Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hi Nikkie, dank voor je bericht!

Ik zie dat jij even een rustperiode hebt ingelast? Weet je wel of en wanneer je weer verder wilt? Of laat je het even helemaal rusten?

Ik heb wel heel even positief getest, maar ben toch ongesteld geworden. Maar ja, als het dan toch mis moet gaan liever eerder dan later.... Morgen horen we of we nog één cryo hebben. Als dat zo is gaan we daar eerst voor en als dat niet zo is, dan gaan we eerst even uitrusten en op vakantie. Ik ben er behoorlijk stuk van. Hoewel ik wel positief blijf en probeer de humor er een beetje in te houden, merk ik dat de afgelopen 9 maanden non-stop IVF me toch wel behoorlijk hebben genekt. Ik baal enorm en ik baal ook dat ik er zo van baal, want ik heb een heerlijk wondertje van een zoontje rondlopen en ik heb zo veel reden om dankbaar te zijn. Maar toch knaagt het en daar baal ik van en het maakt me onrustig. Maar ja, soms is stoppen moeilijker dan vastbijten en doorgaan. Wanneer is het genoeg geweest? Ik weet het niet.... Iedere mislukte poging maakt me vastbeslotener om toch door te gaan. Je hebt er al zo veel voor gedaan, dus nog één poging en dan kijken we verder. Maar hoe stop je die trein in hemelsnaam?

Liefs,

Floor

@Floortje. Speciaal berichtje voor jou. Ik lees in je handtekening dat jouw poging ook niet gelukt is. Vervelend zeg. Hoe gaat het nu met je? Ga je gelijk door met je cryo? Ik duim voor je dat die mooi ontdooit. Veel succes gewenst. Liefs van Nikkie.
  • Reacties 457
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Kan me voorstellen wat je schrijft Floortje. Elke keer een kans is er eentje en die wil je ook aangrijpen, maar hoe ver ga je door?

Ik denk dat dat gevoel zich op een gegeven moment zich vanzelf aandient, mocht het zover komen. Zolang je nog strijdlustig bent, is er blijkbaar nog genoeg kracht om mee te strijden. Kan me ook voorstellen dat het op een gegeven moment gewoon op is...

Ik wil ook niet aan dat moment denken, maar ook wij hebben al drie jaar de wens zonder succes.

In het kader van de vroegtesters....ik heb vanmorgen (wachtdag 6) er toch maar een testje tegenaan gegooid...helaas helemaal niks te zien. Ik kreeg nl een beetje zere borsten (met name li, snappen jullie m? ikke niet iig), dus ik wilde wel weten of het van een innesteling kon zijn. Maar niet dus... Nou dan hoef ik mezelf ook niet blij te maken. Ik weet dat het nog alle kanten opkan, maar dan heb ik voor nu iig duidelijkheid. Ik denk dat ik er vanaf nu gewoon elke dag een testje tegenaan gooi...

Hobbesje, jij had tenslotte ook op dag 6 nog niks he? Ik hoop dat ik je mag volgen. Ik voel trouwens helemaal niks in baarmoederstreek. Hebben de meiden die wel eens positief hebben getest dat wel allemaal gehad?

x Lizzy

Geplaatst

Lizzy: ik had idd op dag 6 ook een negatieve test. En je hoeft helemaal niets te voelen hoor om toch zwanger te zijn. De dingen die ik voel zijn er volgens mij allemaal eerder omdat ik weet wat ik zou kunnen voelen (en ik heb een heel erg gevoelige onderbuik/baarmoeder: Mikai kon ik echt al supervroeg voelen bewegen - en over de hsg laat ik me maar niet uit ;) ).

Geplaatst

Lieve Lizzy, ik heb de eerste weken niks gevoeld toen ik zwanger was... Het begon echt pas ruim na de eerste echo. Je kunt er dus niks van zeggen. Pas als je hele erge mesturatiekrampen krijgt en bloedverlies begint, dan heb je reden je zorgen te gaan maken! Gooi er gewoon iedere dag een testje tegenaan. Als de test negatief blijft groei je er langzaam naartoe en als er een streepje komt,dan wil je dat toch ook zo snel mogelijk weten toch? Niks verloren dus! Liefs en take care deze slopende dagen! Floor

Geplaatst

Hai dames,

Oh Floortje, 9 maanden bezig met IVF, dat moet haast wel heel heftig zijn...je moet inderdaad zelf bepalen wanneer je een rust pauze neemt. Maar soms is het wel goed om even rust te nemen en te genieten van al het moois dat je al hebt. Ik heb het gedaan voordat ik begon aan IVF, ervoor is allemaal zo snel gegaan en ik was op dat moment alleen maar bezig met zwanger worden. Kijk ik nu terug naar die 10 maanden dan zie ik de mooie reizen die ik heb kunnen maken, de gezellige feestjes waar ik ben geweest, een paar weken Italiaans gestudeerd in Italie, dingen die mij ook gelukkig hebben gemaakt. Natuurlijk hoop ik nu net als jullie snel zwanger te zijn en mijn geluk te kunnen uitbreiden.

Ikzelf ben geadopteerd, mijn ouders konden ook geen kinderen krijgen. En ik heb vreselijk lieve en geweldige ouders gekregen. Die nog steeds altijd voor mij klaar staan. Zelfs nu ik al tegen de dertig aan loop. Mama weet als geen ander wat ik doormaak en zij is ook diegene die mij altijd steunt als ik het moeilijk heb omdat mijn kinderwens niet wordt beantwoord.

Ik heb nog steeds niet durven testen, uit angst dat het negatief is. Ik weet nog niet wat ik dan ga doen behalve lekker aan de wijn...

Succes nog allemaal met de keuzes die jullie moeten maken nu en de testen die jullie nog moeten ondergaan...ik spreek jullie snel weer.

Geplaatst

Ojee, ik heb het toch gedaan... te vroeg testen, ik dacht wat kan mij nu gebeuren....er staat zwanger in het vakje (clearblue test met zwanger en niet zwanger). Wat betekent dat nou... zouden we nu echt geluk hebben of kan dat nog veranderen?? A.s. donderdag is het 2 weken geleden dat ik de punctie heb gehad. Oh...ik wordt gek!!!

Geplaatst
Ojee, ik heb het toch gedaan... te vroeg testen, ik dacht wat kan mij nu gebeuren....er staat zwanger in het vakje (clearblue test met zwanger en niet zwanger). Wat betekent dat nou... zouden we nu echt geluk hebben of kan dat nog veranderen?? A.s. donderdag is het 2 weken geleden dat ik de punctie heb gehad. Oh...ik wordt gek!!!
Lieve maartje, dat betekent dat je zwanger bent. Van harte gefeliciteerd, meid. Super goed!!!!
Geplaatst

Zwanger = zwanger Maartje :))

Joehoe!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Fantastisch nieuws!!!!!!!

XXX

Geplaatst

BTW meiden, ik heb een heeeeeeeeeel erg licht streepje, hoop dat hij morgen duidelijker is, maar met dubbele verlichting, me leesbril en daglicht staat ie er toch echt. Het is dag7 na de TP, dus morgen test ik weer en hoop dat ie duidelijker wordt.

K ben voorzichtig optimistisch :)

Geplaatst

Hai Hobbesje, zodra het goed op de foto komt, dan deel ik het, uteraard. Nu zie je op de foto niets helaas :(

Ik hoop zo morgen, kan haast niet wachten om te mogen slapen ;)

Lijk op een kind, de avond van Sinterklaas.

Hoop dattie net zo duidelijk is als die van jou.. Smile

Liefs

Geplaatst

Lieve Maartje, dat betekent dat je zwanger bent! Nu kan je met je lieve moedertje je geluk delen in plaats van je tranen, wat zal dat een mooie tijd worden! Ik wens je heel erg veel geluk! Op naar de eerste echo! Zwanger zijn is, naar mijn idee, het meest bijzondere wat je als vrouw kunt meemaken, dus ik zo zeggen: Geniet! Nu te veel zorgen maken, gewoon genieten!!!

Sometimes, jij boefje!!! Zit je lekker een beetje stiekem zwanger te zijn van Emmie en Semmie! Yes, gefeliciteerd. Houd ze vast, die twee kleine ukkies!

Lieve dames, ik ben net gebeld dat we nog één cryo hebben, dus daar gaan we natuurlijk lekker voor! Begin september een telefonisch consult en dan waarschijnlijk 3e of 4e week september de terugplaatsing als onze laatste kleine uk goed ontdooit. nu lekker uitrusten en dan weer op naar de volgende ronde dus!

Geplaatst

Oke, streepjeskenners en -koninginnen hier, ik kom net boven en zie op de test van vanmorgen een rare dikke (licht roze) streep staan. Is dat een indroogstreep? Stond er gister niet op. Heb ze naast elkaar gehouden. Willen jullie eens meekijken?

Hij is echt 2 keer zo dik als normaal. Wat moet ik er van denken...? Vanmorgen wassie echt witter dan wit en kon ik er echt niks anders van maken, in welk licht ook bekeken...

[ATTACH=CONFIG]4485[/ATTACH]

Geplaatst

Lizzy ik zou zeggen: morgenvroeg opnieuw testen! Ik zie wel vaag wat, maar als je pas heel laat wat ziet is het wel een beetje tricky (hoewel ik nog nooit met deze testen een lijntje heb gehad zonder zwanger te zijn....).

En Sometimes: heb vandaag weer getest en het lijkt wel ietsje dikker te worden, maar niet echt overtuigend veel meer (ik ben laat met veel hormonen aanmaken, dat weet ik). Dus donderdag nog een keer testen.

[ATTACH=CONFIG]4486[/ATTACH]

Geplaatst

Tja als ik jouw streepjes zie hobbesje, dan is het bij mij niks. Jij bent echt wel zwanger hoor! Het is bij mij geen duidelijke streep. Morgen test ik iid weer en horen jullie het wel.

Geplaatst

Nou joh Hobbesje!!! Echt joh! Dat is meer streepje dan Im ooooooooit op die testen heb gezien. :-) zo gaaf. En Sometimes. Verdorie vrouwke wat gaaf!! Hè.. Zo fijn. En Floortje goed nieuws meissie! Dat sPannende verhaal gaan wij komende maand aan. Ik zit nog steeds op m'n menstruatie te wachten. Sinds vandaag wat bruinbloed maar verder nog steeds niets, nada. Vrijdag gestopt met de utrogestan en nu eins dinsdag. Pokkespul. Ik vind het allemaal al zwaar genoeg zonder dat ik op die *piep*menstruatie moet wachten....Ga jij cryo in eigen cyclus doen Floor? Met of zonder hormonen? Ze willen bij ons zonder. Kennen we daar succesverhalen van? Alsjeblieft wel toch??? Dikke zoen!

Geplaatst
Hi Nikkie, dank voor je bericht!

Ik zie dat jij even een rustperiode hebt ingelast? Weet je wel of en wanneer je weer verder wilt? Of laat je het even helemaal rusten?

Ik heb wel heel even positief getest, maar ben toch ongesteld geworden. Maar ja, als het dan toch mis moet gaan liever eerder dan later.... Morgen horen we of we nog één cryo hebben. Als dat zo is gaan we daar eerst voor en als dat niet zo is, dan gaan we eerst even uitrusten en op vakantie. Ik ben er behoorlijk stuk van. Hoewel ik wel positief blijf en probeer de humor er een beetje in te houden, merk ik dat de afgelopen 9 maanden non-stop IVF me toch wel behoorlijk hebben genekt. Ik baal enorm en ik baal ook dat ik er zo van baal, want ik heb een heerlijk wondertje van een zoontje rondlopen en ik heb zo veel reden om dankbaar te zijn. Maar toch knaagt het en daar baal ik van en het maakt me onrustig. Maar ja, soms is stoppen moeilijker dan vastbijten en doorgaan. Wanneer is het genoeg geweest? Ik weet het niet.... Iedere mislukte poging maakt me vastbeslotener om toch door te gaan. Je hebt er al zo veel voor gedaan, dus nog één poging en dan kijken we verder. Maar hoe stop je die trein in hemelsnaam?

Liefs,

Floor

En Floor, is je cryo goed ontdooid? Ik hoop het zo voor je.

Wij lassen een kleine rustpauze in en het is voor het eerst dat ik daar vrede mee heb. Alle pogingen doen we voortdurend achter elkaar, geen tijd te verliezen was altijd mijn gedachte want mijn biologische klok tikt erg snel. Dus al geruime tijd non stop bezig in de mmm. Maar zolang ik maar weer gelijk door kon gaan gaf dat me weer kracht. Maar nu dus even rust. We zijn erg druk met klussen en gaan binnenkort verhuizen. Als dat achter de rug is gaan we nog een poging doen. Dus eind september zal ik waarschijnlijk mijn eerste deca spuit weer gaan zetten. Het is dus maar een korte rustpauze maar het voelt goed zo!

Geplaatst
Lizzy ik zou zeggen: morgenvroeg opnieuw testen! Ik zie wel vaag wat, maar als je pas heel laat wat ziet is het wel een beetje tricky (hoewel ik nog nooit met deze testen een lijntje heb gehad zonder zwanger te zijn....).En Sometimes: heb vandaag weer getest en het lijkt wel ietsje dikker te worden, maar niet echt overtuigend veel meer (ik ben laat met veel hormonen aanmaken, dat weet ik). Dus donderdag nog een keer testen.[ATTACH=CONFIG]4486[/ATTACH]
Lieve hobbesje, niet onzeker zijn, hij is echt dikker.. meid je ben hardstikke zwanger!!!!
Geplaatst

Lieve floor, wat goed, je hbt een cryo. Superrrr.

Gefeliciteerd meid. Nu ff uitrusten en dan vers en uitgerustje nieuwe poging in..

Enne ik ben niet stiekem, jullie en zeker jij, zijn elke stap van de weg bij me. En daar bn ik heel dankbaar voor.

Liefs sometimes

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden