustus te hebben met onze cryo's zal nog wel wat uitgesteld worden denk ik.

Ik lees wel mee, maar reageer weer iets vaker als ik me beter voel.

Annelies wat fijn dat alles goed gegaan is! Mely hoe is t met jou? Beanie, ik duim heel hard dat het gewoon een schommeling in je cyclus is! Andere dames, succes met de medicatie!

Geplaatst

Monica,ik kan het geloven dat deze pijnlijke en nare ervaring jou toch wel een beetje gekreekt heeft.. Verzorg je maar goed meid en verwerk het maar op jouw tempo! Ik vind het bemoedigenswaardig hoe jij ermee omgaat,hoe je nog steeds denkt aan ons,echt wel enorm veel respect voor je!! Mss een héél stom cliche maar na regen komt zonneschijn meid en die zal er zeker voor jou komen! Veel sterkte meid en,ook al kennen we elkaar niet,ik ben er toch voor je als een luisterend,virtueel oortje!

Een dikke knuffel is hier wel geplaatst!

Geplaatst

@Annelies: fantastisch! Je bent weer een stapje verder....

@Monica: ik heb echt bewondering voor hoe sterk je bent. Neem alsjeblieft je tijd, die heb je zeker nodig na alles wat er is gebeurd...

Vandaag had ik een afspraak op de poli fertiliteit, met de verpleegkundige. Om de recepten te krijgen, de planning door te nemen etc. De bloeduitslag van gisteren was er al! Dus ik heb gehoord dat die eigenlijk normaal was, de hormoonspiegels. En volgens die uitslag zou ik tegen mijn ovulatie aan zitten. Huh??? Snap er nu helemaal niks meer van.... Heb ik dan gewoon een menstruatie overgeslagen? Daarom toch nog maar een echo gemaakt, en idd, een groot dominant folikel op links! Bms lijkt ook niet zo dramatisch dun te zijn, hooguit aan de dunne kant. Was misschien toch een storm in een glas water? In ieder geval heb ik nu al voor morgen een belafspraak met de fertiliteitsarts, en als zij groen licht geeft dan kan ik alsnog op 23 juli starten met de deca. Verhaal is dus weer heeeeeeeeeeeel anders dan gisteren... Nou ja, eerst nog morgen uiteraard afwachten. Als de fertiliteitsarts wil uitstellen dan wordt het helaas pas september, dan ga ik dit bankje weer verlaten. In het andere geval blijf ik nog even meeschrijven!

Liefs, Beanie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden