Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 457
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ nikki egt klo.. Knuffel en sterkte meid..heb er geen woorden voor, maar je weet dat ik aan je denk.

@ floortje, dankje wel. Ik hb nog geen zenuwen, maar denk na zaterdag dat dat wel anders is. Je staat dan toch weer langs de kant tot je hoort hoeveel eicellen er echt zijn. En dan weer hopen op bevruchting.. Eerst maar vanavond de Otrivelle der in, hopenlijk geeft dat sommigen nog een extra boost. Hoe meer hoe beter :)

Geplaatst

Sometimes, ja, spannend is dat hè? Wij horen altijd direct na de punctie hoe veel eicellen er zijn, maar horen pas op de dag van de terugplaatsing of er bevruchtingen zijn. Dat zijn zulke spannende dagen. En dan komt - als het goed is - de ontlading, en vervolgens ben je een dag relaxed en begint het wachten en de spanning weer.... Pfff. Maar goed, eerst die Ovitrelle er in! Ik vond het geweldig die pen, veel makkelijker dan de Pregnyl! Wel had ik veel meer last van zwangerschapsverschijnselen, echt enorme, pijnlijke borsten en misselijk. Het is nog niet helemaal weg. Nou ja, in ieder geval veel succes met spuiten en ik duim dat ze nog even een mooie laatste groeispurt doormaken!

Geplaatst

Neeeeeeeee Nikki!!!!!! DIT was niet de bedoeling!!!!!! Oh meis, ik leef zoooo met je mee!!!! Ik herken de emo-coaster zo goed...er zo positief instaan en dan zo'n harde klap...komt dan precies nòg harder aan hè? En toch kun je niet anders dan er telkens weer positief tegenaan te gaan, want wat heeft het anders voor een zin... Ik geef je vanuit mijn hart een dikke knuffel en veel moed! Knuf X

Bobby, jij ook al...pffff...word er even stil van... Dit zou een groene tsunami moeten worden, geen rode!!! Ook jou wens ik veel kracht! x

Geplaatst

Hoi floortje, bij ons precies hetzelfde. Na de punctie was ik vorige keer een beetje opgelucht toen ik wist dat er 2 eicellen waren, van de 4 follikels dan. Helaas op de dag van de TP hoorde we 1 bevruchting, maar waren nog steeds mateloos gelukkig met ons toppertje. Die afschuwelijke wachtweken zijn het ergste. Die keer was het niet gelukt. Maar ik ben een beetje net als jij, dus bereken mijn kans. We hadden dus 50% score, dus hoop nu minimaal hetzelfde te halen en hoop op dat de weegschaal dan in ons voordeel uitvalt. Ik hen nu 7, dus 50% meer kans. Hihihi, ik blijf positief tot het tegendeel bewezen wordt. Nog half uurtje voor de Otrivelle. Had vorige keer nul bijwerkingen. Behalve enorme borsten, van een cup D naar F.!!!!Ga wel alvast weer testjes halen bij KV..;)

Geplaatst

Haha Sometimes, 'positief tot het tegendeel bewezen wordt', je klinkt als een jurist! Is positief bedoeld hoor!!! Ik vind ook dat we na de terugplaatsing zwanger zijn tot het tegendeel bewezen wordt! ;-)) Ik zit nu al als een dolle te testen, het is morgen WD 4, maar het ook nog niet echt bewijs dat ik wel zwanger ben.... Ach, we blijven optimistisch! Ik heb nu nog lol, maar als over een dag of vijf de test nog steeds niet positief is, baal ik als een stekker.... Maar ja, we zien wel!

Slaap lekker dames!

Geplaatst

Hoi meiden,

Sorry dat ik me zo laat meld, maar ik heb helaas geen goed nieuws. Ik ben zo ongelofelijk kwaad en boos op mezelf en vooral op het ziekenhuis. Dit was mijn 2e poging en ik heb niets meer over. Ik wil een gesprek hoe verder met mijn arts, want ik heb nu alleen maar frustraties.. Ik wil wel aan mijn 3e beginnen, maar heb te veel vragen. Mijn eitje was een toppertje, 7 cellig. Mijn 2e en overgebleven eitje ook. Geen van beide hebben het overleeft. Waarom??? geen idee.

Meiden, ik ben voorlopig niet meer op het forum. misschien weer over een maand of 3. Op voor de 3e poging. Iedereen heel veel succes en sterkte. Ik zal aan jullie denken.

Groetjes van Angelique en maak het bankje groen..

Geplaatst

Floor, positief is goed meid, tijd om te balen is er altijd. En ik denk er idd zo over, met een embryo in me ben ik zwanger, tot de test zegt dat het niet zo is. Of mijn ongi. En wachtdag 4 heb je maar mooi wel overleefd... Lekker blijven teste meid en ondertussen stuur ik positieve vibes naar je toe.

Geplaatst

Wow Hobbesje!! Gaaf!! En Floor en Sometimes, weet je wat onze embryoloog zei? Vond ik zo mooi. Hij zei:' gefeliciteerd, u bent nu in Ieder geval zwanger van twee prachtembryos met DNA van u beiden. Ik keek wel even op en bedankte hem. Vond dit namelijk heel mooi. Toen zei hij het werk wat wij hier op het lab doen is zo gevoelig, persoonlijk maar ook mooi dat ik het graag zo zie. Dat ik wat heb kunnen helpen in het creëeren van dat leven. Ik hoop u voorlopig niet terug te zien. Vond ik mooi. :-)

Het is ook allemaal zo gevoelig en godvergeten moeilijk. Ik lees hier blije verhalen waar ik me graag aan vasthoud nu en ik lees het verdriet en weet dat dit ook zo'n grote kans heb. Ik wil alle verdrietige meiden een stevige dikke knuf geven en de hoopvolle meiden een ontzettende hoop kracht. Heb ik ook nodig. Als ik nog niet ongesteld ben geworden ga ik testen op m'n 40ste verjaardag de 14e. Twee weken na punctie en 10 dagen na tp. Dat kan toch? Of is het dan echt totaal niet te zeggen nog en hou ik beter een dagje langer vol.

Zo onzeker over freaking alles!! Nuja! Slaap lekker meiden.

Xx Sproet (Maaike)

Geplaatst

Anna, als je nog leest: veel sterkte!

Sometimes, helemaal eens!

Sproet, wat een mooie woorden!! Heb je niet al een beetje last van zwangerschapshormonen? Of ben je altijd zo emotioneel??? Haha, grapje hoor! Ik denk dat je 10 dagen na de terugplaatsing echt wel een testje kunt wagen! Dat zou een prachtig verjaardagscadeau voor je zijn!!! Ik duim voor je! Dan kan je er echt wel al íets over zeggen. Maar alleen doen als je het zelf prettig vindt! Niet je laten opjutten door de gekken (ja, ik ken ze niet hoor ;-)) in het andere topic!

X

Geplaatst

Goedemorgen allemaal.

@Anna.. Sterkte met de frustratie en alles erom heen natuurlijk! en vraag inderdaad een gesprek aan voor je echt weer verder gaat.

@Hobbesje Wat super dat je 2 toppers terug geplaatst hebt gekregen! Die moeten blijven plakken hoor!

@ Maaike.. Wat een mooie uitspraak van die arts. Dan krijg je toch ook het trotse gevoel he! Leuk! Ik zie dat jij ook 2 toppers terug geplaatst hebt gekregen..Wat goed. We hebben er super mooi broedweer bij hahha dus het moet goed komen. Ik zie dat wij aardig gelijk op lopen..Zelfde dag begonnen met spuiten! Ik heb de 30juli punctie gehad en 3aug de TP.

@Sometimes Succes morgen met de TP.. Hopelijk zit er weer een topper of meer bij!

@floor.. Ik blijf je volgen met de testen.. ik probeer vanaf maandag ook te testen denk ik.. Maar als de embryo's achter lopen is het dan ook niet zo dat je dan ook pas later kan testen omdat ze later delen en innestelen.. zit ik mij zo te bedenken.. Een fijne verjaardag morgen van je zoontje! Jullie hebben er ook top weer bij!

Ik zit nu een week na de TP dus w8??? Ik heb die maandag ervoor de punctie gehad..of is het nu W12 voor mij? Ik weet nu niet meer hoe ik moet tellen! Mijn testen komen morgen binnen!!

Geplaatst

Lieve Remmir,

Vandaag is wachtdag 7 en dag 11 DPO. Dus dat ik heeeeeel spannend! Als ze later innestelen, kan de test iets later positief worden. Ik mij nog niet gebeurd, maar kan natuurlijk wel.... Maandag is het dag 10, ik zou zeggen dat je dan wel een gokje kunt wagen. Maar alleen doen waar je je zelf goed bij voelt! Als je liever wacht, gewoon wachten!!!

x

Geplaatst

Hoi Remmir! :-) ik heb telkens hetzelfde. Hoe moet ik nou tellen? Tp was op zaterdag. Tel ik die nou mee? Is het nu dan wd 6 of 7. Ze zaten er vroeg in :/))

Gaaf dat we samen opgaan een beetje. Ik vind het zo eng om te zeggen dat het goedkomt. Vind ik zo eng. Nouja

@floortje valt wel mee met dat zwangerschapshormoon (denk ik lol)...

X

Geplaatst

Hoi, ik ben nieuw en heb net mijn 1e punctie gehad. Vinden jullie het goed als ik ook op het wachtbankje plaats neem, alleen wachten begint nu toch wel echt eng te worden. Ik hoor morgen of er terugplaatsing gaat plaatsvinden (TP noemen jullie dat toch?). Sterkte en succes allemaal...

Geplaatst

Natuurlijk Maartje, gezellig en welkom! Wat ontzettend spannend voor je! Ik ga voor je duimen dat je morgen een mooie terugplaatsing krijgt! Inderdaad TP, allemaal luie dames hier die alles afkorten! Viel je punctie mee? En weet je al hoe veel eicellen ze hebben gevonden?

Geplaatst

Spannend Maartje! Ik zit ook voor het eerst op dit bankje. Ook m'n eerste IVF /icsi behandeling gehad. Viel de punctie mee? Op naar een mooie terugplaatsing! X

Geplaatst

Bedankt voor jullie reactie, ja ze hadden 4 eicellen gevonden. Waren ze volgens mij niet echt heel erg blij mee. Dus ja dan kan ik er zelf ook niet echt heel erg blij mee zijn. Weet ook niet wat normaal is, ik lees berichten waar ze het dubbele bij gevonden hebben.

Ik heb wel veel pijn gehad na de punctie, nu nog steeds... ik kan niet gewoon op mijn kont zitten. Dat had ik niet verwacht, ik had eigenlijk al tegen advies in bedacht dat ik diezelfde middag nog wel een paar besprekingen kon hebben. Vanochtend nog steeds veel pijn, ziekenhuis gebeld maar schijnt normaal te zijn. Toen dacht ik, ik moet naar een forum waar ik ook ervaringen van anderen kan lezen en vragen kan stellen. Kan moeilijk voor ieder wissewasje bellen en het niet bespreken is ook geen optie.

Dus vandaag nog maar een extra dagje vrij genomen... hopelijk gaat het straks beter. Morgen mocht het niet meer zoveel pijn doen. Ze zeiden dat iedere keer anders kan zijn.

Geplaatst

En? Hoe was het Daan?

Maartje, neem je tijd om te herstellen hoor! Dan maar een dagje ziek. Zo'n punctie is niet niks. Het verschilt per keer, maar je kunt er behoorlijk last van hebben. Ik zou zeggen: mail uit, blackberry uit, en besprekingen verzetten en met een boekje in de schaduw buiten zitten met een kopje thee. Als je echt koorts krijgt, het heel benauwd krijgt, of je buik wordt heel dik, dan moet je het ziekenhuis bellen, maar met 4 eicellen is de kans op dit soort klachten niet zo heel groot. Gewoon rustig aan doen, je eierstokken zijn opgezet en moeten rust hebben! Sterkte!

Geplaatst

Bobby & Anna; bij jullie ook al slecht nieuws, wat ontzettend rot! Heel veel sterkte en een dikke knuffel voor jullie allebei.

Hobbesje; wat goed dat de tp is doorgegaan! Nu lekker broeden en sterkte met wachten.

Floortje; al flink aan het testen lees ik, je bent er wel heel vroeg bij en ik hoop heel erg dat de testen donkerder gaan worden! Ik duim voor je!

Sproet; 10 dagen na de tp kun je volgens mij ook best al testen hoor. Ik testte toen iig al positief. je zou jezelf iig een heel mooi verjaardagscadeau geven :-)

Remmir; spannend hoor!

Maartje; welkom en succes met wachten tot morgen, altijd een spannend moment of er een tp is. En wat Floortje ook zegt, met de voetjes omhoog in de tuin en lekker helemaal niks doen en je laten verwennen door je wederhelft! Die punctie is niet niks en met rust zul je merken dat het snel beter gaat!

Ik mag mezelf officieel groen maken! Vanmorgen gebeld en kan pas 13 september voor de echo komen, dat duurt voor mijn gevoel nog best lang. Ik ga duimen dat er veel meiden volgen die positief getest hebben!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden