Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Maaikie. Welkom hier. Succes gewenst! Morgen je eerste FM, spannend.

@Hobbesjes. Ik duim mee voor een mooie ontdooiing.

@Floortje. Hoe is het? Heb je je emmy aan boord?

• Reacties 457
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Maaike welkom!

Hobbesje, dat gaat de goede kant op! Heerlijk dat je bms nu al zo goed is, dan kan lekker snel naar de terugplaatsing

Nikkie, wat ben je toch lekker positief! Petje af! Fijn dat je je goed voelt, ik hoop zo op goed nieuws over twee dagen!!!

IVFmoeke, je bent geen zeur, je bent gewoon bang en onzeker. Dat is heel erg, vooral voor jou zelf! Daar is het forum ook voor toch? Om elkaar een beetje te steunen! Dus verontschuldig je alsjeblieft niet!

Hij zit er in!!! Yes! Een morula, op dag drie, niet te geloven! Mijn zoontje was 8-cellig op dag drie en kon met tien maanden lopen. We grapten met de arts dat deze al met 6 maanden loopt! Het slechte nieuws was dat er uit 11 eicellen 'maar' twee embryo's zijn ontstaan. Ik ben volmaakt tevreden gezien het feit dat er bij de laatste follikelmeting maar 4 rijpe follikels waren van 19 en 20mm en dan nog eentje van 15mm. Ik denk dus dat er waarschijnlijk maar 4 rijpe eicellen waren. En dan is twee toppers, die al echt ver zijn, gewoon geweldig! Hopelijk groeit het andere embryo ook door en kan het ingevroren worden. Kortom, kom maar op kleintje, ga maar lekker groeien! Ik heb er zin in!

Een dikke knuffel van een volmaakt blije Floor!

Xxx

Geplaatst

juij!!!!! Floor, wat een goed nieuws! Lekker warm houden hè :))

IVF moeke: zoooooo begrijpelijk, jouw gevoelens!!! Absoluut normaal en terecht! Maar zoals Nikki al zei, probeer degenen die er wèl zijn lekker te omarmen met al je liefde en warmte! Dan staan ze te popelen om in je nestje te kunnen, let maar op!

Nikki, het wordt nu wel heeeel spannend hè! Ik krijg gewoon al kriebeltjes in mijn buik in jouw plaats :)) hihi Ga je effectief pas testen op je officiele testdag?

Poezebeest, nog nieuws bij jou? Ben nog steeds aan het duimen!

Geplaatst

maaike welkom hier en heel veel succes

floortje wauw wat geweldig, goed om te lezen dat je er zo positief in staat!! Top hoor

Nikkie spannend meid, wat knap dat je wacht met testen en zo positief; ik heb bewondering voor je

bettyboop nog effe meid, toi toi

het muziekwaterbed wat fantastisch. Zij is haptonoom en werkt met gevoelens. Ik kwam binnen en ze begon samen met mij te huilen, ze voelde de angst en onzekerheden. Zij is zelf ervaringsdeskundige en heeft ook genoeg pogingen doorlopen; ze weet dus hoe het voelt. Zo fijn om niets te hoeven uitleggen.

Daarna ging ze muziek opzetten en lag ik op een waterbed wat de trilingen van de muziek doorgeeft in mijn lichaam. Aantal opmerkzaamheden:

overstimulatie zat nog links (is nu weg), brok in mijn keel bleek angst te zijn. Bizar was dus dat tijdens de narcose de angst van de narcotiseur op mij geslagen is. De punctie verliep ook bijzonder hectisch en die mevr liep zenuwachtig heen en weer en sloeg paniek om mij. Ik moest een extra masker erbij, werd extra vastgemaakt en kreeg opeens anti allergische middelen. Toen ik over de punctie praatte kreeg ik het ijskoud en begon ik te rillen. Ze legde haar hand op mijn hoofd en binnen enkele minuten had ik het warm. Daarna beeldde ik me in dat we met ons viertjes in het veld liepen. Zo ben ik naar huis gegaan en sta ik er nu nog in!

We gaan ervoor vanmiddag om 12.15 uur.

Geplaatst

IVF moeke, wat een heftig, maar ook mooi verhaal en wat fijn dat je je zo veel beter voelt dankzij die mevrouw en het muziekwaterbed! Heel veel succes straks! Laat je weten hoe het was?

Betttboopke, laatste stukje voordat je weer van start mag! Fijn hoor, kan me voorstellen dat je er naar uitkijkt!

Ha, hier is wachtdag 1 begonnen.... Hmmmm.... Wanneer zal ik beginnen met testen? Ha,ha!

X, Floor!

Geplaatst

Hai meiden, ik hb de eerste meting achter de rug. Ik hb 8 follikels, maar allen 10 mm of kleiner, dus ff doorspuiten en morgen weer een meting. Ziet dr wel hoopvol uit. Ik zou graag op t lijstje willen, maar weet niet hoe het werkt..;)

@ Poezebeest, jij ben gewoon lekker zwanger..

@ Nikki, jij hebt donderdag ook gewoon een positief resultaat, hoor.

@Floor, het is idd spannend, naar wat een mega goed resultaat.. 11 eicellen, weet je al of er bevruchting heeft plaatsgevonden? Of hb je zelfs de TP al gehad? Succes meid.

@ ivfmoeke ook succes, goed dat de verdoving zo goed is bevallen, hahaha. Op naar een goeie bevruchting en TP.

@ anderen ook heel veel succes, valt nie mee reageren met je tel.

Ben nie zo handig. Groetjes en iedereen succes.

Geplaatst

Hai meiden, ik hb de eerste meting achter de rug. Ik hb 8 follikels, maar allen 10 mm of kleiner, dus ff doorspuiten en morgen weer een meting. Ziet dr wel hoopvol uit. Ik zou graag op t lijstje willen, maar weet niet hoe het werkt..;)

@ Poezebeest, jij ben gewoon lekker zwanger..

@ Nikki, jij hebt donderdag ook gewoon een positief resultaat, hoor.

@Floor, het is idd spannend, naar wat een mega goed resultaat.. 11 eicellen, weet je al of er bevruchting heeft plaatsgevonden? Of hb je zelfs de TP al gehad? Succes meid.

@ ivfmoeke ook succes, goed dat de verdoving zo goed is bevallen, hahaha. Op naar een goeie bevruchting en TP.

@ anderen ook heel veel succes, valt nie mee reageren met je tel.

Ben nie zo handig. Groetjes en iedereen succes.

Geplaatst
Soort behandeling:

Nikkie: 2x IUI, 1x IVF, ICSI 1, 2, 2A, 3, 3A en nu ICSI 4

Floortje: IVF 3 na geboorte zoontje

Hobbesje: 1e cryo terugplaatsing na geboorte zoontje nov 2010

Jolanda : 4e ICSI

Chrissy: 2e cryo TP na geboorte dochter nov 2010

Poezebeest: 1e ICSI na geboorte zoontje

Anna18904: 2e icsi

Bettyboopke: 2e IVF na geboorte dochtertje okt 2010

Colle: 1e ICSI-D na geboorte zoontje aug 2010

Ivfmoeke: 1 ISCI vers na geboorte zoontje mei 2011

Maaikie: 3e ICSI, nu met IMSI in DD.

Sometimes: 2e IVF poging

Voortraject:

Nikkie: sinds begin 2009 in de MMM - oorzaak mijn leeftijd

Floortje: sinds 2008 wegens pcos en verkleefde eileiders

Hobbesje: 1 spontane zwangerschap (zoon), 1 ICSI behandeling (zoon), nu cryo's van de ICSI

Jolanda: sinds 2008 MMM

Chrissy: dochter geboren na 10x ICSI, nu cryo's van de ICSI

Poezebeest: zoon geboren na 1x ICSI

Anna18904: sinds 2009 in de mmm. Man heeft vermindert zaad

Bettyboopke: dochtertje geboren na 1x IVF, voor brusje: cryo's geen succes, ook niet voor IVF 2 en cryo's.

Colle: Zoon geboren na 13xIUI-D (waarvan 1 BBZ) en 1xIVF-D

Ivfmoeke: Zoon geboren na 3 x isci (waarvan 1 misses abortion bij 8 wkn)

Maaikie: sinds okt.2010 MMM, slecht zaad, dus ICSI

Sometimes: sterilisatie in 1995, nu met nieuwe partner kinderwens

Uitgangsecho:

Nikkie: 10 juli

Floortje: 21 juli

Jolanda: 27 juli

Hobbesje: 6 aug

Colle: 14 aug

Bettyboopke: 16 aug

Maaikie: 1 aug

Follikelmeting:

Nikkie: 18 juli FM1 en 23 juli FM2

Floortje: 27 juli FM1 en 30 juli FM2

Jolanda: 27 juli FM6

Bettyboopke: 16 aug telling en 22 aug FM1

Ivfmoeke: 30 juli FM en 2 aug FM

Maaikie: 7 aug FM1 en 9 aug FM2

Sometimes : 5 augustus FM1 en 8 augustus FM2

Punctie:

Nikkie: 25 juli

Floortje: 3 augustus

Anna18904: 19 juli

Bettyboopke: 30 aug?

Ivfmoeke: 4 aug

Maaikie: 11 aug?

Sometimes : 12 augustus?

Medicatie:

Nikkie: Decapeptyl, Puregon 300 & Ovitrelle

Floortje: Decapeptyl, Puregon, Ovitrelle

Hobbesje: progynova

Jolanda : Menopur 4amp, clomid, sinds 2507 antibiotica

Chrissy: Pregnyl, Utrogestan, Aspirine

Poezebeest: Decapeptyl, Gonal-F, Pregnyl & utrogestan

Anna18904: Decapeptyl, Gonal-F, Pregnyl & utrogestan

Bettyboopke: Suprefact, Menopur 3 amp, Pregnyl, utrogestan

Colle: Microgynon, Lucrin, Gonal-F, Fluconazol, Pregnyl, Utrogestan

Ivfmoeke: Gonal F, Menopur, cetrocide, DHEA, Utrogestan

Maaikie: Synafrel, Gonal-F, Menopur, Otrivelle, Utrogestan

Sometimes: Decapeptyl, Gonal-F, Menopur, Otrivelle, Utrogestan

Terugplaatsing:

Poezebeest: 26 juli

Nikkie: 28 juli

Floortje: (hopelijk) 6 augustus

Jolanda:

Chrissy: 30 juli

Anna18904: 22 juli

Bettyboopke:

Ivfmoeke: (hopenlijk) 9 augustus

Hobbesje: (hopenlijk) 9 augustus

Maaikie: 16 aug?

Sometimes: hopelijk 15 augustus

Testen:

Poezebeest: 10 augustus

Nikkie: 9 augustus

Floortje: zo snel mogelijk, haha (vroegtester)

Jolanda:

Chrissy: 13 augustus

Anna18904: 3 augustus

Bettyboopke:

Maaikie: nog geen idee

Sometimes: geen idee

Heb mezelf ingevuld. Hoop dat ik het goed heb gedaan :)

Geplaatst (aangepast)

Tuurlijk, ik ga nóóit op een forum schrijven! Tuurlijk, ik ga noóit te veel lezen op een forum, ik zou mezelf helemaal gek maken...en nu...nuja...

Hoi! Ik ben Sproet (Maaike) en wij zijn deze zomer officieel onze eerste IVF/ICSI poging gestart. Decapeptyl vanaf 9 juli, 20 juli is daar Puregon bijgekomen (250 eenheden), op 31 juli heb ik mijn pregnyl 10.000 gehaald bij de SEH, op 1 augustus de Punctie, waar er 10 eicellen zijn gehaald. Daarvan zijn er 8 bevrucht, en afgelopen zaterdag 4 augustus 2 8-cellige embryo's teruggeplaatst (1 IVF en 1 ICSI topper) en nog twee de cryo in...en nu...wachten! Sinds 2 Augustus aan de utrogestan (wát..eén...hél is dat spul hehe) en nu afwachten. Ik heb de 17e een afspraak in het ziekenhuis voor bloed...en uiteraard bloednerveus....geen idee of ik het volhoud om te wachten, maar ik probeer het wel....

Soort behandeling:

Nikkie: 2x IUI, 1x IVF, ICSI 1, 2, 2A, 3, 3A en nu ICSI 4

Floortje: IVF 3 na geboorte zoontje

Hobbesje: 1e cryo terugplaatsing na geboorte zoontje nov 2010

Jolanda : 4e ICSI

Chrissy: 2e cryo TP na geboorte dochter nov 2010

Poezebeest: 1e ICSI na geboorte zoontje

Anna18904: 2e icsi

Bettyboopke: 2e IVF na geboorte dochtertje okt 2010

Colle: 1e ICSI-D na geboorte zoontje aug 2010

Ivfmoeke: 1 ISCI vers na geboorte zoontje mei 2011

Maaikie: 3e ICSI, nu met IMSI in DD.

Sproet: 1e IVF / ICSI

Voortraject:

Nikkie: sinds begin 2009 in de MMM - oorzaak mijn leeftijd

Floortje: sinds 2008 wegens pcos en verkleefde eileiders

Hobbesje: 1 spontane zwangerschap (zoon), 1 ICSI behandeling (zoon), nu cryo's van de ICSI

Jolanda: sinds 2008 MMM

Chrissy: dochter geboren na 10x ICSI, nu cryo's van de ICSI

Poezebeest: zoon geboren na 1x ICSI

Anna18904: sinds 2009 in de mmm. Man heeft vermindert zaad

Bettyboopke: dochtertje geboren na 1x IVF, voor brusje: cryo's geen succes, ook niet voor IVF 2 en cryo's.

Colle: Zoon geboren na 13xIUI-D (waarvan 1 BBZ) en 1xIVF-D

Ivfmoeke: Zoon geboren na 3 x isci (waarvan 1 misses abortion bij 8 wkn)

Maaikie: sinds okt.2010 MMM, slecht zaad, dus ICSI

Sproet: Sinds sept 2009 MMM na heftige bloeding en leeftijd.

Uitgangsecho:

Nikkie: 10 juli

Floortje: 21 juli

Jolanda: 27 juli

Hobbesje: 6 aug

Colle: 14 aug

Bettyboopke: 16 aug

Maaikie: 1 aug

Sproet: 20 juli

Follikelmeting:

Nikkie: 18 juli FM1 en 23 juli FM2

Floortje: 27 juli FM1 en 30 juli FM2

Jolanda: 27 juli FM6

Bettyboopke: 16 aug telling en 22 aug FM1

Ivfmoeke: 30 juli FM en 2 aug FM

Maaikie: 7 aug FM1 en 9 aug FM2

Sproet: 27 juli FM 1 en 31 juli FM2

Punctie:

Nikkie: 25 juli

Floortje: 3 augustus

Anna18904: 19 juli

Bettyboopke: 30 aug?

Ivfmoeke: 4 aug

Maaikie: 11 aug?

Sproet: 1 aug

Medicatie:

Nikkie: Decapeptyl, Puregon 300 & Ovitrelle

Floortje: Decapeptyl, Puregon, Ovitrelle

Hobbesje: progynova

Jolanda : Menopur 4amp, clomid, sinds 2507 antibiotica

Chrissy: Pregnyl, Utrogestan, Aspirine

Poezebeest: Decapeptyl, Gonal-F, Pregnyl & utrogestan

Anna18904: Decapeptyl, Gonal-F, Pregnyl & utrogestan

Bettyboopke: Suprefact, Menopur 3 amp, Pregnyl, utrogestan

Colle: Microgynon, Lucrin, Gonal-F, Fluconazol, Pregnyl, Utrogestan

Ivfmoeke: Gonal F, Menopur, cetrocide, DHEA, Utrogestan

Maaikie: Synafrel, Gonal-F, Menopur, Otrivelle, Utrogestan

Sproet: Decapeptyl, Puregon, Pregnyl, Utrogestan

Terugplaatsing:

Poezebeest: 26 juli

Nikkie: 28 juli

Floortje: (hopelijk) 6 augustus

Jolanda:

Chrissy: 30 juli

Anna18904: 22 juli

Bettyboopke:

Ivfmoeke: (hopenlijk) 9 augustus

Hobbesje: (hopenlijk) 9 augustus

Maaikie: 16 aug?

Sproet: 4 aug

Testen:

Poezebeest: 10 augustus

Nikkie: 9 augustus

Floortje: zo snel mogelijk, haha (vroegtester)

Jolanda:

Chrissy: 13 augustus

Anna18904: 3 augustus

Bettyboopke:

Maaikie: nog geen idee

Sproet: weet ik nog niet....

aangepast door Sproet
toevoeging....
Geplaatst

Floortje; je hebt een mooie emmy aan boord! En nu lekker broeden en laat die kleine emmy maar groeien! En nu al bezig met testen, ben benieuwd wanneer je positief test!

ivfmoeke; ik kan me je teleurstelling helemaal voorstellen. en je bent geen zeur, de wens voor een tweede is misschien nog wel groter dan voor een eerste, want als een 2e niet lukt, weet je wel wat je mist. Maar wat er door de andere dames ook al gezegd werd, probeer je energie te richten op de emmy in je buik. Ik ga heel hard voor je duimen!

Hobbesje; voor jou ook goed nieuws! Spannend zeg! Ik duim woensdag dat de emmy goed ontdooit! Ben je trouwens niet bang dat het litteken weer gaat scheuren? Is dat nu een zwak punt en krijg je daardoor extra controle? Van de andere kant, als het onverantwoord zou zijn, dan zou je waarschijnlijk niet eens geholpen worden met zwanger zijn, toch?

Maaikie; welkom hier en veel succes!

Bettyboopke; voor jou is het ook aftellen, spannend hoor!

Sproet; welkom hier en succes met wachten, de ww zijn echt hel! Maak het voor jezelf zo aangenaam mogelijk :-) Ga je wachten op de bloedtest of zelf eerder testen?

Hier heb ik me echt druk gemaakt om helemaal niks, vanochtend weer getest en het streepje is donkerder. Het lijkt er op dat ik echt zwanger ben. Vrijdag nog een keer testen, want officiële testdag en dan geloof ik het wel. Ik had dit echt nooit verwacht en moet nog wel een beetje aan het idee wennen.

Geplaatst
Floortje; je hebt een mooie emmy aan boord! En nu lekker broeden en laat die kleine emmy maar groeien! En nu al bezig met testen, ben benieuwd wanneer je positief test!ivfmoeke; ik kan me je teleurstelling helemaal voorstellen. en je bent geen zeur, de wens voor een tweede is misschien nog wel groter dan voor een eerste, want als een 2e niet lukt, weet je wel wat je mist. Maar wat er door de andere dames ook al gezegd werd, probeer je energie te richten op de emmy in je buik. Ik ga heel hard voor je duimen!Hobbesje; voor jou ook goed nieuws! Spannend zeg! Ik duim woensdag dat de emmy goed ontdooit! Ben je trouwens niet bang dat het litteken weer gaat scheuren? Is dat nu een zwak punt en krijg je daardoor extra controle? Van de andere kant, als het onverantwoord zou zijn, dan zou je waarschijnlijk niet eens geholpen worden met zwanger zijn, toch?Maaikie; welkom hier en veel succes!Bettyboopke; voor jou is het ook aftellen, spannend hoor!Sproet; welkom hier en succes met wachten, de ww zijn echt hel! Maak het voor jezelf zo aangenaam mogelijk :-) Ga je wachten op de bloedtest of zelf eerder testen?Hier heb ik me echt druk gemaakt om helemaal niks, vanochtend weer getest en het streepje is donkerder. Het lijkt er op dat ik echt zwanger ben. Vrijdag nog een keer testen, want officiële testdag en dan geloof ik het wel. Ik had dit echt nooit verwacht en moet nog wel een beetje aan het idee wennen.
wow gefeliciteerd!!!! Wat een fijn bericht om hier te beginnen op dit forum. Voor wat betreft testen. Eerlijk? Ik durf niet en zou niet weten wanneer. Punctie op 1-8, tp op 4-8. Ik weet niet wanneer het zou kunnen. Heb ik nog niet eerder aan durven denken.... Geniet van je resultaat hoor!! Xx
Geplaatst

Sproet welkom! De wachtweken zijn hel! En wat betreft het testen: kijk maar even in het wachtbankje bij het topic 'wanneer is Ovitrelle weg'. Ik heb er een hele studie van gemaakt. Trouwens als je niet durft, wilt, of wat dan ook, gewoon lekker niet doen natuurlijk! Maar ik ben een vroegtester! Er was een paar jaar geleden een groep dames die dat allemaal deden, maar de vroegtesters lijken een beetje uit te sterven ;-)) Hoewel, Poezebeest kon zich ook niet beheersen!! ;-))

Nikkie! Hoe is het? Still positive vibes allover? Ik hoop het!

X, Floor

Geplaatst

Sproet welkom hier! Sterkte met wachten.

@ poezebeest: blijkbaar is er geen reden om bang te zijn. Helemaal gerust ben ik er niet op hoor (maar op een ander forum zitten veel vrouwen die na een ruptuur toch weer kinderen krijgen). Het belangrijkste is dat ik geen weeen meer mag hebben (e scheuring de vorige keer was pas na een hoop tijd - bijna 16 uur weeen - en geweld - weeenopwekkers). Zelfs een tweelingzwangerschap zou geen extra problemen geven... Ik wacht af!

Geplaatst

Hallo dames,

Ik heb even een vraagje. Ik weet het niet meer van de vorige keer dus vandaar :)

Ik ben in juli gestart met de pil. Deze moest ik slikken tot de 31e. De 28e moest ik beginnen met Lucrin.

Nu ben ik dus wel gewoon ongesteld geworden (gister mijn laatste dag) Is dat nou normaal dat je als je Lucrin gebruikt wel gewoon ongesteld word?

Is dat ook de bedoeling?

Vanavond beginnen met Gonal- f erbij.

Lfs Colle

Geplaatst

Dank je floortje...ik ben gerustgesteld :)

Ik zie dat jij gister een terugplaatsing hebt gehad :) Succes met wachten deze 2 weken.

Spannend.

Ik duim met je mee.

Lfs Colle

Geplaatst

Ha Colle, jouw zoontje wordt zondag twee, mijn zoontje zaterdag! Hopen op goed weer!

Dames, zo zie je maar hoe verschillend je lichaam soms reageert... Ik heb echt enorme borsten en ze doen zeer. Verder ben ik moe en misselijk. De Ovitrelle is zo goed als weg (test was net zo goed als negatief), dus het zal door de Utrogestan komen. Ik heb dit nog nooit eerder gehad. Zie je maar dat je geen peil op je eigen lichaam kunt trekken..

Nikkie, hoe is het? Morgen de grote dag! Houd je het nog vol?

Marikska, succes, laat je wat weten?

En hoe is het met de andere dames vandaag?

Geplaatst

Nou dames.... :(

Ik ga toch echt wel ongesteld worden.... Mag over 2 dagen testen maar het voelt niet goed.

Zo positief dat ik was. Door de utrogestan heb ik witte afscheiding maar die word nu bruin.. en heb de hele week al hoofdpijn..

Op naar poging 2 dan maar ik heb nog wel 1 in de vriezer ik heb geen idee hoe dat dan werkt moet je dan ook weer deca spuiten..

xxx verdrietige bobby

ps me kaarsje brand voor al de vrouwen hier ik duim voor jullie x

Geplaatst

Bobby, nee toch hè? Verdorie! Zou het niet toch innesteling ofzo kunnen zijn? Wat balen zeg!! Ik hoop dat je ongelijk hebt, maar meestal voel je je eigen lijf wel goed aan... Verdorie, sterkte zeg! Ik denk aan je!

Dikke knuffel,

Floor

Geplaatst

Breek in*

Sterkte Bobby, ik hoop natuurlijk dat je het mis hebt! Bruin zegt nog nikd, maar zoals Floortje zegt, je kent je eigen lichaam het beste. :(

Floortje ben er nu toch ;) Toi toi toi!!!

Geplaatst

Ik weet dat ik niet eerder zou testen maaaaar na 2 Hele vervelende dagen heb ik net 2 min geleden getest.. Negatief.

Had wel al denk ik een liter water op en geen ochtend urine gebruikt heb al paar x geplast..... maar ja negatief dus

verdrietig

x

Geplaatst

Sterkte! Sorry te horen. :-(Hier klim ik zowat tegen de muren op en ik ben pas op dag 5 (zaterdag tp). Pijn in m'n borsten. Menstruatiepijn eigenlijk al twee dagen met wat steken hier en daar. Moe. En ik lust ineens geen koffie meer. Ik weet het zeker. Ik zit in the twilight zone!! :-)) die zeurderige menstruatiepijn is zo irritant. Ik lees overal dat dit een bijwerking van de utrogestan kan zijn. Wat een ellende dat spul zeg dan! Honger, veel dorst. Nuja... Volhouden!! Blegh!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden