Ga naar inhoud

IVF of CRYO in juli/augustus wie nog meer

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hi dames,

@Schorpioentje, hoe was je echo vandaag? Hopelijk goed nieuws, geen endo-problemen en mag je van start!

@S0entje: lastige keuze he! Wij moeten dit gesprek (onderling dan) nog aangaan, omdat we mogen kiezen. Bij cryo's is dat natuurlijk lastiger, omdat het maar afwachten hoe het gaat met ontdooien (en de mogelijkheid bestaat dat idd de keuze voor je wordt gemaakt). Maar ook bij de verse TP mogen we kiezen... Ik wil er eigenlijk 2 terug, maar mijn man wil eerst nog alle voor- en nadelen op een rijtje zetten en dan pas beslissen. We komen er vast wel uit! Misschien trouwens voor wat betreft de ontstolling in een zwangerschap, zou je kunnen aangeven dat je na je miskraam dit zelf graag wilt??

@Moontje: het is maar een discussie he, al die vitamines... Probleem is dat er mensen zijn die bijvoorbeeld geen vitamine D opnemen, en dan kun je problemen krijgen in je zwangerschap. Terwijl je daar echt niks van hoeft te merken in het dagelijks leven. En ook je B12 kan te laag zijn, ook dit kan problemen geven in een zwangerschap. Helaas wordt dit in NL niet standaard getest. Tja, de vorige keer eindigde bij mij in een MA, stel dat het nu wel lukt met alle supplementen. Niemand zal ooit kunnen uitsluiten of bevestigen of die er dan aan toe hebben bijgedragen. Mogelijk, misschien zelfs wel waarschijnlijk, ben ik ze nu alleen maar aan het slikken om voor mezelf het gevoel te hebben dat ik er in ieder geval alles aan heb gedaan... Je hebt helemaal gelijk, er zijn legio mensen die zwanger worden zonder ook maar iets te slikken. Aan de andere kant belanden die niet in de MM om zwanger te worden.... Situatie ligt misschien af en toe wel wat ingewikkelder!

@Floortje: heb je vandaag dr. Pf. gebeld? Ben je wijzer geworden? Dr. Pf. is van het verhaal dat je antistoffen zou kunnen aanmaken tegen een embryo en dat dit miskramen kan veroorzaken. Hij schrijft dan ook regelmatig prednison voor. Daarnaast de intralipid, dat zou je immuunsysteem tot rust brengen. Overigens zijn er ook dames die ipv intralipid (wat toch wel een hele belasting is, omdat dat per infuus moet worden toegediend) een 'dubbele dosis' omega3 slikken, wat hetzelfde effect zou hebben. Overigens zijn er ook onderzoeken waaruit zou blijken dat de combinatie kinderaspirine-thyrax (schildklierhormoon)- prednison het ontstaan van een zwangerschap zou bevorderen (maar miskramen niet zou kunnen voorkomen). Zoveel middelen zoveel onderzoeken... Af en toe zou je door de bomen het bos niet meer zien. Ik heb met mijn gyn het gebruik van de supplementen zoals ik ze nu slik besproken, en zij dacht dat dit een goede start is. Dus daar vertrouw ik op... Ik ga in ieder geval met een positief gevoel aan de volgende poging beginnen! Heb me voorgenomen om direct met het starten van de behandeling ook supergezond te gaan leven, dus idd fruit, groenten, peulvruchten, vis, wit vlees, weinig/geen suiker, weinig/geen koffie etc. te gebruiken. Ik denk dan maar: alle beetjes (zouden kunnen) helpen!

@Annelies: hoe is het vandaag met je? Lekker laatste dagje, dan vakantie... Ga je nog weg? Nog een weekje, dan zijn de killing wachtweken voorbij!

Liefs, Beanie

ps gedichtje was gewoon iets wat bij me opkwam, ik vind het een heel lief en mooi gedichtje, ben blij dat jullie het ook mooi vonden!

• Reacties 864
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Goeiemiddag dames!

Voor mij begint de vakantie,joepiejuij! :)) En laat ons hopen dat het een supervakantie word..

@Marielle:Dank je meidje en ik hoop het ook dat ik lekker positief mag testen.. Er wordt bloed geprikt vrijdagmorgen (27/7) en 's avonds weet ik de uitslag :)) Spannend! Alles goed met jou meid vandaag?

@Lieve Monica: Dank je meidje.. Het emo-meisje is weg,terug wat rustiger nu,hihi ;) Hoe gaat het met jou meid?

@Lieve Floortje: Ook jij bedankt meidje! Ja,fingers crossed dat ik de groene trend mag zetten hé? Positief blijven.. Ben idd héél wat emotioneel rustiger,gelukkig! Hoe gaat het met jou vandaag?

@Lieve sOentje: Idd,op de helft.. :)) Ww=de hel maar we moeten erdoor hé? Hoe gaat het met jou?

@Lieve Beanie: Idd,nog een weekje en de WW zijn voorbij,met hopelijk een positief resultaat,hihi :)) Trouwens een prachtig gedichtje hoor.. Het pakt me! Hoe gaat het met jou vandaag?

@Lieve schorpioentje: Ik ben harstikke benieuwd meid! Hopelijk super-positief nieuws,ik duim!!

Mocht ik dames vergeten zijn,sorry hoor.. Wil niet zeggen dat ik niet het beste met jullie voorheb!

Lieve dames,nog een fijne namiddag en mss tot vnvd nog es!

Zoenx

Geplaatst

@annelies: wat spannend je test datum komt steeds dichterbij, ik duim voor je, en met mij gaat het wel goed ik kan van af vandaag ieder moment ongesteld worden en dan mag ik ook weer beginnen.

@soentje; als mijn menstuatie begint dan moet ik progynova pilletjes gaan slikken en dat 17 dagen lang en op dag 17 krijg ik dan de terugplaatsing , en een paar dagen voor de teugplaatsing moet ik ook weer gaan beginnen met de utrogestan bollen, hoe gaat het bij jou gebeuren de cryo terugplaatsing, of weet je dat nog niet?

Geplaatst

Jeetje wat gaan jullie hard!!!!

@Annelies, de eerste ww zit erop!!!!

@Beanie, even rust met prikken, mooi gedichtje ook!

@Monica en @soentje, als ik de keuze had zou ik er ook 2 terug laten plaatsen, maar helaas zijn ze bij ons erg streng!

Moet er ook bij zeggen dat er bij ons in de familie zo ie zo tweelingen geboren worden, dus de kans was toch al aanwezig.

@Marielle, de vorige keer heb ik de terugplaatsing ook gedaan met progynova en de bolletjes.

Vond het aan de ene kant makkelijk, want heb een beetje een fobie voor naalden, maar aan de andere kant moet je zo nadenken dat je wel alles in neemt.

@Floortje, succes morgen, hoop dat je groen licht krijgt om met de puregon te beginnen.

@Schorpioentje, hoe is het vandaag gegaan, hoop dat je goed nieuws hebt gekregen en dat je weer van start kunt gaan.

Geplaatst

annelies: joehoe! lekker vakantie en de eerste ww overleefd! Op naar groen! ik duim nog steeds voor je.

Beanie: Wat een super mooi gedicht. Wow dat doet echt wat met je! Gewoon lekker slikken waar je je goed bij voelt, dan kun je je zelf tenminste geen verwijten maken.

Monica: wat fijn dat je wondjes allemaal goed genezen zijn en dat je misschien ook weer lekker snel van start kunt. Super dat je zo goed met je mannetje er over kunt praten en dat jullie zo snel weer op een lijn zitten. Heb ik gelukkig ook met mijn mannetje.

Mariëlle: hopelijk komt je menstruatie snel , normaal zitten we er totaal niet op te wachten en nu kan hij niet snel genoeg komen...hihi. Is je enkel getaped, kun je nog wel even last van hebben, beterschap ermee!

Floortje: wat vervelend dat je zoveel last hebt van de bijwerkingen. Ik duim voor je zodat je snel door kan en dat je je dan weer een stuk beter voelt.

crisje: wel lastig of niet zo'n soort van fobie met naalden, zeker in deze mmm.

Hopelijk ben ik niemand vergeten, anders alvast sorry, voor iedereen succes met wachten, spuiten, ziekenhuis bezoekjes en met het verwerken van alle emoties.

Gister heerlijk naar de bioscoop geweest. Was een geslaagde avond!

Vandaag naar het ziekenhuis geweest, en alles zag er rustig uit. Alleen was het baarmoederslijmvlies nog dik, maar ja hoe kan dat ook anders op de 2de dag van mijn menstruatie. Maar in ieder geval groen licht gekregen om te mogen starten! Joepie! Onze nieuwe ronde kan weer gaan beginnen. Beginnen met decapeptyl en dan op 2 augustus terug voor een uitgangsecho.

Een fijne avond aan iedereen!

Groetjes schorpioentje.

Geplaatst

Schorpioentje,super goed nieuws meid! Ben echt héél erg blij voor jou! Op naar de volgende poging dus! SUPER!!

Marielle,dank je meid! Idd,de eerste ww zit erop! Ik duim hard voor je dat de duveltjes héél erg rap komen! Duim,duim!

Crisje,dank je! Alles goed met jou?

Dames,ik ga in m'n bedje kruipen zie,ben wel beetje moe.. Geniet allen van een fijn,hopelijk zonnig,weekend!

Lieve groeten

Geplaatst

Dames, een goede vriend van ons is dichter. Dit gedicht kregen wij voor ons trouwen inclusief illustraties. Het gaat over loslaten en overgeven. Ik hoop dat jullie de tijd willen nemen het te interpreteren. Eigenlijk zegt hij het volgende. Op enig moment is alles duidelijk en blijkt alles wat echt belangrijk voor je is mee te nemen en bij je te houden op je reis door het leven, dat zijn namelijk alleen je dierbaren. Met je medereiziger, dus je levensgezel, lees je voor uit verouderde kaarten, dus je praat over het verleden, maar je legt je hoofd in de schot van je geliefde. Je geeft je over aan elkaar. Maar we zijn nog wel steeds op reis. Naar een kindje. Met onze mannen. En het geluk is ook die reis en die reis samen maken, wij met onze mannen. Laten we soms ook stilstaan bij de 'reis', want alleen zouden we die (waarschijnlijk) niet maken... Ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel.

GELUK

Er is geen dilemma meer.

Alles wat rest, blijkt te passen

in de achterbak. Onder het lampje

lees ik voor uit verouderde kaarten.

In de schoot van de chauffeur

leg ik mijn hoofd.

Verder ben ik helemaal niet emo van de deca...

Dikke knuffel voor jullie allemaal!

Geplaatst

@Beanie, lieverd, Pf. was niet bereikbaar vandaag. Mijn man heeft vandaag een paar keer geprobeerd te bellen, omdat hij wel vloeiend Duits spreekt. Ik heb wel hele interessante informatie van Henne ontvangen. Het lijkt me erg fijn het bloedonderzoek te laten doen en ik sluit niet uit dan ook eventueel over te stappen naar DD. Wat wel heel grappig is, is dat de 'werkzame' stof in Intralipid gewoon eenvoudige sojaolie is, dus dat verklaart ook het advies extra Omega 3 (en 6 en 9) in te nemen. Dit schijnt hetzelfde, of een vergelijkbaar, effect te hebben als prednison, maar dan is het wat gemakkelijker verkrijgbaar voor de gemiddelde IVF moeder. Dus ik zou zeggen, OMEGA in alle soorten en maten extra nemen en als je denkt dat er mogelijk een probleem is met de innesteling serieus verder graan kijken.... Bijvoorbeeld bij dr. Pf. Ja toch? Liefs en een dikke knuf, Floor

Geplaatst

Goeiemorgen dames..

Floortje,prachtig tekstje en kan me er helemaal in vinden.. Héél mooi! Hoe gaat het met jou meidje?

Ben al vroeg wakker want ik heb echt pijn aan m'n buik.. Het voelt net als ongi-krampjes aan,pfffff.. Gaat dit terug de verkeerde kant uit gaan? Het gevolg is dat ik om de 5 minuten kijk natuurlijk. Ik zit nu aan WD8 en ben nu wel een beetje bang dat het terug zal mislopen,zeker nu met die pijn. Maar goed,positief blijven zeker? Maar genoeg over mezelf!

Hoe gaat het met de andere dames hier? Laat maar van jullie horen!! :)

Lieve groeten

Geplaatst

Hi lieve dames,

@Annelies:wat vervelend, die buikpijn... Maar je weet dat dat erbij hoort, he? Hoeft helemaal niks te betekenen! Kan ook de innesteling zijn... Positief blijven denken hoor! Gewoon lekker rustig aan doen, je hebt nu vakantie en idd, dit gaat een mooie vakantie worden... Ik denk dat ik vrijdag niet weg te slaan ben bij dit forum, tot ik nieuws hoor van Annelies! Mijn vakantie zit er trouwens al op, maar door dat ongeluk dat ik tijdens de vakantie heb gehad zit ik nog steeds thuis... Is op zich wel prettig. Wacht op groen licht van de orthopeed voor ik aan het werk kan en mag. Maar in de week dat ik naar de orthopeed moet is waarschijnlijk ook de punctie. Dus heb ik alle tijd om me te ontspannen en niet druk te maken over mijn werk (met veel tillen, lopen, knielen, maar ook schadelijke stoffen voor een beepje in ontwikkeling) dus dat komt eigenlijk wel goed uit!

@Marielle: dubbel he, normaal wil je niet ongesteld worden en nu wel graag.... Hoop voor je dat het idd dit weekend komt, zodat je ook weer verder kunt! Hoe is het nu met je enkel? Kun je al weer een beetje lopen?

@Crisje: nog een maandje... Wel vervelend hoor, die fobie voor naalden... Wordt het al wat minder nu je jezelf al geprikt hebt? Of laat je het je mannetje doen? Wat ik wel hoor is dat mensen hun huid eerst een beetje verdoven met een ijsklontje, zodat ze de prik niet zo voelen. Ikzelf 'tik' altijd eerst een paar keer op de plek waar ik ga prikken, zodat ik de naald ook niet zo voel. Misschien psychisch maar bij mij helpt het. Het idiote is dat ik normaal gesproken graag prik (door mijn werk, ik prik vaak infusen) maar dat ik het vreselijk vind om zelf geprikt te worden... Gelukkig wordt dit wel minder, al kan ik nog steeds niet toekijken als ik een infuus krijg of er bloed afgenomen moet worden! (en dat terwijl het een deel van mijn werk is... Ben gewoon een watje!)

@Schorpioentje: wat fijn dat je echo goed was! Wanneer mag je precies beginnen nu? Of was dat gisteren al? In ieder geval: nieuwe ronde, nieuwe kansen!

@Floortje: wat een mooi gedichtje... Idd, er zijn maar weinig echt belangrijke dingen in het leven. Relativeren, en de hoofd- van de bijzaken scheiden... We maken een heel bijzondere reis, samen met onze liefde. Hopelijk naar een bestemming waar de zon schijnt!

Ik heb idd ook van Henne veel informatie gekregen... Bij mij lijkt overigens niet het probleem te zitten in de innesteling, maar in het behoud van de zwangerschap. Maar dr. Pf. adviseert sowieso om idd Omega3 (en dan in een bepaalde samenstelling) en vit D3 te nemen. Ik denk dat het wel goed is om dat te doen, doe dit dan ook al een tijdje. Overigens heb ik gemerkt dat ik de laatste tijd veel minder last heb van koude handen, dus mijn conclusie is dat er wel wat positieve invloed is op mijn doorbloeding!

@Moontje: Had ik nog helemaal niet gevraagd, maar hoe heeft je dochter het gehad bij oma? En gaat het goed met je?

@rest: hoop dat alles goed is met jullie?

Fijne dag vandaag!

Geplaatst

Lieve Annelies,

Nog niet wanhopen hoor! Kan ook innestelingsbloed zijn! Ik had op WD 12 bij mijn eerste IVF wat bruinverlies en hele erge krampen, dacht echt dat het over was maar testte 2 dagen later toch positief!

Knuf, Beanie

Geplaatst

Lieve Beanie!

Wat ben jij een schat zeg :)) Het bloeden,als je dat wel zo kan noemen,is weg.. Geen last meer van de buik ook! Raar hoor.. Maar goed,het emo-meisje was deze ochtend weer geweldig aanwezig maar heeft nu moeten wijken voor redelijk rustig-meisje,hihi ;) We blijven positief en idd ik heb vakantie! Ik wacht nu alleen nog op het zonnetje!

Hoe gaat het met jou? Maandag terug de 1e spuit erin zeker? Dan gaat het terug vooruit voor je meidje! Wat fijn dat je nog een beetje vakantie hebt nu.. (mss raar gezegd maar je begrijpt vast wat ik bedoel hé?) Kan je idd lekker ontspannen en er terug helemaal voor gaan.. Ik duim alvast en brand een kaarsje!

Lieve groetjes

Geplaatst
Lieve Beanie!

Wat ben jij een schat zeg :)) Het bloeden,als je dat wel zo kan noemen,is weg.. Geen last meer van de buik ook! Raar hoor.. Maar goed,het emo-meisje was deze ochtend weer geweldig aanwezig maar heeft nu moeten wijken voor redelijk rustig-meisje,hihi ;) We blijven positief en idd ik heb vakantie! Ik wacht nu alleen nog op het zonnetje!

Hoe gaat het met jou? Maandag terug de 1e spuit erin zeker? Dan gaat het terug vooruit voor je meidje! Wat fijn dat je nog een beetje vakantie hebt nu.. (mss raar gezegd maar je begrijpt vast wat ik bedoel hé?) Kan je idd lekker ontspannen en er terug helemaal voor gaan.. Ik duim alvast en brand een kaarsje!

Lieve groetjes

Lieve Annelies,

Wat ben ik blij te horen dat het bloeden en de buikpijn alweer weg is.... Lijkt echt op wat ik heb meegemaakt bij IVF 1! Maar schrikken is het, en het is helemaal niet raar dat je daar emotioneel bij bent... Ik heb toen echt zitten janken op mijn werk, niet normaal! Kon mijn man ook maar niet te pakken krijgen, en mijn collega's wilden me al naar huis sturen maar manlief moest werken en familie zat in het buitenland... Wat voelde ik me toen alleen. Uiteindelijk de dag doorgekomen, toen 's avonds nog een flinke huilbui gehad. Maar na dat kleine beetje bloed kwam er niks meer en op zondag (officiële testdag toen) dus positief getest! Dit hele verhaal maakt dat ik ook bij de volgende IVF niet eerder zal testen dan de opgegeven datum, je kunt je zo vergissen!

Maar voor nu: koppie omhoog en vertrouwen houden hoor! Mijn duimen draaien voor je... En ik hoop met je mee op een zonnetje, dat laat zich hier nog niet zien...

Idd wel weer 'zin' om te starten, maar dat komt vooral door de hoop die het weer geeft... In ieder geval de KANS dat het misschien wel goed gaat. En ik probeer er op te vertrouwen, dat mijn lijf dit keer wel de rust vindt die het nodig heeft, dat ik nu het goed doe en dat het thuiszitten misschien ook wel van positieve invloed is (hoewel ik me wel verveel hoor, en het werken ook wel heel erg mis).

Fijne dag nog, en probeer jezelf ook de rust te geven!

Liefs en een knuffel, Beanie

Geplaatst

Hoi meiden, ik heb nog niet volledig in kunnen lezen maar zal dat zsm proberen, wij gaan in augustus voor een cryo tp, spannend weer!!

Allemaal heel veel succe gewenst,

Lieve groet

Babeth

Geplaatst

Lieve Annelies, zag net op het wachtbankje van juli topic dat je weer wat bruinverlies hebt... Het hoeft echt nog steeds niks te beteken hoor! Misschien heb je ook wel met het inbrengen van de bollen een vaatje geraakt... Hou moed, hou vertrouwen! In een ander topic heeft iemand (Henne) steeds bruinverlies gehad, waarschijnlijk door de bollen, en zij is nu bijna 12 weken zwanger...

Knuffel, Beanie

Geplaatst

Lieve Babeth,

Wat heb jij al veel doorgemaakt zeg... Maar nu dus voor een cryo TP, spannend weer! En gezellig dat je mee komt kletsen! Het is vandaag een beetje rustig hier... Iedereen is aan het genieten van het eindelijk betere weer denk ik!

Liefs, Beanie

Geplaatst

Hey meiden,

Ben even een paar dagen off geweest. Druk met werken. Ben nu ook op mijn werk maar het is even rustig zodat ik weer even bij kon lezen. Wat mij het meest bezig houdt op dit moment ben jij Annelies. Wat een spannende tijd zeg meid. Ik hoop zo dat alles goed gaat en dat Beanie gelijk heeft. Meid ik wens je alle geluk toe. Ik weet verder niet zo goed wat ik moet zeggen. Ik hoop dat we vandaag of morgen goed nieuws van je krijgen te horen.

:positive energie:

En Beanie wat ben jij een geweldige steun. Je blijft zo goed positief. Hoe gaat het verder met jou? Als ik het goed begrijp ga je overmorgen weer van start he! Succes meis!

Ik hoop dat het met de rest goed gaat. En dat jullie allemaal van een fijn weekend genieten.

Ik heb gisteren zelf de duvels op bezoek gekregen. Zat eigenlijk in hetzelfde schuitje als Mariëlle. Dus ben blij dat mijn menstruatie door is gekomen zodat we weer verder kunnen. Ben zelf iets te vroeg dus dat is mooi!

Maandag heb ik die vervelende, vieze uitgangsecho. Ben benieuwd of ze daarmee al iets kunnen vinden. Denk niet dat ik onder kijkoperatie uitkom maar hopen doe ik het toch. Hoop gewoon dat ze zo snel mogelijk kunnen vinden wat eraan scheelt zodat we ook snel met de terug plaatsing van onze cryo's kunnen beginnen.

Trouwens gisteren wel een brief gekregen van het VU met te gek nieuws. Er zijn 4 embryo's/cryo's ingevroren en deze zijn alle vier apart verdeeld over 4 rietjes. Dat is toch goed??? Ik ben nog nieuw met het hele ivf gebeuren. Dit is voor ons de eerste keer dus begrijp sommige dingen nog niet helemaal...hahaha maar volgens mij is dit goed!

Geplaatst

Lieve Joanna, dat is super nieuws lijkt mij! Je had toch 4 goeie eicellen? Als er dan ook 4 embryo's kunnen worden ingevroren is dat heel mooi! Maar nu weer spannend wat er de komende tijd allemaal gaat gebeuren... Veel sterkte maandag met de uitgangsecho en ik duim voor je dat je meteen door kunt en de hysteroscopie niet nodig zal zijn!

Liefs, Beanie

Geplaatst

Lieve, lieve, lieve, Annelies!

Wat een schrik! Hoe is het nu? Ik was een dagje uit de lucht (en in de Efteling) dus ben niet op het forum geweest. Is het bloedverlies gestopt? Ik hoop het zo! Laat je even wat weten?? Ik blijf het forum even in de gaten houden!

@Meiske, wat leuk! En spannend! Gezellig! Ik heb je gevolgd op het forum. Wat spannend en leuk dat jullie voor de cryo's gaan! Welkom.

@Joanna, goed nieuws hoor, 4 cryo's over vier rietjes, dat betekent volgens mij dat het goede embryo's zijn!

Alle andere meiden, jullie oké?

Geplaatst

@babeth: welkom hier. en ik heb je weblog gelezen met tranen in me ogen, wat hebben jullie veel meegemaakt, ik wens je heel veel succes in augusus voor jullie cryo terugplaatsing.

@Beanie: met me enkel gaat het beter nu hij is getapt, en kan er weer op lopen gelukkig.Hoe is het met jou?

@Annelies: hoe gaat het nu met je? is het bloeden gestopt, ik hoop het zo dat het het gewoon innestelings bloed is geweest en dat je positief mag testen.

@monica: Hoe is het met jou?

@floortje: Was het leuk in de efteling? ik wil deze zomer ook een keer gaan dat is voor mij zo lang geleden.

@joanna: fijn dat je menstruatie door is gekomen nu kun je ook verder. succes morgen met de uitgansecho.

Hier aan het wachten op mijn menstruatie, als ik het dan toch moet worden dan hoop ik dat het snel komt, heb 2 maanden moeten wachten voor dat ik verder kon, de maand juni moest ik een maand rust nemen en de maand juli mocht ik weer beginnen, ben blij dat mijn menstruatie in de laatste week van de maand komt om dat ik anders nog een maand had moeten wachten omdat het ziekenhuis vakantie had.

Succes voor iedereen en een fijne zomerse dag allemaal...

Geplaatst

Lieve Beanie, WD9 en terug weer wat bloedverlies hoor,ook wel last van een zeurende buik.. Gisterenvoormiddag was het 'bruinverlies' gestopt en deze nacht is het bloedverlies terug begonnen,weliswaar niet veel maar toch.. Ik weet echt niet hoe ik hier moet over denken :(( Ik moet pas vrijdag bloed laten trekken en eigenlijk heb ik dit nog nooit gehad.. De menstruatie begon altijd achter het stoppen van de bollen.. Alles goed met jou,lieve Beanie?

Lieve Joanna,wat fijn dat je aan me denkt meidje.. Zoals je hierboven kan lezen mag ik pas op vrijdag bloed laten prikken om te zien of ik zwanger ben.. Dus dit bloedverlies,echt héél miniem,lijkt me héél erg vroeg.. Ik weet eventjes niet wat ik hier moet van denken.. Is er één embryo'tje die zich niet genesteld heeft? Of is dit echt al mijn menstruatie? Goh,ik word lichtjes zot maar raar genoeg jaag ik mij er ook niet te hard in op.. Raar.. Hoe gaat het met jou meidje? 4 topcryo's,super goed toch? En je duveltjes iets vroeger,goed nieuws zeg.. Ik duim alvast maandag dat je een goeie uitgangsecho hebt en dat verdere stappen niet nodig zijn! knuff

Lieve Floortje,je hebt al het ganse relaas hierboven kunnen lezen hé.. Tja,een rare situatie die ik nog nooit heb gehad hoor.. Wel héél erg lief dat je aan me denkt! Tja,weet echt niet wat te denken hoor. We zien wel wat het geeft. Natuurlijk hoop ik dat de bloeding stopt en dat dit niets hoeft te betekenen! Hoe gaat het met jou lieve meid?

Hoe gaat het met de andere dames?

Groetjes!

Geplaatst

@annelies: ik las dat het bloeden weer terug is, wat rot voor je dat je zo in onzekerheid zit, bij mij begon het bloeden op wachtdag 9 heel lichtjes het was bijna niets maar helaas was dat eind van de dag anders toen werd het hevig, maar ik hoop zo voor jou dat dit innestelings bloed is en dat je vrijdag positief test, veel succes....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden